Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-3115

152 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips HTS3115 (Hemmabiosystem) 2 8,18 (10) Inga priser
5 relaterade trådar

#101

Postad 02 februari 2007 - 11:44

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Får inget ljud när jag ser TV bara när jag ser på DVD. Har anslutit via HDMI kabeln.
TV jag har är en Lg 42PC1R.
Blir lite sne då jag vill kunna sitta å spela nya zelda med riktigt bra ljud.

Nån fler som haft problem med detta?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har precis köpt 3115 och har också en LG42PC1R. Samma här, inget ljud från TVn till surroundet med enbart HDMI. Antar att LG42PC1R inte kör ut ljud från HDMI. Dock får jag ljud när SCARTEN är ikopplad.

Min lösning är följande (funkar bra):
Kopplat in både HDMI och SCART.
- Kör HDMI källa när jag ska kolla på DVD ed.
- SCARTen sitter där enbart för att få TV ljud i surroundsystemet.
- Återstående ljudingång på 3115 kopplad med datorn.

Ganska kul och enkelt att på det här sättet se skillnaden i bild när man växlar mellan AV (scart) och HDMI ingången på TVn. Gör det i menyerna tex så ser man klart och tydligt vilken skillnad det blir <_<

<{POST_SNAPBACK}>



Jag löste tv-ljudet med en RCA-sladd för 39:-, funkade också bra =)

Hursomhelst, du märker alltså stora skillnader på HDMI vs Scart?
Mkt intressant då jag inte märker någon skillnad alls, vilket var en rejäl besvikelse.

Har du grejat något i inställningarna för HDMI ?

<{POST_SNAPBACK}>



Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte testat med någon DVD ännu. Har bara kollat lite snabbt på DivX. Skillnaden jag pratade om är i menysystemet, stoooooooor skillnad. Jag kör 1080i i HDMI konfig. Hörde däremot att att det inte behöver vara lika stor skillnad vid DVD film-tittande beroende på i vilken upplösning DVDn är i.

#102

Postad 02 februari 2007 - 18:37

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Tjenare alla.

Är sugen på detta "system" men det som stör mig är att tv sändningarnas ljud verkar vara lite bökigt att få ut genom systemet.
Att HDMI sladden inte matar systemet med "TV-Ljudet" , gäller det alla TV apparater ?, själv har jag en pv60, i ett tidigare inlägg så hävdades det att det fungerade på pannan. Stämmer detta ?
Frågan är om jag inte kan mata ljudet direkt från min Force box med två analoga sladdar (två utgångar vete fan vad de heter, phono?)
Kan detta funka ? Men då tappar man i ljudkvalite...
Annars så verkar ju systemet vara tillräckligt även om man ej är ljudfantast.

MVH

Deca ;)

#103

Postad 04 februari 2007 - 15:57

Jokkoman8515
  • Jokkoman8515
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
det är inte alls spec krångligt..

att få ut ljud från tv = scart - scart, scart - rca eller rca till rca.. vilket som funkar..

bild tar då jag självklart genom HDMI då det ger bäst resultat för mig iaf.

#104

Postad 04 februari 2007 - 16:51

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

det är inte alls spec krångligt..

att få ut ljud från tv = scart - scart, scart - rca eller rca till rca.. vilket som funkar..

bild tar då jag självklart genom HDMI då det ger bäst resultat för mig iaf.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du märkt av att det krockar någonting då? Om du har tex både scart och HDMI ikopplat.
Min har låst sig några gånger, den är igång men det går inte att göra något. Dessutom verkar fjärren inte fungera obland (har provat att byta batterier).

Vet inte vad det här kan bero på men har skickat iväg ett mail till Philips.

#105

Postad 06 februari 2007 - 00:15

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Mycket prat om bild men hur tycker ni anläggningen låter?

Det verkar inte finnas diskanter bara bredbandselement märks detta! eller låter det bra ändå.



/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Som vanligt måste jag hålla med Jokkoman i hans utmärkta analys. Om vi tittar på hur ljudsystemet är uppbyggt i HTS-3115 så har man på papperet ett frekvensomfång mellan 30 Hz upp till 20 kHz. Suben leverar från 20Hz upp till 120 Hz och övriga högtalare från 120 Hz till 20 kHz.
På papperet ser det rätt okay ut. Men det blir ändå ett visst glapp i mellanregistret som märks tydligast när man lyssnar på musik. Det känns något instängt och diffust i mitt tycke.

Diskanten däremot tycker jag är rätt okay även om den som vanligt blir skrikig om man pressar på allt för mycket. Det krävs jävligt bra grejer för att en diskant inte ska bli skrikig när man gasar på, särskilt när lådorna är av plast och inte har särskilt mycket resonanslåda att andas i. Det är ett väldigt direkt ljud på så sätt. Det tycker jag däremot passar bra i film.


Basen som är en 6 tummare räcker faktiskt gott och väl för att få min soffa att skaka och i filmer tycker jag den är helt okay. Om man däremot bara lyssnar på musik så tycker jag att den är något luddig och saknar attack och definition.

Men... Totalt sett så är systemet ganska balanserat och prylarna lirar faktiskt bra ihop efter lite finjusteringar. Man får ju inte glömma att kvaliten på ljudet kan variera ganska kraftigt mellan olika filmer särskilt om filmen har några år på nacken. Även Surrounden är ju olika utvecklad på olika filmer, ibland är det ju bara som stereo fram och bak även om det står att det är 5.1 på filmen.

Jag tycker att man får förvånansvärt bra ljud i detta förhållandevis billiga system och när man tittar på hur högtalarna ser ut så är det faktiskt bra jobbat att undvika att det låter plasthink över hela banan. Jag rekommenderar det helt klart om man som Jokkoman säger vill ha ett klart bra ljud med tillräckligt tryck och surround för väldigt lite pengar. Klart prisvärt! :)
Hoppas det besvarade lite av dina funderingar.

#106

Postad 06 februari 2007 - 00:23

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
En liten undran:
Är det helt kört att få surround på tevesändningar med detta system i och med att det saknas digitala ingångar på den? Eller klarar maskinen av att göra en D/A omvandling så att även teveljudet (under förutsättning att det sänds med surround förstås) blir i surround.

Krävs det en digitalbox eller är det kört ändå? Någon som har fått surround på teveljudet och i så fall vad krävs för det?

#107

Postad 06 februari 2007 - 07:09

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Mycket prat om bild men hur tycker ni anläggningen låter?

Det verkar inte finnas diskanter bara bredbandselement märks detta! eller låter det bra ändå.



/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Som vanligt måste jag hålla med Jokkoman i hans utmärkta analys. Om vi tittar på hur ljudsystemet är uppbyggt i HTS-3115 så har man på papperet ett frekvensomfång mellan 30 Hz upp till 20 kHz. Suben leverar från 20Hz upp till 120 Hz och övriga högtalare från 120 Hz till 20 kHz.
På papperet ser det rätt okay ut. Men det blir ändå ett visst glapp i mellanregistret som märks tydligast när man lyssnar på musik. Det känns något instängt och diffust i mitt tycke.

Diskanten däremot tycker jag är rätt okay även om den som vanligt blir skrikig om man pressar på allt för mycket. Det krävs jävligt bra grejer för att en diskant inte ska bli skrikig när man gasar på, särskilt när lådorna är av plast och inte har särskilt mycket resonanslåda att andas i. Det är ett väldigt direkt ljud på så sätt. Det tycker jag däremot passar bra i film.


Basen som är en 6 tummare räcker faktiskt gott och väl för att få min soffa att skaka och i filmer tycker jag den är helt okay. Om man däremot bara lyssnar på musik så tycker jag att den är något luddig och saknar attack och definition.

Men... Totalt sett så är systemet ganska balanserat och prylarna lirar faktiskt bra ihop efter lite finjusteringar. Man får ju inte glömma att kvaliten på ljudet kan variera ganska kraftigt mellan olika filmer särskilt om filmen har några år på nacken. Även Surrounden är ju olika utvecklad på olika filmer, ibland är det ju bara som stereo fram och bak även om det står att det är 5.1 på filmen.

Jag tycker att man får förvånansvärt bra ljud i detta förhållandevis billiga system och när man tittar på hur högtalarna ser ut så är det faktiskt bra jobbat att undvika att det låter plasthink över hela banan. Jag rekommenderar det helt klart om man som Jokkoman säger vill ha ett klart bra ljud med tillräckligt tryck och surround för väldigt lite pengar. Klart prisvärt! :)
Hoppas det besvarade lite av dina funderingar.

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för ett bra svar.
/Peter

#108

Postad 07 februari 2007 - 00:07

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Tack för ett bra svar.
/Peter

<{POST_SNAPBACK}>


Ingen orsak! Jag tror inte du blir besviken ärligt talat. Om du är van att lyssna på tevehögtalarna eller i bästa fall i en stereo så blir det ändå ett fall framåt med surrounden och den uppdelning av ljudet som sker i ett 5.1 system. Jag körde förut med min stereo inkopplad och den är riktigt bra med en tolvtums sub som boffar på bra. Men jag tycker att det här systemet passar bättre till film just för att det är ett väldigt direkt och distinkt ljud vid sidan av att det självklart är häftigare med surround än bara stereo. Är du däremot van att lyssna på värsting prylar då kanske det inte riktigt räcker till. Själv är det mitt första system och jag är helnöjd som sagt.

Lycka Till!

#109

Postad 09 februari 2007 - 15:12

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Har insett att bilden är skarpare genom HDMI än SCART. Jag tycker i alla fall att jag ser skillnad.

#110

Postad 12 februari 2007 - 00:36

eXpiRed
  • eXpiRed
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Får fortfarande inte rätt på hur man kan stänga av den och få den att förbli avstängd.

Hade förfest här hemma igår och lyssnade ganska högt på MP3:or genom USB ingången när det blev dax att snabbt bege sig ut till beställd taxi. Jag stänger av den med fjärren och rusar iväg. Hinner komma ner till gården när den dundrar igång igen! (Ja, man spelar ju inte lågt på en förfest) Fick rusa upp och dra ur kontakten för att vara säker på att den inte skulle vara igång hela natten.

Skitpryl!!!

Både min 42" plasma oh denna DVD grunka, båda från Philips har klara defekter/buggar. Ska från och med nu inte snåla med pengarna, utan köpa bra märken istället.

#111

Postad 13 februari 2007 - 00:08

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Får fortfarande inte rätt på hur man kan stänga av den och få den att förbli avstängd.

Hade förfest här hemma igår och lyssnade ganska högt på MP3:or genom USB ingången när det blev dax att snabbt bege sig ut till beställd taxi. Jag stänger av den med fjärren och rusar iväg. Hinner komma ner till gården när den dundrar igång igen! (Ja, man spelar ju inte lågt på en förfest) Fick rusa upp och dra ur kontakten för att vara säker på att den inte skulle vara igång hela natten.

Skitpryl!!!

Både min 42" plasma oh denna DVD grunka, båda från Philips har klara defekter/buggar. Ska från och med nu inte snåla med pengarna, utan köpa bra märken istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du inte bara byta den då? Ingen annan verkar ju ha det problemet som du nämner. Hade förvisso det problemet vid något tillfälle men det försvann och har inte återkommit. Kan det vara någon inställningspryl kanske? Men jag håller med om att Philips inte heller klingar så där överdrivet fint i mina öron heller. Detta är den första produkt jag någonsin köpt av dom faktiskt.
Men min funkar klockrent.

#112

Postad 14 februari 2007 - 01:52

eXpiRed
  • eXpiRed
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Förra gången jag försökte byta något på elgiganten tog det en vecka innan jag fick svar... och svaret var att DE inte hittat nåt fel - "Kom hit och hämta din pryl och glöm inte räkningen för vår tid." Hade jag haft mer pengar att spendera, så hade jag köpt bättre prylar liksom... Vill inte lägga dem på att betala avgifter för att de inte "hittar"fel" (Felet då var att min gamla TV fick tuppjuck och började dels att slå över till AV-kananel och även stänga av sig. Fick lämna in den på reparation på ett annat ställe istället... De hittade felet och fixade det direkt. När jag sa att de inte hittat felet på elgiganten så skrattade de högt och sa att "fel som ska åtgärdas gratis alltid är VÄLDIGT svårupptäckta")

Har ingen lust att lämna in dels min plasma-TV och dels hemmabion... Lär kosta massor att få tillbaka dem bara, utan att det blir åtgärdat.

#113

Postad 15 februari 2007 - 01:03

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Förra gången jag försökte byta något på elgiganten tog det en vecka innan jag fick svar... och svaret var att DE inte hittat nåt fel - "Kom hit och hämta din pryl och glöm inte räkningen för vår tid." Hade jag haft mer pengar att spendera, så hade jag köpt bättre prylar liksom... Vill inte lägga dem på att betala avgifter för att de inte "hittar"fel" (Felet då var att min gamla TV fick tuppjuck och började dels att slå över till AV-kananel och även stänga av sig. Fick lämna in den på reparation på ett annat ställe istället... De hittade felet och fixade det direkt. När jag sa att de inte hittat felet på elgiganten så skrattade de högt och sa att "fel som ska åtgärdas gratis alltid är VÄLDIGT svårupptäckta")

Har ingen lust att lämna in dels min plasma-TV och dels hemmabion... Lär kosta massor att få tillbaka dem bara, utan att det blir åtgärdat.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant! Jag har själv som jag skrev tidigare i denna tråd processat mig fram till den HTS-3115 som jag nu har, mot just Elgiganten .Köpte först en 3110 utifrån felaktiga uppgifter på deras hemsida. Jag har använt mig av konsumentköplagen i ALLA lägen och rent ut sagt skrämt skiten ur El Giganten. Alla korrigeringar som gjorts på deras hemsida ligger jag bakom.

Dom har till och med frågat MIG om råd.. ;) Så den HTS 3115 jag har är enbart frukten av att jag satte mig in i de rättigheter jag själv har som kund och vad jag kan kräva om något är felaktigt. Så jag fick HTS 3115 som kompensation för att dom sålt 3110 under en felaktig produktbeskrivning. Plus soppaersättning :). Men då hade jag också plockat fjädrarna av dom eftersom jag läst på hur reglerna är och vad dom är skyldiga att göra när dom gjort fel.

Kolla upp vad KO säger vad gäller betalning för icke åtgärdat fel och tryck upp det i näsan utifall det visar sig att dom gjort fel. Det bästa man kan göra är att se till att kolla upp de rättigheter man har som konsument (och det är faktiskt ganska många) för då är dom inte lika kaxiga längre. Dom VET vad som gäller men chansar ibland för att slippa kostnader eller extra besvär.

Ger dig en länk med lite bra data att kolla upp. Scrolla en bit ner så hittar du regler som gäller vid just reparationer. Du har alltså rätt att reklamera en vara upp till 3 år efter köp. Det är inte många som vet.
My Webpage

Redigerat av k driver, 15 februari 2007 - 01:08.


#114

Postad 19 februari 2007 - 23:56

swefille
  • swefille
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat attt koppla in en extern hårdisk till systemet. Har planer på att köpa en extern hårddisk till mitt system.


Har också en fråga angående uppdaterningar, kan man ladda ner mjukvara till systemet och uppdaterna det? Är detta möjligt? Läste nånstans på tråden om nått liknande men förstog inte helt.
Isåfall vartifrån gör man detta, och hur?


Vill bara lägga till att jag höjde volymen på enbart basen genom "Setup menyn" på systemet så nu dunkar det fint.

#115

Postad 22 februari 2007 - 01:49

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Har också en fråga angående uppdaterningar, kan man ladda ner mjukvara till systemet och uppdaterna det? Är detta möjligt? Läste nånstans på tråden om nått liknande men förstog inte helt.
Isåfall vartifrån gör man detta, och hur?


Vill bara lägga till att jag höjde volymen på enbart basen genom "Setup menyn" på systemet så nu dunkar det fint.

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla denna länk:

Uppgraderingsinfo.

Det är värt att lägga ner lite tid för att hitta rätt balans på volymerna,särskilt att få rätt balans mellan dom främre och bakre högtalarna. Sen kanske du ska förbereda dig på att nästa film du kollar och YO YO gänget kör igång med Rap musik så kan du få sänka basen ganska duktigt :lol:

Vissa filmer krämar sanslöst med bas så då får man dra ner basen en del. Synd att man inte kommer åt ljudinställningarna utan att man måste stoppa filmen helt. Blir lite segt om man vill finjustera ljudet tyvärr. Ett minus på den här anläggningen måste jag erkänna. Men inget större sådant å andra sidan.

Redigerat av k driver, 22 februari 2007 - 01:58.


#116

Postad 24 februari 2007 - 18:35

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Köpte den här till morsan. Hon har bara DVI-ingång på TV:n... Ska det inte gå att köra 720p då? TV:n är ju HD:ready o så...

Kör en HDMI -> DVI kabel...

Redigerat av Matte Hedström, 24 februari 2007 - 18:36.


#117

Postad 06 mars 2007 - 19:07

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hur drar man ur högtalar sladdarna ur dvd:n???????????????

Redigerat av Danne736, 06 mars 2007 - 20:17.


#118

Postad 07 mars 2007 - 11:05

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Hej allihoppa, slökollade och fick syn på en del grejjer, går ni till onoff och kräver prisgaranti från en internet sajt kommer ni få svaret nej och skämmas, eftersom prigarantin ENDAST gäller fysiska butiker, då det vore teoretiskt omöjligt att hålla samma pris som en internetaffär, då internetaffärer importerar från andra länder utan svenk garanti osv.

Hdmi frågan, ni måste givetvis spela upp en HD Dvd för att få den förväntade bildkvaliten, det går inte att stoppa in vilken dvd som helst och hoppas på de bästa.

Var mera, men nu väntar tandläkaren!

#119

Postad 07 mars 2007 - 15:31

Olliver
  • Olliver
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
många har frågat, går det att köra en externa hårddisk via USB och t.ex filmer i DivX, Xvid, Mpeg format?

#120

Postad 07 mars 2007 - 19:24

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hur drar man ur högtalar sladdarna ur dvd:n???????????????

#121

Postad 07 mars 2007 - 22:05

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Hur drar man ur högtalar sladdarna ur dvd:n???????????????

<{POST_SNAPBACK}>


omvänt mot hur du tryckte i dem....lite svårare dock....du får ha tålamod och jucka lite försiktigt

#122

Postad 12 mars 2007 - 17:45

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

att få ut ljud från tv = scart - scart, scart - rca eller rca till rca.. vilket som funkar..

<{POST_SNAPBACK}>


får man ut riktigt 5.1 ljud om man kollar på en sådan sänding (genom digitalboxen) eller får man endast 5.1 när man tittar på DVDn?

#123

Postad 15 mars 2007 - 20:11

cyrox
  • cyrox
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hejsan!
Sitter och kikar på detta paket, men även på "storbror" 3315. Någon som vet vilken skillnad det är?

//cyrox

#124

Postad 25 mars 2007 - 01:01

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jahapp....trodde jag var nöjd, eller jag är nöjd men nu har jag lämnat in den på reparation.

Den sätter på sig av sig själv ibland vilket enligt Philips är enkelt att åtgärda med firmware uppdatering. Fick lämna in den pga att den låser sig/hänger sig titt som tätt. Enligt Onoff får jag tillbaka den inom 2-4 veckor men de lovar inget hehe.

Har redan gett ros så det är väl okej med lite ris nu :)

#125

Postad 30 mars 2007 - 19:37

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min idag efter reparation. Hittills fungerar den som den ska. Blev lite förvånad över snabbheten i reparation haha, speciellt då jag nu har en klisterlapp på sidan som det står "Powermill service" på.....haha.....gillar vi powermill? mmmmm ibland, ibalnd inte :D

#126

Postad 31 mars 2007 - 00:03

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Hej allihoppa, slökollade och fick syn på en del grejjer, går ni till onoff och kräver prisgaranti från en internet sajt kommer ni få svaret nej och skämmas, eftersom prigarantin ENDAST gäller fysiska butiker, då det vore teoretiskt omöjligt att hålla samma pris som en internetaffär, då internetaffärer importerar från andra länder utan svenk garanti osv.

Hdmi frågan, ni måste givetvis spela upp en HD Dvd för att få den förväntade bildkvaliten, det går inte att stoppa in vilken dvd som helst och hoppas på de bästa.

Var mera, men nu väntar tandläkaren!

<{POST_SNAPBACK}>

Bra att du tog upp det här med Prisgarantin! Jag var lite otydlig när jag nämnde att man skulle söka upp den billigaste butiken på Internet. Jag avsåg dock inte Internetbutiker utan som du riktigt säger
"Riktiga" butiker.

#127

Postad 31 mars 2007 - 20:27

naqnil
  • naqnil
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Aight.

Redigerat av naqnil, 31 mars 2007 - 21:45.


#128

Postad 31 mars 2007 - 21:24

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hahahaha tror du att det är en hd dvd spelare eller?För det är det inte du kan BARA spela upp dvd och cd skivor.

#129

Postad 01 april 2007 - 23:34

k driver
  • k driver
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Till er som tänker skaffa en HTS-3115. Jag har processat gentemot Elgiganten pga av falsk marknadsföring. Det ledde till att dom ändrade deras uppgifter om den här maskinen (som var fel på en hel del punkter). Nu kollade jag igen och upptäckte att dom återigen har ändrat uppgifterna och lagt in nya felaktigheter. Dom påstår återigen att maskinen har en massa saker som den inte har. För er som redan har maskinen så kan ni kolla själv och se om maskinen verkligen har allt det som Elgiganten påstår. Jag tycker det är så ###### falskt och genomruttet av en kedja så stor som Elgiganten att försöka locka till sig kunder på ett sånt här ruttet sätt. Om någon funderar på att köpa en så kolla verkligen upp maskinen i butiken och lita INTE på deras internetsida.
Elgiganten suger skit!!! :) :)

#130

Postad 18 april 2007 - 09:33

Dalaboy
  • Dalaboy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Får fortfarande inte rätt på hur man kan stänga av den och få den att förbli avstängd.


Jag kollade in Philips hemsida och där finns en uppdatering till HTS3115 som man bar bränner på en CD och kör i spelaren. Den åtgärdar bl a problemet med att den slår på sig själv.

Testade att installera den (gick supersmidigt) och sedan dess har den förblivit avstängd när jag stängt av den.

#131

Postad 18 april 2007 - 13:21

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
;) Låter bra länk till sidan tack.

#132

Postad 04 maj 2007 - 18:47

AcuraJan
  • AcuraJan
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

att få ut ljud från tv = scart - scart, scart - rca eller rca till rca.. vilket som funkar..

<{POST_SNAPBACK}>


får man ut riktigt 5.1 ljud om man kollar på en sådan sänding (genom digitalboxen) eller får man endast 5.1 när man tittar på DVDn?

<{POST_SNAPBACK}>

Inte via scart eller rca, och eftersom den inte har digitalingång blir det alltså inget 5.1 från digitalboxen.

#133

Postad 27 maj 2007 - 15:11

Strang3
  • Strang3
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

:) Låter bra länk till sidan tack.

<{POST_SNAPBACK}>


HÄR Tror jag att jag hitta min uppdatering, följ anvisningarna noga bara, skriva upp några nr och absolut inte avbryta mitt i uppgraderingen etc.
Mycket simpelt att uppgradera, men ack så värt det, fler än jag som tyckt den blivit snabbare i hanteringen efter uppgradering?

#134

Postad 28 maj 2007 - 14:32

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
;) :blink: :wub: Ok tack ska bli skönt att den inte sätter på sig själv hela tiden.

#135

Postad 16 juni 2007 - 08:33

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Kan man se på den här filmen med det här hemmabiopaketet, kan någon hjälpa mig snälla

http://www.cdon.com/...ted_flik=movies

#136

Postad 16 juni 2007 - 11:10

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Vilken fim menar du avbrytaren?

#137

Postad 16 juni 2007 - 16:11

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Förlåt jag trodde just den filmen skulle komma fram, jag menade Troja HD

#138

Postad 18 juni 2007 - 10:28

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Kan den här spela upp HD 1080 P

#139

Postad 18 juni 2007 - 10:35

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Kan man spela upp HD filmer överhuvudtaget, snälla kan någon hjälpa mig om det går i vilka format går det jag vet inte vad det är för skillnad på 720p, 1080p och 1080i

#140

Postad 18 juni 2007 - 10:41

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

Har haft denna hemmabio i 3 dagar nu och är skit nöjd! Har kopplat den till min projektor hd70 via hdmi och får mycket bra kvalitet på dvd filmer samt dvdrippar (väljer upplösning 720p på dvd:en). Dvdripparna kör jag genom USB(min mp3 spelare 1gb). Men de behöver inte vara dvd-rip kört nästan alla slags format. Några funkade inte men fixade det genom att kovertera de till divx så...

Men när jag la upp en videoklipp som är 720p och kör genom USB så står det upplösningen kan
inte köras, men man kan ju välja i menyn om man vill köra 720 eller 1080p. Så kan man inte spela upp 720p filmer och serier!?

<{POST_SNAPBACK}>



Så kan man se på HD film exempelvis HD DVD 1080p på denna dvd, kan någon hjälpa mig snälla.

#141

Postad 18 juni 2007 - 14:03

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Det här är en dvd spelare den kan BARA spela upp dvd och cd skivor inte bluray eller hd dvd.Men den kan skala upp dvd filmer till 720p och 1080i.1080i betyder interlaced och 1080p betyder progresive.

#142

Postad 04 juli 2007 - 12:29

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Hej! När jag försöker spela upp serier som är i divx format (.avi) men som är i HR (high resolution) så får jag aldrig nån bild, utan bara ljudet kommer?

Vad kan man göra åt saken??

Tacksam för svar!!!

#143

Postad 04 juli 2007 - 14:44

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Du kan inte spela upp hd filmer tuffodum.

#144

Postad 22 juli 2007 - 15:22

Unregistereda0224e81
  • Unregistereda0224e81
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Haft mitt system i ½ år. Å vad ska man säga. Funkar la ok för det priset. Men det surrar lite om basen. Vet ifan varför ? Sen så ibland när man stänger av den så sätter den på sig sj ett tag senare.

Å som sagt laddar skivor slött samt att den låter som en bil utan avgass typ. Rasslar å skit som attans. Inte på verkat funktionen. Men låter aningen konstigt minst sagt.

Mitt tips till er som vill köpa detta system. Köp inte..

#145

Postad 05 augusti 2007 - 21:07

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Mina brända dvd-skivor har börjat hacka ganska mycket, är det någon som har några tips om vad som kan vara fel och vad man kan göra.

#146

Postad 05 augusti 2007 - 21:44

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Om man inte kan koppla datorn till dvd-spelaren hur gör man då om man vill få ut ljudet ur dvd-spelaren när man kör bilden från en projektor.

#147

Postad 07 augusti 2007 - 09:13

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Kan någon svara på ovanstående fråga

En annan sak

Kan någon rekomendera bra brännbara dvd-skivor som funkar ihop med den här dvd:n. Jag köpte 10 tdk-skivor på Åhlens jag brände samma film 5 gånger och alltid hackade dom, sedan prövade jag med en Maxvell skiva och då hackade den inte alls.

#148

Postad 18 augusti 2007 - 19:43

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

:) Låter bra länk till sidan tack.

<{POST_SNAPBACK}>


HÄR Tror jag att jag hitta min uppdatering, följ anvisningarna noga bara, skriva upp några nr och absolut inte avbryta mitt i uppgraderingen etc.
Mycket simpelt att uppgradera, men ack så värt det, fler än jag som tyckt den blivit snabbare i hanteringen efter uppgradering?

<{POST_SNAPBACK}>


När vet man att det är färdigt, jag hittar inte några anvisningar. ###### dvd-paket är det någon fler än jag som har problem med fjärrkontrollen att få den att fungera.

#149

Postad 04 november 2007 - 13:28

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

Jag har en 42" Panasonic pv60e, den skickar ljud via hdmi..

Köpte detta system förra veckan, är nöjd med tanke på priset, köpte för 2069kr på on off.
Nackdelar är dock att det inte går att justera ljudinställningar förutom dom förvalda action, drama etc.
Ett annat problem är att det inte går att få in 5.1 ljud från datorn till recievern, någon som har förslag på lösning?? Jag skickar bild från dator till tv via datorns dvi utgång dvi -> hdmi.


Jag vill också veta hur man gör för att få ut 5.1 ljud från datorn till dvdn.

#150

Postad 05 november 2007 - 17:03

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Vad tror ni att det skulle kosta att köpa enbart högtalarna till detta hemmabiopaket.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.