Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 29 november 2018 - 09:05

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag har haft problem de senaste månaderna att SVT play appen stänger ner sig självt efter några minuter. Det händer vid varje användning. Jag har en Samsung 5 serie tv

Hej, segt. Problemet uppstod alltså för några månader sedan, funkade det bra innan dess?

Om jag förstår dig rätt stänger alltså appen ned sig efter några minuter och du kommer tillbaka till den kanal/källa du hade uppe innan du startade? Händer det när du ser på video eller även när du klickar runt i appen? Kan du köra en uppdatering av tv:n och kolla om det hjälper? Annars, vad är det för tv-modell och firmware-version?



#402

Postad 03 december 2018 - 21:29

buffish
  • buffish
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tv: samsung ue65ks7005 firmware 1231
Fler än mig som har problem med SVT-play-appen senaste veckan? Tvn stänger ner sig helt så man får starta den igen. Detta har hänt tidigare och var ovanligt, men nu senaste veckan har det varit varje dag, och ofta flera gånger. Aldrig haft sådana problem med andra appar.

#403

Postad 11 december 2018 - 20:17

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Det är så j*vla konstigt, i söndags kunde jag se på SVT Play i över 15 minuter utan att TV:n stängde av sig. Och i måndags är problemet helt plötsligt tillbaka och TV:n stänger av sig efter 15 minuter??? Det gäller alltså fortfarande min Samsung. 

Jag vill inte lägga någon skuld på dig Anders, men detta börjar bli lite löjligt nu. Det har ju pågått i typ över ett år nu.

 

Modell: UE55KU6515

Programversion: 1231 (T-JZMDEUC-1231.1, BT-S) (senaste)

SVT Play: Prod 3.0.10


Redigerat av Naikon, 11 december 2018 - 20:17.


#404

Postad 12 december 2018 - 21:51

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Det är så j*vla konstigt, i söndags kunde jag se på SVT Play i över 15 minuter utan att TV:n stängde av sig. Och i måndags är problemet helt plötsligt tillbaka och TV:n stänger av sig efter 15 minuter??? Det gäller alltså fortfarande min Samsung. 

Jag vill inte lägga någon skuld på dig Anders, men detta börjar bli lite löjligt nu. Det har ju pågått i typ över ett år nu.

 

Modell: UE55KU6515

Programversion: 1231 (T-JZMDEUC-1datering ikväll231.1, BT-S) (senaste)

SVT Play: Prod 3.0.10

Kommit en ny uppdatering idag till Samsung TV (Kolla om det finns till din Samsung model).


Redigerat av maserik, 12 december 2018 - 21:55.


#405

Postad 30 december 2018 - 17:18

Unregistered4e00beeb
  • Unregistered4e00beeb
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej, segt. Problemet uppstod alltså för några månader sedan, funkade det bra innan dess?
Om jag förstår dig rätt stänger alltså appen ned sig efter några minuter och du kommer tillbaka till den kanal/källa du hade uppe innan du startade? Händer det när du ser på video eller även när du klickar runt i appen? Kan du köra en uppdatering av tv:n och kolla om det hjälper? Annars, vad är det för tv-modell och firmware-version?


Hej glömde bort denna tråd. Det funkade inte helt hundra men iaf mycket bättre innan. Min tv är UE40K5515 med firmware 1231. Jag har provat att uppdatera.
Jag har inte använt appen på länge men nu när jag testade ett par gånger så stängde bara programmet jag tittade på ner men jag var fortfarande kvar i appen, men appen hängde sig så var ändå tvungen att avsluta den. Det händer bara när jag tittar på något vad jag märkt iaf.

#406

Postad 30 december 2018 - 17:32

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Kollade på Elvisdokumentären del 1 nyligen, och då försvann ljudet efter 1 timme och 6 minuter. Gjorde några försök att starta om både app och TV utan resultat. Fick kolla vidare med Apple TV4k som fungerade. Samsung KS9505.

#407

Postad 03 januari 2019 - 10:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej glömde bort denna tråd. Det funkade inte helt hundra men iaf mycket bättre innan. Min tv är UE40K5515 med firmware 1231. Jag har provat att uppdatera.
Jag har inte använt appen på länge men nu när jag testade ett par gånger så stängde bara programmet jag tittade på ner men jag var fortfarande kvar i appen, men appen hängde sig så var ändå tvungen att avsluta den. Det händer bara när jag tittar på något vad jag märkt iaf.

Tyvärr har Samsung fortfarande inte skickat ut fixen till 2016-modeller. Jag försöker trycka på men har svårt att påverka deras releaseflöden.

 

Kollade på Elvisdokumentären del 1 nyligen, och då försvann ljudet efter 1 timme och 6 minuter. Gjorde några försök att starta om både app och TV utan resultat. Fick kolla vidare med Apple TV4k som fungerade. Samsung KS9505.

Hej, tack för rapporten! Vi har inte kunnat återskapa felet hos oss på någon tv och inte hört motsvarande felrapport från någon annan så det verkar inte vara något generellt fel. Bra att du kunde se färdigt programmet på en annan plattform!



#408

Postad 22 januari 2019 - 20:30

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Helt underbart att se när anställda ger sig ut på forumen och ger slutanvändarna support. Kudos till dig Anders!

Hur som helst, jag hittade ingen liknande tråd för Apple TV, så jag ställer min fråga här. Någon får slå mig på fingrarna om det blir fel.

Varje gång jag tittar på svenska nyheter eller andra livesändningar så är det textat! Dessutom med en sån där skön liten fördröjning eftersom det sitte nån tjomme och live-textar sändningen. Det är oerhört irriterande!
Jo, jag vet förstås att det går att stänga av textningen för det just pågående programmet, men det är j*igt jobbigt att göra det *varje* gång man tittar på tv...!

Jag kan inte föreställa mig att majoriteten vill ha denna funktion aktiverad, kan ni stänga av den som default tror du?

Med vänlig hälsning,
Andreas Carlsson

#409

Postad 29 januari 2019 - 10:01

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Helt underbart att se när anställda ger sig ut på forumen och ger slutanvändarna support. Kudos till dig Anders!

Hur som helst, jag hittade ingen liknande tråd för Apple TV, så jag ställer min fråga här. Någon får slå mig på fingrarna om det blir fel.

Varje gång jag tittar på svenska nyheter eller andra livesändningar så är det textat! Dessutom med en sån där skön liten fördröjning eftersom det sitte nån tjomme och live-textar sändningen. Det är oerhört irriterande!
Jo, jag vet förstås att det går att stänga av textningen för det just pågående programmet, men det är j*igt jobbigt att göra det *varje* gång man tittar på tv...!

Jag kan inte föreställa mig att majoriteten vill ha denna funktion aktiverad, kan ni stänga av den som default tror du?

Med vänlig hälsning,
Andreas Carlsson

Jag hoppar på din fråga med en till,varför kan inte svt sända sina kanaler direkt hela tiden? NRK gör det och BBC tex.Bara hoppa in direkt på NRK 1 tex och man kan välja visa från början eller direkt.SVT streaming känns lååångt ifrån vad NRK kan göra



#410

Postad 29 januari 2019 - 10:06

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Jag hoppar på din fråga med en till,varför kan inte svt sända sina kanaler direkt hela tiden? NRK gör det och BBC tex.Bara hoppa in direkt på NRK 1 tex och man kan välja visa från början eller direkt.SVT streaming känns lååångt ifrån vad NRK kan göra

 

 

Håller med till 100%. Förklaringen som jag har fått är att man inte fick göra det av TV-licensskäl. Men nu när alla betalar TV-licens via skatten, så borde ju det inte vara ett argument.

Ganska tradigt att starta direktsändning på en annan enhet och strömma till ATV:n när man vet att det hade gått att lösa på ATV:n direkt...



#411

Postad 29 januari 2019 - 16:12

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Helt underbart att se när anställda ger sig ut på forumen och ger slutanvändarna support. Kudos till dig Anders!

Hur som helst, jag hittade ingen liknande tråd för Apple TV, så jag ställer min fråga här. Någon får slå mig på fingrarna om det blir fel.

Varje gång jag tittar på svenska nyheter eller andra livesändningar så är det textat! Dessutom med en sån där skön liten fördröjning eftersom det sitte nån tjomme och live-textar sändningen. Det är oerhört irriterande!
Jo, jag vet förstås att det går att stänga av textningen för det just pågående programmet, men det är j*igt jobbigt att göra det *varje* gång man tittar på tv...!

Jag kan inte föreställa mig att majoriteten vill ha denna funktion aktiverad, kan ni stänga av den som default tror du?

Med vänlig hälsning,
Andreas Carlsson

Hej, ledsen att du fått vänta på svaret. På alla våra Apple TV kan jag välja om texten ska synas eller inte genom att hålla in select-knappen och sedan välja undertext. Den kommer sedan ihåg vad jag valde senast till nästa program. Maila gärna [email protected] med problembeskrivning och uppge vilken modell av Apple TV du har om det inte funkar hos dig. 

 

Vad gäller tv-kanalerna har vi valt att prioritera andra delar av tjänsten i och med att tv-apparaten redan kan ta emot våra kanaler utan kostnad. Vi är medvetna om att en grupp användare inte vill ha antenn till sin tv men än så länge har det inte varit tillräckligt för att styra om prioriteringen dit. 



#412

Postad 01 februari 2019 - 09:42

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Hej, ledsen att du fått vänta på svaret. På alla våra Apple TV kan jag välja om texten ska synas eller inte genom att hålla in select-knappen och sedan välja undertext.


Provade nu att hålla ner Select (vilket väl är knappen/styrplattan?) men då pausar man bara programmet...?
Har ATV gen 3. 
 

Vad gäller tv-kanalerna har vi valt att prioritera andra delar av tjänsten i och med att tv-apparaten redan kan ta emot våra kanaler utan kostnad. Vi är medvetna om att en grupp användare inte vill ha antenn till sin tv men än så länge har det inte varit tillräckligt för att styra om prioriteringen dit.


Jag tänker mest att tekniken redan finns (på webben), och det borde vara en smal sak att porta den till ATV.
För såna som mig, som inte har något antennuttag, så vore det supertrevligt i vilket fall!



#413

Postad 04 februari 2019 - 22:41

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Provade nu att hålla ner Select (vilket väl är knappen/styrplattan?) men då pausar man bara programmet...?
Har ATV gen 3. 
 

Jag tänker mest att tekniken redan finns (på webben), och det borde vara en smal sak att porta den till ATV.
För såna som mig, som inte har något antennuttag, så vore det supertrevligt i vilket fall!
 

Hade gärna sett den funktionen på appen för Samsung Smart TV med... har inte heller antennuttag..


Redigerat av Thorvaldsson, 05 februari 2019 - 05:49.


#414

Postad 05 februari 2019 - 08:40

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Provade nu att hålla ner Select (vilket väl är knappen/styrplattan?) men då pausar man bara programmet...?
Har ATV gen 3. 

Skumt, på vår ATV 3 får jag en meny om textning och ljudspår om jag håller ned select (alltså "ok-knappen" mitt i styrkorset) i c:a 2 sekunder medan videon spelar. Annars _kanske_ det funkar att gå till Apple TV-inställningarna och ställa Subtitles till off men det kan ev. stänga av översättningstext i andra appar. 



#415

Postad 05 februari 2019 - 09:07

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Förlåt, jag har tydligen en gen 4. Den svarta lådan, med den här fjärren:
https://support.appl...24/SP724_us.png

(Alltså den näst nyaste)

Redigerat av acarlsson, 05 februari 2019 - 09:12.


#416

Postad 05 februari 2019 - 09:13

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Förlåt, jag har tydligen en gen 4. Den svarta lådan, med den här fjärren:
https://support.appl...24/SP724_us.png

Ah. På 4:an swipar du nedåt medan videon spelas för att få fram den menyn.



#417

Postad 05 februari 2019 - 09:17

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Ah. På 4:an swipar du nedåt medan videon spelas för att få fram den menyn.


Japp, precis. Och det är precis det jag måste göra *varje* gång jag tittar på SVT. Systemet kommer alltså inte ihåg valet mellan gångerna. 

Men det ska det göra menar du? Isåfall kanske jag ska prova att av- och ominstallera SVT-appen...?



#418

Postad 05 februari 2019 - 09:21

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Japp, precis. Och det är precis det jag måste göra *varje* gång jag tittar på SVT. Systemet kommer alltså inte ihåg valet mellan gångerna. 

Men det ska det göra menar du? Isåfall kanske jag ska prova att av- och ominstallera SVT-appen...?

Vi flyttar till PM pga off topic. 



#419

Postad 05 februari 2019 - 09:42

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Anders, jag har en fråga som jag inte kan komma på lösningen på egen hand. Går det att stänga av autostart av nästa avsnitt som startatar direkt efter man tittat ett avsnitt te x Rederiet?   Tack förhand och ha en bra dag.



#420

Postad 05 februari 2019 - 14:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej, det finns inget sätt att stänga av funktionen helt. Det du kan göra är att när skylten med nedräkning dyker upp antingen stoppa eller trycka back, då ska inte nästa avsnitt starta.



#421

Postad 08 februari 2019 - 13:21

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

En liten kommentar på detta med Autostart.

Det funkar jättebra när man kollar serier, men blir lite irriterande när man ser tex på nyheterna. För nästa avsnitt blir alltid en äldre nyhetssändning. Skulle vara bra om systemet var inställt att välja nyare sändning, och om det inte finns gå till meny.

Blir även konstigt om man ser ett avsnitt av tex På spåret med familjen så autostartas en serie med lite mer våldsamt innehåll direkt efter. Det blir inget bra. Bör kunna vara att det bara autostartas inom samma kategori så det dyker upp typ "så skall det låta".



#422

Postad 13 februari 2019 - 21:14

Unregisteredc4692be9
  • Unregisteredc4692be9
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Tyvärr har Samsung fortfarande inte skickat ut fixen till 2016-modeller. Jag försöker trycka på men har svårt att påverka deras releaseflöden.

Något nytt? Jag får svaret "goddag yxskaft" när jag skriver till dem på Facebook.



#423

Postad 19 februari 2019 - 21:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Kan ni ändra hur ni beskriver ordningsföljden på avsnitten i tv-appen. Det frångår all praxis i tv-branschen.

Avsnitt 1 - Säsong 1
till
Säsong 1 - Avsnitt 1, alt S01E01

#424

Postad 21 februari 2019 - 10:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Hej Anders. De första svenskarna går inte att se på min lg webos2 eller på canal digital smartbox. Men däremot på appletv och ipad.
Varför?

#425

Postad 27 februari 2019 - 12:13

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Hej Anders, ni har tidtagare rätt så att senaste nyheter/Rapport "snabbt" finns tillgängligt efter sändning.

Nu är det tillbaka så "felet" finns där igen, kan ta upp till en timme innan det blir tillgängligt efter sändning.



#426

Postad 07 mars 2019 - 06:35

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Japp, precis. Och det är precis det jag måste göra *varje* gång jag tittar på SVT. Systemet kommer alltså inte ihåg valet mellan gångerna. 

Men det ska det göra menar du? Isåfall kanske jag ska prova att av- och ominstallera SVT-appen...?

 

 

För kännedom, om någon annan upplever detta:

 

Det visar sig att min fru slår på textningen varje gång hon tittar på tv. Detta var jag inte medveten om.

 

Ibland undrar man om man har med sig hela hjärnan, ledsen att ha tagit upp tid och plats...  :blush:  :rolleyes:



#427

Postad 07 mars 2019 - 13:53

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Hej Anders,

 

Skulle ni kunna lägga in ett meddelande som påminner acarlssons fru så att hon stänger av textningen efter att hon tittat klart?



#428

Postad 13 mars 2019 - 14:22

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej!

Jag tänkte adressera ett par saker i samma post här, hoppas det blir begripligt.

 

Avsnitt som saknas/kommer sent

När vi paketerar video för våra online-tjänster använder vi två olika videoformat: MPEG-DASH och HLS. Paketeringen av MPEG-DASH är idag långsammare än den är för HLS, vilket gör att program kan synas i plattformar som stöder HLS (vissa webbläsare, apple-spelare m.fl.) innan de syns i MPEG-DASH-plattformar (andra webbläsare, smart-tv-appen m.fl.) Vi håller på att bygga om paketeringen så att de båda formaten skapas i samma process, då ska detta problem förhoppningsvis försvinna och innehåll ska dyka upp tidigare i appen. 

 

15-minutersbuggen i Samsung 2016

Tyvärr har jag ingen mer info. Jag försöker ligga på Samsung men har inte fått något besked än. 

 

Textning i Apple TV

Skönt att det löste sig, vi var rätt fundersamma på hur det kunde hända. :)

 

Synpunkter på appen

Vi har börjat bygga om appen för att få den lite mer flexibel för nya koncept och för att fräscha upp den. Jag skulle därför vilja kolla med er som använder appen vilka delar ni stör er på så att vi kan hitta en bättre lösning, och vilka delar ni gillar så att vi inte tar bort dem. Är det något ni saknar? Något som funkar i SVT Play på en annan plattform men inte här, eller något våra konkurrenter stödjer som ni saknar? Säg till så samlar jag ihop synpunkterna så vi får med oss dem i utvecklingsarbetet!



#429

Postad 13 mars 2019 - 15:22

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Skulle vilja kunna nollställa en serie.

Välja att ha en inloggning så att man får med samma förslag på flera plattformar, men inte krav. Följa serier och likn.

Sedan detta med nyhetssändningar som är ologiskt vad som startar automatiskt, nämnde det i post tidigare. 

Skulle vi kunna ha högre upplösning på saker som sänds online än det som sänds in AIR?

känns lite si och så med upplösning ibland.

Era kategorier är idag lite konstiga svårt att veta var man hittar saker. Behövs nog en genomgång.

Att kunna spara saker för att kolla offline vore kul och då välja storlek.

Sedan kanske kunna välja ett lite ljusare tema är väldigt mörkt idag.



#430

Postad 13 mars 2019 - 15:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag tycker att ios appen är lite navigationsvänligare än på webos2 och cd smartbox.
Integrera gärna urplay så det blir en feteapp!!

#431

Postad 13 mars 2019 - 15:47

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Största prioritet för mig är digitalt ljud!
Bildkvalitet i HD i all ära men att man inte har någon möjlighet
att lyssna på program som tex Melodifestivalen i annat än vanlig
stereo är mycket frustrerande. Att titta på direktsänd TV är idag
ganska ute. Ser fram mot den dag då jag via Chromecast kan strömma
program från SVT Play med DD 5.1 ljud. Min TV är tyvärr från 2015
så någon app för denna lär ju aldrig se dagens ljus.

#432

Postad 13 mars 2019 - 16:26

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Anders. Jag har ett förslag att man kan presumera på program genom att kunna hitta dem under en "mapp" eller överst på sidan i en länk till programmen istället för att söka efter dem.

 

 

 

 

 

Se bild och pilar:

 

 

Bifogad fil  förslag.JPG   65,68K   0 Antal nerladdningar

 

 

 



#433

Postad 13 mars 2019 - 16:37

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Håller med fler kanaler i ljudet tack !



#434

Postad 13 mars 2019 - 20:25

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Önskar att ni börja med 50fps på live sändningarna  



#435

Postad 13 mars 2019 - 23:11

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Jo precis det där med 5.1 ljud har man ju väntat länge på nu.

Anders, är det verkligen så svårt att få till det?



#436

Postad 14 mars 2019 - 07:49

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Integrera gärna urplay så det blir en feteapp!!

Ja! Rent generellt är det avigt med uppdelningen SVT/UR, oavsett om man använder denna app, webbplats eller app på mobil.



#437

Postad 14 mars 2019 - 09:42

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Tack för bra synpunkter, skriv gärna fler saker ni kommer på!

 

Jo precis det där med 5.1 ljud har man ju väntat länge på nu.

Anders, är det verkligen så svårt att få till det?

Det korta svaret är väl att det är inte svårt att få till 5.1-ljud men det är svårt att få det automatiserat och i stor skala så som vår publiceringskedja ser ut idag.

Vår nuvarande lösning för att koda och paketera video till våra onlinetjänster är tyvärr inte särskilt flexibel, det finns steg i kedjan som helt enkelt inte klarar 5.1-ljud. Vi håller steg för steg på att byta ut lösningen (se post ovan om varför avsnitt kan dyka upp sent) så att vi får en publiceringskedja där vi har bättre kontroll och får möjlighet att anpassa bättre. Först när vi har fått det på plats kan vi börja titta på bästa sättet att lösa 5.1-ljud, och det är ett jobb som kommer att prioriteras mot andra insatser för att ge en bra upplevelse för våra användare.

Jag kan alltså inte lova något, men jag har försökt få till 5.1-ljud i SVT Play i flera år och jag kan se att vi börjar nå en punkt där det är möjligt för första gången. Och jag håller med om att bra flerkanalsljud lyfter tittarupplevelsen avsevärt, särskilt på våra tv-plattformar. Så jag kommer att fortsätta driva både 5.1-ljud och 50 fps-video internt, hoppas att det kan ge genomslag framöver. :)



#438

Postad 14 mars 2019 - 14:59

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Tack Anders för det positiva svaret ang 5.1 ljud! Jag är pensionär och
TV är ett av de få glädjeämnen jag har. Så en förbättrad upplevelse med
5.1 ljud är guldkant för mig. Hoppas verkligen att ni kan få tillräckligt
med resurser för att ro projektet i hamn i rimlig tid!

#439

Postad 14 mars 2019 - 18:35

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Tack för bra synpunkter, skriv gärna fler saker ni kommer på!

 

Det korta svaret är väl att det är inte svårt att få till 5.1-ljud men det är svårt att få det automatiserat och i stor skala så som vår publiceringskedja ser ut idag.

Vår nuvarande lösning för att koda och paketera video till våra onlinetjänster är tyvärr inte särskilt flexibel, det finns steg i kedjan som helt enkelt inte klarar 5.1-ljud. Vi håller steg för steg på att byta ut lösningen (se post ovan om varför avsnitt kan dyka upp sent) så att vi får en publiceringskedja där vi har bättre kontroll och får möjlighet att anpassa bättre. Först när vi har fått det på plats kan vi börja titta på bästa sättet att lösa 5.1-ljud, och det är ett jobb som kommer att prioriteras mot andra insatser för att ge en bra upplevelse för våra användare.

Jag kan alltså inte lova något, men jag har försökt få till 5.1-ljud i SVT Play i flera år och jag kan se att vi börjar nå en punkt där det är möjligt för första gången. Och jag håller med om att bra flerkanalsljud lyfter tittarupplevelsen avsevärt, särskilt på våra tv-plattformar. Så jag kommer att fortsätta driva både 5.1-ljud och 50 fps-video internt, hoppas att det kan ge genomslag framöver. :)

 

Härligt Anders!

Jobba på så hoppas vi att det kommer snart.

Tack för svar!



#440

Postad 14 mars 2019 - 19:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
En annan grej som vore super om det är möjligt att implementera är att kunna ”skip intro” på serierna a’la Netflix. Det skulle verkligen uppskattas när vill ”binga” en regnig söndag.

#441

Postad 14 mars 2019 - 20:19

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

En annan grej som vore super om det är möjligt att implementera är att kunna ”skip intro” på serierna a’la Netflix. Det skulle verkligen uppskattas när vill ”binga” en regnig söndag.

 

Kanske bra när man ska se nyheterna  ;) 



#442

Postad 20 mars 2019 - 13:09

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

På senaste tid har det inte fungerat att kolla på Rapport Live... får bara ett felmeddelande :(

 

Tycker även jag att det vore trevligt med 5.1-ljud.. och så klart vore det trevligt att kunna live-streama kanalerna i sin helhet..



#443

Postad 20 mars 2019 - 13:17

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

Upplever att jag börjar få problem med SVT play appen i min Philips 65PUS8102. 

klickar in på appen och man får välja alternativ Svt play   -   Barn.

 

Har man tur kommer man in på appen men oftast kraschar den i samband med att man trycker sig in på någon av alternativen. Har börjat på att ske för kanske en-två månader sedan. 



#444

Postad 20 mars 2019 - 13:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Upplever att jag börjar få problem med SVT play appen i min Philips 65PUS8102. 

klickar in på appen och man får välja alternativ Svt play   -   Barn.

 

Har man tur kommer man in på appen men oftast kraschar den i samband med att man trycker sig in på någon av alternativen. Har börjat på att ske för kanske en-två månader sedan. 

har du installerat om appen den funkar på min 55pus7181 vilket är en likvärdig tv du har så felet  måste va i din tv prova även att rensa appdata! 


Redigerat av Duckface21, 20 mars 2019 - 14:47.


#445

Postad 20 mars 2019 - 22:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Det vore inte fel om det på nåt sätt går skapa konto/profil så man kan fortsätta där man är oavsett plattform.

#446

Postad 21 mars 2019 - 10:43

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Upplever att jag börjar få problem med SVT play appen i min Philips 65PUS8102. 

klickar in på appen och man får välja alternativ Svt play   -   Barn.

 

Har man tur kommer man in på appen men oftast kraschar den i samband med att man trycker sig in på någon av alternativen. Har börjat på att ske för kanske en-två månader sedan. 

Det går också att ta bort valalternativet så att man kommer in direkt utan att behöva ange alternativ.

Finns i inställningarna upptäckte jag. Har man barn däremot som är inne och petar kanske man vill ha valalternativet...



#447

Postad 22 mars 2019 - 09:18

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Appen i Philips-tv är vår Android TV-app. Ta gärna de frågorna med SVT Publikdialog, de är duktiga på att bena ut problem och matcha mot andra felrapporter osv. Maila [email protected] om ni inte ominstallationen räcker. 



#448

Postad 22 mars 2019 - 09:28

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Är appen fortfarande i betastadiet???



#449

Postad 22 mars 2019 - 09:52

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Är appen fortfarande i betastadiet???

Nej, den är inte beta sedan i höstas. 



#450

Postad 31 mars 2019 - 17:11

metricblge
  • metricblge
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Jag undrar när och om ni kommer börja erbjuda 4K-strömning av SVT play för Smart-tv?




Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.