Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkare + högtalare - 20 000 kr

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NAD C 372 (Stereoförstärkare) 1 8,67 (26) Inga priser
Monitor Audio Silver RS6 (Golvhögtalare) 2 8,79 (110) Inga priser
B&W CM1 (Surroundhögtalare) 3 9,15 (38) Inga priser
Klipsch Reference RF-62 (Golvhögtalare) 2 9,17 (28) Inga priser
B&W CM7 (Golvhögtalare) 0 8,92 (24) Inga priser
79 relaterade trådar
KLIPSCH-klubben (2388 inlägg) 10 mån sedan
Skillnader i ljud på olika förstärkare? (36 inlägg) 2 år sedan
NAD-klubben för oss som gillar kraft (169 inlägg) 3 år sedan
B&W-klubben (535 inlägg) 3 år sedan
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 4 år sedan
* Officiell Tråd - Monitor Audio Silver RS* (1309 inlägg) 4 år sedan
Monitor Audio Klubben (150 inlägg) 6 år sedan
ROTEL RA-12 tillräcklig för B&W CM1? (11 inlägg) 9 år sedan
Vincent Sv-236mkII vs Nad c372 (5 inlägg) 10 år sedan
Slutsteg till hemmabioreceiver (3 inlägg) 10 år sedan
Vilka högtalare till marantz nr1403 (15 inlägg) 10 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Monitor audio Rx1 eller B&W Cm1 (34 inlägg) 12 år sedan
* Officiell tråd - Klipsch RF serien * (642 inlägg) 12 år sedan
B&W CM7 (6 inlägg) 12 år sedan
Köpråd, Rotel kombo (0 inlägg) 12 år sedan
Att köpa B&W CM7 idag? (33 inlägg) 12 år sedan
B&W CM7 Hjälp! (9 inlägg) 13 år sedan
B&W utökar CM-serien (152 inlägg) 13 år sedan
Förstärkare till hemmabio med 3d-tv (24 inlägg) 13 år sedan
b&w cm7, val av förstärkare till (11 inlägg) 13 år sedan
Billiga B&W CM1 i England (64 inlägg) 13 år sedan
Akustikråd i knepigt rum (9 inlägg) 13 år sedan
stativare till rotel-ra06 (14 inlägg) 14 år sedan
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg) 14 år sedan
Val av nya högtalare (3st) (27 inlägg) 14 år sedan
Bästa förstärkaren till B&W's 683? (129 inlägg) 14 år sedan
b & w cm-7 - äntligen! men... (72 inlägg) 14 år sedan
Stereoförstärkare till B&W DM685 (44 inlägg) 14 år sedan
vilken uppgradering ger störst skillnad? (6 inlägg) 14 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 14 år sedan
B&W CM7 svårplacerade? (8 inlägg) 14 år sedan
Sub till B&W CM1 (8 inlägg) 14 år sedan
NAD C355 vs Rotel RA-06 (4 inlägg) 14 år sedan
Kablage till MA RS6, H/K 980 och HD 980? (0 inlägg) 15 år sedan
Mest överskattade/Hypeade högtalarna? (228 inlägg) 15 år sedan
Ny referens bland golvare <15k! (63 inlägg) 15 år sedan
Min Ljudresa (121 inlägg) 15 år sedan
B&W CM1 (90 inlägg) 15 år sedan
Provlyssning av högtalare + frågor (48 inlägg) 15 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 15 år sedan
Sub till Monitor Audio RS6 (1 inlägg) 15 år sedan
Nad C372 vs Onkyo TX-SR875 i 2-kanal (30 inlägg) 15 år sedan
stärkare till monitor audio rs6/rs8 (22 inlägg) 15 år sedan
Min resa efter nya högtalare (44 inlägg) 15 år sedan
Det är dyrt med leksaker... (1 inlägg) 15 år sedan
Förstärkare till Canton Ergo RC-L (28 inlägg) 15 år sedan
NAD C372 och C272, för lite kraft! (7 inlägg) 15 år sedan
2-kanal stärkare med preout/main in (0 inlägg) 15 år sedan
Nad C372 till QLN Artech 12 (2 inlägg) 16 år sedan
Golvare till Rotel RB-980BX & RC-980BX. (5 inlägg) 16 år sedan
XTZ 99.25 eller B&W CM1 (4 inlägg) 16 år sedan
Anledning att välja C372 framför (17 inlägg) 16 år sedan
Vilka högtalare för under 10 000kr? (13 inlägg) 16 år sedan
Angående MA RS6 omdömme i Hifi&Musik (102 inlägg) 16 år sedan
Reciever till Klipsch högtalare (39 inlägg) 16 år sedan
Stativare eller golvare, runt 10.000 till rotel? (64 inlägg) 16 år sedan
Förstärkare till 604 s3 (7 inlägg) 16 år sedan
Monitor RS6 och RS8? (77 inlägg) 16 år sedan
bästa förstärkare och högtalare för ca 20K ? (59 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda i Stockholm (26 inlägg) 16 år sedan
Blue Diamond V.2 < Monitor Audio Silver RS6/RS8? (67 inlägg) 16 år sedan
Vilken av dessa 2-kanalare? (66 inlägg) 16 år sedan
Min C372 är återuppstånden (3 inlägg) 16 år sedan
Reciver till B&W CM1 (3 inlägg) 17 år sedan
Åsikter på blivande anläggning (380 inlägg) 17 år sedan
Systemförslag för 33000:- Färdigt. (42 inlägg) 17 år sedan
Högtalare för metal (75 inlägg) 17 år sedan
NAD T763v2 vs NAD c372 (11 inlägg) 17 år sedan
Rookie behöver råd! (56 inlägg) 17 år sedan
Kef 7- Ikon6 - Silver RS6 - B&W 603 (19 inlägg) 17 år sedan
Dali Concept 6 övertygade inte (4 inlägg) 17 år sedan
B&W´s nya CM1 (38 inlägg) 17 år sedan
Vincent SV-226MK eller SV-129? (10 inlägg) 17 år sedan
Nad + Dator = FEL! (Tydligen) (17 inlägg) 18 år sedan
Gästbok för avensis ( inlägg) 18 år sedan
Klipsch Reference IV 2006 (0 inlägg) 18 år sedan
Var ute på lyssningsrunda idag... (41 inlägg) 18 år sedan
MA RS6 vs Swans Diva 4.2 / 6.2 (12 inlägg) 18 år sedan

#1

Postad 28 januari 2007 - 15:51

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Mitt första inlägg här, hej alla!

Jag äger just nu en denon dra-275( 2x40 watt ) med ett par jamo studio 180, och känner att det är dags att uppgradera.
Mitt vardagsrum är ca 20 m^2 och jag lyssnar bl.a. på tung metal, prog-rock och ibland mer åt det jazzigare hållet.

Jag besökte hifi-klubben i Helsingborg igår och lyssnade på b&w's cm1 tillsammans med nad c352 och skivan jag hade med mig lät riktigt bra. Jag tänkte göra ännu ett besök med flera skivor innan jag bestämmer mig.

Min idé är nu att investera i storebror nad c372 tillsammans med antingen cm1 eller cm7. Jag kan bara inte bestämma mig, varför jag behöver er hjälp :)

Kommer jag, trots att jag tyckte att det lät bra i butik, möjligen sakna bas när jag kör igång tool eller opeth hemma vardagsrummet?

Är cm7 för kraftfulla för att kunna utnyttjas maximalt på 20 m^2?

Alla åsikter välkomnas.

Redigerat av dostro, 28 januari 2007 - 17:28.


#2

Postad 29 januari 2007 - 14:08

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Hej och välkommen! :ph34r:

Jag har inte hört högtalarna du pratar om. (Jag gjorde ett försök med CM7:orna för ett litet tag sen eftersom jag hört att de ska vara så bra, men det var för mycket folk i butiken. Och eftersom jag precis köpt andra högtalare, så orkade jag inte vänta…)

Iaf, vad jag ville säga var att om du är sugen på 7:orna så kan du väl låna hem dom, alt. köpa dom på öppet köp om dom nu inte är så serviceminded i Helsingborgsbutiken. (Jag vet att det kan vara lite svårt att bara låna hem på Hifi-klubben.)

Berätta gärna hur det går och hur du upplever allt hemmavid.

Lycka till!

Thomas

#3

Postad 29 januari 2007 - 14:35

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Ljudet bör bli bättre hemma, så låna hem o testa.

#4

Postad 01 februari 2007 - 19:24

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Tack för kommentarerna!
Ni har rätt, ska satsa på hemlån, så kan man lyssna i lugn och ro.
Det lutar åt att jag lånar hem en nad c372 och cm7:orna.
Jag återkommer!

#5

Postad 02 februari 2007 - 17:27

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Hifi-klubben i Helsingborg tillämpar inte hemlån. Synd.

#6

Postad 02 februari 2007 - 19:07

Fluffy
  • Fluffy
  • Veteran

  • 1 653 inlägg
  • 0
Då tycker jag du ska uppsöka en annan butik. Hemlån är det bästa sättet att veta om det passar ens smak.

#7

Postad 03 februari 2007 - 01:18

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Hifi-klubben i Helsingborg tillämpar inte hemlån. Synd.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är tråkigt att en del Hifi-klubben butiker tillämpar hemlåning och andra inte. ;)
Men öppet köp kan du väl få göra? Annars hade jag också tittat i andra butiker, synd bara att B&W bara finns på Hifi-klubben när du har fastnat för dom…

#8

Postad 03 februari 2007 - 03:59

The Man
  • The Man
  • Beroende

  • 1 049 inlägg
  • 0
Om du ska köra Tool eller Opeth lär ju CM7 var minimum. Annat är väl inte att tänka på eller?
Rätta mig om jag har fel men B&W är väl inga direkta Cerwin om man säger så... väljud i först hand.
En sak jag inte fattar är varför vissa vill ha stativare istället för golvare. Stativet tar ju ändå upp den platsen den eventuella golvaren tar ändå..

#9

Postad 03 februari 2007 - 05:05

niklas brandin
  • niklas brandin
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Om man är lite kräsen så skaffar man sig inte stativare för att få mer plats. Man skaffar sig stativare för att de (generellt) i samma prisklass som en golvare är bättre på allt utom djupbas. I grunden är det lättare att konstruera en stativare. Enklare att göra den mindre lådan stabil. Enklare filter och färre element. Därför är det lättare att göra rätt och så kan varje byggdel vara dyrare (förhoppningsvis bättre oxå).

Redigerat av niklas brandin, 03 februari 2007 - 05:06.


#10

Postad 03 februari 2007 - 15:48

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hifi-klubben i Helsingborg tillämpar inte hemlån. Synd.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är tråkigt att en del Hifi-klubben butiker tillämpar hemlåning och andra inte. ;)
Men öppet köp kan du väl få göra? Annars hade jag också tittat i andra butiker, synd bara att B&W bara finns på Hifi-klubben när du har fastnat för dom…

<{POST_SNAPBACK}>


Jag besökte hifiklubben ännu en gång idag, de visste inte riktigt själva vad som gäller vad gäller hemlån. Hur som helst, jag och pappa lyssnade på c372 tillsammans cm7. Jag hade med mig Pink floyd - division bell, opeth - still life och nick drake - five leaves left. Pappa tog med figaros bröllop.

Vi var båda belåtna, men eftersom jag hört cm1 tidigare, bad vi att även få höra dessa. Det roliga var att pappa blev väldigt skeptisk när jag berättade om dessa högtalare. Tungdrivna, små och okänsliga var hans "på pappret"-reaktion. När vi lyssnade på dem blev han helt salig.

Nu blev det svårt. Cm1 eller Cm7? Jag kommer undan billigare med cm1, men missar jag något?

Efter en bra stunds lyssnande bytte vi tillbaka till cm7. Pink floyds high hopes är fantastiskt vacker - och det var denna låt som fick mig att inse att cm7 troligen passar mig bättre.

Jag är medveten om att cm7 inte är den bästa högtalaren för metal, men jag är heller inte beredd att byta bort det fantastiska ljudet i cm-serien. Dessutom lyssnar jag allt mindre på metal till förmån för lugnare rock.

Allt lutar alltså åt nad c372 och b & w cm7. Jag ska först bara smälta alla intryck.
Jag håller er uppdaterade.

#11

Postad 03 februari 2007 - 17:16

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0

Hifi-klubben i Helsingborg tillämpar inte hemlån. Synd.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är tråkigt att en del Hifi-klubben butiker tillämpar hemlåning och andra inte. ;)
Men öppet köp kan du väl få göra? Annars hade jag också tittat i andra butiker, synd bara att B&W bara finns på Hifi-klubben när du har fastnat för dom…

<{POST_SNAPBACK}>


Jag besökte hifiklubben ännu en gång idag, de visste inte riktigt själva vad som gäller vad gäller hemlån. Hur som helst, jag och pappa lyssnade på c372 tillsammans cm7. Jag hade med mig Pink floyd - division bell, opeth - still life och nick drake - five leaves left. Pappa tog med figaros bröllop.

Vi var båda belåtna, men eftersom jag hört cm1 tidigare, bad vi att även få höra dessa. Det roliga var att pappa blev väldigt skeptisk när jag berättade om dessa högtalare. Tungdrivna, små och okänsliga var hans "på pappret"-reaktion. När vi lyssnade på dem blev han helt salig.

Nu blev det svårt. Cm1 eller Cm7? Jag kommer undan billigare med cm1, men missar jag något?

Efter en bra stunds lyssnande bytte vi tillbaka till cm7. Pink floyds high hopes är fantastiskt vacker - och det var denna låt som fick mig att inse att cm7 troligen passar mig bättre.

Jag är medveten om att cm7 inte är den bästa högtalaren för metal, men jag är heller inte beredd att byta bort det fantastiska ljudet i cm-serien. Dessutom lyssnar jag allt mindre på metal till förmån för lugnare rock.

Allt lutar alltså åt nad c372 och b & w cm7. Jag ska först bara smälta alla intryck.
Jag håller er uppdaterade.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du lyssnat på B&W 705. Jag vet inte hur den står sig mot CM-serien men det kan vara av intresse att göra denna jämförelsen ändå. Det är en stativare, men du är och sniffar i denna prisklass ändå...

#12

Postad 07 februari 2007 - 08:31

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hifi-klubben i Helsingborg tillämpar inte hemlån. Synd.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är tråkigt att en del Hifi-klubben butiker tillämpar hemlåning och andra inte. :unsure:
Men öppet köp kan du väl få göra? Annars hade jag också tittat i andra butiker, synd bara att B&W bara finns på Hifi-klubben när du har fastnat för dom…

<{POST_SNAPBACK}>


Jag besökte hifiklubben ännu en gång idag, de visste inte riktigt själva vad som gäller vad gäller hemlån. Hur som helst, jag och pappa lyssnade på c372 tillsammans cm7. Jag hade med mig Pink floyd - division bell, opeth - still life och nick drake - five leaves left. Pappa tog med figaros bröllop.

Vi var båda belåtna, men eftersom jag hört cm1 tidigare, bad vi att även få höra dessa. Det roliga var att pappa blev väldigt skeptisk när jag berättade om dessa högtalare. Tungdrivna, små och okänsliga var hans "på pappret"-reaktion. När vi lyssnade på dem blev han helt salig.

Nu blev det svårt. Cm1 eller Cm7? Jag kommer undan billigare med cm1, men missar jag något?

Efter en bra stunds lyssnande bytte vi tillbaka till cm7. Pink floyds high hopes är fantastiskt vacker - och det var denna låt som fick mig att inse att cm7 troligen passar mig bättre.

Jag är medveten om att cm7 inte är den bästa högtalaren för metal, men jag är heller inte beredd att byta bort det fantastiska ljudet i cm-serien. Dessutom lyssnar jag allt mindre på metal till förmån för lugnare rock.

Allt lutar alltså åt nad c372 och b & w cm7. Jag ska först bara smälta alla intryck.
Jag håller er uppdaterade.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du lyssnat på B&W 705. Jag vet inte hur den står sig mot CM-serien men det kan vara av intresse att göra denna jämförelsen ändå. Det är en stativare, men du är och sniffar i denna prisklass ändå...

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för tipset. Ska ge även dessa en chans. Jag försöker dessutom hitta försäljare i Helsingborgstrakten för att provlyssna monitor audio rs6/8 och klipsch. Även om jag är nöjd med b & w / nad -kombinationen kan det vara skönt att veta hur alternativen står sig.

#13

Postad 07 februari 2007 - 11:41

Unregistered7cde3c8f
  • Unregistered7cde3c8f
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Hifi-klubben i Helsingborg tillämpar inte hemlån. Synd.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är tråkigt att en del Hifi-klubben butiker tillämpar hemlåning och andra inte. :unsure:
Men öppet köp kan du väl få göra? Annars hade jag också tittat i andra butiker, synd bara att B&W bara finns på Hifi-klubben när du har fastnat för dom…

<{POST_SNAPBACK}>


Jag besökte hifiklubben ännu en gång idag, de visste inte riktigt själva vad som gäller vad gäller hemlån. Hur som helst, jag och pappa lyssnade på c372 tillsammans cm7. Jag hade med mig Pink floyd - division bell, opeth - still life och nick drake - five leaves left. Pappa tog med figaros bröllop.

Vi var båda belåtna, men eftersom jag hört cm1 tidigare, bad vi att även få höra dessa. Det roliga var att pappa blev väldigt skeptisk när jag berättade om dessa högtalare. Tungdrivna, små och okänsliga var hans "på pappret"-reaktion. När vi lyssnade på dem blev han helt salig.

Nu blev det svårt. Cm1 eller Cm7? Jag kommer undan billigare med cm1, men missar jag något?

Efter en bra stunds lyssnande bytte vi tillbaka till cm7. Pink floyds high hopes är fantastiskt vacker - och det var denna låt som fick mig att inse att cm7 troligen passar mig bättre.

Jag är medveten om att cm7 inte är den bästa högtalaren för metal, men jag är heller inte beredd att byta bort det fantastiska ljudet i cm-serien. Dessutom lyssnar jag allt mindre på metal till förmån för lugnare rock.

Allt lutar alltså åt nad c372 och b & w cm7. Jag ska först bara smälta alla intryck.
Jag håller er uppdaterade.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du lyssnat på B&W 705. Jag vet inte hur den står sig mot CM-serien men det kan vara av intresse att göra denna jämförelsen ändå. Det är en stativare, men du är och sniffar i denna prisklass ändå...

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för tipset. Ska ge även dessa en chans. Jag försöker dessutom hitta försäljare i Helsingborgstrakten för att provlyssna monitor audio rs6/8 och klipsch. Även om jag är nöjd med b & w / nad -kombinationen kan det vara skönt att veta hur alternativen står sig.

<{POST_SNAPBACK}>


Monitor audio och primare är enligt många som ett riktigt gulligt par :D
Kör själv på det och dom passar enligt mig iaf, till all musik. Kör allt från Korn till Norah Jones till Infekterade svampar... :P provlyssning rekomenderas, sen är det ju dina öron som bestämmer

#14

Postad 08 februari 2007 - 18:39

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
"Monitor audio och primare är enligt många som ett riktigt gulligt par :blink:
Kör själv på det och dom passar enligt mig iaf, till all musik. Kör allt från Korn till Norah Jones till Infekterade svampar... :) provlyssning rekomenderas, sen är det ju dina öron som bestämmer"

Kommer precis hem från en provlyssning hos Hallbäcks i Helsingborg.
Jag började med monitor audio rs6 tillsammans med Harman Kardon HK 3380.
Jag kan antagligen inte skylla på monitor audio, men jag blev inte imponerad. Min känsla och mitt minne från nad / b & w cm7 var mycket starkare. Mer liv. Kan tillägga att jag även här lyssnade på pink floyds division bell och opeth - still life.

En ganska orättvis jämförelse med tanke på förstärkarna dock. Jobbigt att man inte kan få ta hem och prova allt man är lite intresserad av för att testa alla möjliga kombinationer :blink:.

Fick höra på Dynaudio Focus 220 tillsammans med okänd rotel-förstärkare, men tyckte även det lät livlöst.

Slutligen fick jag höra på infinity cascade 9 tillsammans med subbasen i samma serie, DET lät bra!
Tyvärr hamnar den kombinationen lite över min budget.

Säljaren skulle plocka hem ett par klipsch rf-62 som jag ska lyssna på i nästa vecka.

Hittills står sig nad c372 tillsammans med b & w cm7 bäst.

#15

Postad 08 februari 2007 - 18:59

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

  • 4 120 inlägg
  • 0
mmm, Tycker både CM1 och CM7n är riktigt bra högtalare för pengarna. Spelar suveränt med 372:an dessutom. Men! Prova för all del även med PMA-1500 och DCD 1500 oxå. Jag har lyssnat med PMA-2000 (som låter riktigt bra), men har inte provat med 1500:an än.

:) Postad bild :blink:

Kul att man numera kan få FST-membranet (Kantlös upphängning) i de lägre prissegmenten oxå.

Glömde: Ta en lyssning på:

Jag har bara lyssnat på super än, som kan vara aningens för tunn i basen. Men ack vilken högtalare. Jag har hört att signaturmodellen skall vara bättre på den biten. AUdiovector (och B&W) väljer jag varje dag i veckan före MA RS, (förutom RS1:an som jag faktiskt tycker låter bra, och anser är prisvärd.)

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 08 februari 2007 - 19:03.


#16

Postad 08 februari 2007 - 21:29

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Tack för tipset om audiovector. Visade sig att det finns en återförsäljare här i stan (Helsingborg), så ska förhoppningsvis provlyssna dessa på lördag.

Du har rätt, borde testa med elektronik från Denon också.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.