Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

8293 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 december 2021 - 16:27

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 250 inlägg
  • 0

Håll inte på och byt sådant hela tiden, fokusera på det som gör att vi vill ha produkten, bra ljud och bild samt enkelt handhavande.

När får vi surroundljud?

Postad 17 december 2021 - 16:52

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Men va fxn, slängde undan OP-boxen för att den är helt oduglig och övergick till Apple-TV och nu förstör ni den också.
Jag har någon dag kvar för att häva nya avtalet, tror nog jag gör det.
Kan ni någon gång göra något rätt?
Klåpare!

Redigerat av gundj, 17 december 2021 - 16:53.

Postad 17 december 2021 - 23:34

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar Niklas! Men om jag trycker på touchades så pausas programmet. Jag får inte upp några ikoner alls…

Är det någon annan som fått fram tv-guiden?

Postad 18 december 2021 - 00:45

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar Niklas! Men om jag trycker på touchades så pausas programmet. Jag får inte upp några ikoner alls…

En liten lätt touch på fjärren så får du upp en time-bar samt 3 st ikoner längst till höger, den vänstra av dom öppnar tv-guiden.

Håller med andra här att tex swipa kanaler blev helt spegelvänt. Swipa höger och kanalerna flyttas till vänster??

Postad 18 december 2021 - 08:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 0

Hej

Om du uppdaterar iOS till 15 så kommer det fungera, funktionerna fungerar inte på iOS 14.

Mvh
Niklas

Postad 18 december 2021 - 08:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 0

En liten lätt touch på fjärren så får du upp en time-bar samt 3 st ikoner längst till höger, den vänstra av dom öppnar tv-guiden.

Håller med andra här att tex swipa kanaler blev helt spegelvänt. Swipa höger och kanalerna flyttas till vänster??

Hej

Har tagit er feedback vidare ang uppdateringen. Pratade med utvecklarna igår och fick lite information om uppdateringen av playern 

- Kortare buffring
- Stabilare player jämfört med tidigare
- PiP (Picture in picture-läge) fungerar i iOS 14 och uppåt

Mvh
Niklas

Postad 18 december 2021 - 09:46

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hej

Har tagit er feedback vidare ang uppdateringen. Pratade med utvecklarna igår och fick lite information om uppdateringen av playern 

- Kortare buffring

Mvh
Niklas

Men multikanalljud och UHD är för svårt? Jag har verkligen inget förtroende alls kvar för Allente, synd att alternativen är lika dåliga, på olika sätt.

Postad 18 december 2021 - 09:58

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 250 inlägg
  • 0

Jag upplever att byte av kanal tar betydligt längre tid nu.

Men framförallt var är UHD och multikanalljud?

Postad 18 december 2021 - 22:20

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Tack Niclas, uppdateringen av iOS gjorde susen!

Postad 19 december 2021 - 12:53

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 1

Uppdateringen av Allente-appen i AppleTV var som sagts innan inte ett steg åt rätt håll. Att bläddra mellan kanalerna gick tidigare oerhört rappt och nu är det olidligt långsamt. Gör om, gör rätt...    

Postad 19 december 2021 - 15:43

RasmusBörjesson
  • RasmusBörjesson
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Appen är inte mycket att hänga i julgranen. Ett plus i kanten är att Allente uppdaterat Cmore livekanalerna till 50 fps men de flesta andra kanlerna så som Tv4 tv3 tv6 osv levereras i beklämmande blurrig 720p med 25 fps vilket inte hör hemma 2021. En sportsändning på tv4 går inte att se på i 25 fps. Särskilt inte på vår 75” tv 😅

Det tar även flera minuter buffra upp till 720 på viasport kanalerna i appen trots att vi har kabelanslutet 100/100 fiber till apple tv. Samma sändning på viaplay strömmar direkt medans allente börjar på typ 240p i ett par minuter innan det händer något.

Allente har ändå chansen är skapa något riktigt bra. Tänk er en samlad app med allt innehåll som sänds i 1080p med flerkanalsljud och en stabil ström och alla sändningar i 50 fps så som de sänds via parabolen. Tyvärr utnyttjar man inte den möjligheten. Jämfört med comhemplay, teliaplay etc så är man långt efter vad gäller uppspelning.

Postad 22 december 2021 - 11:04

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 255 inlägg
  • 0

Hej

- Kortare buffring

Mvh
Niklas

En fråga Niklas. Genomförs det några användartester innan man skjuter ut en uppdatering? Det känns inte så eftersom användartester hade så klart fångat denna försämring av appen ganska enkelt...

Redigerat av peppelito, 22 december 2021 - 11:05.

Postad 30 december 2021 - 10:42

yse55
  • yse55
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej Niklas,

Trevlig fortsättning på helgerna.

Har du fått något svar ännu på din idé om varför Allente appen inte hittar min inspelningsbara OP-box? Min andra inspelningsbara HD smart-box hittar ju appen utan problem!

Är det fler här på forumet som försöker använda sig av fjärrinspelning på OP-boxen?

Mvh

Stefan

Postad 30 december 2021 - 11:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej Niklas,

Har du fått något svar ännu på din idé om varför Allente appen inte hittar min inspelningsbara OP-box? Min andra inspelningsbara HD smart-box hittar ju appen utan problem!

Är det fler här på forumet som försöker använda sig av fjärrinspelning på OP-boxen?

Mvh

Stefan

Väljer jag fjärrinspelning via appen fungerar den på min One Place, men inte min 500 GB-box. Förut  fick jag välja vilken box som skulle spela in.

Postad 30 december 2021 - 11:52

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Har mellan abonnemang nu men vill återgå till bas, men bas finns inte tillgängligt på mina sidor...

Postad 30 december 2021 - 12:03

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Hej Niklas,

Mvh

Stefan

Har samma problem. Försökt med både fast och automatiskt sökning. Fjärrinspelning hittar inte boxen. Får ingen IP om jag söker eller ställer in manuellt. Det är en 500 gb box.

Postad 31 december 2021 - 11:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Försöker hitta en mediaspelare som har appen allente, men det verkar vara svårt att hitta sådana frånsett ATV 4.

Postad 31 december 2021 - 19:37

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Försöker hitta en mediaspelare som har appen allente, men det verkar vara svårt att hitta sådana frånsett ATV 4.

Allente- appen finns väl bara till oneplace, apple tv samt apple- och android-telefoner? Sen har vi canaldigital-appen till tizen i samsungs tvapparater mellan 2015 och 2019?
Appen finns visserligen till android-tv också, om man ska hara petig, men då enbart till oneplace :-)

Postad 04 januari 2022 - 17:43

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att aktivera discovery+ på Allente premium? Fick inte igång mitt och felanmält och nu inne på dag 4 utan att de har hört av sig, jag står tydligen i någon sorts "kö" hos Allente för att bli kontaktad... Lysande Allente!

Postad 04 januari 2022 - 18:16

Göken99
  • Göken99
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med att aktivera discovery+ på Allente premium? Fick inte igång mitt och felanmält och nu inne på dag 4 utan att de har hört av sig, jag står tydligen i någon sorts "kö" hos Allente för att bli kontaktad... Lysande Allente!

Hej!

Det fungerar inte heller för mig, och ej heller för min arbetskompis.

Gamla CD-kunder på allente, ska ju gå via min sida på allente, och gamla viasatkunder via discovery har jag fått förklarat för mig av kundtjänst.

Jag har testat båda, och inget fungerar!  :unsure:

Jag får sedan får svar att jag ska testa det ena, svarar att jag redan testat det, då svarar dom att jag ska jag testa det andra, när jag svarar att jag redan testat det så får jag inget svar! :)

Har även mailat discovery som svarade snabbt men hänvisade till länken för gamla viasatkunder, och då får jag ju bara svar att jag har fel kundnummer, och hänvisas till viasat.se!  :)

Jaja, ingen katastrof om det dröjer någon dag, men Allente får ta och styra upp detta snart, just discovery total var anledningen till att jag tog erbjudandet... :mellow:

Redigerat av Göken99, 04 januari 2022 - 18:17.

Postad 04 januari 2022 - 18:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 0

Hej

Det är problem med att aktivera Discovery+ just nu, vi jobbar på att lösa problemet.

Mvh
Niklas

Postad 04 januari 2022 - 18:21

Göken99
  • Göken99
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hej

Det är problem med att aktivera Discovery+ just nu, vi jobbar på att lösa problemet.

Mvh
Niklas

Tack för snabbt svar Niklas! :)

Postad 05 januari 2022 - 18:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Hej

Nu ska det fungera igen.

Mvh
Niklas

Postad 05 januari 2022 - 18:33

Göken99
  • Göken99
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hej

Nu ska det fungera igen.

Mvh
Niklas

Japp!

Testade nyss, och skulle skriva att det fungerar men Niklas hann före! :rolleyes:

Postad 05 januari 2022 - 19:08

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 250 inlägg
  • 0

Bytte LNB idag, 10 efter första bytet som också var efter 10 år.

Enormt mycket bättre signalkvalitet nu, så tips om signalen blivit sämre med åren, byt LNB.

Postad 06 januari 2022 - 00:46

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Hej

Nu ska det fungera igen.

Mvh
Niklas

👍👍Tackar!

Redigerat av flygsfors, 06 januari 2022 - 00:47.

Postad 06 januari 2022 - 10:06

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 813 inlägg
  • 0
Nej, funkade inte att aktivera Discovery+ nu när jag prövade. Hjulet bara snurrar.

Postad 06 januari 2022 - 11:10

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 813 inlägg
  • 0
Prövade med Datorn med Windows 10 då gick det att aktivera Discovery+ men med Ipaden gick det inte av någon anledning inte.

Postad 07 januari 2022 - 10:31

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Eftersom företaget ägs gemensamt av dom, ingår/nollas datatrafiken från AllenteStream i Tele2/Comviq's och Telenor's mobilabonnemang, som med ComhemPlay och TelenorStream?

Postad 08 januari 2022 - 03:08

angelsevov
  • angelsevov
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag gillar Allentes norska "Siste nytt fra kundeservice" sidan som updateras oftare än "Förändringar i produkt & utbud"

Förändringar, kanaler som kommer och går samt massa annat nytt som brukar gälla även för Allente Sverige.

Eurosport 4K kommer tillbaka. Denna gång för vinter-OS! (Kanalen "Test 13006" som har 4 ljudspår)

France24 kommer lanseras ( i alla länder hoppas jag)

Paramount Series och Paramount Movies (endast i Norge ?)

Ekstra Eurosport kanaler til OL (04.02.2022)

For deg som virkelig vil få med deg alt fra vinter-OL i Beijing lanserer vi 4 ekstra Eurosport kanaler i perioden 04. - 20. februar. Kanalene vil ha internasjonal kommentarer og innhold, og er inkludert for deg med pakkene Large, Premium eller Sport Standard. 

Eurosport HD 3 på kanalplass 94 (90 for tidligere Viasat kunder)
Eurosport HD 4 på kanalplass 95 (91 for tidligere Viasat kunder)
Eurosport HD 5 på kanalplass 96 (92 for tidligere Viasat kunder)
Eurosport 4K har sendinger i UHD og krever en OnePlace eller UHD680 dekoder. Kanalplass 97 (93 for tidligere Viasat kunder)

Gjelder alle Allente kunder.

Endring av kanaler i Basic (01.02.2022)

Den 1. februar gjøres det ulike endringer av kanalene i Basic.

National Geographic inkluderes som en frivisningskanal, dette er en midlertidig endring. 
Viasat History fjernes fra pakken, denne har ligget midlertidig tilgjengelig som en frivisningskanal. 
Heim endrer sendingene, og vil framover bare være tilgjengelig via streaming i Allente appen, eller OnePlace. 
Bilkanalen flyttes fra Basic til Standard/Large/Premium

Gjelder tidligere Canal Digital og nye Allente-kunder.

Lansering av France24 (01.02.2022)

Den 1. februar lanseren nyhetskanalen France24 for alle kunder med pakkene Standard, Large og Premium. 

Lansering av Naturkanal1 (18.01.2022)

Den 18. januar lanseres den nye kanalen Naturkanal1 for deg som har pakkene Standard, Large eller Premium. Kanalen er tilgjengelig i Allente appen og på OnePlace som er koblet til nett. 

Lansering av Paramount Series og Paramount Movies (18.01.2022)

Fra og med 18. januar har du tilgang til to helt nye film og serie kanaler hos oss. For deg som er ny kunde i 2021/2022 eller tidligere Canal Digital kunde ligger kanalene på plassering 48 og 49. De er tilgjengelige for kunder med pakken Standard, Large eller Premium.

For tidligere Viasat kunder ligger kanalene med plassering 59 og 60, og er tilgjengelig i pakkene fra Basis og oppover. 

Gjelder alle Allente-kunder.

Nye kanaler til tidligere Viasat-kunder (18.02.2022)

Den 18. januar lanserer vi flere nye kanaler til tidligere Viasat-kunder. Disse nye kanalene blir inkludert for deg.

For deg med Basis:

ID Investigation Discovery
Animal Planet
TLC
Discovery Science
History
History 2
Motorvision 
For deg med Mini: 

Bloomberg
DW English
Bilkanalen 

Gjelder tidligere Viasat-kunder.

Redigerat av angelsevov, 08 januari 2022 - 03:10.

Postad 10 januari 2022 - 10:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 1

Jag gillar Allentes norska "Siste nytt fra kundeservice" sidan som updateras oftare än "Förändringar i produkt & utbud"

Förändringar, kanaler som kommer och går samt massa annat nytt som brukar gälla även för Allente Sverige.

Eurosport 4K kommer tillbaka. Denna gång för vinter-OS! (Kanalen "Test 13006" som har 4 ljudspår)

France24 kommer lanseras ( i alla länder hoppas jag)

Paramount Series och Paramount Movies (endast i Norge ?)

Ekstra Eurosport kanaler til OL (04.02.2022)

For deg som virkelig vil få med deg alt fra vinter-OL i Beijing lanserer vi 4 ekstra Eurosport kanaler i perioden 04. - 20. februar. Kanalene vil ha internasjonal kommentarer og innhold, og er inkludert for deg med pakkene Large, Premium eller Sport Standard. 

Eurosport HD 3 på kanalplass 94 (90 for tidligere Viasat kunder)
Eurosport HD 4 på kanalplass 95 (91 for tidligere Viasat kunder)
Eurosport HD 5 på kanalplass 96 (92 for tidligere Viasat kunder)
Eurosport 4K har sendinger i UHD og krever en OnePlace eller UHD680 dekoder. Kanalplass 97 (93 for tidligere Viasat kunder)

Gjelder alle Allente kunder.

Endring av kanaler i Basic (01.02.2022)

Den 1. februar gjøres det ulike endringer av kanalene i Basic.

National Geographic inkluderes som en frivisningskanal, dette er en midlertidig endring. 
Viasat History fjernes fra pakken, denne har ligget midlertidig tilgjengelig som en frivisningskanal. 
Heim endrer sendingene, og vil framover bare være tilgjengelig via streaming i Allente appen, eller OnePlace. 
Bilkanalen flyttes fra Basic til Standard/Large/Premium

Lansering av France24 (01.02.2022)

Den 1. februar lanseren nyhetskanalen France24 for alle kunder med pakkene Standard, Large og Premium. 

Lansering av Naturkanal1 (18.01.2022)

Den 18. januar lanseres den nye kanalen Naturkanal1 for deg som har pakkene Standard, Large eller Premium. Kanalen er tilgjengelig i Allente appen og på OnePlace som er koblet til nett. 

Lansering av Paramount Series og Paramount Movies (18.01.2022)

Fra og med 18. januar har du tilgang til to helt nye film og serie kanaler hos oss. For deg som er ny kunde i 2021/2022 eller tidligere Canal Digital kunde ligger kanalene på plassering 48 og 49. De er tilgjengelige for kunder med pakken Standard, Large eller Premium.

For tidligere Viasat kunder ligger kanalene med plassering 59 og 60, og er tilgjengelig i pakkene fra Basis og oppover. 

Gjelder alle Allente-kunder.

Nye kanaler til tidligere Viasat-kunder (18.02.2022)

Den 18. januar lanserer vi flere nye kanaler til tidligere Viasat-kunder. Disse nye kanalene blir inkludert for deg.

For deg med Basis:

ID Investigation Discovery
Animal Planet
TLC
Discovery Science
History
History 2
Motorvision 
For deg med Mini: 

Bloomberg
DW English
Bilkanalen 

Gjelder tidligere Viasat-kunder.

Hej

Tack för feedback, ska ta det vidare så vi kan förbättra oss där.

Mvh
Niklas

Postad 10 januari 2022 - 18:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 1

Hej

Vi har just nu störningar för dig som tidigare varit kund hos Viasat, bilden blir svart eller att det uppstår pixeleringar. Vi jobbar på att lösa problemet.

Edit: Problem löst klockan 21:00

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 10 januari 2022 - 21:18.

Postad 11 januari 2022 - 21:27

larlar
  • larlar
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hur går det med tillgång till Allenteappen för oss gamla viasatkunder ?

Postad 12 januari 2022 - 14:22

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hur går det med tillgång till Allenteappen för oss gamla viasatkunder ?

Har hört att den ska bli tillgänglig i år

Postad 14 januari 2022 - 04:54

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Ja det är sjukt hur länge ni håller på att (fd) Viasatkunder skall få tillgång till Allente appen.. jag har bundit mig för ett år till och vill se på ParanmountPlus saker nägonstans förutom den dåliga lösningen med nedladdnings-Play i Boxen,

men det verkar som om det kommer att dröja nästan 2 år sedan sammanslagningen.

Har detta hänt någonstans i TV operatörers (sammanslagning) historia någonstans i världen undrar man ju då.

Hur skall ni sälja Allente-abonnemang i åratal utan att de skall få tillgång till Allente-appen lol, det första de kommer att kolla upp är ju den, och många bor i städerna nuförtiden.. Fiber

Det är en usel (icke-)lösning och många kommer att bli sura på er innan de ens har slagit sig tillrätta framför boxen.. Och det här känns helt i onödan också.

Redigerat av Neond13, 14 januari 2022 - 05:24.

Postad 14 januari 2022 - 09:02

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0
Allenteappen fungerar inte i min ATV 4 längre. Kan det vara fel på appen eller ATV? Befinner sig utomlands med 16 Mbit/s. Appen fungerar i mobilen, dock är hastigheten högre.

PS. Appen fungerar i min trötta gamla surfplatta.

Outgrundliga är teknikens vägar. Nu fungerar appen.

Redigerat av Huddingebo, 14 januari 2022 - 19:29.

Postad Igår, 13:33

RasmusBörjesson
  • RasmusBörjesson
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Märkte i Sonos appen att i princip alla kanaler i mitt utbud numera streamas med Dolby Digital 5.1 via Apple tv appen 👍 nu saknas bara 50 hz på tv 3 4 och 6 sen är vi hemma :)

Postad Igår, 13:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

har till och från funderat på att streama i stället parabol, men är nu glad att jag är kvar. Inget internet sedan i fredags, men ändå inte isolerad.

Postad Igår, 21:52

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 250 inlägg
  • 0

Märkte i Sonos appen att i princip alla kanaler i mitt utbud numera streamas med Dolby Digital 5.1 via Apple tv appen nu saknas bara 50 hz på tv 3 4 och 6 sen är vi hemma :)

Är du säker på det, min receiver säger 2-kanaligt som vanligt.

Postad Igår, 22:45

RasmusBörjesson
  • RasmusBörjesson
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är du säker på det, min receiver säger 2-kanaligt som vanligt.

Japp, jag får in Dolby Digital 5.1 på samtliga kanaler via Apple TV 4K 2021 års modell :) och hör skillnaden i ljudet med, myckte öppnare och större.

Postad Idag, 09:39

RasmusBörjesson
  • RasmusBörjesson
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nu står det Stereo PCN 2.0 igen….

Allente kanske körde en liten minitest?

Postad Idag, 12:34

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 854 inlägg
  • 0

Hur många kan man vara inloggade via appen på Apple TVn, funderar på att koppla upp flera TVs med ATV.
Vi är 4st i hushållet och Idagsläget har vi bara en uppkopplad.

Postad Idag, 14:42

pvj53
  • pvj53
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Ringde Kundservice igår och frågade när gamla Viasatkunder kan använda Allente-appen och när vi får inloggning till Paramount+ streaming. Fick då till svar att det ska fungera när det blir vår! På min fråga om när det blir vår, fick jag ett svävande svar om att det blir troligen klart någon gång mars-april.

Jag har otroligt svårt att förstå varför det ska ta så väldigt lång tid att ordna detta. Vi fick ju tillgång till Discovery+ väldigt snabbt. Vad jag förstår så får nya Allente-kunder tillgång direkt. Kan man då inte lägga in oss gamla Viasat-kunder som nya kunder och sedan komplettera våra konton med gammal historik och information senare?

Postad Idag, 16:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 0

Ringde Kundservice igår och frågade när gamla Viasatkunder kan använda Allente-appen och när vi får inloggning till Paramount+ streaming. Fick då till svar att det ska fungera när det blir vår! På min fråga om när det blir vår, fick jag ett svävande svar om att det blir troligen klart någon gång mars-april.

Jag har otroligt svårt att förstå varför det ska ta så väldigt lång tid att ordna detta. Vi fick ju tillgång till Discovery+ väldigt snabbt. Vad jag förstår så får nya Allente-kunder tillgång direkt. Kan man då inte lägga in oss gamla Viasat-kunder som nya kunder och sedan komplettera våra konton med gammal historik och information senare?

Hej

Anledningen att det inte fungerar med Allente-appen är pga att vi fortfarande har två olika kundsystem, det kommer tyvärr vara vissa skillnader tills vi gått över till ett system som kommer att ske nu under 2022. Preliminärt i början av juni om allt går enligt plan.

Nya parabolkunder får tillgång till Allente-appen, men inte nya fiber-tv kunder.

Mvh
Niklas

3 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

EdBaker
Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.