Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Android apps/spel *

507 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 20 juli 2010 - 07:56

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

det är handcent sms du ska ha.

Det var precis vad jag skulle ha, tack!

Då jag nu ska välja telefonringsignal eller ringsignal för avisering, så finns en ny meny med alternativen Android-systemet eller Select music. Via Select music kan man välja bland alla låtar man har sparat på SD-kortet.

#152

Postad 20 juli 2010 - 10:36

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Tidigare i mina SE Symbian telefoner har jag haft Handy Safe för att lagra lösenord, kontouppgifter osv. Med desktop-versionen synkade man enkelt med PC:n.

Någon som känner till om något liknande finns för Android?

Synka med PC:n är i det närmaste ett måste. Har drygt 100 "kort" med 5-10 rader i varje och skriva in dessa i telefonen är lite för mycket bara.

Redigerat av Core2, 20 juli 2010 - 13:36.


#153

Postad 23 juli 2010 - 09:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Jag letar efter en bar och smidig screenlocker, gärna med en rejäl klocka när man väcker upp telefonen, den enda info som är bra om det visas är missade samtal och sms. har provat executive assistant, men gillar den inte riktigt och hittar ingen bra digtalkocka som widget i den.

#154

Postad 26 juli 2010 - 12:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Kan tipsa om en app som heter Spotify remote och finns på market.

Den gör så att du kan styra spotify i datorn via wifi och samtidigt se låt och album i mobilen, saknar ännu stöd för spellistor men det är en alphaversion så det är ju bara att hoppas den utvecklas vidare.


Skulle också vilja ha tag i nån lockscreen som medger styrning av spotify i mobilen på ett enkelt sätt, typ som htcs egen spelare där man bara behöver väcka skärmen för att kunna byta låt eller pausa.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 26 juli 2010 - 12:43.


#155

Postad 27 juli 2010 - 07:09

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Skulle uppskatta lite tips på bra toalettspel ;) Enkla och snabba spel för stunder då man inte kan göra så mycket annat.

Såg tips på "scrambled net" i annan tråd - ös på med mer såna tips. Patiens och sudoku är ju självskrivna såklart :rolleyes:

#156

Postad 27 juli 2010 - 11:29

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Skulle uppskatta lite tips på bra toalettspel ;) Enkla och snabba spel för stunder då man inte kan göra så mycket annat.

Såg tips på "scrambled net" i annan tråd - ös på med mer såna tips. Patiens och sudoku är ju självskrivna såklart :rolleyes:

Ordsvall är ganska kul, lagom speltid för ett besök på dass iaf 1-5 minuter i tidsjaktläget, finns i Butiken

#157

Postad 28 juli 2010 - 13:34

Unregisterede9a3a933
  • Unregisterede9a3a933
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har hört alla klaga på att det inte går att hämta betal appar i sverige utan utländskt sim-kort. Men det finns ju fler marketar än just android market. Har någon provat slideme market eller andspot market vilka är självständiga marketar där man kan köpa betal appar från vilket land som helst. De har visserligen inte lika många appar som android market, men flera av de mest populära finns med, och då slipper man roota sin telefon. Tyvärr har jag inte min android mobil än och har därför inte provat dessa än. Men finns det nån som har och kan berätta mer??

#158

Postad 28 juli 2010 - 13:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har hört alla klaga på att det inte går att hämta betal appar i sverige utan utländskt sim-kort. Men det finns ju fler marketar än just android market. Har någon provat slideme market eller andspot market vilka är självständiga marketar där man kan köpa betal appar från vilket land som helst. De har visserligen inte lika många appar som android market, men flera av de mest populära finns med, och då slipper man roota sin telefon. Tyvärr har jag inte min android mobil än och har därför inte provat dessa än. Men finns det nån som har och kan berätta mer??


Det räcker ju med utländskt kort så funkar market utmärkt, så jag har aldrig känt behovet av att testa nån annan

#159

Postad 28 juli 2010 - 15:36

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0

Det räcker ju med utländskt kort så funkar market utmärkt, så jag har aldrig känt behovet av att testa nån annan

En nackdel med det är dock att man inte får några uppdateringar när man stoppat i sitt svenska SIM-kort igen. Ur det avseendet kanske de andra market'arna vore att föredra, men jag har inte provat dem jag heller.

#160

Postad 28 juli 2010 - 15:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

En nackdel med det är dock att man inte får några uppdateringar när man stoppat i sitt svenska SIM-kort igen. Ur det avseendet kanske de andra market'arna vore att föredra, men jag har inte provat dem jag heller.


Lite terapiarbete om söndagkvällarna att stoppa i det utländska kortet och kolla efter uppdateringar då ;) Men som sagt det beror ju på om de andra marketarna har nån form av automatisk uppdateringstjänst. Förutom googles uppdateringar så har jag alltid fått gå in på market för att kolla efter uppdateringar och därför så blir det sällan uppdaterade program ändå. Market är man ju inte precis på varje vecka.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 28 juli 2010 - 15:47.


#161

Postad 28 juli 2010 - 16:26

Unregisterede9a3a933
  • Unregisterede9a3a933
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Det räcker ju med utländskt kort så funkar market utmärkt, så jag har aldrig känt behovet av att testa nån annan

Känns lite omständigt att behöva fixa ett sådant kort, och sen behöva byta och bara vara på wifi när man vill ladda ner/köpa en ny app. Grymt mycket enklare att bara kunna gå in som på iphonen och köpa/ladda ner när man vill. Jag ska nog pröva dessa när jag får min Galaxy S. Skulle till ex. vara grymt nice att ha PSX4Droid, och det är en betal app ;)

Ps. Jag vet att man kan ladda ner gratis appar utan utländskt simkort.

#162

Postad 28 juli 2010 - 16:29

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

En nackdel med det är dock att man inte får några uppdateringar när man stoppat i sitt svenska SIM-kort igen. Ur det avseendet kanske de andra market'arna vore att föredra, men jag har inte provat dem jag heller.


Jag får upp alla uppdateringar för alla köpta appar(T-mobile) med mitt Tele2-SIM, är inte detta något som ändrats på senare tid(uppdatering med ett svenskt SIM)?

/Mats

#163

Postad 03 augusti 2010 - 08:53

dave_götet
  • dave_götet
  • Lärjunge

  • 377 inlägg
  • 0
För er som vill ha gratis navigation i form av Google Navigation ladda ner en "fixad" version från denna sajt så funkar navigationen i sverige också. Man kan ändå ha kvar den senaste versionen av google maps så denna ersätter inte utan lägger sig som en egen app.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=630887

#164

Postad 03 augusti 2010 - 22:56

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

För er som vill ha gratis navigation i form av Google Navigation ladda ner en "fixad" version från denna sajt så funkar navigationen i sverige också. Man kan ändå ha kvar den senaste versionen av google maps så denna ersätter inte utan lägger sig som en egen app.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=630887


Tackar, funkar, har inte gjort någon större utvärdering av det.

#165

Postad 04 augusti 2010 - 06:49

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Ok detta är bara en liten fundering. Vad inne ett tag på att köpa android, men blev istället iphone. Men min flickvän köpte en Htc, och har märkt att det inte finns några svenska apps i adroid market, typ som tv4 play, blocket m.m som finns i iphone. Har inte android market kommit igång riktigt i Sverige eller vill inte företag ha sina appar i Android? Tycker utbudet är välldigt tunt om man jämför med Iphone. Någon som har ett bra svar på detta?

#166

Postad 04 augusti 2010 - 07:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ok detta är bara en liten fundering. Vad inne ett tag på att köpa android, men blev istället iphone. Men min flickvän köpte en Htc, och har märkt att det inte finns några svenska apps i adroid market, typ som tv4 play, blocket m.m som finns i iphone. Har inte android market kommit igång riktigt i Sverige eller vill inte företag ha sina appar i Android? Tycker utbudet är välldigt tunt om man jämför med Iphone. Någon som har ett bra svar på detta?



Finns ju massor med svenska appz, själv använder jag vemringde.se, dustin, fordonsjägaren, prsijakt men det finns fler. Ser inte vad en app skulle tillföra på blocket jämfört med att köra det i webbläsaren

#167

Postad 04 augusti 2010 - 08:54

Fantomen81
  • Fantomen81
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Ok detta är bara en liten fundering. Vad inne ett tag på att köpa android, men blev istället iphone. Men min flickvän köpte en Htc, och har märkt att det inte finns några svenska apps i adroid market, typ som tv4 play, blocket m.m som finns i iphone. Har inte android market kommit igång riktigt i Sverige eller vill inte företag ha sina appar i Android? Tycker utbudet är välldigt tunt om man jämför med Iphone. Någon som har ett bra svar på detta?


Iphone har funnits ett bra tag. Android är ganska nytt..

Inte alla företag som förstår att Android kommer bli större än Iphone inom snar framtid. :)

Finns ju massor med svenska appz, själv använder jag vemringde.se, dustin, fordonsjägaren, prsijakt men det finns fler. Ser inte vad en app skulle tillföra på blocket jämfört med att köra det i webbläsaren


Kolla hemnet.. Lite smidigare då webbläsaren behöver läsa in mer info (som man inte har ngn nytta av när man endast är ute efter vad som är till salu)

#168

Postad 04 augusti 2010 - 09:50

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Någon som kan säga vad det är för skillnad på Google Maps och Google Earth-apparna?

#169

Postad 04 augusti 2010 - 10:11

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Någon som kan säga vad det är för skillnad på Google Maps och Google Earth-apparna?



google maps är google maps. google earth är google earth! hör du inte på namnet att något skiljer ? :) :P nee men earth är som på dator att man kan snurra på en jordglob. de är väl störta skilnaden. lite coolare bara :)

#170

Postad 04 augusti 2010 - 11:19

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Iphone har funnits ett bra tag. Android är ganska nytt..

Inte alla företag som förstår att Android kommer bli större än Iphone inom snar framtid. :)



Kolla hemnet.. Lite smidigare då webbläsaren behöver läsa in mer info (som man inte har ngn nytta av när man endast är ute efter vad som är till salu)

Mm det var det jag misstänkte, lär ju komma mera appar när det blir allt vanligare med android.

#171

Postad 04 augusti 2010 - 12:12

flybob
  • flybob
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag får upp alla uppdateringar för alla köpta appar(T-mobile) med mitt Tele2-SIM, är inte detta något som ändrats på senare tid(uppdatering med ett svenskt SIM)?

/Mats


Jo det stämmer, numera behöver man inte byta tillbaka för att spana om det finns uppdateringar utan alla köpta appar kan man uppdatera oavsett sim-kort! Lite smidigare numera alltså :) Själv köper jag appar med UK-simkort från www.droidstuff.se och får noteringar om nya uppdateringar när jag har mitt vanliga tele2-sim. Rätt smart nu när nya telefoner inte alla har root än och kan få marketenabler eller liknande.

#172

Postad 04 augusti 2010 - 18:34

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0

Jo det stämmer, numera behöver man inte byta tillbaka för att spana om det finns uppdateringar utan alla köpta appar kan man uppdatera oavsett sim-kort! Lite smidigare numera alltså :) Själv köper jag appar med UK-simkort från www.droidstuff.se och får noteringar om nya uppdateringar när jag har mitt vanliga tele2-sim. Rätt smart nu när nya telefoner inte alla har root än och kan få marketenabler eller liknande.

Tack för det tipset! Har spanat in några betal apps men har inte orkat byta till mitt US SIM och köpa dem mycket för att jag kände att jag inte skulle orka hålla på o byta då o då för att kolla efter uppdateringar. Nu känns det lite mindre besvärligt. Men det är trots allt för jäkla dåligt att vi inte kan köpa apps i Sverige ännu, vad i h-e sysslar Google med?

#173

Postad 05 augusti 2010 - 08:11

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Om man vill ha nån typ av fjärrstyrning mot datorn, vad kan man köra för app då? Har installerat spotify remote, men bör väl finnas någon för resten av datorn också?

#174

Postad 05 augusti 2010 - 10:54

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Skulle uppskatta lite tips på bra toalettspel :D Enkla och snabba spel för stunder då man inte kan göra så mycket annat.

Såg tips på "scrambled net" i annan tråd - ös på med mer såna tips. Patiens och sudoku är ju självskrivna såklart :)

Inga fler speltips?

#175

Postad 05 augusti 2010 - 13:13

Fantomen81
  • Fantomen81
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Inga fler speltips?


Här är ett jag gillar:
http://phoneapp.se/a...svenskt-ordspel

Finns QR-kod längre ner på sidan...

#176

Postad 05 augusti 2010 - 21:20

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Om man vill ha nån typ av fjärrstyrning mot datorn, vad kan man köra för app då? Har installerat spotify remote, men bör väl finnas någon för resten av datorn också?

PhoneMyPC
Gmote
Unifiedremote, http://www.swedroid....ead.php?t=13410

#177

Postad 06 augusti 2010 - 23:03

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Precis skaffat mig en android telefon och undrar om det bara finns gratis appar på android market?

Hur hittar man annars betalvarianterna också?

#178

Postad 07 augusti 2010 - 00:24

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Precis skaffat mig en android telefon och undrar om det bara finns gratis appar på android market?

Hur hittar man annars betalvarianterna också?


Betaldelen är inte släppt officiellt i Sverige än.
Däremot finns det sätt att gå runt det. Antingen kan du skaffa ett utländskt sim-kort och stoppa i telefonen, eller om du har en telefon som går att skaffa root-access på så kan du installera 'Market enabler' eller vad nu appen heter, så är saken biff.

#179

Postad 07 augusti 2010 - 16:44

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Finns det nån app som liknar Nokias sports tracker? Eller något annat där man kan lägga in sina gps-data i google earth och se sina data på kartan?

#180

Postad 07 augusti 2010 - 17:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
är det för löpning eller?

jag använder runkeeper och då kan man kolla kartan efterhand (eller live om man har datapaket), samt se hastighet och lite så.

#181

Postad 07 augusti 2010 - 18:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

För er som vill ha gratis navigation i form av Google Navigation ladda ner en "fixad" version från denna sajt så funkar navigationen i sverige också. Man kan ändå ha kvar den senaste versionen av google maps så denna ersätter inte utan lägger sig som en egen app.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=630887


Testade den idag, funkar sådär, ganska slö uppdatering, men den hittar iaf rätt :) Trist att man inte kan ladda hem svenskt språk, men det engelska talet är ganska tydligt så det funkar iaf.

#182

Postad 07 augusti 2010 - 18:50

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0

Finns det nån app som liknar Nokias sports tracker? Eller något annat där man kan lägga in sina gps-data i google earth och se sina data på kartan?

Inte helt säker men tror Endomondo Sports Tracker kan fixa det där.

Redigerat av nipe, 07 augusti 2010 - 18:50.


#183

Postad 07 augusti 2010 - 18:59

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

PhoneMyPC
Gmote
Unifiedremote, http://www.swedroid....ead.php?t=13410


Unified Remote är helt fantastiskt! ÄNTLIGEN kan jag styra min HTPC i princip utan begränsningar :)

#184

Postad 07 augusti 2010 - 21:58

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

är det för löpning eller?

jag använder runkeeper och då kan man kolla kartan efterhand (eller live om man har datapaket), samt se hastighet och lite så.


Men Runkeeper hittar man inte bland gratis marknaden??

Testade den idag, funkar sådär, ganska slö uppdatering, men den hittar iaf rätt :) Trist att man inte kan ladda hem svenskt språk, men det engelska talet är ganska tydligt så det funkar iaf.


Kan inte hitta Nav Launcher från App market? Var hittar jag den?

#185

Postad 07 augusti 2010 - 22:36

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Men Runkeeper hittar man inte bland gratis marknaden??


inte? =/

om du går via qr-koden här då?

#186

Postad 07 augusti 2010 - 22:49

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Men Runkeeper hittar man inte bland gratis marknaden??



Kan inte hitta Nav Launcher från App market? Var hittar jag den?


1. Runner från sporttracklive är en bra app. Finns på market.

2. Du hittar svaret i inlägget du själv citerarade.

#187

Postad 08 augusti 2010 - 18:47

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Testade den idag, funkar sådär, ganska slö uppdatering, men den hittar iaf rätt ;) Trist att man inte kan ladda hem svenskt språk, men det engelska talet är ganska tydligt så det funkar iaf.


Jag får inte GM modden att funka på min x10:a, får upp fyra genväger i startmenyn, alla blir oväntad stängning.
Nån som känner igen detta?

Skulle man göra något mer än bara imstallera?

/Kebab

#188

Postad 08 augusti 2010 - 19:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag får inte GM modden att funka på min x10:a, får upp fyra genväger i startmenyn, alla blir oväntad stängning.
Nån som känner igen detta?

Skulle man göra något mer än bara imstallera?

/Kebab


Jag bara installerade, vet inte om det är nån skillnad på android 1.6, jag kör 2.1

#189

Postad 09 augusti 2010 - 06:16

Unregisterede9a3a933
  • Unregisterede9a3a933
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Precis skaffat mig en android telefon och undrar om det bara finns gratis appar på android market?

Hur hittar man annars betalvarianterna också?

Man kan ladda ner andra markets än just android market som stödjer betal funktion. Så slipper man roota eller köpa utländskt sim-kort. SlideME market är ett exempel på en sådan marknad, sen finns detAndspot market fast den är fortfarande i beta stadie. Inga av dessa alternativ är krångliga eller förstör garantin på telefonen.

Redigerat av Unregisterede9a3a933, 09 augusti 2010 - 06:19.


#190

Postad 09 augusti 2010 - 12:55

Unregistered7544d3b4
  • Unregistered7544d3b4
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Jag får inte GM modden att funka på min x10:a, får upp fyra genväger i startmenyn, alla blir oväntad stängning.
Nån som känner igen detta?

Skulle man göra något mer än bara imstallera?

/Kebab



Jag bara installerade, vet inte om det är nån skillnad på android 1.6, jag kör 2.1


Funkade på min, kör 1.6.

#191

Postad 09 augusti 2010 - 22:53

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Min bror nämnde någon gång om en app till iPhone som heter buggspray (eller något liknande) som, när man aktiverar den, får bort mygg och liknande jobbiga insekter. Någon som vet ifall den finns till Android också? ;)

#192

Postad 09 augusti 2010 - 23:20

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Såg den på market tror jag, dock tror jag inte att den funkar alls.

Nog bättre att du badar i myggspray istället ;)

#193

Postad 10 augusti 2010 - 01:48

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Min kusin (eller om det var hans kompis, skit samma) hade den på en iPod Touch, och det hade tydligen funkat när dom var ute och grillade. Jag tror att den spelar upp någon ton som mygg (och liknande saker) inte gillar och får dom därför att inte närvara. :D :(

#194

Postad 10 augusti 2010 - 08:04

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Nån kanske ställt frågan tidigare men jag är ny på android och undrar följande.

Hur funkar det egenligen, varför ligger inte alla appar på någon torrentsida som man kan ladda ner.
Nu är ju inte detta något problem eftersom de flesta är gratis iaf i Sverige.

Men jag undrar lite över tekniken bakom, varför det inte skulle funka?

#195

Postad 10 augusti 2010 - 08:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Nån kanske ställt frågan tidigare men jag är ny på android och undrar följande.

Hur funkar det egenligen, varför ligger inte alla appar på någon torrentsida som man kan ladda ner.
Nu är ju inte detta något problem eftersom de flesta är gratis iaf i Sverige.

Men jag undrar lite över tekniken bakom, varför det inte skulle funka?


Klart att det skulle funka, men förstår inte riktigt vitsen, de flesta app är inte särskilt stora, från nåra kb till nån meg .
Och ska ju vara lätta att hitta och installera direkt från mobben, dessutom håller ju market koll så du alltid har senaste versionen av alla appz, då slipper man hålla koll på det själv, market uppdaterar ju även app du inte använder så ofta

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 10 augusti 2010 - 08:24.


#196

Postad 10 augusti 2010 - 09:04

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Absolut men folk i allmänhet är snåla, även jag.

Mp3-låtar är oxå billiga/styck men det kopieras iaf. Nu mindre iom spotify men iaf.

#197

Postad 10 augusti 2010 - 09:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Absolut men folk i allmänhet är snåla, även jag.

Mp3-låtar är oxå billiga/styck men det kopieras iaf. Nu mindre iom spotify men iaf.


Det får ju stå för dig, men om det handlar om att olagligt komma över betalappz så hör det inte hemma här. Om du är snål får du väl avstå appen.

#198

Postad 10 augusti 2010 - 09:49

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Nä, det var inte så jag menade. Jag läste nån artikel på Swedroid att 70% av en specifik app i Asien var piratkopierad. Då undrade jag bara lite om tekniken bakom.

Detta är ju inget problem i Sverige iom att vi inte har betalapps (man kan ju alltid skaffa fejksim osv) men betalapp lär väl komma.

Hur har man då tänkt lösa kopieringsproblematiken?

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 10 augusti 2010 - 09:49.


#199

Postad 10 augusti 2010 - 10:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Nä, det var inte så jag menade. Jag läste nån artikel på Swedroid att 70% av en specifik app i Asien var piratkopierad. Då undrade jag bara lite om tekniken bakom.

Detta är ju inget problem i Sverige iom att vi inte har betalapps (man kan ju alltid skaffa fejksim osv) men betalapp lär väl komma.

Hur har man då tänkt lösa kopieringsproblematiken?


Det beror ju på, för det första så vet jag inte hur lätt det är att plocka ut en fil som laddats från market, för det andra lär du ju inte få reda på när det kommer uppdateringar. De flesta appz jag har både fria och köpta uppdateras relativt ofta och blir bättre och mer användbara, det är värt ett antal kr för mig iaf.
Piratkopiering kommer alltid att finnas, men jag hoppas de gör det svårt för snåljåpar

#200

Postad 10 augusti 2010 - 14:14

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Finns det nån app som liknar Nokias sports tracker? Eller något annat där man kan lägga in sina gps-data i google earth och se sina data på kartan?


Sportypal



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.