Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG B7/C7 - Risk för inbränning ?

123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 juli 2018 - 14:20

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Känns enklare att investera i ett överspänningsskydd eller åskledare då och slippa problematiken men var och en gör väl som man vill :)

 

I valet mellan att dra ut sladden eller lägga 15000kr på ett riktigt överspänningsskydd, så är valet ganska enkelt för mig, eftersom alternativ 1 inte bara minskar risken för skada, utan tar bort den helt.

 

Så här skriver Länsförsäkringar:

https://www.lansfors...spanningsskydd/

 

Kan man köpa överspänningsskydd?

De överspänningsskydd som finns att köpa i varuhus och elbutiker är oftast inte tillräckliga, I botten behöver ditt hus ha ett grovskydd. Sedan är det bra att komplettera med ytterligare skydd exempelvis överspänningsskydd som kan sättas i vägguttag.


Redigerat av Ageve, 13 juli 2018 - 14:21.


#52

Postad 13 juli 2018 - 15:40

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Det är inte alltid det hjälper...

Har man sett hur elektronik kan se ut innuti efter åska så kör man inte hemifrån med anläggningen inkopplad ;)

edit: Fast det är ju enkelt löst med OLEDen. Det är bara att dra ut på morgonen innan man kör hemifrån, istället för direkt efter att man har stängt av TVn på kvällen.


Om det åskar på natten när du sover då?

#53

Postad 13 juli 2018 - 18:39

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Om det åskar på natten när du sover då?

 

Eller de gånger man åkt hemmifrån utan att hinna/komma ihåg att dra ut sladdarna?

 

Fast detta är väl OT, fast på sätt och vis inte, för det är svårt att få mer inbränning än ett blixtnedslag :D



#54

Postad 13 juli 2018 - 18:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Om man har ett så får man iaf ut på försäkringen, även om dom ofta inte funkar. Kjör med ett for en 3 tusen själv, köpte det när jag bodde i gammal lägenhet utan jordning och hade krypström i chassit på pcn samt stygga störningar i bilden varje gång kylen kickade igång plus brumm i subben. Allt blev löst när jag flyttade men kör fortfarande filtret/överspänningsskyddet och drar bara ur när jag åker bort längre en en helg. Bor i lägenhet så är väl mindre risk oavsett.

Redigerat av Demon Slayer, 13 juli 2018 - 18:41.


#55

Postad 14 juli 2018 - 12:28

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Det han menar är ju att det inte är 100% riskfritt bara för att man har ett överspänningsskydd. Så att man "slipper" problematiken är kanske lite förenklat sagt :)

 

Ingenting är väl 100% riskfritt, risk management handlar ju om att förbereda så gott det går mot kända risker som uppfattas som troliga att dom inträffar. Kan ju falla en meteorit genom taket också och träffa ens nya TV men det är nog ändå få som bygger meteoritskydd över sina hus :)


Redigerat av improwise, 14 juli 2018 - 12:29.


#56

Postad 14 juli 2018 - 13:03

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Ingenting är väl 100% riskfritt, risk management handlar ju om att förbereda så gott det går mot kända risker som uppfattas som troliga att dom inträffar. Kan ju falla en meteorit genom taket också och träffa ens nya TV men det är nog ändå få som bygger meteoritskydd över sina hus :)

haha ja det var ju också en bra liknelse...tror dom flesta har hört eller har varit med om att elektroniska apparater har gått sönder när åskan gått. Meteoriter not so much...

 

Men ja, klart det handlar om vilka risker man vill ta, drar inte heller ut något då jag inte orkar eftersom det inte hänt på 10år där jag bor, har dessutom drulle och hemförsäkring så det täcker det mesta om något händer.



#57

Postad 15 juli 2018 - 19:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Blixtproblem brukar bara täckas om man har skydd som sagt, även om det smälter och allt går sönder så brukar man inte få några pengar om man inte har detta. Kolla det finstilta vad dom kräver av åskskyddet. Ett godkjänt kostar typ 161 spänn. https://folksam.anti...sskydd-askskydd

#58

Postad 06 augusti 2018 - 09:28

thesutex
  • thesutex
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

lånar tråden: hemma på sommarsemester kollade jag på min farsas B6 som han köpte Juli 2017. Han tittar "vanlig TV" switchar mellan 3 kanaler och text tv + lite fotboll. Den er inbränd med kanal loggan, nyhetslogga, mårronTV logga samt text TV inbränd. Blev faktisk förvånad över at det gikk såpass snabbt . inbränningar synes när man tittar andra saker med, tråkig nog.

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av thesutex, 06 augusti 2018 - 09:40.


#59

Postad 06 augusti 2018 - 11:35

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

@thesutex. Lite nyfiken på om han bryter strömmen helt för tvn när den inte används? På ...7 modellerna finns ett slags program som körs när tvn är i standby för att förhindra inbränningar, kanske är samma på ...6?



#60

Postad 06 augusti 2018 - 11:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

På ...7 modellerna finns ett slags program som körs när tvn är i standby för att förhindra inbränningar, kanske är samma på ...6?

 

Det finns på alla OLED, iaf från 2015 och framåt. Det är därför man aldrig ska bryta strömmen direkt.



#61

Postad 06 augusti 2018 - 12:20

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Ingenting är väl 100% riskfritt, risk management handlar ju om att förbereda så gott det går mot kända risker som uppfattas som troliga att dom inträffar. Kan ju falla en meteorit genom taket också och träffa ens nya TV men det är nog ändå få som bygger meteoritskydd över sina hus :)


Hur ser ett meteoritskydd ut?

#62

Postad 06 augusti 2018 - 12:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Hur ser ett meteoritskydd ut?

 

En bunker? ;) 



#63

Postad 06 augusti 2018 - 13:52

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

En bunker? ;)


Ok bra å veta

#64

Postad 13 augusti 2018 - 12:41

thesutex
  • thesutex
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

@thesutex. Lite nyfiken på om han bryter strömmen helt för tvn när den inte används? På ...7 modellerna finns ett slags program som körs när tvn är i standby för att förhindra inbränningar, kanske är samma på ...6?


Strømmen er alltid på. LG ska Titta på den nu å eventuelt byta panel.

#65

Postad 16 augusti 2018 - 09:08

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Emissiv teknik, som Oled, plasma, crt riskerar att få spökbilder och inbränning. Blanda bildinnehållet så minskar risken.



#66

Postad 16 augusti 2018 - 09:32

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

lånar tråden: hemma på sommarsemester kollade jag på min farsas B6 som han köpte Juli 2017. Han tittar "vanlig TV" switchar mellan 3 kanaler och text tv + lite fotboll. Den er inbränd med kanal loggan, nyhetslogga, mårronTV logga samt text TV inbränd. Blev faktisk förvånad över at det gikk såpass snabbt . inbränningar synes när man tittar andra saker med, tråkig nog.

Jag hade samma problem. TV10 idiotiska logotyp med gul bakgrund blev en permanent inbränning på min LG E6. Jag fick panelen utbytt av LG då det fortfarande var garanti kvar.



#67

Postad 16 augusti 2018 - 09:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Ser absolut noll inbränning på min. Panasonic plasma var 100 ggr värre.


Redigerat av Unregistered577c6879, 16 augusti 2018 - 09:59.


#68

Postad 16 augusti 2018 - 14:10

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

Ser absolut noll inbränning på min. Panasonic plasma var 100 ggr värre.

Det intressanta är att jag haft fyra olika modeller av Panasonic plasmor där jag aldrig haft problem med permanenta inbränningar. Men på LG:s oled fick jag problem. 



#69

Postad 16 augusti 2018 - 15:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har haft tre Panasonic plasmor och sett tendenser till loggar på alla. Ser ingenting på Oleden ännu iallafall :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 16 augusti 2018 - 15:29.


#70

Postad 16 augusti 2018 - 16:56

nilhe7
  • nilhe7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Inga tendenser till inbränningar på min OLED B7 heller... Helnöjd med denna fantastiska TV :)



#71

Postad 16 augusti 2018 - 16:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Min C7:a verkar ha klarat sig bra.

Min gamla 930 fick rejäla inbränningar, efter ett halvår.

Använder en HTPC, så fick inbränningar från webläsaren och ikonerna längst ner i taskbaren.

Slutade med detta, efter att jag hade sett detta.

Efter ett år så var dom precis lika kraftiga, så inget som blev bättre med tiden.

Hade den alltid i standby, så den fick göra sin rensning, efter man stängt av den.

Men detta hjälpte bara mot image retention.

 

Syndes tydligt på ljusa bakgrunder, och i mörkblåa bakgrunder, som i PS4 menyn.

Tar det betydligt lugnare med statiska bilder nu, då jag inte vill råka ut för samma med C7:an.

 

Det var snack om att det va så otroligt svårt att få inbränningar på OLED, men nu finns det ju starka bevis både för egen del, och de tester som görs, att nog kan det bränna fast, om man inte är försiktig.


Redigerat av Svante Skoog, 16 augusti 2018 - 17:01.


#72

Postad 16 augusti 2018 - 18:44

sune bejas
  • sune bejas
  • Beroende

  • 1 002 inlägg
  • 0
Tippar på att det mer är ett volt problem än rena inbränningar.
Hade det funnits voltinställningar i servicemenyn på dom så skulle man nog kunna öka en så kallad V SUS inställning för att rena hela bilden.
Det går till en viss del att fixa på Kuros.

varför vissa oleds får mer inbränningar än andra beror nog mer på att volten eller algorithmerna för åldrande av panelen är för snålt stalda.
"fixen" eller panel refresh är nog bara en voltjustering av hela panelen.
och en sån skulle ju bli mer effektiv om användaren justerade in det istället för ett program som gissar sig till hur det ser ut.

Redigerat av sune bejas, 16 augusti 2018 - 18:47.


#73

Postad 18 augusti 2018 - 22:37

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

Lyssna på vad Vincent säger om detta:

 

https://youtu.be/cU1f2nHRLus?t=13m17s

 



#74

Postad 19 augusti 2018 - 09:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Lyssna på vad Vincent säger om detta:

 

https://youtu.be/cU1f2nHRLus?t=13m17s

Guden Vincent utrycker sig som en typisk PR-människa i allt han säger.

Det är aldrig ett problem tills man drabbas.

Vi minns alla hur inbränningar på plasma var en non issue också :D



#75

Postad 19 augusti 2018 - 10:10

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Tja, själv har jag förstört min B6:a genom att titta på gul textad Netflix ett antal timmar i veckan i två år. Allt som krävdes.



#76

Postad 19 augusti 2018 - 11:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Tja, själv har jag förstört min B6:a genom att titta på gul textad Netflix ett antal timmar i veckan i två år. Allt som krävdes.


Det blir väl iof hundratas timmar kanske? Vet iof inte hur stor del av genomsnittsfilm undertexter visas.

Men jag vet inte om jag törs köra 20h spelhud 1 sen 3h Netflix sen 20h spelhud 2 sen 3h cmore. Jag tittar inte på dumburk och klarar mig utan undertexter så enligt Vincent kan jag använda den precis som jag vill minus skrivbord. Men de känns inte helt tryggt. Har istället börjat våga mer med plasman :)

#77

Postad 19 augusti 2018 - 11:23

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Guden Vincent utrycker sig som en typisk PR-människa i allt han säger.
Det är aldrig ett problem tills man drabbas.
Vi minns alla hur inbränningar på plasma var en non issue också :D

Jag tror det är ovanligt att drabbas av permanent inbränning vid normalt användande (sen kan man ju alltid diskutera definitionen av normalt användande...), men att kalla det för non issue, som Vincent gör, håller jag nog inte med om. Mörkertalet är nog stort, som det är med alla diverse bildproblem oavsett teknik, eftersom de flesta "vanliga" konsumenter inte hänger på hemmabioforum och rapporterar eventuell, banding, blooming, clouding, inbränning or what ever.

#78

Postad 19 augusti 2018 - 11:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Om normalt tv tittande kan ses som att titta på tv kanaler med korkade logos kan ju inte de ses som onormalt? I detta fall är det tv programmens fel och de borde ersätta kostnaderna för panelbyten. Får vi till sådan lag försvinner de nog illa kvickt.

Nästa steg är hud i spel. Går de inte stänga av i menyerna ska de ansvariga utgivarna stå för kalaset tills den funktionen finns i alla spel och de kan friskrivas från ansvar.

#79

Postad 19 augusti 2018 - 11:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Jag tror det är ovanligt att drabbas av permanent inbränning vid normalt användande (sen kan man ju alltid diskutera definitionen av normalt användande...), men att kalla det för non issue, som Vincent gör, håller jag nog inte med om. Mörkertalet är nog stort, som det är med alla diverse bildproblem oavsett teknik, eftersom de flesta "vanliga" konsumenter inte hänger på hemmabioforum och rapporterar eventuell, banding, blooming, clouding, inbränning or what ever.

Det är för att han inte är allvetande och inte räknar in undertexter som ett del av problemet.

Undertexter är ett jätteproblem när det kommer till inbränningar, större än kanalloggor. 



#80

Postad 19 augusti 2018 - 12:23

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Om normalt tv tittande kan ses som att titta på tv kanaler med korkade logos kan ju inte de ses som onormalt? I detta fall är det tv programmens fel och de borde ersätta kostnaderna för panelbyten. Får vi till sådan lag försvinner de nog illa kvickt.
Nästa steg är hud i spel. Går de inte stänga av i menyerna ska de ansvariga utgivarna stå för kalaset tills den funktionen finns i alla spel och de kan friskrivas från ansvar.

Kanalloggor ska såklart ses som en del av normalt användande och får man problem med inbränningar pga det så är det illa. Sen kan man kanske inte kräva att en oled ska klara 24h med samma kanal, men blandat tittande på flera kanaler bör ju inte ge inbränningar iaf.  

Det är för att han inte är allvetande och inte räknar in undertexter som ett del av problemet.
Undertexter är ett jätteproblem när det kommer till inbränningar, större än kanalloggor.

Som sagt, non issue är att bagatellisera lite väl mycket.

#81

Postad 19 augusti 2018 - 23:30

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Tja, själv har jag förstört min B6:a genom att titta på gul textad Netflix ett antal timmar i veckan i två år. Allt som krävdes.


Vatten på min kvarn hehe :-)

#82

Postad 28 augusti 2018 - 09:34

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

Guden Vincent utrycker sig som en typisk PR-människa i allt han säger.

Det är aldrig ett problem tills man drabbas.

Vi minns alla hur inbränningar på plasma var en non issue också :D

 

Jag upplever det som att han är väldigt kritisk överlag när han testar TV. Så varför skulle han plötsligt inte vara det gällande inbränningar?

 

Det är för att han inte är allvetande och inte räknar in undertexter som ett del av problemet.

Undertexter är ett jätteproblem när det kommer till inbränningar, större än kanalloggor. 

 

Det är inte min erfarenhet, jag sitter med en gammal Panasonic plasma och där är det helt klart kanalloggorna som syns mest och då ser jag övervägande på film och serier med undertexter utan kanalloggor.



#83

Postad 28 augusti 2018 - 18:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Känns som att en 75 lcd kanske vore bättre för mig  

Det spelas många timmar/dag.

Plus att sonen spelar några timmar  

LG plasman jag har får IR konstant.

Dock bryr jag mig inte om den så. 

 

Men jag skulle bli galen om ja köper en oled för 20k och den får inbränningar



#84

Postad 28 augusti 2018 - 18:19

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Känns som att en 75 lcd kanske vore bättre för mig  

Det spelas många timmar/dag.

Plus att sonen spelar några timmar  

LG plasman jag har får IR konstant.

Dock bryr jag mig inte om den så. 

 

Men jag skulle bli galen om ja köper en oled för 20k och den får inbränningar

Då köper du en LCD, sålänge du accepterar bristerna hos den mer än OLED:ens :)



#85

Postad 28 augusti 2018 - 19:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Joo. Men de tar ändå emot



#86

Postad 29 augusti 2018 - 14:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Ska du spela mycket, så satsa på en LCD.
Efter att jag fick brutala inbränningar på min gamla Oled, så spelar jag mest på sovrums TV:n, då jag inte vill få några inbränningar på C7:an.
Nu ska dom nyare skärmarna va tåligare, men tar inte risken igen.

https://youtu.be/k66dfUAzSq0
https://youtu.be/nX0AXzWm2cI

#87

Postad 29 augusti 2018 - 16:00

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Ska du spela mycket, så satsa på en LCD.
Efter att jag fick brutala inbränningar på min gamla Oled, så spelar jag mest på sovrums TV:n, då jag inte vill få några inbränningar på C7:an.
Nu ska dom nyare skärmarna va tåligare, men tar inte risken igen.

https://youtu.be/k66dfUAzSq0
https://youtu.be/nX0AXzWm2cI

 

Jag spelar mycket på min C7 och har inga inbränningar alls. Kör både Xbox och Ps4. Ibland pausar jag ett spel och låter den stå stilla i menyn. Ingen inbränning och i oktober har jag haft den i ett helt år.



#88

Postad 29 augusti 2018 - 16:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Jag spelar mycket på min C7 och har inga inbränningar alls. Kör både Xbox och Ps4. Ibland pausar jag ett spel och låter den stå stilla i menyn. Ingen inbränning och i oktober har jag haft den i ett helt år.


Okej gött!
Då kan jag börja spela på den igen.
Efter det som hände 930:n, så blir man lite nojjig ;)

#89

Postad 29 augusti 2018 - 20:22

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 1

Okej gött!
Då kan jag börja spela på den igen.
Efter det som hände 930:n, så blir man lite nojjig ;)

Gamla Oled paneler är vad jag har noterat känsliga för klassiska Oled problem. Till och med B6 serien. Men för varje år känns det som att Oled blir stabilare och stabilare. Tekniken utvecklas som med allt annat.
Men den 930 hade jag inte heller vågat lita på.

Är ganska elak mot min C7 när jag låter den stå i Xbox menyn ibland upp mot 30 minuter. Skärmsläckaren på Xbox går ju på automatiskt efter ett tag som sänker ljuset lite.
Bästa tvn jag har köpt och jag lägger ibland flera timmar varje dag på att just spela.

Redigerat av Foxxy, 29 augusti 2018 - 20:26.


#90

Postad 01 september 2018 - 13:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Gamla Oled paneler är vad jag har noterat känsliga för klassiska Oled problem. Till och med B6 serien. 

 

Har ingen tendens på min 910V som sagt, och den är ju äldre än B6. Har spelat mycket men är alltid försiktig med statiska bilder. Har iofs somnat från TVn med gula logos osv ett antal gånger.

 

Det betyder inte att man inte ska vara försiktig såklart. Att lämna en bild från datorn med startmeny osv i flera timmar är verkligen inget jag skulle rekommendera.


Redigerat av Ageve, 01 september 2018 - 13:17.


#91

Postad 02 januari 2019 - 21:51

Unregistered94de1fdc
  • Unregistered94de1fdc
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har en 65” LG oled B7 ett år gammal. Har ett sträck mitt i skärmen vertikalt. Vänstra halvan är även mycket mörkare.
Det suger riktigt hårt när man tex ser på fotboll. Känns som två ihopklistrade tv-apparater bredvid varann.
Lg support säger att så kan de vara. Du får ingen garanti. Sjukt att en tv för 35,000:- och LGs premium modell får lov att vara skit.
Är så dålig att jag inte kan med att sälja skräpet engång.
Vet inte vad jag skall göra med tvn. För de är på tok för störande.

#92

Postad 02 januari 2019 - 21:56

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Har en 65” LG oled B7 ett år gammal. Har ett sträck mitt i skärmen vertikalt. Vänstra halvan är även mycket mörkare.
Det suger riktigt hårt när man tex ser på fotboll. Känns som två ihopklistrade tv-apparater bredvid varann.
Lg support säger att så kan de vara. Du får ingen garanti. Sjukt att en tv för 35,000:- och LGs premium modell får lov att vara skit.
Är så dålig att jag inte kan med att sälja skräpet engång.
Vet inte vad jag skall göra med tvn. För de är på tok för störande.

Inte till någon hjälp men har sett exakt samma fel hos en bekant. Inte någon inbränning eller banding, utan som du säger en tydlig söm mitt i skärmen. Vågade inte påpeka det om dom själva inte sett det.
Har själv en B6 och en C8, hade ALDRIG godtagit att det sett ut sådär.

#93

Postad 02 januari 2019 - 22:03

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Har sett ett streck i mitten på B6:an, men bara på Viaplays UHD-sändningar av fotboll. Så räknar med att det är materialet i det fallet.



#94

Postad 02 januari 2019 - 22:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Har nu kört min C7a i över ett år och kört den duktigt många timmar i sträck per dag sen dess.

Kan inte se en tillstymmelse till inbränning eller andra bildproblem alls.

#95

Postad 02 januari 2019 - 22:06

Unregistered94de1fdc
  • Unregistered94de1fdc
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Nej det är sjukt. Men vet inte vad man skall göra. Blir nog att ringa in en sista gång. Hoppas få prata och maila med någon mindre korrupt på kundservice som förstår hur tokigt det är.
Annars kan man väl ta kontakt med konsumentombudsmannen ?
Tycker nästan det är bedrägeri från LG

#96

Postad 02 januari 2019 - 22:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har sett ett streck i mitten på B6:an, men bara på Viaplays UHD-sändningar av fotboll. Så räknar med att det är materialet i det fallet.

 

Nej, det är det inte! Däremot avslöjande material ;)



#97

Postad 02 januari 2019 - 22:19

Unregistered94de1fdc
  • Unregistered94de1fdc
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tog detta precis. Det är precis innan man får fram LGs testbild.
Är värre i verkligheten en vad fotot visar

#98

Postad 02 januari 2019 - 22:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Har en 65” LG oled B7 ett år gammal. Har ett sträck mitt i skärmen vertikalt. 

 

 

Ligger sträcket längs med menyn, när man tar fram den?



#99

Postad 02 januari 2019 - 22:22

Unregistered94de1fdc
  • Unregistered94de1fdc
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Bild
Sträcket är exakt mitt i tvn

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered94de1fdc, 02 januari 2019 - 22:21.


#100

Postad 02 januari 2019 - 22:44

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Nej, det är det inte! Däremot avslöjande material ;)

 

Nja, har sett mycket högupplöst från skiva och netflix och aldrig sett det på nåt annat.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.