Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elfordon, Bilar, Mc , Moped m.m

959 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 september 2019 - 15:44

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Tänkte skapa en tråd om framtidens fordon som drivs på el.

Självklart ska vi diskutera infrastrukturen, batteri teknik och själva fordonen.

Erfarenhet av användning och kostnader på service och hemma installation av laddning och bidrag som går att söka.

#2

Postad 04 september 2019 - 15:47

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Såg själv att Porsche släpper sina Elbilar men är mer superbilar en standard så klart.

270 Kw max laddning, ladda från 5-80% på 22 min men frågan är mer var hittar man 270 Kw.


https://newsroom.por...-car-18445.html

#3

Postad 04 september 2019 - 22:26

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
2018 statistik ökade försäljningen av Elbilar med 40% mot året innan enligt CNN.
https://edition.cnn....sign/index.html

Detta året lanseras dock Kia E Niro, Hyundai Kona, Polyester 2 med okej räckvidd med priser som är mer överkomliga.

Renault Clio kommer med större batteri pack på sin nya modell som nyligen visades upp.

Dock känns förbokningar väldigt populär på vissa modeller så man får bilen 2020 om köper en idag.

#4

Postad 05 september 2019 - 00:06

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Polyester 2, är den självladdande genom statisk elektricitet? 😁

#5

Postad 05 september 2019 - 08:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har en Vässla kick (elsparkcykel) som jag fick billigt.

Kvalitén verkar så där då den gick sönder efter ett par veckor men de lagade den och den har funkat över sommaren.

Motorn är lite klen och den har svårt att orka med en vuxen i uppförsbackar. Räckvidden är dålig. I varmt väder kanske 20 km med lite tur. Toppfarten är ungefär som när jag cyklar (25 km/h?). Det är tur att den inte är snabbare för hjulen är väldigt små och det skulle vara farligt.

Sammantaget är en cykel bättre på allt men tonåringarna i familjen tycker att den är lite kul.



#6

Postad 05 september 2019 - 08:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Nästa bil blir nog en elbil. Vill helst inte ha hybrid.

2020 blir ett stort år för elbilar då det kommer ut massor av modeller på marknaden från i stort sätt alla bilmärken.

Volkswagen ID är en som verkar intressant. Får kolla nyheterna från bilmässan i Frankfurt denna månad.



#7

Postad 05 september 2019 - 11:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1
Priserna på Kona electric å Kia Niro börjar ju komma ner i skapligt pris och räckvidd .
Blir lätt en elbil nästa bil,skulle helt vilja köpa en 2-3 år beggad ..

#8

Postad 05 september 2019 - 12:56

Sffguy
  • Sffguy
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

youtu.be/jNPo0mIe8I0Polyester 2, är den självladdande genom statisk elektricitet?

 

Volvo = Polestar 2 så klart som går upp mot Tesla modell 3.

 

https://youtu.be/jNPo0mIe8I0


Redigerat av Sffguy, 05 september 2019 - 12:57.


#9

Postad 05 september 2019 - 16:40

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
ID Buzz väntar jag på, men den kommer nog 2022/2023 skulle jag tro. Hoppas priset blir skapligt bara.

Tycker fortfarande de är lite för dyra ännu och prestandan inte är så bra, under vintern. Min laddhybrid klarar ju knappt 2 mil då, skulle tro man inte får ut mer än 30 mil på de flesta elbilar under vintern hör i sverige

#10

Postad 05 september 2019 - 19:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
ID Buzz verkar fantastisk men den blir nog dyr tyvärr. 30 mil är mer än jag behöver personligen.

#11

Postad 05 september 2019 - 19:55

Sffguy
  • Sffguy
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

ID Buzz väntar jag på, men den kommer nog 2022/2023 skulle jag tro. Hoppas priset blir skapligt bara.

Tycker fortfarande de är lite för dyra ännu och prestandan inte är så bra, under vintern. Min laddhybrid klarar ju knappt 2 mil då, skulle tro man inte får ut mer än 30 mil på de flesta elbilar under vintern hör i sverige

 

2022 enligt denna video och Golf klassen Volkswagen Id 2020, Volkswagen Crossover säger dom inget tänkt datum på i denna video.

 

http://www.youtube.c...h?v=TQut6ks3nSY


Redigerat av Sffguy, 05 september 2019 - 19:57.


#12

Postad 05 september 2019 - 22:36

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Fan, alltså. Jag är också jävligt inne på en elbil, men för mig som "vanlig knegare" - som dessutom korkat nog av princip inte vill ta lån på nåt överhuvudtaget - är inköpspriset på en elbil fortfarande alldeles alldeles för högt. Och med tanke på hur snabbt tekniken utvecklas borde det gå få ner priserna på de "gamla" produkterna (Ionic, Leaf, Zoe), men när en den billigaste, Renault Zoe, fortfarande kostar >300 000 (inkl batteri, minsann?; jaha, ska du ha ratt också? Och stolar?) är det fan jobbigt då motsvarande bensinare kostar 150k (typ Kia Rio)... Visst, supermegamiljöpremie på 60k om man hinner innan potten tar slut (även här oinsatt), men det skiljer ändå alldeles för mycket i pris än...

 

Blir mycket intressant att se vad VW-ID kan göra åt prisbilden..

 

edit: jag gillar hur de känns att köra...


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 05 september 2019 - 22:40.


#13

Postad 06 september 2019 - 04:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
VW ID.3 hade varit jätteintressant om det inte vore för att den lastar så lite. Kunde de inte gjort en kombi/halvkombi-variant istället när de ändå var igång.

Hade varit en perfekt vardagsbruksbil vid sidan av en Taycan. :wub:

Redigerat av pacman, 06 september 2019 - 04:18.


#14

Postad 06 september 2019 - 05:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Hade hellre tagit en Tesla Model 3 performance än en Taycan. Bara det att de kallar den turbo gör att den går bort, ha, ha.
(På tok för dyr i vilket fall, men ändå.)

#15

Postad 06 september 2019 - 13:18

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Är intresserad av elbilar men finns ju inga vettiga dragbilar och det känns inte vidare prioriterat heller hos tillverkarna. 



#16

Postad 06 september 2019 - 13:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Är intresserad av elbilar men finns ju inga vettiga dragbilar och det känns inte vidare prioriterat heller hos tillverkarna. 

Audi har en el-suv som funkar som dragbil tror jag. Räckvidden blir ju lidande när man drar förstås...



#17

Postad 06 september 2019 - 13:46

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Audi har en el-suv som funkar som dragbil tror jag. Räckvidden blir ju lidande när man drar förstås...

 

Menar du suven e-tron?

 

Den får endast dra 1800kg vilket är för lite, sen är prislappen något hög för min plånbok då den utan tillval börjar på 897400 kr



#18

Postad 06 september 2019 - 14:29

Sffguy
  • Sffguy
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Menar du suven e-tron?

 

Den får endast dra 1800kg vilket är för lite, sen är prislappen något hög för min plånbok då den utan tillval börjar på 897400 kr

 

 1800 kg är väll riktigt grymt tror inte ens V70 jag ägde fick dra så mycket.

 

Men prislappen är saftig som sagt men också första kombin jag sett på elbilar hittils.

 

Tycker dock den är riktigt snygg och från måndag nästa vecka så börjar en stor bilmässa så då lär vi höra massa nytt om bilar och även Elbilar så klart.

 

Vet att WV Id 3 ska lanseras då men priser och allt. 



#19

Postad 06 september 2019 - 14:45

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

 1800 kg är väll riktigt grymt tror inte ens V70 jag ägde fick dra så mycket.

 

Men prislappen är saftig som sagt men också första kombin jag sett på elbilar hittils.

 

Tycker dock den är riktigt snygg och från måndag nästa vecka så börjar en stor bilmässa så då lär vi höra massa nytt om bilar och även Elbilar så klart.

 

Vet att WV Id 3 ska lanseras då men priser och allt. 

 

Om det är grymt beror ju helt på behovet, behöver kunna dra 2200.

 

Men ja snygg är den, frågan är hur räckvidden blir när man hänger något på kroken. Någon här inne som har drag på sin elbil?



#20

Postad 06 september 2019 - 15:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

1800 kg är väll riktigt grymt tror inte ens V70 jag ägde fick dra så mycket.

Inte? Min BMW 320d får dra precis det (men jag får inte göra det).

#21

Postad 06 september 2019 - 15:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Rivian R1S är den enda rejäla SUV jag sett hittills och den kanske kommer att få dra mycket men den blir klart dyr den med när den väl kommer ut på marknaden.

#22

Postad 06 september 2019 - 17:35

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Rivian R1S är den enda rejäla SUV jag sett hittills och den kanske kommer att få dra mycket men den blir klart dyr den med när den väl kommer ut på marknaden.


Missat detta märke helt ska erkännas.

3500 kg dragvikt på Suven och Pickup modellen 5000 kg dragvikt på elbilar wow 😀

Lanseras 2020 men kan beställas redan idag.

Även räckvidd upp till 660 km.

https://teknikensvar...-lang-rackvidd/

#23

Postad 06 september 2019 - 19:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ett helt okänt märke, med de specifikationerna?
Antingen är det ren fejk, eller så kvaliteten undermålig, eller så är priset på fantasinivåer.

#24

Postad 06 september 2019 - 20:16

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Ett helt okänt märke, med de specifikationerna?
Antingen är det ren fejk, eller så kvaliteten undermålig, eller så är priset på fantasinivåer.


Alla biltillverkare är nybörjare på elbilar så enligt mig säger inte det att Amerikanska Riva är sämre en Tesla för dom var också nytt märke förrut.

Kollar man Elmopeden som jag köpte Super Soco Cux så är dessa också nya i Sverige, Niu var också nya nyligen, Ecooter E2 likadant men mer etablerade i Kina.

Svenska vässla också väldigt nya med tillverkning i Kina.

Min Super Soco moped håller utlovad räckvidd och även lite bättre och motorn också korrekt styrka.

Detta som är så spännande att nu i början av utvecklingen så kan nya märken dyka upp på samma villkor som etablerade märken på förbränning motorer pga alla är nya på Elbilar och elmotorer.

Därför Amerikanska Riva påbörja utveckling 2016 av dessa modeller.

2020 lanseringsdatum är det 4 år innan den når marknaden så samma tid som Volkswagen behöver på sina Elbilar.

#25

Postad 06 september 2019 - 20:34

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Ett helt okänt märke, med de specifikationerna?
Antingen är det ren fejk, eller så kvaliteten undermålig, eller så är priset på fantasinivåer.

 

Ja de siffrorna som de slänger sig med får man ju tro på när man ser det.



#26

Postad 06 september 2019 - 21:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
De har skapat hype däröver och dragit in enorma summor i investeringar. Måste fortfarande leverera förstås...

#27

Postad 06 september 2019 - 21:55

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1
Den största anledningen enligt mig är priset och räckvidd som avgör om folk köper.

Därför vi behöver nya märken och uppstickare som vill ta sig in på marknaden.

Bara kolla på Smart phones när nya märken vill slå sig in som Oneplus som var grymt prisvärda ifrån början och sedan när dom var etablerat märke höjde dom priserna.

Likadant med Xiaomi när dom ville slå sig in på internationella marknaden istället för inhemska Kina marknaden som idag är mest prisvärda med bra prestanda.

Vill folk köpa mer prisvärda Elbilar behöver vi dessa nya märken som oftast slår sig in med lägre priser till dom är etablerade märken.

Var likadant när Skoda tog sig in på bilmarknaden lägre priser från början och sedan höjdes priserna rejält när dom var etablerade.

Tro inte att det är Audi, Volkswagen, Volvo , Renault, Nissan eller andra etablerade märken som
Kommer pressa ner priserna.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 06 september 2019 - 22:03.


#28

Postad 06 september 2019 - 22:22

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Den största anledningen enligt mig är priset och räckvidd som avgör om folk köper.

Därför vi behöver nya märken och uppstickare som vill ta sig in på marknaden.

Bara kolla på Smart phones när nya märken vill slå sig in som Oneplus som var grymt prisvärda ifrån början och sedan när dom var etablerat märke höjde dom priserna.

Likadant med Xiaomi när dom ville slå sig in på internationella marknaden istället för inhemska Kina marknaden som idag är mest prisvärda med bra prestanda.

Vill folk köpa mer prisvärda Elbilar behöver vi dessa nya märken som oftast slår sig in med lägre priser till dom är etablerade märken.

Var likadant när Skoda tog sig in på bilmarknaden lägre priser från början och sedan höjdes priserna rejält när dom var etablerade.

Tro inte att det är Audi, Volkswagen, Volvo , Renault, Nissan eller andra etablerade märken som
Kommer pressa ner priserna.

 

Tycker dock att jämförelserna haltar med mobiltillverkare, vi pratar helt andra parametrar. Jag skulle säga att det är tvärtom mot det du säger. Det är just när de stora etablerade tillverkarna börjar lansera sitt utbud som priserna kommer sjunka. De stora märkena har ruvat länge på hur, när och vad de ska lansera för att det också ska bli en lönsam affär. För att pressa priserna i en mångmiljardindustri är det inte nykomlingarna som gör det utan det är företagen som har resurserna för det. Och ju fler modeller jättarna lanserar ju svårare blir det för nykomlingar att tävla.

 

Skoda liknelsen haltar också då det är ett av alla märken som blivit dyrare över tid för att kvaliteten och förväntningarna på märket höjs. Just Skoda tog fart utvecklingsmässigt när de blev en del av VW koncernen 1990 och då hängde även standard, förväntningar och pris med på resan.


Redigerat av stabbe, 06 september 2019 - 22:24.


#29

Postad 06 september 2019 - 23:55

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1

Tycker dock att jämförelserna haltar med mobiltillverkare, vi pratar helt andra parametrar. Jag skulle säga att det är tvärtom mot det du säger. Det är just när de stora etablerade tillverkarna börjar lansera sitt utbud som priserna kommer sjunka. De stora märkena har ruvat länge på hur, när och vad de ska lansera för att det också ska bli en lönsam affär. För att pressa priserna i en mångmiljardindustri är det inte nykomlingarna som gör det utan det är företagen som har resurserna för det. Och ju fler modeller jättarna lanserar ju svårare blir det för nykomlingar att tävla.

Skoda liknelsen haltar också då det är ett av alla märken som blivit dyrare över tid för att kvaliteten och förväntningarna på märket höjs. Just Skoda tog fart utvecklingsmässigt när de blev en del av VW koncernen 1990 och då hängde även standard, förväntningar och pris med på resan.

Tycker dock att detta gäller bilar också kolla på Kia och Hyundai också enormt mycket sämre rykte från början och lägre priser.

När dom fick mer modeller ute efter ett tag kunde dom höja priserna pga bättre etablerade och bättre rykte på marknaden.

Vet att Kinesiska bilmärken vill slå in sig med lägre priser.

Kolla Jac tex: 50 mil räckvidd under 100 000 kr.
https://www.mestmoto...-100000-kronor/

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 07 september 2019 - 00:06.


#30

Postad 07 september 2019 - 00:04

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1
487 Elbils tillverkare enbart i Kina.

https://www.nyteknik...-motors-6940532

"Förra årets mest sålda elbil tillverkades varken av Tesla eller BMW – utan av kinesiska BAIC. Övriga modeller på den inhemska topp 5-listan kommer från Geely ZhiDou, Chery, samt två bilar från BYD. Men de kinesiska modellerna är fortfarande relativt sällsynta i västvärlden."

Frågan är hur många som slår internationella marknaden.

#31

Postad 07 september 2019 - 07:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Lite av problemet med priserna är att européerna inte köper nya bilar som inte möter de enormt höga senaste säkerhetskraven. Det är dyrt att bygga säkert och modernt. Bilarna jag åkte runt i som liten skulle få minus 40 stjärnor i euroncap.

#32

Postad 07 september 2019 - 08:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Hade hellre tagit en Tesla Model 3 performance än en Taycan. Bara det att de kallar den turbo gör att den går bort, ha, ha.
(På tok för dyr i vilket fall, men ändå.)

Haha, nej Model 3 känns som en leksaksbil i jämförelse.

Men ja, åt helsike för dyr. Inte ovanligt när det gäller Porsche, el eller ej.

#33

Postad 07 september 2019 - 10:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det är nog mest en känsla. Model 3 är bättre på mycket och billigare.:)

Bifogad fil  67B39BAA-0E77-49CA-9E0C-E6C804EBE8EE.jpeg   67,34K   11 Antal nerladdningar

#34

Postad 07 september 2019 - 12:23

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1

Lite av problemet med priserna är att européerna inte köper nya bilar som inte möter de enormt höga senaste säkerhetskraven. Det är dyrt att bygga säkert och modernt. Bilarna jag åkte runt i som liten skulle få minus 40 stjärnor i euroncap.


Kinesiska BYD har elbussar i hela Europa i ett projekt nu och går även på Svenska vägar.

Geely äger Volvo och släpper Polestar 2 nästa år men dom har också egna bilar under Geely så enligt mig är det dessa 2 märken som säkert kommer hit först

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 07 september 2019 - 12:26.


#35

Postad 07 september 2019 - 13:18

Sffguy
  • Sffguy
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tog och googla på Zhidou som tydligen är en storsäljare i Kina.

 

Dom är godkända för Eu marknaden.

 

"Importers in Europe" our product have passed the European homologisation and are sold in several European countries like Italy, Slovakia, Austria, Greece, Holand and many other Countries. We are looking for new strong partners in each country around the world.
Please contact us:
Hotline: +421 948 008 616

 

http://zhidou-europe.com/index.html

 

 

"Chery"  också storsäljare i Kina finns i Europa.

http://www.cheryinte....com/index.html

Europe

 


Redigerat av Sffguy, 07 september 2019 - 13:24.


#36

Postad 07 september 2019 - 13:27

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Hört att Model 3 är ett riktigt fusk bygge, vissa har redan börjat rosta. Så kan man stå ut med det och kanske fixa själv så kan Model 3 dyka upp billigt på andra hands marknaden snart

#37

Postad 07 september 2019 - 15:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Låter illavarslande...

#38

Postad 07 september 2019 - 17:03

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Det är nog mest en känsla. Model 3 är bättre på mycket och billigare.:)

67B39BAA-0E77-49CA-9E0C-E6C804EBE8EE.jpeg


Fast det där är för Model S.

#39

Postad 07 september 2019 - 17:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Hört att Model 3 är ett riktigt fusk bygge, vissa har redan börjat rosta. Så kan man stå ut med det och kanske fixa själv så kan Model 3 dyka upp billigt på andra hands marknaden snart


Tesla har väl haft lite problem med kvalitet från start väl? Alltså alla modeller och inte bara modell 3.

Tycker att de är riktigt fäsiga på utsidan men inuti är de inte mycket att hänga i granen. Nu har jag bara suttit i en model s men misstänker att det är samma i 3?

#40

Postad 07 september 2019 - 19:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag tror inte de har haft mer problem med kvalitet än andra. Elfordon har betydligt färre komponenter som går sönder än förbränningsmotorfordon.

#41

Postad 07 september 2019 - 22:02

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Jag tror inte de har haft mer problem med kvalitet än andra.


det handlar inte så mycket om det. De har bland annat genomgående haft problem med lack och bubblor i den, stora marginaler i hur dörrar är monterade. Alltså hur stor glipan är tex.

Tesla är bebisar ännu i produktionen och de har inte erfarenheten som de stora jättarna har och deras kvalitetskontroll har väl ifrågasatts ett antal gånger. Det är svårt att producera i hög skala och det löpande bandet har aldrig blivit så automatiserat som Musk har haft i sin vision.

Musk är verkligen en häftig person som jag är imponerad av. Att ändra en hel bransch på hans sätt är häftigt minst sagt.

#42

Postad 10 september 2019 - 10:36

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Rivian SUV & Pickup

http://youtu.be/QMfxJEfb4lw
Mini Elbil

http://youtu.be/6csoYiUzltc

#43

Postad 10 september 2019 - 10:46

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Mini Elbil är billigare en deras bensin variant.

Måste vara första gången det hänt hittills att El bilen är billigare.

Vad ska folk klaga på nu när priset är lägre.

#44

Postad 10 september 2019 - 11:21

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Opel Corsa

http://youtu.be/9X44THYf4tI

Honda E

http://youtu.be/pEKq8jmckz0

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 10 september 2019 - 11:23.


#45

Postad 10 september 2019 - 11:43

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Mer info om VW id. https://feber.se/bil...gen-id3/401819/

#46

Postad 10 september 2019 - 12:54

Sffguy
  • Sffguy
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

 

Från pressuttalandet på hemsidan

 

" Enbart Volkswagen kommer fram till 2023 att ha investerat cirka 9 miljarder euro i elektrisk mobilitet. Fler än 20 eldrivna modeller är inplanerade och under de kommande tio åren räknar man med att tillverka fler än tio miljoner elbilar. Via sitt dotterbolag Elli erbjuder Volkswagen-koncernen redan i dag grön Volkswagen-energi, och företaget är starkt engagerat i uppbyggnaden av laddningsinfrastrukturen.

Volkswagen Sverige har startat ett samarbete med energiföretaget Jämtkraft för att ta nästa steg inom elektrifieringen av transportsektorn. Det första konkreta resultatet av samarbetet innebär att Volkswagens elbilskunder erbjuds möjlighet att ladda sina bilar med 100 % förnybar energi från Jämtkraft. "



#47

Postad 10 september 2019 - 14:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Tycker att corsa-e ser ut att vara en liten intressant bil. Nu är det lite tid kvar tills det är dags att byta igen men den ligger bra till för mig just nu...



#48

Postad 10 september 2019 - 15:57

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Hyundai Kona

http://youtu.be/LATZ0g-Sz2s

Kia E Niro

http://youtu.be/AR5sDwF5aBM

Kia E Soul

http://youtu.be/DdzeFtVOTc8

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 10 september 2019 - 15:58.


#49

Postad 10 september 2019 - 16:36

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
För er Mercedes Benz fans

http://youtu.be/zuPjYEh9VXU

#50

Postad 10 september 2019 - 17:07

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Byton SUV = Media + internet koncept

http://youtu.be/AQVi7PWRr8g



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.