Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 28 februari 2006 - 23:47

alpha
  • alpha
  • Mega!

  • 1 302 inlägg
  • 0
Dags att gräva upp den här tråden.

Jag har beställt från CDON ett flertal gånger och det har fungerat bra och leveranserna har alltid varit snabbt, förutom vid senaste beställningen som jag tänkte redogöra för här.

28 december beställer jag 3 st skivor med en presentkod (rabattkod). Hela värdet av presentkoden gick åt vid det tillfället. Två av skivorna levererades efter drygt en vecka, men den tredje skivan skulle tydligen ta lite längre tid, trots att det stod 2-4 dagars leveranstid på den skivan.

Sedan går det nästan 2 månader. Förra veckan fick jag ett mail av CDON där dom beklagar att dom inte kunde ordna fram den sista CD-skivan (detta trots att det fortfarande står 2-4 dagars leveranstid för den skivan på webbsidan). Som tröst fick jag en rabattkod värde 29kr, vilket motsvarar gratis frakt nästa gång jag beställer.

Jag vill tacka CDON jättemycket för att jag fick dessa 29kr som plåster på såren, och jag har full förståelse för att vissa skivor kan vara svåra att ordna fram.

Vad jag däremot undrar är vad dom har för några rutiner för att ersätta mig för de 79kr som själva skivan kostade. :huh: Jag betalade de 79 kr med en presentkod, och den presentkoden är enl. CDON förbrukad nu. Jag har med andra ord betalat för en skiva som inte kommer att levereras, och den enda informationen jag har fått från CDON är att jag kunde använda en viss rabattkod för att få gratis frakt nästa gång!?

Givetvis har jag svarat på mailet jag av fick av dem, samt använt de värdelösa frågeformulären på deras webbsida, men jag har ännu inte fått något svar. :D

Det hade varit enklare med en kundtjänst att ringa till...

#52

Postad 01 mars 2006 - 08:43

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Men Alpha, Du vet ju att de inte går att nå på telefon för att de har effektiviserat sin verksamhet :huh:

Lite dåligt det där faktist.

Jag har handlat där några gånger och det har "peppar peppar" alltid fungerat bra men hellst köper jag av Ginza och jag hoppas att Discshop ngn gång börjar med CD skivor för deras hemsida är överlägsen alla andra enligt mig och deras kundservice är väldigt väldigt bra.

#53

Postad 01 mars 2006 - 19:37

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Alpha: Skall man se "presentkod" som ett presentkort så vill man ju gärna ha varor för den summan och inte mindre. Någon har väl redan betalat koden på ett eller annat sätt?
Antar att du alltså inte betalade i pengar alls utan fick varor för mindre än värdet av koden? Återkom gärna med hur de bortförklarar detta...

Fick själv hem ett paket från CDON idag onsdag. Beställde i måndags kväll och igår tisdag fick jag mail från dem att varorna gått iväg. Jag tycks mao ha fortsatt tur med mina beställningar från CDON.

Kim: Håller med dig om Discshops hemsida. Har blivit mycket bättre att söka på tex. Tycker dock fortfarande att de "känns" lite dyrare...

#54

Postad 02 mars 2006 - 12:17

alpha
  • alpha
  • Mega!

  • 1 302 inlägg
  • 0

Alpha: Skall man se "presentkod" som ett presentkort så vill man ju gärna ha varor för den summan och inte mindre. Någon har väl redan betalat koden på ett eller annat sätt?
Antar att du alltså inte betalade i pengar alls utan fick varor för mindre än värdet av koden? Återkom gärna med hur de bortförklarar detta...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är en form av presentkort, som kostat lika mycket som kodens värde.

Det har hur som helst löst sig nu ;)
Jag fick mitt e-post meddelande besvarat och även en ny kod som skall ersätta mig för den icke-levererade skivan.

#55

Postad 14 oktober 2006 - 22:25

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag handlar väldigt mycket på CDON.COM och jag är väldigt nöjd. Får alltid det jag beställt efter 2 dagar. Funkar perfekt och priserna är väldigt bra för det mesta.

#56

Postad 15 oktober 2006 - 02:14

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Priserna är CDONs fördel, tyvärr är deras hemsida inte så lättnavigerad som Discshop och en sak som får mig att få grå hår är att sidan är glad för att logga ut en så man får logga in ofta.

En annan nackdel där Discshop vinner är att man inte kan kombinera kampanjer, vill jag köpa från Box kampanj och 2 för 99 kampanj t.ex så går inte det, jag mailade deras kundtjänst om det men det står på sig och har nog inga funderingar på att ändra på det.

men som sagt, priserna är oftast väldigt rätt, nu sist köpte jag Polisskolan-box för 300:- det är 500:- billigare än vad jag sett på andra ställe, visserligen på kampanj men endå.

#57

Postad 17 oktober 2006 - 09:20

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
I fredags beställde jag Polisskolan boxen för 300:-, igår kostade den 499, har de höjt priserna på sin boxkampanj när de märkte att dom gick åt som smör eller var 300:- priset en bugg...

#58

Postad 18 oktober 2006 - 17:28

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Måste säga att CDON tagit efter Discshop när det gäller grymma leveranser.
Jag beställde i förrgår kl 2200 på kvällen och idag låg Dark Angel säsong 1 i brevlådan.
Polisskolan boxen och Starzinger ;) skickades också på en eller två dagar till postens utlämningsställer i byn.

#59

Postad 18 oktober 2006 - 17:45

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Grattis till köpet av Dark Angel, världens bästa serie ;)

#60

Postad 18 oktober 2006 - 18:54

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
I egenskap av filmsamlare så tvekar man inte när man får köpa en hel säsong för 150:-
har faktiskt aldrig sett något från serien så jag förväntar mig inget. ;)

Redigerat av Unregistered33cc6995, 18 oktober 2006 - 18:55.


#61

Postad 18 oktober 2006 - 19:28

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0

I egenskap av filmsamlare så tvekar man inte när man får köpa en hel säsong för 150:-
har faktiskt aldrig sett något från serien så jag förväntar mig inget. ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, det är ett ruggigt bra pris ;)
Tyvärr är ju den svenska utgåvan riktigt plastig och tråkig som också i princip saknar allt vad extramaterial heter.
Men bilden är riktigt schysst.
Köpte den själv från CDON förra året för 189:-, och det var då jag fastnade i DA-träsket (sett alla avsnitt förut, men det var inte förrens förra året som jag verkligen fick upp ögonen för den)
Aja, ska inte gå OT nå mer, undrar du något över Dark Angel är det bara PMa, vet det mesta om den serien :)

#62

Postad 30 december 2006 - 12:51

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
CDON har alltid funkat bra för mig, har kanske gjort 10 ordrar där utan problem, men nu har jag väntat 2 veckor på 2 skivor som lovades 2-4 dagar, och inte ett enda mail har jag fått av dom, där dom säger varför det tar sån tid.... dåligt :D

#63

Postad 05 januari 2007 - 02:47

Unregistered90c57d57
  • Unregistered90c57d57
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Råkade också ut för det. Cd skivorna kom först efter tio dagar.

Köpte några böcker där samtidigt. Leveranstiden på dom var satt till 4-6 dgr. Men jag fick dom efter två. Så det var positivt men att cd skivorna hade så lång leveranstid var illa.

#64

Postad 13 januari 2007 - 13:37

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Har aldrig haft problem med CDON eller haft långa leveranstider. Som längst har det tagit fyra dagar från det att jag beställde tills jag kunde hämta ut försändelsen. En mycket bra butik som med jämna mellanrum har riktikg bra reor på DVD-boxar.

#65

Postad 08 juni 2007 - 21:18

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Har beställt mycket från CDON speciellt i år.. Men de 2 senaste leveranserna har kommit efter lovad tid och i bägge leveranser har där varit minst ett fodral som varit sönder..

Vet iof inte om det är CDON eller postens fel..

Men känns som att man börjar tappa lite förtroende för dom.. Har ju alltid varit snabba med leveranser förr.. Man har fått det man beställt inom 3 dagar.. Nu tar det över en vecka innan man fått hem skivorna..

Får se om det blir något mer från dom eller om jag istället börjar åka ner till stan för att handla nu..

#66

Postad 08 juni 2007 - 21:22

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Jag har handlat för många tusingar från CDON och har aldrig haft några problem
med att det inte kommit i tid.

Jag fick en gång en sändning som fodralen var trasiga. Pga posten, så klart.

Jag fick nya innan jag hade skickat tillbaka de gamla.

Mycket nöjd med CDON

RB

#67

Postad 08 juni 2007 - 21:32

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Som sagt.. Har inte haft bekymmer förr heller med dom.. Men det är de 2 senaste leveranserna som blivit sena..

Anledningen till att jag inte skickat tillbaka är för att det som sagt bara varit ett fodral per paket..
Men tror jag har kommit fram till att det är säkrare att beställa mer än 3 skivor per gång.. Känns som att det är då allt klyddar till sig..

Vill ju inte sluta handla från CDON eftersom det är sjukt smidigt att få allt hem samt att de har riktigt bra priser..

Men just eftersom man vant sig vid en viss service och leverans-trygghet så blir man ju orolig när det nu börjar klydda lite.. :)

#68

Postad 11 juni 2007 - 08:13

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Har börjat banta mina inköp på Cdon. Har upptäckt att det är ett alldeles utmärkt substitut att köpa cd, film och spel på e-bay istället. Oftast blir det billigare även om man skickar efter från Usa.

#69

Postad 21 juni 2007 - 18:57

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Köpte ett par defekta (glapp i ena kanalen) hörlurar på CDON. Beskrev problemet i webformuläret på deras hemsida på fredagskvällen och på tisdagen veckan efter låg det både nya lurar och en "returlapp" för de trasiga i brevlådan. Perfekt!

#70

Postad 21 juni 2007 - 20:03

lans
  • lans
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
jag är förvånad av alla poster, som en av cdon's bästa kund (officiellt :>) så har har jag aldrig haft några problem med någon leverans. Mina produkter kommer nästan alltid dagen efter om jag beställer tidigt annars efter 2 dagar, men det verkar vara väldigt olika för andra.

#71

Postad 02 juli 2007 - 23:41

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag har köp ca 50 filmer vid ca 20 tillfällen och alla har kommit på max 3 dagar.

#72

Postad 03 juli 2007 - 11:32

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Har aldrig haft problem med CDON. Köpt i princip alla filmer jag har där och dem kommer oftast inom 2-3 dagar. Någon större box kan ta längre tid men dock aldrig mera än 6 dagar.
Skall ta och beställa några filmer till. Deras sommarrea känns bra.

#73

Postad 13 juli 2007 - 14:10

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Jag får väl också ställa mig i skaran som har haft problem med Cdon.

På onsdagen den 4/7 la jag en beställning på tre filmer som fanns i lager. Gott om tid till at få filmerna till helgen, men icke.

På måndagen den 9/7 hade varorna inte skickats så jag skickade detta mail:

Hej, jag beställde denna order 4/7 och varorna har inte skickats trots att de finns i lager, enligt er sida. Om de inte skickas innan i morgon vill jag avbeställa varorna.


och fick det här svaret:

> Hej,  Vi beklaagr förseningen. Varorna skickas från vårt lager idag så du bör få dem senast torsdag.


Vad bra att de skickas ialafall tänkte jag. Men jag blev ite fundersam på hur det behandlar ordrar och om en vara som det står "köp" på verkligen finns i lager, så jag skickade detta mail:

Hej

Jag måste fråga hur ni behandlar ordrar på Cdon.
Om en produkt är märkt med "köp"-knapp, är det då inte säkert att den finns i lager?
Ska det ta fyra-fem dagar innan en order har blivit levererad?


Det här svaret fick jag:

Din order skickades 2007-07-09. Den bör levereras inom den närmsta tiden. Vi beklagar att du fått vänta.


Okej, det var ju inte svaret på frågan, så jag skickade det här:

Hej igen!

Det där var ju inte svar på frågorna jag ställde. Läs dem igen och återkom med svar, tack


Då kommer det här svaret:

Vi beklagar verkligen förseningen. Vi har precis bytt lager och i samband med det har vi tyvärr drabbats av försenade leveranser. I normala fall skickas filmer senast dagen efter beställningen ifall alla varorna fanns i lager vid ordertillfället.


Det här svarte tycker jag inte heller svarar på frågan.

Det känns väldigt frustrerande att inte få svar på sina frågor, speciellt när de heller inte har telefon-kundtjänst.

Orkade inte svara på mailet. Det var nog sista gången jag handlade hos Cdon. Får bli Discshop i fortsättningen.

#74

Postad 14 juli 2007 - 10:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm samma här...Gillar inte att sitta å vänta när man vet att beställer man hos tex discshop så har man grejorna dan efter :)

#75

Postad 12 januari 2009 - 10:47

Deepdiver
  • Deepdiver
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej såg att det var ett tag sedan nån skrev här, hur är det nu är det fortfarande lika många som har problem med Cdon? Har beställt ett trålöst headset till ps3 då de var de enda som enligt prisjakt hade det i lager.

Men efter att ha läst denna tråden blir man ju osäker...

Kristoffer

#76

Postad 12 januari 2009 - 20:53

sulfhydryl
  • sulfhydryl
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Har handlat från CDON sedan de startade (och köpt både böcker, CD, DVD och spel), och har faktiskt aldrig haft några större problem med dem. Sen har jag visserligen oftast beställt saker som funnits i lager, men de har iaf kommit fram väldigt fort. Gratis frakt för studenter gör ju inte saken sämre heller.

#77

Postad 13 januari 2009 - 17:40

Macduffy
  • Macduffy
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Just nu tycker jag att cdon suger något så fruktansvärt, har beställt två ordrar ett ps3 headset före jul, det var förbeställt 4e dec kom ut den 18dec skickades enligt dem den 20e, enligt deras web sida den 22a, kom den 29e, men det var ju jul och det var egentligen ingen panik, dock så hade jag tänkt att ha en lite grabb träff och spela lite guitar hero och beställde spelet (guitar hero med två gitarrer)den 4e Jan, det började packas den 5e Jan och det packas fortfarande, det kommer säkert bli jättebra packat. Jag har mejlat till dem och frågat vad som händer,men det ända man får är att det är inte skickat på grund av omständigheter dem inte råder över.Spelet finns in på lager så vad e problemet, om man får en förklaring så kan man ju vänta, men det här är ju löjligt.Skrev ett nytt mejl igår, kanske ångrar en del ordval men jag var sur, det har jag inte fått svar på än....så jag tycker man kan använda någon annan just för tillfället.

#78

Postad 16 januari 2009 - 22:44

Deepdiver
  • Deepdiver
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Får väl rapportera nudå....la ordern Lördagen den 10:, ställde en fråga direkt på måndagen för att vara säker på att headsetet fanns i lager, först fick jag ett högst märkligt svar som inte alls besvarade min fråga. Jag frågade igen och fick då ett bra svar.

Tisdagen fick jag ett mail där det stod att ordern skickats, den dök dock inte upp förrän på Torsdagen men det är ju inget att klaga över. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd :)

Kristoffer

#79

Postad 19 januari 2009 - 19:41

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Beställer nästan alltid av cdon när det gäller skivor, har beställt för tusentals kronor under 2008.
Har alltid kommit i bra tid men i slutet av förra året så hände något. En order glömdes av men efter påminnelse från min sida packades den omgående.
Ordern efter det tog nog 3 veckor på sig att dyka upp.

Hoppas på bättre lycka nästa gång, det har alltid gått bra annars.

#80

Postad 23 januari 2009 - 12:33

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 1
Nu är jag riktigt trött på CDON.

Jag och säker många andra köpte Blu-ray filmer igår från CDON.
Jag lade till 5 st Blu-ray filmer + frifrakt + 1 st bok. Genom förde köpte med kort och inga problem att det inte skulle finnas pengar på kontot. Fick en orderbekräftelse någon min senare att det som jag har beställt fanns.
De reserverade summan igår från mitt konto. Idag när jag kollade statusen på min order så hade de börjat packat boken och de 5 Blu-ray filmerna stod som delleverans.
Kollade med min internetbank och där hade CDON reserverat 1 gång till samma belopp minus boken för 9kr. Nu har de reserverat det dubbla emot vad jag har köpt och godkännt!
Nu började jag ana ugglor i mossan. Tog kontakt med CDON.


Jag
Hejsan !
Varför har Ni reserverat samma belopp från mitt konto från min beställning igår 2 gånger förutom 1 bok för 9kr den andra gången?
09-01-23 SKYDDAT BELOPP -X32,50
09-01-22 SKYDDAT BELOPP -X41,50
Mvh


CDON
Hej
Tack för ditt mail.
VI har skickat boken till dig för 9kr, sen när vi skulle skicka resten av ordern så kunde vi inte dra det från ditt kort.
Vi får be dig göra en ny beställning.
Vi beklagar detta.



Detta känner jag väl igen!!
Beställde för en tid sedan 2 prylar och 1 bok från CDON och betalade med kort och även då fanns det pengar som de reserverade.

CDON
Hej
Tack för ditt mail.
Boken är tillfälligt slut i lager. Vill du att jag delar upp din order så det som finns i lager skickas ut så fort som möjligt?


Jag
Tillkommer det 1 st extra fraktkostnad då?
När beräknas boken att kommer in i lager igen?
Mvh


CDON
Hej
Självklart tillkommer ingen frakt.
Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.


Jag
Då kan ni skicka allt när boken har kommit in.
Mvh


CDON
Hej,
Då skickar vi allt sammtidigt.
Trevlig helg.



Hit fram är allt lugnt men så en dag kom ett paket från CDON utan boken. Tog återigen kontakt med CDON.

Jag
Hejsan !
Varför har Ni skickat när Ni skulle vänta med att skicka allt samtidigt?
Mvh


CDON
Hej,
Anledningen till att skuggdykaren inte skickades sammtidigt,
Va för att transaktionen från ditt kort inte godkändes.
Vi ber dig därför att beställa den på nytt.
Vi beklagar olägligheten.



Med andra ord så sätter CDON detta i system att skylla på att "transaktionen inte godkändes." Fast att i kassan så godkändes båda köpen och vid båda tillfällena fanns det pengar på kontot som de reserverade.
Detta handlar enbart om att CDON inte har produkten/produkterna i lager och skyller på att "transaktionen inte godkändes" för att slippa undan ngt större problem.


Finns det någon som har handlat mot faktura? Vad händer med Era filmer? Vad var ursäkten då?

Men det bästa med CDON är att man enbart kan skicka mail till dem för att få någon kontakt med dem överhuvudtaget.


Är riktigt trött på detta oseriösa företaget!



Mvh

#81

Postad 23 januari 2009 - 12:47

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Det va lite för invecklat för min lilla hjärna det här.
Vad är problemet egentligen, att enligt cdon så godkändes inte transaktionen?
Läter märkligt att dom skulle ljuga ihop en sådan historia för att den inte finns i lager när den ändå kommer skickas så fort den dyker upp.

Köp på faktura då istället så får man ju alltid undersöka så allt är ok innan pengarna försvinner.

#82

Postad 23 januari 2009 - 12:52

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0
Jag tycker det låter lite underligt - Skulle de satt i system att inte sälja saker?
Det verkar ju vara en något annorlunda policy för ett företag som förmodligen har som affärsidé att tjäna pengar?

Nu handlar jag alltid på faktura från cdon och endast en gång har det strulat till sig.
Det var en bok som fastnat hos deras leverantör. Men det löste sig i slutänden efter lite mailkonversation.

#83

Postad 23 januari 2009 - 13:01

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft problem med CDON innan i går.

Fick tips här på forumet om rean och klickade mig snabbt till sidan och shoppade loss. Placerade en hög med filmer (Blu-ray) i varukorgen och fortsatte sedan att kolla runt på sidan efter andra fynd. När jag lite senare klickade på "Till Kassan" försvann flera titlar ur min "Varukorg". Försökte lägga filmerna i varukorgen igen men filmernas sidor "kunde inte hittas". Titlarna hade alltså sålt slut medan jag kikade runt efter fynd. Mitt fel, inte CDON's.

Fick en orderbekräftelse till min mail på titlarna som klarade sig igenom köpet. Loggade in på "Mina Sidor" på CDON.se och ordern fanns där med. Trodde då att allt var frid och fröjd.

Läste på forumet att en medlem fått titlar bortplockade från sin order trots att han fått orderbekräftelse så jag loggade in på "Mina Sidor" och ser då att hela min order är bortplockad. Tänkte att så var det med den orderna och hoppade i säng.

I dag när jag loggar in är ordern tillbaka men saknar information under "Status". Får se vad som sker?

Edit: Blir det inga filmer har jag 31 st Blu-ray att se fram emot, beställde dessa i går från Amazon.co.uk. :blush:

Edit 2: Fick precis ett mail från kundtjänst och man beklagade det som hänt. Mina filmer, exkl filmerna som sålt slut, kommer skickas i dag och som kompensation fick jag en fri frakt-kod...

Redigerat av Slasher, 23 januari 2009 - 13:08.


#84

Postad 23 januari 2009 - 13:06

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Har aldrig haft problem, iof har jag alltid handlat mot faktura, har handlat hos CDON i flera år. flesta gångerna kommer varorna 1-2 dagar efter beställningen. Men nu var det ett tag sen jag beställde, kanske de har blivit sämre under de senaste 3-4 månaderna?

//Micke

#85

Postad 23 januari 2009 - 13:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Har bara goda erfarenheter av CDON, snabba och relativt billiga och framför allt, de har alternativet faktura! Bare det sistnämnda gör att jag nästan uteslutande handlar från CDON när jag handlar online.

Dock har jag märkt att deras statusppdateringar har blivit mindre pålitliga sedan omdesignen av sidan.

#86

Postad 23 januari 2009 - 13:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Låter tråkigt det där och visst kan det vara ett sätt att komma undan genom att skylla på att ditt kontokort strulade = Du får göra om ordern och varorna är slut. Jag brukar handla på faktura när det går, känns bättre att få varorna först och betala sedan, speciellt om man handlarfrån ett företag för första gången. Kör alltid faktura på cdon te.x. Har haft problem med cdon 1gång, beställde en cd som fanns listad med RÖD köpknapp. Väntade 1mån tror jag, sen annulerades köpet. Den fanns inte att få tag på sa de. Efter ett tag dök samma skiva upp igen med RÖD köpknapp. Mailade cdon då och undrade varför de har saker till försäljning som de ändå inte kan leverera, bifogade då min föregående order. De sa att nu skulle det gå bra att beställa, gjorde så och fick skivan 3dagar senare. Förutom det har det fungerat bra med cdon tycker jag.

Hoppas att ni alla som känner er dåligt behandlade får "upprättelse"!


/Genis

#87

Postad 23 januari 2009 - 14:40

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Har du betalt med e-kort?

Har råkat ut för samma sak när jag betalt via e-kort och inte valt minst 2 månader som utgångsdatum. (så de kan dra två gånger)

#88

Postad 23 januari 2009 - 16:10

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jag ser nu att cdon har gjort en luring.
Nu är alla blu-ray som blev "slutsålda" till halva priset igår tillbaka på sidan men till fullpris igen. Dom ångrade sig nog när för många beställde så dom stoppade snabbt och tog bort beställningar för att ha kvar filmer att sälja till fullt pris igen.

#89

Postad 23 januari 2009 - 17:51

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Jag ser nu att cdon har gjort en luring.
Nu är alla blu-ray som blev "slutsålda" till halva priset igår tillbaka på sidan men till fullpris igen. Dom ångrade sig nog när för många beställde så dom stoppade snabbt och tog bort beställningar för att ha kvar filmer att sälja till fullt pris igen.


Tittade och ser att det du skriver stämmer, bl.a. 13 Ghosts togs bort ur min kundvagn i går men i dag finns den tydligen på lager till fullpris. Dåligt CDON, dåligt!

Några exempel:

Titel / pris i går / pris i dag.

Superhero Movie / 74.50:- / 129:-
Blade Runner: Final Cut / 124.5:- / 199:-
Besatt: Exorcism Of Emily Rose / 124.5:- / 199:-
13 Ghosts / 124.5:- / 199:-
6:e dagen / 124.5:- / 199:-
Blodröd Sol / 124.5:- / 159:-
Crimson Tide / 124.5:- / 179:-

Redigerat av Slasher, 23 januari 2009 - 18:10.


#90

Postad 23 januari 2009 - 17:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Status på mina är skickade :P Hurra!

#91

Postad 23 januari 2009 - 18:04

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Jag ser nu att cdon har gjort en luring.
Nu är alla blu-ray som blev "slutsålda" till halva priset igår tillbaka på sidan men till fullpris igen. Dom ångrade sig nog när för många beställde så dom stoppade snabbt och tog bort beställningar för att ha kvar filmer att sälja till fullt pris igen.

Eller så hade de ett begränsat antal filmer att sälja till halva priset?
Fast jag antar att det aldrig kan vara så enkelt på internet... Det jag beställde står som skickat iallafall. :P

#92

Postad 23 januari 2009 - 18:23

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Jag tycker det låter lite underligt - Skulle de satt i system att inte sälja saker?


De har satt i system att när en produkt är slut till ett särskillt pris och jag har betalt med kortet och köpet har gått igonom i deras kassa, fått orderbekräftelse och de har reserverat beloppet så säger de att transaktionen inte gick ignom när de skulle dra beloppet och sedan ber de att man skall lägga om ordern MEN nu har de höjt priset på produkten.

Det är ett enkelt sätt för CDON att skylla på banken eller att det inte fanns pengar för att slippa undan istället för att erkänna att produkten är slut och vi skickar en när de är åter i lager!


Mvh



Edit 2: Fick precis ett mail från kundtjänst och man beklagade det som hänt. Mina filmer, exkl filmerna som sålt slut, kommer skickas i dag och som kompensation fick jag en fri frakt-kod...


Så du får dina filmer och de som är slutslåda?

Betalade med?


Mvh

#93

Postad 23 januari 2009 - 18:27

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Har du betalt med e-kort?

Har råkat ut för samma sak när jag betalt via e-kort och inte valt minst 2 månader som utgångsdatum. (så de kan dra två gånger)


Jag har handlat med Visa och mitt Visakort fungerar hos alla andra nätbutiker som jag handlar hos men inte hos CDON..

Märkligt!

Så om mitt Visakort strular enligt CDON varför kunde de inte vara schyssta och ändra till Faktura istället?


Mvh

#94

Postad 23 januari 2009 - 18:30

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
cdon har alltså gjort en discshop. Fast med skillnaden att dom inte ens försöker dölja att dom fifflat utan lägger upp filmerna som är "slut" till försäljning direkt efter dom plockat bort beställningarna för dom som köpt den för halva priset. Bra jobbat, ska ni alla som blivit lurade sätta igång och bli lika galna nu som på discshop? kanske nån som blivit lurad av båda? spännande fortsättning lär följa.

#95

Postad 23 januari 2009 - 18:30

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Hela min order är skickad med kolli ID och allt. Hade även jag nån titel som försvann men det var innan jag checka ut sen försvann inget dock var jag en av de första att beställa tror ja iaf från tråden, gick bet på Pale Rider och Föräldrafritt bl a.

Hmm Pale Rider finns nu för 199 kr snacka om att de var snabba med att "låsa" vissa titlar känns som att mkt som låg på halva priset inte skulle legat där faktiskt.

Nu finns inte en blu-ray film för halva priset utan ligger på såkallad hotprice..

HAHA CDON fick en chock när 100 tals forumanvändare satt redo och hade väntat in bättre priser på diverse titlar.

#96

Postad 23 januari 2009 - 18:31

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Jag ser nu att cdon har gjort en luring.
Nu är alla blu-ray som blev "slutsålda" till halva priset igår tillbaka på sidan men till fullpris igen. Dom ångrade sig nog när för många beställde så dom stoppade snabbt och tog bort beställningar för att ha kvar filmer att sälja till fullt pris igen.



Stämmer väldigt bra!

De filmerna som jag köpte igår har det höjt till fullpris eller sänkt med ca 20-28%..

Så med andra ord så har det blåst mig på mina filmer som jag beställde till halva priset igår!

Tack CDON.


Mvh

#97

Postad 23 januari 2009 - 18:37

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

cdon har alltså gjort en discshop. Fast med skillnaden att dom inte ens försöker dölja att dom fifflat utan lägger upp filmerna som är "slut" till försäljning direkt efter dom plockat bort beställningarna för dom som köpt den för halva priset. Bra jobbat, ska ni alla som blivit lurade sätta igång och bli lika galna nu som på discshop? kanske nån som blivit lurad av båda? spännande fortsättning lär följa.



Ja som sagt de är inte lika fräcka!

Tar bort produkter, raderar ordrar som man har fått orderbekräftelse på och att nästan dag lägga upp de flesta filmerna till fullpris eller sänkta med 20-28%...


Svinigt gjort!
Istället för att stå sitt kast och skicka iväg de filmerna som folk HAR köpt och ta bort filmerna från sidan och inte heller radera ordrar.


Mvh

#98

Postad 23 januari 2009 - 18:46

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
För mig så har mina BD-filmer skickats d.v.s. Damages säsong 1 och Bondboxen Vol. 2...

#99

Postad 23 januari 2009 - 18:48

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Fick svar utav CDON.

CDON
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi kan dessvärre inte svara på varför det inte gått att dra några pengar från ert konto. Reservationen på pengarna som ni talar om är hävd och pengarna kommer att finnas på ert konto inom 3-5 arbetsdagar.


Här erkänner de att de har "haft" pengar från mig efter så de skall återbetala mig.

Vi hade naturligtvis gärna skickat varorna till er men dessvärre kan vi inte göra det om vi inte kan dra några pengar från ert kort.

Om ni önskar kan ni välja betalningssättet faktura som ni betalar efter leveransen hem till er.


Varför kunde de inte ha ändrat till Faktura om det är strul med Visakortet?
Nej, för de vägrar att ändra på ordern för de vill hellre att jag skall beställa om varorna till dagens fullpris eller priser som är bara sänkta med 20-28%.


Så oseriöst!!!


Mvh

#100

Postad 23 januari 2009 - 19:17

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Så du får dina filmer och de som är slutslåda?

Betalade med?


Mvh



Nej, exkl filmerna som sålt slut, inte inkl. Tog det på faktura, precis som jag alltid gör.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.