Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 01 mars 2018 - 14:43

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Jag ringde nu till kundtjänst för att beställa, men hoppade av köpet då jag fick veta att kemikalieskatten läggs på det priset som ni har uppgivit samt att ett nytt parabolhuvud kostar 350:- plus kemaikalieskatten.


Va? Är inte priset som står det man betalar. Det var nåt nytt. Och ingen info om detta. Det är kundvård det.

#52

Postad 01 mars 2018 - 14:43

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Inbyggd CC, är det ultra så youtube visas i hdr?

det är googles så kallade google cast ska inte förknippas med chromecast de inbyggda suger finns i alla android tv operativ feler är att  bildkvaliteten suger och vissa  cast  appar funkar inte normalt



#53

Postad 01 mars 2018 - 14:52

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Test:

https://digitalt.tv/...d-tv-boks-test/

Synd att boxen är 1000:- dyrare i Sverige men någon kanske fått om bakfoten :-)

Fjärren använder Bluetoooth (4.1)

Det går inte att koppla in marknätet på denna boxen som var möjligt med USB-adapter på förra modellen.

Det finns en bild på kassetten för disken, kanske går den att byta mot någon större om man öppnar och byter ut?

Text-TV finns :-)

Kodi går att installera fast "anbefalles inte"

Castningen funkar inte så bra?

Viaplay funkar bevisligen

Plex skymtar förbi i applistan :-)


Redigerat av philipsguy, 01 mars 2018 - 14:55.


#54

Postad 01 mars 2018 - 14:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Test:

https://digitalt.tv/...d-tv-boks-test/

Synd att boxen är 1000:- dyrare i Sverige men någon kanske fått om bakfoten :-)

Fjärren använder Bluetoooth (4.1)

Det går inte att koppla in marknätet på denna boxen som var möjligt med USB-adapter på förra modellen.

Det finns en bild på kassetten för disken, kanske går den att byta mot någon större om man öppnar och byter ut?

Text-TV finns :-)

Kodi går att installera fast "anbefalles inte"

Castningen funkar inte så bra?

att byta ut disken så tror jag inte ens man behöver caddyn  som  är för original disken! sata kontakterna sticker ut man bör kunna pressa in  en disk i hålet och lina upp kontakterna på boxen...

 

castingen kan du  göra en googling på android tv  och  built in chromecast! jag har inte stött på nån som tyckt  google cast funkat bra äger själv en  android tv med google cast jag har blitt tvungen ha en lös chromecast


Redigerat av Duckface21, 01 mars 2018 - 14:59.


#55

Postad 01 mars 2018 - 15:03

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

En fråga till CD. Jag nyttjar single cable och dess utgångar fullt (4 st). Kan jag med befintlig LNB kunna använda de övriga 16 till boxen?



#56

Postad 01 mars 2018 - 15:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jag ringde nu till kundtjänst för att beställa, men hoppade av köpet då jag fick veta att kemikalieskatten läggs på det priset som ni har uppgivit samt att ett nytt parabolhuvud kostar 350:- plus kemaikalieskatten.

Hej R-R

Om du behöver ett nytt parabolhuvud när du köper OnePlace boxen så ingår det utan extra kostnad.

Mvh
Niklas 


En fråga till CD. Jag nyttjar single cable och dess utgångar fullt (4 st). Kan jag med befintlig LNB kunna använda de övriga 16 till boxen?

Hej Huddingebo

Om du är intresserad av att köpa OnePlace med hårddisk och redan nu använder alla utgångar på ditt befintliga single cable lnb så behöver du vårat nya lnb med 24 användarband.

Mvh
Niklas



#57

Postad 01 mars 2018 - 15:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Hej R-R

Om du behöver ett nytt parabolhuvud när du köper OnePlace boxen så ingår det utan extra kostnad.

Mvh
Niklas 


Hej Huddingebo

Om du är intresserad av att köpa OnePlace med hårddisk och redan nu använder alla utgångar på ditt befintliga single cable lnb så behöver du vårat nya lnb med 24 användarband.

Mvh
Niklas

Hej. Tack för informationen.



#58

Postad 01 mars 2018 - 15:21

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Hej R-R

Om du behöver ett nytt parabolhuvud när du köper OnePlace boxen så ingår det utan extra kostnad.

Mvh
Niklas 

 

 

Inte enligt den på kundtjänst som jag pratade med. Han ville att jag skulle betala ytterligare 350:- plus kemikaliskatt för parabolhuvudet.

 

Det var detta som fick mig att annullera beställning.

 

Kan ju vara bra att alla på kundtjänst har samma information, denna kille visste inte ens att boxen hade börjat säljas.



#59

Postad 01 mars 2018 - 15:31

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Jag ringde nu till kundtjänst för att beställa, men hoppade av köpet då jag fick veta att kemikalieskatten läggs på det priset som ni har uppgivit samt att ett nytt parabolhuvud kostar 350:- plus kemaikalieskatten.

 

Inte en chans att jag betalar någon kemikaliseskatt utöver det priset som står på hemsidan som "lockpris"! Skulle dem lägga på det och vägrar ta bort den så får dem tillbaka skiten. Det är inte rent spel att köra med sådana trix... man visar priset inkl. skatten! Allt annat är otroligt oseriöst!!! Nu tror jag ändå inte att jag kommer att köpa denna boxen ändå som det ser ut nu, den tillför inget i dagsläget så länge CD inte börjar med 4K sändningar.

 

Tyvärr är det så att CD kör med fulspel om man läser villkoren på hemsidan...


Redigerat av hugeman, 01 mars 2018 - 15:44.


#60

Postad 01 mars 2018 - 15:49

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Efter ett samtal med Niklas på Canal Digital så är nu boxen beställd.



#61

Postad 01 mars 2018 - 15:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej

En fråga som dök upp.

 

Hårddisken till HD-Box Smart (Kaon NS1130) fungerar att använda i OnePlace boxen. 

Mvh
Niklas



#62

Postad 01 mars 2018 - 16:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Netflix och HBO finns för Android TV och om det inte går att ladda ner från Google Play så går det installera från USB minne eller liknande. Viaplay finns inte för AndroidTV så det måste man casta från telefon eller liknande.

 

En annan sak,lite dålig info om boxen tycker jag. Som jag fattat finns inte Netflix,hur är det med viaplay och hbo och youtube t.ex. och kommer cmore att ha DD 5.1?



#63

Postad 01 mars 2018 - 16:38

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Inte en chans att jag betalar någon kemikaliseskatt utöver det priset som står på hemsidan som "lockpris"! Skulle dem lägga på det och vägrar ta bort den så får dem tillbaka skiten. Det är inte rent spel att köra med sådana trix... man visar priset inkl. skatten! Allt annat är otroligt oseriöst!!! Nu tror jag ändå inte att jag kommer att köpa denna boxen ändå som det ser ut nu, den tillför inget i dagsläget så länge CD inte börjar med 4K sändningar.
 
Tyvärr är det så att CD kör med fulspel om man läser villkoren på hemsidan...

Flamskydd i parabolhuvudet? Kan det verkligen vara möjligt? Det låter ju konstigt. För kemikalieskatten gällde väl flamskydd.

#64

Postad 01 mars 2018 - 16:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej

Här kommer länk till vår prislista där ni även kan se kemikalieskatten.

https://www.canaldig...s/prislista.pdf

Kampanjpriset för alla befintliga kunder för OnePlace är 1299:-

Mvh
Niklas



#65

Postad 01 mars 2018 - 17:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Hej
Här kommer länk till vår prislista där ni även kan se kemikalieskatten.

https://www.canaldig...s/prislista.pdf
Kampanjpriset för alla befintliga kunder för OnePlace är 1299:-
Mvh
Niklas

1404kr mao.

#66

Postad 01 mars 2018 - 17:24

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Netflix och HBO finns för Android TV och om det inte går att ladda ner från Google Play så går det installera från USB minne eller liknande. Viaplay finns inte för AndroidTV så det måste man casta från telefon eller liknande.

 

Viaplay finns för Android TV

 

Netflix går inte att ladda ner i Oneplace boxen, tydligen inte godkänd av Netflix 



#67

Postad 01 mars 2018 - 19:14

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

1404kr mao.

 

 

Ja 1404 kr är det priset som ska stå, 1299 kr är bara sk*tsnack. Canal Digital måste vara ett av få undantag i Sverige som kör med detta fulspel! Nästan så att jag känner för att säga upp abonnemanget i protest!



#68

Postad 02 mars 2018 - 01:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Viaplay finns för Android TV

 

Netflix går inte att ladda ner i Oneplace boxen, tydligen inte godkänd av Netflix 

du kan sideloada APK filen för netflix


Redigerat av Duckface21, 02 mars 2018 - 01:17.


#69

Postad 02 mars 2018 - 01:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Nej Viaplay finns inte till AndroidTV.

Det går sideloada in det på dom AndroidTV enheter jag försökt på men man kan inte välja nåt då appen är anpassad för den vanliga Android och inte AndroidTV.

Eller ja det går att välja om man kopplar in en mus och styr med musen.

 

Eller så kanske den finns exklusivt på vissa modeller möjligen.

 

Däremot så finns Netflix på den och var redan förinstallerad från början.


Redigerat av Leatherface, 02 mars 2018 - 01:36.


#70

Postad 02 mars 2018 - 07:17

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jag har dålig koll på android TV, men det verkar iaf funka på en del.
https://kundservice....y-pa-android-tv

Jag har en hybridbox som inte kör android TV iofs utan vanlig android och på den funkar alla playtjänster.
https://www.strong.t...ceivers/srt2401

#71

Postad 02 mars 2018 - 07:18

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
https://kundservice....y-pa-android-tv

#72

Postad 02 mars 2018 - 07:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Avvaktar tills det börjarkomma sändningar i 4 k. (Fotbollsvm?) Känns som en onödig pryl tills dess.

#73

Postad 02 mars 2018 - 08:02

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Avvaktar tills det börjarkomma sändningar i 4 k. (Fotbollsvm?) Känns som en onödig pryl tills dess.

 

Nja , jag ville ha boxen pga fler samtidiga inspelningar. Som jag har det idag skiter det sig ibland.



#74

Postad 02 mars 2018 - 08:02

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Avvaktar tills det börjarkomma sändningar i 4 k. (Fotbollsvm?) Känns som en onödig pryl tills dess.


Onödiga prylar är väl det bästa som finns😀😀😀

Redigerat av OMD28, 02 mars 2018 - 08:02.


#75

Postad 02 mars 2018 - 08:06

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Skulle gärna köpa boxen för att kunna spela in 4 kanaler samtidigt men totalt blir den alldeles för dyr då jag måste uppgradera multifjärr samtidigt. Fjärrar med bluetooth-stöd är få och dyra :(



#76

Postad 02 mars 2018 - 08:18

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Går det spela upp egna filmer på denna, typ mkv och dts-ljud?

#77

Postad 02 mars 2018 - 08:21

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Skulle gärna köpa boxen för att kunna spela in 4 kanaler samtidigt men totalt blir den alldeles för dyr då jag måste uppgradera multifjärr samtidigt. Fjärrar med bluetooth-stöd är få och dyra :(

 

Om jag förstod Niklas på CD rätt så har denna box stöd för både IR och Bluetooth.



#78

Postad 02 mars 2018 - 08:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Onödiga prylar är väl det bästa som finns


Ha ha ha,ja absolut. Men det börjar bli trångt nu :) :)

#79

Postad 02 mars 2018 - 08:34

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Går det spela upp egna filmer på denna, typ mkv och dts-ljud?

I det danska testet har de installerat Kodi men allt fungerar inte smärtfritt.

Netflix går att "sideloada" men går inte att köra eftersom boxen inte är certifierad av Netflix (ännu?) 



#80

Postad 02 mars 2018 - 08:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Skulle gärna köpa boxen för att kunna spela in 4 kanaler samtidigt men totalt blir den alldeles för dyr då jag måste uppgradera multifjärr samtidigt. Fjärrar med bluetooth-stöd är få och dyra :(

Hej Legion

Fjärkontrontrollen till OnePlace har IR och Bluetooth. Du kan köra din befintliga multifjärr direkt, du behöver inte programmera om den.

Mvh
Niklas



#81

Postad 02 mars 2018 - 08:39

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 1

Netflix och HBO finns för Android TV och om det inte går att ladda ner från Google Play så går det installera från USB minne eller liknande. Viaplay finns inte för AndroidTV så det måste man casta från telefon eller liknande.

Angående ViaPlay, det ska fungera men inte helt optimalt, se 4.20 in i https://www.youtube....tu.be&start=440


Redigerat av philipsguy, 02 mars 2018 - 08:40.


#82

Postad 02 mars 2018 - 09:07

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Hej Legion

Fjärkontrontrollen till OnePlace har IR och Bluetooth. Du kan köra din befintliga multifjärr direkt, du behöver inte programmera om den.

Mvh
Niklas

Det var ju goda nyheter, trodde den bara hade bt!



#83

Postad 02 mars 2018 - 09:14

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

I det danska testet har de installerat Kodi men allt fungerar inte smärtfritt.


Kodi vill man ju ska funka. Då kunde man skippat Nuc:en och fått mer plats i skåpet.

#84

Postad 02 mars 2018 - 11:04

Unregisteredca99af7f
  • Unregisteredca99af7f
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Vad jag hörde när jag pratade med en installatör, så sa dem att LNB quadro huvud med singelcable skall ge sämre singnaler än om man kör på den gamla tekniken med en signal i varje kabel till boxen. Vad är eran uppfattning om detta?



#85

Postad 02 mars 2018 - 11:07

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
M3 har också plockat packat upp den - https://m3.idg.se/2....ital-digitalbox

Redigerat av frollic, 02 mars 2018 - 11:07.


#86

Postad 02 mars 2018 - 12:03

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Vad jag hörde när jag pratade med en installatör, så sa dem att LNB quadro huvud med singelcable skall ge sämre singnaler än om man kör på den gamla tekniken med en signal i varje kabel till boxen. Vad är eran uppfattning om detta?

Möjligen kan signalen bli svagare men kvaliteten påverkas inte då den är digital.



#87

Postad 02 mars 2018 - 12:13

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Vad är d för villkor som gäller befintliga kunder, 24mån bindningstid elr? Är boxen låst till endast CDs utbud?

#88

Postad 02 mars 2018 - 12:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Vad är d för villkor som gäller befintliga kunder, 24mån bindningstid elr? Är boxen låst till endast CDs utbud?

Hej homery

Det är ingen bindningstid när du som befintlig kund köper boxen till vårat kampanjpris. Det är en Canal Digital box, vilket innebär att det endast är vårat programkort som fungerar i boxen. Var det svar på din fråga?

Mvh
Niklas



#89

Postad 02 mars 2018 - 14:53

Unregisteredc4037798
  • Unregisteredc4037798
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

kan man sideloada alla appar (apk)? 



#90

Postad 02 mars 2018 - 15:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

kan man sideloada alla appar (apk)? 

den frågan kommer du alltid få samma svar på att det inte går eller att de inte rekommenderas ... men du kan alltid öppna develoment tools och  aktivera apk installation då det är dolt som standard!!



#91

Postad 02 mars 2018 - 16:02

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Den klarar ju 4K HDR, men klarar den DTS-HD eller är det bara Dolby Digital den klarar?

Hej Legion

Fjärkontrontrollen till OnePlace har IR och Bluetooth. Du kan köra din befintliga multifjärr direkt, du behöver inte programmera om den.

Mvh
Niklas



#92

Postad 02 mars 2018 - 16:12

Unregisteredc4037798
  • Unregisteredc4037798
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
https://m.facebook.c...50&id=567412349

#93

Postad 02 mars 2018 - 16:19

Icon
  • Icon
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hallojs.
Pratade nyss med cd och uttryckte mitt missnöje med att jag skulle behöva betala 49kr/mån i 24 månader för att få den nya boxen utan hd.
Det löste sig ganska bra tycker jag, för allt jag behövde göra va att förlänga mitt familjepaket med 24mån så fick jag nya boxen med hd utan kostnad.
Så tipset är att stå på er, och glöm intr att vara trevlig =)

#94

Postad 02 mars 2018 - 17:51

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

https://m.facebook.c...50&id=567412349


Lugn i stormen nu. Ingen har fått boxen än. Du kommer få svar på dina frågor så småningom.

#95

Postad 02 mars 2018 - 18:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Jag har dålig koll på android TV, men det verkar iaf funka på en del.
https://kundservice....y-pa-android-tv

Jag har en hybridbox som inte kör android TV iofs utan vanlig android och på den funkar alla playtjänster.
https://www.strong.t...ceivers/srt2401

 

Ok då funkar det på vissa men inte alla då.

Har testat bla på Xiaomi Mi Box som kör AndroidTV.



#96

Postad 02 mars 2018 - 20:01

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag har idag en LNB-hållare med två LNB i sida vid sida men endast den ena är ansluten ner till nuvarande box.

Betyder det att jag måste byta hållaren, montera nya LNB och justera om parabolen innan jag kan hoppas på framgång?

Men, jag klarar mig med den enda kabeln som går ned idag?

Parabolen monterades någon gång i mitten av 90-talet tror jag.



#97

Postad 02 mars 2018 - 20:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Jag har idag en LNB-hållare med två LNB i sida vid sida men endast den ena är ansluten ner till nuvarande box.

Betyder det att jag måste byta hållaren, montera nya LNB och justera om parabolen innan jag kan hoppas på framgång?

Men, jag klarar mig med den enda kabeln som går ned idag?

Parabolen monterades någon gång i mitten av 90-talet tror jag.

Det är bara att byta LNB. Däremot behövs det en SatCR-splitter till de två ingångarna i boxarna och förhoppningsvis ingår det i paketet.



#98

Postad 02 mars 2018 - 22:35

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0

Hej homery

Det är ingen bindningstid när du som befintlig kund köper boxen till vårat kampanjpris. Det är en Canal Digital box, vilket innebär att det endast är vårat programkort som fungerar i boxen. Var det svar på din fråga?

Mvh
Niklas


Ja, tack för svaret.

#99

Postad 02 mars 2018 - 22:38

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Har en Xiaomi box med Android-TV, en Sony och en Philips TV med Android-TV. Alla enheter med Android-TV har inbyggd Chromecast eller Googlecast, och här har vi verken mer eller mindre problem med att casta till dessa än till lösa Chromecasten som sitter i projektorn. Samtliga strular ibland, men det är sällan.

Viaplay finns i Google Play att installera på Android-TV, även om jag inte kört den, då jag inte är kund där, och Viaplay free har jag inte sett. Av någon anledning så dyker inte Viaplay upp på Xiaomi boxen, utan bara på Sony och Philips TVn. Märkligt.

Däremot saknas både Canal Digital och C more för Android-TV (utöver One Place). Man är hänvisad till att Casta från Mobilen. Värdelöst.

Redigerat av Vispen74, 02 mars 2018 - 22:53.


#100

Postad 02 mars 2018 - 22:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ja att casta till den funkar fint.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.