Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Pro Addon T20

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audio Pro Addon Sub (Subwoofers) 7 8,18 (10) 2 995:-
Audio Pro Addon T20 (Golvhögtalare) 9 8,42 (23) Inga priser
4 relaterade trådar

#101

Postad 05 januari 2016 - 15:51

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
>>>twebbas

Ska du sitta vid skrivbordet och ha ett par golvare vid sidan av, låter inte som en bra idé. Om du bara ska ha ljudet när du sitter där får du placeringen på ljudet nedanför dig och vid sidan. Ljud skall komma framifrån så du gör nog bäst att då ha några som står på skrivbordet framför dig :)

#102

Postad 05 januari 2016 - 19:01

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Verkar vara fyndläge igen på elgiganten.....



#103

Postad 07 januari 2016 - 09:35

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Bara att slå till så länge det varar. Perverst prisvärt. :)

#104

Postad 08 januari 2016 - 13:14

Unregistered1224dc99
  • Unregistered1224dc99
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 1

Förenklad recention (betyg avser köp för 3500kr). Vid en första anblick tycks högtalarnas blyga storlek föga imponerande. De bilder audiopro tillhandahåller målar upp rejäla pjäser och för en retorik med kraftuttryck såsom 2x60 watt och "kraftfulla golvhögtalare". Som trogen ägare till Bowers & Wilkins (genom historien flertalet modeller men för tillfället 683) har öronen vant sig till en viss typ av ljudkvalitet. Då jag sökt en ersättare till  min uppsättning i mitt andra hem bestående av dac magic + samt Elac am150 var det med skepsis jag provade dessa. Efter att spelat ca 10 timmar har högtalarna (audiopro t20) börjat vakna.

Det är ett imponerande ljud som levereras och få kan tro att så små högtalare kan uppfylla ett större vardagsrum med ett sådant omfattande ljudtryck. Huruvida ljudtrycket beror på klass-D förstärkaren eller högtalarlådornas utformning lämnas osagt men resultatet talar för sig själv. När jag spelar referenslåtar som jag personligen använder för att urskilja en högtalares egenskaper exempelvis Madonna - Frozen visar högtalarna prov på mycket hög detaljrikedom. Detaljer i musiken återges med precision och finess dock saknas "värme" i ljudet i form av ett sämre mellanregister. Till Audioslave - Gasoline spelar högtalarna rappt och högt och även om elgitarrerna hörs tydligt försvinner basgitarren ur ljudbilden. Vid Wolfgang Gartner - Fire Power tar högtalarna ut sin rätt och spelar upp detaljer på ett lekfullt sätt med balans mellan klang och kraft.

Slutsats: Det är ett imponerande ljudsystem Audiopro tagit fram där fokus tycks ligga på introducera köpare i Hifi-djungeln där lyssnaren kan avgöra inspelningskvalitet på låtar och möjligtvis börja lyssna på musik på grund av inspelningskvalitet snarare än popularitet.

 

Köpte mina på Rean och kommer troligvis behålla dem.

 

Edit: Läste igenom det jag skrev och inser att jag låter lite väl pretentiös med min "expertrecension". Jag själv har mycket nytta av andras användarrecensioner och har till slut börjat dra mitt strå till stacken.


Redigerat av Unregistered1224dc99, 08 januari 2016 - 15:53.


#105

Postad 08 januari 2016 - 13:24

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
ändrat*

Redigerat av MikeVKR, 09 januari 2016 - 01:06.


#106

Postad 08 januari 2016 - 13:28

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
>>>mattewiren

Kommer bli bättre i mellanregistret och framförallt basen för dig, 10h e ändå ganska färskt. Men håller med dig i din recension, mellanregistret tappar endel information men som sagt, finns inte så mkt mer att förvänta sig heller om man jämför med dyrare prylar och till priset man får ge :)

Redigerat av Graziano, 08 januari 2016 - 13:29.


#107

Postad 08 januari 2016 - 13:55

Unregisterede2794e9a
  • Unregisterede2794e9a
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hej!

 

Onekligen verkar detta intressant. Ni som har haft högtalarna ett tag. Har ni hunnit se något på bluerayfilmer? Verkar som om de flesta i tråden inte tycker de är så grymma till just filmuppspelning?

 

I dagsläget har jag bara en sonos playbar. Hur låter dessa högtalarna i förhållande till playbaren? Är inte alls så bevandrad inom ljud och har inga referenser för att kunna göra någon jämförelse.

 

Funderar på att sälja soundbaren och köra något annat.



#108

Postad 08 januari 2016 - 15:45

Unregistered1224dc99
  • Unregistered1224dc99
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

>>>mattewiren

Kommer bli bättre i mellanregistret och framförallt basen för dig, 10h e ändå ganska färskt. Men håller med dig i din recension, mellanregistret tappar endel information men som sagt, finns inte så mkt mer att förvänta sig heller om man jämför med dyrare prylar och till priset man får ge :)

 

Jajjemän. Är också helt övertygad över detta. Ligger på kanske 30h nu. En viss värme kan skönjas som tidigare saknats dock upplever jag nog ljudbilden som relativt kall. Som exempel bytte jag diskanten på min ena (B&W 683) efter någon klåfingrig nyårsfirare varit framme. Tog säkert 100h innan den började låta som den andra högtalaren.

 

Det där med "värme" bygger på mina subjektiva värderingar då många ogillar ett för tydligt mellanregister.

 

 

Hej!

 

Onekligen verkar detta intressant. Ni som har haft högtalarna ett tag. Har ni hunnit se något på bluerayfilmer? Verkar som om de flesta i tråden inte tycker de är så grymma till just filmuppspelning?

 

I dagsläget har jag bara en sonos playbar. Hur låter dessa högtalarna i förhållande till playbaren? Är inte alls så bevandrad inom ljud och har inga referenser för att kunna göra någon jämförelse.

 

Funderar på att sälja soundbaren och köra något annat.

 

Har inte testat med just blueray endast DTS och Dolby Digital (ej DTS HD). Funkar helt ok men då får nog sämre "fake surround" är från en playbar. Har ej lyssnat på Sonos Playbar men ljudmässigt spelar högtalarna skjortan av exempelvis Sonos Play 5 (vilket torde vara rimligt med hänsyn till storleken). Dock kan du bygga ett trådlöst surround med ditt sonos-system med ett par sonos 1:or som sateliter. Dessutom är det enligt många estetiskt tilltalande att ha väggmonterade högtalare istället för golvhögtalare.

 

I flera testare av (T20) har klagat på en diffus "sweetspot" (där ljudet centreras). Jag kan föreställa mig detta som problematiskt vid filmtittande där dialogen oftast uppspelas i just centrum.

 

Slutsats: T20 Funkar till film men är det just FILM du skall ha högtalarna till skulle jag troligtvis satsat på någonting annat.

Skall de främst användas till musik men även tv / film blir du nog inte besviken.



#109

Postad 08 januari 2016 - 15:59

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
>>> elusivedream

Jag har faktiskt aldrig lyssnat på en playbar så egentligen borde jag inte ens svara på frågan. Men kan tänka mig att den gör jobbet bra till film!
T20 tycker jag presterar bäst till musik, där du får ett riktigt 2-kanals ljud (större ljud med två kanaler än om det kommer från en enda enhet) jämfört med en limpa, och med ett bra tryck och kontroll över ljudet. Skulle bli mäkta förvånad om du kan spela lika högt/lågt med en playbar och bibehålla den kontrollen när du spelar musik. Sen är dem ju mer allround överlag och smidiga för att använda bluetooth direkt från tex spotify istället för Sonos egna sketna spotify lösning, dessutom koppla in en massa annat i den.
Men om jag själv skulle köra t.ex 80% film hade jag kikat närmare på Klipsch :)

Redigerat av Graziano, 08 januari 2016 - 16:02.


#110

Postad 09 januari 2016 - 18:44

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Hej!

 

Onekligen verkar detta intressant. Ni som har haft högtalarna ett tag. Har ni hunnit se något på bluerayfilmer? Verkar som om de flesta i tråden inte tycker de är så grymma till just filmuppspelning?

 

I dagsläget har jag bara en sonos playbar. Hur låter dessa högtalarna i förhållande till playbaren? Är inte alls så bevandrad inom ljud och har inga referenser för att kunna göra någon jämförelse.

 

Funderar på att sälja soundbaren och köra något annat.

En bra playbar/limpa med sub presterar bättre till film än T20 enligt mig, och Heos HomeCinema tycker jag är bättre på musik också.

Sonos med sub lär ju inte vara sämre.

 

Tyckte T20 lät jättebra här hemma med djup bas för den lilla lådan.

Går naturligtvis inte att spela jättehögt och med bra tryck, det går att spela med betydligt mer tryck med ett system med en sub, men det är ju inte så konstigt iofs.


Redigerat av Unregistered26979672, 09 januari 2016 - 18:51.


#111

Postad 04 maj 2016 - 16:25

Klevzz
  • Klevzz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Det är en helt galen tryck i basen på dessa för att vara så små?!?!? Jag hade alltid tänkt att köpa till en baslåda men då hade väl folk bokstavligt talat trott att det var en jordbävning på gång. För j*vla sjukt



#112

Postad 04 maj 2016 - 16:40

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Det är en helt galen tryck i basen på dessa för att vara så små?!?!? Jag hade alltid tänkt att köpa till en baslåda men då hade väl folk bokstavligt talat trott att det var en jordbävning på gång. För j*vla sjukt

Jo det är onekligen imponerande vad den kan trycka på den lilla burken. Fick du också dina för extrapriset 3500kr?
Det är min stora grabb som har ett par. Funkar framförallt suveränt till film, men alls inte oävet till musik heller. Tidernas kap för det priset iaf. :)

#113

Postad 04 maj 2016 - 17:36

Klevzz
  • Klevzz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jo det är onekligen imponerande vad den kan trycka på den lilla burken. Fick du också dina för extrapriset 3500kr?
Det är min stora grabb som har ett par. Funkar framförallt suveränt till film, men alls inte oävet till musik heller. Tidernas kap för det priset iaf. :)

 

Yes det fick jag! Förmodligen det bästa köpet jag har gjort. Hade jag vetat hur de presterat hade jag även pungat ut 10000kr om de kostade så mycket. Kör oftast med bluetooth, men har den genom optisk till min apple tv


Redigerat av Klevzz, 04 maj 2016 - 17:36.


#114

Postad 04 maj 2016 - 18:49

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Jo det är onekligen imponerande vad den kan trycka på den lilla burken. Fick du också dina för extrapriset 3500kr?
Det är min stora grabb som har ett par. Funkar framförallt suveränt till film, men alls inte oävet till musik heller. Tidernas kap för det priset iaf. :)

Audio Pro är rätt duktiga på just detta...Kom ihåg för en tid sedan en polare köpt ett par SA-5 för några hundringar och de spelade faktiskt helt sjukt bra i just basen..Även med en del kvalitet ,dock sprack de i diskant/mellan för mina krav men ändå imponerande för priset.



#115

Postad 04 maj 2016 - 18:51

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Yes det fick jag! Förmodligen det bästa köpet jag har gjort. Hade jag vetat hur de presterat hade jag även pungat ut 10000kr om de kostade så mycket. Kör oftast med bluetooth, men har den genom optisk till min apple tv


Du kan få köpa ett par för 10000kr om du vill av mig haha .
Nä men som sagt väldigt bra för larviga 3500kr

#116

Postad 04 maj 2016 - 19:31

Klevzz
  • Klevzz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Du kan få köpa ett par för 10000kr om du vill av mig haha .
Nä men som sagt väldigt bra för larviga 3500kr

 

Hehe. Hade de inte gått att få tag på nåt mer så hade jag nog. Men spelar mina just nu  :wub:  Hoppas Elgiganten kör ljuderbjudande igen så att man kan köpa T3



#117

Postad 05 maj 2016 - 11:17

Klevzz
  • Klevzz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Det enda jobbiga med min tv iaf är att den inte kan kontrollera volymen på högtalarna.

#118

Postad 16 maj 2016 - 10:05

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Riktigt trevlig högtalare detta. Är min klara favorit i klassen aktiv 2-vägare under 10.000:- med en väldigt imponerande bas. Tyvärr lite på bekostnad av renheten och transparensen i mellanregistret, men å andra sidan ville nog audio pro skapa en allroundare med T20, inte i första hand ett analysverktyg för de allra mest kräsna hifi-lyssnarna. Precis som med HRT Stage, så förtjänas dessa burkar omsorg och tid med placering för att kunna vissa sin fulla potential. HRT Stages mellanregister och T20s bas hade varit en intressant kombo. :)



#119

Postad 16 maj 2016 - 17:03

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Riktigt trevlig högtalare detta. Är min klara favorit i klassen aktiv 2-vägare under 10.000:- med en väldigt imponerande bas. Tyvärr lite på bekostnad av renheten och transparensen i mellanregistret, men å andra sidan ville nog audio pro skapa en allroundare med T20, inte i första hand ett analysverktyg för de allra mest kräsna hifi-lyssnarna. Precis som med HRT Stage, så förtjänas dessa burkar omsorg och tid med placering för att kunna vissa sin fulla potential. HRT Stages mellanregister och T20s bas hade varit en intressant kombo. :)

Mycket bra för 3500 i alla fall. Håller med om mellanregistret men jag tycker nog mest att man sitter och tycker det bara låter bra helt enkelt. Är väl inte så att det riktigt lyfter som bättre prylar kan förmå, men herregud, de kostar ju nästan ingenting. :)

#120

Postad 16 maj 2016 - 20:23

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 4

Riktigt trevlig högtalare detta. Är min klara favorit i klassen aktiv 2-vägare under 10.000:- med en väldigt imponerande bas. Tyvärr lite på bekostnad av renheten och transparensen i mellanregistret, men å andra sidan ville nog audio pro skapa en allroundare med T20, inte i första hand ett analysverktyg för de allra mest kräsna hifi-lyssnarna. Precis som med HRT Stage, så förtjänas dessa burkar omsorg och tid med placering för att kunna vissa sin fulla potential. HRT Stages mellanregister och T20s bas hade varit en intressant kombo. :)

 

Passar på att upplysa om att Fredrik har ett par T20 ute till försäljning på hifimagasinet. Det gör ju inte högtalarna sämre men kan ju ändå göra skillnad om man bara läser ett omdöme från en forummedlem som skriver om en produkt man gillar eller just i detta nu försöker sälja den samma. Minns QLN-caset med haussning och simultan annons med viss avsmak.

 

http://www.hifimagas...annonsID=167461


Redigerat av Brinke, 16 maj 2016 - 20:23.


#121

Postad 16 maj 2016 - 21:20

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 3

Passar på att upplysa om att Fredrik har ett par T20 ute till försäljning på hifimagasinet. Det gör ju inte högtalarna sämre men kan ju ändå göra skillnad om man bara läser ett omdöme från en forummedlem som skriver om en produkt man gillar eller just i detta nu försöker sälja den samma. Minns QLN-caset med haussning och simultan annons med viss avsmak.

http://www.hifimagas...annonsID=167461

Vore det inte lika bra att skriva typ; Apropå det ja, jag råkar ha ett par till salu. ;)

4900!!?? Eller så väntar man helt enkelt till nästa gång de kostar 3500 nya.

Redigerat av laddie15, 16 maj 2016 - 21:24.


#122

Postad 17 maj 2016 - 08:49

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Audio Pro T20 för 3.500:- är ett sjukt fynd. Kanske kommer det åter till det priset. Även för 6.500:- har systemet ingen direkt konkurrens. Skulle vara HRT Stage då, beroende på vad man prioriterar i ljudbilden.



#123

Postad 17 maj 2016 - 09:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 2

Audio Pro T20 för 3.500:- är ett sjukt fynd. Kanske kommer det åter till det priset. Även för 6.500:- har systemet ingen direkt konkurrens. 

 

T20 låter ok, mycket bas för storleken, mindre roligt mellanregister, och de kan inte jämföras med högtalare för 10000kr, vilket du troligtvis vet eftersom du säljer de.

 

Brukar inte länka till Ljud & Bild, för de ger det mesta högt betyg, men här var de inte så imponerade:

http://www.ljudochbi...o-pro-addon-t20

 

Men visst, 3500kr är ett bra pris. Inte 4900kr begagnade dock  :rolleyes:


Redigerat av Ageve, 17 maj 2016 - 09:07.


#124

Postad 17 maj 2016 - 09:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Själva idén är ju skitbra, två aktiva högtalare som inte behöver en massa krimskrams runtom. Det gör ju även genelec väldigt bra :)

#125

Postad 17 maj 2016 - 15:25

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Ljudochbild beskriver ju det som de flesta verkar uppleva T20. Och iden är skitbra tycker jag också. Enklare blir det knappast, och som sagt förvånansvärt bra för pengarna.

Finns en Sonos som också skulle vara kul att höra. Men det kan möjligen vara så att den kostar typ runt 5000/st. och då blir det ju en del pengar för ett par. Nej, det var ju priset 3500 som fick en att verkligen haja till över T20, för det dubbla och mer därtill finns det som vanligt plötsligt en hel del att välja på.



#126

Postad 18 maj 2016 - 19:12

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

T20 låter ok, mycket bas för storleken, mindre roligt mellanregister, och de kan inte jämföras med högtalare för 10000kr, vilket du troligtvis vet eftersom du säljer de.

 

Brukar inte länka till Ljud & Bild, för de ger det mesta högt betyg, men här var de inte så imponerade:

http://www.ljudochbi...o-pro-addon-t20

 

Men visst, 3500kr är ett bra pris. Inte 4900kr begagnade dock  :rolleyes:

 

Det låg ett par för begärda 2800.- på Blocket, nu borta, för de pengarna verkar de säljbara...



#127

Postad 18 maj 2016 - 21:05

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Det låg ett par för begärda 2800.- på Blocket, nu borta, för de pengarna verkar de säljbara...

Någon som fattat galoppen. Det hjälper tyvärr inte att du själv köpt dem för 7000kr. om de sedan reas ut för 3500kr. Trist men sant. :)

#128

Postad 18 maj 2016 - 22:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

3500 you say? varför ekar den siffran kvar i mina öron? *asg*



#129

Postad 31 maj 2016 - 21:43

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Håller ett öga på denna högtalare eftersom jag vill slippa köra med förstärkare samt att jag mest streamar i dag. Snygg design är ju heller inget minus. Slår nog till på ett par när (om) priset dalar ner till 3,500 kr igen.

 

Ni som har ägt högtalaren ett tag. Är ni fortfarande lika nöjda? Klarar man sig utan en aktiv sub?

 

Äger i dag Audio Pro Mondial M3 och S3, största stativhögtalaren och aktiva sub i serien, och det går att spela rätt ordentligt med den kombinationen. Är bara rädd för att dubba 4,5 tummare och 2x60 watt inte kommer att räcka till. Har nämligen ingen möjlighet att provlyssna innan köpet. Visst, man kan ju köpa online, testa och sedan skicka tillbaka om man inte är nöjd men det är lite omständigt.



#130

Postad 31 maj 2016 - 22:49

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Håller ett öga på denna högtalare eftersom jag vill slippa köra med förstärkare samt att jag mest streamar i dag. Snygg design är ju heller inget minus. Slår nog till på ett par när (om) priset dalar ner till 3,500 kr igen.

Ni som har ägt högtalaren ett tag. Är ni fortfarande lika nöjda? Klarar man sig utan en aktiv sub?

Äger i dag Audio Pro Mondial M3 och S3, största stativhögtalaren och aktiva sub i serien, och det går att spela rätt ordentligt med den kombinationen. Är bara rädd för att dubba 4,5 tummare och 2x60 watt inte kommer att räcka till. Har nämligen ingen möjlighet att provlyssna innan köpet. Visst, man kan ju köpa online, testa och sedan skicka tillbaka om man inte är nöjd men det är lite omständigt.

Kan inget om de högtalare du nämner. Min erfarenhet är väl att T20 ska ses som ett alltiettsystem av en kvalitet som överträffar det mesta man tidigare förknippat med konceptet, i vart fall i denna prisklass (3500-6500kr). För de pengarna är det svårt att sy ihop lösdelar som presterar märkbart bättre. Spelar faktiskt ganska starkt med hyfsad kontroll. Men, något fulländat hifisystem som vänder uppochner på fysikens lagar är det naturligtvis inte. Den som sitter med ett sådant system och tänker byta till T20 för att blidka frugan lär bli besviken. ;)

#131

Postad 31 maj 2016 - 23:10

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Kan inget om de högtalare du nämner. Min erfarenhet är väl att T20 ska ses som ett alltiettsystem av en kvalitet som överträffar det mesta man tidigare förknippat med konceptet, i vart fall i denna prisklass (3500-6500kr). För de pengarna är det svårt att sy ihop lösdelar som presterar märkbart bättre. Spelar faktiskt ganska starkt med hyfsad kontroll. Men, något fulländat hifisystem som vänder uppochner på fysikens lagar är det naturligtvis inte. Den som sitter med ett sådant system och tänker byta till T20 för att blidka frugan lär bli besviken. ;)

 

Vet att 4.5-tum inte kan göra mirakel när det gäller basfrekvenser och det är detta som jag är lite rädd för när det gäller denna högtalaren då man inte(?) använder sig av Ace-Bass tekniken? Hittar i varje fall inget om det på Audio Pros hemsida eller på själva högtalaren på bilderna jag sett och mina två mail till Audio Pro i denna fråga har inte blivit besvarade. 

 

"I en "vanlig" högtalare skall högtalarelementets mekaniska parametrar uppfyllas. Detta betyder att en högtalarlåda blir mycket stor om den skall kunna prestera djup bas. Med hjälp av Ace-Bass tekniken ger förstärkaren högtalarelementet parametrar istället på elektronisk väg. Förstärkaren kontrollerar (tvingar) elementet att uppträda som om det vore placerat i en mycket större högtalarlåda. Ace-Bass tekniken gör det möjligt att bygga betydligt mindre högtalarlådor med djupare och renare basåtergivning."

 



#132

Postad 01 juni 2016 - 09:13

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Audio Pros Ace Bass teknik erbjuder imo närvaron av en djup bas, men inte lika fysisk på högre nivåer, men just närvaron gör att högtalaren blir en tämligen komplett musikförmedlare på moderata volymnivåer.

Svagheten är klart mellanregistret (om jag jämför med HRT Stage t ex), men här har audio pro helt klart valt en allround förmedlarapproach än system med extrema hifi ambitioner (som HRT Stage). Då hade man nog behövt göra lite avkall på djupbasen. Å andra sidan finns det en SUB OUT utgång, bara synd man inte som ett tillval kan avlasta högtalaren från den signalen om man kopplar in en subba. Är en gåta för mig att inte tillverkare tänker mer på detta när de ändå erbjuder en SUB OUT utgång.



#133

Postad 01 juni 2016 - 09:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

T20 låter ok, mycket bas för storleken, mindre roligt mellanregister, och de kan inte jämföras med högtalare för 10000kr, vilket du troligtvis vet eftersom du säljer de.


Beror ju på vilket system för 10.000 man jämför med. Jämför man med Stage för 10.000 så kanske dom presterar bra och jämför man med kef R100 så låter det nog illa kan jag tänka mig :D

#134

Postad 01 juni 2016 - 10:58

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Beror ju på vilket system för 10.000 man jämför med. Jämför man med Stage för 10.000 så kanske dom presterar bra och jämför man med kef R100 så låter det nog illa kan jag tänka mig :D

Ja för 10000kr. är det ju fullt möjligt att få ihop ett riktigt bra paket. Kef har ju trevliga modeller som skulle rymmas inom budgeten. Tror även SA:s nya aktiva Saxo 5 skulle kunna vara något.

#135

Postad 01 juni 2016 - 14:06

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Äger Audio Pro S3 men vill bara köra med högtalarna för att få det så "rent" som möjligt. Att subben är i svart läder är också en nackdel då jag vill köpa högtalaren i vitt.

 

För 6500 kr är jag osäker till köpet men för 3500 kr så köper jag nog direkt om inget annat intressant dyker upp. 



#136

Postad 01 juni 2016 - 16:12

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Äger Audio Pro S3 men vill bara köra med högtalarna för att få det så "rent" som möjligt. Att subben är i svart läder är också en nackdel då jag vill köpa högtalaren i vitt.

För 6500 kr är jag osäker till köpet men för 3500 kr så köper jag nog direkt om inget annat intressant dyker upp.

Förmodar att du sett T20 i verkligheten? De är väldigt små, och alltså som golvhögtalare inte alldeles klockrena att möblera med. Ser ut som de krympt i tvätten typ. :)

#137

Postad 01 juni 2016 - 18:33

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Förmodar att du sett T20 i verkligheten? De är väldigt små, och alltså som golvhögtalare inte alldeles klockrena att möblera med. Ser ut som de krympt i tvätten typ. :)

 

 

Nej, har inte sett högtalaren live. Stativen som mina högtalare står på i dag är i samma höjd totalt som T20 så det blir nog bra. Gillar små högtalare.



#138

Postad 01 juni 2016 - 21:36

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Nej, har inte sett högtalaren live. Stativen som mina högtalare står på i dag är i samma höjd totalt som T20 så det blir nog bra. Gillar små högtalare.

Är väl mer så att jag vant mig vid de runt 115cm mina reser sig över havet. Förut var runt metern lite av en "standard". Men faktiskt är nog de flesta väsentligt mindre. Viktigast är ju att höjden är sådan att ljudbilden stämmer, men den vertikala spridningen brukar ju vara rätt god.
Kanske också så att de upplevs ännu mindre när man hör dem spela. "Allt det där från de pluttarna" typ. :)

#139

Postad 01 juni 2016 - 22:13

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Ska se om jag hittar en butik som har dessa för demo. Ska ringa runt under morgondagen och kolla. 



#140

Postad 02 juni 2016 - 13:34

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Har nu varit och lyssnat och det låter ju riktigt, riktigt bra. Lätt värda sitt ordinarie pris men jag kommer vara lite kall och ha is i magen och invänta en eventuell prissänkning. Skulle det sjunka till 3,500 kr som det gjort tidigare så är det som hittat för dessa välljudande högtalare. Visst, djupbasen är inte där som med min sub men ljudet som helhet är så mycket bättre. 



#141

Postad 30 juni 2016 - 20:29

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

10% rabatt på Giganten. Kommer det kanske en ny version, man vill väl helst kunna strama via wlan numer och inte bara via BT.



#142

Postad 01 juli 2016 - 13:17

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

man vill väl helst kunna strama via wlan numer och inte bara via BT.

 

https://www.google.c.../audio/explore/ :)



#143

Postad 01 juli 2016 - 17:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kändes som en mycket smidigare lösning än sonos :D

#144

Postad 02 juli 2016 - 18:01

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

 

Chromecasten är en smart grej men samtidigt försvinner lite av T20's "all-in-one" fördel. Man kan ju välja vilka vilka aktiva högtalare som helst, med analog eller digital-opto in. Fostex, JBL men ok, mycket golvstående finns ju inte.



#145

Postad 02 juli 2016 - 18:24

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Chromecasten är en smart grej men samtidigt försvinner lite av T20's "all-in-one" fördel. Man kan ju välja vilka vilka aktiva högtalare som helst, med analog eller digital-opto in. Fostex, JBL men ok, mycket golvstående finns ju inte.

 

Jo, fast det fiffiga är ju att du kan driva CCA via T20s USB uttag, så väldigt nära all-in-one, även om det nog inte dröjer länge innan allt fler tillverkare börjar bygga in smarta, prisvärda klienter som CCA i sina konstruktioner.



#146

Postad 15 oktober 2017 - 16:55

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Köpte T20 (drygt 5 kkr) + subben för ett par år sedan. Har dem i ett rätt så öppet vardagsrum.

Små och snygga. Med subben på får jag bäst ljud ("sweetspot") ca. fyra meter framför dem, utan kanske 2 meter.

Bra högtalare, men saknar de "öppna"/luftiga rösterna (mellanregistret) från Harman Kardon Go + Play (3 kkr), som jag strömmade till innan. T20 är dock givetvis bättre på att fylla rummet med ljud, samt stereobilden, jämfört med den lilla Go + Play.

http://www.ljudochbi...o-pro-addon-t20

Nu har de pajat och jag känner inte riktigt för att betala det pris de har nu (6 kkr) då jag inte var riktigt nöjd med rösterna.

Funderar på de dyrare Dali Zensor 5 AX (9 kkr).

 

http://www.ljudochbi...ali-zensor-5-ax

 



#147

Postad 16 oktober 2017 - 07:55

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Köpte T20 (drygt 5 kkr) + subben för ett par år sedan. Har dem i ett rätt så öppet vardagsrum.

Små och snygga. Med subben på får jag bäst ljud ("sweetspot") ca. fyra meter framför dem, utan kanske 2 meter.
Bra högtalare, men saknar de "öppna"/luftiga rösterna (mellanregistret) från Harman Kardon Go + Play (3 kkr), som jag strömmade till innan. T20 är dock givetvis bättre på att fylla rummet med ljud, samt stereobilden, jämfört med den lilla Go + Play.

http://www.ljudochbi...o-pro-addon-t20

Nu har de pajat och jag känner inte riktigt för att betala det pris de har nu (6 kkr) då jag inte var riktigt nöjd med rösterna.

Funderar på de dyrare Dali Zensor 5 AX (9 kkr).

http://www.ljudochbi...ali-zensor-5-ax


Du har ju 3 års reklamationsrätt så är dem äldre än det .

#148

Postad 18 oktober 2017 - 17:59

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Tack, det måste jag kolla upp.



#149

Postad 14 december 2017 - 18:00

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Har inte Addon serien en center högtalare, har tänkt och införskaffa serien men hittar allt utom center?!



#150

Postad 25 december 2017 - 14:44

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Vad tror ni? Vad ger bäst ljud för film? T20 för 4444 kr eller LG Soundbar SJ9 för 6490 kr?


Redigerat av Lucifr, 25 december 2017 - 14:44.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.