Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xiaomi Mi Box S

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 augusti 2019 - 06:48

younso
  • younso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Jag har köpt ett Mi Box S som jag har kopplat direkt till min TV. Dessutom har jag hängt på ett löst hårddisk via usb på boxen.

1. Kan man föra över filer från min dator via wifi till den lösa hårddisken när den är kopplad till Mi Box?

2. Kan man visa jpg bilder som ligger på den lösa hårddisken på TV:n? Jag hittar inga bilder via Mi Box trots att jag vet att det finns bilder på hårddisken.

3. Försöker streama filmer från datorn men Mi Box behöver inloggningsuppgifter för datorn som jag inte vet vad dom är.



#2

Postad 03 augusti 2019 - 07:15

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Hade du köpt en appleTV som jag tipsade, så hade du varit igång nu med att streama film med Plex eller infuse med covers, info etc... ;)  :P

Är w10 du använder va? Kan va knepigt att få till utdelningar med det nu för tiden, du får googla det. Jag får själv inte till det... :o

Använder man Plex, sköter ju programmet utdelningarna… finns Plex till xoami? I så fall testa med det...

 

Edit: Ska finnas Plex till den ser jag. :) Kör helst trådat när du streamar tunga filmer...


Redigerat av Garrett, 03 augusti 2019 - 07:18.


#3

Postad 03 augusti 2019 - 08:01

younso
  • younso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Hade du köpt en appleTV som jag tipsade, så hade du varit igång nu med att streama film med Plex eller infuse med covers, info etc... ;)  :P

Är w10 du använder va? Kan va knepigt att få till utdelningar med det nu för tiden, du får googla det. Jag får själv inte till det... :o

Använder man Plex, sköter ju programmet utdelningarna… finns Plex till xoami? I så fall testa med det...

 

Edit: Ska finnas Plex till den ser jag. :) Kör helst trådat när du streamar tunga filmer...

Jo, det är möjligt men dels var det för mycket pengar med Apple och sedan vet jag inte om den hade kunnat köra mina filmer och bilder som finns på den lösa HD.

Kör Win 7.

Plex kan bara sköta saker som finns på min dator, behöver fortfarande något som kan tolka främst bilderna på min lösa HD kopplad till Mi Box.


Redigerat av younso, 03 augusti 2019 - 08:29.


#4

Postad 03 augusti 2019 - 09:01

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
1.beror helt på vad boxen är kapabel till, hårdvarumässigt finns inga sådana begränsningar.

2. Vad använder boxen för gränssnitt ?
Är det kodi, eller något eget?

3. Borde vara tomt, om du satt upp det rätt i w7 alt guest med tomt eller blaj lösen.

Har du tillgång till Google play, kan du alltid installera programvara som ger dig de önskade funktionerna.

Redigerat av frollic, 03 augusti 2019 - 09:13.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.