Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Com Hem AB - Tv-relaterade frågor

5717 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 april 2018 - 09:35

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Appen till Apple TV närmar sig skarp lansering. Håll utkik närmaste dagarna. Samtidigt så kan jag nu meddela att SBS Discoverys kanaler numera fungerar.

Postad 06 maj 2018 - 15:01

stevenD
  • stevenD
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

För de som inte har tålamod nog att vänta tills den släpps på AppStore har de delat en länk på Facebook där man kan anmäla sig till betan: http://www.comhem.se/appletv-beta

Postad 06 maj 2018 - 16:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 155 inlägg
  • 0
De har ringt två gånger och erbjudit mig silverpaketet för 199kr/månaden om jag låser ett år. Men nej tack!

Postad 14 maj 2018 - 19:15

3dfreak
  • 3dfreak
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Comhem play appen är ute för nedladdning nu.

Postad 16 maj 2018 - 17:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 155 inlägg
  • 0
Någon som har testat genom Apple tv gällande bildkvaliten? Lite nyfiken😊

Redigerat av mcmike, 16 maj 2018 - 17:32.

Postad 24 juni 2018 - 18:20

stevenD
  • stevenD
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Någon som har testat genom Apple tv gällande bildkvaliten? Lite nyfiken

Inte lika bra som DVB-C, men snudd på om du har en bra och stabil uppkoppling. Oftast går det inte att se skillnad mellan DVB-C och Com Hem Play på Apple TV. Bättre bild än konkurrenter säger vissa, men har inte jämfört själv.

Redigerat av stevenD, 24 juni 2018 - 18:21.

Postad 28 juni 2018 - 12:48

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

var i Bryssel förra veckan och mitt under fotbolls VM. Jovisst kunde man se vissa matcher där men med fransk kommentator vilket inte var överdrivet kul. Bara fransktalande kanaler på hotell-TVn dessutom. 

Så jag tänkte att Telia gör ju reklam för att Telia play minsann ska fungera utomlands så jag var nyfiket att se om Comhem play gör det också.

Ja faktiskt! Inte jättebra bildkvalité, vet inte hur mycket det berodde på hotellets wifi och hur mycket som var att det var utomlands, men det var bra nog för att kunna titta på matcherna på surfplattan. (och ärligt talat lite under mötena också, schhhh tala inte om det för nån).

Så jo, det fungerar och är riktigt skönt att ha på resande fot....

Postad 28 juni 2018 - 14:56

stevenD
  • stevenD
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Ja faktiskt! Inte jättebra bildkvalité, vet inte hur mycket det berodde på hotellets wifi och hur mycket som var att det var utomlands, men det var bra nog för att kunna titta på matcherna på surfplattan. (och ärligt talat lite under mötena också, schhhh tala inte om det för nån).

Så jo, det fungerar och är riktigt skönt att ha på resande fot....

Du kollade på nån iPad/Android-platta eller? Senast jag kollade i iPad-appen fanns det en inställning för bildkvalité, du kan ju testa och se om det blir bättre om du ställer in den på obegränsad, kan ju kanske hjälpa om du har en stor platta. Apple TV tror jag kör obegränsad per default.

Postad 18 juli 2018 - 21:19

glaskross
  • glaskross
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Lite spännande idag. Svarade på en försäljare from ComHem. Dock inget erbjudande för tv utan bara internet trots lång och trogen tv-kund.
Blev arg och ringde kundtjänst för att säga upp tv-abonnemanget. Skämskudde för att inte gjort det oftare..... 
:D 
Sparar numera 310 kr/månaden. Kör på åtta favoriter och Cmore-premium, bundet 12 månader.

Postad 02 oktober 2018 - 16:45

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Hej. Undrar om det finns någon "seriös" inspelningsbar digital box till Com Hems abonnemang. Har idag en Motorola Vip 1963 c....som suger rätt ordentligt. Finns en del Samsung boxar på Com hems sida bla. Samsung SMT-C7160. Men verkar inte finnas något nyare tyvärr. Har medium 8 favoriter och vill inte byta till TIVO!! Dreambox fungerar inte antar jag..??

Postad 02 oktober 2018 - 18:05

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 1

Jag har denna inspelningsbara digital box från Comhem Humax HDPVR-1000C 320 gb, jag har också 8 favoriter. Det finns inga äldre boxar att köpa i riktiga affärer, men det brukar finnas gott om dom på begagnat marknaden såsom Tradera m.fl.

Postad 02 oktober 2018 - 18:24

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 220 inlägg
  • 0

Hej. Undrar om det finns någon "seriös" inspelningsbar digital box till Com Hems abonnemang. Har idag en Motorola Vip 1963 c....som suger rätt ordentligt. Finns en del Samsung boxar på Com hems sida bla. Samsung SMT-C7160. Men verkar inte finnas något nyare tyvärr. Har medium 8 favoriter och vill inte byta till TIVO!! Dreambox fungerar inte antar jag..??

varför en box köp en tv med inbyggd box med inspelning tex android tv från sony eller philips själv kör jag en  philips o det är kanon!!!

Postad 08 oktober 2018 - 16:13

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag har denna inspelningsbara digital box från Comhem Humax HDPVR-1000C 320 gb, jag har också 8 favoriter. Det finns inga äldre boxar att köpa i riktiga affärer, men det brukar finnas gott om dom på begagnat marknaden såsom Tradera m.fl.

Ja jag hittade en Samsung SMT-C7160 på blocket, som kommer imorgon (Om Postnord är på humör..) Kan nog inte vara mycket sämre än min nuvarande i alla fall. :)

Postad 08 oktober 2018 - 16:28

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

varför en box köp en tv med inbyggd box med inspelning tex android tv från sony eller philips själv kör jag en  philips o det är kanon!

Kan räkna upp ett antal olika anledningar till detta, men kan ta de mest uppenbara.

1: Är nöjd med min Sony KDL-55NX720 som duger gott, och som även i mitt tycke, är en av de snyggare apparaterna... även i stand-by läge.

2: Om jag skall köpa ny skärm så innebär det en 4K för omkring 20-30k + en 4K media spelare därtill. (Väljer oftast lite dyrare kvalitets produkter när jag väl köper nytt)

3: Är fortfarande lite för tidigt att handla 4K enligt mig, med tanke på utbudet....då jämfört med BD filmer. Om ett par år kanske...

4: En beg box för 200:- som det nu blev, är ett lite billigare alt..  :) ...och är definitivt värt det om jag slipper alla irritations moment med min nuvarande box... :D

Redigerat av Lex75, 08 oktober 2018 - 16:31.

Postad 12 oktober 2018 - 13:22

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Har det hänt nåra tekniska nyheter med TV-modulerna? sitter på två st. CI+ sen många år.

Versionen är ju R1,0

Det kommer ju nya modeller av boxarna då o då, men såna är av noll intresse.

Postad 12 oktober 2018 - 16:25

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 505 inlägg
  • 0

Har det hänt nåra tekniska nyheter med TV-modulerna? sitter på två st. CI+ sen många år.

Versionen är ju R1,0

Det kommer ju nya modeller av boxarna då o då, men såna är av noll intresse.

Använder du CI-modul sitter själva digitalboxen i TV:n, det är alltså den som borde uppdateras. CI-modulen är väl inte så mycket mer än ett gränssnitt, dvs ingen logik i.

Postad 05 november 2018 - 07:55

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Min Tivobox har gett upp helt och undrar om någon som har tvhubben kan ge lite info om den funkar bra är den snabb, buggar, hur funkar se ikapp etc.
Det som jag kommer sakna är ju inspelningsfunktionen eftersom jag spelar in alla nhlmatcher och det är ju rätt många och är lite orolig att jag inte ska hinna se dom innan dom försvinner från tvhubben.

Redigerat av Gyro, 05 november 2018 - 09:01.

Postad 05 februari 2019 - 02:56

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag har länge haft ett fel på min tivobox och det är att det på viasatkanalerna bla discovery, några av viasat film och sport kanalerna kan man inte se bilden pixlar mm och ibland kan jag se och jag ser en serie som heter The Last Alaskans och ibland kan jag se annars måste jag hoppas att den är ok när det blir reprisen men nu var den inte det och jag blir tokig 

vad kan felet vara inga fel på vanliga svt kanalerna eller andra inte heller Comhemkanalerna utan bara viasats och även problem med playlkanalerna men apple tv fungerar bra som är bredvid förstår inte sådana här saker och behöver råd 

hoppas det är någon som har några ideér tack på förhand

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.