Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 19 april 2018 - 09:47

allmoge
  • allmoge
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

 

 

Jag har en UE55JU7005 från 2015 och vet att den inte stöds. Suttit och läst nästan hela tråden. Har i lite mer än två år varit besviken på Samsung att det inte finns SVT Play till en "smart tv" från detta året. Tizen känns sådär.

[...]

Jacob

 

Jag har motsvarande UE55JU8005 från 2015. Har tyvärr insett att app-stödet för Tizen är ganska klent, och att Tizen är fullt av buggar, så gick till slut och köpte en Chromecast istället. Nu fungerar äntligen strömningen som den borde ha gjort från början.

 

Jag önskar att jag hade läst och googlat lite mer om appar, HDMI-CEC (Anynet+ på Samsung) INNAN jag köpte min nya Samsung 75" (UE75MU6125).

 

Det är skrämmande att hitta en tråd här om SVT Play beta-appen som fryser vid start (har en workaround som funkar dock, ha alltid Source = TV när SVT Play-appen startas) OCH att den stänger av TV:n av sig självt efter cirka 10-15 min.

 

Jag har t o m uppdaterat manuellt min firmware till version 1201.0 (från http://www.samsung.c.../UE75MU6125KXXC) men precis som andra användare rapporterat ovan så hjälpte det inte. SVT Play-appen stänger fortfarande av TV:n efter cirka 10-15 min.

 

Jag har också varit i kontakt med Samsung-supporten men dom skyller mer eller mindre på SVT...

Jag har också andra problem med min Samsung TV (som man hittar massvis av andra trådar om) och jag har varit i kontakt med Samsung-supporten om dessa men dom bara säger "inkompatibel med andra enheter", "resetta TV:n" osv... SÅÅÅÅ FRUSTRERANDE!

 

Helt otroligt att det skall ta mer än ett år att fixa firmware...

Allt fungerande fint innan jag bytte till Samsung... Aldrig mer en Samsung TV för mig!

Jag är väldigt nära på att göra en reklamation och ta det till ARN om det behövs... :angry:

 

Det är synd när övriga specs och funktioner funkar så fint på denna.

 

Jag har samma erfarenhet av Samsung och dess support. Jag har aldrig sett buggigare mjukvara ute på marknaden (och då jobbar jag med IT), vilket tyder på att Samsung släpper produkter som långt ifrån är färdigtestade och redo för produktion. Och supporten är under all kritik. Inte heller här blir det några inköp av fler Samsung-produkter i framtiden.

 

Det är ju bra att SVT är på G med en (fungerande) app även till (s.k.) smart-TVs. Bättre sent än aldrig. Men för att undvika besvikelser så skall man nog vara beredd på att ev. behöva införskaffa bättre "smart-funktionalitet" någon annanstans, t.ex. Chromecast eller Apple TV, än hos (en del?) smart-TV apparater.


Redigerat av allmoge, 19 april 2018 - 09:49.


#352

Postad 13 juni 2018 - 08:47

CrazyFin
  • CrazyFin
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Wohooo! Nu finns det en ny firmware för Samsung UE75MU6125 att ladda ned från http://www.samsung.c.../UE75MU6125KXXC

 

Version 1230.0.

 

Jag har dock själv inte testat den ännu men skall uppdatera min UE75MU6125 ikväll. Nån annan av er som testat?



#353

Postad 17 juni 2018 - 18:34

CrazyFin
  • CrazyFin
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Alright, ett initialt test visar att SVT (Beta)-appen FORTFARANDE stänger ner Samsung TV:n efter cirka 10 minuter om man inte t ex stoppar uppspelningen i nån sekund och sen startar den igen....   :(

 

Det är såååååå jobbigt att Samsung vägrar ha release notes till sina firmware-uppdateringar!   :angry:  Man har ju iiiiingen aning om vad en ny firmware innehåller...

 

Jag ser att SVT-appen är version 0.0.6. Kan någon av er på SVT Play-gänget som läser här bekräfta om detta är den senaste versionen av SVT Play-appen för Samsung Smart-TV:s?



#354

Postad 20 juni 2018 - 14:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Jag har motsvarande UE55JU8005 från 2015. Har tyvärr insett att app-stödet för Tizen är ganska klent, och att Tizen är fullt av buggar, så gick till slut och köpte en Chromecast istället. Nu fungerar äntligen strömningen som den borde ha gjort från början.



Jag har samma erfarenhet av Samsung och dess support. Jag har aldrig sett buggigare mjukvara ute på marknaden (och då jobbar jag med IT), vilket tyder på att Samsung släpper produkter som långt ifrån är färdigtestade och redo för produktion. Och supporten är under all kritik. Inte heller här blir det några inköp av fler Samsung-produkter i framtiden.

Det är ju bra att SVT är på G med en (fungerande) app även till (s.k.) smart-TVs. Bättre sent än aldrig. Men för att undvika besvikelser så skall man nog vara beredd på att ev. behöva införskaffa bättre "smart-funktionalitet" någon annanstans, t.ex. Chromecast eller Apple TV, än hos (en del?) smart-TV apparater.

Tyvärr är det nog så att de flesta tillverkare ser dig som en black om foten så fort dom tömt din plånka. Om alla kunde vara lika föredömliga som Sony playstation när det gäller uppdateringar och buggfixar skulle det vara trevligt.

Redigerat av Askungen, 20 juni 2018 - 14:44.


#355

Postad 21 juni 2018 - 08:24

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Tyvärr är det nog så att de flesta tillverkare ser dig som en black om foten så fort dom tömt din plånka. Om alla kunde vara lika föredömliga som Sony playstation när det gäller uppdateringar och buggfixar skulle det vara trevligt.

Skillnaden där är ju att när det kommer till tv-spel tjänar de inte pengar på hårdvaran, utan mjukvaran. 



#356

Postad 24 juni 2018 - 22:41

CrazyFin
  • CrazyFin
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
  • 0

Ahaaaa! Nu går det undan!

Ännu en ny uppdatering på Samsungs sajt: https://www.samsung..../UE75MU6125KXXC

 

Version 1221.0 daterad 2018-06-22?! Helskumt eftersom den version dom släppte 6 juni hade ett HÖGRE versionsnummer 1230.0?

 

Känns nästan som att Samsung gjort en "roll-back"?



#357

Postad 25 juni 2018 - 11:55

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
 

Någon som vet hur man rensar sökhistoriken i SVT play beta-appen på Telia Arris 4302?


Redigerat av defiant, 25 juni 2018 - 15:05.


#358

Postad 05 augusti 2018 - 09:31

Unregisteredb8f58171
  • Unregisteredb8f58171
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Gissar att jag får ett "nej" på den här frågan men testar ändå:
Finns Tizen-appen som open source så man kan se över problemen själv?
 
Har en MU8005 sen 6mån tillbaks och har som många andra inte kunnat spela upp ett enda klipp. Man klickar in och på ett klipp den buffrar i all oändlighet.
 
Tack för att den här "support"-tråden finns.

Redigerat av Unregisteredb8f58171, 05 augusti 2018 - 09:33.


#359

Postad 14 augusti 2018 - 08:41

Unregistered717d75bc
  • Unregistered717d75bc
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

 

Alright, ett initialt test visar att SVT (Beta)-appen FORTFARANDE stänger ner Samsung TV:n efter cirka 10 minuter om man inte t ex stoppar uppspelningen i nån sekund och sen startar den igen....   :(

 

Det är såååååå jobbigt att Samsung vägrar ha release notes till sina firmware-uppdateringar!   :angry:  Man har ju iiiiingen aning om vad en ny firmware innehåller...

 

Jag ser att SVT-appen är version 0.0.6. Kan någon av er på SVT Play-gänget som läser här bekräfta om detta är den senaste versionen av SVT Play-appen för Samsung Smart-TV:s?

 

 

Hej, jag vill gärna höra mer om vilka som får den här firmwaren, så jag kan använda den informationen när jag diskuterar problemet med Samsung.

 

Under inställningar i SVTPlay appen så ser man versionsnumret längst ner till höger. Just nu är det Prod - 3.0.3 . 

 

 

 

 

 

 

Någon som vet hur man rensar sökhistoriken i SVT play beta-appen på Telia Arris 4302?

 

 

Hej, Vi har bara för några dagar sedan gett ut en release som ska lösa problemen med sökhistoriken på Telia Arris boxarna. Du kommer tyvärr se att din historik försvinner då det inte var möjligt för oss att migrera historiken när vi hittade dessa problem.

 

 

Gissar att jag får ett "nej" på den här frågan men testar ändå:
Finns Tizen-appen som open source så man kan se över problemen själv?
 
Har en MU8005 sen 6mån tillbaks och har som många andra inte kunnat spela upp ett enda klipp. Man klickar in och på ett klipp den buffrar i all oändlighet.
 
Tack för att den här "support"-tråden finns.

 

 

Hej!

 

Vad kul att du är intresserad av vår kod, vi är många här som vill se mer open source av våra produkter. Det existerar men inte på så stora delar ännu tyvärr och inte på någon klientkod. Jag ska se om vi kan hitta någon MU8005 att testa på lokalt här för det låter väldigt trasigt. 

 

Det är heller inte en ren Tizen-app utan det är en HBBTV-app som är crossplattform för nästan alla tv-tillverkare.

 

 

Mvh, Niklas



#360

Postad 14 augusti 2018 - 09:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Det verkar ta ohygglig tid för er att fixa en app till webos 2. Är det LG som stretar emot? De är ju inte direkt kända för sin vilja att uppdatera sina produkter.

Redigerat av Askungen, 14 augusti 2018 - 10:01.


#361

Postad 15 augusti 2018 - 13:34

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Telia har ju lyckats implementera SVT Playappen i sin box Arris 4032. Är det tekniskt möjligt att göra så även med boxen Humax cdig-2000c? Det är den box Telenor har.

Redigerat av Krutrök, 15 augusti 2018 - 13:42.


#362

Postad 20 augusti 2018 - 06:54

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man rensar sökhistoriken i SVT play beta-appen på Telia Arris 4302?


Hej, Vi har bara för några dagar sedan gett ut en release som ska lösa problemen med sökhistoriken på Telia Arris boxarna. Du kommer tyvärr se att din historik försvinner då det inte var möjligt för oss att migrera historiken när vi hittade dessa problem.


Jag verkar ha fått den nya versionen för allt skräp som låg i sökhistoriken har försvunnit.
Men jag är fortfarande inte klok på hur jag raderar sökhistoriken?

Redigerat av defiant, 20 augusti 2018 - 07:15.


#363

Postad 24 augusti 2018 - 15:27

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Den 21 Januari skrev Anders Hebert att felet som gjorde att programmen inte gick att spela på Webos 2 var inringat och att det skulle köras en testomgång. Är appen på gång att släppas snart eller vad är det som sker?

#364

Postad 24 augusti 2018 - 21:56

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej. Upptäckte att "SVT Beta" loggan är bort vid uppstarten av SVT play, innebär det att Ni är klara med appen nu? 



#365

Postad 25 augusti 2018 - 00:05

CrazyFin
  • CrazyFin
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Hej, jag vill gärna höra mer om vilka som får den här firmwaren, så jag kan använda den informationen när jag diskuterar problemet med Samsung.

 

Under inställningar i SVTPlay appen så ser man versionsnumret längst ner till höger. Just nu är det Prod - 3.0.3 . 

 

Jag har PROD 3.0.3 när jag tittar under inställningar i SVT Play-appen på min Samsung UE75MU6125.

 

Jag laddade ned nya firmware-versionen 1240.7 och vet ni vad?!?!? Jag kunde titta på ett helt 60-minutersavsnitt av en serie i SVT Play-appen UTAN att TV:n stängdes av vart 15:e minut!  Aribaaaaa!  :lol:  :D

 

Nu återstår att testa om det andra problemet med att TV:n ibland startar av sig självt är åtgärdat av Samsung i denna firmware men diskussionen sköter vi i tråden i https://www.minhembi...howtopic=334060



#366

Postad 28 augusti 2018 - 09:29

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej, jag är tillbaka på jobbet igen och ger mig på ett försök att svara på lite frågor. 

Jag verkar ha fått den nya versionen för allt skräp som låg i sökhistoriken har försvunnit.
Men jag är fortfarande inte klok på hur jag raderar sökhistoriken?

​Appen i sig har inget inbyggt sätt att radera historiken, normalt går det att göra genom att rensa cookies i tv:ns inställningar. Kolla om boxen har ett sånt alternativ under inställningar eller liknande. 

 

Den 21 Januari skrev Anders Hebert att felet som gjorde att programmen inte gick att spela på Webos 2 var inringat och att det skulle köras en testomgång. Är appen på gång att släppas snart eller vad är det som sker?

Det fel jag hänvisade till då var att video inte startade alls. Det felet är löst men istället får spelaren i webOS 2 en massa andra fel när den ska spela upp videon. Vi håller på att försöka reda ut dem tillsammans med LG men just nu vet jag tyvärr inte om vi kommer att kunna lösa dem. Vi kollar vidare. 

 

Hej. Upptäckte att "SVT Beta" loggan är bort vid uppstarten av SVT play, innebär det att Ni är klara med appen nu? 

​Hej, vi tycker nu att appen funkar tillräckligt bra för att vi ska kunna ta bort "Beta" ur namnet. Sen kan det såklart ske vidareutveckling och uppdateringar ändå framöver om vi ser behov av ändringar. 

 

Jag har PROD 3.0.3 när jag tittar under inställningar i SVT Play-appen på min Samsung UE75MU6125.

 

Jag laddade ned nya firmware-versionen 1240.7 och vet ni vad?!?!? Jag kunde titta på ett helt 60-minutersavsnitt av en serie i SVT Play-appen UTAN att TV:n stängdes av vart 15:e minut!  Aribaaaaa!  :lol:  :D

 

Nu återstår att testa om det andra problemet med att TV:n ibland startar av sig självt är åtgärdat av Samsung i denna firmware men diskussionen sköter vi i tråden i https://www.minhembi...howtopic=334060

​Jättekul att höra! Vi har fått liknande respons från flera användare så vi hoppas att detta betyder att Samsung har lyckats lösa problemet. Om någon, efter uppdatering av tv:n, fortfarande stöter på felet får ni jättegärna säga till. 



#367

Postad 28 augusti 2018 - 09:35

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Välkommen tillbaka Anders och tack för ditt svar på min fråga. En följd fråga, hur ofta kommer uppdateringarna att ske?


Redigerat av maserik, 28 augusti 2018 - 09:36.


#368

Postad 28 augusti 2018 - 11:47

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej och tack för välkomnandet! Hur ofta kan variera beroend på om vi håller på att ta fram ny funktionalitet eller inte. Vårt sätt att jobba är att vi hellre gör små ändringar ofta än att göra jätteuppdateringar sällan. Det brukar både göra att användarna känner igen sig bättre och att vi kan forma slutresultatet efter hur ändringar tas emot. 

 

Med det sagt, just nu har vi inga klubbade planer på ny funktionalitet utan det handlar mest om att se till att appen ska fungera så bra som möjligt, och lära oss hur våra användare vill använda denna typ av app.



#369

Postad 28 augusti 2018 - 12:53

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej och tack för välkomnandet! Hur ofta kan variera beroend på om vi håller på att ta fram ny funktionalitet eller inte. Vårt sätt att jobba är att vi hellre gör små ändringar ofta än att göra jätteuppdateringar sällan. Det brukar både göra att användarna känner igen sig bättre och att vi kan forma slutresultatet efter hur ändringar tas emot. 

 

Med det sagt, just nu har vi inga klubbade planer på ny funktionalitet utan det handlar mest om att se till att appen ska fungera så bra som möjligt, och lära oss hur våra användare vill använda denna typ av app.

 

Finns det möjlighet att lägga till en funktion att man kan prenumerera på program och få te x mail när nyaste programmet är upplagt?



#370

Postad 28 augusti 2018 - 19:53

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Det går inte att stänga av SVT Play-appen på min Samsung tv. Modell: UE55KS70005.

TV:n hänger sig. Möts av "Vill du stänga av SVT Play appen"?. Ja eller nej. Väljer Ja och ingenting händer. Det fryser sig.

Kan någon kika på det?

 

I övrigt är appen kanonbra, även om jag väldigt mycket saknar "Kanaler" som ni har på webben. Att bara kunna börja titta på ettan eller tvåan utan vidare vore skönt. Hoppas det blir av! Då är appen komplett.


Redigerat av Unregistered7b7393c9, 28 augusti 2018 - 19:54.


#371

Postad 30 augusti 2018 - 13:02

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Finns det möjlighet att lägga till en funktion att man kan prenumerera på program och få te x mail när nyaste programmet är upplagt?

Vi har ingen sån möjlighet i nuläget men idén är inte dum. Det närmsta jag kommer på är nyhetsbrevet för SVT Play som du kan anmäla dig till här: https://nyhetsbrev.svt.se/

 

 

Det går inte att stänga av SVT Play-appen på min Samsung tv. Modell: UE55KS70005.

TV:n hänger sig. Möts av "Vill du stänga av SVT Play appen"?. Ja eller nej. Väljer Ja och ingenting händer. Det fryser sig.

Kan någon kika på det?

 

I övrigt är appen kanonbra, även om jag väldigt mycket saknar "Kanaler" som ni har på webben. Att bara kunna börja titta på ettan eller tvåan utan vidare vore skönt. Hoppas det blir av! Då är appen komplett.

Det låter inte bra. Jag har tagit kontakt med Samsung för att få hjälp att reda ut det. Har du möjlighet att kolla vilken mjukvaruversion apparaten kör?



#372

Postad 31 augusti 2018 - 09:57

Ruuy88
  • Ruuy88
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Jag kan intyga detta problem och jag kör på senaste FW på min KS7005 vilket är: 1220.7

https://www.samsung....UE60KS7005UXXE/

 

 

Vi har ingen sån möjlighet i nuläget men idén är inte dum. Det närmsta jag kommer på är nyhetsbrevet för SVT Play som du kan anmäla dig till här: https://nyhetsbrev.svt.se/

 

 

Det låter inte bra. Jag har tagit kontakt med Samsung för att få hjälp att reda ut det. Har du möjlighet att kolla vilken mjukvaruversion apparaten kör?



#373

Postad 31 augusti 2018 - 11:05

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Den 21 Januari skrev Anders Hebert att felet som gjorde att programmen inte gick att spela på Webos 2 var inringat och att det skulle köras en testomgång. Är appen på gång att släppas snart eller vad är det som sker?


Det måste nog till att LG uppdaterar webos i så fall vilket dom aldrig gör eller har gjort på sina tvapparater. ”Nä nä,här får ni köpa nya om ni vill uppdatera” är deras motto.

#374

Postad 31 augusti 2018 - 18:03

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Vi har ingen sån möjlighet i nuläget men idén är inte dum. Det närmsta jag kommer på är nyhetsbrevet för SVT Play som du kan anmäla dig till här: https://nyhetsbrev.svt.se/

 

 

 

Tack Anders :) Trevlig helg.



#375

Postad 01 september 2018 - 10:10

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag kan intyga detta problem och jag kör på senaste FW på min KS7005 vilket är: 1220.7

https://www.samsung....UE60KS7005UXXE/

 

Jag har en KS8005 och har haft detta problem sedan appen gavs ut men vad jag kunnat finna är för att jag har HDMI-port som huvudkälla då jag inte använder vanlig TV-tuner utan jag har bara streamingtjänster och en dator kopplad till HDMI1... tidigare versioner av appen så blev det bara en svart skärm men nu blir det en bild på texten om jag vill stänga av appen och en Ja och Nej knapp... enda sättet för mig att få tillbaka bilden på HDMI1 är att byta källa/app och sen byta tillbaka till HDMI1 för att få bilden tillbaka...



#376

Postad 01 september 2018 - 10:55

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en ny Samsung TV med ett nytt problem. Jag har en soundbar kopplad via optiskkabel. Tv ser jag genom digtslbox kopplad med hdmi till tv. Mitt problem är att när jag ska höja volymen (när jag ser på SVT play) så kastas jag till min digitalbox. Någon som har liknande problem eller förslag på åtgärd?
Hans

#377

Postad 01 september 2018 - 11:02

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en ny Samsung TV med ett nytt problem. Jag har en soundbar kopplad via optiskkabel. Tv ser jag genom digtslbox kopplad med hdmi till tv. Mitt problem är att när jag ska höja volymen (när jag ser på SVT play) så kastas jag till min digitalbox. Någon som har liknande problem eller förslag på åtgärd?
Hans

 

Prova med att koppla soundbaren via HDMI istället för via optiskkabel.



#378

Postad 04 september 2018 - 19:55

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Blåser lite liv i dennna gamla tråd, på LG Web OS är appen fortfarande märkt ”beta”. Det enda jag lagt märke till som är uppenbart fel är att program som inte längre går att se visas i listor och sökresultat...

#379

Postad 05 september 2018 - 08:10

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@jonasbratt

Tack för återkopplingen! Har du nåt exempel på program du hittar fast det inte går att se? 



#380

Postad 10 september 2018 - 07:29

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Hej, jag är tillbaka på jobbet igen och ger mig på ett försök att svara på lite frågor. 
​Appen i sig har inget inbyggt sätt att radera historiken, normalt går det att göra genom att rensa cookies i tv:ns inställningar. Kolla om boxen har ett sånt alternativ under inställningar eller liknande. 


Factory Reset på Arris 4302 boxen verkar vara det som står till buds. Ni kanske kan bygga in funktionen i SVT-appen?

#381

Postad 10 september 2018 - 13:14

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag har fått bekräftat från Arris att det inte går på annat sätt. Vi tar en funderare på att bygga in en sån funktion. 



#382

Postad 20 september 2018 - 17:59

Unregisteredb8f58171
  • Unregisteredb8f58171
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Fler än jag som har en Samsung UE49MU8000 där appen fortfarande inte kan spela klipp?

TV:n har senaste uppdateringen samt provat 3 olika routrar. Appen står bara och buffrar då man klickar in på ett klipp.

Provat appen på en 75" Samsung 7-serie där den funkar fint. 



#383

Postad 24 september 2018 - 20:11

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

SVT Play stänger återigen av sig efter 15 minuters tittande på min Samsung-TV. Trodde problemet var avlöst då jag tidigare i våras/somras lyckades kolla på längre program utan avstängning, men nu är det alltså tillbaka. Ja, jag har senaste firmwaren.

 

Har väl haft det här problemet i över ett år nu, känns sjukt att det ska ta så lång tid att fixa ett sånt kritiskt fel, det går ju inte att kolla.



#384

Postad 26 september 2018 - 07:04

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

SVT Play stänger återigen av sig efter 15 minuters tittande på min Samsung-TV. Trodde problemet var avlöst då jag tidigare i våras/somras lyckades kolla på längre program utan avstängning, men nu är det alltså tillbaka. Ja, jag har senaste firmwaren.

 

Har väl haft det här problemet i över ett år nu, känns sjukt att det ska ta så lång tid att fixa ett sånt kritiskt fel, det går ju inte att kolla.

Å nej, frustrerande. Vill du ge mig modell- och firmware-beteckning så kan jag försöka reda ut med Samsung vad som hänt. 



#385

Postad 26 september 2018 - 07:08

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Har ni skrotat försöken med webos 2?

#386

Postad 26 september 2018 - 07:14

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Har ni skrotat försöken med webos 2?

Nej, inte skrotat. Vi har inte lyckats få ordning på det än men det finns fortfarande nåt spår till som vi kommer att rota i under hösten. Vi håller tummarna för både WebOS 1 och 2 men vi får se hur långt vi kommer.



#387

Postad 26 september 2018 - 07:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Nej, inte skrotat. Vi har inte lyckats få ordning på det än men det finns fortfarande nåt spår till som vi kommer att rota i under hösten. Vi håller tummarna för både WebOS 1 och 2 men vi får se hur långt vi kommer.


👍

#388

Postad 27 september 2018 - 20:31

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Å nej, frustrerande. Vill du ge mig modell- och firmware-beteckning så kan jag försöka reda ut med Samsung vad som hänt. 

 

Modell: UE55KU6515

Programversion: 1220 (T-JZMDEUC-1220.7, BT-S)

SVT Play: Prod 3.0.6



#389

Postad 28 september 2018 - 08:16

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Modell: UE55KU6515

Programversion: 1220 (T-JZMDEUC-1220.7, BT-S)

SVT Play: Prod 3.0.6

Det verkar inte som att Samsung har uppdaterat Firmware för att lösa problemet på 2016-modellerna än. Jag vet inte vad som fick det att funka ett tag men som jag förstått Samsung har inte fixen gått ut till tv-apparaterna än. 



#390

Postad 21 oktober 2018 - 19:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Anders! Varför kan man inte fortsätta där man slutade. Det är för tråkigt att behöva leta upp var man slutade ifall man vill titta på t.ex nyheterna och är tvungen att stänga av svtplay tillfälligt.Gäller i mitt fall CD box. Appletv är bara att pausa iofs och byta ingång på tv. Men jag använder oftast boxens app.
Lägg till funktionen ”fortsätt där du slutade.”

#391

Postad 22 oktober 2018 - 07:20

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Hej.
Om det är ni som jobbar med svt play appen på apple tv 4k. Så vill jag att ni fixar bildflyts hacket som uppstår ca varje 5 sek(mikro hack). Spelar ingen roll om jag ställer in 50hz eller 60hz. Har varit så sen från början jag testa svt appen där ca 1 år sen.

Redigerat av axion84, 22 oktober 2018 - 07:22.


#392

Postad 25 oktober 2018 - 15:29

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Anders! Varför kan man inte fortsätta där man slutade. Det är för tråkigt att behöva leta upp var man slutade ifall man vill titta på t.ex nyheterna och är tvungen att stänga av svtplay tillfälligt.Gäller i mitt fall CD box. Appletv är bara att pausa iofs och byta ingång på tv. Men jag använder oftast boxens app.
Lägg till funktionen ”fortsätt där du slutade.”

Tack för feedback! Menar du att det ska vara lättare att hitta tillbaka till ett avsnitt du inte sett klart? För visst frågar den om du vill fortsätta där du var när du väl spelar upp avsnittet?

 

Hej.
Om det är ni som jobbar med svt play appen på apple tv 4k. Så vill jag att ni fixar bildflyts hacket som uppstår ca varje 5 sek(mikro hack). Spelar ingen roll om jag ställer in 50hz eller 60hz. Har varit så sen från början jag testa svt appen där ca 1 år sen.

Hej, det är samma team även om tråden handlar om just smart-tv-appen. Vi kollar.



#393

Postad 25 oktober 2018 - 17:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Tack för feedback! Menar du att det ska vara lättare att hitta tillbaka till ett avsnitt du inte sett klart? För visst frågar den om du vill fortsätta där du var när du väl spelar upp avsnittet?
 

Hej, det är samma team även om tråden handlar om just smart-tv-appen. Vi kollar.

Nä,inte i CD’s smartbox i allafall. Och sen att man måste leta upp avsnittet i stället för att det finns i menyn ”fortsätt där du slutade” eller nåt sånt.

#394

Postad 14 november 2018 - 04:19

Maveric-Romeo
  • Maveric-Romeo
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Hejsan!

 

 

Jag upptäckte för några dagar sedan att det fanns en "HbbTV"-logga bland övrig information när jag tryckte på "info" på SVT1 på min TV.

Jag duckduckgo:ade lite på vad det var och hittade lite info, bl.a. att man kunde se i TV:ns inställningar om man hade HbbTV-funktionen och jag hittade den och aktiverade den. Men inget har dykt upp efter det och när jag trycker på bl.a. röd knapp (vilket jag sett någon göra på Youtube) så händer inget heller.

 

Min TV är en LG 60PB660V (plasma) från 2014. Fungerar HbbTV på den eller måste jag vänta på att SVT eller LG fixar något?



#395

Postad 15 november 2018 - 09:45

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Har ni skrotat försöken med webos 2?

Hej, vi har tillsammans med LG lyckats lösa de problem som gjort att appen inte har funkat på WebOS 1 och 2. SVT Play är nu på väg ut till alla dessa apparater. Releasen ligger i LG:s händer nu så jag vet inte hur lång tid det tar, men om tv:n är inställd att uppdatera sig automatiskt ska SVT Play dyka upp på hemskärmen automatiskt när de är klara.



#396

Postad 15 november 2018 - 09:52

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hejsan!

 

 

Jag upptäckte för några dagar sedan att det fanns en "HbbTV"-logga bland övrig information när jag tryckte på "info" på SVT1 på min TV.

Jag duckduckgo:ade lite på vad det var och hittade lite info, bl.a. att man kunde se i TV:ns inställningar om man hade HbbTV-funktionen och jag hittade den och aktiverade den. Men inget har dykt upp efter det och när jag trycker på bl.a. röd knapp (vilket jag sett någon göra på Youtube) så händer inget heller.

 

Min TV är en LG 60PB660V (plasma) från 2014. Fungerar HbbTV på den eller måste jag vänta på att SVT eller LG fixar något?

Hej, 

Det stämmer fast ändå inte, kan man säga. :) SVT har bett Teracom aktivera HbbTV-metadata i tv-kanalerna i marknätet inför tänkbara framtida lanseringar men idag körs inga HbbTV-tjänster på kanalerna. Vi kör lite tester internt kring HbbTV men vet inte än om/när vi lanserar något. 

 

Om din tv visar HbbTV-loggan tyder det på att den klarar HbbTV men det finns olika versioner av standarden. Vår SVT Play-app är byggd på själva HbbTV-tekniken men den är bara lanserad som fristående app, inte på kanalerna. Om din tv kör WebOS som operativsystem kommer du inom kort att få appen på startskärmen eftersom den precis blivit testad och godkänd för WebOS 1 och 2. 



#397

Postad 15 november 2018 - 12:13

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Kanon👍
Finns redan nu att installera på webos2.

Redigerat av Askungen, 15 november 2018 - 12:22.


#398

Postad 15 november 2018 - 21:42

Maveric-Romeo
  • Maveric-Romeo
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Hej, 

Det stämmer fast ändå inte, kan man säga. :) SVT har bett Teracom aktivera HbbTV-metadata i tv-kanalerna i marknätet inför tänkbara framtida lanseringar men idag körs inga HbbTV-tjänster på kanalerna. Vi kör lite tester internt kring HbbTV men vet inte än om/när vi lanserar något. 

 

Om din tv visar HbbTV-loggan tyder det på att den klarar HbbTV men det finns olika versioner av standarden. Vår SVT Play-app är byggd på själva HbbTV-tekniken men den är bara lanserad som fristående app, inte på kanalerna. Om din tv kör WebOS som operativsystem kommer du inom kort att få appen på startskärmen eftersom den precis blivit testad och godkänd för WebOS 1 och 2. 

Ok, jag har tyvärr inte WebOS på min TV, utan Netcast 4.5. Kommer SVTplay till det systemet också?



#399

Postad 16 november 2018 - 09:25

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Ok, jag har tyvärr inte WebOS på min TV, utan Netcast 4.5. Kommer SVTplay till det systemet också?

Tyvärr inte, vår typ av tjänst funkar inte i Netcast-systemet. 



#400

Postad 25 november 2018 - 20:06

Unregistered4e00beeb
  • Unregistered4e00beeb
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har haft problem de senaste månaderna att SVT play appen stänger ner sig självt efter några minuter. Det händer vid varje användning. Jag har en Samsung 5 serie tv

Redigerat av Unregistered4e00beeb, 25 november 2018 - 20:06.





Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.