Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-3500 Hemmabio

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips HTS3500 (Hemmabiosystem) 1 7,82 (27) Inga priser

#1

Postad 09 oktober 2005 - 18:57

benqvist
  • benqvist
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Läste i tidningen Hemmabio en mycket positiv test av Philips HTS-3500 ett komplett paket med dvd-spelare surroundförstärkare och högtalare. Tydligen var ljudet mycket bra för små pengar dvs hela paketet kostar under 2500 kr. Har även hittat hur man gör den regionfri med fjärrkontrollen på videohelp.com. Kan man lita på att dessa koder fungerar? Är paketet så bra som Hemmabio skriver?

#2

Postad 11 oktober 2005 - 09:02

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag har också provat 3500 och ja det är ett bra paket till ett lågt pris. I jämförelse med andra budgetlösningar känns 3500 mer gediget. Vet dock inte om regionsfriheten. :-) Köp inte grejerna osedda är dock mitt bästa tips.

#3

Postad 17 oktober 2005 - 09:25

99nvbjed
  • 99nvbjed
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Vilket nummer testades paketet i? Skulle vara kul att läsa hela testet, såg bara en liten notis om det i senaste Hifi och Musik.

#4

Postad 17 oktober 2005 - 09:35

Sondek
  • Sondek
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Lyssnat på den och den imponerar med ett för priset ovanligt klart och rent ljud!
Trots plastiga högtalare... huvudenheten ser lite gedignare ut.
Hört andra paket som exempelvis Pioneer för runt 5000:- som låter mycket sämre med mullrigare bas och mindre tydligt ljud.
Bland det prisvärdaste man kan köpa och ett bra tips för alla som är ointresserad av dyra anlägningar och en massa komponenter. med andra ord såna som inte hänger här på forumet :)

#5

Postad 17 oktober 2005 - 10:59

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Har även hittat hur man gör  den regionfri med fjärrkontrollen på videohelp.com. Kan man lita på att dessa koder fungerar?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har gjort både min g:a Philips och min brors DVD regionfri med koder från Videohelp.com utan problem. Men självklart skall man alltid ta dessa med en nypa salt. Det finns ju folk som postar fel bara för att j-vlas.. Det bästa är om det hacket som är inlagt har några kommentarer från andra användare som testat det. Ju fler kommentarer desto säkrare..

Lycka till.

#6

Postad 21 oktober 2005 - 15:10

99nvbjed
  • 99nvbjed
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag var nyss på onoff här i stan (uppsala) och lyssnade på apparaten. De hade bara en bränd Jewle-skiva att testa med så det var svårt att uttala sig om basen. Men ljudet som helhet kändes verkligen luftigt och tydligt. En miss med spelaren var bara att den verkar sakna hörlursuttag, sånt tycker man ju är standard på alla förstärkare.

Vart så sugen att jag tänkte köpa den på en gång, men tyvärr var det slut, nya kommer inte in fören i mitten av nästa vecka... Trist när man har bestämt sig men det kan ju vara värt väntan! :)

#7

Postad 22 oktober 2005 - 17:49

Unregisteredb2fad409
  • Unregisteredb2fad409
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag har ägt ett annat Philips-biopaket som vann test i HemmaBio för något år sedan.

Ett tips är att köpa en aktiv sub, exempelvis Proson blackbird 8 för 1095:- på Fynda.se

Då har du lagt ca 3500:- totalt.

Och det lyfter verkligen med en aktiv bas.
Man ska givetvis inte gå och köpa en sub för 5000:-.
Men köp en billigare aktiv bas, som proson-subben, så kommer det lyfta.

#8

Postad 24 oktober 2005 - 18:24

Unregistered1021
  • Unregistered1021
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Någon som vet om HTS-3500 har analoga utgångar (lågnivå) för front, center och surround?

Hur fungerar den annars med Xvid? Är det ungefär lika som Philips dvd-spelare?

#9

Postad 24 oktober 2005 - 20:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Någon som vet om HTS-3500 har analoga utgångar (lågnivå) för front, center och surround?

Hur fungerar den annars med Xvid? Är det ungefär lika som Philips dvd-spelare?

<{POST_SNAPBACK}>


hallojsan!
mitt första inlägg på detta trevliga forum jag upptäckte bara härrom dagen.
jag köpte detta system efter att ha läst i hemmabio o försökte få provlyssna det men det fanns inte inne eller uppe någonstans så jag chansade o köpte det på öppet köp. mitt problem är o var att jag är ljudöverkänslig o har tinnitus o det var väldigt viktigt att jag hittade ett system med ljud som passade mina öron o det hittade jag på POWER i form av Samsung HT-DS420 ( som där kostar bara 3000 spänn! ) men då hemmabio talade så varmt om philipsen så var jag ju tvungen att testad den.

i varje fall så vart jag helt såld på den efter att slängt på första 5 minutrarna av fast and the furious det första jag gjorde då jag fått upp allt o fortsatte dagen med att testa vilka format som den tog. och den klarar i stort sett av alla format!!! inklusive DIVX och XVID utan problem! är väl bara quicktime typ som den inte tar.
liten o trevlig fjärrkontroll också o snabb o lättnavigerad meny!

ljudet är klart o väldigt HÄR om man säger så.
så hemmabio hade 100% rätt
bilden är även toppen! bästa bild jag haft på min tv någonsin o min tv går inte av för hackor! philips 32 tums widescreen med natural motion.
jag var skitnöjd med den MEN den gick inte ihop med mina öron, det var lite för "skarpt" ljud. med det är inget negativt, bara mina öron som inte klarade det.
så jag var tvungen med en tår att lämna tillbaka den o köpa samsungen som dock hade optisk ingång som jag ville ha, philipsen har bara koaxial.
samsungen hade mer roliga finesser såsom att man kunde ha egen bild som skärmsläckare/bakgrudn med segare menyer o dålig o stor fjärr o dumt sätt att spola med då det inte finns speciella knappar för detta, men är nöjd med även den då ljudet passar mina öron bättre.

men philipsen fanns det INGET att klaga på !!!
den var fenomenal o jag har saknat den sedan jag lämnade tillbaka den, dels för det speciellt klara o naturliga ljudet o dels för att den spelade upp brända skivor o bilder snabbt o effektivt.

så är du i köptankar så tveka inte! den är toppen!

Mvh
Beagle

#10

Postad 25 oktober 2005 - 11:09

Unregisteredb94d2c55
  • Unregisteredb94d2c55
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Håller med om att paketet saknar lite bas så en activ bas är att rekomendera det finns bas men det saknas lite i lågrigistret, mansröster låter lite tunna det är väl det jag skulle kunna klaga på i högtalarnas ljud.
går att spela rätt så högt med det här packetet dock så blir den rätt så varm o när den är avstängd så brumar det lite svagt från nätaget.
ångrar absolut inte detta köp till sovrumet men det funkar nog lika bra i vardagsrummet med!!!
kan bekräfta att bilden är förvånans värd bra testade den på projektorn o den är bättre än min befintliga dvd som har tre år på nacken.

#11

Postad 25 oktober 2005 - 13:38

99nvbjed
  • 99nvbjed
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag var inne på On off idag igen och hörde mig för lite, imorrn kommer det in fyra exemplar så det blir till att åka dit med plånboken i högsta hugg på eftermiddan! Ska bli spännande att testa, synd bara att man har en tenta att plugga till på torsdag... Får väl belöna mig med en ny ljudanläggning helt enkelt :)

Välkommen hit Beagle five förresten, och tack för din lilla recention!

#12

Postad 29 oktober 2005 - 14:37

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jag var inne på On off idag igen och hörde mig för lite, imorrn kommer det in fyra exemplar så det blir till att åka dit med plånboken i högsta hugg på eftermiddan! Ska bli spännande att testa, synd bara att man har en tenta att plugga till på torsdag... Får väl belöna mig med en ny ljudanläggning helt enkelt :P

Välkommen hit Beagle five förresten, och tack för din lilla recention!

<{POST_SNAPBACK}>


tack så mycket! har alltid varit grymt hemmabio intresserad så konstigt att jag inte hittat hit förrän nu. men bättre sent än aldrig.
har du köpt systemet nu?

håller med om basen, jag har redan en aktiv sub från audio pro men det fanns ingen sub utgång ifrån philipsen eller den samsung jag har nu. någon som vet hur man kan lösa det på något sätt?

#13

Postad 30 oktober 2005 - 10:30

Unregisteredb2fad409
  • Unregisteredb2fad409
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag var inne på On off idag igen och hörde mig för lite, imorrn kommer det in fyra exemplar så det blir till att åka dit med plånboken i högsta hugg på eftermiddan! Ska bli spännande att testa, synd bara att man har en tenta att plugga till på torsdag... Får väl belöna mig med en ny ljudanläggning helt enkelt :P

Välkommen hit Beagle five förresten, och tack för din lilla recention!

<{POST_SNAPBACK}>


tack så mycket! har alltid varit grymt hemmabio intresserad så konstigt att jag inte hittat hit förrän nu. men bättre sent än aldrig.
har du köpt systemet nu?

håller med om basen, jag har redan en aktiv sub från audio pro men det fanns ingen sub utgång ifrån philipsen eller den samsung jag har nu. någon som vet hur man kan lösa det på något sätt?

<{POST_SNAPBACK}>


Lätt fixat, högnivå! Bara att koppla subbens kabel som sitter i DVD-recievern till ett par av högnivåanslutningarna på subben..! Kan dock bli knepigt med delningen, eftersom du måste dela vid 120hz.

#14

Postad 01 november 2005 - 10:28

99nvbjed
  • 99nvbjed
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jo nu har jag köpt systemet!
Måste säga att basen inte alls var så tokig, den står i ett hörn i rummet som bara är på 19 kvm så det mullrar på ordentligt. Tycker att man öht kan få rätt hög volym ur ett så pass litet system.
Det jag irriterar mig på är att knapparna på fjärren kan vara lite tröga, ibland måste jag trycka väldigt hårt för att nåt ska hända, men annars finns det inte mycket man kan klaga på!

#15

Postad 07 november 2005 - 23:41

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Något att ha eller är det bara bortkastade pengar? Har inte läst testet men tydligen så skulle detta systemet spela kalas!? Såg nu att priset är ännu lägre än förut, 2040:- inkl frakt är ju som hittat om det nu spelar så bra som Hemmabio säger. Vore väldigt tacksam om någon som har detta testet kan skriva en summering här.

#16

Postad 08 november 2005 - 10:15

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Ingen som kan skriva en liten summering av testet?

Redigerat av Max Tinnitus, 08 november 2005 - 15:18.


#17

Postad 08 november 2005 - 16:07

Unregisteredb94d2c55
  • Unregisteredb94d2c55
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Har tidningen liggandes där hemma någon stans, dom skrev något i still med att han inte hade några förhopningar på ljudet från ett så billigt packet men när han stoppade i första superaudio cd så tappade han hackan av förvåning över hur bra ljud dom små högtalarna presterade.

hela redaktionen på tidningen typ kallades in för att höra på ljudet från deta mini kitt o alla konstaterade att det inte fanns något bättre i den här prisklasen utan man måste upp i 4000kr o uppåt för att få samma ljud för pengarna.
dom tyckte givetvis att film fungerade bra med mycket bra bild konstaterades.
ungeför så lätt det i korta drag.

#18

Postad 08 november 2005 - 16:16

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Låter kanon, tack bobban5!

#19

Postad 08 november 2005 - 16:33

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Låter kanon, tack bobban5!

<{POST_SNAPBACK}>


nu vet jag inte om du har tinnitus eller ej men det har jag o jag skulle inte gå runt o kalla mig det på forum! tinnitus är inget man skämtar om! du skulle ju liksom inte kalla dig max cancer!?

jaja detta system är i varje fall toppen! att det nu gått ner mer i pris gör att jag funderar starkt på att köpa det igen trots att mina öron inte uppskattade det riktigt, men det vore kul att ha i sovrummet om inte annat!

#20

Postad 08 november 2005 - 16:53

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
bobban5: Du har inte möjlighet att göra en liten djupdykning i testet?

#21

Postad 09 november 2005 - 10:37

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Stämmer det att man inte kan höja/sänka volymen medans man ser på film utan att man måste stoppa filmen först? Läste detta på Pricerunner (se bild) där en person hade get sitt omdöme om systemet.

Postad bild

Edit: Skulle vilja få svar på ovanstående fråga samt om regionshacket för att få spelaren regionsfri fungerar innan jag gör en beställning.

Press ‘OPEN / CLOSE’ on the front panel, so that you operate when the tray is open.
Use the Remote Control unit to slowly key in 9 , 9 , 9 , 9, 0 in that order.
Press “Play”

Redigerat av Max Tinnitus, 09 november 2005 - 13:55.


#22

Postad 09 november 2005 - 16:43

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Klarar paketet XVID med Packed bitstream(som de flesta filmer har). Det gör nämligen inte philips vanliga budget DVD-spelare.

#23

Postad 09 november 2005 - 17:17

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
1. XVID fungerar inte enligt Philips men det är konstigt tycker jag eftersom spelaren i detta paketet är en DVP-720SA som klarar bla Xvid och subs :)

2. Spelaren går att göra regionsfri men gör man det så gäller inte garantin

3. Volymen går att ändra under filmvisning. Killen som skrev recensionen på Pricerunner har fel på sin maskin enligt Philips.

Edit: Att kalla spelaren som sitter i Philips HTS-3500S för en budgetspelare är helt fel då DVP-720SA kostde 2500:- då den kom -04.

Redigerat av Max Tinnitus, 09 november 2005 - 17:21.


#24

Postad 09 november 2005 - 18:33

Rooney is king
  • Rooney is king
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej allihopa
Är helt grön här,har kikat lite förut och förundrats hur kunnigt folk det finns.Slut på smicker och in med en massa dumma? frågor:

Har en Canal digital combobox,hur får jag ljudet till min Philips 3500? Är det via Pdif (var det så?) till vadå på Ph med en dig koax??

dig koax Är det en vanlig RCA eller optisk toslink som gäller??

Är det ngn inställning i Ph. som måste göras för att få ljudet till rätt utgång??

Skall via jobbet få köpa en 42tums Samsung plasma monitor(senaste monitor med dvi in),det går givetvis att köpa till högt. till den. Har tänkt att ha den som TV och koppla in dessa (comboboxen och Ph 3500)
Hur koppla ihop detta,är det progressivt som gäller från Ph men från boxen?

TACKSAM för hjälp

#25

Postad 09 november 2005 - 19:17

Rooney is king
  • Rooney is king
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Glömde frågan om regionhacket,ngn som provat/vet att det funkar?? :)

#26

Postad 09 november 2005 - 23:23

99nvbjed
  • 99nvbjed
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Han som skrev på pricerunner syftar på att det inte går att ställa in AVSTÅNDET till högtalaren när en skiva spelas, det brukar gå på lyxigare recivrar. Volymen kan man natruligtvis använda. Avståndet ställer man in genom att öka delayen på ljudet, det spelas helt enkelt upp senare på den närmaste högtalaren och tidigare på högtalarna längre bort så att ljudet når öronen samtidigt. 1 ms delay motsvarar ca 30 cm avstånd.

Ljudet är riktigt bra, basen dundrar på rätt ordenligt, iaf i mitt lilla studentrum, har fått lite klagomål från korridorsgrannarna :)

Tycker verkligen att det är en prisvärd anläggning, lite ologiska menyer och såna småsaker som man kan klaga på också. Fjärrkontrollen kan som sagt vara lite seg ibland, men då är det bara att trycka hårdare! Den kan ju ersättas med en pronto eller all in one eller liknande om man känner för det.

#27

Postad 10 november 2005 - 08:50

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Har en Canal digital combobox,hur får jag ljudet till min Philips 3500? Är det via Pdif (var det så?) till vadå på Ph med en dig koax??


PHilipsen har bare en koaxial-ingång så för att kunna koppla in din digitalbox så måste den också ha en koax.

dig koax Är det en vanlig RCA eller optisk toslink som gäller??


Koax är RCA.

Är det ngn inställning i Ph. som måste göras för att få ljudet till rätt utgång??


Vet inte då jag inte har fått hem paketet ännu.

Skall via jobbet få köpa en 42tums Samsung plasma monitor(senaste monitor med dvi in),det går givetvis att köpa till högt. till den. Har tänkt att ha den som TV och koppla in dessa (comboboxen och Ph 3500)
Hur koppla ihop detta,är det progressivt som gäller från Ph men från boxen?


Det beror på vilken modell det är på plasman och din digitalbox, 42" Samsung och Canal digitals combobox säger inte mycket :)

Han som skrev på pricerunner syftar på att det inte går att ställa in AVSTÅNDET till högtalaren när en skiva spelas...


"Det går inte att ändra inställning för avstånd till högtalarna och högtalarvolym under tiden man ser en film."

Så tolkar inte jag det. Jag tolkar det som om han inte kan ställa in avstånd (delay) och högtalarvolymen medans han kollar på film. Hur som helst så är det fel på hans maskin för enligt Philips så skall detta kunna ändras när man ser på film.

Redigerat av Max Tinnitus, 10 november 2005 - 08:52.


#28

Postad 10 november 2005 - 15:31

99nvbjed
  • 99nvbjed
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Aha, det stod högtalarvolym också, missade det.... Sorry.
Men högtalarvolymen han menar tror jag är den individuella volymen för varje högtalare som man ställer in i menyn. Det stör inte så mycket att man inte kan ändra den under spelning, själva master-volymen eller vad man ska kalla det är det inga probs med. Tycker menyn öht är rätt begränsad under uppspelning, men man klarar sig ju utan att pilla allt för mycket på alla inställningar under uppspelningen.

#29

Postad 12 november 2005 - 13:03

McFetto
  • McFetto
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har ingen möjlighet att lyssna på systemet innan eventuellt köp men jag har svårt att tro att det spelar lika bra/bättre än dubbelt så dyra system. Ni som har detta systemet, vilka referenser har ni sen tidigare när det gäller hemmabio?

Edit: Kommer använda detta systemet i sovrummet så det kommer säkert räcka.

Redigerat av McFetto, 12 november 2005 - 19:58.


#30

Postad 13 november 2005 - 12:03

Gäst_Skräckfilm.com_*
  • Gäst_Skräckfilm.com_*
  • 0
Lyssnade på detta systemet som hastigast på OnOff i fredags eftersom jag läste testet i Hemmabio. Låter gör det men inte med någon pondus. Subben är för klen och mansröster låter som pojkar i nedre tonåren. Dock så panorerar ljudet mycket bra eftersom klangmatchningen är perfekt. Är då detta systemet värt 2800:- som det kostar på OnOff? Nej jag tycker inte det.

#31

Postad 13 november 2005 - 20:13

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
ja definitionen av bra ljud finns det nog många åsikter om men vad det i detta fallet menar är KLART ljud, inte brett register eller stark bas eller ljudbild som har "allt", utan kort o gott KLART ljud! det är vad detta system gör bra himla fint.

och XVID klarar det alldeles utmärkt, sedan om det finns versioner av XVID den inte skulle klara vet jag inte men jag tittade på flera olika XVID kodade grejer utan problem. den klarade till och med av att spela upp en skiva som min dator av någon anledning intevelat spela upp längre!

det kanske enda negativa med detta system är nog avsaknadenav optisk ingång.

Redigerat av Beagle five, 13 november 2005 - 20:14.


#32

Postad 14 november 2005 - 15:19

Gäst_Skräckfilm.com_*
  • Gäst_Skräckfilm.com_*
  • 0

ja definitionen av bra ljud finns det nog många åsikter om

<{POST_SNAPBACK}>


Det stämmer och därför tycker jag inte att det man får är värt dom 2800:- som bla OnOff tar.

#33

Postad 14 november 2005 - 23:40

Tjosansa
  • Tjosansa
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag gjorde tvärtom alla andra.. Jag köpte min hemmabio anläggning först och kollade nätet sen :)
Köpte den igår och blev mycket nöjd... Så nöjd att jag blev tvungen att se vad andra tyckte...
Mycket klart ljud som någon sa.. Tyckte också att basen var lite klen, men efter jag hittade "sound" knappen på fjärren och ändrade till "rock" så blev det genast mullrande härligt i vardagsrummet..

Kul att radion är som bilradion.. man ser vilken station som spelas... Kanske inget nytt för er men jag är bara en glad amatör som är mycket imponerad av den här maskinen...

Jag var på On-Off först och kikade, men han skulle absoluut sälja sin 5.000 kronors maskin till mig.. Nån Samsung historia med jättehögtalare.. Försökte få han att fatta att jag ville ha diskreta högtalare..

Han visade mig även hts-3500 och den lät inte bra där, samt att den kassa försäljaren fnyste över den... Vart inte så sugen att efter det plocka den under armen o gå till kassan :P...
Åkte istället till El-Giganten och han tipsade om denna, mest maskin för pengarna typ.. Och där lät den bättre.. Hade väl med rummets utformning att göra antar jag.. och hemma lät den än bättre... rent av superbra :D

Redigerat av Tjosansa, 14 november 2005 - 23:50.


#34

Postad 24 november 2005 - 10:50

breakman
  • breakman
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag funderar starkt på att åka förbi Elgiganten på vägen till jobbet och köpa detta system.

Har även funderingar på att köpa en Dreambox DM500-t, men den har bara optisk ut. Hur löser man det då?

Har varit och köpt en nu och är helnöjd, blir lite imponerad på hur det kan komma så mycket ur högtalarna.
Det enda jag är lite missnöjd med är att den tar lite tid när man ska stoppa i en ny skiva, innan den identifierar vad det är för typ.

Redigerat av breakman, 27 november 2005 - 23:52.


#35

Postad 24 november 2005 - 23:36

Stojan
  • Stojan
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken typ av chipset som Xvid uppspelningen använder? MediaTek (bra) eller ESS (dåligt)?

#36

Postad 30 november 2005 - 12:06

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0

Har även funderingar på att köpa en Dreambox DM500-t, men den har bara optisk ut. Hur löser man det då?

<{POST_SNAPBACK}>


Finns konvertrar som gör om optisk till coax och tvärt om. kommer dock inte ihåg vart jag såg dom men kan ha varit på classe eller kjell å co...w8 kan kolla:
hittade hos kjell o co Postad bild
198kr
:)

Nej fan dags å dra till jobbet å beställa en maskin oxå..

Kunde inte vänta..nu var en beställd för 2.039,00 kr inkl frakt =)

Dags att ta hem Audio Pro subben jag haft utlånad å testa att köra med den till paketet oxå =)

/Magnus

#37

Postad 30 november 2005 - 20:20

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Är det någon som stör sig på fläkten som verkar finnas eller har den ingen fläkt?
Alltså hörs fläktljudet vi lågt spelande?

/Peter

Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 30 november 2005 - 22:19.


#38

Postad 01 december 2005 - 10:36

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Min har ingen fläkt.

#39

Postad 07 december 2005 - 19:06

overall
  • overall
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Det har kommit en ny firmware till hts-3500, version 23.

http://www.p4c.phili...t=Link_Software

Hur kollar man sin firmware på dvd ?
och har någon provat denna?

#40

Postad 08 december 2005 - 06:12

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Nån som vet var uppgraderingen gör för något? Sitter på jobbet så jag har inte tid att söka igenon deras hemsida nu.

#41

Postad 09 december 2005 - 14:43

jojbert
  • jojbert
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hur gick det med regionsfriheten ngn som har testat??

#42

Postad 09 december 2005 - 19:51

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

Nån som vet var uppgraderingen gör för något? Sitter på jobbet så jag har inte tid att söka igenon deras hemsida nu.

<{POST_SNAPBACK}>


Den verkar bara fixa till typsnitten för subs till divx.

#43

Postad 12 december 2005 - 19:42

Unregistered530c48a5
  • Unregistered530c48a5
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Funkar den bra till andra spelare som t.ex. en tvix M3000-U?

Ska nämligen köpa mig en tvix o kollar efter bra surroundsystem för en Billig peng...

Vilket ger skönast ljud till film o musik av detta, ska ha det i vardagsrummet o det är mest film som det ska användas till?

Pioneer VSX-415 Receiver tillsammans med Pioneer S-V50 5.1 högtalare ca 4000 kr
Logitech Z-5500 ca 3000kr
Philips HTS-3500 ca 2000kr


Vilket rekomenderar ni om man ser till pris och performance?

Redigerat av Unregistered530c48a5, 12 december 2005 - 19:45.


#44

Postad 13 december 2005 - 15:26

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Kört detta system nåra veckor nu och är väl inte allt för imponerad. Hyfsad till surround, mindre bra till musik-DVD och CD. Men vad kan begära för 2000:-? Inte mer än så, den är säkert lika bra som liknande integrerade system upp till 3-4 tusen.

#45

Postad 14 december 2005 - 21:16

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Jag är rätt nöjd med min anläggning. Tycker att den är väldigt prisvärd.

Ska dock ta hem min Audio pro subb å se vad som händer :)

Tycker dock att ljudet från centern var lite lågt överlag så nu har jag full volym på den.

En sak jag saknar från min Pionner dvd är skivminnet. Den kommer varken ihåg vart jag var på skivan som sitter i eller om jag byter till skivan jag kollade på innan.

/Magnus

#46

Postad 15 december 2005 - 13:05

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
HTS3500S får bra omdöme i Smartsons hembiotest som Aftonbladet idag har publicerat en snuttifierad variant av.

http://www.smartson....-kommit-hem.htm

#47

Postad 17 december 2005 - 10:14

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag var också och lyssnade på detta system på elgiganten och jag är imponerad av det klara ljudet som de små hägtalarna lyckas leverera...så det blir nog till att önska sig HTS3500 i julklapp..efter allt gott jag läst om den här...


"Ska dock ta hem min Audio pro subb å se vad som händer "
hur kan den kopplas in? i vilken kontakt?

#48

Postad 17 december 2005 - 17:49

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Hoppas på att subben har högnivå ingång. Har haft den utlånad i över 2 år så jag kommer inte ihåg vilka ingångar som finns men denna subb är det iaf:

AudioPro sub B1.35

Har även en passiv Audio Pro subb (B2.38) med tillhörande satteliter (A2.6) kopplade till datorn.

Får ta hem den å kolla på ingångarna.

#49

Postad 28 december 2005 - 13:26

Unregistered1106
  • Unregistered1106
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en sak jag undrar om HTS3500... Vet någon av er om högtalarna är magnetiskt avskärmade? Jag fick för mig att jag skulle läsa på lite om paketet (efter att jag köpt den) och så fick jag höra att bildrören på tv kan gå sönder om högtalarna inte är magnetiskt avskärmade, men jag hittar inget som säger att de är det...

#50

Postad 28 december 2005 - 15:04

petruso
  • petruso
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Jag har tänkt mig köpa detta Hemmabio-Paket. :)

På Hallbäcks får man den Regionsfri för 2445kr, så slipper man slå massor med koder när man ska se film.

Jag är inte så kräsen när det gäller ljudet.

Jag har nu en Sony DAV-S400, Men ljudet krånglar, den tror att hörlurar är insatta.. så jag får inget ljud.

Köper denna för att jag har philps TV och Video.

Så vi får se.. :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.