Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ARC Pioneer vsx-923 - Lg smart tv

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 september 2017 - 20:53

berggren1976
  • berggren1976
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Behöver hjälp med min vsx-923.

Har en Lg 55ub820v smarttv, 

 

Får inte igång arc

 

tittar man på förstärkaren så har jag det inkopplat till control enligt manualen och på tv kopplad till arc.. går man in i menyn på förstärkaren så ser jag under input setup att tv står där med vitt och arc står grått( skuggat), jag tolkar det som arc inte är aktivt??

Hur får jag igång det?

 

Det som jag egentligen vill uppnå är att jag kan köra tv,n på tv högtalarna men när jag startar förstärkaren så vill jag att ljudet ska slå ifrån på tv högtalarna och gå ut som bioljud via förstärkaren..

som läget är nu så kan jag köra ljudet från tv till förstärkaren via optiskt men då måste jag gå in i tv:n s meny och ändra till externahögtalare.. funkar inte att ha det på det sättet när man har 4 barn..... förra Lg tv:n funkade det som jag ville

 

Nån som kan guida mig på rätt väg?



#2

Postad 23 september 2017 - 07:35

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Ofta är Arc på HDMI 1 på tv och sedan tippar jag det är HDMI out på recivern. Sedan gå in i inställningarna på recivern. Tror du finner något som heter välj källor eller liknande och där får du trigga igång att det är Arc som skall vara på för tv signalen.

#3

Postad 23 september 2017 - 09:17

berggren1976
  • berggren1976
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag är helt säker på att jag kopplat rätt eftersom jag kopplat enligt instruktionsboken... Jag har kollat så arc är på i förstärkaren( i förstärkaren får jag gå in på hdmi setup och slå på) och tv finns inte nåt att ändra utan det enda stället det står arc på är när jag väljer om tv:n ska skicka ljudet via högtalarna eller externt (optiskt/hdmi arc)

 

Jag har gått in på input setup på förstärkaren, men där kan jag endast ändra om  jag ska ha tv eller sat eller bd , byta input name eller nåt som heter input skip.. Audio in, hdmi input och component in är skuggade dvs gissar på inaktiv ( för när jag kopplar in en optisk så är  audio in på optisk o vit och går att ändra, då finns dock inte arc med längre)

 

Vet inte varför det inte funkar.. 

 

JAg kör gärna med optisk så länge det funkar så att när förstärkaren är av så går ljudet i tv:ns högtalare och när jag slår på förstärkaren så går ljudet via den





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.