Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra hörlurar för musik?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 juli 2020 - 11:58

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Är ute efter ett par nya hörlurar för musiklyssning, jag behöver inte några lurar med mycket bas utan är mer ute efter rent/naturligt ljud med bra diskant och mellanregister.

 

Stort plus är ju att de stänger ute omgivande ljud.

 

Jag har läst runt lite och hittat dessa alternativ som verkar intressanta:

 

https://www.prisjakt...?categoryId=148

 

 

Dock är jag lite skeptisk till trådlösa lurar även om jag tagit med ett par...

 

 

Alla tips/förslag mottages varmt!

 



#2

Postad 15 juli 2020 - 10:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Sony WH-1000XM3 låter hemskt för priset. Du betalar för en massa ljudförsämrande tekniker men de isolerar ju bra så det kan ju kompensera mer än väl om du är i bullriga miljöer :)

Har inte hört bättre slutna lurar än Kennerton Magni. Finns dock de som isolerar bättre.


 



#3

Postad 15 juli 2020 - 10:15

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Sony WH-1000XM3 låter hemskt för priset. Du betalar för en massa ljudförsämrande tekniker men de isolerar ju bra så det kan ju kompensera mer än väl om du är i bullriga miljöer :)

Har inte hört bättre slutna lurar än Kennerton Magni. Finns dock de som isolerar bättre.


 

 

Jag har kikat runt på forum och läst oändligt med tester och det blev ett par jag inte listade.

 

La en beställning på ett par Audio-Technica ATH-MSR7b...dessa verkar enligt tester och folk på forum vara riktigt bra för priset och ge bra ljud i diskant och mellanregister. Dessa ska också kunna mäta sig med hörlurar i det lite högre prissegmentet. 



#4

Postad 15 juli 2020 - 10:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Jag har kikat runt på forum och läst oändligt med tester och det blev ett par jag inte listade.

 

La en beställning på ett par Audio-Technica ATH-MSR7b...dessa verkar enligt tester och folk på forum vara riktigt bra för priset och ge bra ljud i diskant och mellanregister. Dessa ska också kunna mäta sig med hörlurar i det lite högre prissegmentet. 

Lycka till får hoppas de passar dig :) 



#5

Postad 15 juli 2020 - 11:11

Lakritsen
  • Lakritsen
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Kan varmt rekommendera HiFiMAN. Har deras He400i och älskar ljudet!



#6

Postad 15 juli 2020 - 11:13

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Lycka till får hoppas de passar dig :)

 

Jag får verkligen hoppas det. Helst skulle jag vilja lyssna på dem (och en massa andra) i butik, men då jag inte har möjlighet till det så får jag gå efter tester och folks åsikter.

 

 

 

Jag såg ditt förslag och det uppskattas verkligen! Gissar på att de låter fantastiskt. Dock så är de i en allt för hög prisklass för mig  :rolleyes:

 

Tyvärr så kan man inte få allt när man ligger i den prisklass jag är i...önskar att jag kunde lägga ut 10-15k men det är 3ggr så mycket som jag kan betala så  :P

 

Hittade en del recensioner och de verkar lovande till det jag är ute efter. Ska tydligen ha en detaljrikedom likartad eller bättre än hörlurar i 6-7000:- klassen. Samt, passa bra till både rock, pop och elektronisk musik. Hur man tar dessa tester med en nypa salt vet jag inte. Men jag hoppas jag kan lita på dessa sidor (head-fi och majorhifi).

En annan viktig sak är att de verkar ha bra komfort och inte väga allt för mkt. 

 

 

Sen verkar det vara rena djungeln när man ska välja(som i de flesta kategorier nu för tiden)...

 

Misstänker att man även får införskaffa sig en hörlursförstärkare nått tag. Antar att det finns en hel uppsjö av dessa också  :rolleyes:


Redigerat av Bond_007, 15 juli 2020 - 11:15.


#7

Postad 15 juli 2020 - 13:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Audio technica har en massa erfarenhet med att producera hörlurar så det blir säkert bra och bra bang for buck :)

Plugga in dem i allt du kommer åt.

Redigerat av oqvist, 15 juli 2020 - 13:12.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.