Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MythTV hittar inte alla kanaler

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 juni 2012 - 18:43

fhloston1
  • fhloston1
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har ett skumt problem. Jag försöker scanna in SVT HD kanalerna med ett PCTV nano kort https://www.prisjakt...kt.php?p=760131, men lyckas inte så bra.

Enligt Teracom ska SVT HD ligga på (Stockholm Nacka sändaren)
Nät 6, kanal 59, 778MHz

Med mythtv får jag bara in SVTHD2, men i
Nät 7, kanal 53, 730Mhz

Jag har testat att göra en "manuell" scan av bara frekvens 778MHz, men myth hittar inget. (ej heller när jag gör en full scan)

När jag testar i VLC får jag in svt hd 1 och 2 med nät 6, och SVTHD2 med Nät 7. Så bevisligen finns kanalerna där det ska, och min hårdvara klarar av att ta in även nät 6.

Är det någon som har någon idé om hur jag ska få in nät 6 i mythtv?

#2

Postad 11 juni 2012 - 12:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Du kan ju alltid testa att scanna via dvbscan och generera en channels.conf, som du sedan importerar i Myth,

#3

Postad 18 november 2012 - 00:44

Martinen
  • Martinen
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Gammal tråd men då jag har haft liknande problem med mitt PCTV nano kort och då tråden inte har fått någon slutlig lösning så kan jag berätta om hur jag tillslut löste problemet.

Mitt problem var inte SVT HD kanalerna, de gick in fint på kortet men däremot så vägrade det helt och hållet att ta in TV4, TV6 och TV7 som alla ligger på samma mux här.
Jag scannade på muxens frekvens, jag scannade alla frekvenser och jag skapade till och med en channels.conf där kanalerna fanns men i bästa fall så fick jag bara MythTV att hitta andra kanaler på andra muxar :blink:

Då jag har 2 andra kort som inte klarar DVB-T2 så har jag även 2 "video profiles" en HD och en SD och genom att koppla ett av SD korten till HD profilen så lyckades jag scanna in kanalerna till HD profilen och med det gjort så kan PCTV stickan nu utan problem hitta och visa kanalerna.
Tyvärr så innebär ju tillvägagånssättet en massa onödigt jobb och det löser ju inte trådskaparens problem om han/hon nu inte råkar ha ett andra DVB-T2 kort i en annan profil som kan användas för jobbet.

//Martin.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.