Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#4051

Postad 03 april 2012 - 14:16

Andrex
  • Andrex
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
djupet i bröst har definitivt med rotator cuff att göra.
Rotator cuff muskeln håller axeln på plats och går man för djupt så beroende på hur stel man är så kan man få problem med axeln rör sig framåt och då töjer man ut muskeln,
normalt kan man säga att om man lägger sig platt på en bänk och håller armarna precis som man gör en bänkpress , där armarna hamnar i avslappnat läge är ett lagom djup att gå för att få bra kontat med bröst.

#4052

Postad 03 april 2012 - 14:58

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

djupet i bröst har definitivt med rotator cuff att göra.
Rotator cuff muskeln håller axeln på plats och går man för djupt så beroende på hur stel man är så kan man få problem med axeln rör sig framåt och då töjer man ut muskeln,
normalt kan man säga att om man lägger sig platt på en bänk och håller armarna precis som man gör en bänkpress , där armarna hamnar i avslappnat läge är ett lagom djup att gå för att få bra kontat med bröst.


Okej, tack för tipset! :)

#4053

Postad 03 april 2012 - 21:38

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Jaha idag var ju ett "kul" pass. Skulle köra bröst och biceps idag men redan vid uppvärmningen på hantelpressen så small det till i höger axel. Försökte mjuka upp och köra vidare med det sket sig fatalt.

Fick köra mage och lättare bicepsövningar istället. Får hoppas att det lagt sig till imorgon. Vad fan ska man med axeljävlarna till om de bara ska paja hela tiden.

#4054

Postad 03 april 2012 - 22:40

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Först och främst. Inflammation i axeln är den mest vanliga åkommen man hittar hos kilar mellan 18-24 års ålder som tränar på gym.

Vad det beror på är jag inte helt 100% säker på. Dock har jag under väldigt många åt stött på problemen. Utan att vara säker till 100%, då jag inte gjort ngn studie i ämnet, är i alla fall min teori att det beror på att majoriteten av killarna i ålderspannet kör på tok för mycket bröst och armar jämfört med andra muskelgrupper, exempelvis ben...

För att råda bot på axelproblematiken har jag en universal lösning. Mitt råd till alla er som har problem med axlarna.
PRIORITERA DE MINDRE SYNLIGA MUSKELGRUPPERNA OCH MUSKLER, annars kommer ni tyvärr alltid att lida av onda axlar, vilket i sin tur leder till att ni mer eller mindre kommer att tappa all överkroppsträning på sikt. Ett vanligt fenomen är att killarna ger upp efter 2 år då man aldrig återhämtat sig tillräckligt och man tar inte till sig tipsen såsom att prioritera mindre synliga muskler.

Vad och hur ska man träna för att slippa få ont i axlarna:

1, Vila axlarna. Tex, har du kört bicep dag ett bomba inte på med axlar dag 2. Kör istället ben istället.
2, Kör du bröst, kör inte axlar nästa dag och vicer versa.
3, Prioritera baksida axlar före framsida axlar. Baksidan av axlen må vara en liten muskel, men ack så viktig. Vill man öka vikter och styrka utan att gå sönder är baksidan ett måste. Detsamma gäller för övrre ryggen och då syftar jag inte på latsdragen vilket kan se coolt ut på beachen. Jag pratar om ryggövningar som ger djupet på den övre delen
4, Återigen VILA!!!! Axelmuskulaturen är i stort sett inbladad i all överkroppsträning, bortsett ifrån mage och underarmsträning. Därför är det extremt viktigt att låta kroppen vila, det gäller synnerligen axelmuskulaturen som är oerört komplex. Det finna många små delar i axeln som kan gå sönder. Axelmuskeln är en liten muskelgrupp, men ack så viktig.

Om ni tycker att ni hört detta tidigare, ta då ändå tillvara på två råd. Vila axlarna och baksida. Svårare än så är det faktiskt inte.

Lycka till där ute!

G

#4055

Postad 03 april 2012 - 23:07

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Först och främst. Inflammation i axeln är den mest vanliga åkommen man hittar hos kilar mellan 18-24 års ålder som tränar på gym.

Vad det beror på är jag inte helt 100% säker på. Dock har jag under väldigt många åt stött på problemen. Utan att vara säker till 100%, då jag inte gjort ngn studie i ämnet, är i alla fall min teori att det beror på att majoriteten av killarna i ålderspannet kör på tok för mycket bröst och armar jämfört med andra muskelgrupper, exempelvis ben...

För att råda bot på axelproblematiken har jag en universal lösning. Mitt råd till alla er som har problem med axlarna.
PRIORITERA DE MINDRE SYNLIGA MUSKELGRUPPERNA OCH MUSKLER, annars kommer ni tyvärr alltid att lida av onda axlar, vilket i sin tur leder till att ni mer eller mindre kommer att tappa all överkroppsträning på sikt. Ett vanligt fenomen är att killarna ger upp efter 2 år då man aldrig återhämtat sig tillräckligt och man tar inte till sig tipsen såsom att prioritera mindre synliga muskler.

Vad och hur ska man träna för att slippa få ont i axlarna:

1, Vila axlarna. Tex, har du kört bicep dag ett bomba inte på med axlar dag 2. Kör istället ben istället.
2, Kör du bröst, kör inte axlar nästa dag och vicer versa.
3, Prioritera baksida axlar före framsida axlar. Baksidan av axlen må vara en liten muskel, men ack så viktig. Vill man öka vikter och styrka utan att gå sönder är baksidan ett måste. Detsamma gäller för övrre ryggen och då syftar jag inte på latsdragen vilket kan se coolt ut på beachen. Jag pratar om ryggövningar som ger djupet på den övre delen
4, Återigen VILA!!!! Axelmuskulaturen är i stort sett inbladad i all överkroppsträning, bortsett ifrån mage och underarmsträning. Därför är det extremt viktigt att låta kroppen vila, det gäller synnerligen axelmuskulaturen som är oerört komplex. Det finna många små delar i axeln som kan gå sönder. Axelmuskeln är en liten muskelgrupp, men ack så viktig.

Om ni tycker att ni hört detta tidigare, ta då ändå tillvara på två råd. Vila axlarna och baksida. Svårare än så är det faktiskt inte.

Lycka till där ute!

G


Bra inlägg.
Träna också rotatorcuffarna för att stabilisera axeln och slippa problem vid tunga pressar. det har hjälpt mig väldigt mycket. Vid bänkpress är det också nyttigt för axlarna att dra ihop skulder bladen istället för att ligga och flaxa med axlarna på bänken.


Själv har jag avslutat kvällens batalj för någon timme sedan. Ryggfileerna slaktades ordentligt

#4056

Postad 03 april 2012 - 23:39

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Intressanta inlägg om axlar!

Jag har haft jätteproblem en längre tid med att jag kopplar in min högra axel när jag kör bröst, och även när jag kör andra muskelgrupper som tex biceps. Kanske borde jag börja fokusera mer på baksida axlar och köra flera övningar för rotatorcuffarna?

När jag kör bröst så är det extremt svårt att undvika att axeln börjar hjälpa till när det blir lite tungt vilket har gjort att höger bröst är klart mindre tränat. Det har dock blivit bättre sedan jag börjat fokusera väldigt mycket på att trycka axlarna bakåt hela tiden under övningarna för att förhindra att höger sida följer med upp och pressar på.

Vad tror ni?

Redigerat av spuj, 03 april 2012 - 23:40.


#4057

Postad 04 april 2012 - 08:10

oskja738
  • oskja738
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Hade tänkt gå tillbaka till gymmet efter ett halvårs uppehåll. Dock har jag bara möjlighet att gå två gånger per vecka (fredag och söndag) vilket gör att jag vill köra genom hela kroppen dessa dagar.

Någon som har ett bra träningsschema med övningar som täcker hela kroppen utan att man behöver vara där i tre timmar?

#4058

Postad 04 april 2012 - 12:15

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Här kommer ett allround schema som täcker hela kroppen:

1, 1a dagen veckan, Benspark. 2a dagen i veckan lårcurl
2, 1a dagen i veckan, Benpress. 2a dagen i veckan Knäböj
3, Hantelpress axlar
4, 1a dagen i veckan, Hantelpress snedbänk. 2a dagen i veckan Hantelpress plan bänk
5, Baksida axlar (Stående framåtlutande, eller sittande framåtlutande)
6, Mage; situps, Crunches
7, 1a dagen i veckan vader stående. 2a dagen i veckan vader sittande
8, Latsdrag framför huvudet
9, 1a dagen i veckan sittande rodd. 2a dagen i veckan drag med hantel
10, 1a dagen i veckan, Marklyft. 2a dagen i veckan, Belly back (korsryggen)
11. Bicepscurl
12, Triceps

Kör 3 set på varje a 10-12 repetitioner till en börja med. Efter några veckor kan det vara läge att lägga om programmet. Kör enligt ovantstående under ca 10-12 pass, bara för att vänja kroppen igen.

Det här programmet bör inte ta mer ärn 45 minuter/ gång.
Kör på i snabbt temp0.
Kör du biceps alternerar du med triceps utan vila.
När du kör Bröst alternerar du med en valfri ryggövning utan att vila
När du kör axlar alternerar du med en magövning utan att vila
När du kör de stora benmusklerna altenerar du med vader

Passet bör inte ta mer än 45 minuter om du alternerar.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig.

Obs, Tänk på att ge kroppen ca 3 dgr vila mellan passen då du kör hela kroppen vid ett och samma tillfälle.

Som du ser varierar vi vissa övningar fr 1a passet i veckan till 2a passet i veckan. Det är ungefär samma muskelgrupp som jobbar, men med ett annat utförande. Variation är att föredra. Under 2 veckors tid kan du köra lite lättare för att senare köra 2 vecka lite tyngre med mindre repetitioner.

G

#4059

Postad 04 april 2012 - 12:25

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Intressanta inlägg om axlar!

Jag har haft jätteproblem en längre tid med att jag kopplar in min högra axel när jag kör bröst, och även när jag kör andra muskelgrupper som tex biceps. Kanske borde jag börja fokusera mer på baksida axlar och köra flera övningar för rotatorcuffarna?

När jag kör bröst så är det extremt svårt att undvika att axeln börjar hjälpa till när det blir lite tungt vilket har gjort att höger bröst är klart mindre tränat. Det har dock blivit bättre sedan jag börjat fokusera väldigt mycket på att trycka axlarna bakåt hela tiden under övningarna för att förhindra att höger sida följer med upp och pressar på.

Vad tror ni?


Låter som ett klassiskt syndrom. Främre axeln är betydligt bättre tränad än baksida axlar, vilket får till följd att du per automatik kopplar in främre axel muskullatur. Se inlägget ovan där jag rekomenderar att träna baksida axlar, samt övre rygg partiet. Viktigt är även att du stretchar ut bröstet. Jag kan tänka mig att din hållning är på så vis att axeln lutar lite framåt. Stretcha ut bröstet ordentligt ngn dag i veckan för att undvika att bröstet drar fram axlarna.

Har du ont i axeln ska du defiintivt uppsöka läkare om det inte blir bättre. Prova att byt bröstövning till Peck Deck istället för under en kort period.

Prova även att minska vikterna och gör rätt i utförandet. Rätt utförande är tryck ner axlarna när du kör bänk. Dra ihop skulderbladet och lås i det läget. Skjut fram bröstet utan att överdriva svanken. Lyft ner stången i nivå till bröstvårtan. Kör inte ända vägen upp utan max 75-85%. Kör du ändå vägen upp kopplar du bort bröstet till förmån för axlarna, vilket du helst inte vill. Det innebär att du tränar kopiöst mkt framsida axlar. Mao kör inte hela vägen upp förrän sista repetitionen då du ska läga av stången.

Lycka till och för allt i världen, kör inte sönder dina axlar ;)


G

#4060

Postad 04 april 2012 - 12:37

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
En viktig detal som jag vill lägga till när det gäller problem med axlar är följande:

Uppvärming och starta långsamt. Med det menar jag följande: Innan du kör bröst och axlar. Se till att köra tre set axlar innan. Variera mellan pressar och baksida. Den här uppvärminingen kör ni med moderata vikter. Högrep är att fördra. Uppvärmingen syftar inte på att ni ska bli varma i kroppen vilket lätt ordet kan antyda, utan till att få maximal blodgenomströming i axelpartiet. Ju högre blogenomströmning ni har i axeln innan ni lägger på viket, desto mindre risk för skada. Ta därför för vana att ALLTID köra minst tre set axlar INNAN ni drar igång med bröst och själva axelträningen. Over & Out....

G

#4061

Postad 04 april 2012 - 12:42

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Jag har börjat att inte gå lika djupt på bröstövningarna nu sen jag fick stryk i axeln för några månader sen och det har funkat riktigt bra faktiskt. Har inte känt av det alls sen jag började göra det :)


Ja man får vara försiktig och inte höra för tungt om man passerar 90* för mycket.

Jag kör alltid hantelpressen full rörelse :) Så djupt jag bara kan och hela vägen upp för att pressa ihop tuttarna så gott som går :)


Jag går alltid ner så att mina armar är strax under 90*, alltså lite djupare än "rakt".
denna gången, gick jag hela vägen så djupt att centrum/ stången på hantlarna hamnar i brösthöjd.

djupet i bröst har definitivt med rotator cuff att göra.
Rotator cuff muskeln håller axeln på plats och går man för djupt så beroende på hur stel man är så kan man få problem med axeln rör sig framåt och då töjer man ut muskeln,
normalt kan man säga att om man lägger sig platt på en bänk och håller armarna precis som man gör en bänkpress , där armarna hamnar i avslappnat läge är ett lagom djup att gå för att få bra kontat med bröst.


Mycket riktigt, jag har känt mig stel i den delen av axlarna så det kändes bra och det var skönt att köra ritkigt djupa, vanligtvis går jag inte såhär djupt, men jag har märkt att en gång i månaden ca så mår mina axlar sjukt bar av detta :)

#4062

Postad 04 april 2012 - 13:05

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Jaha idag var ju ett "kul" pass. Skulle köra bröst och biceps idag men redan vid uppvärmningen på hantelpressen så small det till i höger axel. Försökte mjuka upp och köra vidare med det sket sig fatalt. Fick köra mage och lättare bicepsövningar istället. Får hoppas att det lagt sig till imorgon. Vad fan ska man med axeljävlarna till om de bara ska paja hela tiden.


Trist... :(

Lätta vikter, många repps och många sett och varierande utförande, men som sagt lätta vikter !

Först och främst. Inflammation i axeln är den mest vanliga åkommen man hittar hos kilar mellan 18-24 års ålder som tränar på gym. Vad det beror på är jag inte helt 100% säker på. Dock har jag under väldigt många åt stött på problemen. Utan att vara säker till 100%, då jag inte gjort ngn studie i ämnet, är i alla fall min teori att det beror på att majoriteten av killarna i ålderspannet kör på tok för mycket bröst och armar jämfört med andra muskelgrupper, exempelvis ben... För att råda bot på axelproblematiken har jag en universal lösning. Mitt råd till alla er som har problem med axlarna. PRIORITERA DE MINDRE SYNLIGA MUSKELGRUPPERNA OCH MUSKLER, annars kommer ni tyvärr alltid att lida av onda axlar, vilket i sin tur leder till att ni mer eller mindre kommer att tappa all överkroppsträning på sikt. Ett vanligt fenomen är att killarna ger upp efter 2 år då man aldrig återhämtat sig tillräckligt och man tar inte till sig tipsen såsom att prioritera mindre synliga muskler. Vad och hur ska man träna för att slippa få ont i axlarna: 1, Vila axlarna. Tex, har du kört bicep dag ett bomba inte på med axlar dag 2. Kör istället ben istället. 2, Kör du bröst, kör inte axlar nästa dag och vicer versa. 3, Prioritera baksida axlar före framsida axlar. Baksidan av axlen må vara en liten muskel, men ack så viktig. Vill man öka vikter och styrka utan att gå sönder är baksidan ett måste. Detsamma gäller för övrre ryggen och då syftar jag inte på latsdragen vilket kan se coolt ut på beachen. Jag pratar om ryggövningar som ger djupet på den övre delen 4, återigen VILA!!!! Axelmuskulaturen är i stort sett inbladad i all överkroppsträning, bortsett ifrån mage och underarmsträning. Därför är det extremt viktigt att låta kroppen vila, det gäller synnerligen axelmuskulaturen som är oerört komplex. Det finna många små delar i axeln som kan gå sönder. Axelmuskeln är en liten muskelgrupp, men ack så viktig. Om ni tycker att ni hört detta tidigare, ta då ändå tillvara på två råd. Vila axlarna och baksida. Svårare än så är det faktiskt inte. Lycka till där ute! G


Grymt inlägg, för att jag håller med om vartenda ord ! :)

jag är inte någon träningsexpert...
Men en sak har jag lärt mig, att det är MYCKET viktigt med ryggen, bålen och axlana för att man inet ska ta sönder sig själv...

Jag har haft problem med en skada i mitt vänstra lår, och dessutom problem med ryggen...
jag fick av läkaren och naprapaten orden: "Om du inte ser till att få ordning på din rygg så är chansen stor att du aldrig mer kommer att kunna gå normalt utan kommer att bli kutryggig och väldigt stel !"

Det fick mig att ta ett beslut, att arbeta för att motverka detta och det viktigaste steget var att börja träna rygg och bål, även benen fast med lätt vikt och många repps !

Jag har så gjort nu i 6år, och sedan 3år enbart på gym (första 3 åren var det även simning 6dagar/ veckan + lite gym)
Jag tränar idag 4gånger/ Veckan på gym och kör ganska mycket axlar och rygg, bål och mage.

Det har givit mig att: Jag har testat att bära och göra saker som personer som är starkare än mig har skadat sig på när dom försökt, jag har kanske inte lyckats bättre än dom med utförandet men jag har aldrig skadat mig !
NU har jag dock börjat att lägga in ytterligare mer träning av övriga kroppen och framförallt ben nu när det är Okey enligt läkaren ! :) :)
Känns jätte bra i benet också, så nu vågar jag sakta börja arbeta på maxstyrkan lite och inte bara hålla igång uthålligheten.

Jag har byggt upp en stabil stomme liksom, som man kan "bygga på" vilket är målet nu :)
på 200cm så är det viktigt med en stabil och stark rygg !

#4063

Postad 04 april 2012 - 13:55

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Det som var tur i oturen var just att jag kände av axeln i uppvärmningsfasen så jag kunde avbryta innan de tunga vikterna. Känns lite bättre i axeln idag iaf men för säkerhets skull så kör jag ben idag och ser hur det känns imorgon till ryggpasset.

#4064

Postad 04 april 2012 - 14:14

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Lika bra det :)

imorgon kanske lite övrinar och rörelse övningar utan/ med mycket lätta vikter ;)

någon kg max...

#4065

Postad 04 april 2012 - 14:18

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Lika bra det :)

imorgon kanske lite övrinar och rörelse övningar utan/ med mycket lätta vikter ;)

någon kg max...


Ja man kanske kan få gå in och gömma sig på tjejgymmet :D

#4066

Postad 04 april 2012 - 14:32

oskja738
  • oskja738
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 1

Här kommer ett allround schema som täcker hela kroppen:

1, 1a dagen veckan, Benspark. 2a dagen i veckan lårcurl
2, 1a dagen i veckan, Benpress. 2a dagen i veckan Knäböj
3, Hantelpress axlar
4, 1a dagen i veckan, Hantelpress snedbänk. 2a dagen i veckan Hantelpress plan bänk
5, Baksida axlar (Stående framåtlutande, eller sittande framåtlutande)
6, Mage; situps, Crunches
7, 1a dagen i veckan vader stående. 2a dagen i veckan vader sittande
8, Latsdrag framför huvudet
9, 1a dagen i veckan sittande rodd. 2a dagen i veckan drag med hantel
10, 1a dagen i veckan, Marklyft. 2a dagen i veckan, Belly back (korsryggen)
11. Bicepscurl
12, Triceps

Kör 3 set på varje a 10-12 repetitioner till en börja med. Efter några veckor kan det vara läge att lägga om programmet. Kör enligt ovantstående under ca 10-12 pass, bara för att vänja kroppen igen.

Det här programmet bör inte ta mer ärn 45 minuter/ gång.
Kör på i snabbt temp0.
Kör du biceps alternerar du med triceps utan vila.
När du kör Bröst alternerar du med en valfri ryggövning utan att vila
När du kör axlar alternerar du med en magövning utan att vila
När du kör de stora benmusklerna altenerar du med vader

Passet bör inte ta mer än 45 minuter om du alternerar.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig.

Obs, Tänk på att ge kroppen ca 3 dgr vila mellan passen då du kör hela kroppen vid ett och samma tillfälle.

Som du ser varierar vi vissa övningar fr 1a passet i veckan till 2a passet i veckan. Det är ungefär samma muskelgrupp som jobbar, men med ett annat utförande. Variation är att föredra. Under 2 veckors tid kan du köra lite lättare för att senare köra 2 vecka lite tyngre med mindre repetitioner.

G


Tack för ett mycket utförligt schema!

Dock blir det problematiskt med 3 dagars vila då jag endast kommer att kunna köra fredagar och söndagar. Men det får gå.

Edit: Angående marklyft; hur blir man säker på att man gör den korrekt? Har styrketränat i 2 år innan men alltid undvikit denna övning (som jag vet är en väldigt bra övning) p.g.a. att det kan gå illa om man gör fel.

Redigerat av oskja738, 04 april 2012 - 14:36.


#4067

Postad 04 april 2012 - 14:47

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Edit: Angående marklyft; hur blir man säker på att man gör den korrekt? Har styrketränat i 2 år innan men alltid undvikit denna övning (som jag vet är en väldigt bra övning) p.g.a. att det kan gå illa om man gör fel.


Kuta inte med ryggen, "vrid" armarna utåt så du får fram bröstet, blicken högt och spänn magen. Jag kör gärna alternerat grepp.

#4068

Postad 04 april 2012 - 16:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Såja beställning lagd:

2 st Whey FX á 750g
1st Crea FX 500g
1 st EAA FX 750g
1st Smartshaker

Nu jäklar kan vi komma igång på allvar. Axeln känns bättre och bättre och gissar på att det är lite av mina gamla krämpor som ligger och skräpar (hade barnreumatism som yngre). Ska vila upp den rejält dock och köra lite ben idag.

#4069

Postad 04 april 2012 - 16:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Idag frågade dom på jobbet om jag knaprade steroider. :D

Så skönt att träningen börjar ge riktiga resultat. Känner mig urstark verkligen, går hur bra som helst på gymet.

#4070

Postad 04 april 2012 - 16:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Kuta inte med ryggen, "vrid" armarna utåt så du får fram bröstet, blicken högt och spänn magen. Jag kör gärna alternerat grepp.


Så kör jag också. Och när jag ska lyfta stången från backen så kör jag ner arslet. Bröstet framåtskjutet, blicken lite högre än rakt fram och alternerat grepp för att inte behöva köra med remmar.

Försökte förresten maxa marklyft idag. Kände mig inte i toppform men försökte ändå. Klarade en på 120kg innan jag gick över på 130kg. Orkade inte lyfta 130 ens en millimeter från golvet. Inte heller 125. Gjorde därefter två reps på 120.

Sedan en note to self: Kör aldrig 23 reps på 50kg knäböj tidigt i ett pass för man går in i väggen mentalt efteråt.

#4071

Postad 04 april 2012 - 16:42

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Idag frågade dom på jobbet om jag knaprade steroider. :D

Så skönt att träningen börjar ge riktiga resultat. Känner mig urstark verkligen, går hur bra som helst på gymet.


Kan vara något av det bästa att höra när man tränar :)

Sedan en note to self: Kör aldrig 23 reps på 50kg knäböj tidigt i ett pass för man går in i väggen mentalt efteråt.


Haha ja det blir ingen höjdare av det hela ofta.

#4072

Postad 04 april 2012 - 17:08

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Haha ja det blir ingen höjdare av det hela ofta.


Nä, var helt borta i huvudet. Försökte köra 70kg i knäböjen men orkade bara hålla fokus i två reps. Vilade ca 10 minuter och gick på benspark och lårcurl som gick bättre. Kräver inte så mycket fokus till det bara att mala på.

#4073

Postad 04 april 2012 - 18:03

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Så kör jag också. Och när jag ska lyfta stången från backen så kör jag ner arslet. Bröstet framåtskjutet, blicken lite högre än rakt fram och alternerat grepp för att inte behöva köra med remmar.

Försökte förresten maxa marklyft idag. Kände mig inte i toppform men försökte ändå. Klarade en på 120kg innan jag gick över på 130kg. Orkade inte lyfta 130 ens en millimeter från golvet. Inte heller 125. Gjorde därefter två reps på 120.

Sedan en note to self: Kör aldrig 23 reps på 50kg knäböj tidigt i ett pass för man går in i väggen mentalt efteråt.


När jag var som starkast i böj gjorde jag tvärtom, körde från 110 kg upp till 200 kg för att sen sänka till 110 kg och reppa ur det sista, bästa resultat var 27 reps.
Känns väldigt främmande nu med krånglande lårmuskler och knepig ländrygg.

Redigerat av Unregistered7444adce, 04 april 2012 - 18:03.


#4074

Postad 04 april 2012 - 19:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Nä, var helt borta i huvudet. Försökte köra 70kg i knäböjen men orkade bara hålla fokus i två reps. Vilade ca 10 minuter och gick på benspark och lårcurl som gick bättre. Kräver inte så mycket fokus till det bara att mala på.


Just benpassen gör mig väldigt "trött" samma nu igår på just benpasset. Började med böj och sen var jag mer eller mindre mentalt slut resten av passet, efter att ha kört lite disco med triceps och spark och skulle köra mina sista 3 övningar (cablecrunch, kabelresningar för obliques och woodchops) så var jag helt slut. Överhuvudtaget att köra saker som involverar större delen av kroppen i hög takt och inte mkt vila gör att man blir helt slut. Typ får mjölksyra :)

#4075

Postad 04 april 2012 - 19:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Instämmer. Om det är något som kan pressa mig till bristningsgränsen så är det benpassen.

#4076

Postad 04 april 2012 - 20:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Alltså t.ex 4x10 i knäböj brukar inte vara något problem. Brukar sedan köra typ 4x8 i marklyft efteråt också utan problem. Men just idag var det något som inte stämde...

#4077

Postad 04 april 2012 - 22:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har ni sett era egna atg-böj? Många känner att dom gör det men gör det inte alls. saken är den att man måste vara riktigt vig i höfterna för att göra atg. jag är själv så långt bort från det så att jag undviker böjar helt och hållet :D

#4078

Postad 04 april 2012 - 23:07

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Tack för ett mycket utförligt schema!

Dock blir det problematiskt med 3 dagars vila då jag endast kommer att kunna köra fredagar och söndagar. Men det får gå.

Edit: Angående marklyft; hur blir man säker på att man gör den korrekt? Har styrketränat i 2 år innan men alltid undvikit denna övning (som jag vet är en väldigt bra övning) p.g.a. att det kan gå illa om man gör fel.


Du kör alltså på fredag och söndag. Då blir jag dessvärre tvungen att skriva om programmet. Det schemat är inte att rekomendera om man bara har 1 dags vila emellan. Som du såg låg det lite lite tyngdpunkt på benen i det förra programmat. Det ligger en tanke bakom det. Nu när du har endast 1 dag vila emellan kommer jag att dela upp programmet i två delar. Att dela upp kroppen i över och underkropp är dock att göra det väldigt enkelt för sig.
Därför kommer programmet att bli lite mer komplext,vilket innebär följande.


Vecka 1. Fred, sönd (mer fokus på ben)
Vecka 2. Fred sönd (mer fokus på axlar)
Vecka 3. Fred sönd (mer fokus på rygg)
Vecka 4. Fred sönd (mer fokus på bröst)
Vecka 5. Fred sönd (mer fokus på vader mage)
Vecka 6, Fred sönd (mer fokus på armar)

Programmet kommer att se nästan likadant ut från vecka till vecka. Det enda som skiljer blir att den veckan du har fokus på dina axlar då delar vi upp axeln i två olika dgr då du endast vilar en dag emellan. Detsamma gäller för exempelvis ben. Fokus på fredagen blir baksida. Fokus på söndag blir framsida.
När du tränar bröst lägger vi fokus på basövningar på fredag. Lite mer finlir där vi inte blandar in axlar lika mkt på söndag.
Armveckan delar vi givetvis upp i triceps och biceps.

Ovanstående är egentligen inget jag rekomenderar ngn att köra. För att man ska orka med ett liknande schema som ovan och även växar, krävs det dessvärre nästan att man äter annat än mat. Kroppen får på tok för kort återhämtning. En dag är för kort helt enkelt. Givetvis går det att lösa men du får köra ytterst försiktigt under söndagen, annars kommer du att gå sönder förr eller senare.

Jag drar iväg ett PM beträffande programuppläget. Jag tror inte ngn här inne är intresserad av programmet ändå ;)

G

#4079

Postad 05 april 2012 - 06:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Har ni sett era egna atg-böj? Många känner att dom gör det men gör det inte alls. saken är den att man måste vara riktigt vig i höfterna för att göra atg. jag är själv så långt bort från det så att jag undviker böjar helt och hållet :D


Vad är ATG böj ? :)

#4080

Postad 05 april 2012 - 07:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Vad är ATG böj ? :)


Ass To Grass.
Jag kan fysiskt omöjligt så arslet i backen men jag går i stort sett så djupt kroppen tillåter. Om det är ATG eller inte vet jag inte, men jag går förbi 90 grader med råge.

#4081

Postad 05 april 2012 - 08:06

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
ok :)

Det kör jag tills att rumpan är i nivå med skorna, alltså några få cm från marken :)

#4082

Postad 05 april 2012 - 09:53

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Ass To Grass.
Jag kan fysiskt omöjligt så arslet i backen men jag går i stort sett så djupt kroppen tillåter. Om det är ATG eller inte vet jag inte, men jag går förbi 90 grader med råge.




Riktig ATG-böj har jag bara sett en köra. Han var 48 och satsade på veteran SL. Tränade då inför WM. I någon kompletterings övning till vanlig knäböj utförde han jätte djupa böj i smithen med ca 240 kg. När jag så honom var ganska förundrad över att man inte hörde baken slå ned i betonggolvet för så djupt var det.

Redigerat av Unregistered44e1cbef, 05 april 2012 - 09:53.


#4083

Postad 05 april 2012 - 10:01

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Har ni sett era egna atg-böj? Många känner att dom gör det men gör det inte alls. saken är den att man måste vara riktigt vig i höfterna för att göra atg. jag är själv så långt bort från det så att jag undviker böjar helt och hållet :D


Japp. Bad en polare filma när jag körde just för att se att jag inte tappade formen i bottenläget. Men att bokstavligen talat köra röven i backen går inte...

#4084

Postad 05 april 2012 - 13:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Ett fantastiskt biceps och triceps pass idag. Troligen för att jag fick lite Jack3d av en polare. Körde enarms curl i kabelhiss och hade den andra armen bakom armbågen som stöd och för att få fram armen lite. Körde på som fan och så spände jag bröstet en del och så pang så började det liksom sticka o göra ont i vänster bröst typ 5cm ovanför bröstvårtan. Sticker fortfarande med några sekunders mellanrum, något att oroa sig för eller bara vila bort?

#4085

Postad 05 april 2012 - 15:05

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Ett fantastiskt biceps och triceps pass idag. Troligen för att jag fick lite Jack3d av en polare. Körde enarms curl i kabelhiss och hade den andra armen bakom armbågen som stöd och för att få fram armen lite. Körde på som fan och så spände jag bröstet en del och så pang så började det liksom sticka o göra ont i vänster bröst typ 5cm ovanför bröstvårtan. Sticker fortfarande med några sekunders mellanrum, något att oroa sig för eller bara vila bort?

Du har fått en blodpropp i själva bröstvårtan.












;>

#4086

Postad 05 april 2012 - 15:08

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Du har fått en blodpropp i själva bröstvårtan.


Ja självklart måste vara så. Tror det är bäst att amputera direkt. Macheten är ganska vass, den får duga!

Nä, men det känns lite bättre nu efter en timme eller två typ. Känns fortfarande men inte lika ofta och mycket. Låter det vila, har det inte försvunnit tills på onsdag så får jag kolla upp det.

#4087

Postad 05 april 2012 - 15:29

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Låter som att du fått ngt på en muskelfiber. Skadar man en kan det kännas lite grann, skadar man fler fibrer känns det desto mer. Då hade du haft riktigt ont.

Med risk för att låta tjatig. Överträna inte bröst och armar och lägg in vila varannan dag. Ni går uppenbarligen inte på förbjudna prepp vilket är tur, därför kräver kroppen längre och naturlig återhämtning till skillnad från när man preppar.

Slarvar man med vila och utförande kommer skadorna som ett brev på posten det är tyvärr den bistra sanningen. Det är väldigt få ggr det handlar om otur när det gäller skador i samband med styrketräning.

Utan att på ngt sätt vara nedlåtande verkar det som att en del här inne verkar vara mer skadebenägna än andra. Ibland lär man sig bara genom den svåra vägen tyvärr....
Styrketräning är ganska komplext, då det krävs oerhört många delar för att uppnå resultat. Ingen kedja är starkare än den svagaste länken. Brister man i ngt blir resultatet därefter.

Idag blev det ett besök på MM sports där jag införskaffade mig en hel del Vitargo + lite annat smått och gott.

När dieten påbörjas kommer huvufödan att bestå av vitargo, nökött och fisk. Sedan får GI och LCHF anhängare, utan ngn som helst erfarenhet av tävlingsform säga vad dom vill ;) Konstigt att de här grupperna har så mycket åsikter om hur saker och ting ska vara utan att ens själva stått på en scen, hm luktar internetroll lång väg...

G

#4088

Postad 05 april 2012 - 15:31

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jo det blir lång viloperiod nu. Åker till fjälls och kommer tillbaka på onsdag. Sedan ska jag försöka hinna med lan med polare några dagar innan jag far till slovenien den 16:e i ungefär en vecka. Men jag har ju inte tränat bröst sen i... Söndags tror jag?

#4089

Postad 05 april 2012 - 16:14

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Idag var en bra dag. Körde rygg, triceps och baksida axel.
Axeln är lugn igen och det enda som tröttnade idag var musklerna och inte psyket :)

Gott snack!

#4090

Postad 05 april 2012 - 16:28

ferna
  • ferna
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Även jag kan sälla mig till den skara med ont i axeln.
Gjorde illa den första ggn med hjälp av dips med extra vikter runt midjan.
Vilade den en HEL vecka, så då tyckte jag att den kändes bra/bättre, lägger mig och kör bänk och pang tjoff on s*tan igen..
Så nu jag jag inte köra några pressövningar, kan inte köra latchdrag.
Stod som en tossing idag och körde baksida axel och rotary cuffs (hög reps).
Vet ni hur kul det är att köra det om och om igen? Inte alls!
Rena biceps/triceps övningar går och så bra så länge jag inte behöver röra axeln.

Som tur är kan jag fortfarande köra ben och löpning annars hade jag hängt mig(lätt överdrivet)

Mao, var rädd om kroppen..

#4091

Postad 05 april 2012 - 19:25

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Jodå... jag klarar av det, stannar nere också utan att studsa upp.
Dock med lätta vikter <50 kg och lättast i smithmaskin,
Kört alltid knäböj med fötterna ihop ASG, och fötterna isär så är golvet inga problem.


Spelar ingen roll hur jag står vill jag påstå och jag kör aldrig knäböj i smithmaskin. Skulle gärna se en film på någon som verkligen kör en korrekt knäböj och får röven att slå i backen. Sökte på "squats atg" på youtube, men alla jag tittade på gick djupt men inte så djupt.

#4092

Postad 05 april 2012 - 19:41

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jag måste fråga kring det här med ATG. Knäböj är väll lite av en nemesis för mig, men går jag djupare än 90-grader så får jag så pass ont i knäna och höftlederna att jag har svårt att gå i flera dagar (alltså inte ont i musklerna). Får ni verkligen någon ytterligare effekt av att gå djupare? För mig känns det bara slitsamt på kroppen.

Jag är ingen nybörjare vad gäller styrketräning och ligger runt Vincents nivå vad gäller vikter. Men är intresserad om jag är ensam om detta.

#4093

Postad 05 april 2012 - 19:45

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Jag kör bara böj i smith eftersom jag tyvärr saknar annan möjlighet på mitt gym. Hade dock väldigt gärna haft power rack eller nått annat med lös vikt istället. Jag tror att bara köra smith (som jag) pajar balansen väldigt mkt.

Idag körde jag axlar och rygg.

Eftersom jag generellt är dålig med att träna baksida axlar hade jag tänkt fokusera lite mer på det idag men tyvärr råkade jag klämma en muskel eller något i baksidan när jag körde sidolyft så resten av axelpasset gick piss pga det. Testade pressar men det gick inte.

Vilka övningar kör ni till baksida? Omv, flys lär vara bland de bättre?

Jag måste fråga kring det här med ATG. Knäböj är väll lite av en nemesis för mig, men går jag djupare än 90-grader så får jag så pass ont i knäna och höftlederna att jag har svårt att gå i flera dagar (alltså inte ont i musklerna). Får ni verkligen någon ytterligare effekt av att gå djupare? För mig känns det bara slitsamt på kroppen.

Jag är ingen nybörjare vad gäller styrketräning och ligger runt Vincents nivå vad gäller vikter. Men är intresserad om jag är ensam om detta.


Som jag förstått (läst mig till) ska det egentligen vara skonsammare för lederna att gå hela vägen ner (om man kan det) än att stoppa innan full rom och gå tillbaka.

#4094

Postad 05 april 2012 - 20:03

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Vilka övningar kör ni till baksida? Omv, flys lär vara bland de bättre?


Jag körde sittande framåtlutande hantellyft idag och vanliga hanteldrag med armen 90 grader med kroppen. Funkade ok men tror att omvända flys i cable ger mer.

#4095

Postad 05 april 2012 - 21:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Jag körde sittande framåtlutande hantellyft idag och vanliga hanteldrag med armen 90 grader med kroppen. Funkade ok men tror att omvända flys i cable ger mer.


Med hanteldrag menar du att du lutar/ligger ner och "roddar" hantlar antar jag?

#4096

Postad 05 april 2012 - 22:02

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Med hanteldrag menar du att du lutar/ligger ner och "roddar" hantlar antar jag?


Jupp såhär:

Postad bild

Körde både den som är på bilden samt med armen 90 grader ut.

#4097

Postad 06 april 2012 - 07:08

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Även jag kan sälla mig till den skara med ont i axeln.
Gjorde illa den första ggn med hjälp av dips med extra vikter runt midjan.
Vilade den en HEL vecka, så då tyckte jag att den kändes bra/bättre, lägger mig och kör bänk och pang tjoff on s*tan igen..
Så nu jag jag inte köra några pressövningar, kan inte köra latchdrag.
Stod som en tossing idag och körde baksida axel och rotary cuffs (hög reps).
Vet ni hur kul det är att köra det om och om igen? Inte alls!
Rena biceps/triceps övningar går och så bra så länge jag inte behöver röra axeln.

Som tur är kan jag fortfarande köra ben och löpning annars hade jag hängt mig(lätt överdrivet)

Mao, var rädd om kroppen..


Tråkigt med axlar som krånglar. Om du fortfarande har ont ska du nog besöka en läkare för att se hur det är ställt med axeln. Har en vän som gjorde illa sig på ungefär samma sätt. Hans axel är ganska förstörd men har genom sjukgymnastik och naprapat nästan tagit sig tillbaka.

Jag måste fråga kring det här med ATG. Knäböj är väll lite av en nemesis för mig, men går jag djupare än 90-grader så får jag så pass ont i knäna och höftlederna att jag har svårt att gå i flera dagar (alltså inte ont i musklerna). Får ni verkligen någon ytterligare effekt av att gå djupare? För mig känns det bara slitsamt på kroppen.

Jag är ingen nybörjare vad gäller styrketräning och ligger runt Vincents nivå vad gäller vikter. Men är intresserad om jag är ensam om detta.


Känner absolut mera i knäna efter att jag började köra riktigt djupa knäböj. Inte så att jag får ont eller så. Men jag känner att riktigt djupa böj stressar knäna mer än grunda knäböj

Redigerat av Unregistered44e1cbef, 06 april 2012 - 07:11.


#4098

Postad 06 april 2012 - 07:32

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Jupp såhär:

Postad bild

Körde både den som är på bilden samt med armen 90 grader ut.


Ok, den på bilden kallar jag hantelrodd, ska testa med armarna ut på sidorna och rodda lite lättare hantlar nästa axelpass.

#4099

Postad 06 april 2012 - 23:29

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Lilla muskeln på baksidan axel är inte helt lätt att träna. Det är oerhört lätt att råka koppla in ryggen. Jag är ingen expert på styrketräning men jag tror mig ha en del erfarenhet efter mina år på gymmet. Jag kan uppriktigt sagt säga att just baksida axel är en av de svåraste att träna för mig. Andra kan säkerligen ha lätt för baksida men inte jag...

Jag bifogar en litet klipp på en kille som kan förklara baksida för er på ett riktigt bra sätt. Kunde faktiskt inte säga det bättre själv utan att skriva två uppsatser här på forumet ;)

Som ni märker är rörelsemönstre ytterst begränsat. Vikterna är också väldigt moderata till skillnad mot vad man ser vissa killar köra med på gymmet. Se och lär, det är precis så här det fungerar.
Samma sak gäller för övrigt även med baksida lår. Det är en ytterst begränsad rörelse även om man lätt blir lurad och kör som man gör vid ett biceps utförande fast det rör sig om ben.

Jämför er dock inte med killen i videon. Han har ansenliga mängder testo i kroppen ;)

http://www.youtube.c...ture=plpp_video

Bara för att det är påsk länkar jag till välkända Andy Haman. En kille med ordentlig humor och självdistans till sporten. Att han inte tar sig själv på blodigaste allvar är också en fröjd då vissa inom sporten besitter en hel del ego. Håll till godo, Andy Haman! Långt ifrån den bästa och största, men med lite distans till det hela ;)

http://www.youtube.c...ideo&playnext=1

GLAD PÅSK allesammans. Lycka till med läkningen ni alla som har lite småont.

Själv åker jag till Val D´isere för lite skidkåkning. Förhoppningsvis mestadels utanför...

Må bäst!
'
G

#4100

Postad 07 april 2012 - 08:45

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Lilla muskeln på baksidan axel är inte helt lätt att träna. Det är oerhört lätt att råka koppla in ryggen. Jag är ingen expert på styrketräning men jag tror mig ha en del erfarenhet efter mina år på gymmet. Jag kan uppriktigt sagt säga att just baksida axel är en av de svåraste att träna för mig. Andra kan säkerligen ha lätt för baksida men inte jag...

Jag bifogar en litet klipp på en kille som kan förklara baksida för er på ett riktigt bra sätt. Kunde faktiskt inte säga det bättre själv utan att skriva två uppsatser här på forumet ;)

Som ni märker är rörelsemönstre ytterst begränsat. Vikterna är också väldigt moderata till skillnad mot vad man ser vissa killar köra med på gymmet. Se och lär, det är precis så här det fungerar.
Samma sak gäller för övrigt även med baksida lår. Det är en ytterst begränsad rörelse även om man lätt blir lurad och kör som man gör vid ett biceps utförande fast det rör sig om ben.

Jämför er dock inte med killen i videon. Han har ansenliga mängder testo i kroppen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=7CGp-HUz5uI&list=FLHKbLFp5OzcRBWgjK7bmHYQ&index=121&feature=plpp_video

GLAD PÅSK allesammans. Lycka till med läkningen ni alla som har lite småont.

Själv åker jag till Val D´isere för lite skidkåkning. Förhoppningsvis mestadels utanför...

Må bäst!
'
G


Vettig video. Det roliga i sammanhanget är att jag har en arbetskamrat på jobbet som studerar till kiropraktor och han hittade felet på min axeln på bara några sekunder. Och uppenbarligen berodde det just på att jag vid sidolyft hade "shruggat" (trodde han då) Det var hur som helst en vanlig anledning till överansträngning vid just sidolyft. Muskeln som blir överansträngd då heter Levator Scapulae. Så det är viktigt att man håller låg profil på axlarna när man gör sidolyftet och att man inte försöker resa axlarna med trapezius samtidigt för då riskerar man detta.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.