Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital Sverige - Feedback, information, nyheter och frågor

7239 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 mars 2020 - 19:48

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 196 inlägg
  • 0

Helt otroligt egentligen, har haft minst 5.1 hemma de senaste 30 åren.

Postad 20 mars 2020 - 09:22

Amadeus
  • Amadeus
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 1

Hej

Nej tyvärr har vi inget 5.1 via streaming/playtjänsten just nu

Mvh
Niklas

Helt otroligt. CD lever på 90- talet fortfarande både vad gäller boxar och streaming !

Postad 25 mars 2020 - 15:59

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Hej, nappade på ett erbjudande igår med Viaplay & HBO.

Vet dock inte hur man kommer åt dessa med lösenord osv.

I paddan, atv och i två så är det ett hänglås på det jag vill se!

Tips innan jag ringer CD eller om Niclas ser detta!

/Berra

Postad 25 mars 2020 - 16:44

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Hej, nappade på ett erbjudande igår med Viaplay & HBO.

Vet dock inte hur man kommer åt dessa med lösenord osv.

I paddan, atv och i två så är det ett hänglås på det jag vill se!

Tips innan jag ringer CD eller om Niclas ser detta!

/Berra

Hej

Skicka PM med kundnummer så hjälper jag dig fixa allt.

Mvh

Niklas

Postad 25 mars 2020 - 20:24

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen Niclas, nu fungerar allt som det skall!

/Berra

Postad 29 mars 2020 - 08:58

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Köpte en begagnad smart hd box för nån månad sen men det fans inget sim kort till den. Är den helt värdelös? eller går det att fixa på något sett? Enligt kundservice så går det inte. 

Postad 29 mars 2020 - 11:52

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Köpte en begagnad smart hd box för nån månad sen men det fans inget sim kort till den. Är den helt värdelös? eller går det att fixa på något sett? Enligt kundservice så går det inte. 

Hej

Kortet är litet och sitter på baksidan under On/off-knappen, lätt att man missar. Men om det inte finns något kort så kan vi tyvärr inte lösa det eftersom kort och box är fabrikspairade. 

Mvh

Niklas

Postad 30 mars 2020 - 17:02

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 297 inlägg
  • 0

Hej!

Spelar det någon roll för mig vilken part jag tecknar avtal med av Canal Digital & Viasat?? Det kommer ju bli ett och samma bolag inom ett par månader??

Vad innebär det för mig som kund? Frågor:

- Om jag tecknar med Viasat kommer jag då kunna använda OnePlace boxen? Vilken box kommer gälla för den gemensamma tjänsten framåt?

- Är det skillnad i antal samtidiga användare, vi har ju 4 st via Canal Digital Play tjänsten?

- Priser, priser, priser??...

- Hur snabbt kommer ni migrera ihop era tjänster till 1 tjänst??

Andra åsikter eller skillnader mellan era olika tjänster? 

Postad 30 mars 2020 - 19:33

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Hej!

Spelar det någon roll för mig vilken part jag tecknar avtal med av Canal Digital & Viasat?? Det kommer ju bli ett och samma bolag inom ett par månader??

Vad innebär det för mig som kund? Frågor:

- Om jag tecknar med Viasat kommer jag då kunna använda OnePlace boxen? Vilken box kommer gälla för den gemensamma tjänsten framåt?

- Är det skillnad i antal samtidiga användare, vi har ju 4 st via Canal Digital Play tjänsten?

- Priser, priser, priser??...

- Hur snabbt kommer ni migrera ihop era tjänster till 1 tjänst??

Andra åsikter eller skillnader mellan era olika tjänster? 

Hej

Väldigt många bra frågor som jag önskar jag kunde ge dig ett svar på. 

Det som är officiellt är att vi kommer använda oss av våra satelliter och bli ett bolag, övriga frågor kan jag tyvärr inte svara på just nu. 

Mvh

Niklas

Postad 30 mars 2020 - 19:41

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 297 inlägg
  • 0

Tack Niklas, även med få svar...

Jag hade en Viasat snubbe som ringde mig idag, "ny Viasat 4k box, bla bla bla...". Enligt honom så skulle inte min OnePlace funka... Trots alla problem som varit gillar jag kombotänket med Oneplace. Frågan är hur det blir... Talar att man kör med era satelliter för att de mer kommer vila på er plattform. Krävs det någon fysisk nyinstallation för användarna när man migrerar ihop till era satelliter eller är det bara en mjukvaruhistoria?

Postad 30 mars 2020 - 20:43

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 644 inlägg
  • 0

Enligt honom så skulle inte min OnePlace funka...

Enda gången någon på Viasat sagt något med sanning. Om CD är pest så är Viasat fan i mig kolera.

Postad 30 mars 2020 - 21:11

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Jag hade en Viasat snubbe som ringde mig idag, "ny Viasat 4k box, bla bla bla...". Enligt honom så skulle inte min OnePlace funka... Trots alla problem som varit gillar jag kombotänket med Oneplace. Frågan är hur det blir... Talar att man kör med era satelliter för att de mer kommer vila på er plattform. Krävs det någon fysisk nyinstallation för användarna när man migrerar ihop till era satelliter eller är det bara en mjukvaruhistoria?

Hej

Tyvärr få svar eftersom ingenting är bestämt ännu. Vi kommer att köra på vår satellit och har man Viasat så kommer parabolen behövas riktas om, exakt vad som händer med boxarna vet vi inte just nu. Hur det än blir så tror jag det kommer bli riktigt bra. Men fram tills allt är klart är vi fortfarande konkurrenter och kan bara spekulera vad som kommer fungera/inte fungera.

Mvh

Niklas

Postad 31 mars 2020 - 00:05

angelsevov
  • angelsevov
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Båda boxarna kommer fungera minst 2-3 år. Kanske ni har missat det men tekniken (Conax och Videoguard krypteringssystemen) testas av Telenorsat på kanalen “Test 7459” som sänder på Thor sedan några veckor tillbaka. Jag tror att Conax och CanalDigitals boxar/hårdvara kommer gälla för alla i framtiden. Telenor (som hade Conax i sin portfölj) kommer inte lägga pengar på Videoguard krypteringssystemet och betala royalty-fee till NDS-gruppen. De har ju redan Conax! Jag tror att Videoguard sakta men säkert kommer fasas ut inom några år.

Redigerat av angelsevov, 31 mars 2020 - 00:25.

Postad 31 mars 2020 - 09:29

sohe
  • sohe
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Stödjer Canaldigitals TV modul UHD? Det vill säga går det att se Viasat Ultra HD kanalen med UHD upplösning?

Postad 31 mars 2020 - 09:34

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Stödjer Canaldigitals TV modul UHD? Det vill säga går det att se Viasat Ultra HD kanalen med UHD upplösning?

Hej

Så länge din TV hanterar 4K/UHD och är godkänd för Canal Digital så är det inga problem att köra via våran modul. Här kan du se vilka tv-modeller som är godkända

https://www.canaldig...tv-modul-hd.pdf

Mvh

Niklas

Postad 31 mars 2020 - 09:43

sohe
  • sohe
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Hej

Så länge din TV hanterar 4K/UHD och är godkänd för Canal Digital så är det inga problem att köra via våran modul. Här kan du se vilka tv-modeller som är godkända

https://www.canaldig...tv-modul-hd.pdf

Mvh

Niklas

OK, tack för informationen.

Vet du varför det inte går att beställa TV modul som tvilling vid nyteckning på CDs hemsida?

Det enda valet är OnePlace, jag skulle vilja ha en OnePlace som huvudbox men TV modul räcker som tvilling för den andra TVn (som är godkänd).

Postad 31 mars 2020 - 11:45

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

OK, tack för informationen.

Vet du varför det inte går att beställa TV modul som tvilling vid nyteckning på CDs hemsida?

Det enda valet är OnePlace, jag skulle vilja ha en OnePlace som huvudbox men TV modul räcker som tvilling för den andra TVn (som är godkänd).

Hej

Testade nu och ser att man endast kan välja box, jag ska undersöka saken. Moduler finns på lager så det är inget problem att lösa.

Mvh

Niklas

Postad 31 mars 2020 - 17:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 151 inlägg
  • 0

Har visst missat att TV3 Sport har upphört. Hittar ingenting på CD hemsida.

Postad 31 mars 2020 - 18:03

sohe
  • sohe
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Har visst missat att TV3 Sport har upphört. Hittar ingenting på CD hemsida.

Har väl bytt namn till Viasat Sport Extra.

Postad 31 mars 2020 - 18:22

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

I marknätet (Boxer) så heter den fortfarande TV3 Sport, där sänds samma hockeymatch som visas på Visat Sport Extra just nu så det är nog samma kanal med olika namn.

Postad 31 mars 2020 - 18:22

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Har väl bytt namn till Viasat Sport Extra.

Hej

TV3 Sport blev ersatt av Viasat Sport Extra 19 december.

Mvh

Niklas

Postad 31 mars 2020 - 21:42

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 151 inlägg
  • 0

Hej

TV3 Sport blev ersatt av Viasat Sport Extra 19 december.

Mvh

Niklas

Där ser man. Nåja, det var en kanal jag inte tittade på efter jag tog Viasat via CD.  Lite lustigt att TV3 Sport fortfarande har en tablå i den TV-tablå jag nyttjar.

Postad 01 april 2020 - 08:43

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 2

Hej

Information från oss på Canal Digital

Kostnad för sportpaket pga coronaviruset

Vi kommer inte ta betalt för sportkanalerna under april för er som redan abonnerar på våra sportkanaler och sportpaket pga att många sportevenemang är inställda eller skjutits upp.

Ny kanal - Godare

Idag ca 10:00 lanserar vi kanalen Godare som ni hittar på kanalplats 18 eller i våran playtjänst

Här kan ni läsa mer om kanalen

https://godare.se/

Frivisning av Viasat Film

Mellan den 1-7 april frivisas Viasat Film för alla våra kunder, detta gäller linjärt och via våran playtjänst.

Kanalplatser

110 Viasat Film Premiere HD

111 Viasat Film Action HD

112 Viasat Film Hits HD

113 Viasat Film Family

114 Viasat Series HD

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, 02 april 2020 - 09:34.

Postad 01 april 2020 - 13:14

angelsevov
  • angelsevov
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej

Information från oss på Canal Digital

Kostnad för sportpaket pga coronaviruset

Vi kommer inte ta betalt för sportkanalerna under april för er som redan abonnerar på våra sportkanaler och sportpaket pga att många sportevenemang är inställda eller skjutits upp.

Ny kanal - Godare

Idag ca 10:00 lanserar vi kanalen Godare som ni hittar på kanalplats 18 eller i våran playtjänst

Här kan ni läsa mer om kanalen

https://godare.se/

Frivisning av Viasat Film

Mellan den 1-7 april frivisas Viasat Film för alla våra kunder, detta gäller linjärt och via våran playtjänst.

Kanalplatser

112 Viasat Film Hits HD

113 Viasat Film Family HD

114 Viasat Series HD

Mvh

Niklas

Ni borde faktiskt frivisa kanalerna även för de som har deposition kort från CD. Det finns säkert folk (som mig till exempel) som har funderat på att skaffa abonnemang. CD är ganska snål om man jämför med Comhem eller Boxer även Telia ( som ofta frivisar kanaler för nya möjliga kunder)

Måste man binda sig på ett abonnemang i 24 månader för för att kunna ta del av innehålet? Vad sägs om 12 eller ingen bindingstid ( jag kan stå för prisskilnaden)? Jag behöver ingen hjälp med installation eller support heller. vill bara kanalerna, resten fixar jag själv hemma. 

Och en sista grej. Blir det nån av nyhetskanalerna (BBC World, CNN, Sky News) nån gång uppgraderat till HD? De produceras och sänds ju i HD

Redigerat av angelsevov, 01 april 2020 - 13:29.

Postad 01 april 2020 - 13:34

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 1

Ni borde faktiskt frivisa kanalerna även för de som har deposition kort från CD. Det finns säkert folk (som mig till exempel) som har funderat på att skaffa abonnemang. CD är ganska snål om man jämför med Comhem eller Boxer även Telia ( som ofta frivisar kanaler för nya möjliga kunder)

Måste man binda sig på ett abonnemang i 24 månader för för att kunna ta del av innehålet? Vad sägs om 12 eller ingen bindingstid ( jag kan stå för prisskilnaden)? Jag behöver ingen hjälp med installation eller support heller. vill bara kanalerna, resten fixar jag själv hemma. 

Och en sista grej. Blir det nån av nyhetskanalerna (BBC World, CNN, Sky News) nån gång uppgraderat till HD? De produceras och sänds ju i HD

Hej

Ska ta dina synpunkter om frivisningen vidare.

Det går att teckna löpande avtal med oss, dock så blir det helt utan kampanjer men då har du innevarande månad plus en månad i uppsägningstid. Detta går endast att lösa om du kontaktar kundservice. 

Har tyvärr ingen information om nyhetskanalerna i HD.

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, 01 april 2020 - 13:38.

Postad 01 april 2020 - 14:06

sohe
  • sohe
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

sic

Har tyvärr ingen information om nyhetskanalerna i HD.

Mvh

Niklas

Är det då felaktig information på Canaldigitals hemsida om t ex Sky News under beskrivning av kanalpaket?

Klickar man på Sky News står det "Kvalitet: HD".

Postad 01 april 2020 - 14:09

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 1

Är det då felaktig information på Canaldigitals hemsida om t ex Sky News under beskrivning av kanalpaket?

Klickar man på Sky News står det "Kvalitet: HD".

Hej

Tack sohe för informationen, du har helt rätt! Jag ser till att vi ändrar.

Mvh

Niklas

Postad 01 april 2020 - 14:16

sohe
  • sohe
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Hej

Tack sohe för informationen, du har helt rätt! Jag ser till att vi ändrar.

Mvh

Niklas

Det står ju också "15 kanaler 14 i HD" men jag räknar till sjutton kanalloggor. Vilka kanaler i baspaketet är inte i HD, är det bara Sky News?

Postad 01 april 2020 - 14:20

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 1

Det står ju också "15 kanaler 14 i HD" men jag räknar till sjutton kanalloggor. Vilka kanaler i baspaketet är inte i HD, är det bara Sky News?

Hej

Sky News (Free to air / SD-Kanal)

AlJAzeera (Free to air / SD-Kanal)

TV4 Guld (SD-Kanal)

Ser att alla SD-kanaler är uppmärkta som HD så vi ska se till att åtgärda detta.

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, 01 april 2020 - 17:44.

Postad 01 april 2020 - 19:08

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 196 inlägg
  • 0

På min faktura som drogs igår så var det fullt pris för sportpaketet för perioden 1-30 april, dvs. 199:-

Är det rätt?

Postad 01 april 2020 - 19:19

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

På min faktura som drogs igår så var det fullt pris för sportpaketet för perioden 1-30 april, dvs. 199:-

Är det rätt?

Så här står det i mejlet jag fick från Canal Digital i dag.

"Kostnadsavdraget för april månad kommer att göras på fakturan som du får i maj."

Postad 01 april 2020 - 19:34

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 196 inlägg
  • 0

Ok, bra då är det korrekt!

Redigerat av junkan, 01 april 2020 - 19:35.

Postad 01 april 2020 - 20:20

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 972 inlägg
  • 0
Trevligt med frivisning av Viasat film!

Noterar i guiden på min smartbox att det nu finns utökad programinformation för en vecka framåt, fantastiskt mycket bättre än de 6-8 timmar som var innan.
Detta var ju inte tekniskt möjligt tidigare när frågan ställts, har CD bytt epg-leverantör igen?

Postad 01 april 2020 - 22:51

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Hemma hos mig är det ingen frivisning av Viasat. Krävs det pairing för kort och mottagare? Jag har en alternativbox och det mesta fungerar utmärkt men vissa sportkanaler (som jag inte är intresserad av) gick inte att se.

Postad 01 april 2020 - 22:56

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Hemma hos mig är det ingen frivisning av Viasat. Krävs det pairing för kort och mottagare? Jag har en alternativbox och det mesta fungerar utmärkt men vissa sportkanaler (som jag inte är intresserad av) gick inte att se.

Frivisningen gäller väl endast Viasat Film!

Postad 01 april 2020 - 23:03

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Frivisningen gäller väl endast Viasat Film!

"1-7 april frivisar vi de fem kanalerna i kanalpaketet Viasat Film" skriver CD. Det är dessa kanaler som inte visas hemma hos mig. Det skulle vara kul att testa dem när det nu är frivisning.

Att jag bubblade om sport var mer en hänvisning till när ytterligare restriktioner som pairing införts. Det är alltså inte sport jag vill se!

Postad 01 april 2020 - 23:06

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

"1-7 april frivisar vi de fem kanalerna i kanalpaketet Viasat Film" skriver CD. Det är dessa kanaler som inte visas hemma hos mig. Det skulle vara kul att testa dem när det nu är frivisning.

Att jag bubblade om sport var mer en hänvisning till när ytterligare restriktioner som pairing införts. Det är alltså inte sport jag vill se!

Ok då förstår jag.

Postad 02 april 2020 - 07:10

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Trevligt med frivisning av Viasat film!

Noterar i guiden på min smartbox att det nu finns utökad programinformation för en vecka framåt, fantastiskt mycket bättre än de 6-8 timmar som var innan.
Detta var ju inte tekniskt möjligt tidigare när frågan ställts, har CD bytt epg-leverantör igen?

Hej

Nej det ska tydligen endast vara 8 timmar fortfarande, har tyvärr ingen möjlighet att testa själv så ska se om jag kan få tag i någon som kan testa åt mig. 

Mvh

Niklas

Hej

Vad har du för box? Du får gärna skicka ett PM så kan vi undersöka varför det inte fungerar.

Det krävs pairingbox/modul för att avkoda kanalerna.

Frivisningen gäller följande kanaler

112 Viasat Film Hits HD

113 Viasat Film Family HD

114 Viasat Series HD

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, 02 april 2020 - 07:25.

Postad 02 april 2020 - 09:30

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Viasat Film Family är väl inte i HD?

Postad 02 april 2020 - 09:33

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 0

Viasat Film Family är väl inte i HD?

Hej

Tack för informationen, du har rätt. Viasat Family är en SD-kanal. Ska se till att vi ändrar på kanallistan på webben.

Mvh

Niklas

Postad 02 april 2020 - 16:37

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hej

Vad har du för box? Du får gärna skicka ett PM så kan vi undersöka varför det inte fungerar.

Det krävs pairingbox/modul för att avkoda kanalerna.

Tack för att du alltid är snabb med att hjälpa till Niklas!!!

Jag har en VU+ box utan CA-modul. Krävs det pairing så är det alltså inte möjligt att titta.

Det kan vara ett klargörande för alla som kör alternativboxar på CanalDigital att Viasat inte är tillgängligt för oss.

Men det är inte något att vara särskilt ledsen över eftersom det finns andra tv-kanaler och tjänster. Fler än vad man hinner titta på.

Nu vet jag i alla fall varför det inte fungerar och behöver inte lägga tid på att försöka hitta en lösning. :D

Postad 02 april 2020 - 16:50

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 694 inlägg
  • 1

Jag har en VU+ box utan CA-modul. Krävs det pairing så är det alltså inte möjligt att titta.

Det kan vara ett klargörande för alla som kör alternativboxar på CanalDigital att Viasat inte är tillgängligt för oss.

Men det är inte något att vara särskilt ledsen över eftersom det finns andra tv-kanaler och tjänster. Fler än vad man hinner titta på.

Nu vet jag i alla fall varför det inte fungerar och behöver inte lägga tid på att försöka hitta en lösning. :D

Hej

Så lite så! 

Det blev en miss från vår sida att inte förtydliga det i informationen. Det du dock kan göra är att titta på kanalerna via playtjänsten.
Jag tror att Viasat Series bör fungera dock på din box, testa gärna.

Mvh

Niklas

Postad 02 april 2020 - 17:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 195 inlägg
  • 0

Hej

Nej det ska tydligen endast vara 8 timmar fortfarande, har tyvärr ingen möjlighet att testa själv så ska se om jag kan få tag i någon som kan testa åt mig. 

Gör helst inte det, EPGn fungerar nu bättre än den gjort någonsin sedan bytet av leverantör. Att vi får fylligare information än vad som enligt dina tidigare utsagor är tekniskt möjligt med denna box är en paradox jag kan stå ut med.

Postad 02 april 2020 - 19:58

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 972 inlägg
  • 0
Så var det då tillbaks igen med ynkliga 8 timmars programinformation😥
Nåväl, en kväll fick jag i alla fall njuta av det tydligen omöjliga, en riktig epg...eller var det en dröm?

Postad 02 april 2020 - 20:45

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 195 inlägg
  • 0

Så var det då tillbaks igen med ynkliga 8 timmars programinformation
Nåväl, en kväll fick jag i alla fall njuta av det tydligen omöjliga, en riktig epg...eller var det en dröm?

Nädå, det var verklighet, på ADB-boxen har jag under en tid haft utökad programinformation som sträckt sig flera dagar framåt. Vilket vi ju redan visste att boxen klarar av.

Postad 03 april 2020 - 21:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 106 inlägg
  • 0

Du måste såklart köra med en CA modul med kortet parat till CA modulen för att det ska fungera.

Postad 03 april 2020 - 23:41

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Du måste såklart köra med en CA modul med kortet parat till CA modulen för att det ska fungera.

Ja, om man vet att parning krävs och om man abonnerar på kanaler som kräver parning då är det självklart den åtgärd man behöver ta till.

Men i just mitt fall rör det sig om en frivisning en enstaka vecka och jag saknar CA-modul och jag hinner inte ens med de kanaler som redan finns, då är det inte någon större idé att anstränga sig så mycket.

Men det är bra att du skriver ditt inlägg så att CD-kunder som verkligen vill se Viasat framöver skall förstå vad som krävs om de kör på annan utrustning än den som erbjuds av Canal Digital.

Postad 04 april 2020 - 09:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 106 inlägg
  • 1

Ja, om man vet att parning krävs och om man abonnerar på kanaler som kräver parning då är det självklart den åtgärd man behöver ta till.

Men i just mitt fall rör det sig om en frivisning en enstaka vecka och jag saknar CA-modul och jag hinner inte ens med de kanaler som redan finns, då är det inte någon större idé att anstränga sig så mycket.

Men det är bra att du skriver ditt inlägg så att CD-kunder som verkligen vill se Viasat framöver skall förstå vad som krävs om de kör på annan utrustning än den som erbjuds av Canal Digital.

Om det är okodat så ska du såklart kunna se kanalen men om det bara är frivisning för dom som har ett CD abonnemang men fortfarande kräver ett kort så måste du såklart ha en CA modul även i det fallet.

Postad 04 april 2020 - 11:24

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Om man får tag på en begagnad inspelningsbar 500 gb ADB box utan kort kan man då få ett nytt då? Vet att dom boxarna använder dom stora smartkorten så det borde gå, men vet inte hur det funkar nu för tiden var ca 5 år sen jag hade en sån box.

Hur är stabiliteten på den boxen nu ca 5 år senare? För till dagens datum så hör den boxen till den stabilaste jag har ägt.

Börjar tröttna lite på ostabiliteten hos oneplace boxen...

Redigerat av 91robe, 04 april 2020 - 11:25.

Postad 04 april 2020 - 12:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 195 inlägg
  • 0

Hur är stabiliteten på den boxen nu ca 5 år senare? För till dagens datum så hör den boxen till den stabilaste jag har ägt.

Alldeles utmärkt, med reservation för att boxarna ju är rätt till åren nu. Hårddisken har väl passerat sin beräknade livslängd och det kan nog finnas andra delar också av elektroniken som börjar visa ålderstecken. Elektronik för konsumentmarknad konstrueras inte med tanke på lång livslängd först, så lite av en chansning blir det.
Canal Digital har ju krånglat till det från sin sida sedan bytet av EPG-data, vilket drabbar denna box på lite annat sätt än OnePlace bl a genom att man strypt tillgången till utökad EPG-information, men serieinspelningar fungerar numer relativt väl.
Håller med om att det är en jäkla bra box och rapporterna om OnePlace gör mig inte lockad att byta ner mig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.