Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HLB54S...Bra ljud...men STORA problem

96 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG HLB54S (Hemmabiosystem) 1 7 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 02 januari 2010 - 21:11

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Köpte HLB54S för ngn vecka sedan...låter bra...mycket bra med tanke på det kompakta formatet.

MEN. Jag har STORA problem med att få uppkopplingen till nätverket att fungera.

Började bra, kopplade upp mot trådlöst nätverk hemma, kollade YouTube..dagen efter upptäckte jag att uppkopplingen brutits. Tänkte att det bara var min router eller ngt som startat om...konfigurerade om HLB:n på nytt...men ingen framgång. Vägrar koppla upp sig. Varken trådlöst eller med nätverkssladd.

Besökte LGs supportsite, laddade ned ny programvara...och se! lyckades få igång nätverksuppkopplingen igen. MEN efter några timmar samma sak igen...och nu går det inte att koppla upp alls. Min teori: Något fel som gör att man måste återställa HLBn för att kunna koppla upp. Men att bara initiera om till fabriksinställningar hjälper inte...bara om man blåser maskinen med ny programvara....vilket jag ju gjorde...men detta kan man ju inte göra varje gång man tappat uppkopplingen...och dessutom kan man ju inte uppgradera om man redan har senaste versionen av programvaran. Har testat allt DHCP/statiska IP, med och utan router, trådlösa inställningar med och utan kryptering etc etc....ingen framgång..har lagt ca 15 timmar på detta nu....

Annars funkar den fint...

#2

Postad 03 januari 2010 - 19:24

Vicc
  • Vicc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har exakt likadant fel som du har, jag är nyfiken på om du har hitta någon lösning på problemet? Jag tänker kontakta LG imorgon(måndag 100104) för att få mer information... Jag hör av mig i denna tråd om jag får någon ny information.

#3

Postad 03 januari 2010 - 22:46

linkan62
  • linkan62
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har också exakt samma problem, var hittade du återställningsfilerna? Har sökt på LGs hemsida men inte funnit något.

#4

Postad 04 januari 2010 - 00:13

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Nedladdning av ny fil (efter upp-packning läggs .rom-filen i roten på ett USB-minne som pluggas in HLBn) finns på http://se.lgservice.com
Välj Device drivers...välj Audio Systems...överst i listan! Bifogar zip-filen.

För den som kontaktar LG kan det vara värt att veta att i mitt fall kan jag se i logg-filen på routern att HLBn kopplas upp mot routerns access-point, lösenord verifieras och allt verkar OK i detta steg men att den sedan inte verkar tilldelas ngt IP-nummer (eller om HLBn inte begär en sådan tilldelning -vet inte exakt hur detta funkar).

Kommer också själv att kontakta LG på måndag via telefon - har redan lämnat en mejlförfrågan.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered34d4b3de, 04 januari 2010 - 00:14.


#5

Postad 04 januari 2010 - 11:48

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har precis varit i telefonkontakt med LG-supporten, då jag haft varan i mindre än 14 dagar rekommenderar de mig att skicka tillbaka den som reklamation, och om fel finns på ny vara återkomma till LG för serviceärende.

#6

Postad 04 januari 2010 - 13:20

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Dom kunde inte svara om det är ett Hårdvarufel eller mjukvarufel? Eller om det går att lösa?

#7

Postad 04 januari 2010 - 13:36

Vicc
  • Vicc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med LG Support. De ber mig att göra till fabriksinställningar, det har jag redan gjort och som "Ljudlimpan" skrev så fungerar det inte. De bad mig också prova med en annan router, vilket jag tvivlar kommer att fungera i och med att all annan utrustning fungerar bra med routern. Jag ser också i routerns logg precis som "Ljudlimpan" skriver att hlb inte tilldelas någon IP-adress, skumt. Får väl gå tillbaka med den till försäljaren, tråkigt...! Jag hade hoppas mycket på HLB'n....!

#8

Postad 04 januari 2010 - 15:05

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Dom kunde inte svara om det är ett Hårdvarufel eller mjukvarufel? Eller om det går att lösa?


"Fredrik" som jag pratade med tyckte det var bättre att skicka tillbaka till återförsäljaren (i mitt fall DustinHome) och hoppas att det inte var samma fel på en ny produkt. "Fredrik" kunde inte svara på om det var hård- eller mjukvarufel, inga rapporter om liknande fanns i deras databas, jag nämnde detta forum...

Hans argument var att jag redan provat allt man kunde begära, och alternativet vore att skicka den på reparation.

Eftersom jag ännu inte ens betalt fakturan, tycker jag det verkar märkligt att reparera den.
Jag chansar på att jag får en ny felfri av DustinHome, om inte detta fungerar så rapporterar jag till LG som ett reparationsärende.

#9

Postad 04 januari 2010 - 15:13

Vicc
  • Vicc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Det fungerar inte heller när jag prövade med en ny router... Samma problem....

#10

Postad 04 januari 2010 - 15:41

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Vilka routers har du testa med?

#11

Postad 04 januari 2010 - 21:50

Vicc
  • Vicc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
En D-link DIR-615 samt en annan D-link DI-524...

#12

Postad 05 januari 2010 - 08:19

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

En D-link DIR-615 samt en annan D-link DI-524...


Aaaa för om jag inte missminner mig så har LG:s blu-ray spelare med lan/wlan problem med DLink routers.
Någon har problem med sin HLB54S tillsamman med en router av annat märke?
Hade varit bra om vi kunde utesluta detta.

Redigerat av Gangir, 05 januari 2010 - 08:20.


#13

Postad 05 januari 2010 - 12:27

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Aaaa för om jag inte missminner mig så har LG:s blu-ray spelare med lan/wlan problem med DLink routers.
Någon har problem med sin HLB54S tillsamman med en router av annat märke?
Hade varit bra om vi kunde utesluta detta.


Som jag skrev tidigare har jag provat även utan router (dvs med enbart ComHem-modemet) - med samma resultat

#14

Postad 05 januari 2010 - 13:42

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Problemet LÖST? WORKAROUND!
Jag har nu hittat en workaround för uppkopplingsproblemen!
Om jag gör följande fungerar det som det ska:
1. Återställ till fabriksinställningar (Menyn "Setup" - "Others"- "Initialize"
2. Stäng av HLBn direkt efter återställningen
3. Starta den igen och koppla upp mot nätverket! Voila!

Vet inte om man ska skratta eller gråta....

:o

#15

Postad 05 januari 2010 - 15:37

Vicc
  • Vicc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Problemet LÖST? WORKAROUND!
Jag har nu hittat en workaround för uppkopplingsproblemen!
Om jag gör följande fungerar det som det ska:
1. Återställ till fabriksinställningar (Menyn "Setup" - "Others"- "Initialize"
2. Stäng av HLBn direkt efter återställningen
3. Starta den igen och koppla upp mot nätverket! Voila!

Vet inte om man ska skratta eller gråta....

;)

Det fungerar också för mig när jag gör som ovan (bra gjort "ljudlimpan") MEN när jag stänger av HLBn och slår på igen har den tappat anslutningen...?! När jag sedan försöker ansluta på nytt igen så går det inte, måste göra om allt från punkt 1. Ibland blir man bara så trött ... :-(

#16

Postad 05 januari 2010 - 19:22

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Det fungerar också för mig när jag gör som ovan (bra gjort "ljudlimpan") MEN när jag stänger av HLBn och slår på igen har den tappat anslutningen...?! När jag sedan försöker ansluta på nytt igen så går det inte, måste göra om allt från punkt 1. Ibland blir man bara så trött ... :-(


Jovisst jag var lite otydlig...jag måste också göra om hela proceduren om jag ska koppla upp mig...men jag tänker för närvarande nöja mig med detta...och inte skicka in HLBn. Jag använder nog inte internetuppkopplingen så ofta. Och trött? Jodå rent utmattad....

#17

Postad 07 januari 2010 - 09:26

Unregistered9df12784
  • Unregistered9df12784
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som ni har, och jag kör en ASUS router om det skulle vara av intresse.

Jag kommer inte att skicka tillbaka enheten då detta rent logiskt endast kan vara ett mjukvarufel, så vi borde få en updatering av firmware för att fixa detta. Mycket konstigt dock att de inte har loggat detta fel förut? Kanske en 2010-bugg? :)

#18

Postad 07 januari 2010 - 10:58

Unregistered9df12784
  • Unregistered9df12784
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ett litet tillägg: konstigt att vi här under kort tid snabbt har blivit en hel bunt personer som har detta problem, men om man försöker söka efter andra (google) som har detta problem så hittar man inget.
Är det bara svenskar som har problemet? :blink:

#19

Postad 07 januari 2010 - 12:34

ajsavari
  • ajsavari
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hi!

First of all I apologise for using english at this forum. But this seems to be the only place I found out someone has similar problems as I do with HLB54S. So I registered just to let you know you are not the only ones with the problems.

My swedish is really bad so I prefer to use english as I'm sure you're comfortable with it.

I used google translate to follow the discussion.
All of the described above apply to me as well. And I've tried everything to fix it.

The situation is as follows;
I bought the system from Germany in November. Everything was fine, all the features were working perfectly. And here I specifically mean Wireless was working flawlessly!
Then just before christmas there was a firware update pop up. Naturally I thought that it would maybe speedup the system or install some new features so I immediately installed it.

But then I ran into this problem. After this wireless will not work. It will not assign a dynamic ip for the system. All the other wireless devices at home will get a dynamic Ip. HLB54S sees the network, it accepts the WPA / AES password. The only thing is that it will not get a dynamic ip anymore.
I use Buffalo Airstation.

There are two things that will make it to receive a dynamic IP after the update.
1. One is the hard reset of the system. (press powerbutton for 5 secs and after that while pressing the powere button pull the power from the wall).
2. Put a LAN cable into the back of the system. Try to setup the working wired connection. You will get the wired IP. After that without shutting down the system, unplug the cable. Then try to setup the wireless and then magically it will receive an IP address from the router!

So the conclusion is that the firmware update (which is the same one that is listed in the LG website) is the cause of the problem.

I called LG support to get the original firmware and apparently at the moment only maintanence dealers would have this firmware. The end result from the calls is that they will try to reach LG HQ to ask if there is anyway to fix it via new firmware update or to put the original firmware to LG website. I believe they said the would get back to me in two weeks about this.

So until then nothing seems to work. But you can always 'shake it up' to get a wireless Ip by plugging in the LAN cable and then removing it and setting up the wireless connection. But you know, that is not really the reason why we bought this system, right? I bought it specifically for its incredible wireless capabilities. Now, it doesn't really have those.

Sorry for the long post!

Tack!

br
Ajsavari

#20

Postad 07 januari 2010 - 18:29

Vicc
  • Vicc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Thanks for the information Ajsavari !!! :blink: It would be really nice if you could post the respons you get from LG about the firmware on this forum. Thanks !!!!

#21

Postad 07 januari 2010 - 21:38

Geek82
  • Geek82
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Hej alla ni som äger en LG HLB54S! Det sitter en hel del människor på HLB54S forumet inkl. mig som hoppas att någon ska dela med sig sina intryck på denna ljudsystem. En så länge har vi bara hört att den låter bra. En mer utförlig beskrivning på ljudet t ex surroundljudet, hur bra är den? Hur bra det funkar med blueray osv.

Dela gärna med er är ni snälla, e själv intresserad av detta system men vill gärna veta så mycket som möjligt innan köp. :D

Redigerat av Geek82, 07 januari 2010 - 21:39.


#22

Postad 07 januari 2010 - 23:57

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hi!

First of all I apologise for using english at this forum. But this seems to be the only place I found out someone has similar problems as I do with HLB54S. So I registered just to let you know you are not the only ones with the problems.

....
.... (Edited by Ljudlimpan)

There are two things that will make it to receive a dynamic IP after the update.
1. One is the hard reset of the system. (press powerbutton for 5 secs and after that while pressing the powere button pull the power from the wall).
2. Put a LAN cable into the back of the system. Try to setup the working wired connection. You will get the wired IP. After that without shutting down the system, unplug the cable. Then try to setup the wireless and then magically it will receive an IP address from the router!

...


Sorry for the long post!

Tack!

br
Ajsavari

Just to clarify: the workaround I found to work was to initialize to factory settings, then power down immediatly and on next power up re-set the connection (wireless and wired will work)

#23

Postad 09 januari 2010 - 12:48

ajsavari
  • ajsavari
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hi,

also to clarify a bit my previous post.

Those two things are two separate ways to get the wireless ip address.

So one is to a initialize factory settings , sort of like like Ljudlimpan mentioned.
(press powerbutton for 5 secs and after that while pressing the powere button pull the power cord from the wall) = LG Support informed of this way to initialize factory settings.

And then the other one (the really strange one) is without any system reset or so, to plug in the cable and get a wired connection working and the remove cable and then set up a working wireless connection.

So no need to do both to get the wireless working, either way will work.

No new info yet from LG. :)

#24

Postad 12 januari 2010 - 16:07

morto81
  • morto81
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Snor tråden lite då jag har 2 frågor om HLB54S inför ett köp.

Fungerar det trådbunda nätverket fast trådlösa strular?

Sen undrar jag om den klarar subtitles till divx eller i mkv filer?


Mvh

#25

Postad 12 januari 2010 - 18:03

Unregisteredacacb5f3
  • Unregisteredacacb5f3
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Fick hem mitt system i Fredags, har inte haft några som helst problem med WiFi:n, ... Undertexter skall fungera enligt spec. Men jag har ej testat ännu....

Redigerat av Unregisteredacacb5f3, 12 januari 2010 - 18:04.


#26

Postad 13 januari 2010 - 10:54

morto81
  • morto81
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har du lust att testa subtitles både en avi med extern srt och en mkv fil?
Isf ska jag nog klippa till såg just att dustin har den som kampanj.

Mvh

#27

Postad 13 januari 2010 - 19:31

cbe
  • cbe
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Går det att väggmontera limpan?

#28

Postad 14 januari 2010 - 08:45

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Går det att väggmontera limpan?

Väggmontering funkar inte alls!

#29

Postad 14 januari 2010 - 10:41

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Väggmontering funkar inte alls!



Om man inte ställer den på en liten hylla. Men den är tänkt att stå på TV bänken.

Jag funderar på att beställa en idag så är det någon som vill avråda mig?

#30

Postad 14 januari 2010 - 16:33

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Fick hem mitt system i Fredags, har inte haft några som helst problem med WiFi:n, ... Undertexter skall fungera enligt spec. Men jag har ej testat ännu....

Vad har du för versioner på mjukvaran?

#31

Postad 14 januari 2010 - 17:00

Unregisteredacacb5f3
  • Unregisteredacacb5f3
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Vad har du för versioner på mjukvaran?


Jag har:
Driver version: H71550
SW Version: HB.8.06.041.B

Är detta den senaste? Eller har ni som wifi:n inte funkar för, en nyare? Den skulle ju isåfall eventuellt blivit indragen igen om det nu var nått som inte fungerade riktig, det hittas inget när jag söker efter ny firmware i varje fall. Kör med en sån där Thomson router man får med Telias smart-paket... Och som sagt, har inte tappat kontakten med den en enda gång sen jag konfigurerade anslutningen...

#32

Postad 16 januari 2010 - 00:13

Unregistered34d4b3de
  • Unregistered34d4b3de
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag har:
Driver version: H71550
SW Version: HB.8.06.041.B

Är detta den senaste? Eller har ni som wifi:n inte funkar för, en nyare? Den skulle ju isåfall eventuellt blivit indragen igen om det nu var nått som inte fungerade riktig, det hittas inget när jag söker efter ny firmware i varje fall. Kör med en sån där Thomson router man får med Telias smart-paket... Och som sagt, har inte tappat kontakten med den en enda gång sen jag konfigurerade anslutningen...

Jag har :
Driver version: H71550
SW Version: HB.8.06.050.B
Och första uppdateringen skedde när jag kopplade upp till nätverket första gången....någon har kanske dragit tillbaka version 050B....????

#33

Postad 16 januari 2010 - 00:28

Unregisteredacacb5f3
  • Unregisteredacacb5f3
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Jag har :
Driver version: H71550
SW Version: HB.8.06.050.B
Och första uppdateringen skedde när jag kopplade upp till nätverket första gången....någon har kanske dragit tillbaka version 050B....????


Ja detta verkar ju högst troligt då, vilket ju också rimligtvis borde betyda att det inom en snar framtid kommer släppas en ny version utan "WiFi-buggen"

Redigerat av Unregisteredacacb5f3, 16 januari 2010 - 00:30.


#34

Postad 16 januari 2010 - 21:57

morto81
  • morto81
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ingen som vet om den klarar subtitles till typ divx + srt?

Mvh

#35

Postad 17 januari 2010 - 13:51

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hej fick hem min limpa i fredags och jag har med den äldre FW.

Men jag kommer inte ut på Youtube, får bara "Network congestion" hela tiden. Någon som har en lösning för det?

Spela upp 720p MKVer funkar fint via WLNA (draft -N) men inte 1080p det blir för tungt, jag har inte full styrka men det borde räcka enligt mig.

Att spela mp4 suger en del det är om än ännu segare än .mkv. DivX/Xvid funkar fint.

Ska testa undertexter snart....

#36

Postad 18 januari 2010 - 08:55

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag kan bara konstatera att undertexter funkar fint med både .mkv och DivX etc.

#37

Postad 18 januari 2010 - 18:04

morto81
  • morto81
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Perfekt. Tack Gangir

Nu blir det att beställa en direkt.

#38

Postad 19 januari 2010 - 08:47

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hej någon som har samma problem som jag att få Youtube att fungera i limpan?

#39

Postad 19 januari 2010 - 22:42

Unregisteredacacb5f3
  • Unregisteredacacb5f3
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Detta var ju lite intressant! Under "connectivity" klicka på "external hdd"...

http://www.lge.com/u...ndbar/main.html

Vadå External HDD RECORDING??? Hur skulle detta gå till? Vore ju grymt, men det måste väl blivit fel här eller??

Redigerat av Unregisteredacacb5f3, 19 januari 2010 - 22:43.


#40

Postad 20 januari 2010 - 10:07

hardtofi
  • hardtofi
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Lite trådkapning här men det kändes fånigt att starta en ny tråd för min fråga:

Är det nån som har måtten på den? Jag har kollat på lge, komplett, prisjakt och dustin och de listar bara funktioner inget om vikt/bredd/djup/höjd. Skulle behöva veta om den får plats på min hylla.

*ok sorry, hittade måtten här http://www.bigbrownb...heatre-systems/ de är:

Height 110
Width 999
Depth 190

Redigerat av hardtofi, 20 januari 2010 - 10:40.


#41

Postad 22 januari 2010 - 00:17

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Detta var ju lite intressant! Under "connectivity" klicka på "external hdd"...

http://www.lge.com/u...ndbar/main.html

Vadå External HDD RECORDING??? Hur skulle detta gå till? Vore ju grymt, men det måste väl blivit fel här eller??


Wow... Jag har spelarn och hittar inget om detta i manualen eller nått så det är nog tyvärr fel. Någon som kan bekräfta?

#42

Postad 28 januari 2010 - 10:40

Olliver
  • Olliver
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Har beställt denna makapär, det gick lite snabbt och fick lite ånger när jag fick reda på hur djup den är (19cm) och att den ej går att vägmontera, funderar på att avbeställa, ha-begäret är dock starkt, den har ju så mycket kul funktioner man bara måste ha...

Har nu jobbat på att få en så platt TV och tajt vägginstallation så kommer denna pryl att sticka ut rejält, den ser ju rätt snygg ut på bild dock - beslut beslut..

Fråga till er som har den, hur går sladdarna in på baksidan, behövs det ytterligare utrymme för kontakterna eller är de så att säga insänkta så man kan ställa baksidan direkt mot vägg mer eller mindre?

Man kan ju alltid sätta den på en bänk i så fall

Information tips och råd emottages.

Köpt här i Spanien på Spanska Pixmaina för 650 inkl frakt

#43

Postad 28 januari 2010 - 17:49

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Har beställt denna makapär, det gick lite snabbt och fick lite ånger när jag fick reda på hur djup den är (19cm) och att den ej går att vägmontera, funderar på att avbeställa, ha-begäret är dock starkt, den har ju så mycket kul funktioner man bara måste ha...

Har nu jobbat på att få en så platt TV och tajt vägginstallation så kommer denna pryl att sticka ut rejält, den ser ju rätt snygg ut på bild dock - beslut beslut..

Fråga till er som har den, hur går sladdarna in på baksidan, behövs det ytterligare utrymme för kontakterna eller är de så att säga insänkta så man kan ställa baksidan direkt mot vägg mer eller mindre?

Man kan ju alltid sätta den på en bänk i så fall

Information tips och råd emottages.

Köpt här i Spanien på Spanska Pixmaina för 650 inkl frakt



Ja kontakterna pekar bakåt så det kommer behövas ca 2cm till för ex. Radio antennen. Om du moddar en egen antennsladd så kapar du säkert en 1/2 - 1 cm.

Den ser helt ok ut under min W3000 40 tummar som är väggmonterad.

#44

Postad 29 januari 2010 - 13:39

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hej sitter och sliter mitt hår.

Min HLB54S vägrar att koppla upp sig med -N mot min router. Detta retar mig jäkligt mycket för -G klarar inte ens strönma 720p.
Min laptop kopplar upp dig med -N utan problem mot den.

Jag har en DLink DIR-655 : Hardware Version: A3 Firmware Version: 1.31EU.

Och min limpa har Driver version: H71550 SW Version: HB.8.06.041.B.

Någon som har någon idé??????

#45

Postad 29 januari 2010 - 15:34

jorwik
  • jorwik
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Hej sitter och sliter mitt hår.

Min HLB54S vägrar att koppla upp sig med -N mot min router. Detta retar mig jäkligt mycket för -G klarar inte ens strönma 720p.
Min laptop kopplar upp dig med -N utan problem mot den.

Jag har en DLink DIR-655 : Hardware Version: A3 Firmware Version: 1.31EU.

Och min limpa har Driver version: H71550 SW Version: HB.8.06.041.B.

Någon som har någon idé??????


Hej.
Jag testade följande på min DIR-655 och nu rullar limpan i N-mode enligt info i routern (Status->Wireless).

Setup->Wireless->Manual settings:
Valde Mixed Mode, G och N
Bockade i "Enable Auto Channel Scan"
Transmission Rate satte jag på "Best (automatic)".
Channel Width på Auto 20/40 Mhz.

Security Mode: WPA-Personal
WPA Mode: Auto
Cipher type: AES
GKUI: 3600

Men även om jag lyckades få till N-mode så hackar min 720p-mkv fortfarande. Kan vara nåt skumt med filen iofs.
För kännedom har jag tidigare haft en BD390 som betedde sig på liknande sätt innan mjukvaran uppdaterades. Och rimligen borde det komma en ny uppdatering inom kort, då den första har tagits bort. Jag har gott hopp för jag tycker detta är en riktigt fin maskin.

#46

Postad 09 mars 2010 - 16:22

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Hej.
Jag testade följande på min DIR-655 och nu rullar limpan i N-mode enligt info i routern (Status->Wireless).

Setup->Wireless->Manual settings:
Valde Mixed Mode, G och N
Bockade i "Enable Auto Channel Scan"
Transmission Rate satte jag på "Best (automatic)".
Channel Width på Auto 20/40 Mhz.

Security Mode: WPA-Personal
WPA Mode: Auto
Cipher type: AES
GKUI: 3600

Men även om jag lyckades få till N-mode så hackar min 720p-mkv fortfarande. Kan vara nåt skumt med filen iofs.
För kännedom har jag tidigare haft en BD390 som betedde sig på liknande sätt innan mjukvaran uppdaterades. Och rimligen borde det komma en ny uppdatering inom kort, då den första har tagits bort. Jag har gott hopp för jag tycker detta är en riktigt fin maskin.



Hej en snabb fråga då jag fortfarande inte får ihop det till -N, vilken hårdvaru version har du på din DIR-655?

Och har nån sett skymten av någon ny Firmware?

//Calle

#47

Postad 10 mars 2010 - 10:12

jorwik
  • jorwik
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Hej en snabb fråga då jag fortfarande inte får ihop det till -N, vilken hårdvaru version har du på din DIR-655?

Och har nån sett skymten av någon ny Firmware?

//Calle


Hej.
Min 655:a har version A4 på hårdvaran och 1.30EU på Firmware.
//Jörgen

#48

Postad 17 mars 2010 - 09:58

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Hej.
Min 655:a har version A4 på hårdvaran och 1.30EU på Firmware.
//Jörgen


Det verkar som om det är hårdvaran som inte är kompatibel då, för med min A3 vill inte köra -N mot limpan.

Illa då både limpa och min router är Draft 2.0.

Får se om jag orkar vänta tills det blir kabeldragning hemma.

#49

Postad 22 mars 2010 - 12:50

EvolutionW
  • EvolutionW
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjena. Ny på forumet och har nyligen införskaffat mig denna Soundbar för några dagar sedan.
Är väl hyfsat nöjd med denna. Den har ju typ allt möjligt lullull. :) Här är lite minus:
- djupet på den (bygger ju extra djup med inkopplade kablar ;)
- ljudet är ok men saknar djupaste basen + att den saknar något i basregistret för prat. Något med mellanregistret låter ibland lite platt och burkigt.

- och sen till de sista och varför jag skapade inlägget: den trådlösa ljudöverföringen till basen är grymt dålig, har den ståendes alldeles intill och har testat alla möjliga placeringar. Det brusar, skrapar och lever om. Ibland kan det oxå smälla till i högtalaren.
Det är nästan så att jag kommer att skicka tillbaka den pga trådlösa ljudöverföringen till basen.
Har jag fått ett måndagsexemplar eller har flera problem med detta?

#50

Postad 24 mars 2010 - 10:54

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Tjena. Ny på forumet och har nyligen införskaffat mig denna Soundbar för några dagar sedan.
Är väl hyfsat nöjd med denna. Den har ju typ allt möjligt lullull. :) Här är lite minus:
- djupet på den (bygger ju extra djup med inkopplade kablar ;)
- ljudet är ok men saknar djupaste basen + att den saknar något i basregistret för prat. Något med mellanregistret låter ibland lite platt och burkigt.

- och sen till de sista och varför jag skapade inlägget: den trådlösa ljudöverföringen till basen är grymt dålig, har den ståendes alldeles intill och har testat alla möjliga placeringar. Det brusar, skrapar och lever om. Ibland kan det oxå smälla till i högtalaren.
Det är nästan så att jag kommer att skicka tillbaka den pga trådlösa ljudöverföringen till basen.
Har jag fått ett måndagsexemplar eller har flera problem med detta?


Har du andra "radio" prylar i närheten?

Subben är inte så värst bra isolerad men långt ifrån de sämsta. Jag hade lite småbrus i min men det försvann när jag bytte till en annan kontakt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.