Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#9051

Postad 22 april 2018 - 08:32

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har första gen av psvr och tänkte köpa ett PS4 pro vilket som jag förstår gör att det ser bättre ut när man spelar vr spel. Men när jag ska köra vanliga spel med hdr så går det inte att ha vr enheten inkopllad. Stämmer detta? Läste nånstans att man måste koppla PS4:an direkt till teven, men går det då att ha en receiver med hdr stöd kopplad mellan?


Hej,

Ja det stämmer, köpte PS4 Pro igår. Kör med Onkyo receiver som klarar 4K och HDCP 2.2 på tre HDMI ingångar som jag använder mellan tv och PS4 Pro.

Har kopplat ur psvr för får ingen signal genom. Dåligt av Sony att inte lösa det annat än att släppa en uppgraderad vr.

#9052

Postad 23 april 2018 - 10:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

4k går bra, inget hdr stöd. 



#9053

Postad 17 maj 2018 - 21:53

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Min ps4 verkar ha fått fnatt idag. Kommett rejält åskväder, men grabben drog ut sladdar mm så fort han hörde det. Så den värsta smällen som kom när det slog ner hos grannen slapp den. Jag får ingen bild när jag sätter på den. Har testat en annna tv ,annan sladd mm. Höll inne inknappande för att få fram serviceläget men får ingen signal. Går set att göra något åt? Vanligt fel? Verkar som hdmi har dött.

Om inte får man väl skaffa en ny. Funderar på en Pro i så fall. Vad är skillnaden förutom att den kan köra 4K? Har en RK tv men den tar bara 4K i HDMI 1. Och min nuvarande receiver tar inte 4K.
Värt att satsa på Pro eller? Kan ju komma att skaffa en 4K receiver någon gång, men inte prio just nu

#9054

Postad 17 maj 2018 - 22:05

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Hur gammal är den?

#9055

Postad 17 maj 2018 - 22:14

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Minns inte riktigt. Strax över 2 år kanske. Är en limited ed metal gear solid V . Tror inte det kan vara åskan då den inte satt i väggen mer än när det mullrade i fjärran

#9056

Postad 17 maj 2018 - 22:19

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Har du kvitto kvar o den bara plötsligt stendog och det inte finns några tecken på yttre påverkan kan man alltid hävda reklamation.

#9057

Postad 17 maj 2018 - 22:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Jo visserligen . Läste lite efter googling att hdmi porten är rätt kass på äldre PS4. Den kan paja när som....

#9058

Postad 17 maj 2018 - 22:26

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Det är ju ännu bättre. Fabrikationsfel. Hävda detta om det är de du misstänker.
Jag har reklamera en iPhone 6 för den dog efter 2 år helt utan vidare. Hävdade att då det inte fanns några som helst skador på telefonens yttre och de inte skulle hitta någon vattenskada så har telefonen helt sonika dött pga något fel i hårdvaran och den ska hålla mer än 2 år.

#9059

Postad 18 maj 2018 - 10:56

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Alltså hur svårt ska det vara att spela 2st på en PS4? Här har Sony misslyckats totalt ur ett användarvänligt perspektiv.

Jag och sonen har spelat en del Diablo 3. Jag skapade i dagarna en season character och nu ville han joina mig men där tog det tvärstopp. Han måste vara inloggad på PSN som jag förstår det men jag lyckas inte på något sätt ge honom tillåtelse att spela online. Han har ett eget lokalt barnkonto på PS4an men när jag försöker logga in på PSN får jag bara "Onlinefunktioner är inte tillgängliga på grund av åldersbegränsningar". När jag försöker avaktivera systembegränsningar så ser jag i texten "Föräldrakontrollerna för nätverksfunktioner kommer inte avaktiveras" så hur in i hela h-vete stänger jag av detta? 



#9060

Postad 18 maj 2018 - 13:58

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 940 inlägg
  • 0
Du är nog tvungen att skapa ett nytt konto och lura hur gammal han är... 😒
Samma om man vill byta online nick, då måste man skapa ett nytt konto... wtf!
Tur att både jag o h sonen gått över nästan helt till PC spel...

#9061

Postad 18 maj 2018 - 14:07

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Ja tyvärr verkar det som att det är den enda vägen. Men vilket överförmynderi av Sony att inte jag som förälder själv får välja om min son ska få spel online eller inte oavsett ålder. Sen när dom väl är 13 så verkar det ju gå att reglera rätt mycket hur barnen ska få använda shopen osv. men innan det är det helt oåtkomligt  :angry:



#9062

Postad 21 maj 2018 - 11:38

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Finns väl lagar och regler att förhålla sig till. Sen godkänner man säkerligen en EULA när man signar upp.

 Ärligt talat tycker jag det vore skönt med åldersbaserade konton så jag får välja själv vilka åldersgrupper jag vill spela med. Så kan ni som vill spela med era och andras barn välja en sådan inställning -> Alla nöjda och glada :) 



#9063

Postad 23 maj 2018 - 09:50

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 1

Finns väl lagar och regler att förhålla sig till. Sen godkänner man säkerligen en EULA när man signar upp.

 Ärligt talat tycker jag det vore skönt med åldersbaserade konton så jag får välja själv vilka åldersgrupper jag vill spela med. Så kan ni som vill spela med era och andras barn välja en sådan inställning -> Alla nöjda och glada :)

Bästa idén jag har hört på länge. Ålder/ping/headset vore tre bra variabler som jag vill ha med!

Kombineras ålder+headset, så kan jag ta en lite sämre ping.

Ping+headset (högre ping, lägre ålder)=Pass!

 

Har haft min Pro sedan dag 1, den gick från att vara tyst till att idag stolt kunna uppbära PS4:s trademark "Boeing 747"-ljudnivå.

Spelar jag GoW förkyld, så är snart bihålorna rensade =)

När ni rensar ut damm från boxen, öppnar ni hela lådan då, eller lyfter ni bara på locket och blåser rent fläkten?



#9064

Postad 30 maj 2018 - 13:50

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Nån som vet om man bara kan ta en hårddisk från vår ps4 som inte fungerar och stoppa i den i den nya ps4 pron för att kunna tanka ner sparade data från den driven till ett USB minne? och sen byta tillbaka?



#9065

Postad 31 maj 2018 - 10:46

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Nån som vet om man bara kan ta en hårddisk från vår ps4 som inte fungerar och stoppa i den i den nya ps4 pron för att kunna tanka ner sparade data från den driven till ett USB minne? och sen byta tillbaka?

Men, nu kanske jag missförstod, men funkar den inte i vanliga PS4 lär den ju inte funka i din Pro?



#9066

Postad 31 maj 2018 - 10:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Menar du sparfiler? Sparar du inte dom i "molnet"? isf är det bara installera alla spelen och sparfilerna finns på din profil i molnet.



#9067

Postad 31 maj 2018 - 10:54

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0

Nån som vet om man bara kan ta en hårddisk från vår ps4 som inte fungerar och stoppa i den i den nya ps4 pron för att kunna tanka ner sparade data från den driven till ett USB minne? och sen byta tillbaka?

 

Nej, det verkar bara gå att säkerhetskopiera en fungerande PS4:

https://www.playstat...estore-ps4-hdd/



#9068

Postad 31 maj 2018 - 12:47

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Men, nu kanske jag missförstod, men funkar den inte i vanliga PS4 lär den ju inte funka i din Pro?

Hårddisken tror jag fungerar på den gamla ps4an,  själva spelaren fungerar inte efter åska. Tror att HDDn är intakt. 

 

Menar du sparfiler? Sparar du inte dom i "molnet"? isf är det bara installera alla spelen och sparfilerna finns på din profil i molnet.

Jag sparade filer i molnet jo, trodde jag. Mina sparfiler sparades, men inte sonens som hade sin inloggning på samma konsol. Läste nu i efterhand att det bara är huvudkontot som sparas i molnet och inte eventuella familjemedlemmars sparfiler trots att man har satt upp familj i PSN+... Spela online kan man men tyvärr inte sparfilerna. 

 

 

 

Nej, det verkar bara gå att säkerhetskopiera en fungerande PS4:

https://www.playstat...estore-ps4-hdd/

Jag tänker att eftesom den gamla hårddisken borde fungera så skulle jag kunna rycka ut hddn från den och byta ut befintliga hddn tillfälligt i ps4 pro och bara starta upp den. känns som den borde fungera att göra så? sedan spara ner sparfilerna jag behöva och byta tillbaka



#9069

Postad 31 maj 2018 - 13:15

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Går väl att ansluta lagringsenheter via usb? finns väl kabinett? slipper man slita upp och ut/in?



#9070

Postad 31 maj 2018 - 13:26

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

KAbinett finns, men vill inte köpa:) eller jo det kan jag väl, men en aspekt är ju, vad gör PS4 PRo med en extern hdd när den ansluts första gången? Vanliga hårddiskar formaterar den så att den passar ps4an. hddn är vissleringen formaterad som en ps4, men är en systemdisk, då kanske den får fnatt och raderar allt...?

 

att dra ur hårddiskarna är ju annars ganska simpelt... 

men skulle gärna vilja veta om det funkar....


Redigerat av Bulldog76, 31 maj 2018 - 13:27.


#9071

Postad 31 maj 2018 - 14:47

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Tror inte du kan bara stoppa in den tyvärr. Tror ps4 måste formatera ny disk

#9072

Postad 01 juni 2018 - 07:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0

Jag tänker att eftesom den gamla hårddisken borde fungera så skulle jag kunna rycka ut hddn från den och byta ut befintliga hddn tillfälligt i ps4 pro och bara starta upp den. känns som den borde fungera att göra så? sedan spara ner sparfilerna jag behöva och byta tillbaka

 

Tror inte att det går, men du kan ju alltid testa.

 

Men är du säker på att hårddisken är hel? Om åskan slog ut DVD-läsaren så är risken stor att disken är kass med. De är rätt känsliga...



#9073

Postad 01 juni 2018 - 12:56

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Det märkliga är att grabben hann dra ut elsladd ur väggen innan nedslaget hos grannen, jag är nästan helt säker på att själva spelaren egentligen fungerar men att det är HDMI kontakten eller chippet som falerat. PS4 startar och blinkar inget på felmeddelande osv. den bara vägrar att få signal till tv. Och jag har povat andra sladdar, annan tv mm...



#9074

Postad 02 december 2018 - 13:00

Wecco72
  • Wecco72
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Hej!
Har en fråga om Viaplay som jag använder via ps4an, på alla serier så är det bara stereo ljud... hittar inga inställningar för att få annat ljudformat.

Någon som vet eller har något förslag?

#9075

Postad 11 december 2018 - 08:25

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Nu kommer kanske en korkad fråga, men det får ni leva med.

 

Jag har den första varianten av PS4, köpte den på lanseringsdagen. Upptäckte till min förvåning att den har fått stöd för HDR för ett bra tag sedan (detta har varit ointressant tidigare, då jag inte haft en HDR-tv). Trodde att det bara var Pro-modellerna som fungerade med HDR.

 

Så, min dumma fråga: Innebär detta att alla spel som stöder HDR (vilket verkar vara de flesta nya spel nuförtiden) alltså kommer att kunna visas med HDR på min TV? Jag har inaktiverat inställningen i konsolen då bilden blev helknasig, men det beror nog på en för gammal HDMI-kabel. Är det någon som sitter med en lanserings-PS4 och kan bekräfta att HDR fungerar?



#9076

Postad 11 december 2018 - 08:30

Richard_L
  • Richard_L
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 1

Nu kommer kanske en korkad fråga, men det får ni leva med.

 

Jag har den första varianten av PS4, köpte den på lanseringsdagen. Upptäckte till min förvåning att den har fått stöd för HDR för ett bra tag sedan (detta har varit ointressant tidigare, då jag inte haft en HDR-tv). Trodde att det bara var Pro-modellerna som fungerade med HDR.

 

Så, min dumma fråga: Innebär detta att alla spel som stöder HDR (vilket verkar vara de flesta nya spel nuförtiden) alltså kommer att kunna visas med HDR på min TV? Jag har inaktiverat inställningen i konsolen då bilden blev helknasig, men det beror nog på en för gammal HDMI-kabel. Är det någon som sitter med en lanserings-PS4 och kan bekräfta att HDR fungerar?

 

Inga problem med HDR! Lirar också på en lanserings-PS4 :)



#9077

Postad 11 december 2018 - 08:46

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Inga problem med HDR! Lirar också på en lanserings-PS4 :)

Suveränt, tack för snabbt svar! Då blir det att beställa en ny HDMI-kabel för att spela med HDR!



#9078

Postad 11 december 2018 - 09:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Svar på det fetstilade: Ja
(förutsatt att din tv inte gör nått dumt och att den är rätt inställd; kabeln borde inte vara nått problem)

Edit: oj vad sen jag var...nåja, inte säkert du behöver byta kabel iaf

Redigerat av pacman, 11 december 2018 - 09:23.


#9079

Postad 11 december 2018 - 10:14

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Svar på det fetstilade: Ja
(förutsatt att din tv inte gör nått dumt och att den är rätt inställd; kabeln borde inte vara nått problem)

Edit: oj vad sen jag var...nåja, inte säkert du behöver byta kabel iaf

TV:n fixar HDR från Netflix och Youtube utan problem (det är en Samsung Q6F).

 

Kabeln behöver nog bytas. Testade med befintlig kabel och bilden blev superskum. Som att man dragit upp skärpan till 1000 % och kontrasten till nästan lika mycket. Mina HDMI-kablar har typ fem-sex år på nacken då jag köpte dem i samband med förstärkarköpet då. Har i alla fall beställt denna kabel nu.



#9080

Postad 11 december 2018 - 13:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

TV:n fixar HDR från Netflix och Youtube utan problem (det är en Samsung Q6F).

Det garanterar inte att 1080p HDR över Hdmi funkar. Men ja, det borde funka även där. Se till "UHD Color" eller vad Samsung kallar det är påslaget för aktuell Hdmi ingång bara.

Kabeln behöver nog bytas. Testade med befintlig kabel och bilden blev superskum. Som att man dragit upp skärpan till 1000 % och kontrasten till nästan lika mycket. Mina HDMI-kablar har typ fem-sex år på nacken då jag köpte dem i samband med förstärkarköpet då. Har i alla fall beställt denna kabel nu.

Hur gamla kablarna är saknar betydelse, bara de klarar den datahastighet HDR signalen kräver. Kan man kolla i förväg, får man deep color att funka klarar kabeln även hdr.

Nåja, du blir ju inte fattig på kuppen oavsett. :)

#9081

Postad 11 december 2018 - 13:49

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Hur gamla kablarna är saknar betydelse, bara de klarar den datahastighet HDR signalen kräver. Kan man kolla i förväg, får man deep color att funka klarar kabeln även hdr.

 

Ja, jag har förstått att så är fallet. Att det inte riktigt finns "versioner" på HDMI-kablarna på det sätt som ingångarna har versioner. Men om man köpt billigare HDMI-kablar för fem-sex år sedan så borde sannolikheten vara hög att det är rätt "klena" kablar antar jag?

 

Hursomhelst, det är ju en billig kabel jag beställt som enligt hemsidan sägs klara den datahastighet som krävs!



#9082

Postad 11 december 2018 - 14:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Vet inte exakt vad bas-PS4 skickar ut vid HDR (google svek mig) men det är iaf inte mer krävande än vad du får vid Deep Color i vanliga fall.

Det är inga pengar nej men det du ska ha med dig är att det nödvändigtvis inte måste vara kabeln som är problemet här. Normalt ger för klen kabel störningar ("snö" i bilden) eller ingen bild alls. På din beskrivning låter det som nått annat fel. Vi får se. :)

Edit: kör du via stärkaren? Klarar den pass-thru av HDR?

Redigerat av pacman, 11 december 2018 - 14:10.


#9083

Postad 11 december 2018 - 15:40

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Vet inte exakt vad bas-PS4 skickar ut vid HDR (google svek mig) men det är iaf inte mer krävande än vad du får vid Deep Color i vanliga fall.
Det är inga pengar nej men det du ska ha med dig är att det nödvändigtvis inte måste vara kabeln som är problemet här. Normalt ger för klen kabel störningar ("snö" i bilden) eller ingen bild alls. På din beskrivning låter det som nått annat fel. Vi får se. :)
Edit: kör du via stärkaren? Klarar den pass-thru av HDR?


Bilden blir lite bättre när jag stänger av spelläget i TVn, men upplever den fortfarande som överdrivet skarp. Blir som du lite skeptisk till att det hänger på kabeln, men ska i alla fall testa.

Kör inte genom stärkaren, utan direkt in i TVn.

#9084

Postad 11 december 2018 - 16:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Ja olika kablar gör inte bilden vare sig mer eller mindre skarp.

Låter som om Tv:n ändra inställning och att du reagera på det.

#9085

Postad 16 december 2018 - 20:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Auto game mode som triggar gamemode-inställningarna som är horribla? Du bara ändrar inställningatna på plats s.a.s så blir det kanske bra. Tror den har skärpa på typ 10 som standard f.eks.

#9086

Postad 18 december 2018 - 10:12

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Ja olika kablar gör inte bilden vare sig mer eller mindre skarp.

Låter som om Tv:n ändra inställning och att du reagera på det.

 

Auto game mode som triggar gamemode-inställningarna som är horribla? Du bara ändrar inställningatna på plats s.a.s så blir det kanske bra. Tror den har skärpa på typ 10 som standard f.eks.

 

Detta gick att fixa med inställningarna. Jag hittade inte inställningar för spelläget först, men sedan så fick jag till det helt plötsligt. Med andra ord verkar det som att jag köpte kabeln i "onödan". Hursomhelst är jag nöjd och glad och spelar i HDR just nu (även om jag inte tycker att det är dunderskillnad mot SDR i Red Dead Redemption 2).



#9087

Postad 18 december 2018 - 10:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

just det spelet skal ha dålig HDR.



#9088

Postad 18 december 2018 - 10:33

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

just det spelet skal ha dålig HDR.

Jo jag läste det också. "Fejkad" HDR eller något åt det hållet. Är snart klar med det och ska återuppta Shadow of the Tomb Raider. Förväntar mig lite mer där!



#9089

Postad 18 december 2018 - 20:31

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Nu kan man få en liten fancy video med sina gamingstats för PS4, perfekt inför julledigheten.

https://feber.se/spe...tid_med_playst/

#9090

Postad 19 december 2018 - 00:08

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Nu kan man få en liten fancy video med sina gamingstats för PS4, perfekt inför julledigheten.

https://feber.se/spe...tid_med_playst/


Trevligt, lite kort dock.

1018 timmar i The Division... :)

#9091

Postad 19 december 2018 - 07:29

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Trevligt, lite kort dock.

1018 timmar i The Division... :)

 

880 timmar Uncharted 4... :)



#9092

Postad 13 februari 2019 - 13:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

jag har den gamla modellen av ps4.  funderar på varför fläkten går på högvarv så fort man har ett spel igång, även om man inte spelar.

 

Ibland när jag spelar och inte hinner färdigt med ett uppdrag så pausar jag bara och låter spelet va på . sen åker jag och jobbar eller går och sover eller nåt. När jag kommer tillbaka efter massor av timmar så står fortfarande fläkten på högvarv.  varför gör den det?



#9093

Postad 13 februari 2019 - 16:48

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

jag har den gamla modellen av ps4.  funderar på varför fläkten går på högvarv så fort man har ett spel igång, även om man inte spelar.
 
Ibland när jag spelar och inte hinner färdigt med ett uppdrag så pausar jag bara och låter spelet va på . sen åker jag och jobbar eller går och sover eller nåt. När jag kommer tillbaka efter massor av timmar så står fortfarande fläkten på högvarv.  varför gör den det?

Ligger den platt eller står den upp på högkant?

Jag har min liggandes platt och då är utblåset nedåt. Satte dit några distanser så den kom upp två cm och efter det blev den betydligt tystare.

#9094

Postad 13 februari 2019 - 16:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ligger den platt eller står den upp på högkant?

Jag har min liggandes platt och då är utblåset nedåt. Satte dit några distanser så den kom upp två cm och efter det blev den betydligt tystare.

 

den ligger platt.

tack för tipset. Ska genast testa att ställa den på högkant eller hitta distanser :)



#9095

Postad 13 februari 2019 - 17:45

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Du kan även sätta PS4:an i sleep mode. Då fortsätter spelet där du slutade och den behöver inte stå på halva dagen.

#9096

Postad 13 februari 2019 - 17:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du kan även sätta PS4:an i sleep mode. Då fortsätter spelet där du slutade och den behöver inte stå på halva dagen.

Jaså, ska kika på det. Det vore ju skönt.

Att ställa den på högkant hjälpte inte nämligen. Susar och väser lila mycket för det.

#9097

Postad 13 februari 2019 - 17:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du kan även sätta PS4:an i sleep mode. Då fortsätter spelet där du slutade och den behöver inte stå på halva dagen.


Provade att sätta den i viloläge och sen starta igen. Men då kom jag inte tillbaka i spelet så det verkar inte funka.

Eller finns det något annat ”sleep mode” än ”gå in i viloläge” ?

#9098

Postad 13 februari 2019 - 19:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Det är inte optiska driven då utan faktiskt fläkten?


Redigerat av Demon Slayer, 13 februari 2019 - 19:39.


#9099

Postad 13 februari 2019 - 22:59

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Provade att sätta den i viloläge och sen starta igen. Men då kom jag inte tillbaka i spelet så det verkar inte funka.

Eller finns det något annat ”sleep mode” än ”gå in i viloläge” ?

 

Gå in i Settings, power saving settings, set features available in rest mode och bocka för Keep application suspended. Det var några år sedan jag gjorde det så jag hade glömt att man var tvungen att göra det.



#9100

Postad 13 februari 2019 - 23:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Gå in i Settings, power saving settings, set features available in rest mode och bocka för Keep application suspended. Det var några år sedan jag gjorde det så jag hade glömt att man var tvungen att göra det.

Tack för det. Ska ordna det :)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.