Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire?

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (69 medlem(mar) har röstat)

Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire?

  1. HTC Desire (18 röster [26.09%])

    Procent av omröstning: 26.09%

  2. Samsung I9000 Galaxy S (47 röster [68.12%])

    Procent av omröstning: 68.12%

  3. Annan Android modell (4 röster [5.80%])

    Procent av omröstning: 5.80%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 11 juni 2010 - 13:56

Robroy77
  • Robroy77
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire vilke hade ni valt av dessa två och varför?

#2

Postad 11 juni 2010 - 14:49

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Galaxy S
Tycker den verkar grymt mycket bättre (behöver inte vara så)
Super Amoled skärmen verkar helt underbar och den verkar kunna fler saker out of the box än de andra (syftar på media) Först skrämde Touchwiz mej lite men efter att ha läst reviews på nätet där de skriver att upplevelsen med galaxy s bli bättre än hos konkurrenternatack vara TW så är jag säker på att den här telefonen kommer att förgylla min vardag. Om jag nu någonsin lyckas få en hemskickad ^^ .

Redigerat av Unregistered3dd10574, 11 juni 2010 - 14:50.


#3

Postad 11 juni 2010 - 17:02

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Hade inte vågat välja Samsung för några månader sedan... men Galaxy S verkar bli finfin. Kvaliteten på själva tfn är enda orosmolnet, men med den fina skärmen och processorn borde de inte kunna misslyckas. Orkar dessutom inte vänta mer på en Desire.

Blir Samsung för mig! Om nu den kommer i tid.

#4

Postad 05 juli 2010 - 12:11

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Är det någon som ägt den ena av dessa och bytt till den andra som kan summera sin upplevelse av dom? Nöjd med bytet osv?

Jag har varit och klämt och känt på båda och fastnar mer för desire, men den är ju löjligt jobbig att få tag i, iaf från dom jag helst skulle vilja handla, och då gärna asap.

#5

Postad 05 juli 2010 - 12:39

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
samsung har ju fördel av minnet inbyggt dock skulle ja hellre vilja ha 16gb istället för 8gb synd att dom inte släppte 16 i sverige...

#6

Postad 05 juli 2010 - 13:10

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

samsung har ju fördel av minnet inbyggt dock skulle ja hellre vilja ha 16gb istället för 8gb synd att dom inte släppte 16 i sverige...



Men då kan du ju köpa ett 16gb kort för ca 400-500:- så har du plötsligt 24gb :)
De tänker jag också göra som väljer en Samsung före desire eftersom skärmen i Samsungen
är mycket bättre samtidigt som innandömet är bättre. Jag har testat båda telefonerna och
fastnade helt klart för mer för Galaxy S.

#7

Postad 05 juli 2010 - 13:25

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Jag kommer köra på Galaxy, en jag kan klaga på är nog att det inte är blixt till kameran med, annars tycker jag att samsungen har bättre innehåll på nästan alla fronter skulle jag säga.

#8

Postad 05 juli 2010 - 13:51

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Det som får mig att tveka inför Samsungen, är två saker. Dels att jag gillade desire mer i handen, men också för att den enda samsung jag haft sög så mycket röv att jag inte ens kommer ihåg den. Den upplevelsen + några vänners ogillande av deras Samsung köp ger en liten aversion. :)

#9

Postad 05 juli 2010 - 15:11

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Det som får mig att tveka inför Samsungen, är två saker. Dels att jag gillade desire mer i handen, men också för att den enda samsung jag haft sög så mycket röv att jag inte ens kommer ihåg den. Den upplevelsen + några vänners ogillande av deras Samsung köp ger en liten aversion. :)


Tänk på att samsung säljer runt 250milj mobiler om året, hade den sugit så mycket röv så hade dom aldrig lyckats med det. Men självklart har de haft mycket skräp men det har nog de flesta tillverkare. Och efter ett tag med galaxy s så tycker jag samsung bättrat på sig rejält mot tidigare.

#10

Postad 05 juli 2010 - 19:08

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag tror att jag har haft de flesta märkena på mobiler men aldrig har jag blivit så besviken som jag har blivit på min senaste LG Renoir. Riktigt slö mobil (fast med hyfsad kamera). Sonyericssons mobiler är oftast ok och nokierna lika så fast kanske lite tråkiga. Apple är som vi vet ett bra kort men ett stängt system. Gillar inte det därför väljer jag Android (plus att jag vill ha flash hehe). Jag har testat både Desire och Galaxy S och båda är kanon telefoner. Jag valde Galaxyn eftersom skärmen rockar och har mycket bättre touch än Desire. Finns en massa tester på youtube och inget förutom möjligtvis om att man vill ha blixt när man fotar slår Desire Galaxyn.

Här är en länk som visar lite vad jag menar med multi-touch:

http://www.youtube.c...h?v=hVlsRCMltDg

#11

Postad 05 juli 2010 - 20:11

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Jag har haft en Desire, använde Desire och SGS parallellt i ca en vecka. GAlaxyn är bättre på det mesta.

Desirens enda fördel är väl HTCs widgetar.

#12

Postad 06 juli 2010 - 07:31

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Tänk på att samsung säljer runt 250milj mobiler om året, hade den sugit så mycket röv så hade dom aldrig lyckats med det. Men självklart har de haft mycket skräp men det har nog de flesta tillverkare. Och efter ett tag med galaxy s så tycker jag samsung bättrat på sig rejält mot tidigare.

Det är iofs, men behöver inte betyda så mycket ändå. Nu när jag läst på en del om Desire vs. Galaxy S är det ju inte helt ovanligt att hitta folk som spyr galla över Samsung, mest verkar det vara i support och garantiärenden iofs och inte så mycket om telefonen.

Rent tekniskt känns Galaxyn som vinnare, men känslan jag fick av att hålla i telefonerna ville helt klart att jag valde Desire. Galaxyn kändes lite stor, vilket är underligt eftersom det knappast skiljer mycket. Den största nackdelen för Desire är ju däremot mycket mer konkret, tillgången.

I värsta fall kan man ju köpa en Galaxy och sälja den och hoppas man får ut så pass mycket att det blir plus/minus noll i pengar vid ett nyköp av en Desire. :o

EDIT: läser man kommentarer från tidigare samsung ägare är det inte annat än lätt hänt att man oroar sig för uppgraderingar... Eller är jag bara nojjig?
http://androidforums...s-galaxy-s.html
http://androidforums...axy-i90000.html
http://www.swedroid....page-1#comments

Redigerat av wrekost, 06 juli 2010 - 08:19.


#13

Postad 06 juli 2010 - 16:54

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag hade själv inte köpt en Galaxy för att sedan byta till Desire. Snacka om nedköp.. :o
På uppgraderingsfronten tror jag inte man behöver känna sig orolig. De k har gått ut officiellt och bekräftat
att de kommer inom inte allt för avlägsen framtid uppdatera till Android 2.2. Beträffande ryktena om den nya 3.0
och att Galaxyn inte skulle klara den är bara som sagt rykten. Dessutom alla punkter de uppgav i artikeln klarar
Galaxyn av så de som skrev borde ha kollat fakta lite noggrannare än vad han/hon gjorde...

#14

Postad 06 juli 2010 - 17:01

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Galaxy S imponerar i speltest mot Desrie

http://www.droiddog....s-off-on-video/

#15

Postad 06 juli 2010 - 19:01

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Galaxy S imponerar i speltest mot Desrie

http://www.droiddog....s-off-on-video/



Snacka att de blev utklassning alltså

#16

Postad 07 juli 2010 - 08:17

wrekost
  • wrekost
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Jag hade själv inte köpt en Galaxy för att sedan byta till Desire. Snacka om nedköp.. :D

Det är möjligt, men första intrycket är viktigt tycker jag. Visst prestanda är viktigt men känslan är lika viktigt.
Men det är som alltid, oavsett vad man väljer skulle man helst velat ha med en handfull egenskaper från den man valde bort. (typ samma som att välja mellan OS i telefonen, det ena är fritt men det är andra har mer ett bättre utbud av apps)

#17

Postad 09 juli 2010 - 08:40

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Det är möjligt, men första intrycket är viktigt tycker jag. Visst prestanda är viktigt men känslan är lika viktigt.
Men det är som alltid, oavsett vad man väljer skulle man helst velat ha med en handfull egenskaper från den man valde bort. (typ samma som att välja mellan OS i telefonen, det ena är fritt men det är andra har mer ett bättre utbud av apps)


Nu var jag ironisk vilket jag tror att du förstod :) Jag håller med dig om känslan och går själv på den när jag köpte min Galaxy S. Sedan håller jag även med dig med att man skulle vilja ha olika egenskaper från andra utvecklare. Så e det alltid.

#18

Postad 17 augusti 2010 - 08:42

CassePer
  • CassePer
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Galaxy ska ju vara bättre på typ allt, men när jag klämde och kände på de båda i butik så laggade Samsungen en del och kändes i övrigt ganska plastig (mer än Desire'n).
Läste sedan denna artikel (Feber) om Samsungs klantiga misstag att byta filsystem (från EXT2 till RFS). Det går att snabba uppSamsungen rejält genom om man rootar telefonen, vilket man kanske inte vill det första året...

#19

Postad 17 augusti 2010 - 16:18

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Laggigare än galaxy finns inte, om du inte känner dig bekväm med rootning, ladda firmwares mm så köp Desire.

#20

Postad 17 augusti 2010 - 18:06

amanito
  • amanito
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Köp inte en SGS. Lagg i menyerna, GPS funkar inte, Ingen blixt i kameran (hahah de samsung!), Samsung är tillverkaren.

och juste inga led-notifications. Bara för att en mobil har snygg skärm betyder det inte att den är bra.

Redigerat av amanito, 17 augusti 2010 - 18:49.


#21

Postad 17 augusti 2010 - 18:16

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
jag har SG och är nöjd....hade innan en Nokia 5800 så ja ska bara vara nöjd..haft en vecka imon är pillar mer varje dag...men som sagt...NÖJD

#22

Postad 17 augusti 2010 - 22:51

OnkelKostja
  • OnkelKostja
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
desiren tycker jag absolut. Samsung är samsung, bara det tycker jag är en anledning att undvika samt att telefonen känns som något man köpt på toys r us... lika plastigt.
Kanon specs har galaxyn men vad gör det när dom inte kan göra mjukvara. Ska du benchmarka mer än du ska använda telefonen i vardagen så kanske galaxyn är ett alternativ, annars inte.

tillägg, men vänta lite... htc kommer ju med ny i oktober (eller runt omkring iaf) ryktas det om.

Redigerat av OnkelKostja, 17 augusti 2010 - 22:54.


#23

Postad 21 september 2010 - 16:31

hardly
  • hardly
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
vilken av dom har bättre batteritid, alltså riktig batteritid, inte eligt speccsen. nån som vet? :)

#24

Postad 17 februari 2011 - 18:12

Gulbuken
  • Gulbuken
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Men vilken av telefonerna ar en battre jobbtelefon?

#25

Postad 04 oktober 2011 - 15:58

henrlk
  • henrlk
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
HTC har vad jag förstått några kompabilitets problem med apps, men det är inte många. Efter att ha läst många recensioner på populära appar är det min erfarenhet.

Kanske värt att nämna.. Värst är det för för LG P990 Optimus 2X, det är många recensioner där användare rapporterar inkompabilitet.

Det är de två märkena som rapporterar flest problem med appar. Många anger sällan telefon modell i recensioner, därför kan jag inte säga att det här stämmer till 100% Men det är en liten fingervisning vad du kan förvänta dig. Du kan alltid gå till Android Market och se själv https://market.android.com/?hl=sv

Telefonen som du verkligen kommer bli nöjd med är:
https://www.prisjakt...kt.php?o=838917



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.