Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur förbättrar jag ljudet på bästa sätt?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 maj 2020 - 15:32

kyuugi
  • kyuugi
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag är total nybörjare på ljud och hembio, köpte ett par begagnade Klipsch full tower högtalare (RP-260F), tillsammans med en pioneer VSX-933.

Jag tycker ljudet är bra men när vi ser på film så skulle jag gärna höra mer dialog och mindre bas och explosioner. Jag har försökt leta runt i förstärkarens meny för att justera ljudet och jag hittade förvisso en bas-volym men märker knappt någon skillnad.

Vad bör jag köpa för att åstadkomma ett ljud som inte stör grannarna mitt i natten i en lägenhet?

#2

Postad 01 maj 2020 - 15:40

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Läs manualen 

https://intl.pioneer... Manual(sv).pdf

 

Hur har du kopplat ljudet från Datorn/Tvn ?



#3

Postad 01 maj 2020 - 15:46

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Du borde kunna köra simulerad 5.1 och höja centerkanalen.

Annars se till att du kör ren 2.0 stereo. Kolla om det finns nightmode/nattläge annars. 

 

Varför envisas folk med att köra flerkanals receiver till stereo. 
Vissa filmer har kass ljud mix också kan påpekas. 


Redigerat av TijY, 01 maj 2020 - 15:52.


#4

Postad 01 maj 2020 - 16:21

kyuugi
  • kyuugi
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Köpte receivern på rekommendation från en vän, hade väl tänkt uppgradera till fler högtalare så småningom men det är inte bråttom. Ska ge mig på att läsa igenom manualen ordentligt. Oftast så ser vi på Apple TV då går ljud och bild via hdmi eller så är det tv via arc

#5

Postad 01 maj 2020 - 16:23

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0