Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kabelmakaren

66 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 oktober 2014 - 18:46

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Hej jag har köpt kabelmakarens bästa RCA kabel km -RCS-RCA
Håller på att spela in den men varit till en affär o körde den mot en 5 tusen kronors kabel
Dom var imponerad av kabeln rhodium kontakter o lät mycket bättre

Jag kanske får hem massa kablar från kabelmakaren som jag kan dema o visa upp så får ni se o lyssna jag bor i Luleå

#2

Postad 18 oktober 2014 - 18:59

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 3
Hur lång inspelningstid räknar du med?

#3

Postad 18 oktober 2014 - 18:59

Unregistered2109
  • Unregistered2109
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 2
:lol:

#4

Postad 18 oktober 2014 - 19:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Inspelningstid.....:D

#5

Postad 18 oktober 2014 - 19:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ett tips. Om du lägger den som en ring på spisplattan, på låg temperatur, så förkortas inspelningstiden. Viktigt att ringla den motsols för att inte förvränga de akustiska egenskaperna. För hög temperatur riskerar att smälta ljudströmmen. Bästa är att göra det på en gammal hederlig spisplatta, induktionshällar har en tendens att implementera ett lite elektroniskt eko.

:D

#6

Postad 18 oktober 2014 - 19:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nu ska ni vara snälla! :-P

#7

Postad 18 oktober 2014 - 20:11

Gäst_Danra_*
  • Gäst_Danra_*
  • 0
Snygga kablar, men vilka priser!?

Ett exempel för 4995kr
http://www.kabelmaka...tmas-edition-14

Banankontakt (Kina) http://www.ebay.com/...=item259736590d

Kabelsplitter (Kina) http://www.ebay.com/itm/4Pc-AU-Aviation-Aluminum-Speaker-Cable-Audio-Cable-Wire-Pants-Boots-Y-splitter-/330999949781?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item4d112269d5

EKK-kabel och lite kabelstrumpa.

Observera att priserna givetvis blir mycket billigare om man beställer direkt från Kina.

#8

Postad 18 oktober 2014 - 20:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Snygga kablar, men vilka priser!?

Ett exempel för 4995kr
http://www.kabelmaka...tmas-edition-14

Banankontakt (Kina) http://www.ebay.com/...=item259736590d

Kabelsplitter (Kina) http://www.ebay.com/itm/4Pc-AU-Aviation-Aluminum-Speaker-Cable-Audio-Cable-Wire-Pants-Boots-Y-splitter-/330999949781?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item4d112269d5

EKK-kabel och lite kabelstrumpa.

Observera att priserna givetvis blir mycket billigare om man beställer direkt från Kina.


Kabelmakarens version måste ju redan vara inspelade? :-P

#9

Postad 18 oktober 2014 - 20:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Och det vet ju alla att vanlig el-kabel (EKK 4G2.5) måste spelas in extra länge då kabeln i sig är skit för HIFI

;)

#10

Postad 18 oktober 2014 - 20:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Måste vara sjukt bra vinst iaf om de lyckas sälja några.

#11

Postad 18 oktober 2014 - 20:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Måste vara sjukt bra vinst iaf om de lyckas sälja några.

De har ju iaf lyckats lura minst en (TS) stackare.

#12

Postad 18 oktober 2014 - 20:30

Gäst_Danra_*
  • Gäst_Danra_*
  • 0
Jag tror inte att en EKK är sämre än valfri kabel i hifibutiken, men det där priset är nästan lika komiskt som usb-kablar för tusentals kronor. https://www.prisjakt...kt.php?p=626825

#13

Postad 18 oktober 2014 - 22:11

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Klart den inte är sämre än någon som helst annan kopparledare.

#14

Postad 18 oktober 2014 - 22:53

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
70! Timmar inspelnings tid på kabeln

#15

Postad 18 oktober 2014 - 23:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 3

70! Timmar inspelnings tid på kabeln

Du har alltså inte förstått att alla i tråden driver med ditt första inlägg?

#16

Postad 19 oktober 2014 - 01:37

Razorblade
  • Razorblade
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 1
Blir så j***a förbannad på företag som säljer kablar till lycksökande konsumenter för hur mycket pengar som helst. Och sen så verkar inte fysik och uppmätta egenskaper spela nån roll för "Audiofiler" man betalar för en snygg kabel som troligtvis är otymplig som en vattenslang och som inte låter ett dugg annorlunda än en billig kabel. Men men det är väl som att tro på gud antar jag. Slösa bort era pengar och lyssna på den inbillade skillnaden ;) Köp akustikmaterial för pengarna istället, det ger en både mätbar och hörbar skillnad.

Hör man skillnad mellan kablar är det fel på dom, som nån vis man sade en gång :-)

Och värre ändå är väl en del företag som säljer strömkablar för uppåt 50 000:-

Nä jag ska flytta till Forsmark och koppla in mig direkt i turbinerna och lyssna på radioaktiva räker med absolut ren ström!
Usch vad bittert skrivet, men kunde inte hålla mig ;)




#17

Postad 19 oktober 2014 - 01:45

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 1
Detta kan bli årets tråd :D

#18

Postad 19 oktober 2014 - 09:24

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 1
Min kabel kostar 1500 silver jag har jämfört den mot Marcus Cable o en abbeyroad kabel för 5000 kr
Om inte ni inte hör någon skillnad så kan ni ju köpa lakrits snörena på claes Olsson
O va lyckliga att ni sparar pengar
Ni är välkomna o lyssna o sen komma med ett utlåtande.
Tyvärr så hör jag skillnad på kablar
Men köper man billig utrustning förstärkare cd/ blu-ray o billiga högtalare så får man det man betalar för
O ni som löder själv är det viktigt med en bra lödkolv fans en bra tråd där Marcus visa hur man löder o kopplar kabeln

#19

Postad 19 oktober 2014 - 09:41

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

70! Timmar inspelnings tid på kabeln


Oavsett längd? Skulle du kunna försöka förklara vad skillnaden på kabeln skulle vara efter dessa timmar

Redigerat av Johan_i_burken, 19 oktober 2014 - 09:45.


#20

Postad 19 oktober 2014 - 09:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Bifogad fil  Oh_Boy_here_we_go_again_404878.jpg   21,52K   0 Antal nerladdningar

#21

Postad 19 oktober 2014 - 10:09

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Postad bild

#22

Postad 19 oktober 2014 - 10:11

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Just den kabeln som länkades tidigare för 5000 är iof en limiterad kabel,,,
Han skriver att den görs i 2 exemplar och det är väl sådana saker som kan sätta högre priser, att du som köpare vet att du är ensam om en produkt.

Sedan ser det faktiskt ut som att hans kablar är extremt välgjorda.
Självklart kan du göra egna kablar, man blir de ens i närheten av samma kvalitet? Rent byggmässigt.
Det är det du betalar för, att någon annan ska göra något han är bättre än dig på.

#23

Postad 19 oktober 2014 - 10:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Just den kabeln som länkades tidigare för 5000 är iof en limiterad kabel,,,
Han skriver att den görs i 2 exemplar och det är väl sådana saker som kan sätta högre priser, att du som köpare vet att du är ensam om en produkt.

Sedan ser det faktiskt ut som att hans kablar är extremt välgjorda.
Självklart kan du göra egna kablar, man blir de ens i närheten av samma kvalitet? Rent byggmässigt.
Det är det du betalar för, att någon annan ska göra något han är bättre än dig på.

Alla kabeltroende säger ju samma sak "vanlig elkabel är piss, skit och vademecum för hifi". Men hur hår det ihop med att Kabelmakaren använder just....... ELKABEL till sina, hemmalödda, superkablar?

#24

Postad 19 oktober 2014 - 10:28

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Jag sa inget om att hans kablar förbättrar/ försämrar något?

Jag sa bara att hans kablar ser välbyggda ut och det är väldigt avgörande för många som har synliga kablar.
Känslan i något är viktigt och lätt att betala extra för.

Jag personligen betalar hellre 5000:- för en kabel jag tycker är snygg än en kabel för 250:- jag tittar ner på varje gång och blir irriterad över hur ful den är.

#25

Postad 19 oktober 2014 - 11:46

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Personligen betalar jag hellre 250kr för en hel kabel och sedan 500kr för kabellist för att dölja allt. Jag personligen stör mig groteskt på skit som ligger framme och skräpar.

Jag ser således inte en enda av mina kablar (elektroniken står inte öppet) och behöver inte bli lurad på tusentals kronor.

#26

Postad 19 oktober 2014 - 12:41

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 1
Maila kabelmakaren så kan han skriva vad som blir bättre med inspelade kablar
Skulle va roligt om ni skriver vilka kablar ni har i eran utrustning

#27

Postad 27 december 2014 - 16:03

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0

Skulle va roligt om ni skriver vilka kablar ni har i eran utrustning

Detta kan vara intressant - prova lyfta på locket och se om du har "hifikablage" eller lakrissnören hela vägen...

#28

Postad 20 februari 2016 - 02:54

xhrone
  • xhrone
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 2

Kul när folk blir provocerade för att de inte har råd och relaterar det till religioner och sekter. SOM om det hade varit livets ord eller något annat sådant trams. OK, jag ska förklara varför jag ska gå och köpa en kabel 3000 tkr av kabelmakaren inom kort. För det första så kan påpeka att jag studerat IT på Stockholms Universitet i 5 år och jobbat i branchen med informationssäkerhet också. Jag är strikt ateist, tror inte ett dyft på humbug eller liknande. Inte "inspelningstid" för den delen heller. Men jag är också uppväxt på Östermalm, f.d. granne med Ernst Billgren. Jag anser att HIFI inte bara handlar om bra ljud utan också om livsstil och ett sinne för detaljer. Det är inte mer "lurendrejeri" eller "humbug" än att köpa en Rolex klocka istället för att köpa en klocka på Ur och Penn. Gå till NK här i Stockholm och börja predika om religion så kan jag lova att ni skulle uppfattas som idioterna och inte vice versa. Och vad är skillnaden mellan en Rolex klocka och en klocka från Ur och Penn!? Båda visar tiden! I princip samma sak med mode... ta t.ex. ett par jeans från Dressman eller H&M och jämför med ett par jeans från Armani. 

 

De flesta har inte råd att punga ut 3000 - 4000 kr för en specialdesignad kabel. Inte ovanligt att folk som inte har råd känner sig provocerade. Detta är en klassfråga! Har ni inte råd, så klanka inte ner på andra som vill unna sig lyxen. Har vänner och släktingar med t.ex. sportbilar som dagligen möter avundsjuka människor med deras påhopp. 



#29

Postad 20 februari 2016 - 08:22

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Motivera ett köp av kabel med skillnaden och att fattiglappar inte hör den är provocerande, speciellt när dom inte vågar ställa upp i blind test :P

#30

Postad 20 februari 2016 - 09:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Kul när folk blir provocerade för att de inte har råd och relaterar det till religioner och sekter. SOM om det hade varit livets ord eller något annat sådant trams. OK, jag ska förklara varför jag ska gå och köpa en kabel 3000 tkr av kabelmakaren inom kort. För det första så kan påpeka att jag studerat IT på Stockholms Universitet i 5 år och jobbat i branchen med informationssäkerhet också. Jag är strikt ateist, tror inte ett dyft på humbug eller liknande. Inte "inspelningstid" för den delen heller. Men jag är också uppväxt på Östermalm, f.d. granne med Ernst Billgren. Jag anser att HIFI inte bara handlar om bra ljud utan också om livsstil och ett sinne för detaljer. Det är inte mer "lurendrejeri" eller "humbug" än att köpa en Rolex klocka istället för att köpa en klocka på Ur och Penn. Gå till NK här i Stockholm och börja predika om religion så kan jag lova att ni skulle uppfattas som idioterna och inte vice versa. Och vad är skillnaden mellan en Rolex klocka och en klocka från Ur och Penn!? Båda visar tiden! I princip samma sak med mode... ta t.ex. ett par jeans från Dressman eller H&M och jämför med ett par jeans från Armani. 
 
De flesta har inte råd att punga ut 3000 - 4000 kr för en specialdesignad kabel. Inte ovanligt att folk som inte har råd känner sig provocerade. Detta är en klassfråga! Har ni inte råd, så klanka inte ner på andra som vill unna sig lyxen. Har vänner och släktingar med t.ex. sportbilar som dagligen möter avundsjuka människor med deras påhopp.

Vilket överkvalificerat skitsnack!
Det är bara "överklas-brats" som kommer med påståenden om avundsjuka.

Jag är uppvuxen i förort men har ändå råd att köpa det jag vill ha. Jag har även ägt ett antal sportbilar.

Detta utan att vara förstörd av Ernst Billgren som granne. Eller ens gått på KTH, jag gick el-programmet och började jobba direkt efter lumpen för att tjäna mina egna pengar och göra rätt för mig.

Men jag kommer ALDRIG gå på mumbojumbo om kablar, det har jag bättre kunskap och förståelse för.

Nä, kryp tillbaka till Östermalm och fortsätt jämföra qk-storlek med Ernst istället. För avundsjuka handlar det inte om.

#31

Postad 20 februari 2016 - 11:29

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 2
Snackar man endast utseende så håller jag med, då har rika lättare att köpa dyra varor endast för märkets skull.

Men påståendet att kabeln låter bättre och behöver spelas in är bullshit oavsett om man är rik, fattig, smart eller dum.
Jämförelsen med en sportbil faller du det inte är endast utseende som skiljer mellan en Kia och en Ferrari.

#32

Postad 20 februari 2016 - 11:35

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 1

De flesta har inte råd att punga ut 3000 - 4000 kr för en specialdesignad kabel. Inte ovanligt att folk som inte har råd känner sig provocerade. Detta är en klassfråga!


Skulle nog säga att 99% av alla här har råd med det. Är ju knappast mycket pengar du nämner. Det är däremot betydligt färre som skulle motivera det priset för utseendet på en kabel. Personligen känner jag absolut inget avund alls, tycker man det är värt pengarna så kör på. Problemet blir när det pratas om egenskaper hos kablar.

#33

Postad 20 februari 2016 - 16:00

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 1

Vadå skitsnack? Han är ju fd. granne med Ernst Billgren så han vet ju.

 

Armani gör så jäkla fina jeans.



#34

Postad 21 februari 2016 - 11:06

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Kul att tråden lever när man köper nya högtalare så är det inspelnings tid jag tycker folk ska testa innan man dömer
Takeo verkar inte ens ha några grejer att testa på .
Har inte lagt in bilder på mina sista köp men . Jag har dragit separat ström från elskåpet med en separat säkring med 16 amp från svalander . Dragit skärmad 2,5 kabel till Furutech uttag vart klarare ljud inga störningar om ni vill läsa om det så finns det en tråd sök efter cableguy eufhonia forum kul läsning
Men jag tycker detta forum nu mer består av dom som som söker fel . När forumet kom var det hifi euntuiaster som var med . Nu håller jag på att bygga strömkablar ska jämföra Furutech bästa kontakter med Oyiade bästa med tunami v2 kabel. Har testat nordost vallhalla nätkablar men för mig var den inte värt pengarna . Tyckte Oyiade kabeln lät bättre

#35

Postad 21 februari 2016 - 11:30

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Kul att tråden lever när man köper nya högtalare så är det inspelnings tid jag tycker folk ska testa innan man dömer
Takeo verkar inte ens ha några grejer att testa på .
Har inte lagt in bilder på mina sista köp men . Jag har dragit separat ström från elskåpet med en separat säkring med 16 amp från svalander . Dragit skärmad 2,5 kabel till Furutech uttag vart klarare ljud inga störningar om ni vill läsa om det så finns det en tråd sök efter cableguy eufhonia forum kul läsning
Men jag tycker detta forum nu mer består av dom som som söker fel . När forumet kom var det hifi euntuiaster som var med . Nu håller jag på att bygga strömkablar ska jämföra Furutech bästa kontakter med Oyiade bästa med tunami v2 kabel. Har testat nordost vallhalla nätkablar men för mig var den inte värt pengarna . Tyckte Oyiade kabeln lät bättre

Kul kille :)

Vad grundar du ditt påstående att jag inte har några grejer att testa på?

 

Att skriva att man köpt säkring från Svammel-ander och sedan vilja bli tagen på allvar?  :D  :lol:  :rolleyes:



#36

Postad 21 februari 2016 - 11:57

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 1
Du har inga bilder o du verkar vara en som inte har många vänner klankar på allt prova o sen döm o kom inte med snack om du inte vet jag har haft många som lyssnat o dom instämmer
Lägg upp bilder på dina grejer så kan jag kritisera dom du har säkert kablar från lampsladdar

#37

Postad 21 februari 2016 - 12:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Du har inga bilder o du verkar vara en som inte har många vänner klankar på allt prova o sen döm o kom inte med snack om du inte vet jag har haft många som lyssnat o dom instämmer
Lägg upp bilder på dina grejer så kan jag kritisera dom du har säkert kablar från lampsladdar

För det första: Lär dig skriva, blir enklare att läsa då. Men tro inte att du kommer bli tagen på allvar för det, när du skriver att du kör med säkringar från Svalander. Det visar endast på dina bristande kunskaper och omdöme.

 

För det andra: Jag har flertalet vänner, men jag är inte här för att skaffa nya. Om du själv söker vänner så finns det nog bättre ställen än detta forum att vända sig till.

 

För det tredje: Jag har inget behov att lägga upp bilder på mina prylar, men det sitter inte några lakritssnören eller lampsladdar någonstans i kedjan. Finns mycket välgjorda kablar att köpa på Netonnet och Kjell&Co.



#38

Postad 21 februari 2016 - 12:28

Unregistered04bbd7b5
  • Unregistered04bbd7b5
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 3

....... du har säkert kablar från lampsladdar

 

Jag har! Fungerar perfekt!



#39

Postad 21 februari 2016 - 12:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Allt är även draget snyggt i lister både i tak och golv, så jag slipper se en massa skit ligga och drälla.



#40

Postad 21 februari 2016 - 12:35

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Om inte ni inte hör någon skillnad så kan ni ju köpa lakrits snörena på claes Olsson

Tyvärr så hör jag skillnad på kablar
 

Perfekt, då kanske någon äntligen kan ta och ställa upp på Zartoks utmaning (han bor väl "i närheten" av dig?)

https://www.minhembi...howtopic=322364

 

Eller vad har Du för bortförklaringar?


Redigerat av Unregistereda299ec85, 21 februari 2016 - 12:36.


#41

Postad 21 februari 2016 - 12:50

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Du glömde nog att det tar veckor att höra skillnad på kablar? Fast i affären hörde den döva städerskan skillnaden :P aja

#42

Postad 21 februari 2016 - 14:47

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Det är inte mer "lurendrejeri" eller "humbug" än att köpa en Rolex klocka istället för att köpa en klocka på Ur och Penn. 

 

Jo det är det för här hävdas det att Rolex skulle visa tiden bättre än en annan klocka. Om folk bara motiverat sitt kabelköp med att den "ser fin ut" så tror jag ingen skulle argumentera mot.



#43

Postad 21 februari 2016 - 14:52

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Nej, så gör ju Zartok utan mothugg

#44

Postad 21 februari 2016 - 14:55

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Gjorde ett litet test och analyserade frekvenssignalen efter vår 220 trafo på Forsmark 2 (förmodligen bland det närmaste en sk "så ren källa" man kan komma) samt det som kommer ur mitt uttag hemma. Inte var det någon märkbart stor skillnad så jag har avskrivit hela mumbo jumbot med "ren ström". Även min hörlursförstärkare lät lika på bägge ställena oavsett uttatg. Klart att man kanske kan filtrera bort någon lokalt induserad störning men över lag så är det nog mycket placebo i den branschen...

Men var och en må ju vara salig i sin tro...

#45

Postad 21 februari 2016 - 16:31

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Då låter väl alla cd spelare likadant när jag köpte klangmodullen så köpte jag den miner modellen också för det gick så mycket lampor nu sen jag satt in den lilla klangmodullen så har jag inte behövt bytta lampor
Så bevisa för mig varför jag har också läst om ström men du har väl aldrig mätt upp en ström pik
Jag tycker du kan säga det till svalanders vad du tycker .
Jag försöker inte få vänner jag ger bara info om mina erfarenheter o du kritiserar utan belägg
Det är samma som racism du hör vad andra säger och tar efter utan att ta reda på fakta år och dömer ut

#46

Postad 21 februari 2016 - 16:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2

Då låter väl alla cd spelare likadant när jag köpte klangmodullen så köpte jag den miner modellen också för det gick så mycket lampor nu sen jag satt in den lilla klangmodullen så har jag inte behövt bytta lampor
Så bevisa för mig varför jag har också läst om ström men du har väl aldrig mätt upp en ström pik
Jag tycker du kan säga det till svalanders vad du tycker .
Jag försöker inte få vänner jag ger bara info om mina erfarenheter o du kritiserar utan belägg
Det är samma som racism du hör vad andra säger och tar efter utan att ta reda på fakta år och dömer ut

Jag har aldrig gjort tester på CD-spelare och har aldrig ifrågasatt något sådant.

 

99,9% av det Svalander säljer är ren ormolja och jag tycker synd om de som går på deras skitsnack.

 

Jag har full koll på att det finns både dippar och spikar i nätet, men all elektronik är gjord att klara detta (med undantag för datorer, men det är ett helt annat kapitel). Gör den det inte så är det fel på utrustningen.

 

Det finns INGET en "klangmodul" (finare namn för glassäkring monterad i ett "dvärgbrytar-skal") kan göra för att jämna ut spikar i nätet. INGET!

Om du nu läst om ström så borde du förstå det. Titta på bilderna av "klangmodulen" och tala om för mig vilken av dess ingående delar som kan jämna ut differanserna i elnätet.

 

Hur kom RACISM in i det hela?  :rolleyes:


Redigerat av Unregistereda299ec85, 21 februari 2016 - 20:09.


#47

Postad 21 februari 2016 - 17:12

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1

Klangmodul? Är det vad Svalander kalla helt vanliga säkringar?



#48

Postad 21 februari 2016 - 17:45

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Klangmodul? Är det vad Svalander kalla helt vanliga säkringar?


Fast nu pratades det om "klangmodull" vad nu det är ;)

Men kan samma pajas sälja kantsvarvar och avmagnetiserare till cd-skivor gjorda av plast så finns det väl inga gränser för vilken ormolja karln försöker lura på folk.

Det mest skrämmande är ju att det faktiskt finns de som går på det...

#49

Postad 21 februari 2016 - 18:40

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Dom säljs över hela Europa om ni googlar så Men tror ni att en vanlig reciver kan ge bra ljud i musik jämfört med en riktig stero förstärkare den enda som låter okey är anthem men den är väl för dyr .
Testa produkterna innan dömer ut dom .det är nästan samma omdöme som han som först berättade att jorden är rund
Han vart motarbetad
Men om jag hör skillnad på mina grejer när jag testar så är jag nöjd och om ni inte vill testa så var nöjd med erat o o fortsätt håna alla grejor Nin inte kan förstå eller vågar testa

#50

Postad 21 februari 2016 - 18:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 2

Bifogad fil  nevermind_nathan_fillion.gif   1,6MB   0 Antal nerladdningar





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.