Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#12851

Postad 16 juli 2017 - 22:37

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 2
Logan, herre j-klar vilken usel film.

Helt klart en av de sämsta X-men filmerna.
Krysstat, knappt någon story att prata om, typisk åk fån A-B-fight sen från B-C-fight och inget därimellan.

Trailern var bättre än filmen.

#12852

Postad 17 juli 2017 - 08:16

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Trasan,

Håller med dig där. Märklig upplevelse på den filmen.

På semestern nu så plöjer vi genom GoT sex säsonger. Innan 7an startar.

#12853

Postad 17 juli 2017 - 12:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Trasan,

Håller med dig där. Märklig upplevelse på den filmen.

På semestern nu så plöjer vi genom GoT sex säsonger. Innan 7an startar.

Då får du jobba på. Den har redan startat.



#12854

Postad 17 juli 2017 - 20:14

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: L.A. Burning: The Riots 25 Years Later (2017)

Det tog inte mer än en timme efter frikännandet av de fyra poliser som brutalt hade misshandlat Rodney King innan Los Angeles började pyra av oroligheter. Rapporter om plundring och folksamlingar på gatorna fick polisen att rycka ut men de tvingades snabbt retirera när de insåg att de inte hade en chans mot den uppretade mobben. Några timmar senare var det fullt kaos, särskilt vid den ikoniska korsningen Florence och Normandie där nyhetshelikoptrar filmade när alla som inte var svarta slets ur sina bilar och blev svårt misshandlade. Och polisen lyste med sin frånvaro.

Det svarta samhället hade fått nog. De var trötta på polisens rasistiska trakasserier och när inte ens en video på hur fyra poliser upprepande slår en liggandes Rodney King får några konsekvenser släpptes alla hämningar. Sex dagar senare är 63 människor döda, över 2000 skadade och 1100 byggnader nedbrända. 25 år har gått och den här dokumentären reflekterar och pratar med offren, angriparna, polisen och alla berörda av upplopet i Los Angeles 1992.

En suverän återblick och mycket intressant när personerna vi ser på de fruktansvärda nyhetsbilderna nu berättar hur de tänkte och varför de agerade som de gjorde. Från den koreanska affärsägaren som skjuter vilt omkring sig för att hålla plundrare på avstånd till de som skadades och de som dömdes till långa fängelsestraff för mordförsök på oskyldiga bilister. Filmen trycker hårt för att koppla händelsen till dagens hemska polisskjutningar av svarta och att ingenting egentligen förändrats - men det är äcklande att se hur Henry "Kiki" Watson hyllas av sina vänner som någon slags frihetskämpe när allt han gjorde var att nästan mörda lastbilschauffören Reginald Denny som gjorde misstaget att stanna.

Men det fanns hjältar i folkmassan också och det är rörande att se återföreningen av Tim Goldman som räddade livet på fotografen Bart Bartholomew när han hjälpte honom köra iväg efter att precis fått käken avslagen och bilrutan krossad.

En grym dokumentär som tar upp många perspektiv på ett upplopp som kanske (?) kan rättfärdigas.



#12855

Postad 17 juli 2017 - 20:21

Unregistered6f8e3ba0
  • Unregistered6f8e3ba0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: L.A. Burning: The Riots 25 Years Later (2017)
Det tog inte mer än en timme efter frikännandet av de fyra poliser som brutalt hade misshandlat Rodney King innan Los Angeles började pyra av oroligheter. Rapporter om plundring och folksamlingar på gatorna fick polisen att rycka ut men de tvingades snabbt retirera när de insåg att de inte hade en chans mot den uppretade mobben. Några timmar senare var det fullt kaos, särskilt vid den ikoniska korsningen Florence och Normandie där nyhetshelikoptrar filmade när alla som inte var svarta slets ur sina bilar och blev svårt misshandlade. Och polisen lyste med sin frånvaro.
Det svarta samhället hade fått nog. De var trötta på polisens rasistiska trakasserier och när inte ens en video på hur fyra poliser upprepande slår en liggandes Rodney King får några konsekvenser släpptes alla hämningar. Sex dagar senare är 63 människor döda, över 2000 skadade och 1100 byggnader nedbrända. 25 år har gått och den här dokumentären reflekterar och pratar med offren, angriparna, polisen och alla berörda av upplopet i Los Angeles 1992.
En suverän återblick och mycket intressant när personerna vi ser på de fruktansvärda nyhetsbilderna nu berättar hur de tänkte och varför de agerade som de gjorde. Från den koreanska affärsägaren som skjuter vilt omkring sig för att hålla plundrare på avstånd till de som skadades och de som dömdes till långa fängelsestraff för mordförsök på oskyldiga bilister. Filmen trycker hårt för att koppla händelsen till dagens hemska polisskjutningar av svarta och att ingenting egentligen förändrats - men det är äcklande att se hur Henry "Kiki" Watson hyllas av sina vänner som någon slags frihetskämpe när allt han gjorde var att nästan mörda lastbilschauffören Reginald Denny som gjorde misstaget att stanna.
Men det fanns hjältar i folkmassan också och det är rörande att se återföreningen av Tim Goldman som räddade livet på fotografen Bart Bartholomew när han hjälpte honom köra iväg efter att precis fått käken avslagen och bilrutan krossad.
En grym dokumentär som tar upp många perspektiv på ett upplopp som kanske (?) kan rättfärdigas.


O vart får man tag på denna dokumentär?

#12856

Postad 17 juli 2017 - 20:31

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

O vart får man tag på denna dokumentär?

Haha den eviga frågan när jag tipsar om något... Jag fann den som torrent. Kan PM:a dig länk om du inte hittar.



#12857

Postad 17 juli 2017 - 21:12

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

Ingen dålig film, men inte särskilt minnesvärd på något sätt heller. Tim Burton kan bättre.

 

6/10



#12858

Postad 20 juli 2017 - 16:16

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Shivers (Cronenberg 1975) 2/5

 

- Cronenbergs första? försök till bodyhorror är ganska taffligt, effekterna sitter inte riktigt och den känns ganska trött.


Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:12.


#12859

Postad 20 juli 2017 - 22:38

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 2

Ghost in the Shell (2017)

Det var längesedan en film gjorde mig såhär irriterad. Se animefilmen från 1995 istället...

 

4/10



#12860

Postad 21 juli 2017 - 08:40

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 1

Deadpool 1/5 - Riktigt, riktigt usel!

 

- Var ska man börja... "roliga" förtexter följs av dåligt manus, dålig regi, skitnödiga karaktärer, lite bas motionering och sedan sluttext. Trist då trailern och hypen kring filmen fick mig att tro den hade något som andra superhjältefilmer saknar.


Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:20.


#12861

Postad 21 juli 2017 - 09:25

Unregisterede7287fbc
  • Unregisterede7287fbc
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Deadpool 1/5 - Riktigt, riktigt usel!

tur smaken är som baken, för jag tyckte den var en av dom bätttre filmerna jag sett =)

 

kolla igår war of the planet of the apes, och blev galet positivt överraskad...inte alls vad jag förvänta mig utan mera känslosamt



#12862

Postad 21 juli 2017 - 20:04

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag har inte sett en film i min hemmabio på bra länge, det har mest handlat om TV-serier för min del och en och annan rulle på bio.

Det var faktiskt flera månader sen sist, tror jag!

 

Hemmabion visade Hell Or High Water, betyg 5 av 5!

 

35900439442_d36a5120ce_b.jpg

Min bioduk avfotograferad i vanlig ordning.

 

Detta är en av de bästa filmerna jag sett på bra länge! Jag visste inte så mycket om den, men hade hört och läst bara bra saker om Hell Or High Water.

Vilken bra film! Chris Pine visar att han kan mer än spela J.T. och han gör det bra men ingen kan slå Jeff Bridges! Vilken skådis - jag har alltid tyckt det och det känns fint att han fortsätter att leverera. Filmen har flera sköna karaktärer som görs av duktiga skådespelare, och lockar till flera skratt faktiskt, förutom all action och en del drama.

Snyggt, klassiskt foto och bra musik. Välskrivet manus och till råga på allt ett slut som inte gör mig besviken. Tack! :)


Redigerat av FEA, 21 juli 2017 - 20:06.


#12863

Postad 22 juli 2017 - 12:21

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

All the colours of the dark 4/5

 

- Sergio Martino, giallo, Edwige Fenech och lite uccultism vad kan gå fel? inte mycket! Engagerande från början till slut. Bra musik också.

 

-Litet  minus då Shameless blyray släpp verkar ha ett litet eko på ljudspåren som gör ljudet lite burkigt.


Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:30.


#12864

Postad 22 juli 2017 - 22:35

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

They live 3,5/5

 

-Rätt tramsig och hjärndöd (man kan inte träffa någon om man skjuter ner i golvet...) men underhållande action med Roddy Piper.


Redigerat av Frozen_Plauge, 23 juli 2017 - 14:40.


#12865

Postad 23 juli 2017 - 13:22

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Shivers (Cronenberg 1975) 2/5

 

 

Deadpool 1/5 - Riktigt, riktigt usel!

 

 

All the colours of the dark 4/5

 

 

They live 3,5/5

 

Det hade vart trevligt om du kunde skriva en kortare motivering till dina betyg. Vad som du tyckte var bra och/eller dåligt med filmerna.



#12866

Postad 23 juli 2017 - 14:41

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Det hade vart trevligt om du kunde skriva en kortare motivering till dina betyg. Vad som du tyckte var bra och/eller dåligt med filmerna.

 

Fixat!  :)



#12867

Postad 24 juli 2017 - 14:08

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Only Yesterday

Underskattad och länge negligerad animepärla. Fick ingen distribution i USA när den kom för dess tabu-teman...

 

8/10


Redigerat av Voldo, 24 juli 2017 - 16:39.


#12868

Postad 24 juli 2017 - 22:09

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: Marwencol (2010)

Efter en brutal misshandel utanför en bar av fem män som försatte honom i koma i nio dagar vaknar alkoholisten Mark Hogancamp till slut upp. Han har på vippen besegrat döden, men hjärnskadorna har raderat ut nästan alla minnen från sitt tidigare liv och dessutom sabbat finmotoriken och lämnat hans händer att skaka okontrollerat - vilket är deprimerande eftersom han var en duktig tecknare.

Massiv terapi behövs förstås efter en sådan livsomställning, men Mark har inte råd med det utan hittar istället på ett tämligen unikt sätt att behandla sig själv. Han bygger en massiv miniatyrstad i sin trädgård, ger den ett Andra Världskrigs-tema och kallar den Marwencol som ska vara en belgisk stad och fyller den med dockor som representerar honom själv, hans vänner och även hans fiender. Den här alternativa verkligheten försvinner han sen in i och lever ut sina fragmenterade minnen och fantiserar hur livet skulle kunna vara - allt medans han fotograferar dockorna i otroligt målande poseringar.

Stackars Mark har mycket att bearbeta. Främst plågas han av att kvinnor inte längre är intresserade av honom och därför är hans alter-ego i dockstaden en riktig kvinnotjusare. Han har också svårt att umgås med folk i verkligheten efter misshandeln utan skapar hellre en docka av en person och "umgås" sedan med den i Marwencol. Tragiskt på många vis men också vackert - Marks bakgrundshistoria lägger en melankolisk aura över allt men hans konstnärskap är oerhört fascinerande och det är spännande när den börjar väcka uppmärksamhet i konstvärlden.

En varm och mänsklig dokumentär som skildrar ett gripande livsöde. Man känner direkt sympati för Mark när han bygger sin otroligt detaljerade ministad trots sina skakande händer och när han tar sin lilla jeep full med dockor på promenad längs vägarna. Han är väldigt öppen om sina tankar och både rolig och smart att lyssna på. Och en otroligt talangfull fotograf vars bilder får dockorna att komma till liv.

Trivia: Steve Carell ska spela honom i en kommande film regisserad av Robert Zemeckis.



#12869

Postad 27 juli 2017 - 08:52

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
The Legend Of Tarzan. Vilken kalkon! Men idén att göra en film om Tarzan är dömd att misslyckas från början, precis som Fantomen. Rörig soppa denna film. Är Skarsgård så här dålig skådis undrar man? Eller ska rollen vara så?

Inte ens annars utmärkta Waltz kan rädda denna rulle. Köpte den som tur var inte på UHD.

Köpte Blu Ray versionen för ynka 59 spänn. Trots all min kritik mot själva filmen så är denna Blu Ray version referens bildmässigt. Liksom Atmos ljudet som är enastående, sällan har jag hört Atmos så bra, med ljud och höjdkanaler, surround i djungeln är enastående.

#12870

Postad 27 juli 2017 - 09:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

The Legend Of Tarzan. Vilken kalkon! Men idén att göra en film om Tarzan är dömd att misslyckas från början, precis som Fantomen. Rörig soppa denna film. Är Skarsgård så här dålig skådis undrar man? Eller ska rollen vara så?

Inte ens annars utmärkta Waltz kan rädda denna rulle. Köpte den som tur var inte på UHD.

Köpte Blu Ray versionen för ynka 59 spänn. Trots all min kritik mot själva filmen så är denna Blu Ray version referens bildmässigt. Liksom Atmos ljudet som är enastående, sällan har jag hört Atmos så bra, med ljud och höjdkanaler, surround i djungeln är enastående.

Imponerande med tanke på att hela filmen är inspelad i en lagerlokal om det var i skottland eller england :D



#12871

Postad 28 juli 2017 - 09:40

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Chips

Stundtals rolig i vissa scener, men inget jag kommer se om.

2/5 Bågar

#12872

Postad 29 juli 2017 - 01:13

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 1

Plockade fram Alien Anthology boxen och körde igenom alla fyra theatrical cuts. Har bara sett Directors cuts/Special editions förut.

 

 

Alien 4/5

 

- känns kantigare och mer otajt än vad jag minns Dir. cut. (Dir. cut brukar jag ge 4,5/5)

 

Aliens 4/5

 

- trots en ganska lång (och viktig) scen saknas så blir det inte så stor skillnad på slutresultatet. (SE brukar jag ge 4/5)

 

Alien 3 4/5

 

- Trean brukar vara rätt utskälld men jag tycker denna har klart bäst atmosfär filmen igenom.

Och trots att theatrical är ca: 30 minuter kortare så är den riktigt bra.(SE brukar jag ge runt 4-4,5/5)

 

Alien Resurrection 3/5

 

- Det svarta fåret. Filmen i sig lever nog bara på Jenuets visuella stil och udda karaktärer. I övrigt är det en ganska ok film men inte mer. (SE brukar jag ge 3-3.5/5)

 

 

Sammanfattning: Föredrar Dir. cut/SE i samtliga fall. 



#12873

Postad 29 juli 2017 - 11:11

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Imponerande med tanke på att hela filmen är inspelad i en lagerlokal om det var i skottland eller england :D

 

I Watford till och med  :lol: (eller strax utanför), samma ställe som Harry Potter filmades. Alltså ingen lagerlokal utan en studio. Stor j*vla studio.



#12874

Postad 30 juli 2017 - 09:59

Unregistered62eb339a
  • Unregistered62eb339a
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Såg Avatar igen , tvingade mig nästan att se den.

Men glömt bort hur bra den var ,jag blev verkligen fastklistrad i soffan.

Var det ett tag sedan ni såg den så bör ni absolut ta och kolla igen!

 

 

 

Kan inte bli annat än 5/5



#12875

Postad 30 juli 2017 - 10:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Datenight med frugan, såg på Pirates Salazar.

Ingen annan skulle kunna spela Sparrow, asskön karaktär :)

#12876

Postad 31 juli 2017 - 16:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Insidan ut, BD.
Otroligt smart film. Den gick definitivt över småsönernas (4,5 år) huvuden, men jag tyckte den var briljant.

#12877

Postad 31 juli 2017 - 19:23

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: Jessie's Dad (2011)

Mark Lunsford var en långhårig, tatuerad lastbilschaufför med en passion för Harley motorcyklar och som bodde i en trailer park i Florida tillsammans med sina föräldrar och nioåriga dottern Jessica. En riktig redneck, som han själv uttrycker det. Men 2005 förändrades hans liv till något helt annat. Det var då hans granne, en sexualförbrytare, bröt sig in i Jessica's sovrum och lurade med henne tvärs över gatan till hans trailer där han under flera dagar våldtog henne innan hon till slut begravdes levande och slutligen dör av syrebrist.

Mördaren döms till avrättning för brottet. Men Mark's sorg förvandlas till vrede när han upptäcker att den här mannen har varit dömd för upprepade barnvåldtäkter ända sedan 80-talet - och ändå kunde vara ute i samhället! För Mark kunde historien inte sluta där, det är fel på systemet och något måste hända. Han säger upp sig från sitt jobb och blir aktivist på heltid. Han kastar nätbrynjan och sätter på sig en kavaj och reser från stat till stat för att övertyga politikerna att införa The Jessica Lunsford Act - en lag som kraftigt begränsar sexualförbrytares rättigheter, något som Mark menar skulle ha räddat sin dotters liv.

Han attackerar också Floridas polisutredning under försvinnandet när det visar sig att de aldrig gjorde en riktig undersökning av mördarens hem - där Jessica alltså fortfarande levde - trots att de hade sin sambandscentral bara några tiotals meter ifrån. Istället fokuserade de på Mark's far som huvudmisstänkt och grillade honom i timmar. Den mest gripande scenen i dokumentären är när vi får se övervakningskameror från förhören där Mark och hans far förtvivlat undrar vad polisen håller på med medans deras lilla flicka är försvunnen.

En timme lång och ganska amatörmässig, men det är en fascinerande dokumentär. Mark's kamp känner man förstås direkt sympati för och hans ögon brinner verkligen när han håller tal efter tal för makthavarna. En rörande och tankeväckande film om en pappa som har gett sig fan på att det som hände hans dotter inte ska hända någon annans, även om det så kräver att han river ner kongresshuset.



#12878

Postad 31 juli 2017 - 22:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Sleepless

Vilket skräpproduktion, urusel regissör, värdelös klippning... inget var bra



#12879

Postad 01 augusti 2017 - 18:51

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

SSF: War for the Planet of the Apes (2017) | 3.5/5 |

Striden mellan människor och apor om vem som egentligen ska härska över den här planeten rasar vidare. Caesar och hans apor gömmer sig i skogen och vill bara bli lämnade ifred, men de jagas av elitsoldater ledda av en bindgalen överste som försöker utplåna dem en gång för alla. En våldsam sammandrabbning lämnar apflocken decimerad och Caesar i skärvor. Det här är nu en vendetta mot översten, mitt under brinnande krig.

Bra film. Absolut en bra film... men avslutande halvan lämnar en bitter eftersmak. Jag älskar inledningen där en fantastiskt läcker eldstrid ser både apor och människor sprängas i luften i ett underbart krigskaos och tänker att nu är det fullt ut krig som gäller. Den fortsätter med en resa genom ett kargt vinterlandskap som verkligen ger den där apokalyps-känslan jag älskar. Och för att vara en blockbuster känns den härligt kompromisslös i sättet att berätta historien. Det lugna tempot tonsatt av ett mästerligt soundtrack gör att jag riktigt myser - halvvägs in är jag fullständigt såld.

Men det oundvikliga händer tyvärr. En comic relief karaktär introduceras - biopubliken måste ju skratta lite också. Karaktären är inte fullt så hemsk men filmen tappar lite av mitt intresse för det känns så synd att de inte kunde/vågade hålla linjen utan att börja behaga den breda massan. Och det fortsätter med enkla lösningar och förutsägbarhet under filmens klimax vilket gör att jag inte bryr mig så mycket när det är dags för känslostormarna på slutet. Allt faller på plats enligt en blockbuster-mall man sett många gånger förr.

Men nog gnäll nu, det är många saker jag gillar också. Woody Harrelson är grym i skurkrollen, animationerna är banbrytande till den grad att man inte ens tänker på att det är datorapor (©) och jag älskar som sagt vintermiljön. Den personliga konflikten mellan Caesar och översten är hyfsat nyansrik och den epidemi som drabbat mänskligheten och lurar i bakgrunden gillar jag.

En värdig avslutning på en finfin trilogi som inte riktigt når de högsta höjderna för min del.



#12880

Postad 02 augusti 2017 - 19:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Suicide Squad, Netflix
En lätt bortglömd bagatell. Häxa som skurk, lol.
Jokern var rätt cool ändå.

#12881

Postad 02 augusti 2017 - 23:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Colossal

Vilken tramsfilm... måste vara årets mest överreklamerade hype.



#12882

Postad 03 augusti 2017 - 19:58

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Dunkirk på Imax i Bangkok för några dagar sedan, 4,5/5.

Ännu en Bangkok-bio ikväll, denna gång Atomic Blonde. Jäkligt snygg film, med jäkligt bra musik. 80-tal, Berlin, spioner under slutet av kalla kriget, högt tempo och en av de snyggaste fightingscener jag sett på år och dar, lång scen utan klipp (synliga i alla fall). Har missat nästan all förhandsinfo om denna så en glad överraskning. 4/5.

Edit: Kastade om betygen.

Redigerat av Mooshie, 03 augusti 2017 - 20:01.


#12883

Postad 04 augusti 2017 - 22:59

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Collateral beauty på BD.

Okej skådespel men fotot är den verkliga vinnaren i den här filmen. Se den inte om ni har barn själva. Otroligt smärtsamt då.

Betyg 6,5/10

#12884

Postad 04 augusti 2017 - 23:22

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
L I F E

Bra film! Gillade den! ☺

4 av 5 Kapslar

#12885

Postad 05 augusti 2017 - 00:22

Gersson
  • Gersson
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 1

Colossal

Vilken tramsfilm... måste vara årets mest överreklamerade hype.

 

Såg den själv idag, men Inte tyckte jag väl att den var så tråkig, men det var ingen 5:a...kanske en 3:a :)



#12886

Postad 05 augusti 2017 - 06:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Tarzan, BD
Jag hade inte riktigt väntat mig att den skulle vara så totalt orealistisk som den var. Som saga för trettonåringar är den kanske OK men då borde Jane visat lite mer hud för småpojkarna. För en vuxen var det så fånigt och korkat att det blev några suckar.Bifogad fil  IMG_0114.JPG   402,07K   0 Antal nerladdningar

#12887

Postad 05 augusti 2017 - 13:57

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

När Marnie var där
Studio Ghiblis bästa film sedan 2004. Hjärtknipande och vacker, bör kanske få en 9:a i betyg men jag snålar.

 

8/10



#12888

Postad 05 augusti 2017 - 23:48

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
The Choice på BD

Som vanligt när en film bygger på en bok av Nicholas Sparks är det en blandning av kärlek och olycka. Tycker inte att dom lyckas speciellt bra i den här filmen. Tom Wilkinson är som vanligt lysande men annars är det ganska platt faktiskt. Miljöerna är dock magnifika.

Betyg 4/10

#12889

Postad 06 augusti 2017 - 12:25

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

SSF: It Comes at Night (2017) | 3/5 | Spoilervarning

Ett okänt hot har skoningslöst spritt sig runt jorden och förlamat mänskligheten. De få som fortfarande lever gör det med vetskapen att minsta lilla misstag innebär en säker död. Paul, hans fru Sarah och deras son Travis har stängt in sig i sitt hus inne i skogen och följer en strikt rutin för att överleva. Men en dag ställs de inför ett svårt val när en ung familj dyker upp på deras tröskel, vädjandes om hjälp. Paranoian och misstänksamheten är skyhög, båda parterna gör allt för att skydda sina familjer - allt medans hotet utifrån kommer allt närmre.

Man bör vara förberedd på att det här inte är en konventionell skräckfilm, annars kan besvikelsen bli stor (som några högljutt demonstrerade i min biosalong). Själv hade jag undvikit alla detaljer om filmen innan och hade ganska höga förväntningar, jordens undergång är alltid ett favorittema. Lite besviken måste jag erkänna att jag blev - filmen är minimalistisk och långsam till den grad att den bitvis blev tråkig, det känns som den bygger upp till något storslaget men då kommer istället slutet tvärt och lämnar en med snopen min.

Men den har sina stunder av ren psykologisk skräck som verkligen får en att skruva på sig. Mörkret, det mystiska hotet och spelet mellan de två familjerna där man aldrig riktigt vet vilken man kan lita på gör det oerhört nervigt och obehagligt emellanåt. Min favoritscen är när en liten lögn avslöjas - en liten detalj bara, men med tanke på vad som står på spel så kan det få enorma konsekvenser och karaktärerna reagerar med en panikartad bestörtning. Stämningen är så härligt spänd hela tiden. Ena ögonblicket ett hjärtligt skratt och i nästa så riktas en pistol mot ditt ansikte.

Sen HATAR jag drömsekvenserna som tar upp halva filmen. Det är ett så slappt sätt att berätta en historia på, vid ett tillfälle luras vi till och med att karaktären vaknat, men egentligen så drömmer han fortfarande. Sånt retar verkligen upp mig och förstör mycket av den här filmen.

Men det är ändå bra. Tungt och ångestfyllt på ett sätt många filmer inte kommer i närheten av. Det där lyftet kommer dock aldrig.


Redigerat av Neatless, 06 augusti 2017 - 18:23.


#12890

Postad 06 augusti 2017 - 13:43

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 3

SSF: It Comes at Night (2017) | 3/5 |

 

Vissa delar borde du ha dolt eller åtminstone satt spoilervarning på. Speciellt när du avslöjar saker som filmen vill tittaren skall tro.



#12891

Postad 06 augusti 2017 - 17:13

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Arrival. Tänkvärt om sorg, tid och kommunikation. Lågmält lysande i vissa delar.

The beauty and the beast (2017). Onödig remake med magisk bild. Magisk bild...

/R

#12892

Postad 06 augusti 2017 - 18:23

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Vissa delar borde du ha dolt eller åtminstone satt spoilervarning på. Speciellt när du avslöjar saker som filmen vill tittaren skall tro.


Spoiler



#12893

Postad 06 augusti 2017 - 22:47

Gersson
  • Gersson
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Såg Børning ikväll. Underhållande film 3.5 av 5.

   

#12894

Postad 07 augusti 2017 - 15:41

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Dead poets society (långa versionen)på laserdisc.

Länge sedan jag såg den nu. En film som hänger kvar i sinnet långt efter att den är slut.

Betyg 8,5/10

#12895

Postad 07 augusti 2017 - 16:42

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
War for the Planet of the Apes 2,5/5.

Teknikst imponerande på många sätt, men inte helt nöjd med handlingen. Tyckte första filmen (i nya trilogin) var riktigt bra, andra filmen tappade lite och här tappar det ännu lite mer.

#12896

Postad 07 augusti 2017 - 19:22

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 1

Veckans dokumentärtips: The Russian Woodpecker (2015)

Mellan 1976 och 1989 förbryllade en mystisk signal radiolyssnare över hela världen. Det snabba knackljudet gavs snabbt namnet "hackspetten", och dess ursprung spårades snart till Sovjetunionen med vilda spekulationer om vad det var för något. Ett slags vapen? Hjärnkontroll-experiment? Nåt så spännande visade det sig inte vara utan det kom från den massiva anläggningen Duga - ett kraftfullt radarsystem belägen bara ett par mil från kärnkraftverket Tjernobyl.

Som bekant exploderade reaktor fyra i Tjernobyl 1986 som ledde till att radioaktivt avfall spreds över Europa och ett enormt område evakuerades, däribland staden Pripjat som förvandlades till en spökstad. Även Duga övergavs förstås, och det är nu de smaskiga konspirationsteorierna kommer fram.

En excentrisk ukrainare vid namn Fedor Alexandrovich tror sig ha snubblat över en stor hemlighet och den här dokumentären är hans jakt på sanningen. Var Tjernobylkatastrofen iscensatt av sovjetiska politiker för att dölja ett pinsamt misslyckande med Duga? - som nu alltså bekvämt är nedlagd och bortglömd inuti strålzonen. Fedor tror det, och inte ens den brinnande revolutionen som samtidigt händer i Ukraina ska stoppa honom när han beger sig iväg till Duga, Pripjat och Ryssland för att tvinga ur sanningen från ett dussintal gamla barska sovjetiska militärer och politiker som fortfarande kniper käft av rädsla för KGB.

Fedor må se ut som en pissluffare och teorin haltar på sina ställen men hans övertygelse är fascinerande att se på. Dessutom ger dokumentären en intressant bakgrundshistoria i förhållandet Sovjet/Ukraina vilket lett fram till revolutionen som påverkade den här produktionen i hög grad (Fedor riskerade livet på flera sätt). Förutom konspirationen som man kanske avfärdar som trams känns dokumentären viktig i hur den porträtterar Ukraina idag.

Sen är den snyggt filmad och proffsig överlag. Speciellt när Fedor trampar runt bland en övergiven skola i Pripjat och klättrar upp i Duga. Jag hade klarat mig utan hans amatörmässiga konstfilms-försök, men stämningen är ändå ödesmättad. En tankeväckande konspirationsdokumentär med det lilla extra.



#12897

Postad 09 augusti 2017 - 21:55

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Jack Reacher never go back på BD.

Tyckte den var bättre än den första filmen vilket antagligen beror på att jag hade lågt ställda förväntningar.

Man blir underhållen för stunden och det är snyggt gjort men inget man funderar över efteråt direkt.

Betyg 6/10

#12898

Postad 10 augusti 2017 - 07:46

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

The Hateful Eight - Brutalt bra film. Ubersnyggt foto, bra rollprestationer och riktigt härliga karaktärer! Jag måste nog säga att detta är Tarantinos bästa film enligt mitt tycke. Jag är visserligen inget Tarantino fan utan jag brukar gilla hans filmer men inte så mycket mer, denna älskade jag!

 

Betyg 10/10



#12899

Postad 12 augusti 2017 - 16:43

vinylsamlaren
  • vinylsamlaren
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Appeloosa (western) från 2008 regisserad av Ed Harris med bl a Viggo Mortensen i huvudrollen. En ganska hyfsad rulle.



#12900

Postad 13 augusti 2017 - 23:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

The Walk

 

Jag var lite skeptisk till Joseph Gordon-Levitt i huvudrollen när jag först läste om den här filmen men tycker han gjorde det riktigt bra faktiskt. För en annan som lider av höjdskräck så var det lite "spänt" att se slutscenerna, knöt sig rätt bra i magen :P .

Utan tvekan en sevärd film.

 

7/10

 

Bifogad fil  thewalk.jpg   82,97K   0 Antal nerladdningar

 

 





11 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Bing (1)
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.