Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last of Us [PS3/PS4]

1385 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 9,44 (60) 260:-
The Last of Us - Remastered Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9,31 (89) 139:-

#1301

Postad 11 februari 2021 - 19:38

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Tycker Pedro har lite för mycke av ett  babyface för att passa i rollen utseendemässigt. Får hoppas att skägget hjälper mot det. :)

Har ju hänt att man blivit överaskad (typ Edward Norton i American History X) men jämfört med Joel har ju Pedro väldigt veka drag. De tog fel skådespelare från GoT helt enkelt ;)



#1302

Postad 11 februari 2021 - 20:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Following the announcement of The Last of Us, comparisons were made between Ellie and actor Elliot Page. Page said that Naughty Dog had "ripped off" his likeness and that it was "not appreciated", as he was acting in another game, Beyond: Two Souls (2013).

 

 

Jaha, de har ändrat i wikipedian för Ellie. Blir lite konstigt kanske men :P



#1303

Postad 11 februari 2021 - 22:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Jaha, de har ändrat i wikipedian för Ellie. Blir lite konstigt kanske men :P

Känns som det är mycket typos men sen inser man att det inte är det :D

Känns inte som de har så mycket material att gå på lär bli sjukt mycket utsvävningar från manus :D



#1304

Postad 12 juni 2022 - 10:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

The Last of Us: Part 1 släpps till PS5 9 september, och PC kort därefter.

 

Trailer:

https://www.youtube....h?v=WxjeV10H1F0

 

Jämförelse med remastered:

https://www.youtube....h?v=99wMESQG9Js



#1305

Postad 12 juni 2022 - 10:46

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Att kalla detta för en remake är verkligen att ta i. Visserligen är det gjort från grunden men hela konceptet, iscensättningar, manuskript etc är ju alla detsamma vad vi kan se. Kan jämföras med nyinspelningen av Psycho som är närmast identiskt med HItchcocks film scen för scen.

 

REmake var till skillnad från detta ett spel som verkligen gjorde en helt ny tolkning på den grundläggande idén och även om jag fortfarande föredrar originalet så är det två fullkomligt unika spel.



#1306

Postad 12 juni 2022 - 11:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Tycker de är rätt tydliga med vad det är.

 

Att förändra ett spel som har vunnit över 200 awards hade inte varit särskilt smart. Priset kan man såklart diskutera (70 dollar :rolleyes: ), men jag är rätt säker på att många hade ogillat en remake som inte är identisk med originalet sett till storyn.
 
Det beskrivs tydligt på hemsidan. 
 
Rebuilt for the PlayStation 5
Completely rebuilt from the ground up using Naughty Dog’s latest PS5™ engine technology with advanced visual fidelity, fully integrated DualSense™ wireless controller features and more.

 

A faithful remake

Experience the emotional storytelling and unforgettable characters of Joel and Ellie in The Last of Us, and explore the events that changed the lives of Ellie and her best friend Riley forever in the critically acclaimed prequel chapter, Left Behind.

 

All-new experience

A total overhaul of the original experience, faithfully reproduced but incorporating modernized gameplay mechanics, improved controls and expanded accessibility options. 

Feel immersed in improved environmental storytelling, effects, facial animations, and enhanced exploration and combat.

 

https://www.playstat...t-of-us-part-i/

 

Och PS-fans är som vanligt arga för att spel kommer till PC:

https://blog.playsta...the-last-of-us/


Redigerat av Ageve, 12 juni 2022 - 11:21.


#1307

Postad 12 juni 2022 - 11:58

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Givet köp för mig iaf då det är ett favoritspel och med fetare grafik. Hoppas på en genomgång från Digital Foundry för att se vad de har att säga om uppgraderingen :)


Redigerat av STiFLR, 12 juni 2022 - 11:59.


#1308

Postad 12 juni 2022 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

En remake är ju i de allra flesta fall just detta. Reimagining brukar de säga om de gör om mer av en story. Remaster = minimum effort.

 

Jag tycker det är bra att de håller sig nära källmaterialet så att de som inte spelat får samma upplevelse i modernare tappning. Normalt väntar man väl mer än 9 år men...

 

Jag tyckte mest det var lustigt att läsa folks reaktioner efteråt, många verkar inte tycka det är någon stor uppgradering. Nån såg inte skillnad öht. Men skillnaden är ganska enorm, trots att originalet såg väldigt bra ut på sin tid. Det som var förrenderat på den tiden är realtid nu.



#1309

Postad 12 juni 2022 - 12:07

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Nja, en remaster kan vara ett väldigt omfattande arbete och kräva mycket engagemang. Minimum effort är snarare en portning vilket jag upplever har blivit rätt vanligt på senare år.

 

Men i vilket fall så blir det nog inget köp för min del. Samma spel i ny förpackning till högt pris. Kan inte se poängen med en "remake" som inte tillför något.



#1310

Postad 12 juni 2022 - 12:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
A Faithful remake och all new experience rimmar illa. Smart marknadsföring för att få in alla :D

Blir inget köp.

De borde släppa en reimaging på 2:an där de klipper bort karaktärsmordet på ellie.

#1311

Postad 12 juni 2022 - 12:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Gött att det kommer till pc,då kan man spela genom genom det. Shooters med hk är så efterblivet jämfört med mus/tngbord. La av efter några timmar på ps4
Vaaaarför inte göra alla shooters spel kompatibla med det?

#1312

Postad 12 juni 2022 - 13:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Nja, en remaster kan vara ett väldigt omfattande arbete och kräva mycket engagemang. Minimum effort är snarare en portning vilket jag upplever har blivit rätt vanligt på senare år.

Jo men i just det här sammanhanget räknade jag inte med portar. Att porta PS3-originalet av TLoU nu finns liksom inte på kartan.

 

Förstås krävs det en hel del jobb även för en remaster beroende på projekt, om än inte på samma nivå som en remake/reimagining. Men jag tänker mer på de många usla remasters vi fått som bara gjorts för att företaget velat tjäna pengar på att sälja spelet igen med minsta ansträngning bakom (se Warcraft 3, XIII, Crysis...).

 

Shooters med hk är så efterblivet jämfört med mus/tngbord

 

Detta är iofs ett TPS, enklare med handkontroll ibland (för många iaf). Gears of War t.ex. Finns mycket annat att hålla reda på utöver siktet som underlättas av en HK.



#1313

Postad 12 juni 2022 - 13:43

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Kan inte se poängen med en "remake" som inte tillför något.


Bättre grafik gör ju rätt stor skillnad för inlevelsen. :) TLOU har lite märkliga småfel som att clickers och bloaters glöder osv på vissa ställen och sedan tror jag lite mer realistiska färger kommer göra skillnad i atmosfären också.

Finns vissa kapitel jag verkligen ser framemot att lira om igen med bättre grafik och det stod att det skulle vara förbättrat gameplay så jag antar och hoppas att det kommer vara lika bra som TLOU2 då som var precis i min smak. Jag vet inte om det bara var för att de nu har mer att jobba med och kan lägga till mer i naturen men såg några jämförelsebilder och på remaken var det högre gräs så det kanske då betyder att man kan smyga i gräs och har lite mer alternativ i miljöerna.

#1314

Postad 12 juni 2022 - 13:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Jämför man PS3-versionen av ettan i emulator (med högre upplösning och bättre texturfiltrering), med remastern på PS4, så är det väldigt likt. Visst, några effekter saknas och några texturer är sämre, men överlag ser det väldigt likt ut.

 

https://www.youtube....h?v=k0gmn8DMYHc

 

Det är lustigt, för de flesta klagade inte när remastern kom. Nu är skillnaden mycket större.


Redigerat av Ageve, 12 juni 2022 - 14:17.


#1315

Postad 12 juni 2022 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det bara var för att de nu har mer att jobba med och kan lägga till mer i naturen men såg några jämförelsebilder och på remaken var det högre gräs så det kanske då betyder att man kan smyga i gräs och har lite mer alternativ i miljöerna.

 

Helt klart. De lär lägga till mycket från tvåan spelmekaniskt.

 

Det är lustigt, för de flesta klagade inte när remastern kom. Nu är skillnaden mycket större.

 

 

För det hade bara gått ett år och det släpptes HD-remasters av allt på den tiden så det var bara business as usual. Många väntade ju in HD-remastern innan den var utannonserad ens.

 

Men att folk inte är nöjda med grafiken nu känns rätt konstigt. Förväntade de sig ett klart steg upp från tvåan eller nåt i stil med nästa Uncharted?


Redigerat av Zoiler, 12 juni 2022 - 14:41.


#1316

Postad 12 juni 2022 - 14:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Jämför man PS3-versionen av ettan i emulator (med högre upplösning och bättre texturfiltrering), med remastern på PS4, så är det väldigt likt. Visst, några effekter saknas och några texturer är sämre, men överlag ser det väldigt likt ut.

 

https://www.youtube....h?v=k0gmn8DMYHc

 

Det är lustigt, för de flesta klagade inte när remastern kom. Nu är skillnaden mycket större.

Går lika bra köra sniper elite 3 som sniper elite 5. Känns som det var rätt länge sen vi kom över en tröskel till fullt funktionell grafik där det verkligen gör någon större skillnad.

Stora grejen nu är ju snarare att köra med ett korrekt perspektiv och skala. Men just tredjepersonslir som the last of us gör sig inte så bra i VR men det är ju alltid rätt kul att bara kliva rakt in i miljöerna och verkligen va där och se hur kartorna faktiskt ser ut. Pannkakeskärm kommer aldrig ens nära :( 



#1317

Postad 12 juni 2022 - 14:51

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det är lustigt, för de flesta klagade inte när remastern kom. Nu är skillnaden mycket större.

Man bör dock inte jämföra emulering mot originalhårdvara, vilket du gör. PS3 renderar spelet internt i 720p om jag inte minns fel. PS4 och framförallt PS4 Pro klarade av en mycket högre upplösning och bättre bildfrekvens. I fallet med PS4 Pro gick det att köra native 4K men då begränsat till 30fps, vilket fortfarande är mer stabilt än på PS3 som varierade mellan 20-30fps.

 

Men att folk inte är nöjda med grafiken nu känns rätt konstigt. Förväntade de sig ett klart steg upp från tvåan eller nåt i stil med nästa Uncharted?

Vet inte om du gör anspråk på något av det som jag skrivit, men jag har inga som helst problem med grafiken på den kommande remastern. Jag känner mig bara inte tilltalad av att betala 700 kr för ett i grunden nio år gammalt spel som sett till de innehållsmässiga egenskaperna inte har ändrats särskilt mycket. Tilltalas man av det så visst, kör i vind. Jag lägger hellre mina pengar på annat och hoppas att ND inte går samma öde till mötes som Rockstar.



#1318

Postad 12 juni 2022 - 15:18

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Helt klart. De lär lägga till mycket från tvåan spelmekaniskt.


Ska bli intressant att se hur mycket ändring det blir, kan tänka mig att de kanske gör miljöerna lite större då för att verkligen ta nytta av det.

Det är ju faktiskt enorm skillnad på ens medhjälp i spelet i ettan vs tvåan också. I tvåan är de tex rätt duktiga på att faktiskt följa efter en men i ettan spårade Ellie ut ibland och började springa fram och tillbaka runt fienderna utan att de kunde se henne. Såg väldigt komiskt ut. Samma med Bill, kommer ihåg när han sa att man skulle vara tyst för att det var infekterade i närheten sedan började han springa runt dom med världens högsta fotsteg haha.

#1319

Postad 12 juni 2022 - 19:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Man bör dock inte jämföra emulering mot originalhårdvara, vilket du gör. PS3 renderar spelet internt i 720p om jag inte minns fel. PS4 och framförallt PS4 Pro klarade av en mycket högre upplösning och bättre bildfrekvens. I fallet med PS4 Pro gick det att köra native 4K men då begränsat till 30fps, vilket fortfarande är mer stabilt än på PS3 som varierade mellan 20-30fps.

 
Ja, fast poängen var att spelkoden fortfarande är den samma, dvs det är PS3-versionen man kör i emulatorn, med högre inställningar, och det resultatet blir förvånadsvärt likt PS4-remastern.
 
Nu var det ju en hel del jobb för ND med att konvertera spelmotorn från Cell till x86/AMD64, men spelets assets är i stort sett oförändrade i remastern. Det är en finputsad version helt enkelt.
 
Remaken är byggd från grunden i den nya spelmotorn, med uppgraderade assets osv. Rätt stor skillnad.
 

För det hade bara gått ett år och det släpptes HD-remasters av allt på den tiden så det var bara business as usual. Många väntade ju in HD-remastern innan den var utannonserad ens.
 
Men att folk inte är nöjda med grafiken nu känns rätt konstigt. Förväntade de sig ett klart steg upp från tvåan eller nåt i stil med nästa Uncharted?


Japp. Jag var en av de som väntade, men det var pga låg upplösning och framedrops osv på PS3, samt att det var så sent i generationen.

Vet inte om folk förväntade sig bättre grafik än i Part 2, men det verkar så på en del kommentarer man ser iaf.


Redigerat av Ageve, 14 juni 2022 - 16:34.


#1320

Postad 13 juni 2022 - 02:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Vet inte om du gör anspråk på något av det som jag skrivit, men jag har inga som helst problem med grafiken på den kommande remastern. Jag känner mig bara inte tilltalad av att betala 700 kr för ett i grunden nio år gammalt spel som sett till de innehållsmässiga egenskaperna inte har ändrats särskilt mycket. Tilltalas man av det så visst, kör i vind. Jag lägger hellre mina pengar på annat och hoppas att ND inte går samma öde till mötes som Rockstar.

 

Tänkte inte på dig, mångas initiala reaktion var att de är missnöjda med grafiken och ser knappt skillnad.



#1321

Postad 14 juni 2022 - 16:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

DF-analys av trailern:

 

https://www.youtube....h?v=HPyyrlxEBkQ



#1322

Postad 14 juni 2022 - 21:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Dom lyckades med att få dom att se äldre ut, än i original versionen...



#1323

Postad 14 juni 2022 - 21:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Dom lyckades med att få dom att se äldre ut, än i original versionen...

Ja det fattade jag inte riktigt.



#1324

Postad 15 juni 2022 - 01:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

https://www.resetera...ly-good.595989/

 

 

Tess har också blivit 25 år äldre. Ja kul detta, ungdomarna får spela The Last of Us - Veteran Edition. ND tänkte nog att alla som spelade originalet då det begav sig ska få känna att karaktärerna har växt med dem.



#1325

Postad 15 juni 2022 - 11:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Hela denna remaken är bara ett slöseri med pengar och resurser, som kunde ha använts till en remake av nåt PS1/PS2 spel, eller kanske ett helt NYTT spel.

Cash grab deluxe iaf.

Sen när det är dags för PS6:an, så kommer det väl ännu en remake av både ettan och tvåan.

Varför göra nåt nytt, när fansen ändå köper samma spel, om och om igen ;)

#1326

Postad 15 juni 2022 - 13:41

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Hela denna remaken är bara ett slöseri med pengar och resurser, som kunde ha använts till en remake av nåt PS1/PS2 spel, eller kanske ett helt NYTT spel.
Cash grab deluxe iaf.
Sen när det är dags för PS6:an, så kommer det väl ännu en remake av både ettan och tvåan.
Varför göra nåt nytt, när fansen ändå köper samma spel, om och om igen ;)


Fan vad det gnälls, finns uppenbarligen folk som vill ha denna remaken och de hade tid att göra det också och veteranerna jobbar ju med det stora multiplayer-spelet nu?

Jag och många andra har svårt att fastna för nya spel och då tycker jag det är kul när man får en möjlighet att uppleva de spelet man faktiskt älskar på ny hårdvara. Dock är det såklart tråkigt när det är lata uppgraderingar som det vi såg med GTA nyligen men detta ser ju ut att bli bra.

Hoppas på remake av Uncharted 1-3 snart samt det första RDR.

#1327

Postad 15 juni 2022 - 14:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Karaktärerna i den nya versionen ser förskräckliga ut. Inget köp.



#1328

Postad 15 juni 2022 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Dock är det såklart tråkigt när det är lata uppgraderingar som det vi såg med GTA nyligen men detta ser ju ut att bli bra.

Om du menar de gamla spelen så har de fixat en hel del sedan launchen, ser rätt bra ut nu. Det är en remaster men skillnaden mot originalet är stor ändå. GTA5 är väl mest en uppiffning, där snackar vi om att kunna sälja ett spel i evigheter.

 

Varför göra nåt nytt, när fansen ändå köper samma spel, om och om igen ;)

 

Detta tar iofs ingen tid från ND iom att delar av teamet ändå behövde nåt att göra. TLoU kommer jag spela nån gång iaf, blir kul att återuppleva de olika scenerna. Kan hoppas de gör något åt utseendena men förmodligen inte.

 

När det gäller remakes av gamla spel är det väl rätt så behövligt. De flesta verkar inte kunna göra spel längre nämligen, inte så som det var förr. E3 är en samling av liknande trailers av servicespel, DLC/expansioner och 90 % indies. De spel med färg kunde man räkna på ena handen. Det är ingen idé att vänta på något välkänt IP som man kunde förr i tiden under E3-showerna, eftersom nästan allt som utannonseras är nya IP man inte har någon aning om. Men man vet att de flesta är gjorda enligt mallen som är poppis nu.

 

Så det är imo tacksamt med spel som RE4, KOTOR och detta som kontrast.



#1329

Postad 15 juni 2022 - 18:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Jag har inget emot remakes, om det är som RE 2 och 3, där det skiljer enormt mot originalen.
Men när det är typ exakt samma spel, fast lite flottare grafik, när det redan finns en remaster man kan spela på moderna konsoller. Känns det, enligt mig, överflödigt.

#1330

Postad 15 juni 2022 - 18:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Dock ändrar de mycket mer än grafiken, de gör om hela spelmekaniken så det lär ändå kännas rätt fräscht. Storyn kan man förstås.

 

Men ja, det är inte för alla.



#1331

Postad 15 juni 2022 - 19:54

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Om du menar de gamla spelen så har de fixat en hel del sedan launchen, ser rätt bra ut nu. Det är en remaster men skillnaden mot originalet är stor ändå. GTA5 är väl mest en uppiffning, där snackar vi om att kunna sälja ett spel i evigheter.


Snackade både om de gamla och GTA V. Men okej intressant! Då ska jag kolla upp det för jag var intresserad innan jag såg hur dåligt det såg ut men hade ingen aning om att de fixat till det lite sedan dess.

#1332

Postad 15 juni 2022 - 21:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Snackade både om de gamla och GTA V. Men okej intressant! Då ska jag kolla upp det för jag var intresserad innan jag såg hur dåligt det såg ut men hade ingen aning om att de fixat till det lite sedan dess.

https://www.resetera...-launch.582680/



#1333

Postad 11 september 2022 - 16:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Efter att ha spelat igenom tvåan på PS5 blev jag sugen på att se uppgraderingarna i nya remaken för PS5 trots allt.

Spelet är väldigt snyggt och de har ändrat tillräckligt mycket för att det skall vara värt en genomspelning för fansen. De har gjort karaktärerna genomgående lite mer slitna och fula, men det passar ju rätt bra. Ellie är inte så söt längre och lite magrare/pojkaktigare men det matchar ju miljöerna och Ellie i tvåan bättre (och kanske Ellie i TV-serien).

Fienderna är överlag mer aggressiva men man hittar betydligt mer ammunition.

Överlag en fin upplevelse.



#1334

Postad 23 november 2022 - 17:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

https://pbs.twimg.co...t=jpg&name=orig

 

-_-



#1335

Postad 23 november 2022 - 23:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 1

Precis vad världen behöver, ännu en zombie/infekterade serie...

 

Kommer garanterat att bli som Walking Dead serierna.

Det börjar spännande som fan, med högt tempo, som sen störtdyker, när det istället blir fokus på såpopera trams mellan karaktärerna.

Fortsätter väl i 12 säsonger, med samma tjafs.



#1336

Postad 24 november 2022 - 12:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ja den här har man ju sett fram emot ett par år. Kan bli bra tror jag. Bra skådisar och stor potential i storyn.



#1337

Postad 02 januari 2023 - 00:27

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

PC-versionen av Part 1 kommer den 3 mars:

https://www.youtube....h?v=LW5NwaUXgIA



#1338

Postad 06 februari 2023 - 12:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

TV-serien blev en succé för HBO så nu blir det en säsong 2. :)



#1339

Postad 15 mars 2023 - 14:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Dokumentär om remaken (Part I):

https://www.youtube....h?v=L-KUxmvc_es



#1340

Postad 15 mars 2023 - 18:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Serien va inget å hänga i julgranen direkt.

Kemin mellan Joel och Ellie, är inte alls lika bra som i första spelet.

Och även om hon mjuknar mot slutet, så kändes hon mer psycho här, och svårare att känna nån sympati för henne.

 

Och, precis som med alla andra Zombie/Infekterade serier, så startade det fartfyllt, men sen ser man knappt till de infekterade.

Mer konfliker mellan människor, som vanligt i dom här serierna.

Sista avsnittet kändes rejält stressat, och var det kortaste av dom.

 

Den hade några höjdpunkter, men lär skippa säsong två.

Kanske lite bättre än Walking Dead dyngan iaf, men nja...

 

Ska bli intressant att se hur många som slutar kolla på serien, efter golf rundan ;)



#1341

Postad 15 mars 2023 - 19:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 1

Serien va inget å hänga i julgranen direkt.
Kemin mellan Joel och Ellie, är inte alls lika bra som i första spelet.
Och även om hon mjuknar mot slutet, så kändes hon mer psycho här, och svårare att känna nån sympati för henne.

Och, precis som med alla andra Zombie/Infekterade serier, så startade det fartfyllt, men sen ser man knappt till de infekterade.
Mer konfliker mellan människor, som vanligt i dom här serierna.
Sista avsnittet kändes rejält stressat, och var det kortaste av dom.

Den hade några höjdpunkter, men lär skippa säsong två.
Kanske lite bättre än Walking Dead dyngan iaf, men nja...

Ska bli intressant att se hur många som slutar kolla på serien, efter golf rundan ;)


Låter som deg är ellie efter part II. Där mördade de hennes karaktär. Jag stör mig mest på att de har fel skådis. Men rätt skådis är nog för gammal för att kunna gestalta rollen.

#1342

Postad 15 mars 2023 - 20:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Serien va inget å hänga i julgranen direkt.

Kemin mellan Joel och Ellie, är inte alls lika bra som i första spelet.

Och även om hon mjuknar mot slutet, så kändes hon mer psycho här, och svårare att känna nån sympati för henne.

Tyckte den var okej men iom att man visste vad som skulle hända så blev det aldrig särskilt spännande. Som att kolla på en film man redan sett, fast toppat med moderna... element.



#1343

Postad 17 mars 2023 - 07:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag tyckte serien var riktigt bra. Det är självklart att de fokuserade på de mänskliga relationerna eftersom det är en TV-serie, men det var på tok för glest mellan de infekterade. Världen kändes nästan tom så att säga. Det hade inte behövt vara krig hela tiden men det hade varit bra om de fick smyga runt lite oftare.

Bella var riktigt bra som Ellie även om inte utseendet matchar serien. Det viktigaste var dock att det var en trovärdig karaktärsutveckling mot svärtan som kommer längre fram i serien. Att Ellie utvecklas till en kompromisslös traumatiserad mördare är ju faktiskt väldigt passande med tanke på vad hon går igenom.

De moderna elementen kom ju redan i Left Behind och i första spelet. I första spelet får man veta att Bill är gay (fast där skämtas det bara om det) och Left Behind blev ju Ep7. Ep 3 med Bill var också förhållandevis trist men det hjälpte ju serien på så sätt att det blev uppmärksamhet eftersom många icke gamers blev förtjusta (eller kränkta).

Jag tycker personligen att Left Behind-DLC är ganska tråkig, medan första och andra spelet är mästerverk i mina ögon.



#1344

Postad 18 mars 2023 - 09:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Men rätt skådis är nog för gammal för att kunna gestalta rollen.


Joel och Elliot?

#1345

Postad 18 mars 2023 - 10:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Ellen page tänkte jag på. Joel känns rätt okay.

#1346

Postad 18 mars 2023 - 10:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Ellen page tänkte jag på. Joel känns rätt okay.

Tyvärr har Ellen Page opererat om sig till "man"...

464383.3.jpg



#1347

Postad 18 mars 2023 - 10:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Hehe, släpp han/henne till den rollen 😄, alldeles för gammal nu ändå, och fel kön nu
Jag vill tex att sean Connery ska fortsätta som Bond, men går ju inte 😄
Tycker Ramsey gör ett grymt bra jobb i serien 👍

Redigerat av Garrett, 18 mars 2023 - 11:00.


#1348

Postad 18 mars 2023 - 11:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Hehe, släpp han/henne till den rollen 😄, alldeles för gammal nu ändå, och fel kön nu
Jag vill tex att sean Connery ska fortsätta som Bond, men går ju inte 😄
Tycker Ramsey gör ett grymt bra jobb i serien 👍


Även nya ellie har en alternativ sexualitet vad jag förstått. Ser inte det som ett hinder :)

#1349

Postad 18 mars 2023 - 11:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ellen page tänkte jag på.


Jag med. :)

#1350

Postad 18 mars 2023 - 11:52

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Ja, Bella är fluid och har sagt att det inte spelar någon roll vilket pronomen folk använder.

 

Ellen hade kanske fungerat för kanske 10-15 år sedan, Elliot är och ser för gammal ut, oavsett kön.

 

Jag kan hålla med om att de gick för fort fram i serien, och de kunde ha haft några fler sammandrabbningar med Infekterade. 13 timmar hade nog varit mer lagom, men de vågade kanske inte lägga en så stor budget på en första säsong. Jämfört med spelet så tycker jag vissa dialoger hämtade direkt från spelet kändes platta, och det från både Bella och Pedro. Det är nog också en adaptions största förbannelse. För folk som mig, som spelat spelet ett otal gånger och kan nästan varje replik utan och innan, kommer nog alltid reagera på sådana saker. Då tycker jag det är mer intressant att i princip alla jag känner som sett serien utan att ha spelat spelet, höjer serien till skyarna. Det tycker jag i alla fall jag tyder på att den står stadigt på egna ben. En adaption kommer aldrig vara exakt som förlagan. Olika skådespelare kommer tolka samma roll på olika sätt.

 

Trots detta så tycker jag inte serien var dålig, tvärtom, snarare så att de senaste helgerna varit förstörda för att jag bara gått och längtat efter nästa avsnitt. Att det sedan inte var e 1:1-kopia på spelet gjorde ju att man inte visste exakt vad som skulle hända även om den övergripande historien i princip är densamma. Deras relation utvecklades i princip i samma takt som i spelet och de avgörande momenten fanns där också.

 

Och "moderna element"? Kom igen... Bill och Franks relation skämtades inte bort i spelet. Deras relations öde var snarare mer tragiskt i spelet än i serien.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.