Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarstråd för "veckans tävling"

1236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 16 mars 2009 - 20:41

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Surt, fik taget lidt billeder i lørdags, da jeg ikke har tid i løbet af ugen (er mørkt når jeg kommer hjem)

#52

Postad 16 mars 2009 - 20:50

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Världens bästa väder, mulet och solen lyser med sin frånvaro...

#53

Postad 16 mars 2009 - 22:28

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Jag har fångat en bild jag tror kan kallas för landskap..... :)

#54

Postad 16 mars 2009 - 23:02

kalle32
  • kalle32
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Världens bästa väder, mulet och solen lyser med sin frånvaro...



En fågel viskade i mitt öra att det skall bli fint väder i södra sverige imorgon:)

#55

Postad 16 mars 2009 - 23:04

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0

En fågel viskade i mitt öra att det skall bli fint väder i södra sverige imorgon:)


Det regner lige nu :)

#56

Postad 17 mars 2009 - 23:03

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0

En fågel viskade i mitt öra att det skall bli fint väder i södra sverige imorgon:)



Det har varit fint.. Men det har blåst nått kopiöst..I alla fall här i nord västra blekinge där vi bor.. Så att va ute med kameran har varit i stort ogörligt... :)

Redigerat av mayro, 17 mars 2009 - 23:04.


#57

Postad 17 mars 2009 - 23:13

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Kameran blåste nästan av stativet idag, men visst var det soligt :)

#58

Postad 18 mars 2009 - 04:13

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Det är inte alltid så lätt, men det går att utnyttja även "dåliga" väderhållanden för kreativa foton :)

#59

Postad 19 mars 2009 - 07:55

Simz
  • Simz
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Drey123 din glädjedödare ;)
Varför skulle du ge dig in i denna lek :)
/Simz

Redigerat av Simz, 19 mars 2009 - 07:55.


#60

Postad 19 mars 2009 - 13:21

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Tack för att du gillar min bild.
Jag tyckte att det behövdes fler bilder till tävlingen så det blir lite sport.
Tråkigt att det inte kommit in fler bidrag än.

#61

Postad 19 mars 2009 - 13:22

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
;)

Jag kommer med ett litet bidrag också.. Så nått mer kommer....

Edit.

Ser ingen skriva lite info om sin bild ? skall endast bilden läggas ut?.. och ingen beskrivning alls om bilden??

Redigerat av mayro, 19 mars 2009 - 19:03.


#62

Postad 19 mars 2009 - 19:41

kalle32
  • kalle32
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

;)

Jag kommer med ett litet bidrag också.. Så nått mer kommer....

Edit.

Ser ingen skriva lite info om sin bild ? skall endast bilden läggas ut?.. och ingen beskrivning alls om bilden??



Jo då, alltid trevligt med en beskrivning!
Ser fram emot ditt bidrag nu mayro, med tillhörande beskrivning :D

#63

Postad 19 mars 2009 - 19:46

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Opps.. Det blir inget märkvärdigt . :D .

Men undrade då ingen skrivit nått om sina bilder och tankar runt bilderna...Utan bara väldans kort typ "xxxx".. Och sedan inget mera.... ;)

Redigerat av mayro, 19 mars 2009 - 19:48.


#64

Postad 19 mars 2009 - 20:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Tack för att du gillar min bild.
Jag tyckte att det behövdes fler bilder till tävlingen så det blir lite sport.
Tråkigt att det inte kommit in fler bidrag än.

Vi som tar så himla många foton väntar ju till slutet av veckan innan man bestämmer sig för vilken bild man vill bidra med ehm. Jag kommer nog posta något i helgen och hoppas också på många fler bidrag då :D

#65

Postad 19 mars 2009 - 21:36

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Tack för att du gillar min bild.
Jag tyckte att det behövdes fler bilder till tävlingen så det blir lite sport.
Tråkigt att det inte kommit in fler bidrag än.


Ja din bild var riktigt schysst!

Får se om man kan hitta något i Norrköpingstrakten som kan rå på den....

#66

Postad 20 mars 2009 - 13:18

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Kul idee detta med lite (amatör) tävlingar.. Samt med olika inriktningar samt nivåer av kunskapskrav.. För då man inte är proffs på bildbehandlingar där man kan i efterskott lägga dit effekter så får man ju annars aldrig delta om det skall jämt vara det mest tekniska i bildprogram som skapar deltagaren/vinnaren..

Så suveränt roligt med detta upplägg så vi olika i olika nivåer samt olika inriktingar i olika urval av tävlingsform kan delta även om man inte vinner... Det är ju att få möjligheten att delta som är roligt..Och med detta upplägg så skapas ju en tävling för alla inriktnigar med tiden och olika fotouppgifter.... och även då för alla som kan detta med bildprogram mera.. Då kan vi andra sedan sitta och lära om alla skriver lite också om vad och hur man tänkt och gjort..Riktigt roligt detta!!
.. :D

Mvh
Tobbe.

#67

Postad 20 mars 2009 - 14:02

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
jo, men det är lite illa att fota landskaps bilder när det är halvpissigt, svartsnö, slaskigt och jävligt ute :D

#68

Postad 20 mars 2009 - 14:37

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Sne, slask? :)
Næh du, solskin og 6-10C :D

#69

Postad 20 mars 2009 - 16:49

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Här i Dalarna har vi vitt ovanför bredgrad "säter" ;) Perfekt väder nu också.

#70

Postad 22 mars 2009 - 13:22

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Vad alla håller inne på sina bilder till sista sekunden... Är det taktik tro :P

#71

Postad 22 mars 2009 - 16:31

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0

Vi som tar så himla många foton väntar ju till slutet av veckan innan man bestämmer sig för vilken bild man vill bidra med ehm. Jag kommer nog posta något i helgen och hoppas också på många fler bidrag då :P



Läckert bidrag du la in !! ..

:(

#72

Postad 22 mars 2009 - 20:52

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Läckert bidrag du la in !! ..

:P

Tack, ja jag följde din linje där med att kravla på knäna och bli blöt :(

Var helt inställd på att försöka få till nån bra landskapsbild till igår, men sen såg jag att temat visst var natur också, då var det lite lättare när man inte behövde hitta så fint landskap :P
Nu får ni andra änna pinna på här, bara 3 timmar kvar att posta en bild!!

#73

Postad 22 mars 2009 - 22:27

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Landskap i större samanhang har vi inget direkt att bygga bilder på i det mycket trista vitgrå ljus som i alla fall vi har i nordvästra Blekingen just nu. Samt har haft ett rätt långt tag nu..

Lena min fru sa idag att det snudd känns att naturen tar satts för att sedan förmodligen explodera så snart värmen och solen kommer... Till och med fåglarna verkar ha lite stillastående liv här just nu.. Inget direkt superaktivt bobyggande sker ännu såsom det snart kommer bli.. Så bara värmen stiger lite mer och solen kommer för att stanna lite längre stunder och över tid... Då kommer knopparna snabbt öppna sig så naturen byter ut den damgrå ytan mot ljusgröna nyanser först lite här o var...sedan......... :P

#74

Postad 23 mars 2009 - 00:03

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
jahap då har alla bidrag kommit in :-)
Synd att det inte blev fler!

Till nästa tävling får alla ta sig ur datorstolen och knäppa av en bild.

Redigerat av Drey123, 23 mars 2009 - 00:09.


#75

Postad 23 mars 2009 - 00:54

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Håller med.. lite mer entusiasm är ju roligt..

Men å andra sidan varkar det stå lite stilla överallt just nu av någon anledning...kanske är det inte bara naturen och djuren som liksom samlar sig för den riktiga våren skall komma... :)

#76

Postad 23 mars 2009 - 07:04

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

jahap då har alla bidrag kommit in :-)
Synd att det inte blev fler!

Till nästa tävling får alla ta sig ur datorstolen och knäppa av en bild.


Jag har iallafall varit ute och fotograferat, men det blev ingen bild som jag kände platsade i tävlingen tyvärr... :)

#77

Postad 23 mars 2009 - 07:20

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag känner själv att upplägget på tävlingen är fel.
Det vore bättre om man mailade in sin bild till någon ansvarig, sedan när tävlingstiden är slut läggs bilderna upp på forumet, anonymt också, sen har man en vecka på sig att rösta.
Tror det skulle göra att fler vågade vara med samt att det skulle bli lite mer rättvist :)

#78

Postad 23 mars 2009 - 07:26

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag håller med dig Martin.
Vi kanske kan införa något sådant till nästa veckas tävling.

Jag kan tänka mig att det kanske inte är meningen men jga tycjer det skulle vara önskvärt med en motivering varför just den vinnande bilden vann. Ge lite feedback till den vinnande bilden varför just den stod ut bland mängden.

#79

Postad 23 mars 2009 - 08:17

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Enig Martin, tror som det er nu vil det næsten kun være de aktive i den her del af forummet der ligger billeder op i konkurrencen (man kan se samme tendens i dagens foto)

#80

Postad 23 mars 2009 - 10:51

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
:)

Inte rusa åstad nu med förändringar pga aktivitetnergången.. För det är lungt o stilla överallt för tillfället. Även Sveriges största forum för foto "Fotosidan" verkar rätt mycket lugnare exakt som det är här..Det egentligen ända aktiva där är ju Canons problem med leveranserna samt dom felaktiga fokuseringarna och smått o gott annat Canon drabbats av på sistonde.. Annars är det stilla i alla topics i stort som i lugna vatten även där...

Så jag skulle gissa lugnet beror på någon naturlig nergång mer än något annat.. Kanske krisen gör att folk har tankarna på helt andra saker än hobby.. Jag vet ju några tex ifrån bara Sonyisterna som förlorat jobb ..Och kan tänka mig många har hotet att förlora sina jobb hängande där .... Då är man nog naturligt med hjärnan på helt andra platser än foto.... :)

Så coolt nu med förändra saker innan man i alla fall kan urskilja att mönstret bryts på även andra platser .. Då kan man kanske tänka sig reglerna bör ändras om inte hemmabiositens fotoavdelning vaknar till...


Däremot såg / anser / tycker jag direkt då det blev specialavdelningar för olika fotoformer att aktiviteterna minskade i samband med det... Det tror jag var en liten miss att börja med. Då blev det lite för mycket "Pro" över avdelningarna o stället för att blanda mer dom mer entusiast/pro med oss andra mer amatörer i en ända röra.. Vill man delta som duktigare finns ju redan FS för sådant. Hemmabio bör/borde vara mer inriktat på just amatör och inte så aktivt söka skapa mer proavdelningar. Sådant främjar vi och dom mer än något annat så snart uppdelningar sker.. För då sätts ljuset på att man indelas i olika kategorier inte bara på vart man sätter sina bilder. Utan även mentalt börjar man tänka.. "vart tillhör jag".. Och man inser man är amatör och slutar kanske delta just pga det man inte tror anser man tillhör gruppen ...

men även det kan ju ha med den naturliga nergången att göra då detta skedde i en tid då hela världen slog stopp..

Sedan så har hela "fotosurret" lite stannat av då inte ens det på den där PMA kom något nytt egentligen att resonera om...Inget ens att småbråka runt... :blush:

Så vänta lugnt o stilla är mitt tips.. Jag tror nergången inte handlar om att folk är rädda för delta eller lägga ut sina bilder...Men jag kan givetvis ha fel. Sådant har hänt förr... B)


Så fram med den possetiva andan och uppmuntra i stället.. Och sätt inga spotlights på att det skulle vara någon slags amatörfegisgrej att man inte törs stå med sina bidrag.. Jag kände mig högst osäker själv om jag skulle våga delta ju vilket jag idikerade förut här då jag skrev det var skoj att det var just olika inriktningar så även man som amatör utan bildbehandlingskunskaper kunde delta nån tävling.. Nästa vända så är det bildbehandlingsproffsens tur kanske med en tävlig. Vilket jag garanterat även om jag inte kan något om kommer ändå försöka delta.. Så visar vi alla bara framfötterna så vågar nog flera undan för undan..

Nä kör bara på, Samt inbjud . Så vaknar nog folk till snart.. Jag tror i alla fall den possetiva stämmningen via att bara vi alla kör på kommer bryta stillheten.. För att inte tala om då värmen kommer litemera utomhus... Då vaknar Svenska folket oftast till även om denna vår är en chockvår av negativa nyheter varevigaste dag.. Bara se dessa bonusar utdelas då folk får sparken i tusental skapar nog en del rätt nerstämmda medmäniskor...

Le och kör på bara är mitt recept... :)


Mvh
Tobbe.

Redigerat av mayro, 23 mars 2009 - 10:53.


#81

Postad 23 mars 2009 - 12:14

kalle32
  • kalle32
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Vinnaren av veckans tävling med natur & landskap är:

Drey123 med sitt bidrag" Gotland - 18 mars 2009"..!!

Min motivering är följande..


"Lågt ljus, morgondimma, vackra färger, och ett härligt motiv gör denna bilden till en vinnare...
Grattis Drey123".. :)


/Kalle

#82

Postad 23 mars 2009 - 12:17

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Grattis till Drey123 :)

Det var flera riktigt trevliga bidrag. Ett något utmanande tema så här innan våren har dundrat in på riktigt, men ni gjorde det bästa av situationen tycker jag!

Redigerat av Joakim, 23 mars 2009 - 12:19.


#83

Postad 23 mars 2009 - 12:18

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Tillykke Drey123 :)

#84

Postad 23 mars 2009 - 12:23

kalle32
  • kalle32
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Hade varit kul att få veta vilken kamera Drey123 använde till det vinnande bidraget :)

#85

Postad 23 mars 2009 - 12:28

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Grattis Drey123, nu kanske man har lite större chans att vinna då du inte får tävla själv de kommande gångerna :)

#86

Postad 23 mars 2009 - 12:34

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Kan inte Drey få vara med ändå även om han inte får delta i själva tävlingen??

Det är ju skoj med många bilder att sporras mot...

och grattis Drey.. Man hade ju på känn att du låg bra till med din bild... :)

#87

Postad 23 mars 2009 - 12:41

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Grattis Drey, en mycket vacker bild!

#88

Postad 23 mars 2009 - 13:00

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Har man vunnit en tävling så kan man inte vinna igen de x antal kommande tävlingarna. Antalet är inte spikat ännu. Vi har haft tankar på 4 tävlingar, vilket alltså är två månader, men det kan nog upplevas länge och mer rimligt är kanske 2 tävlingar. Syftet är att hindra att samma person väljs som vinnare allt för ofta. Vi kan testa med 2 tävlingar och isåfall öka om det inte visar sig vara tillräckligt effektivt.

Däremot är det inte omöjligt att man får bidra med en bild till tävlingen ändå (utan att kunna vinna), vi ska fundera lite på det.

#89

Postad 23 mars 2009 - 13:08

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
suveränt Joakim.. För det är ju synd att kanske förlora fina bidrag att se och lära ifrån även om dom inte deltar i själva tävlingen..Så fundera... :)

#90

Postad 23 mars 2009 - 16:03

Unregistered05a7d42c
  • Unregistered05a7d42c
  • Beroende

  • 1 345 inlägg
  • 0

Har man vunnit en tävling så kan man inte vinna igen de x antal kommande tävlingarna. Antalet är inte spikat ännu. Vi har haft tankar på 4 tävlingar, vilket alltså är två månader, men det kan nog upplevas länge och mer rimligt är kanske 2 tävlingar. Syftet är att hindra att samma person väljs som vinnare allt för ofta. Vi kan testa med 2 tävlingar och isåfall öka om det inte visar sig vara tillräckligt effektivt.

En möjlighet skulle kunna vara att man får vänta samma antal tävlingar som gånger man vunnit. Dvs har man vunnit en gång får man vänta en tävling, två gånger två tävlingar osv. Eventuellt skulle det behövas ett tak för antalet tävlingar som man inte kan delta i, tex max 5 tävlingar.

Det kanske skulle göra det lite jobbigare att administrera, men i tråden där vinnarna och deras bidrag presenteras borde det vara hyffsat enkelt hålla reda på alla vinster.

Grattis förresten Drey123!

Redigerat av Unregistered05a7d42c, 23 mars 2009 - 16:05.


#91

Postad 23 mars 2009 - 16:05

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
xif säger Pentax K20D och Pentax DA 16-45. En kamera för män!

#92

Postad 23 mars 2009 - 16:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Grattis Drey, det var en kanonbild och mycket värdig vinnare.

När det gäller posta bilder anonymt så tycker jag det är lite overkill och det kanske blir att man trissar upp det mer än nödvändigt. Jag ser det som en liten extra grej till dagens bild så man blir ytterliggare peppad att gå ut och försöka fånga något snyggt. Och med teman blir det ännu roligare, då har man någon mer ide när man går ut och inte bara tar kort på måfå.

Nu väntar vi spänt på nästa veckas tema!!

#93

Postad 23 mars 2009 - 16:11

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Grattis Drey, underbar bild med en härlig stämning!

#94

Postad 23 mars 2009 - 16:20

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

En möjlighet skulle kunna vara att man får vänta samma antal tävlingar som gånger man vunnit. Dvs har man vunnit en gång får man vänta en tävling, två gånger två tävlingar osv. Eventuellt skulle det behövas ett tak för antalet tävlingar som man inte kan delta i, tex max 5 tävlingar.

Det kanske skulle göra det lite jobbigare att administrera, men i tråden där vinnarna och deras bidrag presenteras borde det vara hyffsat enkelt hålla reda på alla vinster.

Jag gillar förslaget, väl värt att överväga!

#95

Postad 23 mars 2009 - 16:53

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Givetvis är det ett litet problem då en del såsom Drey tex är så duktig ..

Men för mig får han vinna varevigaste gång om han kan... Desto roligare den dagen man får glädjen att dra han i svart tjära o rulla han i fjädrar ju då någon tar av honom kronan och vinner ..... :blush:

:) :) :)

Redigerat av mayro, 23 mars 2009 - 16:53.


#96

Postad 23 mars 2009 - 17:43

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Grattis Drey!
Du satte ribban högt tidigt så det var nog därför det inte kom in så många fler. :)

#97

Postad 23 mars 2009 - 18:51

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Grattis till vinnarn! Jättefin bild.

Vill som ny på "foto delen" av Hemmabio tacka för den fina stämningen här, och tycker det är jätte trevligt här. Det finns delar av "hemmabio" som inte är så trevliga... Jag trivs jätte bra och känner inget större behov av att vara på FS, än. Så tack till alla er som bidrar till det!

Jag vill också (precis som Mayro) att vi inte ska ändra för myket på Tävlingen. Jag har precis börjat lära mig min kamera och vill mer än gärna lämna bidrag. Så fortsätt gärna i denna bana. Jag avskräcks absolut inte av de MYCKET fina bidragen. Det handlar inte så mycket om att vinna för min del, utan mer som en sporre att fota mer och utmana sig själv.

#98

Postad 23 mars 2009 - 18:56

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Tack alla!

Bilden är tagen med en Pentax k20D med DA 16-45 och ett grå gradientfilter framför linsen för att inte överexponera himlen.
Lång slutartid för att få (dimman, som egentligen är vattnet som rör sig) och högt bländartal för skärpa och långt skärpedjup.
Bilden är sen bara färgkorrigerad i Lightroom 2.2

Nästa tävling kommer att bli mkt kreativ så jag hoppas att ni får riktigt roligt så fort Joakim presenterar TEMAT.

#99

Postad 23 mars 2009 - 18:59

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Kreativt er godt, så kan man udfordre sine "evner" som fotograf og udvikle sig :)

#100

Postad 23 mars 2009 - 19:02

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Låter spännande Drey123 :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.