Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony HT-IS100

101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony DAV-IS10 (Hemmabiosystem) 1 7,47 (14) Inga priser
Sony HT-IS100 (Hemmabiosystem) 1 7,67 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

#51

Postad 25 maj 2009 - 21:13

Unregistered90377d0b
  • Unregistered90377d0b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Sjukt lågt pris i USA - $299! Synd man inte kan få den levererad hit utan att det totalt kostar det dubbla :D

#52

Postad 11 juni 2009 - 22:00

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Undrar bara när dom kommer i vitt..

#53

Postad 24 juni 2009 - 15:45

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Suktar efter detta system.
Kommer inte bli verklighet förrän i April :S

#54

Postad 17 augusti 2009 - 21:43

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Vad händer nu?

Netonnet har slutat sälja.. Kommer någon ny?

#55

Postad 30 augusti 2009 - 22:21

engerdahl
  • engerdahl
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hallå.

Nu har jag några frågor här. Jag har efter mycket tänkande beslutat mig för att ht-is100 är systemet äntligen ska in i mitt lilla vardagsrum. Men nu verkar det ju nästan som om systemet är helt borttaget ur alla affärer. På prisjakt så är det ingen som har det i lager och på sony center så kostar det jobbiga 8749:-. Är det någon som har någon som helst aning om det finns till salu någon annanstans?

Men! Jag såg det på amazon.co.uk för endast £379! Det lät ju bra, men sen såg jag att det hette "Sony HT-IS100 - 5.1 ch - Home Cinema Upgrade kit - Black"

http://www.amazon.co...;pf_rd_i=468294

Är det någon som har en aning om vad som menas med "upgrade kit"? Menas det med att om du köper det så uppgraderar du din hemmabio till med ett 5.1 surround eller vadå? Kan man köpa ett basic-kit och sen uppgradera det?

Och sen så har jag två frågor till er som har köpt systemet. Levereras det med två strömkablar, alltså en engelsk och en svensk eller var det bara en svensk? Och till sist, sitter strömkabeln fast i förstärkardelen? För om den gör det så borde man ju kunna köpa paketet från England och sen bara knalla ner på sony center och köpa en svensk strömkbabel?

Många frågor blev det men om ni har några bra svar så hjälper ni mig få systemet till ca 45% rabatt och det vore förbannat underbart.

#56

Postad 15 september 2009 - 20:09

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
sladden ser ut att sitta fastmonterad Postad bild(se nere till höger)

Men lösningen är väl att köpa en adapter bara, Volten bör vara detsamma.

Jag förstår inte varför de väljer att använda sig av ordet "upgrade". Enl specen är det alla de delar som är med i paketet.

Pris med leverans till Sverige:

Items: GBP 358.43
Postage & Packing: GBP 14.25

Total before VAT: GBP 372.68
VAT: GBP 93.17
Order Total: GBP 465.85
Payment Total: SEK 5 626,51


Redigerat av allstars, 15 september 2009 - 20:12.


#57

Postad 26 september 2009 - 21:03

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Hallå.

Nu har jag några frågor här. Jag har efter mycket tänkande beslutat mig för att ht-is100 är systemet äntligen ska in i mitt lilla vardagsrum. Men nu verkar det ju nästan som om systemet är helt borttaget ur alla affärer. På prisjakt så är det ingen som har det i lager och på sony center så kostar det jobbiga 8749:-. Är det någon som har någon som helst aning om det finns till salu någon annanstans?


Finns det några Sony Center i SWE som fortf. säljer dom då?

#58

Postad 12 oktober 2009 - 12:35

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Nu är priset lite lägre

Items: GBP 354.76
Postage & Packing: GBP 14.05

Total before VAT: GBP 368.81
VAT: GBP 92.20
Order Total: GBP 461.01
Payment Total: SEK 5 344,79



#59

Postad 27 oktober 2009 - 19:33

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Kan svara på min egen fråga, Sony Sverige har dem fortf. de kostar drygt 9000kr...

Måste säga att systemet presterar ännu bättre hemma än vad jag mindes när jag testade det första gången i butik! Klockrent system med perfekt storlek på högtalarna, och de små väggfästena var jäkligt smarta!

För de som undrar om sladdarna, som nån nämnde så är de 10m och räcker långt, men skulle man vilja så är de urkopplingsbara i så väl högtalarändan som i kontaktändan (det är ju egna sony-kontakter)

#60

Postad 27 oktober 2009 - 22:46

Nellib
  • Nellib
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Verkar Sweet. Jag har 360, PS3 samt Wii, funkar denna med allt samtidigt?

Edit: 9k när man fick dom så mycket billigare förut låter lite väl dyrt faktiskt. Dessutom lär det väl finnas fler kombattanter i den prisnivån.

För övrigt, kan man beställa det här från UK och konvertera jacket månntro?

Redigerat av Nellib, 28 oktober 2009 - 17:03.


#61

Postad 28 oktober 2009 - 20:43

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Verkar Sweet. Jag har 360, PS3 samt Wii, funkar denna med allt samtidigt?

Edit: 9k när man fick dom så mycket billigare förut låter lite väl dyrt faktiskt. Dessutom lär det väl finnas fler kombattanter i den prisnivån.

För övrigt, kan man beställa det här från UK och konvertera jacket månntro?


Ja det finns ju 3 HDMI-ingångar så det är inga problem, men vill du ha digitalbox, dator m.m. så får du köra över komponent ingångarna m.m. (finns ju en hel del kopplingar att tillgå - se Allstars bild)

Angående priset så håller jag med om att det är rätt mycket pengar, verkar som att Sony har hållt samma pris till kund i sina egna butiker även när andra butiker sålde systemet å nu när dem är ensamma i Sverige med det så får man väl betala lite mer om man verkligen vill ha det... Angående ljudet så finns det nog många system för samma pengar som presterar mer, men i mitt fall var det storleken på högtalarna som var avgörande - det grymma ljudet ser jag bara som bonus :)

#62

Postad 28 oktober 2009 - 23:43

Nellib
  • Nellib
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jo, det är just den minimala storleken på högtalarna som tilltalar mig med. Finns det egentligen någon tävlande eller är Sony ensamma på tppan? Funderar på att importera den då det blir otroligt mycket billigare.

#63

Postad 29 oktober 2009 - 10:41

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Jag köpte på Amazon för USD 326 i Aug.
Tyvärr ligger dom kvar hos kollegan fortfarande i Staterna.

#64

Postad 30 oktober 2009 - 14:53

Nellib
  • Nellib
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Så det är ingen fara att köra utländsk utrusning här sålänge som man har rätt konvertor etc?

#65

Postad 15 november 2009 - 13:50

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
BOSE gör även små högtalare med riktigt bra ljud. men dem är dyra.

Jag har detta system. Kom ihåg att lådan konverterar alla Komponent ingångar samt HDMI till 1080p så den skalar tex upp WII bilden som är 480p till 1080p

Ni som kör med comhem till denna, så blir bilden bättre om ni kör med 720p och låter lådan konvertera istället för att köra på 1080i . (det blir det iaf för mig som kör med projje)

Den skalar även upp PS3 spel som är 720p till 1080p

Det jag har kopplat till denna är:

PC ---> HDMI
PS3 ----> HDMI
COMHEM ----> HDMI
X360 ----> Komponent
WII ----> komponent


inga krockar allt funkar perfekt .. du kan allts koppla upp till 5 apparater med HD bild i samma låda... helt magiskt egentligen för priset på denna. Och som sagt den konverterar alla signaler till full HD

#66

Postad 27 november 2009 - 11:14

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Nu är priset lite lägre

Citera
Items: GBP 354.76
Postage & Packing: GBP 14.05

Total before VAT: GBP 368.81
VAT: GBP 92.20
Order Total: GBP 461.01
Payment Total: SEK 5 344,79


Nu är priset ännu lägre på amazon i UK:
419 GBP = 4830 SEK inkl moms och frakt direkt från Sony Style.
Tidig julklapp :D

#67

Postad 01 december 2009 - 08:27

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Sorry för spammingen :P
Systemet är nu beställt från Amazon i GB

Delivery estimate: 7 Dec 2009 - 11 Dec 2009
Dispatch estimate: 2 Dec 2009 1 of: Sony HT-IS100 - 5.1 ch - Home Cinema Upgrade kit - Black
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.

£419 inkl moms och frakt = 4800 SEK = Fynd!
Tomten kommer tidigt i år men brevbäraren kommer inte med räkningen förrän nästa år :P

#68

Postad 01 december 2009 - 15:11

Cromwell
  • Cromwell
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
allstars klart dålig stil att hitta ett så bra pris nu innan jul, var tvungen att beställa själv nu :P

#69

Postad 02 december 2009 - 09:16

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

allstars klart dålig stil att hitta ett så bra pris nu innan jul, var tvungen att beställa själv nu ;)


Jag vet, I'm a bad person!

#70

Postad 17 december 2009 - 10:16

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Nu har jag haft systemet i fem dagar och är grymt nöjd med ljudet.

Att konfigurera Logitech Harmony 525 gick smärtfritt, men jag är rätt missnöjd med det faktum att man inte kan koppla via HDMI och få en throughout på ljudet när systemet inte är igång, så för att lyckas med den setupen får man köra HDMI till TVn och optisk till ljudsystemet, men då går man miste om BRAVIA Sync. Good or bad, har jag inte någon uppfattning om för närvarande.

#71

Postad 21 december 2009 - 14:12

Cromwell
  • Cromwell
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Riktigt bra paket, är riktigt nöjd med det.

Vet dock inte vilken inställning, men jag får ljud och bild från digiralboxen även fast systemet är avstängt.

Hdmi från digitalboxen och ps3 en hdmi till tv.
EDIT: Alltså jag får bild och ljud på den tv som är inkopplad
EDIT 2: Du hittar den inställningen under AMP menu, sedan CTRL:HDMI ska vara on.

Redigerat av Cromwell, 21 december 2009 - 14:29.


#72

Postad 21 december 2009 - 16:32

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Riktigt bra paket, är riktigt nöjd med det.

Vet dock inte vilken inställning, men jag får ljud och bild från digiralboxen även fast systemet är avstängt.

Hdmi från digitalboxen och ps3 en hdmi till tv.
EDIT: Alltså jag får bild och ljud på den tv som är inkopplad
EDIT 2: Du hittar den inställningen under AMP menu, sedan CTRL:HDMI ska vara on.


Härligt att höra.
Jag får skicka Sonys kundtjänst på kurs :)

#73

Postad 23 december 2009 - 21:08

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Någon som vet om det här paketet finns i någon fysisk butik i Göteborg? 5100kr från Amazon.co.uk just nu men jag är skeptisk till storleken, gissningsvis bara jag som inte har rätt tilltro till dagens teknik.

#74

Postad 29 december 2009 - 14:49

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Någon som vet om det här paketet finns i någon fysisk butik i Göteborg? 5100kr från Amazon.co.uk just nu men jag är skeptisk till storleken, gissningsvis bara jag som inte har rätt tilltro till dagens teknik.


Jag har inte sett den i butik men du kan komma hem till mig och se på den :)
Annars kolla in bilderna från annan medlem här: https://www.prisjakt...kt.php?g=321355

Högtalarna är i samma storlek som golfbollar. Verkligen!
Subben är störst, men det beror också på att den innehåller all elektronik som styr systemet.

Jag köpte från Amazon.co.uk, det skickades från tyskland och leveransen tog ca en vecka.

#75

Postad 29 december 2009 - 23:25

Unregisteredb6c4b1ee
  • Unregisteredb6c4b1ee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Sorry för spammingen :)
Systemet är nu beställt från Amazon i GB

Delivery estimate: 7 Dec 2009 - 11 Dec 2009
Dispatch estimate: 2 Dec 2009 1 of: Sony HT-IS100 - 5.1 ch - Home Cinema Upgrade kit - Black
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.

£419 inkl moms och frakt = 4800 SEK = Fynd!
Tomten kommer tidigt i år men brevbäraren kommer inte med räkningen förrän nästa år ;)


Hej Allstars!

Snyggt jobb med att luska fram billiga leveranser på HT-IS100!

Snabb fråga: är det någor speciellt jag behöver tänka på när jag köper elektronik från GB?

Ha det gott!

#76

Postad 30 december 2009 - 12:53

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Väggkontakter skiljer sig något från vanliga "EU-kontakter".
I fallet med HT-IS100 så var det en adapter från EU till UK som bara var att skruva bort. Jättesmidigt!
I övrigt med denna apparat är det inget annat att tänka på.

När det gäller annan elektronik kan det just vara att det är en UK-kontakt, men så länge som det inte är en integrerad sladd kan man alltid köpa sladd på Clas Olsson eller liknande. I värsta fall får man köpa en adapter bara.
Voltstyrkan är samma i UK som här. Vad gäller TV-signaler vet jag inte vad som gäller så jag skulle personligen inte köpa TV, video eller andra inspelare.

#77

Postad 30 december 2009 - 14:57

Unregisteredb6c4b1ee
  • Unregisteredb6c4b1ee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Väggkontakter skiljer sig något från vanliga "EU-kontakter".
I fallet med HT-IS100 så var det en adapter från EU till UK som bara var att skruva bort. Jättesmidigt!
I övrigt med denna apparat är det inget annat att tänka på.

När det gäller annan elektronik kan det just vara att det är en UK-kontakt, men så länge som det inte är en integrerad sladd kan man alltid köpa sladd på Clas Olsson eller liknande. I värsta fall får man köpa en adapter bara.
Voltstyrkan är samma i UK som här. Vad gäller TV-signaler vet jag inte vad som gäller så jag skulle personligen inte köpa TV, video eller andra inspelare.


Tack för hjälpen!

#78

Postad 01 januari 2010 - 01:18

Unregisteredb6c4b1ee
  • Unregisteredb6c4b1ee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Väggkontakter skiljer sig något från vanliga "EU-kontakter".
I fallet med HT-IS100 så var det en adapter från EU till UK som bara var att skruva bort. Jättesmidigt!
I övrigt med denna apparat är det inget annat att tänka på.

När det gäller annan elektronik kan det just vara att det är en UK-kontakt, men så länge som det inte är en integrerad sladd kan man alltid köpa sladd på Clas Olsson eller liknande. I värsta fall får man köpa en adapter bara.
Voltstyrkan är samma i UK som här. Vad gäller TV-signaler vet jag inte vad som gäller så jag skulle personligen inte köpa TV, video eller andra inspelare.


Hej igen, allstars,

Och god fortsättning!

Jag vänder mig till dig igen, i egenskap av "klok man på området hembio".

Två frågor, som jag hade varit tacksam om du ville besvara:

* Om jag INTE väljer Sonys HT-IS100-system, vilket 5:1-system (med hyffsat små högtalare) hade du då valt i prisklassen 5-6000 kr?

* Jag har precis införskaffat en PS3:a, som jag tänker använda som BD-spelare. Är det bara att koppla 5:1-systemet till denna, eller behöver jag någon ytterligare enhet?

Som sagt, tack för hjälpen!

#79

Postad 05 januari 2010 - 20:09

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Hej igen, allstars,

Och god fortsättning!

Jag vänder mig till dig igen, i egenskap av "klok man på området hembio".

Två frågor, som jag hade varit tacksam om du ville besvara:

* Om jag INTE väljer Sonys HT-IS100-system, vilket 5:1-system (med hyffsat små högtalare) hade du då valt i prisklassen 5-6000 kr?

* Jag har precis införskaffat en PS3:a, som jag tänker använda som BD-spelare. Är det bara att koppla 5:1-systemet till denna, eller behöver jag någon ytterligare enhet?

Som sagt, tack för hjälpen!


TJa!!

Ps3, HT-IS100 och TV is all you need. Och lite hdmi-kablar, självklart.
Jag har märkt att man inte behöver ha recievern på, och då få ut ljudet från TVn. Smidigt värre.

Jag hittade inget liknande system alls, bekvämt att slippa recieverdelen (den är inbyggd i subben)

Redigerat av allstars, 05 januari 2010 - 20:10.


#80

Postad 08 januari 2010 - 01:10

albin019
  • albin019
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hey!

Har funderat på att köpa Sony HT-IS100. Fick hem reklam från Sony Center(Örebro), med ett erbjudande på HT-IS100. Där rear dom ut Sony HT-IS100 för 6999:-. Gick in och lästa lite om det på internet och hittade denna tråd där ni skrivit om Amazon. Så jag gick inte där och kollade, där säljer dom det för 379.99 pund (4300kr).
Det jag undrar är om det är samma? Finns det olika modeller? För på Amazon står det att det är nåt upgrade kit?

Amazon:
http://www.amazon.co...8...8-1&seller=
Sony Center:
http://sonycenter.se..._2010_final.pdf

#81

Postad 08 januari 2010 - 15:12

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Det är samma. Det tillkommer dock lite skatt och frakt och priset blir runt 5000:-

Jag köpte "upgrade kit" som man ser på amazon och det är hemmabiopaketet i fullo och skiljer sig ingenting från det som butiken säljer.

Se mina tidigare trådar om mitt köp.

#82

Postad 09 januari 2010 - 12:35

mrBandoza
  • mrBandoza
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tja jag är också sugen på detta system och har läst igenom den här tråden ett flertal ggr. Som jag har fattat det om man beställer från amazon.co.uk så kommer paketet levererat med en strömadapter som bara är att skruva bort för att sedan fungera i svenska nätet. Hur ser detta ut?

Sen de vanligaste farhågorna när det gäller detta system verkar vara svagt mellanregister och att displayen syns dåligt. Nu har jag en förfrågan till alla som köpt detta system och som skrivit i denna tråd om ni skulle kunna lägga upp lite bilder på hur det ser ut. Hur ser displayen ut? Hur ser den här adaptergrejen ut och hur lätt är det att ta bort den? Såg att det fanns en bild på baksidan av härligheten och några småbilder på hur den ser ut i vardagsrummet men fler bilder skadar inte.

Så om ni har lite tid över skulle jag vara jättetacksam om ni kunde fixa lite fler bilder för det finns det otroligt snålt med:)

Annars så verkar ju det här systemet vara oslagbart när det kommer till storlek och anslutningsmöjligheter. Förstår inte varför inte fler gör detta. Jag menar det finns ju jättemånga som har en PS3, 360, Wii t.ex. lr en DVD utan vettigt surround som bara vill ha ett kompaktsystem med vettiga anslutningar. Skulle varit nice med lite större utbud i vettig prisklass för en luffare som mig själv:)

#83

Postad 09 januari 2010 - 13:30

albin019
  • albin019
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Okej tack så mycket allstars! :)

#84

Postad 12 januari 2010 - 16:49

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Tja jag är också sugen på detta system och har läst igenom den här tråden ett flertal ggr. Som jag har fattat det om man beställer från amazon.co.uk så kommer paketet levererat med en strömadapter som bara är att skruva bort för att sedan fungera i svenska nätet. Hur ser den här adaptergrejen ut och hur lätt är det att ta bort den?

UK-kontakter är otroligt stora och klumpiga så det som levererats ser ut som en standard UK-kontakt., helt enkelt.
Det behövs bara en liten skruvmejsel för att få bort kontakten. Inbyggt är en EU-kontakt! FTW!

Sen de vanligaste farhågorna när det gäller detta system verkar vara svagt mellanregister och att displayen syns dåligt. Nu har jag en förfrågan till alla som köpt detta system och som skrivit i denna tråd om ni skulle kunna lägga upp lite bilder på hur det ser ut. Hur ser displayen ut? Såg att det fanns en bild på baksidan av härligheten och några småbilder på hur den ser ut i vardagsrummet men fler bilder skadar inte.

Så om ni har lite tid över skulle jag vara jättetacksam om ni kunde fixa lite fler bilder för det finns det otroligt snålt med:)

Orkar inte fixa med bilder men jag kan nämna att displayen inte syns när man sitter ner i soffan pga att den är ovanpå subben. Men när behöver man se displayen eg? Endast när det inte låter när det skall låta. Jag har ställt in alla "modes" och programmerat min (univesal)fjärr så jag vet hur jag skall trycka för att det skall låta/inte låta :D

Jag har inget optimalt hembiorum just nu, men jag tycker att ljudet är jättebra (åtminstone för eget behov)

Annars så verkar ju det här systemet vara oslagbart när det kommer till storlek och anslutningsmöjligheter. Förstår inte varför inte fler gör detta. Jag menar det finns ju jättemånga som har en PS3, 360, Wii t.ex. lr en DVD utan vettigt surround som bara vill ha ett kompaktsystem med vettiga anslutningar. Skulle varit nice med lite större utbud i vettig prisklass för en luffare som mig själv:)

Håller fullständigt med, nej förresten, jag behöver inte leta längre :)

#85

Postad 12 januari 2010 - 17:05

mrBandoza
  • mrBandoza
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tackar för infon allstars. Det blir nog ett sånt system iaf. Såg dock nu attt de chockhöjt det med 100£ på amazon så jag får väl avvakta ett tag. Var perfekt pris förut. Skumt det där med kontakten men riktigt bra!

Och precis displayen ska man ju inte behöva använda, tänkte köra bravialink på allt ändå och då behöver man väl bara ändra volym egentligen.

Tack igen så får vi se om det blir ett vettigt pris på systemet, passar perfekt i ett litet studentrum.

Mvh/ mrBandoza

#86

Postad 19 januari 2010 - 18:27

Robino87
  • Robino87
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
har läst era inlägg om Sony HT-IS100 och har fastnat för denna hemmabio! Lite frågor till "Allstars" som köpt det. Ingick S-air modul? eller funkar de bakre högtalarna trådlöst utan den? Måste man köpa till en TDM-BT1 för trådlöst ljud eller ingick det? Vilka övriga kostnader tillkom när du köpte den från Amazon.co.uk? Och är du fortfarande nöjd med hemmabiot =)?

Mvh

#87

Postad 22 januari 2010 - 09:32

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Hej!
har läst era inlägg om Sony HT-IS100 och har fastnat för denna hemmabio! Lite frågor till "Allstars" som köpt det. Ingick S-air modul? eller funkar de bakre högtalarna trådlöst utan den? Måste man köpa till en TDM-BT1 för trådlöst ljud eller ingick det? Vilka övriga kostnader tillkom när du köpte den från Amazon.co.uk? Och är du fortfarande nöjd med hemmabiot =)?

Mvh


Nej S-air och det man nu behöver för att få trådlöst ljud bak ingick inte.
Dock är sladdarna till högtalarna ordentligt långa så jag tror inte att det skall vara problem att dra kabel, så länge man har kabellist, dvs.
Vad som dock ingick var en kalibreringsmic.

Inget andra kostnader förutom hemmabio och frakt tillkom. Det enda jag har fått köpa är en extra HDMI-kabel.
Jag är väldigt nöjd med systemet och speciellt nöjd med att man inte behöver ha systemet påslaget för att få ljud, utan då transporteras ljudet till TVn ;) very nice.

#88

Postad 28 januari 2010 - 20:07

JesperNordstrom
  • JesperNordstrom
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag såg att nån efterfrågade lite bilder. Så jag kastade upp några bilder lite snabbt i min profil. Ljuset är uselt, men om det är något speciellt nån vill se så kan jag fixa det en annan gång under dagsljus.

#89

Postad 31 januari 2010 - 01:54

mrBandoza
  • mrBandoza
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Jag såg att nån efterfrågade lite bilder. Så jag kastade upp några bilder lite snabbt i min profil. Ljuset är uselt, men om det är något speciellt nån vill se så kan jag fixa det en annan gång under dagsljus.


Härligt, tack så mycket. Grymma bilder! Vart fick du tag på de där högtalarstativen? Har letat runt litegrann men inte hittat några liknande.

Redigerat av mrBandoza, 31 januari 2010 - 11:19.


#90

Postad 01 februari 2010 - 11:45

JesperNordstrom
  • JesperNordstrom
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Dom funkar... Kostade 149:- på elgiganten. Sony orginal till dessa högtalare kostade 1200:-

#91

Postad 01 februari 2010 - 14:13

mrBandoza
  • mrBandoza
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Dom funkar... Kostade 149:- på elgiganten. Sony orginal till dessa högtalare kostade 1200:-


Jaha så pass fan det är ju bra. Det är ju inte så stora högtalare så det verkar ju fungera bra. Ok att det är lite design och så på vissa stativ samt en viss teknisk kompetens som ligger bakom utvecklingen men vafan 1200:- är ju fett mycket. Tycker 500:- är för mycket nästan men 149:- låter ju kanon. Ska kolla in dem. Är du nöjd med dem i övigt, fördelar/nackdelar?

#92

Postad 14 februari 2010 - 12:27

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Tackar för infon allstars. Det blir nog ett sånt system iaf. Såg dock nu attt de chockhöjt det med 100£ på amazon så jag får väl avvakta ett tag. Var perfekt pris förut. Skumt det där med kontakten men riktigt bra!

Och precis displayen ska man ju inte behöva använda, tänkte köra bravialink på allt ändå och då behöver man väl bara ändra volym egentligen.

Tack igen så får vi se om det blir ett vettigt pris på systemet, passar perfekt i ett litet studentrum.

Mvh/ mrBandoza


kostar £380 nu igen!

#93

Postad 27 februari 2010 - 13:19

mrBandoza
  • mrBandoza
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Så nu har jag skaffat systemet och är väl nöjd än sålänge. Några småsaker bara. 1. när man kör Bravia sync med TV:n och stänger av ljudssystemet så kan man ju fortfarande styra TV:n med den medföljande fjärrkontrollen till recievern. Det pissiga är bara att jag kan styra alla funktioner på TV:n förutom att höja och sänka ljudet vilket är sjukt irriterande då jag helst bara vill ha en kontroll att styra allt med.

Det andra är uppskalningen. Jag har en PS3 och en PS2 ikopplad. PS2:an har jag kopplat in med en orginal Sony playstation komponentkabel. Kruxet är att det i instruktionsboken står att bilden ska skalas upp om man kopplar in Component och kör vidare genom HDMI. Detta fungerar inte alls utan jag får standardbilden 576i. Finns det någon inställning man ska ändra? Jag hittar ingen vare sig i instruktionsboken eller i submenyn. Componentkabeln är kopplad i DVD-ingången vilket enligt instruktionsboken ska medföra uppskalning.

I övrigt fungerar det prima till både spel och film. Musik är väl inte det bästa men har ett annat system för det.

#94

Postad 28 februari 2010 - 18:15

trendol
  • trendol
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hej!

Det här systemet är ju fantastiskt! Jag har själv försökt spana in något system där högtalarna inte är så stora eller någon slags soundbar som simulerar surround. Men jag har blivit avrådd av det sistnämnda och tänkte att kanske det här verkar vara okej istället..? Anyway; krämar surroundljudet på bra? Funkar det bra vid musik såväl till film? Hur fungerar trådlös överföring, och vad behövs för det isåfall? Något negativt överhuvudtaget alls som ni, kräsna hifi-kännare, kan komma på? :P

TVn jag har för övrigt är en Panasonic Z8 och en mac mini som pumpar ut 1080p-rullar och optiskt ljud.

Tacksam för lite svar innan inköp!

#95

Postad 01 mars 2010 - 20:30

JesperNordstrom
  • JesperNordstrom
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Du skrämmer inte granarna med att poppa idiothögt ljud med dessa. Men de fläskar på bra för film. För att dömma av storleken så spelar dom sjukt högt och med ett klart ljud. Många ingångar gör detta system riktigt bra. Bytte till bättre högtalarkablar, men det var inget måste bara lite "nördigt" Ljudingenjörsutbildningen gör lätt att man blir lite nörd :)

Rekomenderas varmt om man vill ha små högtalare som ska döljas med ändå låta bra.

#96

Postad 04 mars 2010 - 18:10

mrBandoza
  • mrBandoza
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Det andra är uppskalningen. Jag har en PS3 och en PS2 ikopplad. PS2:an har jag kopplat in med en orginal Sony playstation komponentkabel. Kruxet är att det i instruktionsboken står att bilden ska skalas upp om man kopplar in Component och kör vidare genom HDMI. Detta fungerar inte alls utan jag får standardbilden 576i. Finns det någon inställning man ska ändra? Jag hittar ingen vare sig i instruktionsboken eller i submenyn. Componentkabeln är kopplad i DVD-ingången vilket enligt instruktionsboken ska medföra uppskalning.

I övrigt fungerar det prima till både spel och film. Musik är väl inte det bästa men har ett annat system för det.


VIKTIGT! Upptäckte själv efter lite forskande på nätet att jag helt har missupfattat det där med uppskalning. SONY HT-IS skalar inte upp material. Däremot så uppkonverterar/upconverts systemet t.ex. en componentsignal till HDMI. Du får alltså samma upplösning från en komponentsignal men den konverteras till HDMIsignal. Om ni läst vad ESAFESA skrivit tidigare bortse från detta jag vet inte vart han fått uppskalning ifrån.

Så förutom detta lilla debackel och det faktum att jag fortfarande inte löst problemet att man inte kan höja och sänka ljudet i genom Bravia sync utan systemet påslaget är det ett riktigt bra system.

#97

Postad 08 mars 2010 - 03:02

Unregisteredcb422a85
  • Unregisteredcb422a85
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Är det den här produkten som behövs för att få bakhögtalarna trådlösa?

https://www.prisjakt...kt.php?p=448095

Eller finns det någon annan produkt?

#98

Postad 14 mars 2010 - 14:29

trendol
  • trendol
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
En annan grej: är det viktigt att placera subben precis bredvid TVn, eller kan jag ställa den vid sidan av soffan? Har förstått att det här systemet är ganska beroende av den kraftfulla subben..?

#99

Postad 14 april 2010 - 09:48

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Det är viktigt att placera subben bredvid sina komponenter om man inte vill dra alla kablar då subben även fungerar som reciever och har ut- och ingångar för alla ljud och bildkällor.
Systemet är inte ganska beroende av subben utan HELT OCH HÅLLET beroende.

Se bild på förgående sidor så ser du anslutningspanelen till subben.

#100

Postad 14 april 2010 - 09:52

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Är det den här produkten som behövs för att få bakhögtalarna trådlösa?

https://www.prisjakt...kt.php?p=448095

Eller finns det någon annan produkt?


Nope. detta är ett paket med en ipoddocka och trådlöst zonhögtalarsystem och har dessvärre inget med att göra bakhögtalarna trådlösa.

Här har du dock det du är ute efter: http://www.komplett....aspx?sku=591884



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.