Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Subwoofer funderingar

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 februari 2007 - 13:34

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Nu har jag allt utom Subwoofer, har Black Diamond V2 som frontar, Black Vector V2 som center och Image Qube som surrounder (inte inkopplade ännu, ligger på DHL) och undrar vad jag ska kolla på för Subwoofer ?

Rummet är 410*540 alltså 22 kvadrat ungefär, jag har lite problem med möbleringen eftersom dörrarna ställer till det för mig, ungefär så här ser det ut:

Postad bild

Jag har mest sneglat på Subbarna i Image serien, B1.28 och B1.39 eftersom dom passar som smäcken designmässigt (uppenbarligen) men även på Velodyne CHT-10R (aningen dyrare och inte lika passande i design)

Vilken subwoofer är mest lättplacerad ?, jag har ju lite svårt att komma på vart jag ska ställa den och antar att det då är fördel med en som är lättplacerad... hörnet mellan dörren och bokhyllan kan vara ett alternativ eller så hörnet "längst ner till höger" bredvid en av mina Qube ?

Räcker en B1.28 till mina 22 kvadrat ?

Spelar en mindre (B1.28) snabbare än en liknande större (B1.36). jag vill gärna ha en som kan hjälpa till lite i musik...

Är B1.xx variaterna generellt lättplacerade ?, dom har ju nedåtriktad port och det borde väl sprida ljudet mer än en framåtriktad ?

Tack för eventuell hjälp, kommer säkert på mer frågor sedan :P

Redigerat av PackSwede, 15 februari 2007 - 14:35.


#2

Postad 15 februari 2007 - 16:38

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Hej!

Jag söker en rapp sub... hade en Audio Pro Ego-subba innan som jag var apnöjd med (dock är den såld nu) den var iaf rapp och "ren" till skillnad från den jag har nu: en billig Dynavoice Challenger 10. När jag lyssnar på musik har den skitsvårt att hänga med, både när det gäller tryck i trumkaggar osv. Skitstörigt. Nån som känner igen det? Nån som kan rekommendera en sub som är rapp med ändå djup i basen när det vill sig (i filmer o dylikt).

mvh
N4D

#3

Postad 16 februari 2007 - 08:59

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Hörru N4Dst3r, att posta samma svar/fråga i 3 trådar på raken för att få svar på sin egen fråga är väl knappast bra ?, posta en egen tråd om du tycker dina frågor är unika så kanske du har större chans att få ett bra svar ?

Har hittat positiv recension på B1.36 och med tanke på hur snygg den är och hur bra den passar med resten av mon anläggning så lutar det åt en sådan... ingen med personlig erfarenhet som kan kommentera ?

#4

Postad 16 februari 2007 - 09:05

Peken
  • Peken
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Men pojkar...hur kan ni ha missat Sub level 110? :lol:

#5

Postad 16 februari 2007 - 12:09

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Men pojkar...hur kan ni ha missat Sub level 110?  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Om den funnits i svart hade den legat bra till, tyvärr skulle körsbär bli det tredje träslaget i vårat vardagsrum och det skulle skära sig lite för mycket...

Den verkar ju annars ha väldigt bra pris/prestanda om man får tro på omdömen den fått här, kanske något för mr triplepost :lol:

#6

Postad 16 februari 2007 - 12:21

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
En AP ACE BASS 2 har du kikat på den!
Mycket rapp och trevlig bas.

#7

Postad 16 februari 2007 - 14:47

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Hörru N4Dst3r, att posta samma svar/fråga i 3 trådar på raken för att få svar på sin egen fråga är väl knappast bra ?, posta en egen tråd om du tycker dina frågor är unika så kanske du har större chans att få ett bra svar ?

Har hittat positiv recension på B1.36 och med tanke på hur snygg den är och hur bra den passar med resten av mon anläggning så lutar det åt en sådan... ingen med personlig erfarenhet som kan kommentera ?

<{POST_SNAPBACK}>


whateva >.< efter lite kalibrering låter den nu mkt bättre...

#8

Postad 16 februari 2007 - 14:55

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

En AP ACE BASS 2 har du kikat på den!
Mycket rapp och trevlig bas.

<{POST_SNAPBACK}>


mjo.. ace bass-teknik är fint det, synd bara att den inte finns i nån annan färg än svart :lol:

#9

Postad 16 februari 2007 - 15:28

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

En AP ACE BASS 2 har du kikat på den!
Mycket rapp och trevlig bas.

<{POST_SNAPBACK}>

Lite i överkant för vad jag kan betala, alla andra prylar har ju också kostat en del och redan B1.36 är gränsfall men annars verkar det vara en mycket intressant sub.

Ingen som har något bra förslag på placering ?

#10

Postad 16 februari 2007 - 20:48

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
du har rätt.. den är lite smådyr.. men så nöjd som jag var med den förra ace-bassen så lära jag inte byta den i första taget.

#11

Postad 26 februari 2007 - 20:04

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Det blev en B1.36 som anlände i helgen (är det inte härligt att åka till posten och hämta prylar !)

Jag har hittils bara ställt den mot närmaste vägg (den till vänster, mellan bord och TV-bänk), knappast optimalt men jag hade inte så mycket tid att mixtra i helgen. Installationen körde jag automatiskt genom min Pioneer 1016, har inte hunnit testa med några egna inställningar eller några optimeringar (jobbar för tillfället borta på veckorna).

Djädervulen vilken skillnad det blev i bioljud !!!, testade med lite King Kong och satt bara och flinade :huh:

Hade inte sett subben i verkligheten och den var större än jag trodde men jag ångrar inte en sekund att jag gick på den istf den mindre i samma serie. Har inte mycket att jämföra med men jag tycker den här subben lät fantastiskt, ska testa lite mer med musik till helgen om jag hinner !

Snygg som attan är den ju också, matchar mina BD V2 klockrent (uppenbarligen)

#12

Postad 26 februari 2007 - 20:35

SigSauer
  • SigSauer
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Bara att gratulera! Kul att du känner dig nöjd.
Har själv en likadan uppsättning högtalare som du, bortsett från satelliterna, och var ett tag inne på att köpa B1.36:an. Den tanken övergavs dock till förmån för en Velodyne SPL 800i.

Se till att laborera med subplaceringen då den är viktigare än man tror och njut av de nyfunna cineastiska upplevelserna. :huh:

#13

Postad 27 februari 2007 - 13:28

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Självklart ska jag experimentera, problemet är att det är lite mycke nu, tillbringar ett par dagar i veckan i Uppsala och sen måste jag nog åka till USA en dryg vecka också. Tiden hemma blir det just nu att prioritera familjen rätt mycket, se film kan ju ses som en familjeaktivitet men att flytta runt subwoofern och testa olika varianter tycker inte min sambo är sådär vansinnigt roligt och intressant :blink:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.