Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bild på PS4 med Samsung TV?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 november 2020 - 07:34

Thademan
  • Thademan
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Tjenare boys!

Jag undrar vilken inställning jag bör ha när jag spelar på ps4 på denna TV:
UE55MU7055TXXC

Idag kör jag som nedan:

-Spelläge
-HDMI Svärta hög eller auto. 


Det är väl allt som behövs? 

Sedan en liten långshoot...men hur väl tror ni min tv ställer sig mot PS5? 

Ha en fin helg!

UE55MU7055TXXC

#2

Postad 06 november 2020 - 08:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Spelläge gör väl att responsen sänks, men spelar man på en TV är man gissningsvis ingen

hard core-gamer oavsett, då dessa fortfarande har bra mycket högre responstid än datorskärmar.

Då blir frågan om funktionen har någon märkbar betydelse för dig som spelare....

 

Svärtan - inte säkert att den spelar in, iom att gaming-läget ofta går förbi bildprocessorn i TVn,

för att just sänka responstiden.

 

PS5an ska klara 8k, sen om det kommer komma titlar som levererar *riktig* 8k, och inte bara 

uppskalat, är en helt annan fråga ;)

 

https://www.whathifi...e-playstation-5 



#3

Postad 06 november 2020 - 08:10

Thademan
  • Thademan
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Tack för svar :) 

Ja alltså HDMI-svärtan på t.ex Auto gör att svarta färgen blir kolsvart- har jag den på låg så blir det svarta mer grått :P..det ska den väl vara? Har jag inte spelläget på så upplevs det att det hackar på t.ex fifa och warzone. 
 

Spelläge gör väl att responsen sänks, men spelar man på en TV är man gissningsvis ingen

hard core-gamer oavsett, då dessa fortfarande har bra mycket högre responstid än datorskärmar.

Då blir frågan om funktionen har någon märkbar betydelse för dig som spelare....

 

Svärtan - inte säkert att den spelar in, iom att gaming-läget ofta går förbi bildprocessorn i TVn,

för att just sänka responstiden.

 

PS5an ska klara 8k, sen om det kommer komma titlar som levererar *riktig* 8k, och inte bara 

uppskalat, är en helt annan fråga ;)

 

https://www.whathifi...e-playstation-5*
 



#4

Postad 06 november 2020 - 08:25

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Ja alltså HDMI-svärtan på t.ex Auto gör att svarta färgen blir kolsvart- har jag den på låg så blir det svarta mer grått :P..det ska den väl vara?

Har jag inte spelläget på så upplevs det att det hackar på t.ex fifa och warzone. 
 

Det beror ju på vad speldesignern tänkt sig, men det känns inte helt optimalt med så svart att du inte kan se ett s*it :P

Har du bara dessa två lägen Auto/Låg ?

Spelläge behöver inte vara en dålig funktion i sig, men att det hackar om du *inte* har det på, tyder på att du matar TVn med fel Hz.


Redigerat av frollic, 06 november 2020 - 10:44.


#5

Postad 06 november 2020 - 09:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Game mode ska ge bättre respons men på en del samsungs stänger den av bildfunktioner för att uppnå det så total bildkvalitet kan bli dåligare.

 

Min Game Mode var dåligt inställd ut av box, med massa sharpness og en hög med "bildförbättrare" igång. Jag rekommenderar att göra den så lik filmäget som möjligt.



#6

Postad 06 november 2020 - 10:40

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

... eller bara slå av allt som går att slå av i bildförbättrarväg, för att få en så "ärlig" bild som möjligt ;)



#7

Postad 06 november 2020 - 13:03

Thademan
  • Thademan
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

haha detta var svårare än jag trodde :) jag får prova mig fram lite då helt enkelt! Återkommer!



#8

Postad 06 november 2020 - 13:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Utgå ändå från Game Mode. Det brukar göra stor skillnad på responsen även för normala gamers. 



#9

Postad 16 november 2020 - 17:04

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Spelläge gör väl att responsen sänks, men spelar man på en TV är man gissningsvis ingen

hard core-gamer oavsett, då dessa fortfarande har bra mycket högre responstid än datorskärmar.

Då blir frågan om funktionen har någon märkbar betydelse för dig som spelare....

 

Svärtan - inte säkert att den spelar in, iom att gaming-läget ofta går förbi bildprocessorn i TVn,

för att just sänka responstiden.

 

PS5an ska klara 8k, sen om det kommer komma titlar som levererar *riktig* 8k, och inte bara 

uppskalat, är en helt annan fråga ;)

 

https://www.whathifi...e-playstation-5

 

Jag är absolut en hardcore-gamer och kör på TV. Det finns faktiskt TV's med riktigt lågt input lag också och det är en av sakerna jag prioriterar högst vid köp av ny TV.

 

Hur som helst, spelläget bör man ju alltid köra med till just spel.


Redigerat av Unregistered0c0b3eec, 16 november 2020 - 17:04.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.