Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company 2 (Xbox 360)

1550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9,13 (15) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6,5 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 28 januari 2010 - 19:22

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
GRYMT DEMO! man kommer inte in på ett enda ###### spel, ändå är vi 3 pers som sitter och försöker komma in på något med quick game alternativet.

#52

Postad 28 januari 2010 - 19:24

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
var in och bokade mitt X idag.

1 kr vart summan bytte in PGR4 och Badcompany 1

#53

Postad 28 januari 2010 - 19:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Kom inte heller in, får försöka senare ikväll.

#54

Postad 28 januari 2010 - 19:42

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Samma skit nu. Suck jag vill spela

#55

Postad 28 januari 2010 - 19:47

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Typiskt EA. Inget av deras spel har funkat vid launch. Samma med denna demon :P

#56

Postad 28 januari 2010 - 19:52

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Typiskt EA. Inget av deras spel har funkat vid launch. Samma med denna demon :P



Skulle kunna vara ett sätt att skapa en "hype" också.

#57

Postad 28 januari 2010 - 19:59

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
JAG KOM IN NU!

satt å tröck joing game i typ 2 - 3m in så kom jag in sen

#58

Postad 28 januari 2010 - 20:03

Dodds
  • Dodds
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Jag satt och väntade i ~15 sekunder innan jag kom in i spelet B) Ska säga att spelet känns faktiskt väldigt intressant! Kul med lite omväxling mot MW2 :P

#59

Postad 28 januari 2010 - 20:08

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Har spelat också de senaste 10 minuterna

#60

Postad 28 januari 2010 - 20:12

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Samma här. IM IN!

#61

Postad 28 januari 2010 - 20:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Fan då får jag försöka igen då

#62

Postad 28 januari 2010 - 20:29

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Att styra gubben tycker jag känns som att köra en ###### pansarvagn, shit va segt det var, ingen annan som upplever det?:P

#63

Postad 28 januari 2010 - 20:39

Unregistered91a58c3b
  • Unregistered91a58c3b
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Att styra gubben tycker jag känns som att köra en ###### pansarvagn, shit va segt det var, ingen annan som upplever det?:P




håller med dig om att det är segt, för min del tror jag det beror på att jag är van vid CODmw2 som jag lagt några timmar på senaste tiden.

#64

Postad 28 januari 2010 - 21:26

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Hoppas spelet flyter bättre när det släpps än det gör nu :S

Alla servrar laggade, och det gick knappt att köra något. Man fastnade i allt!
Börjar nästan ångra att jag bokat det..

#65

Postad 28 januari 2010 - 21:32

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0

Hoppas spelet flyter bättre när det släpps än det gör nu :S

Alla servrar laggade, och det gick knappt att köra något. Man fastnade i allt!
Börjar nästan ångra att jag bokat det..


Jag håller med dig.

#66

Postad 28 januari 2010 - 22:12

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Visst fasiken laggar servrarna. Försökte hoppa in i en stridsvagn, tog nog mellan 2-3s innan man var inne i stridvagnen efter man tryckt.

Dock har jag aldrig varit så förtjust i Battlefield serien, senaste vettiga spelet i den serien var Vietnam. :blush:
Jämfört med MW2 som går jäkligt snabbt och smidigt, så har alltid BF haft något "gelé"-effekt i ens gubbe.
Dvs inget köp för min del, hade hoppats att det skulle kännas som MW2 efter jag sett någon trailer från spelet. :)

Redigerat av Really, 28 januari 2010 - 22:13.


#67

Postad 28 januari 2010 - 22:24

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Blir nog inget köp för min del heller. Tyckte inte direkt demot gav mig nåt som jag blev sugen på mer av. Styrningen är seg. Siktar rakt på och skjuter folk på 10 meters avstånd med AR och träffar 3-4 skott men ändå blir jag dödad av ett pistolskott. Man kan fortfarande inte ligga ner, bara stå eller sitta på huk. Man springer riktigt långsamt, när man får spawna väldigt långt bort hela tiden så är det väldigt irriterande. Granater gör väldigt lite skada. Fortfarande bara ett enda spelsätt(?), dvs det med lådorna(ja jag är medveten om att det bara är ett demo och att de kanske inte ha rmed alla spelsätt, men visst borde de väl ändå kunna ha med vanlig team deathmatch?)? Det laggar(!!!).
Nåt som kunde bli bra ger än en gång ett halvdant intryck, åtminstone enligt mig. Hade verkligen hoppats på det här som en ersättare för MW2 som jag för tillfället tröttnat totalt på, men det verkar inte som BC2 kommer leva upp till mina förväntningar och framförallt förhoppningar.
OBS! Andra får förstås tycka vad de vill.

#68

Postad 28 januari 2010 - 22:44

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0

Blir nog inget köp för min del heller. Tyckte inte direkt demot gav mig nåt som jag blev sugen på mer av. Styrningen är seg. Siktar rakt på och skjuter folk på 10 meters avstånd med AR och träffar 3-4 skott men ändå blir jag dödad av ett pistolskott. Man kan fortfarande inte ligga ner, bara stå eller sitta på huk. Man springer riktigt långsamt, när man får spawna väldigt långt bort hela tiden så är det väldigt irriterande. Granater gör väldigt lite skada. Fortfarande bara ett enda spelsätt(?), dvs det med lådorna(ja jag är medveten om att det bara är ett demo och att de kanske inte ha rmed alla spelsätt, men visst borde de väl ändå kunna ha med vanlig team deathmatch?)? Det laggar(!!!).
Nåt som kunde bli bra ger än en gång ett halvdant intryck, åtminstone enligt mig. Hade verkligen hoppats på det här som en ersättare för MW2 som jag för tillfället tröttnat totalt på, men det verkar inte som BC2 kommer leva upp till mina förväntningar och framförallt förhoppningar.
OBS! Andra får förstås tycka vad de vill.



Jag håller med dig helt och hållet. Fy, vilket besvikelse detta spel blev.

#69

Postad 28 januari 2010 - 23:03

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Hur är det med AA och frameraten på demot? Det va det jag störde mig på när jag lirade betan på PS3.

#70

Postad 28 januari 2010 - 23:50

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
På dagen var det ingen lagg, det uppstod först på kvällen, åtminstone för mig men det var stundtals vill säga.

#71

Postad 29 januari 2010 - 00:04

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Blir nog inget köp för min del heller. Tyckte inte direkt demot gav mig nåt som jag blev sugen på mer av. Styrningen är seg. Siktar rakt på och skjuter folk på 10 meters avstånd med AR och träffar 3-4 skott men ändå blir jag dödad av ett pistolskott. Man kan fortfarande inte ligga ner, bara stå eller sitta på huk. Man springer riktigt långsamt, när man får spawna väldigt långt bort hela tiden så är det väldigt irriterande. Granater gör väldigt lite skada. Fortfarande bara ett enda spelsätt(?), dvs det med lådorna(ja jag är medveten om att det bara är ett demo och att de kanske inte ha rmed alla spelsätt, men visst borde de väl ändå kunna ha med vanlig team deathmatch?)? Det laggar(!!!).
Nåt som kunde bli bra ger än en gång ett halvdant intryck, åtminstone enligt mig. Hade verkligen hoppats på det här som en ersättare för MW2 som jag för tillfället tröttnat totalt på, men det verkar inte som BC2 kommer leva upp till mina förväntningar och framförallt förhoppningar.
OBS! Andra får förstås tycka vad de vill.



Jag håller med dig helt och hållet. Fy, vilket besvikelse detta spel blev.


Då är vi 3.. Kommer ge det ett nytt försök om några dagar, men just nu känns det verkligen som en besvikelse.

Gick tillbaka och lirade lite MW2, och höll på att snurra skallen av mig pga den obefintliga sensitivityn som var i BC2. :)
Stridvagnskänsla var namnet.

#72

Postad 29 januari 2010 - 00:15

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Vilket skitspel! :)

Det kändes typ 5 år gammalt, skitfult och man rör sig konstant i slow-mo som man vore träffad av en stun-granade...

Blää

Redigerat av -Palle-, 29 januari 2010 - 00:15.


#73

Postad 29 januari 2010 - 00:33

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Går det inte att ställa in sensitivity som i COD? :)

#74

Postad 29 januari 2010 - 00:37

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Fran era beskrivningar verkar det ju samre en ettan?

#75

Postad 29 januari 2010 - 00:42

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0

Fran era beskrivningar verkar det ju samre en ettan?


Har inte spelat ettan, men som en ovanstående person skrev så känns spelet som att det vore flera år gammalt, riktigt äckligt att spela detta faktiskt.

#76

Postad 29 januari 2010 - 04:02

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Spelade demot idag, flöt på riktigt fint faktiskt :)
Dock så ska jag hålla med om man man rörde sig ganska så segt (hemska minnen från Gears till PC), att sensen var ganska luddig, tar tid att vänja sig, och att grafiken på miljöerna (träd, buskar) var väldigt dålig. MEd tanke på den förstörlighet och den grafik som Red Faction klarar av (som dessutom är äldre och större) så känns deras ursäkt "förstörliga miljöer kräver för mycket av spelet" som just en dålig ursäkt. Antingen var de riktigt lata eller så behöver deras grafik/fysikmotor uppdateras en hel del.
Dock var det som sagt ganska kul iaf, som omväxling till halo :blush:

#77

Postad 29 januari 2010 - 08:07

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
spelar man i squad får man ju se till att inte alla dör. då slipper man springa så mycket. tycker grafiken var helt ok, lite luddigt pga snön i träden men inte så farligt. Spelade hela kvällen fram till halv12.. hade ingen som helst lagg. Eller jo 1 gång laggade det till lite men inte annars. Helt klart att mw2 hamnar på hyllan nu ett tag framöver, detta klår mw2 med en hel del imo :)

#78

Postad 29 januari 2010 - 08:47

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Jag saknar WOW-känslan.
Det släpps så extremt mycket shooters till höger och vänster idag och dom flesta är 95% likadana.

Känns som att det behövs nått utöver det vanliga för att stå ut idag, hajar inte varför dom inte förstår det.

BF1943 var tio gånger mer underhållande än detta... Synd att dom gör stortsatsningarna helt fel :)

#79

Postad 29 januari 2010 - 16:15

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Det funkar att spela helt klart. Det är inget modern warfare och jag hade inte direkt några förväntningar på det.
Tyvärr kommer inget spel i närheten av den serien. Vet inte riktigt vad folk förväntade sig. En grej som detta har som är bättre än mw är fan ljudet. Här känns det verkligen som på riktigt.

Idag laggar det inget alls för en gång skull och det blir fler spelsätt. Tycker folk dör som flugor. Snipern är dock något jag inte fattar. Går inte att sätta en person med det helt seriöst. Spelade man en match igår och la ner efter det så borde man ju ge det en chans iallafall tycker jag.

Men det blir köp, singleplayern var roligt i ettan. Det kan säkerligen funka bara man ger det tid. Inget klår ju mw som sagt.

Redigerat av asbra, 29 januari 2010 - 16:16.


#80

Postad 29 januari 2010 - 17:30

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Hur lång var singleplayern i ettan?

#81

Postad 29 januari 2010 - 17:53

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Ljudet känns som det vore 7.1

Får ljud från bakkanalerna vid THX EX inställningen på receivern, en himla glad överraskning :(

#82

Postad 29 januari 2010 - 17:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Själv tycker jag BF är lite mer kalle anka än te.x COD men det är väl ingen överraskning, blev väl inte heller sådär till mig i byxan men jag tror det kan vara roligt med ett helt lag från minhembio te.x!

Det ända jag inte förstår riktigt är att man kan bara vara 4 i en squad, vi skulle inte kunna hamna 18pers från minhembio i samma lag då eller? Är det fallet känns det lite surt......

#83

Postad 30 januari 2010 - 09:16

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Själv tycker jag BF är lite mer kalle anka än te.x COD men det är väl ingen överraskning, blev väl inte heller sådär till mig i byxan men jag tror det kan vara roligt med ett helt lag från minhembio te.x!

Det ända jag inte förstår riktigt är att man kan bara vara 4 i en squad, vi skulle inte kunna hamna 18pers från minhembio i samma lag då eller? Är det fallet känns det lite surt......

Ett lag består ju oftast av många squads väl, så även om squads bara kan vara 4 så kan väl fler spela i samma lag?
Sen har väl Bad Company 2 ett spelläge som består av squad vs. squad vs. squad, då kanske man bara kan vara 4 i samma lag.

#84

Postad 30 januari 2010 - 11:07

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0

Själv tycker jag BF är lite mer kalle anka än te.x COD men det är väl ingen överraskning, blev väl inte heller sådär till mig i byxan men jag tror det kan vara roligt med ett helt lag från minhembio te.x!

Det ända jag inte förstår riktigt är att man kan bara vara 4 i en squad, vi skulle inte kunna hamna 18pers från minhembio i samma lag då eller? Är det fallet känns det lite surt......


Kollade upp det. Men kan ju spelar 12 pers i samma lag med partychatten men squadsen är max 4. så man spelar ju ändå i samma hög.

#85

Postad 30 januari 2010 - 14:06

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Alltså nog fan gillar jag spelet alltså, Mw2 har ju blivit arkadigt så in i ****t.
Tex sniping på långa avstånd så måste du räkna med gravitation i Bf.

Det är ju annan fart i bf, lite mer verklighets troget, inte nå dårar som springer runt med kniv och lallar på.
Blir då garanterat köp.

#86

Postad 30 januari 2010 - 15:11

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Hoppas spelet flyter bättre när det släpps än det gör nu :S

Alla servrar laggade, och det gick knappt att köra något. Man fastnade i allt!
Börjar nästan ångra att jag bokat det..


Tar tillbaka det mesta av påståendena :D

Det laggar mycket mindre nu, det kom tydligen någon fix den 29e. Och så har dom säkert hunnit fixa till servrarna nu till skillnad mot precis efter demo-släppet.

Visst, spelet är inte lika precist som MW2, men har saknat de stora ytorna och skillanderna i spelsätt man kan välja ^_^

Synd att det ändå är så långt kvar tills spelet släppt. För nu lirar jag hellre demot än MW2 :P

Har inte hunnit testa flyga helikopter än bara..

#87

Postad 30 januari 2010 - 15:36

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Inte for att vara en hater men forvaxlar inta ganska manga av er MW2s snabba instant gratification gameplay med kvalite? Om snabbhet och megahog sense = bra spel sa borde ju Quake 3 eller Tribes 2 fortfarande vara basta multiplayershooters nagonsin.

#88

Postad 30 januari 2010 - 19:05

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0

Inte for att vara en hater men forvaxlar inta ganska manga av er MW2s snabba instant gratification gameplay med kvalite? Om snabbhet och megahog sense = bra spel sa borde ju Quake 3 eller Tribes 2 fortfarande vara basta multiplayershooters nagonsin.


+1

#89

Postad 30 januari 2010 - 23:39

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0

Inte for att vara en hater men forvaxlar inta ganska manga av er MW2s snabba instant gratification gameplay med kvalite? Om snabbhet och megahog sense = bra spel sa borde ju Quake 3 eller Tribes 2 fortfarande vara basta multiplayershooters nagonsin.


+2

#90

Postad 31 januari 2010 - 00:28

mole
  • mole
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Inte for att vara en hater men forvaxlar inta ganska manga av er MW2s snabba instant gratification gameplay med kvalite? Om snabbhet och megahog sense = bra spel sa borde ju Quake 3 eller Tribes 2 fortfarande vara basta multiplayershooters nagonsin.


haha +3! är helt skilda spel tycker jag. även om codden är ett skämt i jämförelse med quaken när det gäller snabb gameplay :D . lirade bfbc2-demot igår och det laggade rejält vilket försämrade upplevelsen en hel del. när jag provade idag var laggen betydligt mindre påtaglig. dessutom har jag slipat lite på skillsen med bössan så nu lyckas man ju ha ihjäl folk till och med!

#91

Postad 31 januari 2010 - 01:30

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Oh no, you didnt!
Igge: Quake 3 är utan tvekan ett av dom bästa multiplayerspelen som gjorts. Visade att man måste kunna sikta och röra sig snabbt för att bli duktig. Och Quake Live har ju fått ett uppsving till spelet, så det är än populärt 11år efter det kom ut.

Saken med Battlefield är att dom aldrig någonsin haft någon skön kontroll. Skulle det varit MW2 men med bilar och större banor, då skulle det kunnat rocka.

#92

Postad 31 januari 2010 - 04:27

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Ramlade nu på småtimmarna in i Genstrukturs spel, det var jävligt roligt alltså. Vilket ###### team. Skönt när man väl dödar folk och grejer.
Tror på detta spelet helt klart. Blir ballt.

#93

Postad 31 januari 2010 - 14:26

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Oh no, you didnt!
Igge: Quake 3 är utan tvekan ett av dom bästa multiplayerspelen som gjorts. Visade att man måste kunna sikta och röra sig snabbt för att bli duktig. Och Quake Live har ju fått ett uppsving till spelet, så det är än populärt 11år efter det kom ut.

Hehe, jag foredrog Unreal Tournament :)

Saken med Battlefield är att dom aldrig någonsin haft någon skön kontroll. Skulle det varit MW2 men med bilar och större banor, då skulle det kunnat rocka.

Hmmz? Ja dalig kontroll suger. Iallafall om den verkligen ar dalig och inte bara anpassad for spelet. Manga tyckte tex att Dead Space hade dalig och seg kontroll. Och visst var den seg, men den var perfekt anpassad for spelet och inte dalig. Men pa tal om BFBCs kontroller sa verkar det som om vissa gillar dem eller inser att olika speltyper kan krava ett annat tempo och att det ar en vanesak, vissa tycker att de suger bara for att det inte ar samma som i MW2.

#94

Postad 31 januari 2010 - 15:34

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Hehe, jag foredrog Unreal Tournament :)

Hmmz? Ja dalig kontroll suger. Iallafall om den verkligen ar dalig och inte bara anpassad for spelet. Manga tyckte tex att Dead Space hade dalig och seg kontroll. Och visst var den seg, men den var perfekt anpassad for spelet och inte dalig. Men pa tal om BFBCs kontroller sa verkar det som om vissa gillar dem eller inser att olika speltyper kan krava ett annat tempo och att det ar en vanesak, vissa tycker att de suger bara for att det inte ar samma som i MW2.


Kontrollen är helt okay enligt mig. Tycker bara att lagget gör den värre än den egetligen är..

ta tex dörröppningar med lite lagg i spelet, samt att ma nblir beskjuten av någon och vill hitta ett gömställe. Man kan inbland försöka träffa dörröppningen 3 gånger innan man dör/lyckas komma in pga lagget och den något sega styrningen vilket gör att man inte hinner korrigera gubbens rörelser lika snabbt.

Redigerat av Mahti, 31 januari 2010 - 15:34.


#95

Postad 01 februari 2010 - 01:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Kollade upp det. Men kan ju spelar 12 pers i samma lag med partychatten men squadsen är max 4. så man spelar ju ändå i samma hög.


Det låter bra det! Kan bli kul med 12polare i samma lag, vi kommer smiska röv! :)

#96

Postad 04 februari 2010 - 08:40

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Vilket skitspel, värre än Bad Company-demot när det kom!

Satt ute vid piren igår så satt det två motståndare uppe på den där pipelinen som går ut med vattnet. Jag satte mig ner för att snipea dessa stilla-sittandes objekt men det gick inte. Jag satt där i 2 minuter och sköt säkert 20 sniperskott!! Efter varje skott rörde de sig lite för de visste att nån sköt på dem men sen satt de stilla igen och jag tog 10 sekunder på mig att ha siktet mitt i huvudet men inget hände? Har jag missat nåt typ man måste kolla nån vindmätare eller nåt??

#97

Postad 04 februari 2010 - 08:44

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Vilket skitspel, värre än Bad Company-demot när det kom!

Satt ute vid piren igår så satt det två motståndare uppe på den där pipelinen som går ut med vattnet. Jag satte mig ner för att snipea dessa stilla-sittandes objekt men det gick inte. Jag satt där i 2 minuter och sköt säkert 20 sniperskott!! Efter varje skott rörde de sig lite för de visste att nån sköt på dem men sen satt de stilla igen och jag tog 10 sekunder på mig att ha siktet mitt i huvudet men inget hände? Har jag missat nåt typ man måste kolla nån vindmätare eller nåt??


Jag tror du missar den så kallade gravitationen som alla lider utav, om de sitter väldigt långt bort beroende på vilken sniperbössa du använder så får du sikta något över huvudet. Jag gillar det, det ska krävas lite skill för att vara duktig med sniperbössan, annars blir det ju Counterstrike direkt.

#98

Postad 04 februari 2010 - 10:32

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Jag tror du missar den så kallade gravitationen som alla lider utav, om de sitter väldigt långt bort beroende på vilken sniperbössa du använder så får du sikta något över huvudet. Jag gillar det, det ska krävas lite skill för att vara duktig med sniperbössan, annars blir det ju Counterstrike direkt.


Okej hur räknar man ut det?... eller får man gå på känsla? Jag bord eju rimligen ha träffar i bröstet eller i höften då om jag siktade på huvudet?

Vet när jag spelade Delta Force Landwarrior för en massa år sedan så var det så att man kunde få skjuta 1-2 meter över gubben för och träffa och 1-2 meter snett framför om de rörde på sig.... Då var det känsla man fick gå på... jag brukade dra ett provskott på en vägg som var på samma avstånd för att se hur mycket över skottet gick jämfört med där jag sikta.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 04 februari 2010 - 10:34.


#99

Postad 04 februari 2010 - 10:37

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Okej hur räknar man ut det?... eller får man gå på känsla? Jag bord eju rimligen ha träffar i bröstet eller i höften då om jag siktade på huvudet?

Vet när jag spelade Delta Force Landwarrior för en massa år sedan så var det så att man kunde få skjuta 1-2 meter över gubben för och träffa och 1-2 meter snett framför om de rörde på sig.... Då var det känsla man fick gå på... jag brukade dra ett provskott på en vägg som var på samma avstånd för att se hur mycket över skottet gick jämfört med där jag sikta.


Det blir lite av en vanesak att bedöma, jag spelade väldigt mycket sniper under ps3betan och låste upp m95an vilket är en trevlig kanon.

Men att skjuta riktskott är ju inte fel, bara man kommer ihåg ungefär sin position så man inte behöver skjuta provskott nästa gång. Risken är ju rätt stor att du avslöjar din position.

Men när du väl får in flytet med bössan/bössorna så kommer det gå som på räls, absolut svårast är ju att plocka personer i flykten.

#100

Postad 04 februari 2010 - 14:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jo det är gravitation, märker man när man drar iväg en RPG te.x på ett mål långt bort, man får sikta över. Sniperbössan har jag dock inte förstått mig på, har dödat en person med den. Han stod med ryggen vänd mot mig på 5m avstånd :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.