Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Draughtmaster Flipp eller flopp

170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Draughtmaster Flipp eller flopp (143 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
OBH Nordica 6501 DraughtMaster (Öltapp) 1 5,92 (23) Inga priser
OBH Nordica 6502 DraughtMaster (Öltapp) 1 8,67 (5) Inga priser
OBH Nordica 6503 DraughtMaster (Öltapp) 1 6,5 (1) Inga priser

#101

Postad 19 juni 2008 - 03:48

Unregistered0add6e9f
  • Unregistered0add6e9f
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Det blir onekligen gott öl, men helt klart låter fläkten en hel del.... har läst på nätet om folk som bytt ut sin fläkt mot en tyst data-fläkt, finns det någon här som provat den variaten?

/Janne


Jag har bytt ut fläkten i min Drahtmaster 6503 mot en Noctua NF-S12-1200 120mm, https://www.prisjakt...kt.php?p=144671

Blev en enorm skillnad till det bättre, passade även på att ta lite bilder om någon är intresserad.

Mvh Stefan

#102

Postad 19 juni 2008 - 03:48

Unregistered0add6e9f
  • Unregistered0add6e9f
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Det blir onekligen gott öl, men helt klart låter fläkten en hel del.... har läst på nätet om folk som bytt ut sin fläkt mot en tyst data-fläkt, finns det någon här som provat den variaten?

/Janne


Jag har bytt ut fläkten i min Drahtmaster 6503 mot en Noctua NF-S12-1200 120mm, https://www.prisjakt...kt.php?p=144671

Blev en enorm skillnad till det bättre, passade även på att ta lite bilder om någon är intresserad.

Mvh Stefan

#103

Postad 19 juni 2008 - 05:32

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Jajjamen upp med bilderna :)

#104

Postad 19 juni 2008 - 08:48

ferna
  • ferna
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Jag har bytt ut fläkten i min Drahtmaster 6503 mot en Noctua NF-S12-1200 120mm, https://www.prisjakt...kt.php?p=144671

Blev en enorm skillnad till det bättre, passade även på att ta lite bilder om någon är intresserad.

Mvh Stefan


Tror nästan att det bryter mot sveriges grundlag att säga en sån sak utan att samtidigt publicera bilder.. :)
Var det bara byta rakt av? Några modningar som behövdes?

*sitter med fingret på beställnings knappen för en ny fläkt*

#105

Postad 19 juni 2008 - 09:58

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jag har bytt ut fläkten i min Drahtmaster 6503 mot en Noctua NF-S12-1200 120mm, https://www.prisjakt...kt.php?p=144671

Blev en enorm skillnad till det bättre, passade även på att ta lite bilder om någon är intresserad.

Mvh Stefan


fungerade det bra med dom två lägen som finns på fläkten? är det bara olika spänning på läge 1 och 2? funkar det med två lägen även med den nya fläkten?

behövde du göra några nya hål? går det att sätta tillbaka den gamla om man skulle behöva använda garantin?

mvh Janne

#106

Postad 19 juni 2008 - 10:24

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Riktigt dålig, låter mycket, bara skumm i glaset och är riktigt jobbig att byta behållare på.

Visst det va ett roligt försök, men en total flopp tyvär !! :)

#107

Postad 19 juni 2008 - 10:46

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Riktigt dålig, låter mycket, bara skumm i glaset och är riktigt jobbig att byta behållare på.

Visst det va ett roligt försök, men en total flopp tyvär !! :)


hmm... konstigt.... har du kylt faten ordentligt innan? jag får precis lagom med skum, och byta behållare tar ju ett par minuter? vad är problemet?

Jag är nöjd, skulle möljligtvis vara fläktljudet då, men det kan man nog göra något åt genom att byta fläkt....

#108

Postad 19 juni 2008 - 11:36

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Många har frågat efter andra sorters öl till maskinen. Tuborg som ägs av Carlsberg har tuborg grön (som enligt mitt tycker är bästa pilsnern) och i julas kunde man köpa Tuborg Julebryg under en kort tid. Jag missa att sticka över till Danmark under påsken och kolla om Tuborg körde med sin Påskebryg.


Vad kostar faten i danmark? kan ju vara intressat att köpa med sig några om man är i närheten.....

#109

Postad 19 juni 2008 - 12:55

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

Riktigt dålig, låter mycket, bara skumm i glaset och är riktigt jobbig att byta behållare på.

Visst det va ett roligt försök, men en total flopp tyvär !! :)


JA fläkten låter mycket men det går väl förhoppningsvis att fixa om det kommer bilder från SC Aero :)
Skum får jag bara en liten krona av men man måste ju vinkla glaset och hälla på sidan annars blir det obra. byta behållare gör man som sagt på några minuter utan stress, fast är man törstig är det ju lättare med burk :)

Vad kostar faten i danmark? kan ju vara intressat att köpa med sig några om man är i närheten.....


Vet inte vad dom kostar i danmark men om man drar till bordershopen i tyskland så sparar man några kronor, dock inte mycket och det är inte värt det.

#110

Postad 19 juni 2008 - 15:07

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Ett fat verkar ligga på DKK 99,95:- om man åker till Burg och handlar... Inte så man tjänar på att åka dit och fylla upp bilen direkt.

Håller inte alls med om att det är jobbigt att byta fat, tar ett par minter eller runt åtta minuter om man ska väta upp packningarna! Min maskin har inte dragit igång kompressorn ännu efter att jag tappade upp sista glaset igår kväll och det är iallafall 18timmar sedan! :)

Trillade över en sida som heter Beer Machine, verkar också spännande.

Edit: Bara för jag nämnde att pumpen inte gått igång ännu så gjorde den självklart det nu. (16.30)

Redigerat av SwedishBadger, 19 juni 2008 - 17:39.


#111

Postad 19 juni 2008 - 15:20

Unregistered0add6e9f
  • Unregistered0add6e9f
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Bilder kommer upp i kväll, hoppas jag.....

#112

Postad 19 juni 2008 - 19:23

Unregistered0add6e9f
  • Unregistered0add6e9f
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1
Ok här kommer en liten guide angående fläktbyte i en Draugtmaster 6503

-Börja med att dra ur sladden !!!!


Vad som behövs:
-Draugtmaster 6503
-Fläkt, jag använde en Noctua NF-S12-1200 120mm, https://www.prisjakt...kt.php?p=144671
-Stjärnskruvmejsel
-Avbitare
-"Sockerbit"
-såg

Skruva ur 6 st skruvar, 2 st sitter under "gummittassarna" upptill
Bifogad fil  DSC01513__Large_.JPG   66,45K   17 Antal nerladdningar
Så här ser det ut bakom plasten
Bifogad fil  DSC01515__Large_.JPG   67,6K   13 Antal nerladdningar
Klipp av svart & röd kabel till orginalfläkten
Bifogad fil  DSC01516__Large_.JPG   63,14K   12 Antal nerladdningar
Fläkten som jag använde
Bifogad fil  DSC01524__Large_.JPG   140,27K   12 Antal nerladdningar
Orginal & ny fläkt, sida vid sida
Bifogad fil  DSC01526__Large_.JPG   136,83K   11 Antal nerladdningar
Kapa av hörnen på ena sida av fläkten
Bifogad fil  DSC01528__Large_.JPG   118,09K   8 Antal nerladdningar
Närbild på kapnigen
Bifogad fil  DSC01529__Large_.JPG   93,4K   6 Antal nerladdningar
Fläkthållare med nya "gummihållare" monterat
Bifogad fil  DSC01530__Large_.JPG   112,37K   8 Antal nerladdningar
Från andra sidan
Bifogad fil  DSC01531__Large_.JPG   144,34K   7 Antal nerladdningar
Fläkten fastsatt i hållaren
Bifogad fil  DSC01532__Large_.JPG   130,35K   10 Antal nerladdningar
Från andra sidan, här ser ni varför måste såga av hörnen, för att kunna dra dit gummihållarna till fläkten
Bifogad fil  DSC01533__Large_.JPG   117,46K   9 Antal nerladdningar
Montera "sockerbit" på kabel som medföljer fläkten
Bifogad fil  DSC01536__Large_.JPG   42,36K   8 Antal nerladdningar
Skruva fast kablarna
Bifogad fil  DSC01540__Large_.JPG   98,51K   13 Antal nerladdningar
Monterat och klart !!
Bifogad fil  DSC01541__Large_.JPG   67,16K   9 Antal nerladdningar
Baksidan med nya fläkten monterad
Bifogad fil  DSC01546__Large_.JPG   66,02K   9 Antal nerladdningar

Strömställaren på baksidan funkar precis som vanligt, även efter fläktbytet.
Läge 1 = 7 volt till fläketen
Läge 2 = 12 volt till fläkten

Hoppas att min lilla guide kommer till nytta !!

Trevlig Midsommar
MvH Stefan

#113

Postad 19 juni 2008 - 20:41

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Intressant med fläktbytet! Såg ju inte alls särskilt avancerat ut. Stor skillnad på ljud före/efter?

#114

Postad 19 juni 2008 - 20:56

Unregistered0add6e9f
  • Unregistered0add6e9f
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Intressant med fläktbytet! Såg ju inte alls särskilt avancerat ut. Stor skillnad på ljud före/efter?


Jajamänsan !!! det blev en enorm skillnad, iallafall på min draughtmaster !!!

Lycka till med bytet !!

#115

Postad 19 juni 2008 - 21:43

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Jajamänsan !!! det blev en enorm skillnad, iallafall på min draughtmaster !!!

Lycka till med bytet !!


Du har inte märkt någon skillnad om maskinen går varmare eller så?
Hade varit väldigt intressant att veta hur luftflödet är specat på original fläken i maskinen innan man skrider till verket.

#116

Postad 19 juni 2008 - 21:54

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Skulle snarare tro att Noctuan flyttar mer luft än original.
Kan man inte få DM för 899 nånstans längre?

Redigerat av bananplanta, 19 juni 2008 - 21:57.


#117

Postad 28 juni 2008 - 16:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Har läst hela tråden .. då jag varit så sugen på denna maskin ..

Tack för att ni fick mig till att leta fram denna http://www.bottlesho.../Beercider/666/ sidan igen :P

Maveric B)

#118

Postad 20 augusti 2008 - 19:34

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Tjena, nyss köpt en draughtmaster och nu testat den första gången. Den skummar mycket och ingen kolsyra så skall det inte vara? kan jag satt in den fel? Sedan går den igång hela tiden och "pumpar" upp trycket.

Redigerat av nixxz, 20 augusti 2008 - 19:45.


#119

Postad 20 augusti 2008 - 20:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Nej, det e nog inget "fel" det är så den "fungerar" som sagt bara skräp !

#120

Postad 20 augusti 2008 - 20:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skräp?

Konstigt...Min funkar då hur bra som helst..
Så länge man ser till att kyla "fatet" läääänge....Sen blir det alltid lite mer skum i första glaset men sen funkar det hur bra som helst....Enda stora nackdelen är att den lever om uta hel*ete...Jag har en gammal version...

Pumpar inte upp trycket så ofta heller...Istort sett bara när man hällt upp öl


Prova att ta ut "fatet" och blöta packningen å sätt tillbaka den..
Har hänt mig en gång..

Edit
Alltså kyla "fatet" i kylen ett dygn typ...Eller lägg den i frysen tills den är riktigt kall..

Redigerat av moparman, 20 augusti 2008 - 20:58.


#121

Postad 21 augusti 2008 - 08:25

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
ja jag kylde fatet i ett dygn innan. Nu pumpar den upp trycket 2-3 gånger i timmen. Jobbigt som fan på natten.
Skall testa att fukta ringen igen då.

#122

Postad 21 augusti 2008 - 08:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm..Låter ju fan som en slagborr då den startar :)

Men nog låter det som att du har nå fel...Så ofta ska den inte starta.
Om inte annat testa ett nytt fat....En kompis hade samma problem med ett fat..Den startade hela tiden så han stängde av den och köpte nytt "fat" å har inte haft nå mer problem...
Nu är ju detta rätt länge sen..

#123

Postad 21 augusti 2008 - 10:19

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Mm..Låter ju fan som en slagborr då den startar :)

Men nog låter det som att du har nå fel...Så ofta ska den inte starta.
Om inte annat testa ett nytt fat....En kompis hade samma problem med ett fat..Den startade hela tiden så han stängde av den och köpte nytt "fat" å har inte haft nå mer problem...
Nu är ju detta rätt länge sen..


Andra som haft problem med fat som inte höll "tätt" lämande tillbaka dom till Bolaget och fick pengarna tillbaka... i början var det ju fel på en hel del fat....

Jag är mycket nöjd med min, visst, fläkten låter lite, men inte så det stör.... och kompressorn går igång när man tappar öl i princip aldrig annars.....

#124

Postad 21 augusti 2008 - 11:06

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Då skall jag först testa fukta ringen igen, sedan testa ett nytt fat´om inte det blir bättre så får jag kontakta Expert då.

edit: Fuktade ringen ordentligt nu, och nu fungerar den KANON. supernöjd!

Redigerat av nixxz, 21 augusti 2008 - 18:39.


#125

Postad 22 augusti 2008 - 19:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skönt att det funkade :-)

Sitter bara å hoppas att dom kan släppa nå 7,5% öl...Vore guld

#126

Postad 22 augusti 2008 - 19:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Själv får jag kväljningar av sån öl, så jag hoppas att dom släpper något som smakar gott istället :)

För snabb fylla rekommenderar jag sprit :P

#127

Postad 22 augusti 2008 - 21:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
*skrattar*

Mm men då man har småbarn å ofta dricker öl efter dom somnat å vill ha snabb effekt men nå som ändå smakar lite som öl så :P

#128

Postad 22 augusti 2008 - 23:46

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
En norsk ubåt kanske vore nått ? :)

Den kan man köra men med vodka i stället om man bara vill bli ful och vill göra det på öl så snabbt som möjligt, är fruktansvärt äckligt men det händer grejer i alla fall :P

#129

Postad 23 augusti 2008 - 09:18

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Eller en norrländsk atomubåt, ett ölglas med vodka och ett snappsglas med öl som man släpper ner :) då blir man lite yr ;)

#130

Postad 23 augusti 2008 - 23:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jo, ok den va svår o knäcka :)

#131

Postad 06 december 2008 - 11:58

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
på min vill inte ölet sluta rinna..jobbigt..man måste ha en stor tillbringare under...

kan inte få det att sluta rinna...tappen sitter ordentligt i...har varit såhär på de sista tunnorna..

vad är felet???

#132

Postad 06 december 2008 - 12:08

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

En norsk ubåt kanske vore nått ? :P

Den kan man köra men med vodka i stället om man bara vill bli ful och vill göra det på öl så snabbt som möjligt, är fruktansvärt äckligt men det händer grejer i alla fall :blink:


Kanske att man t.o.m. blir full... :blink:

#133

Postad 17 december 2008 - 01:56

Jocke V-ås
  • Jocke V-ås
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Är nöjd med min, visst låter den lite ibland men det kan man leva med. Man dricker ju ändå upp ett fat på en kväll.

Tycker också att utbudet är skralt, men hoppas att alla tar och påpekar det för Carlsberg ([email protected]) som ju har en hel del fina märken de kan tappa upp på femliters-fat. Såhär såg min mailkonversation ut:

RE: Engångsfat till DraughtMaster‏
Från: Lennmark Kristina ([email protected]) för ZR SE Konsumentservice ([email protected])
Skickat: den 28 oktober 2008 09:03:45
Till: Jocke (*@hotmail.com)

Hej Joakim och tack för ditt mail



Carlsberg Sverige strävar hela tiden efter att skapa nya intresseväckare. Den respons vi har fått på Draught Master har varit över förväntan.



För tillfället har vi inte planerat in någon ny öl i sortimentet, men vi utvärdera hela tiden hur det går för produkterna på marknaden. Vi sänder dina önskemål vidare till marknadsavdelningen.



Med vänlig hälsning

Carlsberg Sverige

Konsumentservice

SE-161 86 Stockholm (Bryggerivägen 10) Sweden

Tel +46 020-788 020

[email protected]






--------------------------------------------------------------------------------

From: Jocke[mailto:*@hotmail.com]
Sent: den 26 oktober 2008 01:31
To: ZR SE Konsumentservice
Subject: Engångsfat till DraughtMaster



Hej!

Jag undrar om det är planerat att det skall komma några fler ölsorter till DraughtMastern. Det finns ju en hel del stora ölsorter inom koncernen (kilkenny, guinnes, boddingtons, staropramen, stella, becks, budweiser, tuborg gold) och det skulle uppskattas med lite mer valfrihet och variation. Jag skulle tycka det vore gott.

Hoppfulla hälsningar,
Joakim


Redigerat av Jocke V-ås, 17 december 2008 - 01:57.


#134

Postad 23 januari 2009 - 11:25

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Är nöjd med min, visst låter den lite ibland men det kan man leva med. Man dricker ju ändå upp ett fat på en kväll.

Tycker också att utbudet är skralt, men hoppas att alla tar och påpekar det för Carlsberg ([email protected]) som ju har en hel del fina märken de kan tappa upp på femliters-fat. Såhär såg min mailkonversation ut:



Det där var smart... jag mailade oxå dom och frågade efter fler sorter.... om fler gör det så kanske dom förstår att det finns önskemål om att utöka sortimentet....

#135

Postad 25 januari 2009 - 23:58

Unregistered887d791d
  • Unregistered887d791d
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0
Jag tycker den är klockren.
Men min bygger upp trycket ca var 30-60min
Jag blötte den stora packningen som sitter under fatet.
Den sköjdes i varmt/ljummet vatten och skakedes av lätt innan den monterades.
Får kanske testa igen. Jag tog ur mitt fat netten mot Söndagen då jag lessnade på att sova med en kompressor som jobbar. Det pös riktigt ordentligt när jag tog ur fatet.
På lappen som satt löst i första sidan i manualen stod det att man kan ta ur fatet. Ska det pysa så förbannat när man öppnar maskinen? Antar att det är trycket som byggts upp som släpps ut?
Så fatet går att andvända igen?
Mitt fat stod i +1grad i ca 1½ dygn innan jag andvände det.
Fläkten störs inte så farligt om man kör den i läge 1.

#136

Postad 26 januari 2009 - 08:47

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jag tycker den är klockren.
Men min bygger upp trycket ca var 30-60min
Jag blötte den stora packningen som sitter under fatet.
Den sköjdes i varmt/ljummet vatten och skakedes av lätt innan den monterades.
Får kanske testa igen. Jag tog ur mitt fat netten mot Söndagen då jag lessnade på att sova med en kompressor som jobbar. Det pös riktigt ordentligt när jag tog ur fatet.
På lappen som satt löst i första sidan i manualen stod det att man kan ta ur fatet. Ska det pysa så förbannat när man öppnar maskinen? Antar att det är trycket som byggts upp som släpps ut?
Så fatet går att andvända igen?
Mitt fat stod i +1grad i ca 1½ dygn innan jag andvände det.
Fläkten störs inte så farligt om man kör den i läge 1.


Min bygger upp tryck någon gång per dygn, kanske två, men inte mer än så.... kan ju vara fel på din eller på fatet.... om du reklamerar fatet får du säkert ett nytt, och är det likadant med nästa tycker jag du ska ringa OBH-nordica.

#137

Postad 27 januari 2009 - 08:50

Unregistered887d791d
  • Unregistered887d791d
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Min bygger upp tryck någon gång per dygn, kanske två, men inte mer än så.... kan ju vara fel på din eller på fatet.... om du reklamerar fatet får du säkert ett nytt, och är det likadant med nästa tycker jag du ska ringa OBH-nordica.


Okey, jag ska se om det blir bättre om jag fuktar packningen mer och kollar så allt är som det ska.
Annars är det fatet.

#138

Postad 31 januari 2009 - 20:04

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Verkar vara olika tider mellan att den bygger upp trycket. För mig är det c.a par/tre timmar i mellan. Jobbigt om nätterna som nämnts tidigare.

#139

Postad 05 februari 2009 - 22:42

JNilsson
  • JNilsson
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Får väl berätta en liten rolig historia angående denna maskin då ! Hade gått ett par dagar innan julafton och funderat på att köpa denna apparat för att jag framförallt är barnsligt förtjust i fatöl, plus att man slipper alla förbannade burkar vid förfesterna. I vilket fall som helst så kom juldagen och jag var bjuden på middag på kvällen. Jag anlände till middagen och satte mig ner och åt då grannen plötsligt börjar borra i väggen klockan 8 på juldagen !? Så jag frågar ägarna av lägenheten vad det är för underlig granne som börjar borra i vägen en sån här tid !? Får till svar att det inte är någon som borrar, det är deras draughtmaster som låter så förbannat !! :D

#140

Postad 14 februari 2009 - 23:20

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Eller en norrländsk atomubåt, ett ölglas med vodka och ett snappsglas med öl som man släpper ner :) då blir man lite yr :)


tyska ubåten då? (PÅ EGEN RISK)

8cl Jêgermeister + 60cl Heineken.
Börja med hälften av Heineken och sen hela Jägern och sen resten av Heineken...Då blir man go.(Det hela ska insvepas på mindre än 20s,PÅ EGEN RISK)

Undrar när dom ska ta fram en finare Drogmästare..en som inte låter lika mycket...låter som en slagborr.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 14 februari 2009 - 23:23.


#141

Postad 14 februari 2009 - 23:36

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Sedan jag började lägga packningarna i lite varmare än ljummet vatten några minuter innan jag monterar i fatet så startar inte min mer än max en gång på dag nu förutsatt att jag inte tappar öl så klart.

Bytte ut fläkten i min också till en tyst fin 120mm Adda fläkt jag fick över så nu är jag tvungen att gå fram och känna om maskinen är igång när den går på läge 2! :) Kompressorn kommer man ju inte ifrån tyvärr men så sällan som den drar igång är det inte ett problem är. Man borde ge sig på kompressorn för å se om man kan göra något åt den, hittar jag ett lämpligt objekat billigt så blir det attack!

#142

Postad 10 april 2009 - 16:47

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns cider fat att köpa för användning ? lite päroncider så här när våren börjar sitter ju aldrig fel..

#143

Postad 16 april 2009 - 20:13

topless
  • topless
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som vet vad skillnaden är på den Nya Draughtmaster V2? Sägs att kylningen är förbättrad men jag tänkte höra om någon har erfarenhet av V2 och kan berätta.,

Tack! /T

#144

Postad 18 april 2009 - 21:42

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Nej cider har jag aldrig sett, och vad som är lite märkligt är att obh själva bara har 00 versionen uppe, medans det säljs både 01 02 och 03 samt en som kallas v2.2?

#145

Postad 21 juni 2009 - 18:33

LarsOoo
  • LarsOoo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Såg att det nämndes tidigare i tråden om byte av kran, men inte några detaljer om det hela. Skulle behöva lite instruktioner på hur man gör. Hoppas att det är någon ägare av apparaten som lossat kranen och kan ge lite tips. Jag har den första versionen om jag fattar det rätt.

Har lossat hela den silvriga fronten. Tagit bort de 4 skruvarna på baksidan och skruven på undersidan framtill just innanför handtaget. Om jag fattar det rätt, när jag tittar in i hålet där slangen går, från baksidan, så är det 2 hakar inne i röret som måste bändas ut för att kunna dra ut själva kranen från den silvriga 'basen'. Har inget bra verktyg för att komma åt att lätta på dom hakarna och vill inte vålda på innan jag vet att det är rätt. Vore trist att bända av plastbitarna.

Så, tips emottages gärna från de som har.

Edit: Kollade på bruksanvisningen för den nyare modellen och där ser man tydligt att det är hakar på sidorna som snäpper fast när man trycker in kranen. Så, det jag behöver är tips på hur jag lossar dom på bästa sätt. Brute force? Skruvmejsel? Specialverktyg?

Redigerat av LarsOoo, 21 juni 2009 - 18:43.


#146

Postad 03 juli 2009 - 02:40

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag använde det klassiska våldet för att ta bort den gamla kranen, sen gick det bra att installera den nya, den var ganska överlägsen den...

#147

Postad 20 september 2009 - 09:12

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
jag behöver ochså byta min kran,men den sitter som berget..

vill inte använda våld,finns det nått enkelt set?

#148

Postad 11 december 2009 - 21:16

Squadron
  • Squadron
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej,
Har haft min maskin i något år, och den har funkar klockrent, har dock inte använt den så mycket.

Har haft ett fat på kylning nu i 1dygnt, satte i den i maskinen och körde igång. Maskinen byggde upp tryck på ungefär 10min, skulle sedan tappa öl, men där kom inget.

Har mekat, och kollat runt men hittar inget fel.

Tillslut råkade jag dra av kranen på själva fatet, men det rann ingen öl ändå, varför?
Kommer ingen öl när jag suger i slangen. Kan inte se att det är stopp heller.

Vad skall jag göra?

Mvh Richard

#149

Postad 20 december 2009 - 14:01

Fabbes
  • Fabbes
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har nyss köpt en beg. Draughtmaster. Ska det sitta en gummipackning mellan trycklocket och fatet där slangen kommer ut?

#150

Postad 20 december 2009 - 19:13

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0
Mellan "tryckkärlet" och det vita locket ska det vara en stor packning som gör att luftkompressorn kan bygga upp tryck utanför mellan kärlet och fatet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.