Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ATN500 IPTV

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 augusti 2014 - 16:23

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Skaffade mig en ATN 500 IPTV box med ett abonnemang och tänkte skapa en tråd på Sveriges bästa forum :-) så här kommer tråden.

ATN 500 går på Android och jag får in cirka 750 kanaler från hela världen, dock inga kanaler från Sverige. Primärt är jag intresserad av albansktalande kanaler och har via abonnemanget fått in cirka 70 stycken. I övrigt så är det tyska, franska, engelska och andra kanaler från Turkiet och Mellanöstern som finns med.

ATN 500 uppfattar jag som en mycket snabb maskin, liten och levererar bra.
Den har inbyggd wifi som dessutom fungerar även som Hotspot om man vill det.
Full tillgång till Google Play butiken som jag håller på att bli bekant med, då jag kör i vanliga fall Apple produkter till vardags. Webbläsaren i ATN 500 är ganska snabb och jag har kopplat ett trådlöst tangetbort i form av Logitech K400 som fungerar utmärkt.

Bifogad fil  ATN500.jpg   116,01K   6 Antal nerladdningar

Jag hoppas att denna tråd blir en levande tråd och jag uppskattar era inputs, frågor och kommentarer.

#2

Postad 18 augusti 2014 - 05:40

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Vad har du för fiberleverantör? Hur hittar den kanaler?

#3

Postad 18 augusti 2014 - 06:44

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
FYI

Advanced TV Network AB is a Swedish company founded in 2008 in Malmö by Hamid Al-Hamid. Our goal was to create an alternative to traditional, dish-based TV broadcasting, and our concept has since proven its worth and given many thousand people an opportunity to watch TV from their native regions.

We receive a wide range of channels from the Middle East and make them available for our users via the internet. Our users view our TV channels using either a physical set top box, a PC or a mobile device. All our equipment and broadcast servers are located in Sweden, and our customers are based in many different parts of the world.

Right now, we supply more than 600 Arabic channels from Nilesat, and Hotbird ARABSAT directly via the internet to you. As an ATN customer, you will need no satellite dishes, cables or other equipment to be mounted on the facades and balconies - all you need is a decent internet connection, a set top box from us and a TV.

Our signal is broadcast in near-HD quality and can be received using a bandwidth of 2 Mbps, which is within the capability of most internet connections available worldwide.

http://www.atnnetwork.com/aboutus

Verkar som dom tar ner allt? från satelliterna själva för att sedan distribuera ut det via nätet till boxarna.....
https://maps.google....nLlNjAb03e9tdNw

Redigerat av SweX, 18 augusti 2014 - 09:27.


#4

Postad 18 augusti 2014 - 08:52

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 751 inlägg
  • 0
Fattar jag det rätt, funkar det inte med riktiga kanaler.

#5

Postad 18 augusti 2014 - 10:01

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Vad har du för fiberleverantör? Hur hittar den kanaler?


Jag har ADSL 30 via Telia.
Det fungerar hur bra som helst.
Väntar dock på att få fiber.

Kanalerna finns med i listan från början. När du tecknar ett abonnemang som får man in e kod som man skriver in.
Sen fungerar det hur bra som helst.

FYI

http://www.atnnetwork.com/aboutus

Verkar som dom tar ner allt? från satelliterna själva för att sedan distribuera ut det via nätet till boxarna.....
https://maps.google....nLlNjAb03e9tdNw


Troligt så gör dem så.
Jag abonnerar dock och många HD kanaler.

#6

Postad 18 augusti 2014 - 10:05

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Fattar jag det rätt, funkar det inte med riktiga kanaler.


Alla kanaler är riktiga.
Kanalerna som jag har skaffat kan man få via parabolmottagare, marksänd (om man bor i balkan) eller via IPTV.
Jag har via IPTV och då får jag in deras bästa paket som heter Premium HD som typ motsvarar Viasat Guld eller C More, eller så.

Samma sak när det gäller tyska, brittiska, ...etc,etc...

Jag vet att företaget håller på att förhandlar eller prata åtminstone med svenska leverantörer för att kunna få in svenska kanaler...

#7

Postad 18 augusti 2014 - 10:14

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Såhär ser det ut när du startar igång den.
Första ikonen är ATN och det avser TV kanaler....dem andra är webbläsare, Google Play, Youtube, etc, etc....

Bifogad fil  IMG_1565.JPG   2,34MB   2 Antal nerladdningar

och så när du ska välja olika menyer och så...

Bifogad fil  IMG_1567.JPG   2,25MB   2 Antal nerladdningar

#8

Postad 18 augusti 2014 - 13:23

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 751 inlägg
  • 0
Det är gratiskanaler förmodar jag, viasat o CD släpper väl inte till sina kanaler gratis.

Serier på arabiska är inte riktigt min grej.

#9

Postad 24 augusti 2014 - 20:21

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Det är gratiskanaler förmodar jag, viasat o CD släpper väl inte till sina kanaler gratis.

Serier på arabiska är inte riktigt min grej.


Jag abonnerar på motsvarigheten till ViaSat och CD, dock i Kosovo/Albanien.
Resten av kanalerna är fria utomlands, dvs jag har många tyska kanaler, från Tyskland, Österike och Schweiz som är betalkanaler på hemmaplan men inte utomlands.

Jag tittar inte heller på kanaler som jag inte förstår mig på men engelsktalande är jag naturligtvis intresserad av.

#10

Postad 30 augusti 2014 - 07:45

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0
Verkar ju vara en bra Box. Vad är det som hindrar att man bokar ett annat kanalpaket och använder denna box? Jag har fiber men har inte valt nån IP-TV ännu. Sitter f.n. med bindning på viasat och utnyttjar fibern för viasats viaplay och Netflix.

#11

Postad 30 augusti 2014 - 11:48

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Verkar ju vara en bra Box. Vad är det som hindrar att man bokar ett annat kanalpaket och använder denna box? Jag har fiber men har inte valt nån IP-TV ännu. Sitter f.n. med bindning på viasat och utnyttjar fibern för viasats viaplay och Netflix.


Menar du om man kan ta emot Telias utbud med denna box? I så fall kan du nog glömma det. Mjukvaran är väl skriven för att ta emot just ATN's utbud och inget annat.

#12

Postad 30 augusti 2014 - 13:53

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Menar du om man kan ta emot Telias utbud med denna box? I så fall kan du nog glömma det. Mjukvaran är väl skriven för att ta emot just ATN's utbud och inget annat.


Mjukvaran är Android så den är inte anpassad efter bara ATN. Jag kan installera vad jag vill på den då den har någon form av flashminne inbyggd. Jag har installerat många appar och använder boxen helt enkelt som en surfplatta eller som en dator. Det enda som krävs från Telia egentligen är att släppa en app där Telias utbud av TV kanaler finns.

När jag vill titta på TV så klickar jag bara på ATN ikonen (appen) och så kommer bilden, menyer och allt annat som på en vanlig TV Box från Telia eller annan leverantör.

Jag har hemma både Telia och Tele2 och skillnaden är att boxarna från båda dessa två är helt låsta till deras egna utbud och system.

#13

Postad 30 augusti 2014 - 13:58

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Verkar ju vara en bra Box. Vad är det som hindrar att man bokar ett annat kanalpaket och använder denna box? Jag har fiber men har inte valt nån IP-TV ännu. Sitter f.n. med bindning på viasat och utnyttjar fibern för viasats viaplay och Netflix.


Jag är helt imponerad måste jag säga. Alla appar som finns på google play kan du installera och använda som vanligt.
Tv utbudet som jag har med dessa 750 kanaler får jag via en app, ATN appen, kan man säga.

Jag har installerat Telia Play appen och kan se Telia kanaler via appen.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   109,59K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistereda360a43b, 30 augusti 2014 - 14:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.