Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Luftfuktare?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 mars 2021 - 12:52

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Det är lite torrt minst sagt, och dammigt här i Stockholm... Funderar på en luftfuktare - någon som har någon bra att föreslår, eller åsikt/erfarenhet?



#2

Postad 23 mars 2021 - 11:18

mandrogoran
  • mandrogoran
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Har testat några olika varianter och det som funkat bäst för mig är en varmvatten luftfuktare. Är dock intresserad av att höra om någon har erfarenhet av andra passiva lösningar som funkar bra.

1) Ultraljuds luftfuktare: Väldigt effektiv men den modellen jag testade fungerar bara som den ska med batterivatten då vanligt kranvatten innehåller orenheter som följer med vattenångan och lägger sig som ett vitt damm i hela rummet efter några timmars användning. Använder man 5-10 liter vatten per dygn så blir det snabbt en väldigt dyr och opraktisk lösning. Har även dyra filter som ska bytas regelbundet.

2) Element hängd passiv luftfuktare: Funkar inte hos mig som har väldigt låg värme på elementen. Blir samma effekt som att ställa en skål med vatten i rummet.

3) Varmvatten luftfuktare: mer eller mindre en lågeffekts vattenkokare som står och bubblar konstant. Producerar bra med ånga men drar förhållandevis mycket energi och den värmer även upp rummet några extra grader vilket i mitt fall inte är så bekvämt/praktiskt men kan vara positivt för andra. Kräver även visst underhåll då den behöver avkalkas då och då.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.