Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Yamaha RX-V771 *

559 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 02 januari 2012 - 23:53

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Har nu haft min 771:a inkopplad i några timmar och jag märker heller inte något problem med sämre bild, snarare tvärtom mot min gamla Yamaha. Fick först inte fart på nya subben men de löste sig till slut, fick femeddelande om att de var för låg volym från subben.

Ni som har digitalboxen kopplad via 771:an eller någon annan förstärkare, vad kör ni för nåt när ni tittar på tv, "surround decoder", "Straight", "2ch stereo" eller "7ch stereo" eller något annat?

#102

Postad 03 januari 2012 - 14:59

wilhelm3
  • wilhelm3
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Som jag förstår det så är ej Spotify inbakat i den här stärkaren. Är det ngt som Yamaha kan komma att uppgradera den med i framtiden? Väljer mellan denna 771 och Onkyos 709. Tycker dock att Onkyon är omotiverat dyr jämfört med lillebror 609, och har jag dubbla hdmi ut som krav.
Mvh Wilhelm

#103

Postad 03 januari 2012 - 17:52

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Svårt att sia om vad yamaha kommer göra för uppgraderingar men om dom hade velat ha spotify i den så borde dom redan fixat det kan man tycka. Men det är bara att vänta och se.
Behöver du köpa en förstärkare nu som har spotify så är den ju inget alternativ, dock kan jag starkt rekommendera den jämfört med onkyos 609 som jag inte hade annat än problem med.


Som jag förstår det så är ej Spotify inbakat i den här stärkaren. Är det ngt som Yamaha kan komma att uppgradera den med i framtiden? Väljer mellan denna 771 och Onkyos 709. Tycker dock att Onkyon är omotiverat dyr jämfört med lillebror 609, och har jag dubbla hdmi ut som krav.
Mvh Wilhelm



#104

Postad 05 januari 2012 - 10:54

thepettson
  • thepettson
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Yes, allt spritt nytt... Vet med mig att de skall spelas in men blir det verkligen någon större vessäntlig skillnad?!

Har idag inte världens bästa placering på högtalarna, väntar på väggfästen till ns-333 orna och att julgranen skall försvinna :P

Skall flytta ut ns-555 orna från väggen en bit och höra, de står rätt intryckta just nu.

Men läste en del om Bi-Wire och Bi-Amp, men det diskuteras ju hejvilt om det är att föredra eller ej, någon med erfarenhet? Och för att räta ut ett frågetecken, kan man ha det i kombination med resterande surround system?

#105

Postad 05 januari 2012 - 19:34

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Någon som haft problem med att ladda ner Fiwmware? Min har stått vid läget "VERIFYING" i minst 20 minuter nu, står att de ska ta 15 minuter men hur länge orkar jag vänta?

#106

Postad 05 januari 2012 - 19:40

thepettson
  • thepettson
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag kör även Canal Digitals HD Satellit moyättagare kopplat genom 771an men skiftar inget ljud när jag ser på tv... Har den ståendes i 7ch (dock så används bara 5)

#107

Postad 05 januari 2012 - 20:07

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Nu har den stått på VERIFYING i nästan en timma, vad ska jag göra?

EDIT:
Nu funkar det, var tvungen att stänga av den (som man tydligen inte bör göra, men nu gjorde jag det iaf) och ändrade inställningarna i Network så att DHCP var på ON.

Redigerat av Unregistered9612cfd3, 05 januari 2012 - 20:54.


#108

Postad 07 januari 2012 - 10:02

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Köpte en VSX-921 nyligen och jag gillar den väldigt mycket men AirPlay känns väldigt instabilt och fungerar lite när det vill, så jag går i funderingar att byta till denna.

Men då undrar jag om man kan köra trådlöst på förstärkaren som jag gör nu eller är det bara nätverkskabel in som gäller?

Vill framförallt kunna köra spotify utan problem, trådlöst och utan att behöva oroa mig om det ska fungera eller inte, jättetacksam för svar då jag tänkte pysa iväg sen.

#109

Postad 07 januari 2012 - 10:25

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Eller glöm det btw, Pioneeren är för grym för att bytas ut, det man får göra inland är att koppla in dongeln i datorn för att den tappar inställningar, tar 1 sekund att göra så det jag leva med, spotify+AirPlay: kissdroppe

#110

Postad 07 januari 2012 - 18:02

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
EDIT; Fixat!

Redigerat av Unregistered9612cfd3, 11 januari 2012 - 17:26.


#111

Postad 11 januari 2012 - 17:27

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Kan man köra Autokalibreringen med YPAO-micen flera gånger med denna förstärkare så att det låter så bra som möjligt i hela rummet, nån som har testat?

#112

Postad 11 januari 2012 - 17:38

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag har inte provat den varianten men i manualen på sidan 35 börjar delen om YPAO. Jag gjorde en kalibrering där jag brukar sitta och kolla på film.

Kan man köra Autokalibreringen med YPAO-micen flera gånger med denna förstärkare så att det låter så bra som möjligt i hela rummet, nån som har testat?



#113

Postad 11 januari 2012 - 17:55

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag har inte provat den varianten men i manualen på sidan 35 börjar delen om YPAO. Jag gjorde en kalibrering där jag brukar sitta och kolla på film.


Okej, ja jag har gjort det en gång där jag sitter som mest, men jag såg att det var någon annan som hade gjort det flera gånger på olika positioner i rummet med en Onkyo tror jag, tänkte om någon med Yamaha har gjort samma sak om det går?

#114

Postad 11 januari 2012 - 18:22

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Ja man kan göra multikalibreringar. Vore intressant om nån provat på det som du säger.

Okej, ja jag har gjort det en gång där jag sitter som mest, men jag såg att det var någon annan som hade gjort det flera gånger på olika positioner i rummet med en Onkyo tror jag, tänkte om någon med Yamaha har gjort samma sak om det går?



#115

Postad 15 januari 2012 - 13:01

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Jag har just bytt till denna från onkyo. Och jag måste verkligen säga att allt är så jäkla mycket mer smidigare att ställer in osv. (å dessutom får jag över bild och ljud från min tv-box och componenten kabeln från wiit krånglar inte längre)
Dock blev jag lite undrande över fm antennen. Hur sätter jag in den? fick en sådan lite grå fyrkantig som ska in i förstärkaren men den vill inte passa i den runda "normala" på baksidan på v771an. Har jag fått fel antenn?

Redigerat av jocke__r, 16 januari 2012 - 08:49.


#116

Postad 17 januari 2012 - 22:26

hedmik
  • hedmik
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Kan man köra Autokalibreringen med YPAO-micen flera gånger med denna förstärkare så att det låter så bra som möjligt i hela rummet, nån som har testat?

Jag har kört multikalibrering från 5 platser med YPAO. Vet inte vad jag skall säga, visst det blev ok men basfantast som jag är så fick jag höja utnivån för subben några steg. Sedan varnade den att en av bakhögtalarna hade fel polaritet men det är korrekt kopplat... dock står den högtalaren lite annorlunda så det har säkert med reflektioner eller annat att göra.

#117

Postad 17 januari 2012 - 22:33

hedmik
  • hedmik
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Eller glöm det btw, Pioneeren är för grym för att bytas ut, det man får göra inland är att koppla in dongeln i datorn för att den tappar inställningar, tar 1 sekund att göra så det jag leva med, spotify+AirPlay: kissdroppe

Byt förstärkaren :) och köp en LOGITECH WIRELESS ADAPTER FOR BLUETOOTH AUDIO DEVICES från DustinHome för ca 300kr. Funkar kanon (om du inte har för långa avstånd) och ger ett helt ok ljud (enligt mina öron) om du streamar Spotify från mobilen.

#118

Postad 18 januari 2012 - 14:50

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske - men kan man kolla på bild från en källa och lyssna på en annan? Dvs. spela PS3, men ljud från CD/Squeezebox?

#119

Postad 19 januari 2012 - 08:38

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Är det ingen som har en RX-V771:a som kan berätta hur eran FM antenn ser ut?

#120

Postad 19 januari 2012 - 11:58

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag hitta med en lite grå fyrkantig sak och en AM-Antenn. Inte ett spår av en FM, vet inte om jag fick nån med eller så har jag lyckats slarva bort den på bara en månad.

Är det ingen som har en RX-V771:a som kan berätta hur eran FM antenn ser ut?



#121

Postad 19 januari 2012 - 15:12

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jag hitta med en lite grå fyrkantig sak och en AM-Antenn. Inte ett spår av en FM, vet inte om jag fick nån med eller så har jag lyckats slarva bort den på bara en månad.


ja för den där grå går inte få in.. ser ut som om det skulle kunna funka.. men jag får inte till det.
Jag har kvar alla påsar och allt.. har kollat överallt.. och det finns bara det som du säger med.

#122

Postad 20 januari 2012 - 18:35

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske - men kan man kolla på bild från en källa och lyssna på en annan? Dvs. spela PS3, men ljud från CD/Squeezebox?

:rolleyes: please... vill köpa imorgon :)

#123

Postad 21 januari 2012 - 13:42

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

:rolleyes: please... vill köpa imorgon :)


jag frågade efter den funktionen förr i en annan tråd och enligt andra va jag ensam i värden att vilja kunna ha två oberoende källor hdmi ut...

typ ha tv/tvspel på ena hdmi,n och spela musik på den andra men denna funktion existerar inte i dagens förstärkare tyvär....
och konstigt att inte det är fler som vill ha det..

i min mening är det ett krav igentligen men går tyvär inte...

det du kan göra tror jag är att köra optiskt eller coax eller analog rca samtidigt som som du kör en hdmi ut men inte säker kolla instruktionsboken på yamahas hemsida

#124

Postad 21 januari 2012 - 19:17

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Aja... kan ju trösta dig med att du inte är ensam :) Det blev en rackare idag ändå, jag får väl koppla om helt enkelt...

#125

Postad 21 januari 2012 - 19:31

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Aja... kan ju trösta dig med att du inte är ensam :) Det blev en rackare idag ändå, jag får väl koppla om helt enkelt...


Kan inte tänka mig att någon vill ha det så för jämnan så det är väl bara som du säger att koppla PS3 direkt till TV/projektor när man vill köra så. Vissa PS3-spel tillåter att du har egen musik men på PC brukar det gå att fixa även annars.

Redigerat av Unregistered77a7e886, 21 januari 2012 - 19:33.


#126

Postad 21 januari 2012 - 19:34

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Jag vill inte ha det för jämnan, jag vill - som på Onkyo t.ex. kunna trycka på "cd"-inputen så stannar bilden kvar orginal-inputen men ljudet går över till "cd".

Det förstår jag med, och hur man skulle koppla för att få ljud från CD när jag spelare PS3...

EDIT. Det spelar inte så stor roll nu, den väntar hemma och tror jag kommer bli nöjd :)

Redigerat av Kroem, 21 januari 2012 - 19:41.


#127

Postad 21 januari 2012 - 20:11

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0
Kollade lite bättre... När du har PS3 som bild kan du gå in på Option -> Audio Select och välja optisk/koax eller analog. Detta kan sedan sparas till en scen, så har du det med bara ett knapptryck.

ja för den där grå går inte få in.. ser ut som om det skulle kunna funka.. men jag får inte till det.
Jag har kvar alla påsar och allt.. har kollat överallt.. och det finns bara det som du säger med.


Hade lite problem med att få in min på 3067:an men det gick till slut. Funkar inget vidare dock och har sett att det gnällts en del att de inte skickat med något bättre.

Redigerat av Unregistered77a7e886, 21 januari 2012 - 20:41.


#128

Postad 22 januari 2012 - 11:09

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Cool! Tack för tipset!

Har lekt lite nu och måste säga att jag är less-then-impressed med iOS appen. Men det är inte hela världen :)

EDIT. Ta bort :)

Redigerat av Kroem, 22 januari 2012 - 11:20.


#129

Postad 24 januari 2012 - 09:33

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kollade lite bättre... När du har PS3 som bild kan du gå in på Option -> Audio Select och välja optisk/koax eller analog. Detta kan sedan sparas till en scen, så har du det med bara ett knapptryck.



Hade lite problem med att få in min på 3067:an men det gick till slut. Funkar inget vidare dock och har sett att det gnällts en del att de inte skickat med något bättre.


Så du hade med en sådan liten grå fyrkantig sak?

#130

Postad 24 januari 2012 - 17:02

mattisborgen73
  • mattisborgen73
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej,

En liten fundering som någon av er kanske kan svara på. Det finns ju ett Dolby Pro Logic IIx-läge men inte ett Dolby Pro Logic IIz-läge vilket är vanligt i de flesta av konkurrenternas receivrar. Jag har dock inte hört skillnaden mellan att ha ett par extra bakre surroundhögtalare eller ett par extra där framme, som sitter något högre upp än själva fronthögtalarna, och kan själv inte avgöra vilken setup som "är bäst".

Kommer jag att sakna IIz-läget om jag köper en RX-V771 när jag fått höra skillnaden? Är Cinema DSP 3D ett jämförbart alternativ, alltså jämförbart med Pro Logic IIz...?

Varför jag frågar är att priset på 771:an är lockande med tanke på allt övrigt som ingår (antal HDMI in och ut exempelvis). Jag har jämfört med Onkyo TX-NR709 och Pioneer VSX-2021 men då går priset upp en hel del. MM i Stockholm säljer Yamaha:n för 3990:- just nu.

/Mathias

#131

Postad 24 januari 2012 - 18:23

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Så du hade med en sådan liten grå fyrkantig sak?


Det fyrkantiga verkar vara vitt på min men annars låter det som exakt samma.

Postad bild

#132

Postad 25 januari 2012 - 10:38

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Det fyrkantiga verkar vara vitt på min men annars låter det som exakt samma.

Postad bild

Ja det är precis en sådan där som jag har. SKa den alltså gå få in i vanliga antenn uttaget..?

Redigerat av jocke__r, 25 januari 2012 - 10:38.


#133

Postad 25 januari 2012 - 17:27

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0
Ja. Drog ur min för att se bättre och den var faktiskt grå.

#134

Postad 01 februari 2012 - 13:28

Unregistered4ab2fefa
  • Unregistered4ab2fefa
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tjena,

Förbannat dum fråga kanske men är väldigt ny inom ljud-världen.

Men jag har köpt mig en RX-V 771. Finns det möjlighet att välja på något sätt att välja vilken HDMI out som skall vara aktiv? För just nu för mig är det båda två som är aktiva och bilden kommer på båda mina TV-apparater som jag har kopplat till förstärkaren.

#135

Postad 01 februari 2012 - 14:48

Harvey_Wallbanger
  • Harvey_Wallbanger
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Ja det är precis en sådan där som jag har. SKa den alltså gå få in i vanliga antenn uttaget..?


Nu har jag en vanlig antennsladd inkopplad, men vad jag minns så ska den där enklare modellen träs på mittenpinnen i antennanslutningen på stärkaren... Men jag skulle rekommendera att skaffa en bättre antenn om du lyssnar mycke på radio. De ger inte så bra mottagning de som kommer med... Typ en sån här: http://www.clasohlso...px?id=161761838

Tjena,

Förbannat dum fråga kanske men är väldigt ny inom ljud-världen.

Men jag har köpt mig en RX-V 771. Finns det möjlighet att välja på något sätt att välja vilken HDMI out som skall vara aktiv? För just nu för mig är det båda två som är aktiva och bilden kommer på båda mina TV-apparater som jag har kopplat till förstärkaren.


Du ska kunna välja vilken som ska vara aktiv eller om båda ska det. Kommer inte ihåg exakt var, men jag vill minnas att det finns tillgängligt i OSD-menyn...

Jag är lite nyfiken på om någon vet ifall 771:an tar bananer?

Redigerat av Harvey_Wallbanger, 01 februari 2012 - 14:47.


#136

Postad 01 februari 2012 - 15:30

Unregistered4ab2fefa
  • Unregistered4ab2fefa
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej Harvey,

Tack för snabbt svar.

Kan man även då ställa på något sätt så att med ett knapptryck så ändras vilken som skall out eller behöver man hoppa runt i menyerna för att byta detta?

#137

Postad 01 februari 2012 - 15:49

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Nu har jag en vanlig antennsladd inkopplad, men vad jag minns så ska den där enklare modellen träs på mittenpinnen i antennanslutningen på stärkaren... Men jag skulle rekommendera att skaffa en bättre antenn om du lyssnar mycke på radio. De ger inte så bra mottagning de som kommer med... Typ en sån här: http://www.clasohlso...px?id=161761838



Du ska kunna välja vilken som ska vara aktiv eller om båda ska det. Kommer inte ihåg exakt var, men jag vill minnas att det finns tillgängligt i OSD-menyn...

Jag är lite nyfiken på om någon vet ifall 771:an tar bananer?


japp den tar bananer. Jag kör med det på fronterna och centern.
Ska nog köpa en ny antenn till radion faktiskt.. å den där var billig ^^

#138

Postad 01 februari 2012 - 15:53

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Hej Harvey,

Tack för snabbt svar.

Kan man även då ställa på något sätt så att med ett knapptryck så ändras vilken som skall out eller behöver man hoppa runt i menyerna för att byta detta?


Nu kommer jag inte håg om det bara var så enkelt att man håller ner BD/DVD kanppen i 5 sekunder. Men när gör det så binds den inställningen som du har ställt in. Så om du valt HDMI 1 OUT så antar jag att det kommer vara just HDMI 1 OUT när du sedan trycker på BD/DVD Knappen nästa gång.

#139

Postad 01 februari 2012 - 16:21

Harvey_Wallbanger
  • Harvey_Wallbanger
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Nu kommer jag inte håg om det bara var så enkelt att man håller ner BD/DVD kanppen i 5 sekunder. Men när gör det så binds den inställningen som du har ställt in. Så om du valt HDMI 1 OUT så antar jag att det kommer vara just HDMI 1 OUT när du sedan trycker på BD/DVD Knappen nästa gång.

Hej Harvey,

Tack för snabbt svar.

Kan man även då ställa på något sätt så att med ett knapptryck så ändras vilken som skall out eller behöver man hoppa runt i menyerna för att byta detta?


Kan inte komma ihåg om det finns någon knapp för att välja Out-läge på fjärren. Kör med en Harmony One, så jag har inte originalfjärren framme så ofta, men logiskt borde det ju finnas en sån knapp...

japp den tar bananer. Jag kör med det på fronterna och centern.
Ska nog köpa en ny antenn till radion faktiskt.. å den där var billig ^^


Ah, shysst... Då ska jag skaffa hem bananas tills nästa gång jag sliter ut allt...

#140

Postad 01 februari 2012 - 16:53

wilhelm3
  • wilhelm3
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Tjena,

Förbannat dum fråga kanske men är väldigt ny inom ljud-världen.

Men jag har köpt mig en RX-V 771. Finns det möjlighet att välja på något sätt att välja vilken HDMI out som skall vara aktiv? För just nu för mig är det båda två som är aktiva och bilden kommer på båda mina TV-apparater som jag har kopplat till förstärkaren.


Längst ner till höger finns en direktknapp på fjärren där man väljer vilken/vilka hdmi utgångar som ska va aktiva.

Redigerat av wilhelm3, 01 februari 2012 - 16:54.


#141

Postad 01 februari 2012 - 18:58

-Che-
  • -Che-
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

japp den tar bananer. Jag kör med det på fronterna och centern.
Ska nog köpa en ny antenn till radion faktiskt.. å den där var billig ^^


Kör webradio istället om du har möjlighet. För t.ex. SR:s kanaler får jag mycket bättre kvalité än via antennen.

#142

Postad 01 februari 2012 - 22:14

Unregistered4ab2fefa
  • Unregistered4ab2fefa
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Fick så bra svar här innan så ställer en dum fråga till.

Jag kör HDMI från förstärkaren out till min andra tv men har inte satt upp ljudet där inne än. Det skall gå att ställa in så att man kan använda högtalarna i TV'n så länge. Någon som vet hur man gör detta?

#143

Postad 02 februari 2012 - 00:21

Harvey_Wallbanger
  • Harvey_Wallbanger
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Fick så bra svar här innan så ställer en dum fråga till.

Jag kör HDMI från förstärkaren out till min andra tv men har inte satt upp ljudet där inne än. Det skall gå att ställa in så att man kan använda högtalarna i TV'n så länge. Någon som vet hur man gör detta?


Sorry, no idea....

#144

Postad 02 februari 2012 - 08:56

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kan inte komma ihåg om det finns någon knapp för att välja Out-läge på fjärren. Kör med en Harmony One, så jag har inte originalfjärren framme så ofta, men logiskt borde det ju finnas en sån knapp...



Ah, shysst... Då ska jag skaffa hem bananas tills nästa gång jag sliter ut allt...

Ahh.. så tänker jag jämt om att städa upp trassel bland sladdar etc.. blir aldrig av ;-)

#145

Postad 02 februari 2012 - 21:36

WorldClaes
  • WorldClaes
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har sett att Elgiganten har ruskigt bra pris på 771:an nu (3890:-), så jag funderar på att uppgradera min anläggning.

Min fråga till er på forumet är:

Idag har jag en gammal Pioneer NS-DV55 från förra seklet
Högtalarna i det paketet är förmodligen inte de bästa. Jag hittar inte så mycket information om dem, men jag hittade denna gamla pdf. Längst ner till höger på sid. 48 finns lite information om högtalarna:

http://www.pioneer.e.../00_HE_FULL.pdf

Kan jag använda de högtalarna till RX-V771?

Tacksam för hjälp från någon som kan mer om högtalare än jag. :mellow:

#146

Postad 02 februari 2012 - 22:39

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Sjukt bra pris , jag betalade 5050kr på netonnet i december. Tyvärr kan jag inget om högtalare men kan starkt rekommendera förstärkaren. :)

Har sett att Elgiganten har ruskigt bra pris på 771:an nu (3890:-), så jag funderar på att uppgradera min anläggning.

Min fråga till er på forumet är:

Idag har jag en gammal Pioneer NS-DV55 från förra seklet
Högtalarna i det paketet är förmodligen inte de bästa. Jag hittar inte så mycket information om dem, men jag hittade denna gamla pdf. Längst ner till höger på sid. 48 finns lite information om högtalarna:

http://www.pioneer.e.../00_HE_FULL.pdf

Kan jag använda de högtalarna till RX-V771?

Tacksam för hjälp från någon som kan mer om högtalare än jag. :mellow:



#147

Postad 03 februari 2012 - 10:12

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Har sett att Elgiganten har ruskigt bra pris på 771:an nu (3890:-), så jag funderar på att uppgradera min anläggning.

Min fråga till er på forumet är:

Idag har jag en gammal Pioneer NS-DV55 från förra seklet
Högtalarna i det paketet är förmodligen inte de bästa. Jag hittar inte så mycket information om dem, men jag hittade denna gamla pdf. Längst ner till höger på sid. 48 finns lite information om högtalarna:

http://www.pioneer.e.../00_HE_FULL.pdf

Kan jag använda de högtalarna till RX-V771?

Tacksam för hjälp från någon som kan mer om högtalare än jag. :mellow:


Så länge det är RCA eller vanliga högtalarkabla ska det nog inte vara något problem.

#148

Postad 03 februari 2012 - 12:08

fogelman
  • fogelman
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Finns det ingen annan möjlighet att spela Spotify/ AirPlay trådlöst från Iphone än med Logitechs trådlösa bluetooth-manick? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Känns som att man borde kunna köra med en brygga kopplad till ethernet-porten och sen rocka på? Går ju att köra AV Controller-appen, så varför inte musik samma väg?

Sonos Connect vet jag fungerar, men känns onödigt dyrt för bara nätverksfunktionen som redan till viss del finns i receivern. Kan kan använda DLNA på något sätt?

Redigerat av fogelman, 03 februari 2012 - 12:15.


#149

Postad 03 februari 2012 - 12:14

fogelman
  • fogelman
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Sonos Connect vet jag fungerar, men känns onödigt dyrt för bara nätverksfunktionen som redan till viss del finns i receivern. Kan kan använda DLNA på något sätt?

#150

Postad 05 februari 2012 - 22:41

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Nej, nu lutade IR-förlängningen igen. Någon som kör med HQ-IRförlängare och får det att funka?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.