Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jamo E7 serien

150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Jamo E-8SUR.2 (Surroundhögtalare) 1 8,36 (13) Inga priser
Jamo E 700 (Surroundhögtalare) 1 8,85 (12) Inga priser
Jamo E 750 (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Jamo E 770 (Golvhögtalare) 1 8,68 (21) Inga priser
Jamo E 7CEN (Centerhögtalare) 1 9,2 (19) Inga priser
Jamo E7SUB (Subwoofers) 1 8,22 (17) Inga priser
8 relaterade trådar

#51

Postad 30 januari 2007 - 23:45

dilber
  • dilber
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Någon som jämfört golvaren e-770 mot annat i prisklassen?

Härligt med bilder,privärt i de ljusa träslaget, återstår bara om de inte är för ljust för min del  :P

<{POST_SNAPBACK}>


KÖP!!! du kommer inte att ångra dig!!! till det priset (3000kr) hittar du inte någon högtalare som
lirar i närheten. Skulle bara vara färgen som skulle avgöra köp på dessa högtalare, då dom bara går att få i ljust äpple för det priset, men som tur är så passade det utmärkt med mitt möblemang.

#52

Postad 11 februari 2007 - 21:00

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Hej, jag har också E-770 och driver dom med en Yamaha 757 men känner att jag vill satsa på en bra tvåkanalare också och funderar på att köpa ett par E-700 till att ha till hemmabion och köpa en ny förstärkare att driva 770. Är det nån som vet om det finns nån speciell som passar bra till just dom högtalarna? Tänkte mig högst 7000 kr nånstans, give or take... :wub:

#53

Postad 11 februari 2007 - 23:35

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Hej, jag har också E-770 och driver dom med en Yamaha 757 men känner att jag vill satsa på en bra tvåkanalare också och funderar på att köpa ett par E-700 till att ha till hemmabion och köpa en ny förstärkare att driva 770. Är det nån som vet om det finns nån speciell som passar bra till just dom högtalarna? Tänkte mig högst 7000 kr nånstans, give or take... :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Varför inte XTZ Class-A 100 D II Silver kostar 5000kr och du kan andvända den som ett slutsteg till ditt befintliga 5.1 kanals system och då slipper du köpa nya E700. Verkar vara en kanon förstärkare! http://www.fyndborse...da=framsida.php

demi//

#54

Postad 12 februari 2007 - 00:01

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Mm jag har kikat lite på den och har hört att det är i princip samma som Advance acustics modell. Det alla verkar tycka är att den kan bli ganska varm, upp över 60 grader! men den har ju priset med sig måste man ju säga. Har kikat lite på en Marantz också
som verkar intressant.

#55

Postad 12 februari 2007 - 00:02

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
blev lite galet där :wub:

#56

Postad 12 februari 2007 - 04:10

Unregisterede1baf649
  • Unregisterede1baf649
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Våra danska vänner gör helt enkelt jäkla fina och bra grejjer det är bara att erkänna! :wub:

#57

Postad 13 februari 2007 - 01:50

Newman75
  • Newman75
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej

Jag funderar själv på att köpa E7 serien. Alla som har skrivit här verkar ju väldigt nöjda.
Det jag undrar lite över är om ni tror att man klarar sig utan sub vid film visning om man kör med golvhögtalare.

Sedan undrar jag också om yamaha 659 räcker till att driva packetet och hur det låter i stereo med den förstärkaren.

Jag funderar på hur det skulle låta med en Cambridge Azur 540R v.2. Det verkar ju som om den skall fungera väldigt bra när man spelar musik. Eller är det någon annan som har något bra förslag på en hembioreciver som även fungerar bra i stereo i prisklassen under 6000 kr (desto billigare desto bättre).

#58

Postad 13 februari 2007 - 17:41

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Yamaha gör ju som bekant väldigt bra hemmabioförstärkare till en relativt billig peng. Om du vill testa nånting annat så kan du ju kolla upp Sherwood som även ska ha ett riktigt bra stereoljud. Det finns en med hdmi växlare för 4490 kr Sherwood RD-7502 som jag nog skulle ha köpt om jag inte fått så bra pris på min 757.

#59

Postad 13 februari 2007 - 17:58

Newman75
  • Newman75
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hur står sig 757 mot 659 som de erbjuder i ett paket hos fyndbörsen?

#60

Postad 13 februari 2007 - 18:20

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
659 är väl den som ska ta över efter 757, det är i princip samma stärkare bara att det sitter nya dacar från Burr Brown i 659 som ska göra den lite mer musikalisk i 2 kanalsljud, därav det högre priset. sen har jag hört ( vet inte om det är sant) att det har varit mycket problem med 659 och att dom misstänker ett seriefel.

#61

Postad 13 februari 2007 - 18:26

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Newman 75: apropå din fråga om subben så tycker jag i alla fall att om man har E-770 som frontar och inte bor i en kyrka så behöver man den inte så mycket, jag funderar på att sälja min då den är väldigt otymplig att möblera (stor!). Men det är ju bara min åsikt och åsikter finns det ju gott om... :)

#62

Postad 13 februari 2007 - 19:20

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Hej

Jag funderar själv på att köpa E7 serien. Alla som har skrivit här verkar ju väldigt nöjda.
Det jag undrar lite över är om ni tror att man klarar sig utan sub vid film visning om man kör med golvhögtalare.

Sedan undrar jag också om yamaha 659 räcker till att driva packetet och hur det låter i stereo med den förstärkaren.

Jag funderar på hur det skulle låta med en Cambridge Azur 540R v.2. Det verkar ju som om den skall fungera väldigt bra när man spelar musik.  Eller är det någon annan som har något bra förslag på en hembioreciver som även fungerar bra i stereo i prisklassen under 6000 kr (desto billigare desto bättre).

<{POST_SNAPBACK}>


Subba är ju alltid att föredra vid filmtittande om man vill ha det där sista i djupbasen, men visst klarar du dig utan, 770 går väldigt djup i basen. Jag hade nog satsat på Pioneer VSX-1016-S då
jag tycker man får väldigt mycket för pengarna och bra kritik har den också fått (ca 5000kr).

demi//

#63

Postad 13 februari 2007 - 23:30

Newman75
  • Newman75
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej igen

Tackar för svaren nu har även jag laggt en beställning på en stycke Jamo E7 paket inkl subba. Har dock inte valt en förstärkare ännu men flyttar över frågan till det forumet.

#64

Postad 14 februari 2007 - 14:33

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Då har man beställt ett par golvare :D
Dock fick man juh betala 4000kr :) bara för att man ska vara grinig och få dom i rätt färg.

Aldrig lyssnat på dessa men det låter juh onekligen som att dom ska värda ynka 4000kr. Återkommer med mina intryck när jag testat dom lite

Mvh Robert

redigerat vart svart färg då dark apple va slut :)

Redigerat av bwr, 14 februari 2007 - 22:06.


#65

Postad 14 februari 2007 - 16:09

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Hej igen

Tackar för svaren nu har även jag laggt en beställning på en stycke Jamo E7 paket inkl subba. Har dock inte valt en förstärkare ännu men flyttar över frågan till det forumet.

<{POST_SNAPBACK}>


Skriv gärna vilken du valde och hur du tycker kombinationen är. jag skulel byta förut men kunde inte bestämam mej vilken. så jag är på jakt efter ny jag med :)

Mvh Robert

#66

Postad 14 februari 2007 - 17:54

Unregistered6f0de2b2
  • Unregistered6f0de2b2
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Nu är ett paket på väg hem till mig! Man kan väl säga att priset avgjorde :)

Återkommer med intryck!

#67

Postad 15 februari 2007 - 14:16

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Följer det med några kones eller nått att ställa högtalarna på i paketet eller får man köpa själv?

Mvh Robert

#68

Postad 15 februari 2007 - 16:33

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Följer det med några kones eller nått att ställa högtalarna på i paketet eller får man köpa själv?


Det följer med kones till alla högtalare som du skruvar på under, faktiskt riktigt bra.

#69

Postad 17 februari 2007 - 16:28

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Måste kolla om ni fortfarande är lika nöjda? :)
Börjar få lite kalla fötter. ska hämta mina på fredag. men i alla tester sägs det inget om golvarna bara sateliterna och suben som fått så bra betyg.

Är golvarna verkligen så bra som jag hoppas(E-770)? :D

Nån som kan beskriva lite mer av ljudet? skriv gärna med vilken musik du kommit fram till resultatet. Och Då är det 2 kanal jag undrar över. skriv gärma vilken stärkare, kablar,spelare osv ni använder

Mvh Robert

Redigerat av bwr, 17 februari 2007 - 16:30.


#70

Postad 19 februari 2007 - 13:45

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Va tyst det vart nu då :S

#71

Postad 21 februari 2007 - 11:21

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Måste kolla om ni fortfarande är lika nöjda? :P
Börjar få lite kalla fötter. ska hämta mina på fredag. men i alla tester sägs det inget om golvarna bara sateliterna och suben som fått så bra betyg.

Är golvarna verkligen så bra som jag hoppas(E-770)? :)

Nån som kan beskriva lite mer av ljudet? skriv gärna med vilken musik du kommit fram till resultatet. Och Då är det 2 kanal jag undrar över. skriv gärma vilken stärkare, kablar,spelare osv ni använder

Mvh Robert

<{POST_SNAPBACK}>


här är ett utdrag från ett test på frontarna och suben!

“All this improvement would be for naught if the midrange and bass couldn’t keep up, but the Jamo´s new bass and midrange drivers were easily on the pace. Indeed the bass extension of the E 770s was so good we had to wind the sub’s contribution back to the point where is was barely earning its keep.
You’d need to open it up more if you use the E 750s or E 700 as front speakers, but whichever way, the E 7SUB is all you’ll ever need.”

Då jag är allätare på musik och är nöjd med ljudet i alla sorters musikgenre , så blir det svårt att just precisera vilken musik passa bäst till dessa högtare, men om jag skulle ta ett ex så fick det bli blues typ Clapton, Buddy Guy ja lite tung gung, men det är väl för detta är en personlig favorit.

Vad jag har för utrustning i övrigt kan du se i mitt galleri.

demi//

#72

Postad 22 februari 2007 - 11:42

Unregistered1129
  • Unregistered1129
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Jeg har Jamo E770 som jag drivar med en Harman Kardon HK970 stereo förstärkare och en Harman Kardon HD970 CD. Jag har haft Jamo 855, Mission M74, Dali 505, Infinity Primus 250 och KEF Q3. E770 är bäst av dem alla. Som en bra stativare men med bra bas som en golvare.

Jag lysnar klassisk, rock, bles, kör och pop. Jag hör direkt när en CD är dårlig inspelat eller komprimerat för mycket. Men det som är bra; jag hör hyr bra de bra skivorna är inspelat nu och njuder ljud och musik på ett helt annat sät. Med hela registret präsenterat perfekt.

Jag har efter lång sökande hittat rät högtalare. Har haft dem et par månader.

#73

Postad 23 februari 2007 - 13:02

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått mina högtalare. han lyssna 15 min kanske innan jag vart tvungen att åka på jobbet. första intrycket va att jag va mycke besviken direkt ur kartong, efter 15 min börjar jag vända mot att bli mer nöjd.

Återkommer med mina intryck då jag hunant spelat lite och spelat in dom

Mvh Robert

#74

Postad 23 februari 2007 - 18:20

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Har snart haft mina i 3 månader och är oerhört nöjd med dom. Jag bytte reciever från yamaha 440 till en denon 2807 och det är en riktigt bra kombination denon+jamo.

#75

Postad 03 mars 2007 - 18:18

probot69
  • probot69
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Lite udda fråga men kör i vind ;-)

Har ett par Light Apple E-770 som jag är extremt nöjd med, det enda dom spricker på är färgen som krockar med mina övriga träslag i vardagsrummet. Tänkte därför lämna in dom hos en polare för lackning men jag kan helt ärligt inte säga om det är äkta trä eller platslåda dom är byggda i...tyngden och känslan säger mig att det är äkta trä men samtidigt har jag stött på så mycket plastfusk att jag är osäker. Borde ju vara äkta vara när högtalaren kostade 7000 vid release men men....

Nån som har nått hum om detta?

Redigerat av probot69, 03 mars 2007 - 21:45.


#76

Postad 03 mars 2007 - 22:33

demi
  • demi
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Lite udda fråga men kör i vind ;-)

Har ett par Light Apple E-770 som jag är extremt nöjd med, det enda dom spricker på är färgen som krockar med mina övriga träslag i vardagsrummet. Tänkte därför lämna in dom hos en polare för lackning men jag kan helt ärligt inte säga om det är äkta trä eller platslåda dom är byggda i...tyngden och känslan säger mig att det är äkta trä men samtidigt har jag stött på så mycket plastfusk att jag är osäker. Borde ju vara äkta vara när högtalaren kostade 7000 vid release men men....

Nån som har nått hum om detta?

<{POST_SNAPBACK}>


högtalaren är gjord i mdf med på limmad fuskträfanér skulle jag tro, men visst ser det äkta ut!
Jag skulle inte tro att det är äkta träfanér, om du inte är säker så prova med ett lackprov på undersidan av högtalaren.
The E 770 cabinet is made of ultra-rigid MDF board. Take a closer look and you will see that the main cabinet edges are all offset at 2 degrees.
demi//

#77

Postad 03 mars 2007 - 22:44

probot69
  • probot69
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
högtalaren är gjord i mdf med på limmad fuskträfanér skulle jag tro, men visst ser det äkta ut!
Jag skulle inte tro att det är äkta träfanér, om du inte är säker så prova med ett lackprov på undersidan av högtalaren.
The E 770 cabinet is made of ultra-rigid MDF board. Take a closer look and you will see that the main cabinet edges are all offset at 2 degrees.
demi//

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]


Tackar för ett kanonbra svar, då har jag den info jag behöver för lackningen....och ja, dom ser och känns ruskigt äkta och genuina! Kändes jäkligt udda när jag fick hem dem och tänkte på prisbilden 2995:-, bland mitt livs bästa affärer!

#78

Postad 04 mars 2007 - 02:43

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Ja då har jag hunnit spelat lite med högtalarna och jag är väl så där nöjd.
Körde med "vanliga" högtalarkablar först å det lät väl hyffsat.
Lite för mycke stativ med sub känsla i dom.

Bytte sen till Tara Labs kablar och då vart det bättre men jag är fortfarande inte riktigt nöjd.
Ska spela in dom lite till och prova med en annan stärkare för att se om det blir bättre.

Men än så länge ger jag dom en 6a i betyg, med tanke på priset och att det finns bättre högtalare i prisklassen 7000 som dom ska kosta igentligen.
Jag fick betala 4000 för mina så jag ser det som fullt överkommligt.
Antar att jag har dom i 6mån till 1 år innan jag bytt ut dom :S
Så är min tråkiga syn på dessa högtalare :)
Hade förväntat mej mycket mer.

En sak jag tycker är mycket besvärlig är att dom e basfattiga med tone direct. men ökar jag 3 mm på bas tonen så basar det som fan men då går det inte ihop med ljudbilden i övrigt.
Men för 4000 tror jag inte jag hittar ett par som jag blir mer nöjd med.

Om du tittar och funderar på att köpa dessa så rekomderar jag dom än sålänge till film. Hoppas att det ändrar sig med nya förstärkare.

Men det finns även bra sidor hos dessa högtalare. mellan registret spelar riktigt fint diskanten är fin mellan basen kan va lite avsaknad ibland och basen är rapp å snabb men ibland lite väl djup likt sub.

Tillsammans så ger det en fin högtalare för pengarna enligt mej. rekomderas starkt om du ska lägga 3000-4000.

Föresten jag håller inte alls med ovan talare. Finishen är sidådär ser riktigt plastiga ut mycket pga av dom infällda sidorna. Men det är nog en smak sak.

Musiken jag spelat med hitils är:

Cajsastina Åkerstrom - Karleken Finns Överallt
Veronica Maggio - Havanna Mamma
Barry White - Gold
Bruce Springsteen - The Essential
Dolly Parton - GOLD
Enya - The Very Best Of Enya
John Fogerty - Premonition
John Hiatt - The Tiki Bar Is Open
Leonard Cohen - Ten New Songs
Metallica - Black Album
Michael Jackson - Discography
Norah Jones - Not Too Late
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon (Remastered SACD)
Sophie Zelmani - Memory Loves You
Tom Petty - Highway Companion
Veronica Maggio - Vatten Och Bröd

Och en massa blandat (hip hop, stones, psy trance,rock,hårdrock osv.)

Återkomemr med mer intryck närjag lyssnat mera.
Nu kanske det ser ut som om dessa högtalare är dåliga men det är dom inte alls. jag som e mer kräsen bara :D

Mvh Robert

#79

Postad 04 mars 2007 - 12:22

probot69
  • probot69
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Måste bara fråga ovanstående talare vad han sitter på för stärkare!

Upplevde också att dom lät mycket subbas när jag drev dem med min gamla Pioneer 511 men iom uppgradering till Sony 1200es vart det är helt annan ljudbild. Kablar kan också ha och göra med saken men jag måste be dig prova med annan drivkälla för när Loudnessfunktionen försvann ur mitt hem så spelar dom mycket rent och fint.

Kan hålla med om att dom är lite mer för film än musik. Har provspelat det mesta från klassiskt, pop, industri, folk, rock, hårdrock, death metal osv och den enda musiken jag anser dem tappa lite i är extremt basstark och hård musik som tex Cannibal Corpse/Deicide där ett maskulint och maffigt ljud är det som eftersträvas. Till film är dom i toppklass i sitt prisläge (5-10 000).

#80

Postad 04 mars 2007 - 13:54

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Just nu en Sonab SR-3960 eller vad dom heter. ganska stark men antar att den itn är så jätte musikalisk. så en NAD ska på hemlån nästa månad samt att ajg ska prova med vincent utrustningen min kompis just köpt.


Bifogar en bild på den finishen jag tycker är dålig och även en bild som visar att dom är riktigt fina med ( ursäkta röran renoverar och bygger om, nyss flyttat in med :) )

PS. Den gröna tapeten ska bort...

Bifogad fil(er)



#81

Postad 04 mars 2007 - 14:20

probot69
  • probot69
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hmm enda erfarenheten jag har av Sonab var ett par gamla golvare min far hade för 20 år sen så jag bör inte uttala mig men jag tror du kan lägga till ett par feta plus efter att du adderat en ny Nad till utrustningen. Ska vara en bra kombo har jag läst!

Angående finishen så håller jag med om att dina pjäser ser lite B ut, försökte ta en bild på mina Light Apple men mobilkameran suger så jag skippar det men du får gå på med lite svartfärg och maskera sprickan :) Det är ju trots allt detaljerna som gör det!

Ska bli skoj o läsa hur du upplever dem med ny drift! Good luck!

#82

Postad 04 mars 2007 - 17:19

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Det jobbiga är att det där syns inte med blotta ögat knäppte med kameran ca 0.5cm ifrån. i macro läge. hade ingen aning om att det såg ut så där :) Det är själva infällda sidan jag nojjar mej lite på :D

Ja klart det iten är nån hifi stärkare. men det låter långt ifrån dåligt.

Mvh Robert

#83

Postad 05 mars 2007 - 12:36

Unregistered1129
  • Unregistered1129
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Hej bwr.
Ang. problemet med bassen. Jag tror du skal köre direct på Sonabén och sen flytta högtalarna lite bak eller fram till de kobler rätt i rummet. Jag hadde samma problem med mina Dali 505 - (men inte med mina Jamo E770). Jag spelar med Harman Kardon HK970 förstärkare och HD970 CD. När min CD blev trasig och var til rep., använde jag en DVD spelare istället. Vilken plat ljud.... Det som du tycker låter lite platt på Jamo'en er kanske årsakat av något annat i din anlägning? På min Harman Kardon HK970 och HD 970 har jag spelat på Mission M74, Dali 505, KEF Q3 och Infinity Primus 250. Det var klart att på Jamo E770 kunne man höra skilnanden i kringutrustningen direkt. På de andra högtalare var det lite si och så.... Lycka till med at få dem placerad - det tycker jag altid är en utmaning oanset märke. (Ursäkta om mit svenska inte är helt korrekt)
Mvh
Sören :)

#84

Postad 05 mars 2007 - 18:35

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Ungefär hur lång tid har ni spelat in era högtalare i E7 serien? Jag har nämligen alltid tyckt att mitt E7 paket med sub har låtit bra men så i helgen så har jag verkligen öst på med musik, film och spel på hög volym och låtit hela anläggningen fått bekänna färg (kan verkligen rekomendera denon 2807 till dessa). Efter denna "mangling" så har det verkligen släppt för mina E-7-er så mina krävde i varje fall ca 200-250 tim innan "släppet" kom. Har precis kört lite Akon och Diana Krall och det är en märkbar förbättring mot för några dagar sen.

#85

Postad 05 mars 2007 - 19:58

Unregistered61fad53d
  • Unregistered61fad53d
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Mina jamo e7 golv 5.0 paket finns hos posten nu. Snart hinner jag hämta dem också....
Ska bli spännande efter allt jag läst....

/sebbe

#86

Postad 05 mars 2007 - 20:27

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
har haft min E7 5.1 paket i en månad och de är INTE inspelade än. MEN, vilken ljud när man tittar på film!!! ok det krävdes lite att pyssla med inställningar samt placeringen men jag kunde inte gör mycket pga annat möblering. Som musik är de bra men inte bäst allternativ, känns som något saknas speciellt när Jazz och klassic är på. Lyssnar inte mycket på annat så..
är på gång att byta högtalar kablarna men.. det aknas lite pengar just nu .. har fastnat för "monster" kablar och QED, vet inte säkert vilka som jag kommer och väljer.

#87

Postad 05 mars 2007 - 22:47

Unregistered1129
  • Unregistered1129
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Har testad QED och tycker det är kalt (oanset vad engelska hifi magasiner skriver). Monster eller Tara Labs går bätre tycker jag.
Mvh
Sören

#88

Postad 06 mars 2007 - 07:45

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Hej Sören!
Ja det kan mycket väl vara möbleringen som är problemet. för byter jag genre till tex hiphop och akon. då ######r dånar det nästan. jag har dom kanske 50cm från vägg nu. väntar på att får bort alla renoveringse grejjer så jag kan ställa i ordning en riktig hifi hörna med 2 snurrisar :blink:

PS. Min skriv kunskaper är itne heller 100% ;)

muraren har väl kört dom nästan dygnet runt sen den 25e feb. så dom är långt ifrån inspelade. Så jag vet att det komemr att bli ännu mer skillnad med tiden.

Sebben - Grattis. Hoppas du blir nöjd.

demisnoopy- Hej jag köpte precis Tara Labs å det vart en riktigt stor skillnad till fördel för Tara Labs kablarna :) rekomderas starkt.

Använder nu dessa:TARA LABS Omni 3
http://www.hifiklubb...l_2x3_meter.htm

Ska strunta i NAD och köpa mej en XTZ A100DII ;)
Tror den kommer passa perfekt ska försöka lyssna på kusinen Advance Acusitcs i helgen :)

Lycka till där ute. jag är nästan säker på att jag kommer att ändra mitt intryck med tiden och med bättre utrustning.

Mvh Robert

#89

Postad 08 mars 2007 - 01:16

Unregistered61fad53d
  • Unregistered61fad53d
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hej hej.
Grymmt snygga högtalare. Betydligt rödare och mörkare än jag väntat mig av light apple. Dom såg mycket ljusare ut på bilderna jag sett. Men det är bara till fördel.

Ett aber... En av frontarna hade bara smulor av frigolit kvar under sig och en krossad fot samt losslaget "faner" i den fotens hörn. Så den måste returneras. Det var långt till posten. blir inte roligt att bära den tillbaka igen.

Någon med erfarenhet av fyndbörsen i liknande ärenden?

Mvh
Seb

#90

Postad 08 mars 2007 - 07:43

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Sebben - Nej vilken otur. mitt paket va alldeles total mosat. Hål rakt igenom och vissa ställen såg det ut som dom gått lös med en yxa. Som tur va va det iten en skroma på högtalarna :)

Jag beställde inte från FB utan från ett annat företag. Så jag tror snarare det är fraktarens fel. Hur såg själva kartongen ut. itne en skråma på utsidan?

Mvh Robert

#91

Postad 08 mars 2007 - 10:51

Unregistered61fad53d
  • Unregistered61fad53d
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
vilket flyt..
Mitt paket hade vissa skråmor men inte så mycket i botten där skadan var.
De andra lådorna var minst lika ankommna utan några som helst högtalarskador. Måste säga att det var lite dåligt med frigolitplatta under fötterna. Det är ju liksom hål i frigoliten för dem.

#92

Postad 08 mars 2007 - 11:04

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Ja jag kan hålla med om att dom är dåligt packade. massa med tom luft mellan högtalare å karong så det blir juh hål väldigt lätt i paketet.
ringde du till FB på engång och sa till? vad sa dom osv?

Mvh Robert

#93

Postad 09 mars 2007 - 10:46

Unregistered61fad53d
  • Unregistered61fad53d
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tjena.
Nja jag mailade på en gång. men jag fick svar på ca 5 min, blev erbjuden en ny fot och en liten kompensation. Jag svarade dock att jag ville ha en ny högtalare då det inte var så vackert och bad om instruktioner på hur jag ska göra med retur? Men det mailet har jag inte fått svar på ännu (skickat ca 24 timmar sedan).

Kanske ska ringa också.
/seb

#94

Postad 09 mars 2007 - 13:32

Unregistered1129
  • Unregistered1129
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Kunne redan se på kartongen att den troligen hade ramlat ner från något. Som tur var var det bara den ena plastfoten som var sönder och den hade tagit hela smällen. Jeg fick en ny med posten.

Jag tycker det är ett generelt problem när man köpar via internettet... Specielt så tunga grejor som golvhögtalare.

/Sören

#95

Postad 09 mars 2007 - 19:43

Particle_Man
  • Particle_Man
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag lutar åt att beställa ett par E770 till min (just nu) vilande Nad C320BEE. Har haft hemma XTZ80 Front, men var verkligen inte överens med storleken och ljudet.

#96

Postad 10 mars 2007 - 13:18

bwr
  • bwr
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Particle_Man - Hej! Jag gjorde nyss ästan det bytet. jag bytte från Winner hst-208 som är orginalen av XTZ-80. vist låter dom inte alls dåligt å ibörjan så tyckte jag fortfarande dom lät roligare å lyssna på men inte bättre. Men nu kan jag lova att jag är nöjd med bytet även om jag vill ha bättre högtalare än jamo E770 så räcker dom ett tag till :angry:

Mvh Robert

#97

Postad 11 mars 2007 - 21:50

Unregistered61fad53d
  • Unregistered61fad53d
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Ringde och då gick det som en dans att få en retursedel på posten, nu måste jag bara bära tillbaka den.

Så småningom kanske jag kan ge lite intryck....

#98

Postad 13 mars 2007 - 11:36

Agapornis
  • Agapornis
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Köpte ett par Jamo E770 från Fyndbörsen, där var också en fot trasig, troligen landat hårt.
Mailade och fick en ny fot, inga problem!
En helt OK högtalare som mest används till "bio"(26" tjocktv).
Tycker prissättningen är underlig, gav 2995:- och andra firmor tar ca 7000:- för samma högtalarpar.

#99

Postad 13 mars 2007 - 17:02

TheRobban
  • TheRobban
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ja det är lite surt, jag betalada 2000 för e700 paret och 5000 cirka för mina e-770 lite skillnad nu, men jag har iaf dark apple :P skulle vilja ha en sub med men jag får aldrig riktigt råd till den. Tycker iaf att e7 serien låter riktigt bra.

#100

Postad 15 mars 2007 - 14:05

Unregistered61fad53d
  • Unregistered61fad53d
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tror det beror på en rejäl prissänkning från Jamo. Lars bengtsons ljud och bild på St:eriksplan tar numer 3995:- för paret E770 tidigare hos dem uppåt 7Kkr såg det och lyssnade och blev intresserad hittade dem sedan på fyndbörsen och tyckte inte färgval var värt 1000:- köpte iofs paketet 5.0 och Lars bengtsson hade inte något fantastiskt pris till mig på hela paketet, knappt 9Kkr tror jag det var.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.