Som har erfarnhet av GLE serien ? eller åsikter rent allmänt?
https://www.hembiobu...-canton-gle-30/
Postad 02 december 2024 - 19:04 Som har erfarnhet av GLE serien ? eller åsikter rent allmänt? https://www.hembiobu...-canton-gle-30/
Postad 02 december 2024 - 20:09 Först är byggkvaliteten inte riktig där. Men ska foliera dom så ser dom i alla fall trevligare ut. Dom övre registrerna är jag ganska nöjd med. Bra tydlighet men mörker här rummet som har stora snetak och INGET mjukt alls inte hjälper till alls här. Låter aldrig skarpt eller ansträngt. Basmässigt så står högtalarna ej optimalt och nära väggen. Vissa låter blir jag imponerad av vissa saknas det så ska mäta senare. Kringutrustning är ett billigt T-amp steg från Thomann och Wiim mini. Så under absolut sämsta förutsättningarna så är jag faktiskt rätt nöjd. Ska bli spännande att bygga vidare med lite akustik och kringutrustning med EQ Även sub senare. MEN jag köpte dessa testade bara för 2500kr Skulle jag kolla på GLE20/30 för ordinarie pris. Nej det skulle jag absolut inte göra. Bifogad fil(er)Redigerat av Anton, 02 december 2024 - 20:09. Postad 02 december 2024 - 21:51 Jag har lyssnat till GL/GLE sedan de dök upp, med jämna mellanrum. Jag kan instämma med ovanstående skribent. De låter helt ok, men om du vill ha seriöst ljud för minimal peng. Gå efter Ergo-serien beggat. Den är långt bättre på exakt allt. Det finns en sjukt bra golvare, RCA(med inbyggt slutsteg för basen) ute nu för endast 3.700kr.... Vill minnas att de kostade runt 28K nya. Och skulle de tillverkas idag skulle priset snarare ligga runt 40K. Samma sajt har även stativare i ergoserien som annons. Tror det var Ergo 22 DC. Den spöar alla mindre ur GLE serien, enligt mig förstås. Finns även ett par Ergo 300 till salu.
Det finns många märken på mindre högtalare där ute som låter bra. Dali, ProAc, B&W, osv. Men nytt, det hade jag inte köpt gällande just högtalare. Det finns få burkar som är så bra att jag skulle lägga ut sådana summor. Men Totem Metal a 219K paret, ja dessa skulle jag faktiskt köpa nya... Om jag hade råd. Postad 05 december 2024 - 22:44 Har lyssnat nu själv på en 5.1.4 anläggning bestående av klangmatchade GLE där basen tas över av en SVS , måste också säga att jag är imponerad , tycker absolut de är värda sitt pris , och kan till o med ge dyrare en match , men smaken är som baken o det beror säkert mkt på förstärkare , kalibrering , rummet och akustiken Redigerat av nyborjare, 05 december 2024 - 22:45. Postad 06 december 2024 - 08:43 Det låter ju alldeles utmärkt. Det absolut viktigaste är att du trivs och njuter av återgivningen. Postad 06 december 2024 - 08:54
så är det ju , å andra sidan är man väl bara nöjd tills man hör något bättre Postad 06 december 2024 - 09:04 Canton har alltid levererat i mina öron, så inte förvånad. Kanske borde lyssna lite på mina gamla Ergo som stått oanvända i ett par år Postad 06 december 2024 - 09:49 Jag har haft några olika GLE, men har alltid tyckt at det fattats något och gått vidare till annat. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |