Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG GÖR BORT SIG!

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 29 juni 2017 - 21:02

ecsjjgg
  • ecsjjgg
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Till Samsung:

Hej

Jag måste bara fråga om de på samsung i korea är dumma i huvudet, hur kan de släppa en premium soundbar med allt och skita i typ det viktigaste dts stöd. Det är en kostnadsfråga men kan meddela att det har kosta dem mer än de tjänat.

Alla vi som tänkte köpa nya Samsung HW-K950 Dolby Atmos Soundbar kommer ALDRIG! ALDRIG! Köpa en soundbar som inte stöder det mest basic ljudformat.

Har läst runt och hela världen är missnöjd för att ni snålar, det är som min mamma lärde mig. Snålar man så straffar man sig själv bara i slutändan.

Ni kan ju ge denna feedback till dem där borta eller inte, men ingen kommer köpa den utan dts.

Avslutar med att säga JÄVLIGT TRÅKIGT! Här köper man era produkter och så går ni och sviker oss. SÅ JÄVLA SNIKET LÅG

 


 

Re:

Jag har en sådan soundbar, (HW-K960), och den har ju fått DTS nu, via en software update!

 

Se denna länk: https://www.whathifi...t-dts-51-update

 


Redigerat av ecsjjgg, 09 juli 2017 - 12:03.


#52

Postad 29 juni 2017 - 21:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Fråga, kollar man inte att det man köper stöder det man vill innan köp?!

#53

Postad 29 juni 2017 - 21:39

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Fråga, kollar man inte att det man köper stöder det man vill innan köp?!

 

Du fick svar på det den 24 aug förra året ;)



#54

Postad 02 november 2017 - 12:31

Matta
  • Matta
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Hej....

Jag har precis köpt ljudlimpan Samsung HW-K960, men jag har inte någon Samsung TV.

Hade jag haft en Samsung TV så kan man väldigt enkelt styra Ljudlimpan på en tydlig OSD....

 

Någon som vet om det finns en OSD för LG som jag kan använda för ljudlimpan.?

Eller någon app till Windows 10



#55

Postad 02 november 2017 - 12:52

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

De tänker väl att dom som väljer att köpa en soundbar är antagligen sådana som bara kollar streaming-tjänster och inte är så seriösa med skivor osv. Och för streaming är det bara DD+ som gäller. Det är ju inte som att man får riktig surround med en soundbar ändå så kanske inget att bry sig om. 



#56

Postad 04 november 2017 - 09:15

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Re:

Jag har en sådan soundbar, (HW-K960), och den har ju fått DTS nu, via en software update!

 

Se denna länk: https://www.whathifi...t-dts-51-update

Bra, hoppas det är DTS 5.1 eller HD. Säljs billigt i helgen och undrar om men kan köra HDR genom den.

PC/Chromecast-Soundbar-TV och allt med HDMI.



#57

Postad 12 november 2017 - 08:01

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Köpt nu och HDR fungerar genom den. Har dock ett problem när jag ska köra från datorn. Har ett externt ljudkort men kopplar jag hdmi till min TV (Samsung UHD 2016) och optiskt till Soundbaren går det inte välja digital ljudingång. HDMI ARC tar över fast jag inte har min PC kopplat till den ingången i min TV.

Bugg?



#58

Postad 12 november 2017 - 14:16

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Löste problemet med HDMI ARC. Stängde av det i min Samsung TV så fungerade det. Men fick inte möjligheten att kunna lyssna på Dolby ATMOS  genom optisk kabel så bytte tillbaka till HDMI. Får kompromissa med att köra spel med 2.0 ljud. 

 

Lustigt eller inte - en del, för mig, viktiga inställningar går enklast att gör i inställningar i TV. En Samsung TV klarar en hel del inställningar utom att samtidigt stänga av både TV och ljudlimpa men en fjärr. 



#59

Postad 18 november 2017 - 14:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Hur fasiken sköter Samsung sina produkter - PC ska man nog inte koppla

 

Köpte en Samsung Soundbar HW-K950 för en vecka sedan. Godkänt ljud och gott med en soundbar som har två trådlösa satellit-högtalare. Har ju en UHD 4K TV från samma årgång och samma märke. Fungerar strålande från TV-apparna och Chromecast. Men när man kopplar in en PC hamnar man i ****t. Tar inte allt i första inlägget och konsentrerar på det viktigaste.
 
Fungerar med ena Windows 10 på datorn, förutom några irriterande automatik-saker, men bootar jag upp från min andra disk blir det detta med exakt samma Nvidia inställningar och med Linux samma fel:
k950-upplosning.jpg
 
Går att koppla om HDMI kabel mellan TV och Soundbaren och köra optiskt ljud (man får då ta bort en inställning i TV annars blir det ARCH) när man använder sin HTPC till icke ATMOS källor men nu har Samsung gjort en liten minimalistisk urgröpning för sladdar och till slut går de nog sönder:
k950-sladdar.jpg
 
Någon som kan lista ut varför Linux och mitt andra Windows 10 på datorn inte får bild? Har provat olika upplösningar och stängt av HDR. Kan säga att allt fungerade innan FW på Soundbaren uppdaterades.
 

 

Mycket nöjd med ljudet och särskilt ATMOS i filmer så ingen lust att lämna tillbaka.


#60

Postad 25 november 2017 - 21:38

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Löst det hela idag med en, obs, icke fullskalig DVI till HDMI sladd för bild  till min TV och vanliga HDMI för endast ljud till ljudlimpan. Kör utvidgat skrivbord i Windows, primär skärm blir TV:n.

 

Helt perfekt, äntligen nöjd!



#61

Postad 28 november 2017 - 11:05

jonatannn
  • jonatannn
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Köpte denna soundbar i dagarna och har några frågor:

1: Hur kalibrerar ni soundbaren som ej har samsung tv? Sitter på en LG OLED tv men vet inte hur jag ska få upp ngn menybild för soundbaren om det ens går 😳??? Finns det ngn app som man kan göra inställningen i?

2: Hur placerar ni subben? Med högtalargallret/skyddet mot där man sitter i lyssnar (d.v.s. på tvären) eller med utblåset bakåt mot väggen där tv:n hänger?

3: Hur ser man om den är uppdaterad till senaste firmwaren?

Förövrigt överraskande bra tryck i den 😃

#62

Postad 08 december 2017 - 22:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Löst det hela idag med en, obs, icke fullskalig DVI till HDMI sladd för bild  till min TV och vanliga HDMI för endast ljud till ljudlimpan. Kör utvidgat skrivbord i Windows, primär skärm blir TV:n.

 

Helt perfekt, äntligen nöjd!

Nej, det blev inte perfekt. När man utvidgar skrivbordet säger Netflix stop till 4K.



#63

Postad 15 september 2018 - 12:07

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Är K960 något att ha idag? Den finns att få för 6k och jag hoppas att firmwareuppdateringarna gör den värd att investera i nu när priset är så lågt. Anyone?



#64

Postad 16 september 2018 - 21:06

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Är K960 något att ha idag? Den finns att få för 6k och jag hoppas att firmwareuppdateringarna gör den värd att investera i nu när priset är så lågt. Anyone?

 

Ska du inte använda den till en PC och heller inte tänkt spela upp Blue Ray med DTSX/HD som är enda valet på en hel del filmer, så är limpan ett bra köp. Bra till en Shield eller Xbox One. Stödjer inte Dolby Vision på någon ingång eller ATMOS över ARC.


Redigerat av ruva, 16 september 2018 - 21:07.


#65

Postad 17 september 2018 - 16:41

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Ska du inte använda den till en PC och heller inte tänkt spela upp Blue Ray med DTSX/HD som är enda valet på en hel del filmer, så är limpan ett bra köp. Bra till en Shield eller Xbox One. Stödjer inte Dolby Vision på någon ingång eller ATMOS över ARC.

Tack för ditt svar. Enligt Samsung som jag chattade med idag så stödjer den DTS 5.1 och jag köper i princip endast 4K filmer med Atmos. Att den inte stödjer Atmos via HDMI ARC är dock bedrövligt. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.