Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Off Topic

130 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 juni 2013 - 09:04

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

En sak till, jag har numera lagt in att alla bilder importeras med en tonkurva som är liiite klippt i svärtan för konsekvent film-stuk. Är det oredigerat?


all förändring du gör på en rå fil är väl egentligen att betrakta som redigerat eftersom du ändrar ursprungsinformationen.

#52

Postad 20 juni 2013 - 09:06

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Men då borde import och export till LR vara ok? Det är ju samma grej som att ställa in nåt man gillar i kameran. DU kan ju t om ta en bild, titta i displayen, ändra inställningar och ta en ny för att på så vis få en så bra bild i kameran utan att redigera, fast det blir samma som att redigera den lite grann. Nä, det där med oredigerad är för stort för mig för att förstå, typ som universum eller tiden innan allt uppstod osv.

#53

Postad 20 juni 2013 - 09:09

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
då ska man vara riktigt hård och sätta gränsen redan i kameran... typ bara jpeg? men å andra sidan går det att mecka rätt mycket med bilderna i kameran också.... det är ju också redigering

jag svarade inte på nån speciellt, bara säger....

MAO... lönslöst med ett "oredigerat" tema... för vi kan inte enas om gränserna? Eller?

För mig är oredigerat... oredigerat till den grad att man kan jämföra det med analog film. Där det som togs vid foto tillfället är den färdiga bilden. Sen om man justerade ljus och färg i framkallningen så är det att anse som redigering... tror jag... typ... :D

Redigerat av Mikael_R, 20 juni 2013 - 09:10.


#54

Postad 20 juni 2013 - 09:10

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0

Men då borde import och export till LR vara ok? Det är ju samma grej som att ställa in nåt man gillar i kameran. DU kan ju t om ta en bild, titta i displayen, ändra inställningar och ta en ny för att på så vis få en så bra bild i kameran utan att redigera, fast det blir samma som att redigera den lite grann. Nä, det där med oredigerad är för stort för mig för att förstå, typ som universum eller tiden innan allt uppstod osv.


Att ta en bild och sen titta och ta ytterligare en bild för att justera något gör ju fortfarande bilden oredigerad. Sen har ju de lite dyrare kamerorna möjlighet till lättare redigering också. Men att ta flera bilde och ändra wb, bländare, slutare lr iso i kameran ser jag inte som att redigera bilden.

#55

Postad 20 juni 2013 - 09:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

då ska man vara riktigt hård och sätta gränsen redan i kameran... typ bara jpeg? men å andra sidan går det att mecka rätt mycket med bilderna i kameran också.... det är ju också redigering

jag svarade inte på nån speciellt, bara säger....

MAO... lönslöst med ett "oredigerat" tema... för vi kan inte enas om gränserna? Eller?

För mig är oredigerat... oredigerat till den grad att man kan jämföra det med analog film. Där det som togs vid foto tillfället är den färdiga bilden. Sen om man justerade ljus och färg i framkallningen så är det att anse som redigering... tror jag... typ... :D


Att man kan ändra bilden i kameran gör inte bilden mindre redigerad (i mina ögon) Alla ändringar oavsett metod efter slutaren stängts är redigering ;)

Ska man vara petnoga ska man nog dessutom som nämndes ovan fota i jpg för annars kommer färgrymder och kameraprofiler osv i import/export också spela roll.

#56

Postad 20 juni 2013 - 09:15

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Nej jag menade ändra jpg inställning för att få mer kontrast eller Active D-Lighting som Nikon använder för att ljusa upp mörka partier osv.

Alltså, du tar en bild och kollar i displayen hur det ser ut. Gå in och ökar kontrast och lägger på en tint i färginställningen och sedan aktiverar du högsta ADL-inställningen och tar en ny bild med de inställningarna. Det är ju direkt ur kameran utan efterjustering, men borde ju gå att likställa med redigering i LR.

Redigerat av overhard, 20 juni 2013 - 09:16.


#57

Postad 20 juni 2013 - 09:21

Unregistered2d8d729c
  • Unregistered2d8d729c
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Jag har själv just nu väldigt svårt med att få fram känsla i mina bilder, verkar som man tappat stinget och som det känns ibland...suget med.
Och jag har med tänkt precis som du Goa, att tänk om man minimalt kunde redigera sina bilder och ändå få fram den känslam man är ute efter, det hade varit bra.

Läste på nån sida...det var en tjej som hade kanonfina bilder med härliga känslor i.......hon skrev att hon max spenderar ca 2-3 minuter på varje på med redigering, sedan om det är sant vet ju inte jag, men fina var dom.

Visst finns det preset osv, men det är ju inte alla bilder dom funkar på...

Sedan tycker inte jag att det är fusk att försöka redigera fram en känsla i sina bilder.........bilden och motivet ska ju försöka tilltala betraktaren så att hon / han får samma känsla som du och det kan vara svårt.

Däremot kan jag tycka att det är fusk om man försöker få en bild att likna nått helt annat än vad motivet var när man tog bilden.... tex att lägga till en massa byggnader eller annat...det kallar jag mer fotomontage av nått slag.....men det kanske bara jag .


2-3 minuter tycker jag låter rimligt. Iaf om man gör som jag gör.

Jag tar en bild, redigerar den som jag vill att den ska vara, tonkurvor och hela skiten. Om jag är nöjd med den gör jag en preset för den redigeringen. Tar en annan bild, om den första var i sol så tar jag nästa i skugga, samma preset men gör om det fför att passa i skugga, nästa bild, personen i andra bilderna kanske var solbränd, då tar jag en icke solbränd person och anpassar samma preset till en sån bild.

Många av mina bilder har samma redigering, men bakom varje redigering finns åtminstone 15 olika av samma stil, för att kunna få fram samma redigering på alla bilder helt enkelt.

För att ta ett exempel, min vanligaste redigering, så har jag detta.

Kevin S-kurva auto +1 exp
Kevin S-kurva solig dag
Kevin S-kurva motljus
Kevin S-kurva morgonsol
Kevin S-kurva kvällssoll
Kevin S-kurva natur morgon
Kevin S-kurva natur kväll
Kevin S-kurva mörk person
Kevin S-kurva ljus person
Kevin S-kurva ljus person kväll
Kevin S-kurva ljus person morgon
Kevin S-kurva ljus person motljus
Kevin S-kurva mörk person morgon
Kevin S-kurva mörk person kväll
Kevin S-kurva mörk person kväll
Kevin S-kurva vinter

osv. osv. Just den redigeringen har jag i skrivande stund ca 70 versioner av, påverkade av årstider osv.

Nu har jag inte följt hela argumenteringen, men en stor del av fotandet är redigeringen för mig, jag anpassar mitt foto för redigering när jag tar bilden. Om bildredigeringsprogram inte funnits hade jag förmodligen inte ens ägt en kamera, för tycker redigeringen är mycket roligare. Så tror jag även det var på analoga tiden, man valde en speciell film för att få det man ville ha.

Man kan tycka det är fusk med presets osv, men jag har väl spenderat ca 15-20 timmar just för att kunna redigera en bild på några sekunder. Man har ett jobb, ett liv (i viss mån iaf) möjligtvis 2 timmars fritid 3 dagar i veckan, om man ska hinna redigera bilder man tagit så måste man mer eller mindre använda presets.

Kan vi inte bara ha en "[Dagens bild] Direkt från kameran" - Du får ha vilka inställningar du vill i kameran, BW eller vad som helst, Enda kravet är att det är en jpeg från kameran

Tycker det kunde varit jäkligt kul, se skillnad mellan canon, nikon, sony pentax, fuji, olumpus osv.

Redigerat av Unregistered2d8d729c, 20 juni 2013 - 09:35.


#58

Postad 20 juni 2013 - 09:33

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Man kan tycka det är fusk med presets osv, men jag har väl spenderat ca 15-20 timmar just för att kunna redigera en bild på några sekunder. Man har ett jobb, ett liv (i viss mån iaf) möjligtvis 2 timmars fritid 3 dagar i veckan, om man ska hinna redigera bilder man tagit så måste man mer eller mindre använda presets.

Oj, shit... det är ju hur mycket fritids tid som helst. I alla fall ur min småbarnsförälder syn... :D

Redigerat av Mikael_R, 20 juni 2013 - 09:33.


#59

Postad 20 juni 2013 - 09:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Nej jag menade ändra jpg inställning för att få mer kontrast eller Active D-Lighting som Nikon använder för att ljusa upp mörka partier osv.

Alltså, du tar en bild och kollar i displayen hur det ser ut. Gå in och ökar kontrast och lägger på en tint i färginställningen och sedan aktiverar du högsta ADL-inställningen och tar en ny bild med de inställningarna. Det är ju direkt ur kameran utan efterjustering, men borde ju gå att likställa med redigering i LR.


aah så menar du. Så länge du inte ändrar ursprungsfilen låter det inte som redigering för mig.

#60

Postad 20 juni 2013 - 09:39

Unregistered2d8d729c
  • Unregistered2d8d729c
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Oj, shit... det är ju hur mycket fritids tid som helst. I alla fall ur min småbarnsförälder syn... :D

Haha, det förstår jag, om jag varit förälder osv så hade jag skrivit 2 timmar, en gång i månaden, på sin topp. :) Nu bor jag dock ensam, så har fortfarande lite tid för mig själv :)

#61

Postad 20 juni 2013 - 09:42

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

2-3 minuter tycker jag låter rimligt. Iaf om man gör som jag gör.

Jag tar en bild, redigerar den som jag vill att den ska vara, tonkurvor och hela skiten. Om jag är nöjd med den gör jag en preset för den redigeringen. Tar en annan bild, om den första var i sol så tar jag nästa i skugga, samma preset men gör om det fför att passa i skugga, nästa bild, personen i andra bilderna kanske var solbränd, då tar jag en icke solbränd person och anpassar samma preset till en sån bild.

Många av mina bilder har samma redigering, men bakom varje redigering finns åtminstone 15 olika av samma stil, för att kunna få fram samma redigering på alla bilder helt enkelt.

För att ta ett exempel, min vanligaste redigering, så har jag detta.

Kevin S-kurva auto +1 exp
Kevin S-kurva solig dag
Kevin S-kurva motljus
Kevin S-kurva morgonsol
Kevin S-kurva kvällssoll
Kevin S-kurva natur morgon
Kevin S-kurva natur kväll
Kevin S-kurva mörk person
Kevin S-kurva ljus person
Kevin S-kurva ljus person kväll
Kevin S-kurva ljus person morgon
Kevin S-kurva ljus person motljus
Kevin S-kurva mörk person morgon
Kevin S-kurva mörk person kväll
Kevin S-kurva mörk person kväll
Kevin S-kurva vinter

osv. osv. Just den redigeringen har jag i skrivande stund ca 70 versioner av, påverkade av årstider osv.

Nu har jag inte följt hela argumenteringen, men en stor del av fotandet är redigeringen för mig, jag anpassar mitt foto för redigering när jag tar bilden. Om bildredigeringsprogram inte funnits hade jag förmodligen inte ens ägt en kamera, för tycker redigeringen är mycket roligare. Så tror jag även det var på analoga tiden, man valde en speciell film för att få det man ville ha.

Man kan tycka det är fusk med presets osv, men jag har väl spenderat ca 15-20 timmar just för att kunna redigera en bild på några sekunder. Man har ett jobb, ett liv (i viss mån iaf) möjligtvis 2 timmars fritid 3 dagar i veckan, om man ska hinna redigera bilder man tagit så måste man mer eller mindre använda presets.

Kan vi inte bara ha en "[Dagens bild] Direkt från kameran" - Du får ha vilka inställningar du vill i kameran, BW eller vad som helst, Enda kravet är att det är en jpeg från kameran

Tycker det kunde varit jäkligt kul, se skillnad mellan canon, nikon, sony pentax, fuji, olumpus osv.


Jag hade gärna sett en sådan tråd, särskilt eftersom jag själv tänkt skapa en rätt länge. Frågan är om det krävs en jpg från kameran eller hur stor skillnaden hade blivit om man bara import/exporterar en bild från rå till jpg för web.

Vore kul att se om det blir någon synbar skillnad. Annars är ju problemet för iallaf mig att jag aldrig fotar i jpg och då går man ju miste om tillfällen att ta såna bilder och lägga upp i tråden.

#62

Postad 20 juni 2013 - 09:48

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
2 timmar fritid var tredje månad kör jag med så jag brukar redigera varje bild max 25 sekunder. Utan preset. Med preset går det lite snabbare. :)

Jag förstår inte hur sådana bidler skulle kunna vara intressanta? Ingen här kör väl med jpg direkt ur kameran och att fota helt olika motiv på olika platser med olika objektiv gör väl större skillnad än själva jpg-konverteringen? Äh, nu låter jag väl bitter och tråkig, men jag fattar inte riktigt. :) Men kör gärna med en sån tråd, det blir säkert kul! ;)

#63

Postad 20 juni 2013 - 09:55

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Oj floyd, det var ju riktigt bra.....
Ja jag har ju sparat en massa preset som jag gjort själv när en bild varit bra, men som sagt så kanske man fotar i ett annat ljus, annan dag, osv osv, så passar dom inte liksom...

Det ända presetet som verkar funka bra är det som jag tror micke kallade för Morganton...har jag för mig ...he he :)
Det är det med pastell och lite magenta i, som jag brukar ha på mina strandbilder.

Sedan tycker jag att det är skitsvårt att försöka få fram en känsla i bilderna med redigering, men helt klart....utan redigering hade man nog inte kommit så långt i sina bilder :)

#64

Postad 20 juni 2013 - 09:59

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
tycker vi tar midsommarbilderna utan redigering så blir det dubbel kul :D

#65

Postad 20 juni 2013 - 10:00

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
JA! Midsommartävlingen måste vara fotad i jpg och oredigerade. :)

#66

Postad 20 juni 2013 - 10:04

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0

JA! Midsommartävlingen måste vara fotad i jpg och oredigerade. :)


haha why not vore superkul att se

#67

Postad 20 juni 2013 - 10:05

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Haha, det förstår jag, om jag varit förälder osv så hade jag skrivit 2 timmar, en gång i månaden, på sin topp. :) Nu bor jag dock ensam, så har fortfarande lite tid för mig själv :)

åhhh... du har all tid i världen Floyd... :rolleyes: jag avundas dig och din ensamma fritid... men bara ibland när jag är jätte trött...

För sanningen är att även om jag en gång hade det som du har, innan jag fick fru och barn, kan jag inte vara själv hemma mer än en dag utan få känslan av att världen just gått under och slukats upp i ett stort svart hål.

Redigerat av Mikael_R, 20 juni 2013 - 10:06.


#68

Postad 20 juni 2013 - 10:07

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
jag tycker vi alla lämnar in våra systemkameror och hädanefter tar vi bara kort med
Postad bild

#69

Postad 20 juni 2013 - 10:37

xray
  • xray
  • Guru

  • 4 296 inlägg
  • 0

Jag hade gärna sett en sådan tråd, särskilt eftersom jag själv tänkt skapa en rätt länge. Frågan är om det krävs en jpg från kameran eller hur stor skillnaden hade blivit om man bara import/exporterar en bild från rå till jpg för web.

Vore kul att se om det blir någon synbar skillnad. Annars är ju problemet för iallaf mig att jag aldrig fotar i jpg och då går man ju miste om tillfällen att ta såna bilder och lägga upp i tråden.

Finns riskt att det då blir mest mobilbilder i en sådan tråd - och i dagsläget finns ju redan en sådan tråd. Antar att de flesta är fotar i RAW.

tycker vi tar midsommarbilderna utan redigering så blir det dubbel kul :D

Va kul (ironi), då hoppar jag över den utmaningen.... :)

Finns risk att det blir en del snobberi då man talar om oredigerat vs redigerat, dvs att bilden inte egentligen inte är så bra eftersom den är efterarbetad. Det är kanske att förvänta att eftersom Jantelagen forfarande pyr under ytan... Tycker att att definitionen av icke-redigerat som Fotosidan använder är vettig.

#70

Postad 20 juni 2013 - 10:56

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Jag har redan en i reserv som jag redigerat som har med midsommar att göra.......så om det skall vara Oredigerat, då hoppar nog jag med he he

#71

Postad 20 juli 2013 - 16:28

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
kolla noga på killarna med keps :P http://www.youtube.c...eature=youtu.be

#72

Postad 21 juli 2013 - 09:26

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Men fy fan!

#73

Postad 21 juli 2013 - 09:46

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Ush, fy fan...jäkla pack !!

#74

Postad 21 juli 2013 - 10:08

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
I stort sett alla är ju med i gänget som snor objektivet. man ser tydligt hur han faktiskt uppmärksammar att hans objektiv är bort men snubbarna på högersidan drar bort han i motsatt riktning.

Men fy fan usch

#75

Postad 21 juli 2013 - 10:48

xray
  • xray
  • Guru

  • 4 296 inlägg
  • 0
Man får nog även passa sig här hemma i Sverige också för att inte komma i allt för nära kontakt med sådana grupper. Tiggarligor, vägpirater m.fl. verkar idag inte bara finnas i södra delar av Sverige. En bra kameraförsäkring vore bra att ha. Och man bör nog aldrig lämna kvar sina fotoprylar i bilen. Någon opportunistisk person kan ju ha sett att dessa hamnat i bagageutrymmet...

#76

Postad 21 juli 2013 - 21:43

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
jag skulle hamna i utländskt fängelse om något sådant hände mig... för jag hade nog inte kunnat tygla mina känslor... typ... :P

#77

Postad 26 juli 2013 - 13:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Håller på och läser i Bruus Östlings bok Konsten att fotografera fäglar och andra djur, en riktig bra bok med otroligt fina bilder. Ett tips till den som gillar fågelfotografering

#78

Postad 26 juli 2013 - 17:06

Unregistered2d8d729c
  • Unregistered2d8d729c
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Jag förstår inte hur sådana bidler skulle kunna vara intressanta? Ingen här kör väl med jpg direkt ur kameran och att fota helt olika motiv på olika platser med olika objektiv gör väl större skillnad än själva jpg-konverteringen? Äh, nu låter jag väl bitter och tråkig, men jag fattar inte riktigt. :) Men kör gärna med en sån tråd, det blir säkert kul! ;)


Sent svar. Man tänker svara imorn, men glömmer det...

Anledning är denna, jag har läst otroligt mycket om att vissa kameratillverkare har en bättre jpegmotor än andra osv, det påverkar inte mitt kameraval eller något, jag fotar alltid raw, då spelar inte det roll för mina bilder. Däremot är jag intresserad av det.

Några påståenden är:
> Olympus och Fuji är bäst när det kommer till att maximera sina jpg-bilder, dvs dynamiskt omfång i klass med raw-filen, tillagd skärpa utan artefakter osv.

> Olympus är totalt sett bäst om man ska se alla parametrar.

> Fuji är bäst när det gäller hudtoner

> Sony har en historik av onaturliga färger ibland, likaså har panasonic det. (borta nu mer eller mindre hos dom båda

> Pentax är extremt duktiga att hantera brus på jpg men ändå bibehålla skärpa

> Canon har mer levande färger än nikon

osv osv osv.

Så tråden kanske inte är nödvändig, men för en del av oss bildnördar är det intressant :)

#79

Postad 31 juli 2013 - 13:38

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Hur klistrar jag in ett videoklipp ?

Redigerat av mstoltz, 31 juli 2013 - 13:40.


#80

Postad 31 juli 2013 - 13:44

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Hmm funkar inte

Redigerat av mstoltz, 31 juli 2013 - 13:44.


#81

Postad 31 juli 2013 - 13:46

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4 023 inlägg
  • 0
Är det från youtube så tror jag att det brukar räcka med att klistra in länken, då blir det en video automagiskt. :)

EDIT: Testing, testing..

EDIT2: Det funkade..

Redigerat av knobloch, 31 juli 2013 - 13:48.


#82

Postad 31 juli 2013 - 13:52

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Här är i alla fall videon...

Det är en kille som är ute och cyklar i skogen då han möter en älg och tänker att han ska ta världen naturbild.

Så han går av cykeln och går nära den, då attackerar älgen honom

http://www.expressen...--attackerades/

Redigerat av mstoltz, 31 juli 2013 - 13:56.


#83

Postad 02 augusti 2013 - 07:04

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har den där gnagande känsla varje gång man gör massa arbete i lightroom lr rent generellt att det är minst lika mkt efterarbetet som gör kortet numera. Ibland får jag känslan av att jag fuskar när jag sätter igång i lightroom lr ps för att få fram en känsla lr ton i bilden.

Antar att jag är kvar i stenåldern när man inte hade de möjligheterna.

Lite sent kanske, men har inte tänkt på denna tråd innan.

Den möjligheten har funnits länge, många vet bara inte om det.
Men det gick att skicka in negativen till ett labb och be dem göra det man ville ha gjort och få bilderna precis som man ville ha dem...det gick ju inte lika snabbt som nu, om man inte hade ett eget labb i garderoben...men det gick. :)

#84

Postad 04 oktober 2013 - 21:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
uppar tråden... den kan vara bra att ha ibland faktiskt!


Jag har inte så mycket tid till varken foto eller dator, för jag har annat på gång som tar 99,9% av min lediga tid just nu... så... förlåt :P
Men jag ser er! Jag håller koll på era bilder, så inge slarvande nu bara för att jag inte har tid att kommentera varje dag. ;)

#85

Postad 05 oktober 2013 - 08:36

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

uppar tråden... den kan vara bra att ha ibland faktiskt!


Jag har inte så mycket tid till varken foto eller dator, för jag har annat på gång som tar 99,9% av min lediga tid just nu... så... förlåt :P
Men jag ser er! Jag håller koll på era bilder, så inge slarvande nu bara för att jag inte har tid att kommentera varje dag. ;)


ha ha ha....Absolut micke, jag lovar !!
Jag har det likadant som du just nu

#86

Postad 16 oktober 2013 - 12:20

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
+1
:)

I'll be back.
;)

#87

Postad 20 november 2013 - 05:56

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
För den som brukar läsa fototidningar såkan jag tipsa om Readly. De har flera sorters fototidningar men även andra, om man vill sälja in det till frugan. Men för att vara lite OT i denna tråd så håller jag mig till foto. Gratis kan man se en tidning per typ i ett provprenumeration, jag gick därefter över till ett erbjudande som kom per mail, att få 3 månader betala för 2. Det är avsed för surfplatta. Fungerar riktigt bra och det finns nog upp mot 100 tidningar att läsa och för de typer de har så kommer det samtidigt som det släpps till vanliga prenumeranter.

#88

Postad 20 november 2013 - 08:31

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
intressant tips que ska ta hem appen.

se nu till att ni båda kommer tillbaka pronto mikael och oh =)

#89

Postad 20 november 2013 - 10:02

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 1
Postad bildEn "mobild" medan ni inväntar min återkomst. :)

Redigerat av overhard, 20 november 2013 - 10:02.


#90

Postad 21 november 2013 - 15:22

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Rolig bild Juha!

Tittar ni på Alla är fotografer som går på SVT 1 tisdagkvällar? Jag gillar det, Rheborg är lagomt nördig och rätt inspirerande, Schyffert är kul på sitt moderna sätt också. Gillar själva känslan i programmet hittills där en halvtimme är tillräcklig programtid och de små fakta bitarna är intressanta.

#91

Postad 21 november 2013 - 15:48

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Jag såg det på svtplay i mobilen i förrgår. :) Riktigt trevligt program!

#92

Postad 21 november 2013 - 16:22

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4 023 inlägg
  • 0
Fin mobild!
Såg första men inte senaste. Ska nog försöka kika på svtplay ikväll. Gillart.

#93

Postad 24 november 2013 - 21:31

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
eftersom jag inte har så många tv kanaler nu (när man är husägare) så tar jag chips skålen, ett glas cola och sätter mig och tittar på forumet... :D

nu tänker ni... boxer, viasat, comhem bla bla bla... dreambox bla bla...

nej...

jag betalar radio och tv licens, det räcker.

#94

Postad 25 november 2013 - 10:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Skaffa netflix istället. Kostar 79kr/månad

Blir tröttsamt att sitta och titta på forumet en hel kväll. Dessutom blir tangentbordet fett av chipsfingrarna :)

#95

Postad 25 november 2013 - 12:21

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Jag tycker det är mysigt ju... Chips och forum.

Sen har jag ett skin på mitt Apple trådlösa tangentbord ;) Det måste man ha när man har barn, bara skölja av det sen!

#96

Postad 12 december 2013 - 20:29

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
sevärt

http://www.svtplay.s...anfor-manhattan

handlar lite om foto också

#97

Postad 12 december 2013 - 23:21

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

  • 1 883 inlägg
  • 0

kolla noga på killarna med keps :P http://www.youtube.com/watch?v=4YWaloz-Duw&feature=youtu.be


Kan bara instämma att det finns ett djäv--a pack i Ryssland, blev själv av med kamerautrustning för 17 000 kr i St Peterburg. Då var det inget gäng utan en riktig stortjuv av större format, så mitt råd till er som far dit lämna kamerautrustningen hemma eller ännu bättre skit i att fara dit det finns 1000 tals bättre ställen i världen.

Redigerat av RedMarathon, 12 december 2013 - 23:22.


#98

Postad 13 december 2013 - 07:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Det finns nog tjuvar överallt , inte bara i Ryssland :)

#99

Postad 19 december 2013 - 11:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
någon mer än jag som inte har fotat så mycket den senaste tiden?
tror vädret är den största boven för mig, samt att jag bor för långt ifrån kusten och det är kustfotografering som är roligast tycker jag.

men som sagt, vädret är inte allt för roligt. Bara grått och trist ute varje dag. Inget vinterlandskap att fota heller.

Inte så att jag har tröttnat, tvärtom, har abstinens men det finns inget att fota.
Kanske åker ner till bohuslän en sväng under jul när jag är nere hos familjen :)

#100

Postad 19 december 2013 - 11:19

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0

någon mer än jag som inte har fotat så mycket den senaste tiden?
tror vädret är den största boven för mig, samt att jag bor för långt ifrån kusten och det är kustfotografering som är roligast tycker jag.

men som sagt, vädret är inte allt för roligt. Bara grått och trist ute varje dag. Inget vinterlandskap att fota heller.

Inte så att jag har tröttnat, tvärtom, har abstinens men det finns inget att fota.
Kanske åker ner till bohuslän en sväng under jul när jag är nere hos familjen :)


Samma här och jag är hemmapappa på det. grått trist och ibland spricker det dock upp lite granna.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.