Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DEATH & BLACK METAL

1075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 17 februari 2009 - 14:28

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Anterior spelar musik i klass med melodiös death metal och metalcore. Så det är svängigt, och plattan som Nightrage tipsar om rockar fett. Riktigt bra.

#202

Postad 18 juli 2009 - 23:05

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Satt och letade lite ny musik med Gojira som utgångspunkt och hittade en massa bra franska death metall-band. Bl a Hacride, Klone och Mistaken element. ######r vad bra det låter! :) Blev några tryck på köp-knappen på Ginza ;)

#203

Postad 21 juli 2009 - 18:41

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Hacride har jag hört men både Klone och Mistaken Element är nya namn för mig. Blir till att kolla upp. Fransmännen är helt klart en kraft att räkna med inom Death Metal nuförtiden (missa INTE Gorod, grymmi!!!).

Nu när ändå tråden bumpats så passar jag på att tipsa om att Demonical släppte nya platta för inte så längesedan. Ett måste för alla som gillar svensk kvalité-Dödsmetall.

#204

Postad 21 juli 2009 - 19:59

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Hej!
Bara jag som ser fram emot släppet utav Behemoth/Evangelion,inte länge kvar nu till släpp.
/Mats

#205

Postad 21 juli 2009 - 20:50

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Lite grann faktiskt. Har ju fått bättre recensioner än vad jag väntade mig och hela plattan verkar vara ett litet steg tillbaka till soundet dom hade innan The Apostasy, vilken jag aldrig fastnade för.
Evangelion får väldigt gärna spela i samma liga som Satanica och Zos Kia Cultus, det skulle verkligen vara smaskens.

#206

Postad 22 juli 2009 - 20:49

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Gorod har jag lyssnat lite till. Dock är jag inne mot mer progressiv death. Såg också att jag (lite ölstinn och trött :D ) beskrev Klone som death metal. Det är de inte, även om de growlar på lite då och då. Menade mer att det är ett franskt band värt att kolla upp :)

Stötte också på ett band från Chile, Coprofago (konstigt att välja ett namn som associerar till att äta skit :P ) som spelar en sällsam blandnig av fusion och death. Blir kanske ett köp där också. Finns några låtar på Myspace om ni vill kolla upp.

#207

Postad 23 juli 2009 - 07:15

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Har faktiskt en skiva Coprofago i hyllan. Dock så har jag inte lyssnat så väldigt mycket på den, minns det som om att det var mer flum än låtar på skivan. Men det kanske är dags att gräva fram den och ge den en genomlyssning igen.

Äger även en skiva med franska Symbyosis som jag inte lyssnat på på lääänge, men jag har för mig att dom var åt det progressiva hållet. Kanske något att kolla upp.

#208

Postad 01 september 2009 - 20:56

Unregistereda84ee5ea
  • Unregistereda84ee5ea
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Någon som känner till black metal bandet Sear Bliss då? från Ungern. http://www.myspace.com/searbliss
Jag lyssnar inte mycket bm längre utan mest death, men dem är rätt coola :D skön musik

http://www.youtube.c...IgQ-7PgY&fmt=18

Redigerat av Unregistereda84ee5ea, 01 september 2009 - 20:58.


#209

Postad 02 september 2009 - 01:50

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Någon som känner till black metal bandet Sear Bliss då? från Ungern. http://www.myspace.com/searbliss
Jag lyssnar inte mycket bm längre utan mest death, men dem är rätt coola :D skön musik

http://www.youtube.c...IgQ-7PgY&fmt=18


Jepp, var något år sen jag hörde nåt med dem bara. Har dom nåt nått ute eller nåt nytt på gång kanske?

#210

Postad 04 september 2009 - 09:59

Unregistereda84ee5ea
  • Unregistereda84ee5ea
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Jepp, var något år sen jag hörde nåt med dem bara. Har dom nåt nått ute eller nåt nytt på gång kanske?


Tror dem har nytt på G. Btw lite coolt att Dan Swanö har gjort remastered på deras Forsaken Symphony album.


Över till Death metal >

http://www.youtube.c...ZvYsZ4yo&fmt=18 (1988 versionen)

Incubus :) Några här som kanske känner till? lite thrashy, Oldschool. Dem bytte namn till Opprobrium senare.
Min favolåt är Battle of Armageddon, den finns i två versioner för de har släppt "Reissue" på sina första album. Jag ska försöka ladda upp den andra på youtube, den har lite hårdare vocals och bättre kvalle, men gillar båda skarpt!

Kan tillägga att de släppte ett nytt album förra året ( Opprobrium - Mandatory Evac) men inget jag kan rekomendera, ljudet suger fullständigt... men vad vet jag vad ni gillar, här är en låt: http://www.youtube.c...rTzdIcBE&fmt=18


Edit: Här är den nyare versionen av Battle Of Armageddon: http://www.youtube.c...h?v=3-f3m44vq2U
Hoppas ni gillar.

Redigerat av Unregistereda84ee5ea, 04 september 2009 - 10:53.


#211

Postad 04 september 2009 - 22:07

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Tror dem har nytt på G. Btw lite coolt att Dan Swanö har gjort remastered på deras Forsaken Symphony album.


Över till Death metal >

http://www.youtube.c...ZvYsZ4yo&fmt=18 (1988 versionen)

Incubus :) Några här som kanske känner till? lite thrashy, Oldschool. Dem bytte namn till Opprobrium senare.
Min favolåt är Battle of Armageddon, den finns i två versioner för de har släppt "Reissue" på sina första album. Jag ska försöka ladda upp den andra på youtube, den har lite hårdare vocals och bättre kvalle, men gillar båda skarpt!

Kan tillägga att de släppte ett nytt album förra året ( Opprobrium - Mandatory Evac) men inget jag kan rekomendera, ljudet suger fullständigt... men vad vet jag vad ni gillar, här är en låt: http://www.youtube.c...rTzdIcBE&fmt=18


Edit: Här är den nyare versionen av Battle Of Armageddon: http://www.youtube.c...h?v=3-f3m44vq2U
Hoppas ni gillar.


På Incubus-tiden så lät bandet väldigt bra, jag håller med om att ljudet suger med Opprobrium.

#212

Postad 17 september 2009 - 01:10

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Kolla in Behemoth, och även Marduk. Och så har vi ju allas våran Opeth :(

Dom är nog nämnda innan.

Redigerat av bele_75, 17 september 2009 - 01:25.


#213

Postad 19 september 2009 - 00:52

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Jodå, det är dom.

#214

Postad 19 september 2009 - 13:14

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Marduk släpper väl ny platta i slutet av månaden om jag inte minns helt fel? Kommer antagligen piska på lika friskt som sina föregångare så det är väl bara att köpa antar jag. ;)

#215

Postad 21 september 2009 - 14:02

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Immortal - All Shall Fall (Släpps 25/9)
Deras 3 senaste giv är ju självklara vinnare - At the heart of winter, Damned in black & Sons of northern darkness. Kanon, hoppas att nya plattan håller stilen.

#216

Postad 21 september 2009 - 15:47

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Galaxdödaren:
Japp MARDUK släpper Wormwood i slutet av månaden och vad jag hört av den så låter det ruskigt bra,
men marduk är ett band som vet hur man levererar kvalité musik också.

Annat nytt är ju att mina favoriter DARKTHRONEska in i studion för att spela in en platta med release tidigt nästa år,
gillar deras "nya" stil en hel del. Men hade ju föredragit en ny Panzerfaust ;)

MERCYFUL FATE har ju som knappast någon undgått medverkar i GH:Metallica och de två nyinspelade spåren "evil" samt "curse of the pharaos" finns nu utgiven på en bild-12" i 1000x. finns bla på ginza och dem har fraktfritt månaden ut vid orders över 195kr. Låtarna är inte lika bra som orginalen (om någon nu trodde det) men ändå kul att få ett livstecken från detta band... vågar man hoppas på en återförening/ny platta nu snart kanske?

DARK FUNERAL släpper ju också nytt snart. Mitten av november. Dock glömt vad skivan ska heta. men men.
Kommer ivf en Cd version som innehåller en bonus-DVD med bandet live från Peace&Love 2008. Någon som kanske var där och såg dem?

Så finns ju lite nytt och intressant att se fram emot här i höst/vinter mörkret.... :lol:

#217

Postad 22 september 2009 - 11:14

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Galaxdödaren:
Japp MARDUK släpper Wormwood i slutet av månaden och vad jag hört av den så låter det ruskigt bra,
men marduk är ett band som vet hur man levererar kvalité musik också.

Annat nytt är ju att mina favoriter DARKTHRONEska in i studion för att spela in en platta med release tidigt nästa år,
gillar deras "nya" stil en hel del. Men hade ju föredragit en ny Panzerfaust :)

MERCYFUL FATE har ju som knappast någon undgått medverkar i GH:Metallica och de två nyinspelade spåren "evil" samt "curse of the pharaos" finns nu utgiven på en bild-12" i 1000x. finns bla på ginza och dem har fraktfritt månaden ut vid orders över 195kr. Låtarna är inte lika bra som orginalen (om någon nu trodde det) men ändå kul att få ett livstecken från detta band... vågar man hoppas på en återförening/ny platta nu snart kanske?

DARK FUNERAL släpper ju också nytt snart. Mitten av november. Dock glömt vad skivan ska heta. men men.
Kommer ivf en Cd version som innehåller en bonus-DVD med bandet live från Peace&Love 2008. Någon som kanske var där och såg dem?

Så finns ju lite nytt och intressant att se fram emot här i höst/vinter mörkret.... :D


Jag ser gärna att Mercyful Fate hade återförenats och börjat turnera. Då hade jag åkt och kollat på dem.

#218

Postad 25 september 2009 - 22:57

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0
Sitter och lyssnar på nya Behemoth och senaste Immortal och är så ###### förbannad hur ******** KASST ljud dom har. Varför ska jag betala pengar för skivor som har trasigt ljud? Blir så ###### förbannad här.

#219

Postad 26 september 2009 - 14:59

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
När jag köper Death/Black-plattor så gör jag det för att musiken är bra. Vill jag ha välljud så söker jag mig till andra genrer. Men förutom att den låter dåligt, hur är Immortals senaste annars Matte?

#220

Postad 26 september 2009 - 17:05

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0
Alltså, det är musiken som är viktig MEN när dödsmetal och black metal från tidigt 90-tal låter så mycket bättre än dagens loudness junk, så blir jag förbannad. Medvetet sönderkomprimerad skit och det är bojkott från min sida.
Nya Immortal verkar okej men lite slö tycker jag.

#221

Postad 28 september 2009 - 11:31

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Sitter och lyssnar på nya Behemoth och senaste Immortal och är så ###### förbannad hur ******** KASST ljud dom har. Varför ska jag betala pengar för skivor som har trasigt ljud? Blir så ###### förbannad här.


Det gläder inte mig att höra från mina musikälskande medmänniskor hur folk förstör och gör musik sämre med åren. Det borde snarare vara bättre nu. Håller med dig om din fråga, då jag själv inhandlar en ansenlig del skivor per år.

#222

Postad 06 oktober 2009 - 10:40

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Lite intressant; som sagt DARK FUNERAL släpper ANGELUS EXURO PRO ETERNUS den 18 nov.
HYPOCRISY häver ur sig A Taste Of Extreme Divinity, den 23 okt.
NILE manglar på i Those Whom The Gods Detest, den 30 okt.
DARK TRANQUILLITY släpper DVD;n WHERE DEATH IS MOST ALIVE, den 26 okt

Annars finns nya Dark Funeral videon My Funeral uppe på Youtube; http://www.youtube.c...h?v=TEVodXzNmPM

Lyssna på nya Marduk plattan Wormwood; http://www.youtube.c...A6205D98AD131EF

#223

Postad 06 oktober 2009 - 15:37

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Jaså Nile är på gång med lite nytt material igen. Det hade jag missat helt och hållet. Måste kollas upp.
Dark Funeral däremot har väl inte gjort så mycket att hänga i granen sedan dom två första plattorna? Och när ska dom sluta ge sina plattor fåniga latinska namn?

#224

Postad 06 oktober 2009 - 22:59

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0
Nile såg jag live på Debaser (slussen) för massa år sedan. Tyvärr så tycker jag dom är rätt trist nu, rätt enformiga.

#225

Postad 07 oktober 2009 - 01:24

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Bästa Nile-stunderna är ändå när man sätter sig och lyssnar på Defiling The Gates of Ishtar och Cast Down The Heretic.

Myspys :-)

#226

Postad 07 oktober 2009 - 15:49

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Ja vafan, Nile funkar i alla lägen. Och jag tycker att relativt nya Annihilation of the wicked är en riktig feting till skiva. Den innehåller ju redan nämnda Cast down the heretic och även dödsmetallfläskhitten Lashed to the slavestick. Myspys x 2.

#227

Postad 08 oktober 2009 - 00:14

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Skönt med en person som delar tankar med mig angående dödsmetall. Såg förresten att Belphegor har nytt på gång, eller rentav har släppt redan, får nog kolla upp det. Kan ju skriva av mig här sen när jag vet hur det lät.

#228

Postad 09 oktober 2009 - 21:28

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Om man gillar Decapitated är man ute å cyklar då? Hitta dem på Spotify.. av alla ställen :angry:

edit: spotify kanske är dagens .. bästa ställe?

Redigerat av Ramses, 09 oktober 2009 - 21:32.


#229

Postad 09 oktober 2009 - 22:52

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Såg Nile live för ett halvårsen ungefär. Visste inte riktigt hur de såg ut heller, så vart lite chockad när de drog igång. Trodde det var roddare som var på scenen :angry: Dallas såg ut som en fysik-professor och Karl såg ut som en övervintrad medlem från The Beach Boys... Men attan så fort det gick! :angry:

#230

Postad 10 oktober 2009 - 10:24

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Om man gillar Decapitated är man ute å cyklar då? Hitta dem på Spotify.. av alla ställen :angry:

edit: spotify kanske är dagens .. bästa ställe?


Nä, vadå? Klart man kan gilla Decapitated. Dom är ju grymma ju.

Någon som vet om dom fortsatte spela efter att deras trummis dog för några år sedan? Har inte sett något skivsläpp från dom sedan dess. Har iofs inte letat så noga heller...

#231

Postad 10 oktober 2009 - 12:03

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Nä, vadå? Klart man kan gilla Decapitated. Dom är ju grymma ju.

Någon som vet om dom fortsatte spela efter att deras trummis dog för några år sedan? Har inte sett något skivsläpp från dom sedan dess. Har iofs inte letat så noga heller...


Deras andra bandmedlem Covan verkar vara på rehab eller sjukhus för återhämtning, så dom har inte spelat sen dess iallafall, men det är mycket möjligt att dom fortsätter senare.

#232

Postad 10 oktober 2009 - 14:06

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Deras andra bandmedlem Covan verkar vara på rehab eller sjukhus för återhämtning, så dom har inte spelat sen dess iallafall, men det är mycket möjligt att dom fortsätter senare.


Såg några auditions på youtube igår, men de kanske bara är nått de som spelat in har skrivit för att få uppmärksammhet. Såg auditions för trummor och sång.

Edit: Det verkar som de letar nya medlemmar, Krimh är den nya trummisen.

Redigerat av Ramses, 11 oktober 2009 - 13:26.


#233

Postad 11 oktober 2009 - 14:21

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Såg några auditions på youtube igår, men de kanske bara är nått de som spelat in har skrivit för att få uppmärksammhet. Såg auditions för trummor och sång.

Edit: Det verkar som de letar nya medlemmar, Krimh är den nya trummisen.


Har Krimh varit med i något band man känner till innan, eller det är en okänd talang?

#234

Postad 11 oktober 2009 - 18:26

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Har Krimh varit med i något band man känner till innan, eller det är en okänd talang?


Av vad jag förstått så har han nog bara spelat in för en tidning innan, men hans youtube konto kanske säger något annat.

Edit:
BANDS:
-Decapitated:
http://www.myspace.com/deca...
- Krimh:
http://www.myspace.com/krim...
- Tone Intimacy:
http://www.myspace.com/tone...
- Thorns of Ivy:
http://www.thornsofivy.com

Redigerat av Ramses, 11 oktober 2009 - 18:29.


#235

Postad 14 oktober 2009 - 17:31

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Jo Decapitated är schysta. Kommer fortfarande ihåg spåren Day69 & PostOrganic från plattan Organic Hallucinosis. Helt grymma gitarrslingor där...

#236

Postad 21 oktober 2009 - 14:23

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Jo Decapitated är schysta. Kommer fortfarande ihåg spåren Day69 & PostOrganic från plattan Organic Hallucinosis. Helt grymma gitarrslingor där...

Den är inte helt fel den skivan.
Decapitated - Day 69 nya trummisen Krimh

#237

Postad 26 oktober 2009 - 17:18

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Blev för ett tag sedan tipsad av en polare om Cor Scorpii, norskt melodiskt BM-band startat av keyboardisten från Windir. Grymt sköna band båda två btw.

http://www.myspace.com/corscorpii

Redigerat av Spiritwalker, 26 oktober 2009 - 17:19.


#238

Postad 26 oktober 2009 - 19:13

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Blev för ett tag sedan tipsad av en polare om Cor Scorpii, norskt melodiskt BM-band startat av keyboardisten från Windir.


Allt som har med Windir att göra är kung. Som Vreid t.ex.

#239

Postad 26 oktober 2009 - 20:45

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Allt som har med Windir att göra är kung. Som Vreid t.ex.


Exakt. Funderar som bäst på att köpa live-DVD:n från Windirs avskedskonsert. 179 kr på cd.on. Har ju bland annat Valfars bror på nåra låtar.

#240

Postad 27 oktober 2009 - 13:59

tempter
  • tempter
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Oj, den här tråden hade jag ju missat helt!!!!

Kolla in vårt band för fanken!!!

http://www.devian.se
http://www.myspace.com/truedevian

O jag ska beskriva det tycker jag personligen det låter som Dissection spelar thrash metal.
Med lite Mercyful fate, Judas priest influenser i sologitarrerna.
Men det är vad jag själv tycker. Lyssna gärna och tyck till!!!

#241

Postad 27 oktober 2009 - 17:08

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Devian lät helt ok. Inget som får mig att gapa av häpnad direkt men definitivt ett gott hantverk. Och att Emil är en jävel på trummor är ju ett sedan länge kännt faktum.

#242

Postad 30 oktober 2009 - 11:00

tempter
  • tempter
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Devian lät helt ok. Inget som får mig att gapa av häpnad direkt men definitivt ett gott hantverk. Och att Emil är en jävel på trummor är ju ett sedan länge kännt faktum.



Nä, det är inte tanken heller. Det är extremt svårt att skapa något som får folk att tappa hakan idag.
Men vi var inte intresserade av att göra hyper-grind med baskaggar som låter mer som nån tappar en burk med nålar på ett plastgolv. Är inget stort fan av dödsmetall (eller black metal för den delen) efter millenieskiftet. Med vissa undantag såklart.
Vi ville göra en bra produkt med låtar som faktiskt går att komma ihåg. Det är inte många band som gör idag. Sen om vi lyckades är inte upp till oss att avgöra. Men att ruska tag i folk var verkligen inget vi var ute efter.

Emil kan lira, ja!!!! hehehe. Har spelat tillsammans med honom sedan han var blott 17 år. Förutom hans inhopp i Marduk då.

#243

Postad 30 oktober 2009 - 14:35

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Moloken - Our astral circle
blackmetall grupp från umeå, sverige. Provlyssna och köp deras skiva om ni tycker om vad ni hör :P
Sista låten på skivan är bara för skön. Lite mer ambient blackmetall över vissa låtar.

www.moloken.net/

#244

Postad 30 oktober 2009 - 19:12

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Vi ville göra en bra produkt med låtar som faktiskt går att komma ihåg. Det är inte många band som gör idag. Sen om vi lyckades är inte upp till oss att avgöra. Men att ruska tag i folk var verkligen inget vi var ute efter.


Du tog mig nog lite för bokstavligt men jag förstår vad du menar. Och det stämmer verkligen vad du säger, många av dagens band glömmer bort att skriva låtar i ordets rätta bemärkelse, vilket är mycket trist.

Redigerat av Unregisteredd6957fbe, 30 oktober 2009 - 19:14.


#245

Postad 01 november 2009 - 01:28

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Nu finns Tribulation - The Horror på Spotify. Här är länken:

http://open.spotify....9JAFKJOC8d3j5Sm

Enligt mig en av årets bästa skivor.

#246

Postad 01 november 2009 - 21:04

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Nu finns Tribulation - The Horror på Spotify.

Enligt mig en av årets bästa skivor.


Japp. Så är det.

Någon som hört nya Nile förresten? Släpptes väl i veckan om jag inte minns fel och dom brukar ju leverera även om Ithyphallic var ett steg ner jämfört med Annihilation of the wicked.

#247

Postad 02 november 2009 - 10:47

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
För er NILE fans så finns en snygg limiterad utgåva av deras senaste albumet att köpa exklusivt på nucleardblast.de hemsidan. Släpps i 666x. (Se SHOP och sedan Rare / Exclusive) (bifogar bild hoppas det fungerar, riktigt snygg)

Kan även rekommendera Children Of Bodom´s senaste samling B-sidor "Skeletons in the closet" som har en massa covers på bla Iron maiden, Anthrax, Britney spears, Andrew WK, Ramones mfl mfl. Inte direkt black metal men värt att nämnas. Plattan ligger även uppe på Spotify för den som vill lyssna. Mer en platta man drar på på förfesten kanske :wub:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  nile.jpg   17,97K   0 Antal nerladdningar


#248

Postad 02 november 2009 - 18:19

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Fet Nile-utgåva men nog ingenting jag hade lagt pengar på (har redan så mycket "skit" som tar plats här hemma).
Har läst lite recensioner av skivan varav många verkar vara ganska ljummet inställda. Tror jag avaktar med ett köp.

Slänger in ett tips: Fleshgod Apocalypse - Oracles. Finfin dödsmetall från Italien.

#249

Postad 03 november 2009 - 04:23

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle komma med lite tips såhär i regnigt väder och novemberkyla.

Suffocation - Blood oath
Ett rejält stycke snabb dödsmetall med de vana grabbarna från Amerika. Mycket har hänt sedan 1991-års skivsläpp Effigy of the forgotten, och jag tycker det känns helrätt, och dessutom så menar jag att denna skivan toppar Souls to deny. Tuna in den på Spotify eller köp den.

Tribulation - The horror
Mycket tvåtaktsdöds och en lysande debut från dödsmetallarna från Arvika. Det låter gammalt, och det värmer :-) Har faktiskt inte mycket att klaga på över denna skivan, och den är BRUTAL kära vänner.

Deströyer 666 - Defiance
Den här australiensiska gruppen debuterade faktiskt en gång i tiden som ett enmansprojekt och var så i några år tills några bandmedlemmar anslöt sig. Det är snabb black vi får höra, och det är mycket bra sammanställt, då denna plattan inte tröttar ut öronen, utan snarare ger dem en rejäl övning. Ser fram emot flera framtida släpp av dem framöver.

Funeral Mist - Maranatha
Dyster black metal med lite tröga låtar om jag får säga mitt. Jag gillar låten Living Temples men resten är alldeles för sega eller dystra. Kan göra bättre ifrån sig tycker jag.

Totalt ###### Mörker - Söndra & härska
Gruppen med världens bästa bandnamn har släppt nytt, och jag är inte säker på att dom spelar death eller black, för jag har lite svårt att lägga in dem i en kategori, men detta bandet är inga nya pojkar i gemet, utan dom har pondus och karaktär i spelandet. Det är hård verklighet som slår mot en när man lyssnar på De naglar fast mig på korset och resten av låtarna. Fruktansvärt intressant, och måste genomlyssnas fler gånger för min del.

Hoppas att ni hittar nåt matnyttigt bland mina tips. Ska definitivt försöka att återkomma lite oftare med flera tips.

#250

Postad 03 november 2009 - 07:00

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Hittade ett band jag kände för att dela med mig av.

Forest silence
http://www.youtube.c...h?v=wpGs4IFcI6k



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.