Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fire Emblem: Awakening + Fates [3DS]

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fire Emblem: Awakening (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 1 8,4 (4) 531:-
Fire Emblem Fates: Birthright (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 5 (0) 727:-
Fire Emblem Fates: Conquest (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 6 6,5 (1) Inga priser
Fire Emblem Fates - Limited Edition (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 7 (0) Inga priser
Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 7 7,67 (2) 599:-
Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia - Limited Edition (3DS) (Nintendo 3DS-spel) 7 (0) Inga priser

#101

Postad 02 april 2015 - 16:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Dock vet vi väl inte om det blir samma i EU? Jag vill ha complete edition =/

Nej hoppet finns att de kommer en utgåva och inte blir en sådan variant.

 

Mer om den japanska versionen:

Fire Emblem If: White Kingdom will be the easier title, providing alternate ways to gain EXP and money, as well as more freedom 
- Fire Emblem If: Black Kingdom will limit these experiences and requires more strategy to maintain resources 
- White Kingdom and Black Kingdom's storylines are the same until chapter 6. From here, the storylines split. 
-If you buy only one physical copy, you'll be locked into whatever game you purchase. However, for 2,000 yen, you can download DLC with the other story path. 
-For digital users, players are given a choice of what path they would like to take. The other path (the one you don't choose) is available to download as DLC for 2,000 yen. 
-A third storyline will be available as DLC, though details aren't known about this DLC yet. 
-A special edition Fire Emblem If bundle, a two in one cartridge that has both versions of the game, as well the third storyline, limited edition artbook and trading card will be available for 9,250 yen. 



#102

Postad 02 april 2015 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hmm, jag vill spela god men jag vill inte ha det lätt. I'm fucked?



#103

Postad 02 april 2015 - 18:25

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Hmm, jag vill spela god men jag vill inte ha det lätt. I'm fucked?

Det jag har hört är att White kommer att vara gamla klassiska Fire Emblem medan Black kommer att vara ett annorlunda och mer utmanande sätt att spela. Tror inte man överger svårighetsgraden i spelet. 



#104

Postad 19 maj 2015 - 18:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

 

The Weapon Triangle, which has been a mainstay in the Fire Emblem series since 1996, will see a reform in the upcoming Fire Emblem If for 3DS, the latest issue of Famitsu reveals. Instead of the standard swords over axes over lances, it’s been changed to swords and magic, over axes and bows, over lances and concealed weapons.

In brief, swords and magic are stronger than axes and bows, while axes and bows are stronger than lances and concealed weapons, and lances and concealed weapons are stronger than swords and magic.

As previously reported, weapon durability is no longer present in Fire Emblem If. But the disadvantages of this are that the stronger the weapon, the larger the unit’s disadvantage in terms of abilities. For example, the Bronze Sword has no chance of landing a Critical hit, but has +10 Critical evasion, while the stronger Steel Sword has -5 evasion and makes it hard to use a Pursuit attack. Only staffs restrict the amount of times they can be used.

Maids, butlers, and shinobi use concealed weapons, which have weakening effects on enemy abilities when attacked.



#105

Postad 24 februari 2016 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Bästa launchen i seriens historia i USA.

 

Under tiden väntar vi i EU fortfarande =/



#106

Postad 18 maj 2016 - 10:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Det mest oväntade stället, har denna otroligt svåra limited utgåva på lager av Fates spelen :)

 

http://www.ellos.se/...065&pr=0C1B2S3T

 

Passa på innan den är borta, för dom börjar gå för betydligt högre summor nu på Amazon och Ebay.

3406327.jpg


Redigerat av Svante Skoog, 18 maj 2016 - 11:01.


#107

Postad 18 maj 2016 - 11:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Lol, på Ellos... ja lite oväntat.

 

Jag började spela Fates igår, mycket mer strömlinjeformat än tidigare spel (snabbare strider/övergångar/få laddningstider). Men har inte kommit särskilt långt ännu.

 

Var jäkligt längesedan jag spelade på 3DS dock, kom inte ihåg att skärmen var sååå liten =P



#108

Postad 18 maj 2016 - 11:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Själv har jag kommit 2/3:e delar in i Awakening, brutalt bra spel, men ser fram emot att köra igenom Fates trilogin efteråt :)



#109

Postad 18 maj 2016 - 12:59

Alex81
  • Alex81
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Det verkar som Media Markt har den lite billigare, 899:- stället för 1199:-.

 

 

http://www.mediamark...ds-1282746.html



#110

Postad 06 juni 2016 - 18:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

MHB:s recension



#111

Postad 06 juni 2017 - 20:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

(av Shadows of Valentia, det sista main på 3DS)

 

Kul att läsa vår diskussion från 2013 Mdag, bara vi som pratade i tråden flera sidor   :D


Redigerat av Zoiler, 06 juni 2017 - 20:42.


#112

Postad 01 juli 2017 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Varvade Valentia igår, 45 timmar. Slutstriden pågick över två dagar eftersom man dör direkt när Alm (huvudkaraktären) dör. När alla andra dör kan man spola tillbaka tiden, vilket jag också gjorde alla 11 gånger jag kunde pga att slutbossen anföll med en attack som skadade alla i laget och nådde över hela skärmen samt pumpade ut fiender en masse + underbossar.

 

I slutändan hade jag inga livlinor kvar och jag gjorde en sista desperat attack med Alm, både Alm och bossen var nere på 4 och 7 liv, och jag hade inga helare som kunde nå honom. Då inser jag att warp finns för första gången i spelet och warpar dit en helare med mina två sista drag som helar honom tillräckligt för att han ska vinna via en critical hit i nästa omgång med en hårsmån. Ja vad säger man, ingen här kan väl relatera till detta men måste ändå skriva av mig  ;)

 

Nu är det bara postgame kvar, vilket iofs verkar riktigt utmanande. Röstskådespeleriet höjer verkligen Fire Emblem-serien, att Celicas röstskådis är samma som Magilou från Tales of Berseria är chockerande, låter helt annorlunda. Fattar inte hur man kan föreställa sin röst så.

 

Alm som också hade en jättebra röst spelade tydligen 9S från Nier, en ny skådis. Alltid kul att gå in här och titta vilka spel olika karaktärer har varit med i innan. Flera skådisar som varit med i Nier, Persona, Tales etc som är med i Valentia.

 

Gimme FE till Switch nu tack  :)



#113

Postad 04 juli 2017 - 09:05

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Varvade Valentia igår, 45 timmar.

...

Gimme FE till Switch nu tack  :)

Skaffade FE:Echoes Limited Edition för ett par dagar sedan. Har inte spelat Fire Emblem sedan DS-tiden och älskar verkligen Echoes.

Ville köpa Fates när det begav sig, men det var helt hopplöst att få tag i Limited utgåvan då. Därför kändes Echoes för 777:- som ett fynd denna gången.

Känns skönt att hittat tillbaka till Fire Emblem igen efter alla år. Även kul att se att 3DS:en fortfarande har så pass bra spel. Tycker att de senaste 3 åren varit riktigt starka för konsolen.

Har även en Switch, men den ligger just nu och samlar damm. Hoppas också på ett Fire Emblem, men FE:Warriors kommer inte vara något för mig. 



#114

Postad 04 juli 2017 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hoppas också på ett Fire Emblem, men FE:Warriors kommer inte vara något för mig. 

 

Nä inte mig heller, det är ju ett musouspel i grunden, sedan kan de inte göra mycket mer med det, bara ändra karaktärerna (Zelda/Fire Emblem), men det är fortfarande musou.

 

Förresten, du vet att ett riktigt FE redan är utannonserat till Switch va? Tänkte iom att du skrev "hoppas".


Redigerat av Zoiler, 04 juli 2017 - 13:25.


#115

Postad 20 juli 2017 - 09:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

MHB:s recension

(av Shadows of Valentia, det sista main på 3DS)

Kul att läsa vår diskussion från 2013 Mdag, bara vi som pratade i tråden flera sidor :D

:)
Kanske dags för ett nytt "strategi-rpg". Sist var då vi hade diskussionerna här för fyra år sedan.

Tactics Ogre till PSP lockar dock mer än Fire Emblem.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 20 juli 2017 - 09:30.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.