Viasats Viaplay - är det något att ha?
Postad 01 februari 2024 - 08:42
Postad 01 februari 2024 - 08:47
Mitt inlägg var ett svar på "kommer de ha några kunder kvar i dessa tider?",inte en kommentar till prishöjningen. Så länge dom sitter på PL så kommer dom ha kunder. Tappar dom PL så drar alla pga deras övriga utbud är ju kass. För det kan väl inte vaa någon icke sportintresserad som har Viaplay/Viasat/Allente?
Postad 22 februari 2024 - 08:06
Viaplay gick 9.7 miljarder back 2023. Tur att Allsvenskan går på Discovery plus.
Postad 27 juni 2024 - 15:45
Lägger märke till att Viaplay's streamtjänst inte längre visar 50fps på en del olika sportstreams om man kollar via Chromecast Gen 2 eller Gen 3(utan stannar på närmast osebara 25fps, och det verkar även bero på från vilken enhet man Castar då jag får olika resultat vid castande av en och samma stream/sändning från Android och Windows-browser), något som fungerat i över 9år med Gen 2. Nämnas ska att både Gen2 och 3 klarade av Viaplay's 1080p50-streams som dom använt vid exempelvis Vintersport-sändningar med studio och en del andra högprofil-event sedan i vintras.
Kollade på deras supportsidor och under enheter och Chromecast så står det att Gen2 bara stödjer 25fps numera, medan Gen3 ska stödja 50fps, men det funkar tusan inte här ändå. Ok att Viaplay slopade stödet för 720p50 i Gen1, som med sina 2.4GHz ställer stora krav på tomt i etern och lagom datapaket, men Gen2 klarar både 720p50 och 1080p50 utan problem sedan den kom för 9år sedan, ändå ska Viaplay ta bort det stödet?
Kom igång med Viaplay på din Chromecast | Viaplay
Priset blir dyrare, dyrare och dyrare, tjänsten blir sämre och sämre och sämre, förväntar dom sig på fullaste allvar att dom kommer ha några kunder kvar snart? Jag förstår mig inte på det här företaget, jag kan inte dra någon annan slutsats än att ansvariga avsiktligt försöker driva företaget i konkurs pga mutor från nån konkurrent som tänker köpa upp det billigt när det gått under.
Postad 28 juni 2024 - 06:05
Priset blir dyrare, dyrare och dyrare, tjänsten blir sämre och sämre och sämre, förväntar dom sig på fullaste allvar att dom kommer ha några kunder kvar snart? Jag förstår mig inte på det här företaget, jag kan inte dra någon annan slutsats än att ansvariga avsiktligt försöker driva företaget i konkurs pga mutor från nån konkurrent som tänker köpa upp det billigt när det gått under.
Nu har dom dessutom sålt ut den tidiga lördagsmarchen i Premier League till Amazon Prime....det innebär att man går miste om 38 matcher över säsongen. Och eftersom mitt favoritlag åker på den speltiden 6-8 ggr per säsong så funderar jag allvarligt på att lägga ner Viaplay.
Postad 28 juni 2024 - 06:17
Nu har dom dessutom sålt ut den tidiga lördagsmarchen i Premier League till Amazon Prime....det innebär att man går miste om 38 matcher över säsongen. Och eftersom mitt favoritlag åker på den speltiden 6-8 ggr per säsong så funderar jag allvarligt på att lägga ner Viaplay.
Sedan är de förvånade över att folk går över till ren piratverksamhet.
Postad 01 juli 2024 - 11:42
Det roliga är att "Viaplay total" kostar < 150kr i tex PL, dock går säkert paketen inte att jämföra rakt av, och man
måste ha en IP i det landet, att studsa mot, för att kunna titta.
Postad 01 oktober 2024 - 19:13
Har för mig att tidigare fanns +/- 15s eller liknande. Nu hittar jag bara -30s via Home samt Viaplay appen verkar inte ens bry sig om att innehåll castas?
Någon som ser samma eller har en lösning?
Redigerat av andda715, 01 oktober 2024 - 19:15.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar