Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha v465 stänger av sig

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 april 2011 - 22:00

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Hej!

Har ett rätt jobbigt problem med min reciever.
Problemet kort och gott är att så fort jag har surround igång ( dvs alla högtalare ) och har högvolym eller om en hög ljudpeak i en film/låt kommer så stänger den av sig. Riktigt frustrerande.

Det jag hittils har gjort är att kopplat ur högtalarna en åt gången för att se om den fortfarande stänger av sig och det gör den. Mitt nästa steg är att återställa den till fabriksinställningar och kalibrera om den återkommer hur det går.

Hade jag haft garanti hade jag tagit recievern och gått till butiken men denna gick ut i januari ( tough luck.. ) så jag får köra en hederlig felsökning och försöka lösa det själv!
Är rätt säker på att det inte är någon högtalare eller kabel som är felet då jag kollat alla dessa och det ser inte konstigt ut alls ser likadant ut som det gjort i 1år sedan jag kopplade in det har ju funkat hittills.
En sak som är lite konstigt är att problemen började när jag kopplade in mitt xbox till det via hdmi, förstår dock inte att det skulle kunna ha något med det o göra då det händer på alla ingångar, hdmi 1-4.
Någon som har förslag/tips eller vad som helst så blir jag väldigt glad. Borde jag reklamera kanske?

Mvh
Jimmy

#2

Postad 11 april 2011 - 06:14

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Provat att dra ur hdmi kabeln från xboxen? Om den kortsluter på nåt sätt.......

#3

Postad 11 april 2011 - 08:21

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Sätt den på ett separat eluttag och testa, alternativt byt ut grenuttaget mot ett bättre! Hade samma problem och det fungerade för mig.

#4

Postad 11 april 2011 - 09:57

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Tack för snabba svar!
Ska testa ta ut hdmi sladde, ska jag ta ut den ur xboxet eller förstärkaren?

Jag testade att byta grenkontakt för typ 2 dagar sen men problemet kvarstod, ska testa dra en lång skarv från sovrummet och koppla in bara förstärkaren till den och se om det hjälper!
Återkommer senare!

#5

Postad 11 april 2011 - 11:52

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Den orkar väl inte med helt enkelt, har du låg-Ohm på högtaleriet så har du nog förklaringen där.
Jag har fått min förstärkaren att slå ifrån med, problemet löstes när jag kopplade på ett steg till frontarna så förstärkaren slipper jobba för kung och fosterland.

#6

Postad 11 april 2011 - 14:30

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Den orkar väl inte med helt enkelt, har du låg-Ohm på högtaleriet så har du nog förklaringen där.
Jag har fått min förstärkaren att slå ifrån med, problemet löstes när jag kopplade på ett steg till frontarna så förstärkaren slipper jobba för kung och fosterland.

Har dynavoice challenger m-65 paketet från fynda. Om den inte orkade med skulle de väll aldrig sälja det som paket och jag verkar vara nästintill ensam om problemet och många har ju köpt paketet!

#7

Postad 11 april 2011 - 15:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Har dynavoice challenger m-65 paketet från fynda. Om den inte orkade med skulle de väll aldrig sälja det som paket och jag verkar vara nästintill ensam om problemet och många har ju köpt paketet!

"jag verkar vara nästintill ensam om problemet" Så det är även andra som har problem mao?

#8

Postad 11 april 2011 - 16:14

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

"jag verkar vara nästintill ensam om problemet" Så det är även andra som har problem mao?

När jag googlar hittar jag ett par trådar men inte mycket mer än så.

#9

Postad 11 april 2011 - 16:18

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Då är ju antagligen kombinationen inte så lyckad, förstärkaren klarar inte av jobbet om nu det finns ett gäng till med samma problem.

#10

Postad 11 april 2011 - 16:47

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Då är ju antagligen kombinationen inte så lyckad, förstärkaren klarar inte av jobbet om nu det finns ett gäng till med samma problem.

Jo med förstärkaren men alla har ju inte samma högtalare. Och de flesta som har haft problem så har det varit antingen att en högtalarkabel är trasig eller kass eller nånting inne i förstärkaren.
Och det har ju funkat felfritt i 1år varför skulle det börja nu om den inte skulle orka med från början?

Redigerat av jimmybring, 11 april 2011 - 16:48.


#11

Postad 11 april 2011 - 17:48

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Jo med förstärkaren men alla har ju inte samma högtalare. Och de flesta som har haft problem så har det varit antingen att en högtalarkabel är trasig eller kass eller nånting inne i förstärkaren.
Och det har ju funkat felfritt i 1år varför skulle det börja nu om den inte skulle orka med från början?


Det är det som kallas för dålig kvalite

#12

Postad 11 april 2011 - 19:36

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Det är det som kallas för dålig kvalite

Fast det är ju inte en dålig förstärkare.

#13

Postad 12 april 2011 - 08:12

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Det låter ändå som att den slår ifrån pga att den blir överbelastad. Testat att bara köra från exempelvis en CD via vanliga analoga RCA?

#14

Postad 12 april 2011 - 10:38

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Det låter ändå som att den slår ifrån pga att den blir överbelastad. Testat att bara köra från exempelvis en CD via vanliga analoga RCA?

Nej det har jag inte, har faktiskt ingen cdspelare eller något jag kan koppla in där.
Testade lite igår med olika hdmi ingångar och sådär och kan konstatera att det endast är när alla högtalare är aktiva och volymen nåt en topp som den slår ifrån och det är ingen högtalarkabel som är trasig. kan det vara nått element eller nått i centern eller satelliterna som orsakar detta? ( ingenting låter dock konstigt eller dåligt på låg volym innan den slår ifrån ) eller är det förmodligen förstärkaren?
Kommer förmodligen köpa en ny förstärkare i maj vare sig jag får denna att funka eller ej pga en trevlig lön, men vill gärna ge bort denna till farsan!

#15

Postad 12 april 2011 - 18:46

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Har bytt lite högtalarkablar och "skalat" om dom och lite och satte en bit papper mellan + och - så att det inte fanns möjlighet att du skulle ligga imot varandra och nu verkar det ha löst sig. har inte hunnit testa ordentligt än men testade med musik med mycket ljudpeaks och kunde spela på "18" utan problem under 2 minuter ( kanske blir vräkt dock ;) ) förut slog den ifrån på runt 25 så det är positivt! ska se hur det artar sig under ett par dagar nu!
Men ska fortf köpa en ny tror ja:)

#16

Postad 12 april 2011 - 19:12

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0
Ja har + och - kontakt med varandra då får förstärkaren kämpa på rejält.

#17

Postad 13 april 2011 - 16:16

Unregisteredf0488a99
  • Unregisteredf0488a99
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
har samma problem med min RV-x659 den stänger av sig nånstans vid -9 och 0 db på volymknappen :/

#18

Postad 13 april 2011 - 16:42

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

har samma problem med min RV-x659 den stänger av sig nånstans vid -9 och 0 db på volymknappen :/

Testa dra ut och sätt in alla kablar igen, funkar inte det så dra ut en högtalare åt gången tills du märker vilken högtalare som är fel är det inget av dett asom funkar så är det förmodligen förstärkaren!

#19

Postad 13 april 2011 - 17:09

Unregisteredf0488a99
  • Unregisteredf0488a99
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
det är inte högtalarna dem utan recievern som bara dör ska testa och dra ut sladdarna senare :D

#20

Postad 13 april 2011 - 20:11

jimmybring
  • jimmybring
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

det är inte högtalarna dem utan recievern som bara dör ska testa och dra ut sladdarna senare :D

Hoppas det löser sig.
Jag var helt förtvivlad när min dog sådär visste inte vart jag skulle ta vägen, sen när det fungerade igen så var det som jag vunnit på lotto!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.