Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Original stereo i olika bilar?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 maj 2017 - 10:39

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Är det någon som känner till om det finns någon sida där dom testar "original" stereorna som sitter i bilar.

Funderar på att köpa en Golf ska jag lägga till pengarna för ett Dynaudio system?

 



#2

Postad 05 maj 2017 - 05:46

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Googlar du runt lite kan du nog hitta folk som testat både med och utan Dynaudio i Golf. Någon test som du frågar efter har jag inte sett men heller inte letat efter. Hade själv tidigare en Golf mk6 med Dynaudio och är glad att jag gjorde det valet :-) 



#3

Postad 05 maj 2017 - 06:30

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Jag har en  Golf med Dynaudio, stor skillnad mot original. Så har du inga planer på att riva ur allt och bygga nytt ljud så ska du satsa på det.



#4

Postad 06 maj 2017 - 10:31

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Har funderat lite på hur mycket mer skulle jag få betala för att sätta in en ljudanläggning som är bättre än Dynaudio systemet.

Gillar ju också hur bra det integrerar med bilen vilket man kanske inte får med andra ljudgrejer.



#5

Postad 06 maj 2017 - 10:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Har funderat lite på hur mycket mer skulle jag få betala för att sätta in en ljudanläggning som är bättre än Dynaudio systemet.

Gillar ju också hur bra det integrerar med bilen vilket man kanske inte får med andra ljudgrejer.

Nackdelen med att sätta in egna saker är ju att de oftast blir mer stöldbegärliga och även lättare att stjäla än integrerade originalsystem.

 

Idag verkar det ju inte stjälas såna saker alls längre just pga all integration i bilen.



#6

Postad 06 maj 2017 - 11:12

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Nackdelen med att sätta in egna saker är ju att de oftast blir mer stöldbegärliga och även lättare att stjäla än integrerade originalsystem.

 

Idag verkar det ju inte stjälas såna saker alls längre just pga all integration i bilen.

Nu tror jag iofs att det handlar om ett färdigmonterad ljudpaket som är integrerat och inte ett eftermonterat.

Får uppfattningen att detta är ett tillval VW har

 

 

 

 

 

EDIT: Som masse70 påtalar i nästa inlägg handlade det om alternativ till Dynaudio vilket jag helt missade. SORRY!!


Redigerat av bahama, 06 maj 2017 - 11:46.


#7

Postad 06 maj 2017 - 11:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Nu tror jag iofs att det handlar om ett färdigmonterad ljudpaket som är integrerat och inte ett eftermonterat.

Får uppfattningen att detta är ett tillval VW har

Jo men jag menade inte tillvalen som VW har utan just tredjepartsgrejer och inget annat.

 

Och Niska pratade just om att INTE välja VW´s Dynaudio-tillval, dvs tredjeparts.



#8

Postad 07 maj 2017 - 10:32

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

http://ljudbyggaren....00-vw-slim#desc

 

Betydligt bättre ljud än det överprisade Dynaudio systemet



#9

Postad 07 maj 2017 - 10:56

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 1

Problemet med min orginalstereo satt mer i huvudenheten än i högtalarna i sig.

Boomigheten försvann när jag bytte HU, men såklart blev det ett stort lyft i högre register när det även blev Gladen RS frontsystem.

 

Jag brukar inte stå ut med orginalsystemen i de Passat hyrbilar vi har i jobbet, kan inte lyssna på dem.


Redigerat av Unregistered31eb059f, 07 maj 2017 - 10:56.


#10

Postad 09 maj 2017 - 13:07

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Problemet med min orginalstereo satt mer i huvudenheten än i högtalarna i sig.

Boomigheten försvann när jag bytte HU, men såklart blev det ett stort lyft i högre register när det även blev Gladen RS frontsystem.

 

Jag brukar inte stå ut med orginalsystemen i de Passat hyrbilar vi har i jobbet, kan inte lyssna på dem.

Intressant trodde det "alltid" var högtalarna som var problemet.



#11

Postad 18 maj 2018 - 21:35

Unregistered70ec061a
  • Unregistered70ec061a
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jag tyckte volvos nya värsting system lät riktigt snyggt
Saabs nya 9-5 hade ett riktigt HIFI system som skulle lanseras.
De vallade bort det först.
men några eldsjälar orkade vända så de skulle lansera systemet vid nästa facelift
Har en kompis som jobbade på Saab som är riktigt HIFI Nörd och arbetade med akustik och ljud isolering mm.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.