Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zartok bygger Ragnarök (sponsrat av BRL Electronics)

224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 12 november 2019 - 23:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tror att jag låg på liknande på mina ultimax 15, de låg på något högre qtc trots volymen i lådorna enl simuleringar.

#102

Postad 18 november 2019 - 15:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Här har det hänt saker. En kommersiell låda är klar och slipad. Tre av mina egna har jag slipat det som går nu så att det är klart.

Framåt blir det att försöka få tag i fler delar, sätta stagen och inre baffeln. Eller så blir den andra kommersiella lådan klar och slipad. Eller spackla.

Jag kan inte måla ännu eftersom jag inte fått mina terminaler. De skulle vara här nu.

Bifogad fil(er)



#103

Postad 18 november 2019 - 18:04

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ser ju ganska bra ut från detta avstånd.



#104

Postad 18 november 2019 - 18:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mjo, efter att ha dragit om botten med klämmor och slipat så ser de tämligen raka ut. Den sämsta vinkeln ska ha max en mm fel på hela måttet.

Ja, jag tänker att jag sparar igen all tid när det ska spacklas :)

Bifogad fil(er)


Redigerat av Zartok, 18 november 2019 - 18:57.


#105

Postad 18 november 2019 - 18:40

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Det är taget från parts express som skriver Q.644.

 

En snabb simulering säger att med dubbelt så stor volym kommer du ner under 0,5.

Har du någon tanke med att bygga hälften så stora fast med dubbelt så många element? Det blir ju bara mer än dubbelt så dyrt.

 

Du får inte högre output. Sämre lågbasegenskaper.

Den enda fördelen jag kan se är att du får fler strålningspunkter och lite högre systemkänslighet, men kan inte se hur det skulle väga upp för nackdelarna.



#106

Postad 18 november 2019 - 18:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag köpte två lådor och två element från parts express när jag sålde mina gamla basar. Eftersom jag hade två lådor så var det inte riktigt aktuellt att slänga de två.

På deras hemsida står det att värdet blir .644, så det är utifrån deras lådor jag byggt systemet på.

Det är absolut inte aktuellt att bygga jättelådor av två olika anledningar. För det första så är det omöjligt för mig att ha så stora och tunga lådor eftersom jag måste bära dessa helt själv. För det andra så behövs inte volymen invändigt eftersom jag trots allt aldrig spelar så att elementen rör på sig.

Med mitt gamla system så brukade jag klippa av signalen efter 16hz, och som nog många känner till så lyssnar jag på rätt "låga" volymer.

För att dra en jämförelse i behov. Tvetts gamla bygge Bill et Bull var fyra st 10" i en push-pull-kombo fördelat på två lådor.

De spelade högre och hårdare när jag var hos tvett än vad jag körde mitt gamla system på.

Jag har inget behov av 110dB. Jag kör dessa, mäter upp och sedan eq'ar jag upp en trevlig kurva utifrån det som kommer.

Jag gör det bästa utifrån min situation och mitt boende helt enkelt. Hade jag bott i hus istället för en tvåa så skulle jag gjort en IB. Nu är detta det som passar mig.

#107

Postad 18 november 2019 - 19:01

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 2

Fast med dina krav kunde du ju lika gärna byggt med två 10"?

Dom lådorna hade väl om något varit lätt att flytta på?

 

Varför åtta 18" i inte optimerade lådor?



#108

Postad 18 november 2019 - 19:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Absolut, som Bill et Bull. Om behovet ska få styra. Men nu är det mer än så som spelar roll.

Tänk på att det finns de som köper väldigt dyra högtalarkablar. Jag har själv ett par transparent signalkablar. Det är inte för att jag tror att ljudet blir så mycket fräsigare utan för att det ju känns bra att ha fina kablar.

På samma sätt så kommer mina 18" kännas. De kommer dista mindre än fyra 10, eller två 10", så ljudet kommer bli bättre. Men främsta orsaken är av samma anledning till varför jag har mina transparentkablar. Det kommer ju kännas hemskt bra.

Säg att jag i dina simuleringar får ett värde på 1.0 istället för parts express värde på 0.644. Det gör ingen skillnad för mig. Elementen kommer inte röra sig tillräckligt och talspolen kommer heller inte att bli ljummen.

Och lågbas, njae, inte riktigt min grej, det märkte jag för flera år sen :D

 

Sen när jag simulerar i basta så får jag det till ett väldigt lågt Q även med inräknat 90 liter bara, vilket gör mig lite konfunderad. Mitt värde är mer likt parts express än något annat. Vad är det du får för Q och hur har du fått fram det?


Redigerat av Zartok, 18 november 2019 - 19:26.


#109

Postad 18 november 2019 - 20:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Jag tycker tyvärr bara att det känns tramsigt.

Redan två 18" hade varit löjlig overkill i ditt fall. Om du nu spelar så svagt som du påstår.

Att bygga med åtta 18" blir bara rent trams.

 

Jag tycker inte ens att det är coolt.

Det hade varit betydligt coolare om du byggt ett mindre system, fast optimerat.

 

"Jag köpte en Bugatti, men jag åker bara i 50 inne i stan."

 

Jag hade hellre köpt en Golf och byggt ett stort hus för resten.

Men det är ju jag.



#110

Postad 18 november 2019 - 20:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2
Du får tycka att det är tramsigt, jag har ju inte haft dig i åtanke när jag börjat bygga. Då det är jag som ska ha mitt system så bygger jag ju systemet för mig och det jag tycker är kul/viktigt/inspirerande.

#111

Postad 18 november 2019 - 22:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Blir ju kul att se hur det mäter. Du har ju möjligheten att dra på lite på dagtid. När det så är sponsat så betalar du ju inte heller allting själv samt elementen kan ju användas i större låder om du flyttar, dom ska ju hålla många många år.

#112

Postad 19 november 2019 - 06:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, absolut. Själva elementen, som ju är den största kostnaden har jag ju fått för ett bra pris av BRL och det är jag ju väldigt tacksam över. Jag tror dock att om jag skulle flytta till hus någon gång så skulle det bli att bygga fast dem i en konstruktion likt IB. Att ha en låda på 100 eller 200 liter gör inte så stor skillnad i basta (runt 5 dB i 10hz) för att det ska vara motiverat att göra den skillnaden. Två av de mindre lådorna i parallell ger ändå +6 dB och därmed blir det högre volym per liter i lådan.

Men det är mest kuriosa då jag aldrig körde mitt gamla system i 100 dB ens. Hos Jonas och hans akustikreglerade hemmabio så tror jag att det precis fick att köra i 100,men det var smärtsamt. Vi körde hörselskydd och drog upp i 120, det är ju bara onödigt med sån effekt. Det klarar mitt system också av som det är nu.

#113

Postad 19 november 2019 - 15:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Alla sex hemmalådor är slipade. Nästa steg blir den inre baffeln och därefter ska stagningen in.

Bifogad fil(er)



#114

Postad 19 november 2019 - 16:08

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Du lär behöva EQ:a en del. Vad tänkte du köra för något där?



#115

Postad 19 november 2019 - 17:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har en labgruppens ipd2400 som har en bra eq. Det blir som med förra systemet att mäta flera vändor och ställa in därefter. Då rummet är ett vanligt vardagsrum så blir det bättre på så sätt också.

Har även en minidsp men bete tusan om jag ska använda den.

Jag mäter med kalibrerad umik-1 och rew :)

Redigerat av Zartok, 19 november 2019 - 17:39.


#116

Postad 19 november 2019 - 18:41

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Att ha en låda på 100 eller 200 liter gör inte så stor skillnad i basta (runt 5 dB i 10hz)...

 

 

Är inte fem dB @ 10 Hz så mycket...?



#117

Postad 19 november 2019 - 18:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Är inte fem dB @ 10 Hz så mycket...?

Om man klipper signalen på 16 Hz som jag skrev högre upp? Nej, då är det inte någonting alls.

Så ingenting, men dubbla storleken. Låter ju inte som en så smart deal.

Redigerat av Zartok, 19 november 2019 - 18:59.


#118

Postad 19 november 2019 - 20:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Vad får du för internt lådtryck?

Du ville ju ha ner disten.



#119

Postad 19 november 2019 - 20:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Internt lådtryck baseras främst på hur mycket konen rör på sig. Lär ligga på under 100 oavsett hur mycket jag spelar på. Speciellt då jag även klipper bort väldigt djup bas.

Vad var det för q du fick fram och hur simulerade du? I vad exempelvis? Vilket program?

En annan intressant fråga är varför du ens bryr dig om mitt projekt. Varför gör du det?

#120

Postad 19 november 2019 - 21:54

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Ja vad skall man säga, each to their own :) Du lär få oerhört oansträngd bas under förutsättningarna systemet kommer användas. Basen kommer ha en lätthet om sig och den lär ha den där "bara finns där-kvaliteten".

 

Mycket konarea har en tendens att ge många fina kvaliteter. Har du kollat på att använda lite mer anvancerad EQ så som Dirac? Har för mig att du främst kör två-kanal och där finns det ju riktigt fina boxar från miniDSP som grejar biffen. Jag har testat allt från punktinsatser med PEQ till Dirac och det är ganska stor skillnad till Diracs fördel skulle jag ändå vilja påstå.



#121

Postad 19 november 2019 - 22:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nej, Dirac har jag aldrig sett faktiskt. Har bara kört minidsp tidigare. TROR att labgruppens steg har bättre dsp, därav varför jag funderade på att använda det istället. Själva effekten behöver jag dock inte, brukar skämta om att jag skulle kunna driva basarna med ett klass a-steg på 5w per kanal 😅

Ehm... När jag googlar Dirac får jag fram minidsp, är det programmet i minidsp eller något sånt? Blev just förvirrad 😂

Redigerat av Zartok, 19 november 2019 - 22:10.


#122

Postad 19 november 2019 - 23:57

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Minidsp säljer boxar med mjukvara från dirac. Vi snackar inte minidsp 2x4 utan boxar för 5000 och uppåt med grym kalibrering. Den slår garanterat det inbyggda i steget.

Hur högt (lågt) ska du dela om du kör så små lådor och inte räknar med dist? 16 hz är fortfarande rätt lågt.

Redigerat av Fellow88, 19 november 2019 - 23:58.


#123

Postad 20 november 2019 - 07:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag brukade dela mina ultimax i 16hz, det elementet var väldigt krävande när det kom till lådor. Jag blev illamående av djupare bas än kring det, och eftersom en orgel kan gå ner till 16.5hz så är det där jag tänkt klippa signalen.

På mina volymer kommer det bli under den magiska siffran 0.1% dist, ett väldigt avslappnat och oansträngt system (som mitt förra). Jag vet inte om det går att mäta dist med rew eller om man måste ha något magiskt och märkligt specialinstrument och speciell mic till det?

Jag kör umik och rew.

#124

Postad 20 november 2019 - 08:54

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Dirac är en mjukvara som typ är guldstandarden nu för tiden. Det finns några andra system som är jämförbara men vad jag vet så finns de bara i produkter för fantasi-summor. Den stora skillnaden är mer eller mindre att man kan skicka in ganska många mätpunkter till Dirac och sedan fixar den ljudet både i frekvensdomänen men också i tidsdomänen så man får ett väldigt bra impulssvar. Krävs lite tid med det men det är kraftfullt. 



#125

Postad 20 november 2019 - 10:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Dist dyker upp som egen graf i REW men den siffran tror jag blir svårt att nå i film om du ska köra ht bypass och LFE. Tänker du runt 80db?

#126

Postad 20 november 2019 - 20:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Yes, jag lyssnar aldrig i högre volymer än så, jag är lite känslig för hög volym. Hos JonasW så tror jag att jag pallade 90dB ett tag, men då har han ju ett bra rum med akustikreglering så att det inte ekar så mycket.

Utomhuskonserter och biografer är bara att glömma, det är för hög volym för min del.

#127

Postad 25 november 2019 - 18:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har börjat med de inre bafflarna, men bara en och en halv är klara. Tänkte börja spackla den lådan som är klar men eftersom jag inte fått kontakterna ännu (köpte på Wish dumt nog) så vill jag inte göra klart finishen.

#128

Postad 28 november 2019 - 16:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Alla inre bafflar är klara och passar bra. De kommer sitta i en ram baktill.

En av fogarna hade släppt på en av lådorna. Jag förstärkte den i hörnet men kunde inte släppa det.

Så alla lådor kommer få samma tillägg till stagningen på alla sidor. Massa mer arbete men eftersom jag bara för detta en gång så får det bli så.

Blir två överliggande stag också, mer bilder kommer :)

Bifogad fil(er)



#129

Postad 28 november 2019 - 21:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

En av fogarna hade släppt på en av lådorna. Jag förstärkte den i hörnet men kunde inte släppa det.

 

Är det på en av lådorna som var felsågad och du "tvingade ihop"?



#130

Postad 28 november 2019 - 22:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Är det på en av lådorna som var felsågad och du "tvingade ihop"?


Nej, det jag gjorde var att jag fick hjälp att såga av alla bottnar och sätta dit dem igen men satte alla helt rakt med tvingar. Så det kan inte ha berott på det.

Skulle jag inte veta bättre så skulle jag säga att någon tappat lådan eller något sånt, men det finns inga såna märken. Och jag vet ju att jag inte kan ha glömt att limma en hel sida, det är ju omöjligt att göra en sån bom.

Det finns typ ingen förklaring som jag kan komma på. När jag slipade alla lådor så borde jag ju ha märkt det tycker jag, men det gjorde jag alltså inte. Om den hade släppt då.

Jag har ingen aning om något kring den biten.

#131

Postad 28 november 2019 - 23:07

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Tycker det är skönt att höra att det skiter sig lite nu och då för någon ;) Lite lagom, alltså; inte katastrofalt illa, men sådär lagom.

Ty annars verkar ju många i GDS-delen typ ha matlagningsprogramsflyt när de gör egna grejer  :lol:



#132

Postad 28 november 2019 - 23:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Haha, ja, det var verkligen förvånande. Speciellt eftersom jag inte såg det under slipningen. Paranoian kommer göra dessa lådor hur överförstärkta som helst. Hellre för mycket än för lite iaf :D

#133

Postad 29 november 2019 - 13:25

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Haha, ja, det var verkligen förvånande. Speciellt eftersom jag inte såg det under slipningen. Paranoian kommer göra dessa lådor hur överförstärkta som helst. Hellre för mycket än för lite iaf :D



Om jag inte minns fel så var det du som sa att jag hade för mkt stag i mina lådor och det kanske jag har men lådorna blev för lätta ivf för dom svajar fram och tillbaka när det blir långa konslag😅

Lycka till med slutspurten nu!
Vad ska du köra för högtalare i övrigt?

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  3.jpg   119,35K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av id_t83, 29 november 2019 - 13:26.


#134

Postad 29 november 2019 - 16:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
W
T
F
?
!

😂

Fast... Jag vill minnas att jag har sett den bilden tidigare så det är mycket möjligt 😅

Det är Dayton Rss460ho som jag kommer köra i dessa lådor. Jag övervägde ultimax igen, men jag behöver inte den kapaciteten, plus att jag märkte att jag började längta tillbaka till JonasW's fyra rss360. Så det blev ett elementbyte. Mindre kapacitet för pengarna, men ultimaxen kan heller inte spela i mindre lådor än... jättelika. Mina 15" skulle vara i minst 160 liter typ. Skrämmande 😅

Slänger med lite ramning som jag gjort hittills. Det kommer lite mer sånt plus två stag. Plus Li något för att fästa botten i :)

Bifogad fil(er)


Redigerat av Zartok, 29 november 2019 - 16:39.


#135

Postad 29 november 2019 - 21:32

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0
Vilka basar vet jag om, tänkte på vad du har för frontar och surround?
Vet att du byggt några egna surround förut :)

#136

Postad 29 november 2019 - 22:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Vilka basar vet jag om, tänkte på vad du har för frontar och surround?
Vet att du byggt några egna surround förut :)


Oj, ursäkta, jag läste jätteslarvigt.

Frontarna kommer i slutändan bli Volent vl-2, men jag kanske kommer koppla upp ett par Magnepan 1.7 innan dess och ha de spelande ett tag.

Ska jag ha surrar så blir det mina egna smålådor som du sett. Men jag vet inte om jag kan ha surrar i vardagsrummet faktiskt. Det är stor sannolikhet att det förblir 2.1.

Volentarna kommer stå på snubbarna om de ställs på rad. Vet ännu inte hur de ska stå, märkligt nog :D

#137

Postad 30 november 2019 - 18:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Idag blev det lite mer ramar och två färdiga stag.

Sjukt störande att klämmorna hade försvunnit just idag, så jag valde mellan att sätta skruvar eller vänta till imorgon. Jag gjorde både och :)

Bifogad fil(er)



#138

Postad 02 december 2019 - 17:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Dagens snabbis blev att fästa en baffel och spackla en låda.

Bifogad fil(er)



#139

Postad 03 december 2019 - 06:47

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0

Nu börjar det närma sig  :P  Kämpa på  :)



#140

Postad 03 december 2019 - 10:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, jag hade kunnat dra fast ytterligare en baffel idag, plus att jag kan spackla en låda och slipa en annan (och påbörja målning). Har dock inte tiden att göra det idag misstänker jag.

Redigerat av Zartok, 03 december 2019 - 10:04.


#141

Postad 09 december 2019 - 14:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har inte kunnat göra något på drygt en vecka pga handledsskada, men idag har jag satt på bafflar, slipat och spacklat.

En låda är redo att målas, en annan är spacklad ett varv. En tredje ska spacklas. Så det rör på sig, även om jag inte har så mycket tid över.

#142

Postad 11 december 2019 - 21:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Imorgon ska jag påbörja målningen av första lådan. Någon som har tips på hur man ska göra? Måla baksidan först för att låta subben stå på baksidan och måla resterande?

Blir troligtvis två lager, men kanske tre om det vill sig.

#143

Postad 11 december 2019 - 22:25

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Det låter onödigt. Häng den genom något av hålen så kan du ju måla hela på en gång.



#144

Postad 12 december 2019 - 11:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det låter onödigt. Häng den genom något av hålen så kan du ju måla hela på en gång.


Rummet jag fått tag i tillåter inte upphängning tyvärr.

Optimalt så skulle jag hänga och spraya med min maskin men det fungerade inte :(

#145

Postad 12 december 2019 - 12:51

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

"hängställ" den på en pinne av något slag från golvet då, eller på något ut från väggen. På något sätt borde väl en händig karl lösa detta?

 

Om det verkligen inte går så får du ju göra som du skrev innan och måla i omgångar.



#146

Postad 12 december 2019 - 13:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det jag har är fyra kvadrat och ett bord som är i vägen. Länk på hur ett sånt ställ kan se ut? :)

#147

Postad 12 december 2019 - 14:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Dubbelpost

Redigerat av Zartok, 12 december 2019 - 14:12.


#148

Postad 12 december 2019 - 15:27

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

En tripod eller liknande på golvet. Det borde gå att skruva ihop av lite träreglar för några tior om man inte råkar ha ett riktigt stativ stående.

 

Sedan hade jag hängt lådan på toppen av stativet (i brösthöjd) genom elementhålet. Då borde det gå att måla samtliga sidor, även om man får ligga på knä för att komma åt baffeln.



#149

Postad 12 december 2019 - 17:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag ska se om det är ett alternativ. Undrar om jag har något som kan användas?

#150

Postad 13 december 2019 - 10:13

lux788
  • lux788
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Fy vad häftigt bygge. Tack för att du delar med dig av detta.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.