Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SHL hockey 16/17!

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 september 2016 - 10:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Den 17 september inleds en ny säsong! I år går jag in med blandade känslor gällande mitt kära FBK efter den interna behandlingen av trogen personal. Hoppas naturligtvis på framgång i slutändan i alla fall :wub:

 

Först ut är!

 

17 september 2016
Malmö - Frölunda, Malmö Arena
Luleå - Linköping, Coop Norrbotten Arena

 

September´s matcher!

 

http://www.shl.se/sp...hl_2016_regular


Redigerat av mcmike, 10 september 2016 - 10:22.


#2

Postad 10 september 2016 - 10:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Brynäs har klarat av träningsmatcherna hyfsat, även om dom har tappat i slutet av matcherna. Men jag har ändå förhoppningar om att dom ska kunna göra bra ifrån sig i år :)

#3

Postad 10 september 2016 - 12:41

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Brynäs har klarat av träningsmatcherna hyfsat, även om dom har tappat i slutet av matcherna. Men jag har ändå förhoppningar om att dom ska kunna göra bra ifrån sig i år :)


Ja, tycker det ser ut som att Bengtzen har fått ihop ett intressant lag. Tror att Lindblom kommer att få sitt stora genombrott i år och Westerholmarna fortsätter att utvecklas. Backsidan ser ju riktigt stabil ut. Men det är klart att avsaknaden av Rödin blir kännbar. Han var ju totalt dominant innan skadan. Spännande att det drar igång snart.

#4

Postad 24 september 2016 - 15:03

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Vilken start på säsongen av mitt kära Brynäs! Förnedring av regerande mästarna med 7-2! Känns som ett väldigt välkomponerat lag med 4 bra kedjor och backsidan är i SHL-topp. Kan bli en rolig säsong.

#5

Postad 24 september 2016 - 21:36

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Trist med förlust idag dock, men jag tror ändå att dom kan bli farliga i år :)

#6

Postad 24 september 2016 - 21:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Luleå 2 förluster mot inavelsträsket 😰

#7

Postad 25 september 2016 - 00:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Luleå 2 förluster mot inavelsträsket 😰

Har de spelat mot sig själva?

#8

Postad 25 september 2016 - 09:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skrev ju klart och tydligt vilka de förlorade mot 😂

#9

Postad 25 september 2016 - 11:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ja, därför antog jag att du menade en träningsmatch mot ett lag från samma förening.

#10

Postad 25 september 2016 - 11:45

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Trist med förlust idag dock, men jag tror ändå att dom kan bli farliga i år :)


Surt med huvudtacklingen på Jensen, känns som att det var där matchen svängde. Innan dess tyckte jag att Brynäs var det klart bättre laget.

2 huvudtacklingar på 2 dagar av Frölunda. Hade blivit ännu dyrare för spelarna om dessa var från Brynäs.

#11

Postad 25 september 2016 - 12:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Härlig start av Malmö tror det kan bli slutspel i år för oss även om det är många matcher kvar.

#12

Postad 25 september 2016 - 17:20

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Malmö har gjort ett par riktigt bra värvningar och lär definitivt bli ett mittenlag.

#13

Postad 25 september 2016 - 18:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

En riktigt skaplig upphämtning av FBK, även spelmässigt! Välförtjänt seger i förlängningen :wub: Heja Heja Tre Kronor  :)


Redigerat av mcmike, 25 september 2016 - 18:24.


#14

Postad 29 oktober 2016 - 17:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Årets viktigaste seger här, synd att det är lov bara! Gött FBK :wub:



#15

Postad 30 oktober 2016 - 20:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Lite synd om Leksand faktiskt som spelat upp sig, men ändå räcker det inte. Dubbeln ett faktum :wub:



#16

Postad 11 mars 2017 - 15:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jaha då var det dags! Vinna eller försvinna i bäst av tre matcher! Tror starkt på FBK..Stort Hjärta Hårt Arbete :wub:



#17

Postad 11 mars 2017 - 18:28

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jaha då var det dags! Vinna eller försvinna i bäst av tre matcher! Tror starkt på FBK..Stort Hjärta Hårt Arbete :wub:


Skön seger för FBK tror vi avgör på Måndag

#18

Postad 11 mars 2017 - 19:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Skön seger för FBK tror vi avgör på Måndag

Jag brukar inte sticka ut hakan, men det tror jag med👌

Bifogad fil(er)



#19

Postad 11 mars 2017 - 19:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 1
Lakers of course!

#20

Postad 13 mars 2017 - 21:41

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Luleås tränare, vilket hjärnsläpp! Lär knappast vara kvar nästa säsong.

#21

Postad 13 mars 2017 - 21:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Bara och gratulera Djurgården! Trodde aldrig jag skulle skriva.... vilken publik och tryck i hallen :).Ser redan fram emot Onsdag :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 13 mars 2017 - 21:59.


#22

Postad 14 mars 2017 - 18:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hårda bud nuförtiden, tre matchers avstängning för Ryno efter hopp tacklingen! Jaja hm nu blev det lite tyngre imorgon :unsure:


Redigerat av mcmike, 14 mars 2017 - 18:31.


#23

Postad 14 mars 2017 - 18:46

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Luleås tränare, vilket hjärnsläpp! Lär knappast vara kvar nästa säsong.

Härligt med känslor... Tyvärr har det aldrig varit planerat att han skall vara kvar nästa säsong, men jag hade gärna sett honom kvar i SHL som tränare. Det är alldeles för lite känslor i hockeyn idag! Men att uttrycka sig så är ju kanske lite överdrivet! :)



#24

Postad 15 mars 2017 - 21:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Urk stön pust gud vad skönt FBK :wub:


Redigerat av mcmike, 15 mars 2017 - 21:25.


#25

Postad 15 mars 2017 - 22:00

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Härligt med känslor... Tyvärr har det aldrig varit planerat att han skall vara kvar nästa säsong, men jag hade gärna sett honom kvar i SHL som tränare. Det är alldeles för lite känslor i hockeyn idag! Men att uttrycka sig så är ju kanske lite överdrivet! :)

 

Han hade ju helt rätt i domarkritiken, den är clownmässig i SHL. Dock lite väl hårda ord men om han får större straff än ZEBRA-ÄCKLEN som dömt bort oss (DIF) i två matcher borta mot fbk så är det verkligen fel i huvudet på SHL´s ansvariga.


Urk stön pust gud vad skönt FBK :wub:

 

Utan hjälp av zebra-randigt så hade ni inte haft en chans. ÄCKLIGT värre! Hur mycker betalar Karlstadkommun i lön åt dom?


Redigerat av HenkeEdge, 15 mars 2017 - 22:03.


#26

Postad 16 mars 2017 - 05:42

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Ähhh var inte så bitter. 😎

#27

Postad 16 mars 2017 - 07:34

Unregistered9e4096b0
  • Unregistered9e4096b0
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Ni som är kunniga, Jag är inflyttad skåning till Stockholm som tänkte sätta mig in lite i Hockey-världen. Vilket lag ska man hålla på? Kan alltid ha fåglarna vid sidan om bara för mitt ursprungs skull. Jag bor I nacka så där är ju inget solklart nacka-lag att hålla på :)



#28

Postad 16 mars 2017 - 08:44

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Han hade ju helt rätt i domarkritiken, den är clownmässig i SHL. Dock lite väl hårda ord men om han får större straff än ZEBRA-ÄCKLEN som dömt bort oss (DIF) i två matcher borta mot fbk så är det verkligen fel i huvudet på SHL´s ansvariga.


 

Utan hjälp av zebra-randigt så hade ni inte haft en chans. ÄCKLIGT värre! Hur mycker betalar Karlstadkommun i lön åt dom?

 

Jag ogillar att skylla på domslut... för i längden brukar det ofta jämna ut sig.

Men jag tycker att, även om det i år har varit betydligt bättre, så har det de senaste tre säsongerna varit väldigt konstiga beteenden från domare, situationsrum, mm! Två identiska situationer samma match kan bedömas helt olika. Det är som att ingen är riktigt säker på hur man tolkar reglerna.

 

Att man ändrar regler från säsong till säsong gör det hela inte särskilt mycket enklare för dom heller.

 

Hade vårt lag dessutom spelat lite jämnare sett över en hel säsong så hade man inte varit beroende av just det här. Luleå har haft extremt låg lägstanivå och även högstanivån har stundtals varit väldigt låg den här säsongen. Så jag är fan glad att vi slapp kvala. Visst är ett bortdömt mål jäkligt surt, men som jag ser det så hade vi inte spelet i år för att vara med i ett slutspel. Samma gäller Djurgården!

 

Många klagar på värvningarna Luleå har gjort, men jag tycker inte att det är lika mycket deras fel som hela styrningen, den obefintliga spelidén, mentaliteten, drivet och lagandan hos framförallt lagkaptenen på isen men även tränarnas driv från båset.

Att man kan komma in på kontoret och glida undan från jobb kan säkert fungera på vissa ställen, men är man en välbetald ishockeyspelare så har man ingenting på isen att göra om man inte orkar åka skridskor! Ge ett stort C på bröstet till den spelaren med störst hjärta och som kämpar och driver bäst. Han/hon behöver inte vara skickligast eller göra flest mål. Alla spelare har olika roller på isen.



#29

Postad 16 mars 2017 - 19:31

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Jag ogillar att skylla på domslut... för i längden brukar det ofta jämna ut sig.

Men jag tycker att, även om det i år har varit betydligt bättre, så har det de senaste tre säsongerna varit väldigt konstiga beteenden från domare, situationsrum, mm! Två identiska situationer samma match kan bedömas helt olika. Det är som att ingen är riktigt säker på hur man tolkar reglerna.

 

Att man ändrar regler från säsong till säsong gör det hela inte särskilt mycket enklare för dom heller.

 

Hade vårt lag dessutom spelat lite jämnare sett över en hel säsong så hade man inte varit beroende av just det här. Luleå har haft extremt låg lägstanivå och även högstanivån har stundtals varit väldigt låg den här säsongen. Så jag är fan glad att vi slapp kvala. Visst är ett bortdömt mål jäkligt surt, men som jag ser det så hade vi inte spelet i år för att vara med i ett slutspel. Samma gäller Djurgården!

 

...

 

Ja helst vill man ju slippa klaga på domare. Men när dom skiter i ("missar") att DIF-målisen har plocken över pucken, fbk-liraren slashar med klubban och sveper bort pucken, våran back goes bananas (som det sig bör när det görs skit mot en målis) och dom plockar enbart vår spelare!

Hade köpt en utvisning i vadera lag. Men just det efterföljande felaktiga PP:t gör fbk mål i.

 

Den situationen är värre än Ahlens mål som blev bortdömt och i Ahlen-situationen så var ju det konstiga att det inte gick till bedömning då det gjort det hela tiden tidigare under säsongen. Man blir ju så jäkla förbannad för alla inkonsekventa beslut. Menar dom att det blev bortdömt för målisinterference så skulle väl Ahlen haft en 2:a också? (köper inte deras skitsnack till förklaringar i intervjun där, då dom faller på sina egna resonemang allt som oftast.)

 

 

Jag står fast vid min åsikt att SHL´s domarkår är den mest inkompetenta (..för sitt jobb) och skyddade yrkesgruppen i Sverige där det kan göras hur fatala misstag som helst utan någon som helst reprimand. Är det att spelet är för snabbt och att dom inte klarar av det så måste domarsystemet göras om! Dock fungerar det något bättre i USA, gissar att det är lite mer "krav på prestationen" där. 

 

 

Sen rent allmänt: Det skall fan inte spela någon roll vilka lag som står på isen, hur många utvisningar dom redan blåst för ena eller andra laget, om det är PP/BP, hur mycket det är kvar på klockan, ordinarie tid eller förlängning så måste samma regelbok gälla hela matchen.

Sålänge icke det följs eller uppenbart strävas efter så är SHL-domarna enbart en clownverksamhet.


Redigerat av HenkeEdge, 16 mars 2017 - 19:34.


#30

Postad 16 mars 2017 - 19:42

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 1
Som FBK supporter kan ja räkna upp minst lika många punkter som var till DIFs fördel. Men tycker det blir löjligt.
Knappast domarna som avgjorde denna matchserie

#31

Postad 16 mars 2017 - 19:43

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Ni som är kunniga, Jag är inflyttad skåning till Stockholm som tänkte sätta mig in lite i Hockey-världen. Vilket lag ska man hålla på? Kan alltid ha fåglarna vid sidan om bara för mitt ursprungs skull. Jag bor I nacka så där är ju inget solklart nacka-lag att hålla på :)

 

Hmm, du skall följa ditt hjärta bara. Men visst finns det hockeylag i Nacka:

 

Nacka HK - http://www.nackahock...sida/?ID=149103

Finns många som spelat där som unga som det gått bra för sedan. 

 

 

Men annars finns ju bara DIF i Stockholm om man skall vara så, bajen har inte något hockeylag typ och gnaget är ifrån Solna och ej i högsta serien. ;)



#32

Postad 16 mars 2017 - 19:54

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Ja helst vill man ju slippa klaga på domare. Men när dom skiter i ("missar") att DIF-målisen har plocken över pucken, fbk-liraren slashar med klubban och sveper bort pucken, våran back goes bananas (som det sig bör när det görs skit mot en målis) och dom plockar enbart vår spelare!
Hade köpt en utvisning i vadera lag. Men just det efterföljande felaktiga PP:t gör fbk mål i.

Den situationen är värre än Ahlens mål som blev bortdömt och i Ahlen-situationen så var ju det konstiga att det inte gick till bedömning då det gjort det hela tiden tidigare under säsongen. Man blir ju så jäkla förbannad för alla inkonsekventa beslut. Menar dom att det blev bortdömt för målisinterference så skulle väl Ahlen haft en 2:a också? (köper inte deras skitsnack till förklaringar i intervjun där, då dom faller på sina egna resonemang allt som oftast.)


Jag står fast vid min åsikt att SHL´s domarkår är den mest inkompetenta (..för sitt jobb) och skyddade yrkesgruppen i Sverige där det kan göras hur fatala misstag som helst utan någon som helst reprimand. Är det att spelet är för snabbt och att dom inte klarar av det så måste domarsystemet göras om! Dock fungerar det något bättre i USA, gissar att det är lite mer "krav på prestationen" där.


Sen rent allmänt: Det skall fan inte spela någon roll vilka lag som står på isen, hur många utvisningar dom redan blåst för ena eller andra laget, om det är PP/BP, hur mycket det är kvar på klockan, ordinarie tid eller förlängning så måste samma regelbok gälla hela matchen.
Sålänge icke det följs eller uppenbart strävas efter så är SHL-domarna enbart en clownverksamhet.

Domaren missar att målvakten har plocken på pucken. Olyckligt, men misstag kommer vi få leva med...domarna kommer aldrig bli 100% iga. Förstår att det svider ditt dif hjärta :)
Sen när uhrbom ger igen är ju solklar 2:a. Måste va kyligare där...

Sen situationen med ahlen menar domarna att han trycker backen in i målvakten med armen....lite väl petigt kan jag tycka.
Han bromsar ju ändå in rätt kraftigt....tycker det ska vara mål i sådana situationer. Reglerna i shl är lite väl petiga.
Rör man målvakten det minsta så ser det ibland ut som dom får svinont och ska dö....konstigt med så mycket skydd på sig.
Sen givetvis att kör man med flit på målvakten ska det bli utv.

Nu hoppas vi Hv71 kör över Fbk i nästa omg :)

Redigerat av mikkiz, 16 mars 2017 - 19:55.


#33

Postad 16 mars 2017 - 19:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Som FBK supporter kan ja räkna upp 

 

 

Att det kändes extra gött att förlänga säsongen just denna gång ja :P  Blir jobbigt mot HV, men igen stort hjärta hårt arbete :wub:


Redigerat av mcmike, 16 mars 2017 - 19:58.


#34

Postad 16 mars 2017 - 20:40

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Att det kändes extra gött att förlänga säsongen just denna gång ja :P  Blir jobbigt mot HV, men igen stort hjärta hårt arbete :wub:


Blir tajta matcher...kul med slutspel!

#35

Postad 18 mars 2017 - 09:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Blir tajta matcher...kul med slutspel!

 

Skitkul med slutspel, absolut! Dags att börja tagga upp till eftermiddagen :)



#36

Postad 18 mars 2017 - 09:17

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Japp idag är början på en kul period. Tyvärr blir det soffan då basillerna slagit till och jag fick lämna bort biljetterna i Saabarena. Jag tror det kommer bli jämna matcher och är det något år som man kan förvänta sig överraskningar så är det i år. Det var länge sen topplagen var så jämna, det kommer bli grymt kul

Heja heja clubben✌

#37

Postad 18 mars 2017 - 20:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Heja heja clubben✌

 

 

Det är bara och Gratulera HV och ladda om fram till Måndagen! Tungt för oss båda :)



#38

Postad 19 mars 2017 - 18:57

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Heja heja clubben✌


Det gick sådär va? ;) Nya tag imorgon...

#39

Postad 19 mars 2017 - 19:37

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Det gick sådär va? ;) Nya tag imorgon...


Nu var du snäll, det käpp rätt åt he......, men vi hoppas det blir bättre spel redan i morgon.

Tyvärr blir det inte ens tv'n i morgon utan en lång arbetsdag som avslutas med arbetsmiddag.

#40

Postad 20 mars 2017 - 21:27

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Betydligt tuffare match idag än lördagens lekstuga. Mycket skön start med 2-0 i matcher! Har svårt att se att Brynäs ska förlora 4 av 5 möjliga återstående matcher, men tiden får utvisa det..

#41

Postad 20 mars 2017 - 22:09

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Håveee blåååå. Färjestad såg ganska bleka ut idag faktiskt.

#42

Postad 20 mars 2017 - 22:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Kommer bli fyra raka för HV, FBK räcker inte till tyvärr😕

Redigerat av mcmike, 20 mars 2017 - 22:31.


#43

Postad 21 mars 2017 - 07:03

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Betydligt tuffare match idag än lördagens lekstuga. Mycket skön start med 2-0 i matcher! Har svårt att se att Brynäs ska förlora 4 av 5 möjliga återstående matcher, men tiden får utvisa det..


Jag hoppas på mirakel men Brynäs spelar bra just nu så mycket talar för att du har rätt.

#44

Postad 21 mars 2017 - 13:16

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Lycka till alla som har era favoritlag kvar. =)

 

Själv njuter man lite av att läsa om katastrofala domarinsatser i både HA och SHL-slutspelet och hoppas dessa drabbar så många lag som möjligt för att få upp ögonen för att något måste göras åt problemet.  B)

 

 

 

Tex denna i HA-playoff (sen alltid positivt när solna får smaka på torsken): http://www.aftonblad...omaren-blast-av

 

De ursäktar sig med att nja, bägge lagen hade ju förmånga spelare på planen vid två olika tillfällen som vi sket i att blåsa för. HAHA.

 

Sen rent citat: "Han berättare vidare att domarna tar många beslut och gör många bedömningar på isen. Och att dagens teknik, med många kameror riktade mot isen, kommer att visa misstag, av olika grad, av domarna."

 

Varför inte kanske utveckla domarsystemet och istället utnyttja tekniken som upptäcker alla fel då, när dom nu inte klarar av jobbördan?


Redigerat av HenkeEdge, 21 mars 2017 - 13:25.


#45

Postad 21 mars 2017 - 15:09

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Malmö har spelat bättre än Växjö första två matcherna, tycker Malmö har alla ingridienser att ta sig långt men saknar kanske erfarenheten som lag.

Nästa säsong kan det bli tufft utan Alsenfeldt, Filppula och kanske även Thuresson. Alsenfeldt har nog på egen hand vunnit 7-8 matcher åt Malmö och Filppula har också avgjort en del själv. Om man inte lyckas ersätta dessa tre på ett bra sätt kan det bli svårt, sägs iaf att Max Görtz är på ingång men man lär även behöva en ny första center. Målvakt tror jag man satsar mindre pengar på, lutar åt Nihlstorp/Tex Williamsson.

Tror Malmös svåra år kan komma nästa säsong beroende på hur andra lag lyckas värva också.



#46

Postad 23 mars 2017 - 21:32

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Starkt jobbat av Skellefteå att ha 3-1 mot Frölunda med tanke på säsongen. Men allvarligt, är det inte dags att skippa den där ramsan: "Sveriges bästa lag..."? Kom igen, det var 3 år sedan ni vann. Sluta leva i det förflutna.



#47

Postad 24 mars 2017 - 23:01

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Vilken rysare det blev ikväll!! Grymma målvakter i båda kassarna, skönt att dra det längsta stråt..

#48

Postad 24 mars 2017 - 23:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Verkar vara dom spelskickliga lagens slutspel denna säsong, går inte spela för sakta i dagens hockey. Malmö är iaf dom som imponerat mest hittills, var längesedan man såg en sån snabb hockey i SHL, lite som Skellefteå under sina glansdagar.

Känns väldigt öppet om Malmö lyckas slå ut Växjö.

Tycker Malmö har alla ingredienser för att gå hur långt som helst.

Dom har bra PP, snabba spelvändningar, 2 bra målvakter, individuellt skickliga spelare som Hardt, Storm, Thuresson, Rhakshani, Alvarez, Filppula. Dessutom har man grovjobbande spelare i Händemark, Bryggman, Forsberg, Jadeland.

Ja Malmö har enligt mig alla saker som behövs för att vinna SM guld, man verkar även ha en vilja och enormt go i laget just nu också. Känns verkligen som Malmö spelar för SM guld just nu och inte bara för att delta i slutspelet som FBK och Luleå.



#49

Postad 25 mars 2017 - 08:24

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Vilken rysare det blev ikväll!! Grymma målvakter i båda kassarna, skönt att dra det längsta stråt..

Ja vilka målvakter vi har i landet, men de hade hjälp av försvaret. Tung förlust och Brynäs har ett väldigt bra läge

Om det ska vara så här på söndag då vill det till att naglarna växer i ilfart😉

Redigerat av MikaelJ, 25 mars 2017 - 08:26.


#50

Postad 25 mars 2017 - 11:31

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Ja vilka målvakter vi har i landet, men de hade hjälp av försvaret. Tung förlust och Brynäs har ett väldigt bra läge

Om det ska vara så här på söndag då vill det till att naglarna växer i ilfart😉


Ja, det är inte bra för hjärtat med sådana där matcher!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.