Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Proson rv-4200 död

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 juni 2010 - 16:05

llrobanll
  • llrobanll
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tjena!

Härom dagen knäppte det till ett par ggr i min proson rv-4200 och sedan dess får jag inte ut något ljud ur den. Spelade i normal volym (runt -40 på förstärkaren) så den borde inte pajat pga det. Den startar som vanligt med undantag för att de 2 "knäppningarna" som brukar vara i början kommer mycket tätare än innan. Har kollat säkringarna inuti och dem är hela. Har även provat alla olika ingångar i den men samma resultat.

Nu är det så att garantin gick ut för ungefär en månad sen och jag vet inte om det finns någon återförsäljare i närheten (jönköping) där man kan laga den.

Därför letar jag nu efter en ny förstärkare att ersätta denna med.
Vilka förstärkare med liknande eller bättre prestanda rekommenderar ni till ett par dynavoice m-65 ex. Helst i runt samma prisklass.

edit: Tar gärna emot förslag på både 2kanals samt surroundförstärkare

Redigerat av llrobanll, 04 juni 2010 - 22:08.


#2

Postad 06 juni 2010 - 13:50

ljudfantasten
  • ljudfantasten
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Du får mest om du köper en bättre begagnad 2 kannals, finns ju tex pioneer A-443 (och dom har gott om rå styrka men klarar enligt min erfarenhet även finlir) för typ 500 kr har jag sett på blocket och det är inte fy skam, bara för att nämna ett exempel då. rehifi säljer med garanti på sina grejer men kostar då mer än om du köper privat.
Nackdelen när du köper privat är att du inte vet i vilket skick det är i och ofta så är det ingen fjärrkontroll om det är lite äldre grejer, men man kan göra rejäla klipp till på köpet. men om du var riktigt förtjust på din gamla så kan det ju vara värt och lämna in den på en vettig servisfirma.

#3

Postad 07 juni 2010 - 11:32

llrobanll
  • llrobanll
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tack för tipset om beg. Hade inte ens tänkt på innan.
Har annars kollat runt lite på surroundförstärkare och en som fångade mitt intresse var Yamaha RX-V765. Den borde väl klara av att driva de högtalarna utan problem? Hur är den förstärkaren rent ljudmässigt? Något värt att satsa på?

#4

Postad 07 juni 2010 - 16:58

ljudfantasten
  • ljudfantasten
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
det bör den kunna, men du får räkna med att ju fler högtalare du använder ju mindre kraft har förstärkaren över till frontarna. Men visst du kan koppla in ett slutsteg eller anvenda en förstärkare med main in, om du känner för det längre fram då Yamaha RX-V765 verkar ha pre out. vallet är ditt...

#5

Postad 07 juni 2010 - 18:39

llrobanll
  • llrobanll
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Jo jag antar att man får mer effekt/kr om man väljer en 2 kanal framför surround. Funderar på att skaffa surround i framtiden så det var mest därför.
En annnan fråga. Om valet stod mellan Yamaha rx-v765 och Onkyo TX-SR608 vilket skulle det bästa valet vara i så fall? Med studentrabatt på dustinhome kan man komma över en TX-SR608 för ungefär samma pris som yamahan (runt 4800kr).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.