Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Åsikter om Harman Kardon HS200?

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 oktober 2007 - 18:20

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej!
Funderar på att köpa ett Harman Kardon HS200 2.1-system.
Är det någon här som äger ett dylikt eller har provlyssnat?

Fördelar/nackdelar?
Ljud/bildkvalite?

Vore även roligt om någon har en bild på hur interfacet ser ut på tvn.
Av det lilla jag hittat på internet verkar folk vara väldigt nöjda med ljud och bild, men
jag antar att det aldrig riktigt går att jämföra med ett 5.1-system i fråga om surround.
Frågan är hur det mäter sig med ett traditionellt system med hyggliga golvhögtalare och
en bra förstärkare för ren musiklyssning. Ren musik (i stereo) är trots allt vad jag huvudsakligen kommer använda det till.

Mycket tacksam för tips och åsikter!

#2

Postad 14 oktober 2007 - 21:11

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är också mycket intresserad av detta system. Åsikter av någon som sett eller hört systemet mottages gärna.

mvh Jens

#3

Postad 14 oktober 2007 - 22:26

Unregistered27002fb2
  • Unregistered27002fb2
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Hej!

Ja det är ett riktigt snyggt system. Spelar musik riktigt bra enligt mig (ingen expert). Tyvärr så var filmljudet inte så bra men det är ju vad det är när det är 2.1. Tycker det är lite dyrt för vad det presterar. Lycka till!

#4

Postad 15 oktober 2007 - 07:29

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
MacWibe: Så du har ett sånt här system själv?
Du har ingen bild av hur menysystemet ser ut när man kör det på tv?
Ex om man spelar upp en mp3skiva el. likn. Hur är användarvänligheten?

Jag har hittat lite recensioner på amerikanska forum och de verkar väldigt
nöjda med ljud- och bildkvalité, men det vore kul att höra lite åsikter
från svenska användare också. Det måste vara fler som äger eller har testat
det här systemet!

#5

Postad 15 oktober 2007 - 17:25

Unregistered27002fb2
  • Unregistered27002fb2
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Herrbeta --> Tyvärr har jag inte systemet utan har fått det visat för mig hos en återförsäljare...

#6

Postad 16 oktober 2007 - 22:58

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har beställt systemet, återkommer med lite info så snart jag fått hem det och testat ett tag (troligen fredag)

/Jensa

#7

Postad 17 oktober 2007 - 11:23

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Låter kanon. Ser fram emot att höra vad du tycker om det!

#8

Postad 19 oktober 2007 - 19:56

fritzy
  • fritzy
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har också fastnat totalt för detta system främst pga utseende och storlek.
Lite illavarslande dock att jag inte hittar speciellt många omdömen, så vitt jag har förstått så är ju denna produkt inte direkt ny..

Hoppas du blev nöjd Jensar, håller tummarna.

Herrbeta: Skulle du kunna lägga upp en länk till amerikanska forumet?

#9

Postad 19 oktober 2007 - 20:55

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
OK chicos!
Systemet är hemma har en bowmore i handen. Har inte hunnit testa mer än någon dvd samt musik via usb... kan säga så här, det ser bra ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) grymt ljud

Mer info i morgon

#10

Postad 19 oktober 2007 - 23:01

fritzy
  • fritzy
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Kul att du blev nöjd!
Lägg gärna upp några bilder på skönheten in action :)

#11

Postad 20 oktober 2007 - 00:30

JensaR
  • JensaR
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ok.
Lovade en uppdatering om vad jag tyckte om systemet och här kommer den.
Måste säga att jag är grymt grymt imponerad av denna maskin. Bara genom att packa upp systemet ur dess kartonger (Trust me, varje jäkla komponent har plast kartong skumgummi och siden papper runt sig.) så förstod jag att jag inte skulle bli besviken. Som många av som är intresserad av systemet så är finishen och designen grym. Jag hade inte sett systemet ”live” när jag beställde men alla förväntningar infriades.
Tror jag vågar sticka ut hakan och säga att ljudet som detta system levererar, sett till storlek pris etc, nog är ganska svårslaget. DVD-filmer hanterar systemet utmärkt, vissa filmer verkar skapa mer surround effekt än vissa, bilden är riktigt riktig riktigt bra! Oavsett om du väljer att skicka ut signalen i 1080i eller 720p
Det som var viktigt för mig, och som jag oroade mig för, var hur HS 200 skulle prestera i stereo-läge vid musik lyssning. Kan säga att du/ni inte kommer att bli besviken. Ljudet är grymt rent, basen hänger riktigt bra och det går att spela riktigt riktigt högt!
USB funktionen funkar perfekt, lite jobbigt gränssnitt, men möjlighet att göra spellistor för mp3 finns.(tror den fixar winamps). Samma med divx/xvid material, funkar riktigt bra även undertexter (måste döpas =filmensnamn.srt etc för att fungera automatiskt).

Låter som jag sitter och höjer detta system till skyarna. Men jag måste det, jag är grymt imponerad. Stod och funderade mellan denna och denon s-301. Anledningen att jag valde HKn var faktiskt mest grundat på designen. Har en q97 50” som den skulle passa till.

Så här i efterhand tror jag inte det går att få mer prestanda, funktion samt design för pengarna.

Är så nöjd man kan bli.

Blev en kort sammanfattning men vi håller tråden levande så kan ni fråga på om det är något specifikt ni undrar över

#12

Postad 22 oktober 2007 - 06:22

Herrbeta
  • Herrbeta
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Låter lovande!

Här är länken till AV-forums. Det är några sidor att bläddra igenom men de verkar överlag väldigt nöjda. Särskilt med ljudet vid ren musiklyssning. Vilket känns bra eftersom det är vad jag främst kommer använda systemet till. (om det nu blir ett köp). Verkar som om flertalet på det forumet har jämfört med Denons 301a men tillslut valt HS200 på design och ljud.

http://www.avforums....ad.php?t=588597


Jag kommer ha fler frågor men till att börja med är jag nyfiken på hur det simulerade surroundljudet fungerar? Kan man få lite av surroundkänsla trots avsaknad av de bakre högt?
Hur fungerar fjärren och gränssnittet? Är det väldigt jobbigt att använda?

#13

Postad 09 januari 2008 - 22:58

olis_b
  • olis_b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hade systemet hemma o provlyssnade. Visst var det bra drag i det, men när folk pratde så tyckte jag det lät kass. Provade en massa inställningar men kom inte till rätta med problemet.Visst var finishen jävligt fin bara att man var tvingen att gå in i menyerna vi tv för att kunna göra någonting.Lite jobbig om man vara vill ändra diskanten lite. Vill man göra någonting på huvudenheten så fårman nöja sig med att kunna skruva upp och ner.

I och med dessa "brister" så lämnade jag tillbaka mitt system. Tycker också att man kan få ett bätter system för mindre pengar om man inte är svin kåt på design.

/ fd HK användare

#14

Postad 09 februari 2008 - 18:35

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Hej
Hs 200 är enlig min mening ett grymt system för pengarna, kostar 8990:- och har änsålänge inte lyssnat på något bättre 2,1 system för de pengarna..

ÅF för just HK :lol: och en hel massa andra märken

#15

Postad 13 februari 2008 - 14:59

Sekely
  • Sekely
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Hej. Har detta systemet själv tillsammans med deras 32 tummare. Fungerar grymmt. Är också ÅF av detta system och massa andra och kan säga att du får inget bättre för pengarna. Inte inom någon kategori.

Och olis_b, jag håller inte med om det du säger.

#16

Postad 11 mars 2008 - 21:49

Unregisteredaa73e6b4
  • Unregisteredaa73e6b4
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nagon annan som har problem med undertexter? Mina blir spegelvända...dom fungerar bra pa min dator samt min Oppo.

Har nagon en detaljerad Firmware nedladdningsbeskrivning? Jag FW 071015, men min undertexter blir fortfarande spegelvända.

annars är allt perfekt...

/Bempa

#17

Postad 13 oktober 2008 - 12:12

lukather1001
  • lukather1001
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag har detta system och är väldigt nöjd med ljudet i musik/2-kanals lyssning.
En grej bara. I början gick subben ner i stand-by efter en tids tystnad. Dioden bytte från blå till orange. Helt plötsligt gör den inte det längre, och står och lyser blått oavbrutet. Jag använder trigger-kabeln som följde med. Fattar inte varför det ändrat sig helt plötsligt.
Har inte märkt några andra fel.

#18

Postad 03 november 2008 - 19:51

Unregistereddea97731
  • Unregistereddea97731
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Är det någon som har detta system och har en ps3 kopplat till det?

Jag får inte den optiska ljudingången att fungera, har provat med 3 stycken olika kablar nu?!
Blir så trött...

Någon som har några idéer, har ni fått det att fungera?

Annars måste jag nog lämna in den så de får kolla på den =/

#19

Postad 29 november 2008 - 02:21

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Är intresserad av systemet. Det jag undrar över är hur stora högtalarna är? Någon vänlig skäl som vill mäta sina och ge mig dom uppgifterna?!

#20

Postad 03 december 2008 - 22:58

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag ska mäta när jag kommer hem

#21

Postad 07 december 2008 - 16:42

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Kan någon ägare av detta system bekräfta om det följer med en hdmi kabel till systemet? Har läst på et forum att det ska göra det, men står ej något om det i internetshopparna.

Sen en undran om högtalarkablarna är värda att byta ut eller duger de fint?

#22

Postad 09 december 2008 - 02:18

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Är intresserad av systemet. Det jag undrar över är hur stora högtalarna är? Någon vänlig skäl som vill mäta sina och ge mig dom uppgifterna?!


De är ungefär 10x10x25

#23

Postad 09 december 2008 - 02:23

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Kan någon ägare av detta system bekräfta om det följer med en hdmi kabel till systemet? Har läst på et forum att det ska göra det, men står ej något om det i internetshopparna.

Sen en undran om högtalarkablarna är värda att byta ut eller duger de fint?


Jag köpte mitt system förra veckan och det var med en HDMI kabel. För mig duger högtalarkablarna väldigt bra.
Det är ett mycket bra ljud i systemet. Väldigt klart ljud. Basen är helt otrolig och en bra funktion är att du enkelt kan öka/sänka den med en ratt bakom. Bra för mig som bor i lägenhet där basljudet annars låter mycket ner till grannarna.
Jag hade Bose 321 innan men HS200 är mycket bättre på nästan alla punkter.

Redigerat av jakobce, 09 december 2008 - 02:24.


#24

Postad 09 december 2008 - 14:10

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Tack för svaret :)

Har du stött på några problem med divx filer? (förutom ev spegelvända undertexter)?

Funderar själv på att köpa systemet samt att kompletera med en tvix eller dylikt för att kunna få lite mer formatstöd.

#25

Postad 09 december 2008 - 18:19

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Tack för svaret :(

Har du stött på några problem med divx filer? (förutom ev spegelvända undertexter)?

Funderar själv på att köpa systemet samt att kompletera med en tvix eller dylikt för att kunna få lite mer formatstöd.


Nej. de format jag kört har funkat bra.

#26

Postad 13 december 2008 - 01:54

Saltade
  • Saltade
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Till alla som funderar på att köpa HK. HK har stora problem med deras hs serie. så ska ni köpa 2.1 kolla bose och klipsch i stället.

#27

Postad 13 december 2008 - 14:24

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Till alla som funderar på att köpa HK. HK har stora problem med deras hs serie. så ska ni köpa 2.1 kolla bose och klipsch i stället.


Vad är det för problem med dem och var har du hört de?

/Jakob

#28

Postad 13 december 2008 - 15:18

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Till alla som funderar på att köpa HK. HK har stora problem med deras hs serie. så ska ni köpa 2.1 kolla bose och klipsch i stället.



Är det problemet som vissa haft med cd/dvd läsaren som krånglat? Eller är det något annat du syftar på.

#29

Postad 13 december 2008 - 20:16

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Köp INTE Bose!
Jag hade ett Bose 321 innan mitt Hs200 och Harman Kardon ljudet är betydligt bättre!
Mycket klarare ljud och en kraftfullare bas.

#30

Postad 15 december 2008 - 15:58

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej!

Nu finns det en ny firmware till HS-200.

Den nya firmwaren har förbättrat stöd för DivX undertexter.

Bifogar fil.
Packa upp filen och bränn innehållet på en cdskiva och spela upp i enheten.

Hälsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered43749, 15 december 2008 - 16:15.


#31

Postad 15 december 2008 - 23:26

Vandalsounds
  • Vandalsounds
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Vad är det för problem med dem och var har du hört de?

/Jakob


Hej... som postat i annan tråd.........

Ett varningens finger höjes för Harmans HS serie. har själv HS300 i sovrummet och har sett en hel del om övriga serien på en del forum.

Harmans system är för all del välljudande, men dessvärre känt för buggar.
Mitt första system kopplade om från "HDMI In" till "Scart In" när man tryckte "Power On"... SJUUUKT frustrerande att behöva koppla
in en jä..la scart för att kunna koppla tillbaka igen varje gång man sätter på systemet. Vidare lät fläkten.. ej högt men med ett högfrekvent ljud (tänk tinnitus) som kunde förstöra även den bästa film.
Åkte tillbaka till ÅF dagen efter jag satt upp systemet och fick det utbytt till ett nytt... som också buggar!
Detta system är FRUKTANSVÄRT segt i fjärrkontrollen ungefär som om man hade riktigt dåliga batterier, basen "klickar" högljutt varje gång man sätter på systemet eller varje gång man byter ljudkälla / pausar / byter kapitel i filmen. Vidare gör basen "power off" på sig själv då man spelar film på ganska låg nivå. Inte bra.

Tänk Er för innan Ni väljer Harman. Är Ni ok med lite buggar så kör hårt!

Hej!

Nu finns det en ny firmware till HS-200.

Den nya firmwaren har förbättrat stöd för DivX undertexter.

Bifogar fil.
Packa upp filen och bränn innehållet på en cdskiva och spela upp i enheten.

Hälsningar
Joakim
Harman Consumer Nordic



Som följdfråga till ovan postat:

Nya firmware till HS300 kanske skulle kunna lösa några probs för mig. Hur göra med installationen för att få det att funka smärtfritt?
Tacksam för hjälp!

Redigerat av Vandalsounds, 15 december 2008 - 23:31.


#32

Postad 16 december 2008 - 00:01

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej!

Svarar i denna tråden också. Det går inte att jämföra HS-200 med HS-300 det är två helt olika system. De bygger på helt olika plattformar både mjukvara och hårdvara.

Vandalsounds du är välkommen och kontakta mig så ska vi lösa dina problem.

Mvh
Joakim
Harman Consumer Nordic

#33

Postad 16 december 2008 - 12:24

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Hej... som postat i annan tråd.........

Ett varningens finger höjes för Harmans HS serie. har själv HS300 i sovrummet och har sett en hel del om övriga serien på en del forum.

Harmans system är för all del välljudande, men dessvärre känt för buggar.
Mitt första system kopplade om från "HDMI In" till "Scart In" när man tryckte "Power On"... SJUUUKT frustrerande att behöva koppla
in en jä..la scart för att kunna koppla tillbaka igen varje gång man sätter på systemet. Vidare lät fläkten.. ej högt men med ett högfrekvent ljud (tänk tinnitus) som kunde förstöra även den bästa film.
Åkte tillbaka till ÅF dagen efter jag satt upp systemet och fick det utbytt till ett nytt... som också buggar!
Detta system är FRUKTANSVÄRT segt i fjärrkontrollen ungefär som om man hade riktigt dåliga batterier, basen "klickar" högljutt varje gång man sätter på systemet eller varje gång man byter ljudkälla / pausar / byter kapitel i filmen. Vidare gör basen "power off" på sig själv då man spelar film på ganska låg nivå. Inte bra.

Tänk Er för innan Ni väljer Harman. Är Ni ok med lite buggar så kör hårt!



Oj de låter inge vidare... såna saker som man vekligen blir sjukt trött på. Dock
Men du vet inte om det är några problem med HS200 ? Gäller samma fel där?

Redigerat av jakobce, 16 december 2008 - 12:25.


#34

Postad 16 december 2008 - 16:08

Vandalsounds
  • Vandalsounds
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Ingen aning. kan bara ref till mina egna erfarenheter..
lycka till! :wub:

#35

Postad 21 december 2008 - 01:04

-Norden-
  • -Norden-
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte min HS-200 för 6990:- på Mediamarkt igår. En sak jag undrar är om det går att göra någon inställning så man slipper att basen slår varje gång man byter låt tex.?

#36

Postad 24 december 2008 - 00:10

christian84
  • christian84
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
köpte hs 200 idag och undrar om det finns nå sköna inställningar man kan göra för att få optimalt ljud...

kan man bränna en dvix film på en vanlig cd skiva o sen se i hs200?

kan man kolla på film via usbn?


tack på förhand

#37

Postad 26 december 2008 - 16:42

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Köpte min HS-200 för 6990:- på Mediamarkt igår. En sak jag undrar är om det går att göra någon inställning så man slipper att basen slår varje gång man byter låt tex.?



Är det någon som inte har det problemet med suben? Följd fråga, någon annan som har detta problem?

#38

Postad 29 december 2008 - 01:39

christian84
  • christian84
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
jag har inte det men jag har inte kopplat in den där sladden man får med för att sätta på subben automatiskt jag sätter på den själv

#39

Postad 29 december 2008 - 16:19

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ni som äger detta system. Hur klarar det av hårdrock? Bra eller anus?

/matte

#40

Postad 29 december 2008 - 20:04

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Köpte detta system igår på media markt för 6999. elgiganten ville ha 8999 för ett repit och sunkit demo ex.

Har inte hunnit testa så noga. Men kan säga att basen på mitt system knäpper inte vid låtbyte som en ovan klagar på. Ljudet är kannon men inte 5.1 Men mitt första intryck är att om man är ute efter ett all in one som klarar divx och uppskalning, ersättning för vanlig stereo , usb, snygg design och ett enligt mig relativt billigt pris så är detta systemet för dig.

Det enda jag saknar är ett lite större filstöd för film, samt att jag önskar att man kunde ha en usb hårddisk kopplad till den på baksidan som media bibliotek (tror ej detta går).

#41

Postad 30 december 2008 - 20:56

tailor
  • tailor
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

samt att jag önskar att man kunde ha en usb hårddisk kopplad till den på baksidan som media bibliotek (tror ej detta går).


Stämmer det att man inte kan ha en hårddisk via usb:n, hade tänkt slå till på detta system men hade tänkt ha en extern hårddisk som media bibliotek.

Redigerat av tailor, 30 december 2008 - 20:58.


#42

Postad 31 december 2008 - 12:17

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Vi har ett väldigt stort rum med högt i tak. Ca: 65m2. Är lite osäker på om detta system klarar den ytan & volymen... Vad säger ni som testat anläggningen ordentligt?

/matte

#43

Postad 31 december 2008 - 15:16

majtuss
  • majtuss
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Ni som äger detta system. Hur klarar det av hårdrock? Bra eller anus?

/matte


Bra! Jag har kört alla Metallicas plattor i mitt pinfärska hs200-system och jag måste säga att jag är mycket nöjd - även om jag är helt "grön" när det gäller hifi/hemmabio. Suben (10", 200 w) är helt underbar :)

#44

Postad 31 december 2008 - 17:34

majtuss
  • majtuss
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Firmware och USB-hårddisk

Har precis mailat och gnällt på HK att USB-diskar inte funkar med HS200, samt frågat dem om det går att lösa med en ny firmware. Är inte helt säker men gissar på att problemet borde kunna lösas med hjälp av ny mjukvara. Jag uppmanar Er andra (som har ett HS200) att göra likadant, dvs. maila HK om detta problem!

Gott Nytt År btw :lol:

#45

Postad 31 december 2008 - 20:21

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Firmware och USB-hårddisk

Har precis mailat och gnällt på HK att USB-diskar inte funkar med HS200, samt frågat dem om det går att lösa med en ny firmware. Är inte helt säker men gissar på att problemet borde kunna lösas med hjälp av ny mjukvara. Jag uppmanar Er andra (som har ett HS200) att göra likadant, dvs. maila HK om detta problem!

Gott Nytt År btw :lol:


Nu är jag lååångt ifrån data kunnig. Men jag tror att det skulle kunna funka om man har en extern HD som har inte har strömförsörning via usb utan egen 220v kontakt. Samt att den måste vara formaterad i fat 32 (där ligger problemet) det brukar inte vad jag vet gå att formatera stora hårdiskar till Fat 32. Samt att jag tror att Hd:n måste vara på 7500rpm för att kunna överföra data utan att det ska "hacka".

#46

Postad 03 januari 2009 - 01:10

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Införskaffade mig detta system idag men blir inte klok på HDMI anslutningen. Den tvärvägrar att funka. I TV:n där man väljer anslutningar är HDMI ingången markerad som att den är inkopplad men den får ändå ingen signal.... Vad kan de vara för fel? Kass kabel kanske? Allt funkar kanon med en gammal scart...

/matte

#47

Postad 03 januari 2009 - 13:55

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Införskaffade mig detta system idag men blir inte klok på HDMI anslutningen. Den tvärvägrar att funka. I TV:n där man väljer anslutningar är HDMI ingången markerad som att den är inkopplad men den får ändå ingen signal.... Vad kan de vara för fel? Kass kabel kanske? Allt funkar kanon med en gammal scart...

/matte


Om du inte testat, så testa tryck på output på fjärrkontrollen.

#48

Postad 03 januari 2009 - 15:07

Saya78
  • Saya78
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej hej,

Vi (eller rättare sagt sambon min) köpte för ett tag sedan HS200, vi är i stort nöjda med paketet men jag har nu hittat vad jag tror är ett problem. När jag bränner ner en film i mpeg-format hittar inte spelaren filen. Film i AVI-format är inga problem. En googling tog mig till inwarehouse hemsida där det står att Harman Kardon HS200 ska stödja DivX, MPEG-1 och MPEG-2. Varför hittar då inte spelaren mina mpeg-filer?

Har filmer från videokamera som är i mpeg-format och jag orkar inte riktigt med att sitta och konvertera dem om jag inte absolut måste. Informationen på Prisjakt och Pricerunner är högst bristfällig, där nämns inte Mpeg som ett uppspelningsbart format...

Någon som har några svar? Kan ni som har systemet spela mpeg? Jag bränner med Nero StartSmart, DVD-skiva (dataskiva). Kan det vara något annat sätt jag ska bränna på?

Otroligt mycket tacksam för alla svar, jag blir tokig på sånt här! :)

//Saya

#49

Postad 05 januari 2009 - 07:34

C-oma
  • C-oma
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Om du inte testat, så testa tryck på output på fjärrkontrollen.


Suck.... Det funkar inte. Ja har gått igenom både boken till TV:n & till HS200:an nu. Kan fan inte få igång HDMI..... Ingen annan som har några tips?

#50

Postad 05 januari 2009 - 23:02

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Införskaffade mig detta system idag men blir inte klok på HDMI anslutningen. Den tvärvägrar att funka. I TV:n där man väljer anslutningar är HDMI ingången markerad som att den är inkopplad men den får ändå ingen signal.... Vad kan de vara för fel? Kass kabel kanske? Allt funkar kanon med en gammal scart...

/matte



Du har väl gått in i menyn via scartsladden och markerat att du vill köra via HDMI utgången?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.