Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 03 januari 2013 - 11:28

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tror som sagt att det missuppfattas vad som är nästa xbox och next gen.
Xbox tv (eller vad den nu kommer heta) är som en slimmad arcade av nuvarande 360 minus dvd, tegelstenstraffon och hd (kan köpas/trycka in nuvarande)
För appar och arcadespel och kommer kosta runt 900-1000kr

Med lite tur kan dollarkursen ge oss ganska billiga nextgen till julen.
Vet inte vad som är smärtgränsen i US men 499-599$ kan jag inte tänka mig att dom kliver över

Tror du inte på samtidig launch?

Hade varit lite prestige för Microsoft att visa att den här gången lyckas de samtidigt som de kanske lärde sig något från förra gången....


Samtidig launch i US och EU?
Nej det tror jag inte, däremot så tror jag det kommer finnas 16 miljarder enheter till julen.
Allt man kommer höra från us är att xbox säljer slut över allt :P

#102

Postad 03 januari 2013 - 12:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
500-600 dolares borde inte vara något problem egentligen, om de packar ihop det med abonnemang på något guld-paket eller liknande.

Det säljs ju så sjukt mycket mobiler i den prisklassen...

#103

Postad 03 januari 2013 - 12:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Xbox tv (eller vad den nu kommer heta) är som en slimmad arcade av nuvarande 360 minus dvd, tegelstenstraffon och hd (kan köpas/trycka in nuvarande)
För appar och arcadespel och kommer kosta runt 900-1000kr

Källa på det?
edit: Tror inte den blir baserad på 360, snarare en ARM SOC.

Redigerat av pacman, 03 januari 2013 - 13:07.


#104

Postad 03 januari 2013 - 13:43

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Ingen källa på xbox tv, samlade intryck bara :P
Med "är som" som menar jag inte att det faktiskt är en 360 i nuvarande hårdvarutappning men däremot att den är kompatibel med dagens utbud av appar och arcadespel.

499-599$ då :)
(kan bli svettig med en 600$-variant här i Sverige om man använder den gamla beprövade formeln för att få svenskt pris (*10*1,25) speciellt då jag inte är så övertygad om att xbl-guld-abonnemangsdealen kommer finnas här i Sverige vid säljstart)

#105

Postad 03 januari 2013 - 14:33

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Frågan är dock vilken årstid som kommer innan sommaren. ;)

Känns överlag 99%-igt att det är sept-nov som gäller, med nov som lågoddsare.
PS4 däremot, nuvarande "buzz" tycker jag låter som 50/50 mellan 2013 och 2014. Innan sommaren 2014 kanske helst då... :)


Vad tyder på att "Xbox720" (och inte en ev. "XboxTV") kommer bli mycket billigare än dagens konsol? Prylexperter på Aftonbladet? :)

Är inte allt som skrivs på aftonblaskan sant?
Va ju givetvis ironisk :blink:

#106

Postad 03 januari 2013 - 16:50

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Microsoft acquires home automation startup R2 Studios to bolster Xbox division

Details are expectedly light on this one, but The Wall Street Journal is reporting that Microsoft has acquired R2 Studios, a startup focused on home entertainment and home automation founded by Blake Krikorian (best known as the co-founder and former CEO of Sling). According to the WSJ, Krikorian and a "small team" will be joining Microsoft, with the company's Xbox division apparently the main focus of the deal. The news also follows reported acquisition talks R2 has had with both Apple and Google, although Microsoft's winning bid hasn't been revealed -- it does unsurprisingly include some patents, though. For its part, Microsoft is staying mum on the deal, although R2's current focus (including a home control app for Android) would seem to be a natural fit for Microsoft's SmartGlass efforts.

Källa: http://www.engadget....quisition-xbox/

#107

Postad 03 januari 2013 - 17:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

OK, dramatic introductions aside, we have passed the day that SemiAccurate was told that Oban has not just taped out, but final customer silicon has likely gone in to production too. The mystery date we were told about way back in the Summer of 2011 was Monday, December 31, 2012 for final silicon production wafers in on the next XBox console. And with that ends the 4th longest held secret around the SemiAccurate offices. The answer to your next three questions are going to be no.

Back to the topic at hand, our sources were very specific about the date, and if bugs, yield, and other various and sundry problems were worked out like Microsoft planned, the end is in sight. What problems are those, and why do they matter? SemiAccurate covered that a while ago, the full analysis is here if you missed it the first time around.

While we have not definitively heard about a go/no go wafer in decision, if Microsoft is going to launch their next generation console this year, they almost assuredly made the December 31 date. Any delay of more than a few weeks will mean no new console in 2013, there just won’t be enough time to make them. If no one credible leaks news soon, I wouldn’t go stand in line for a new Microsoft console in late August.

http://semiaccurate.com/2013/01/02/xbox-next720-silicon-production-day-arrives/#.UOWqheRFXkp


usthlm>> :D

#108

Postad 04 januari 2013 - 01:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Att de ska visa nya Xboxen på årets E3 var 'känt' sen innan förra E3.

"Bekräftades" dessutom av MS för några dagar sedan:

http://www.neogaf.co...ad.php?t=506541

#109

Postad 04 januari 2013 - 13:50

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Microsoft bekräftar:

Det kommer säkert inte som en överraskning att Microsoft planerar att visa upp nästa modell av Xbox på årets E3-mäsa i juni. Den kommande modellen av spelkonsolen som populärt kallad Xbox 720 förväntas släppas någon gång innan årets slut.
http://www.idg.se/2....-xbox-visas-upp

Microsofts chefsutvecklare för Xbox Live, Larry “Major Nelson” Hryb, lade i dagarna upp en interaktiv nedräknare på sin blogg som räknar ned till E3-mässan vilken äger rum den 11 juni. Tillsammans med nedräknaren står det endast ”Nu är det på gång…”.
http://majornelson.c...own-to-e3-2013/

#110

Postad 04 januari 2013 - 13:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Microsoft bekräftar:

Det kommer säkert inte som en överraskning att Microsoft planerar att visa upp nästa modell av Xbox på årets E3-mäsa i juni. Den kommande modellen av spelkonsolen som populärt kallad Xbox 720 förväntas släppas någon gång innan årets slut.
http://www.idg.se/2....-xbox-visas-upp

Microsofts chefsutvecklare för Xbox Live, Larry “Major Nelson” Hryb, lade i dagarna upp en interaktiv nedräknare på sin blogg som räknar ned till E3-mässan vilken äger rum den 11 juni. Tillsammans med nedräknaren står det endast ”Nu är det på gång…”.
http://majornelson.c...own-to-e3-2013/


Bekräftar?

De har lagt upp en timer till E3 mässan. Denna mässa är varje år.

Inget är bekräftat.

#111

Postad 04 januari 2013 - 14:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Aftonbladet är roliga. De vet tydligen mer än ngn annan :)

Jag säger som jag brukar.
Jag tror det när jag ser det. Normalt så tar det 12-16 månader att få ut en konsoll efter att man visat upp den första gången.
Tror fortfarande på oktober/november 2014 release för nästa konsoll från MS/Sony.

Redigerat av Unregistereddc471864, 04 januari 2013 - 14:05.


#112

Postad 04 januari 2013 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Bekräftar?

De har lagt upp en timer till E3 mässan. Denna mässa är varje år.

Inget är bekräftat.

Inte officiellt, för de säger det inte rakt ut. Men det är ju uppenbart och det var det redan innan. När lade de upp en timer för E3 senast... 170 dagar innan eventet?

Man får läsa mellan raderna.

#113

Postad 04 januari 2013 - 14:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Stjärnorna riktar in sig och jag lovar att Zoilers kallingar ligger risigt till om radiozo har rätt (när det gäller MS då). :D

Som en sidonotis så tror jag att Microsoft blir det första att lyckas med "Smart tv" (nej att lyckas bygga in en mediaspelare i ett tv-chassi har inget smarthet att göra, om nån nu trodde det). Utan att göra en tv dessutom (smart nog, att koppla "hjärnan" till en specifik display är inte särskilt smart till att börja med...). En bas på 70 miljoner (minus RROD-lik :P) är en bra grund, bara att köra på.

Redigerat av pacman, 04 januari 2013 - 14:50.


#114

Postad 04 januari 2013 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Stjärnorna riktar in sig och jag lovar att Zoilers kallingar ligger risigt till om radiozo har rätt (när det gäller MS då). :D

Ja herregud. Har jag fel och Radiozo rätt blir det garanterat en ban på Radiozo under E3 ;)

#115

Postad 04 januari 2013 - 15:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Allt tyder ju på att Radiozo kommer kunna surfa fritt i juni. :)

#116

Postad 04 januari 2013 - 16:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Aftonbladet är roliga. De vet tydligen mer än ngn annan :)

Jag säger som jag brukar.
Jag tror det när jag ser det. Normalt så tar det 12-16 månader att få ut en konsoll efter att man visat upp den första gången.
Tror fortfarande på oktober/november 2014 release för nästa konsoll från MS/Sony.


360 släpptes dock samma år som den presenterades.

Man var dessutom rätt bra med släpp i eu, us o japan inom 1 månad.

Tror nog att Microsoft har haft god tid på sog att ta fram ersättaren och kommer presentera kring E3 sen släppa i November.

Vänta 1 år till är skadligt då försäljningen redan minskat kraftigt.

#117

Postad 04 januari 2013 - 17:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Xbox var dock ett undantag som stressades ut. Alla andra konsoller genom historien har tagit längre tid att ta fram. Wii U som är det senaste exemplet visades först upp på E3 2011 tex.

Redigerat av Unregistereddc471864, 04 januari 2013 - 17:59.


#118

Postad 04 januari 2013 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Alla andra konsoller genom historien har tagit längre tid att ta fram.

Sega Saturn utannonserades på E3 och släpptes nästa dag :)

During the very first E3 Sega had a pretty stable hold on a decent chunk of the market with their Sega Mega Drive/Genesis. Nobody expected them to announce and release the Sega Saturn, not even the developers who all thought they had another 4 months to finish making games. So they launched a new console with only 6 games, four months until anything else came out and it cost a bomb as well. Even if you were rich enough to have one you couldn’t find it on store shelves anywhere since the retailers had no idea it was coming either. They just didn’t think it through that’s all, they got caught up in all the excitement for the first E3 and really wanted to deliver something special.

The four month premature release of the Sega Deathwish prompted Sony to unveil and release the Playstation soon after, for less money and with better games and almost killing off Sega completely. Having said that, Sega did manage to redeem themselves with the Dreamcast though.



Men, i vilket fall, du kan ju inte mena att de "stressar fram" 720 om de utannonserar på E3 och släpper till vintern. De har haft 8 år på sig sen 360 släpptes när vi är i november/december 2013. De jobbar såklart i det tysta. Vi vet inte hur långt de har kommit.

Vad är det som skulle stressas fram eller påverkas av en utannonsering menar du? Spelen? Utvecklarna vet redan om det, de har fått devkits sedan lång tid tillbaka. Mjukvarumotorer? Redan på gång sedan länge, demonstrerades redan förra E3. Konsolen i sig? Under tillverkning och planerad sedan länge. Vad skulle en utannonsering påverka?

Jag förstår inte vad du baserar ditt argument på. Vadå "ta fram"? När började de tror du? De börjar inte tillverka den när de utannonserar den -_-

Detta är första gången någonsin som så här lång tid har förflutit under en generation, det är typ dubbelt så lång tid som det brukar vara. Om det är något de haft så är det tid, för mycket t o m. Detta är inte "normala" förhållanden.

Redigerat av Zoiler, 04 januari 2013 - 18:18.


#119

Postad 04 januari 2013 - 18:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vi får se helt enkelt. Jag säger bara att bli inte förvånade om den inte släpps i år.

Redigerat av Unregistereddc471864, 04 januari 2013 - 18:21.


#120

Postad 04 januari 2013 - 22:37

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Ääääntligen, sjukt sugen på ny konsol från både mS och Sony.


Aftonbladet är roliga. De vet tydligen mer än ngn annan :)

Jag säger som jag brukar.
Jag tror det när jag ser det. Normalt så tar det 12-16 månader att få ut en konsoll efter att man visat upp den första gången.
Tror fortfarande på oktober/november 2014 release för nästa konsoll från MS/Sony.


Xbox 360 visades väl upp på MTV i maj och släpptes senare samma år.

Edit: Pucktvåa :(


Sega Saturn utannonserades på E3 och släpptes nästa dag :)


AppleStyle, me like!

Redigerat av tsartiis, 04 januari 2013 - 22:40.


#121

Postad 05 januari 2013 - 11:15

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 1

AppleStyle, me like!


Körde Apple med samma taktik 1994?

#122

Postad 05 januari 2013 - 15:20

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0

Körde Apple med samma taktik 1994?


Javisst. Apple är först med allt det vet väl alla :).

#123

Postad 05 januari 2013 - 16:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Sega Saturn utannonserades på E3 och släpptes nästa dag

Wow, då spela jag på den innan den utannonserades. ;) (den släpptes i japan ett halvår innan E3)

#124

Postad 05 januari 2013 - 16:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jo jag vet, läste också det innan jag postade, men uppenbarligen eftersom så många skriver om det så var det inte känt att den skulle komma ut i Europa eller så var releasedatumet inte känt. Men nej, det fungerar inte som argument, det var mest ett kul sidospår.

#125

Postad 06 januari 2013 - 12:10

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Kan Microsofts nuvarande cashback kampanj vara ett tecken på att dom kommer offentliggöra en ny konsoll snart och vill få så många som möjligt att köpa den gamla innan? Många tveksamma kommer ju säkert vänta på den nya om den är offentlig.

#126

Postad 07 januari 2013 - 10:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jo jag vet, läste också det innan jag postade, men uppenbarligen eftersom så många skriver om det så var det inte känt att den skulle komma ut i Europa eller så var releasedatumet inte känt. Men nej, det fungerar inte som argument, det var mest ett kul sidospår.

Ja det där minns jag. Det var en "suprise-launch", alla förvänta sig hösten 95. Men produkten i sig var ju som sagt inte ny. Hade en galen släkting som importerade "allt" från japan (jag gillade 3DO, men det var nog bara jag, haha), så jag jabbade Virtua Fighter innan E3, va helt magiskt med 3D-gubbar som rörde sig "mänskligt"... :)

#127

Postad 07 januari 2013 - 17:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det där minns jag. Det var en "suprise-launch", alla förvänta sig hösten 95. Men produkten i sig var ju som sagt inte ny. Hade en galen släkting som importerade "allt" från japan (jag gillade 3DO, men det var nog bara jag, haha), så jag jabbade Virtua Fighter innan E3, va helt magiskt med 3D-gubbar som rörde sig "mänskligt"... :)

Med nVidias nya konsol och ouya + Valve och MS + PS känns det som 95 igen... E3 kommer bli ett blodbad som någon sa på Gaf.

Postad bild

#128

Postad 08 januari 2013 - 13:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Best E3 eva! :D

#129

Postad 08 januari 2013 - 14:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
(Som alltid) ^_^

Men den här gången måste det ju vara sant =P

#130

Postad 08 januari 2013 - 14:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Vi får se helt enkelt. Jag säger bara att bli inte förvånade om den inte släpps i år.


Jag är ytterst tvkesam till det, dessutom med tanke på att den är klar för produktion så ser jag ingen anledning till att skjuta på releasen. Sen har det ju ryktats i ett halvår att spelutvecklare redan har dev kits och har haft det ett bra tag. Tror vi kommer så se både NHL 14 och Fifa 14 på nästa generations Xbox redan nu i höst :D
Kanske en önskedröm från min sida men jag skulle inte bli förvånad om det blir så, om konsolen befinner sig i det stadiumet som den gör enligt rykten.
MS kommer troligen ha en hel del färdiga spel till E3, och bli inte förvånad om den släpps "redan" i September 2013.

#131

Postad 08 januari 2013 - 14:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

(Som alltid) ^_^

Men den här gången måste det ju vara sant =P


Mja, det var väl ingen som trodde att förra årets E3 skulle vara något spännande?

Men det här året kan det bli intressant. :)

#132

Postad 08 januari 2013 - 14:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Mja, det var väl ingen som trodde att förra årets E3 skulle vara något spännande?

Ingen? Nintendofansen kanske? Det är ALLTID folk som tror att just årets E3 ska bli det bästa ;)

Förra året var det snack om att de skulle visa de nya konsolerna, ingen visste ju. Och man hade mycket större förväntningar på Wii U förstås, men de visade ju verkligen inte mycket av intresse.

Edit: Mer diskussioner/rykten om 720.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=507325

Eight-core cpu, 8g memory, 8xxx graphics, windows 8 kernel specially os, 640g hard drive.

Skulle de speccarna stämma så är det inte helt fel.

Redigerat av Zoiler, 08 januari 2013 - 15:54.


#133

Postad 08 januari 2013 - 16:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Men att MS/Sony skulle visa upp nya konsoller på E3 2012 var det väl inte många som trodde?
Vi 'visste' ju att de inte skulle visas upp eftersom target var 2013 (våren eller hösten) och att varken MS eller Sony skulle förstöra sin nuvarande försäljning under en sån lång tid.

Det enda man kan kunde hoppas var en teaser, men inte ens det fick vi. <_<

#134

Postad 08 januari 2013 - 16:33

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Ser onekligen fram emot E3 i år, minst 1 ny konsol bör vi få se om inte långt fler (720, steambox...?)

#135

Postad 08 januari 2013 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Men att MS/Sony skulle visa upp nya konsoller på E3 2012 var det väl inte många som trodde?
Vi 'visste' ju att de inte skulle visas upp eftersom target var 2013 (våren eller hösten) och att varken MS eller Sony skulle förstöra sin nuvarande försäljning under en sån lång tid.

Det enda man kan kunde hoppas var en teaser, men inte ens det fick vi. <_<

Jo vi "visste" det (fast man är ju aldrig 100%) men jag hade iaf högre förhoppningar på Wii U som vi inte visste allt för mycket om. Men vi fick knappt se några spel... hoppas på Zeldateasern under detta E3 dårå =P.

I år är en annan femma, nu är det så gott som garanterat att de (MS, kanske Sony) visar grejer. Det är inte ens säkert att de visar det på E3 först, det skulle kunna hända innan.

De speccarna jag postade ovan är för övrigt vad som ryktats om länge nu tydligen. Ett grafikkort som är så nytt att det inte ens är släppt (fast anpassat/custom då), en gpu med åtta kärnor, 8 GB ram (kan ju ändras iom att det kanske är devkit) och en rätt stor hårddisk. I en konsolmiljö hade det varit rätt mycket powaaah.

Redigerat av Zoiler, 08 januari 2013 - 17:15.


#136

Postad 08 januari 2013 - 22:14

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Mer rykten idag från Kina, 8 kärnig processor, AMD Radeon 8000 baserat grafikkort, 8GB ram, 640GB HDD.
Sen säger det ju inte mycket om kraften ändå, AMD döpte precis om en massa gamla kort från 7000 serien till 8000, kanske en hit om att den nya Xboxen bygger på den gamla arkitekturen från AMD och inte den nya Mars serien från Radeon 8000 serien, 7950 blir tex 8950 baserat på 40 nanometer.
Men jag hoppas MS gör den nya konsolen på 28 nm grafikchipet, allt för att minska värmen.
Frågan är om MS kommer kunna leverera ett grafikkort på 1Ghz och GDDR5 minnen, troligen blir det 730 MHz varianten konsolen kommer köra på i bästa fall, tippar på max ett 8570 grafikkort i omarbetad form.

#137

Postad 08 januari 2013 - 23:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1
Undrar om BioBerra har satt mina poster på ignore. Känns lite så :)

#138

Postad 09 januari 2013 - 00:25

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Durango (XBOX-720)
äkta eller falska bilder?
Postad bild
Postad bild
With its release, the new xbox will introduce Kinect 2.0, Blu-ray support, directional audio, a TV output and input, a new 'innovative controller' and finally, augmented reality glasses (to be released in 2014/15).

Redigerat av MrAssov, 09 januari 2013 - 00:26.


#139

Postad 09 januari 2013 - 00:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Falska såklart. Det där är mockups från Xbox World. De spekulerar bara om allt däri och ganska mycket önskedrömmar.

#140

Postad 09 januari 2013 - 09:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ingen? Nintendofansen kanske? Det är ALLTID folk som tror att just årets E3 ska bli det bästa ;)

Förra året var det snack om att de skulle visa de nya konsolerna, ingen visste ju. Och man hade mycket större förväntningar på Wii U förstås, men de visade ju verkligen inte mycket av intresse.

Edit: Mer diskussioner/rykten om 720.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=507325

Eight-core cpu, 8g memory, 8xxx graphics, windows 8 kernel specially os, 640g hard drive.

Skulle de speccarna stämma så är det inte helt fel.


Im calling it.

640Gb kommer INTE vara standard. MS är inte korkade nog att sätta en HDD som standard, det misstaget sänkte första Xbox. De kommer i så fall ha 1 modell med bara NAND. En 640Gb version blir någon form av Pro modell då vid sidan om en Core modell.

Redigerat av PalmiNio, 09 januari 2013 - 09:34.


#141

Postad 09 januari 2013 - 09:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Undrar om BioBerra har satt mina poster på ignore. Känns lite så :)


Såg inte att du hade hunnit posta lite om det redan ;)
Annars så är väl bilderna fajkade, dom är rätt gamla vid det här laget och det är väl först nu som desginen är klar, sen kan det ju ändå ha varit någorlunda trovärdiga bilder, på ett så stort företag som Microsoft så är det antagligen svårt att inte bilder läcks ut.

#142

Postad 09 januari 2013 - 10:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Det är lite det som är tråkigt, mycket av det som presenteras på E3 kommer att läcka innan.

Samtidigt som man vill veta så mycket som möjligt så tidigt som möjligt. :)

#143

Postad 09 januari 2013 - 10:03

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Om designen blir något liknande de där bilderna så är den riktigt snygg och stilren.

#144

Postad 09 januari 2013 - 10:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Im calling it.

640Gb kommer INTE vara standard. MS är inte korkade nog att sätta en HDD som standard, det misstaget sänkte första Xbox. De kommer i så fall ha 1 modell med bara NAND. En 640Gb version blir någon form av Pro modell då vid sidan om en Core modell.


Bättre om de gör som Nintendo gjort. Låt folk lagra sina spel på extern disk istället. Håller nere priset på konsollen också.

#145

Postad 09 januari 2013 - 10:24

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Om designen blir något liknande de där bilderna så är den riktigt snygg och stilren.


Ja, fast för mig får det gärna vara en ful koloss. Trist om dom skulle kompromissa för att hålla den liten och nätt.

#146

Postad 09 januari 2013 - 10:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ja, fast för mig får det gärna vara en ful koloss. Trist om dom skulle kompromissa för att hålla den liten och nätt.


Folk vill inte ha stora kolosser vid tvn som låter en massa så de lär nog göra sitt bästa för att få den så liten så möjligt.

#147

Postad 09 januari 2013 - 11:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1

Folk vill inte ha stora kolosser vid tvn som låter en massa så de lär nog göra sitt bästa för att få den så liten så möjligt.


Så subwoofers kommer att försvinna?



;) :P

#148

Postad 09 januari 2013 - 11:23

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis snålar dom inte med kylningen i alla fall. :)

#149

Postad 09 januari 2013 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Folk vill inte ha stora kolosser vid tvn som låter en massa så de lär nog göra sitt bästa för att få den så liten så möjligt.

Jo, jag vill ha en stor, KRAFTFULL, koloss =P.

#150

Postad 09 januari 2013 - 15:14

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Bättre om de gör som Nintendo gjort. Låt folk lagra sina spel på extern disk istället. Håller nere priset på konsollen också.


Själv installerar jag alla spel till hårddisken så jag hoppas på en stor disk, eller iaf att man kan välja att köpa med en stor HDD. Spelen kommer ju troligen
bli större på nästa Xbox också, 15-25GB per spel lär bli standard med den högre upplösningen. Men antagligen kommer det olika varianter på hårddiskar. Skulle tippa på, 4GB, 250GB, 500GB.
Jag föredrar att inte behöva ha en extern disk liggandes.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.