Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *

34387 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trÄdar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlĂ€gg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlĂ€gg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlĂ€gg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlĂ€gg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlĂ€gg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlĂ€gg) 10 år sedan
BĂ€sta system för inspelning av TV-program? (5 inlĂ€gg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlĂ€gg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlĂ€gg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlĂ€gg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlĂ€gg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlĂ€gg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlĂ€gg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlĂ€gg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlĂ€gg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlĂ€gg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlĂ€gg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlĂ€gg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlĂ€gg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlĂ€gg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlĂ€gg) 13 år sedan
NĂ„gon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlĂ€gg) 13 år sedan
Olika storlekar pĂ„ LG-tv med telia digitalbox (6 inlĂ€gg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
FjĂ€rren funkar ej... (18 inlĂ€gg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nĂ€tverket (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
spela in frĂ„n en Motorola 1903 & telia (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
installations problem (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlĂ€gg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnĂ€tet (34 inlĂ€gg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlĂ€gg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nĂ€tverket. (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlĂ€gg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlĂ€gg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlĂ€gg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlĂ€gg) 14 år sedan
1080i pĂ„ Motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlĂ€gg) 14 år sedan
Dum frĂ„ga kanske! :-) (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlĂ€gg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlĂ€gg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv pĂ„ flera box/tv? (5 inlĂ€gg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar frĂ„n Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlĂ€gg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlĂ€gg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlĂ€gg) 14 år sedan
Streama/strömma frĂ„n PC till motorola 1910 (3 inlĂ€gg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlĂ€gg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlĂ€gg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlĂ€gg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telia triple play - trĂ„dlös? (7 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlĂ€gg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlĂ€gg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet frĂ„n Canal Digital (16 inlĂ€gg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlĂ€gg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlĂ€gg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlĂ€gg) 15 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlĂ€gg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskĂ€rm (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlĂ€gg) 15 år sedan
Synpunkter pĂ„ BBB:s ip-tv (8 inlĂ€gg) 15 år sedan
FjĂ€rrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
MultifjĂ€rr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlĂ€gg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box frĂ„n Telia (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
ip tv (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
trĂ„dlös TV? (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och lĂ„ter dig se OS pĂ„ tider som passar dig (7 inlĂ€gg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
blĂ„ prickar i rutan (3 inlĂ€gg) 15 år sedan
Bildkvalitet pĂ„ Telias bredbandstv jĂ€mfört med parabol (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bĂ€sta bild (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlĂ€gg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlĂ€gg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlĂ€gg) 15 år sedan
NĂ„gon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
FjĂ€rrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskĂ€rm (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnĂ€t (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlĂ€gg) 16 år sedan
TrĂ„dlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlĂ€gg) 16 år sedan

#51

Postad 06 maj 2006 - 11:01

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • LĂ€rjunge

  • 456 inlĂ€gg
  • 0
DÄ har man bestÀllt telias bredbandspaket för bÄde internet samt digitaltv, enligt vad jag hörde ifrÄn hon som jag bestÀllde ifrÄn pÄ telia sÄ Àr ztv+3an under förhandling sÄ att skulle det bli aktuellt sÄ kommer ztv+3an ingÄ i kanalpaket 1 vilket man fÄr hÄlla tummarna pÄ :)

En annan tjÀnst som jag lÀste om nu pÄ telias hemsida Àr ju att det finns ju möjlighet att se pÄ nya filmer med pay per wiew funktion med en engÄngskostnad per dag, vet iof inte om man Àven kan se vissa matcher som fotboll, hockey livé med den tjÀnsten, men det visar vÀl sig framöver :(

Kommer inte koppla in detta förns i början pÄ juli, telias paketerbjudande gÀller ju till den 31/5 06 fast kunde Àndo skjuta pÄ uppkopplingen tills i juli utan att betala för maj/juni eftersom vi kommer att flytta i slutet pÄ juni, början pÄ juli sÄ blir det perfekt fÄr vi hoppas, kommer vÀl skriva nÄgra rader sedan för att förmedla om hur jag upplever ljud&bild via adslmodemet.

#52

Postad 06 maj 2006 - 15:04

Aroskillen
  • Aroskillen
  • ForumrĂ€v

  • 591 inlĂ€gg
  • 0

DÄ har man bestÀllt telias bredbandspaket för bÄde internet samt digitaltv, enligt vad jag hörde ifrÄn hon som jag bestÀllde ifrÄn pÄ telia sÄ Àr ztv+3an under förhandling sÄ att skulle det bli aktuellt sÄ kommer ztv+3an ingÄ i kanalpaket 1 vilket man fÄr hÄlla tummarna pÄ :)

En annan tjÀnst som jag lÀste om nu pÄ telias hemsida Àr ju att det finns ju möjlighet att se pÄ nya filmer med pay per wiew funktion med en engÄngskostnad per dag, vet iof inte om man Àven kan se vissa matcher som fotboll, hockey livé med den tjÀnsten, men det visar vÀl sig framöver :(

Kommer inte koppla in detta förns i början pÄ juli, telias paketerbjudande gÀller ju till den 31/5 06 fast kunde Àndo skjuta pÄ uppkopplingen tills i juli utan att betala för maj/juni eftersom vi kommer att flytta i slutet pÄ juni, början pÄ juli sÄ blir det perfekt fÄr vi hoppas, kommer vÀl skriva nÄgra rader sedan för att förmedla om hur jag upplever ljud&bild via adslmodemet.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan ju hoppas att det Àr TV6 de menar, dÄ ZTV ska bli en renodlad ungdomskanal med bara musikvideor from. 9/5.

#53

Postad 07 maj 2006 - 08:12

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • LĂ€rjunge

  • 456 inlĂ€gg
  • 0
Aroskillen, ja det fÄr man verkligen hoppas :)

#54

Postad 07 maj 2006 - 08:48

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr nöjd med Telia Digital-TV, inte 100%, hur bilden Àr jÀmfört med boxer har jag ingen aning om.

Om du bara har upp till 2Mbts sÄ skall det inte göra nÄgot pÄ din surfhastighet, men dÀr utöver sÄ stjÀl den bandbredd.

Det finns bara en box att vÀlja mellan, fjÀrrkontrollen Àr vÀldigt riktkÀnslig, man blir lite irreterad ibland.

Om du vill komma in i boxens service meny (inte mycket dÀr i) sÄ: starta om boxen genom att ta bort elsladden. Tryck och hÄll in INFO knappen nÀr boxen startar upp.

pay-per-view ingÄr vÀl bara om man har kanalpaket2!?
DÀremot ingÄr video-on-demand i bÄda paketen.
Har inte testat det Ànnu.

#55

Postad 07 maj 2006 - 19:34

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • LĂ€rjunge

  • 456 inlĂ€gg
  • 0
HkanW-Det stÀmmer, menade video-on-demand förstÄs Ä inte pay per wiew :)

Ska bli intressant nÀr det blir inkopplat Ä se, skönt som sagt att slippa vara beroende av takantennens riktning m.m iaf.Blir lite mer kabel som ska dras nu bara, men det fÄr man vÀl ta.

#56

Postad 07 maj 2006 - 20:20

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
iptv brukar ligga kring 5-6mbit/s sÄ det Àr bÀttre Àn boxer dÀremot kan jag inte tÀnka mig det Àr sÄ stabilt pÄ adsl... fiber Àr nog att föredra dÄ... adsl Àr ju assymetrisk med sÄ skickar du en fil som tar all bandbredd utÄt sÄ kan ni nog rÀkna med fullt i pixlar pÄ tvn...

Redigerat av Leatherface, 07 maj 2006 - 20:21.


#57

Postad 11 maj 2006 - 01:25

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

  • 976 inlĂ€gg
  • 0
Jo visst Àr ADSL assymetriskt men det innebÀr ju inte att bilden kommer att störas för det. Till att börja med sÄ ligger grÀnsen för vad ADSL klarar av pÄ runt 8Mbit in och nÀstan 1 MBit ut. En tvÄ Mbits tjÀnst ger vÀl om inte jag minns fel 0,4 MBit ut. Dvs det finns fortfarande bandbredd kvar för trafik ut. Dessutom tror jag att tv-signalen kommer via UDP, inte TCP, och behöver sÄledes inte nÄgon svars/bekrÀftelse trafik ut. Det Àr helt enkelt en enkelriktad dataström in. Ytterliggare en sak som talar emot att man skulle fÄ störningar Àr att tv-signalen mycket troligen Àr prioriterad i nÀtet och dÀrav gÄr före en evetuell filöverföring.

Vad jag vill komma fram till Àr att en tvÄ MBits-tjÀnst och en tv-signal inte kommer att störra varandra alls, OM du har en bra ADSL uppkoppling som fungerar utan begrÀnsningar.

mvh
BĂ€ckman

#58

Postad 11 maj 2006 - 13:05

grand_master
  • grand_master
  • AnvĂ€ndare

  • 160 inlĂ€gg
  • 0
Jag har Telia 24, och fÄr ut ca 17 Mbit dÄ jag bor ca 1450 meter frÄn basstationen. NÀr jag införskaffade digital-tv justerades hastigheten ner till 12 mbit, som numera Àr mitt max om jag har boxen avstÀngd. Med boxen pÄ fÄr jag ut ca 7-9 Mbit, beroende pÄ hur mycket digitalboxen drar.

Det kan hacka till nÄngÄng ibland men pÄ det stora hela fungerar det rÀtt smÀrtfritt mÄste jag sÀga. VDSL2 Àr ju pÄgÄng och testas för nÀrvarande av Bredbandsbolaget i samarbete med Ericsson. DÄ kommer man ju kunna pressa kopparlinan ytterligare, och detta bör sÄledes lÀmpa sig Ànnu bÀttre för iptv.

#59

Postad 11 maj 2006 - 13:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

Jo visst Àr ADSL assymetriskt men det innebÀr ju inte att bilden kommer att störas för det. Till att börja med sÄ ligger grÀnsen för vad ADSL klarar av pÄ runt 8Mbit in och nÀstan 1 MBit ut. En tvÄ Mbits tjÀnst ger vÀl om inte jag minns fel 0,4 MBit ut. Dvs det finns fortfarande bandbredd kvar för trafik ut. Dessutom tror jag att tv-signalen kommer via UDP, inte TCP, och behöver sÄledes inte nÄgon svars/bekrÀftelse trafik ut. Det Àr helt enkelt en enkelriktad dataström in. Ytterliggare en sak som talar emot att man skulle fÄ störningar Àr att tv-signalen mycket troligen Àr prioriterad i nÀtet och dÀrav gÄr före en evetuell filöverföring.

Vad jag vill komma fram till Àr att en tvÄ MBits-tjÀnst och en tv-signal inte kommer att störra varandra alls, OM du har en bra ADSL uppkoppling som fungerar utan begrÀnsningar.

mvh
BĂ€ckman

<{POST_SNAPBACK}>


det jag menade Àr att det funkar kanske fint normalt men om man skickar fil i 100k/s till nÄn sÄ har du ingen bandbredd ut isf mÄste du fixa traffic shaping yill 70-80k/s med nÄt program för att vara sÀker... dom ja kÀnner som har adsl sÄ fort dom skickar en fil sÄ stannar deras nerladdningar i princip... skulle vara mycket bÀttre med vdsl dÄ som Àr symmetriskt... men som du sÀger sÄ gÄr tvns trafik före med dosan dÀr man fÄr kanske den ser till att den inte kan anvÀnda allt utÄt samtidigt dÄ det gÀller adsl... sjÀlva strömmen Àr enkelriktad men den mÄste ju kommunicera ÀndÄ lite grann men det kanske klarar sig bÀttre dom sakerna...

Redigerat av Leatherface, 11 maj 2006 - 13:42.


#60

Postad 04 juli 2006 - 21:17

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • LĂ€rjunge

  • 456 inlĂ€gg
  • 0
SÄ dÀr ja dÄ har vi flyttat samt kopplat in adsl modemet samt digitalboxen, har aldrig haft nÄgon digitalbox innan som nÀmnt sÄ vet inte om det Àr "normalt" med hack i bilden till och frÄn ibland ofta?

Oavsett om vi Àr pÄ nÀtet samtidigt som tv:n Àr pÄ eller ej, vet heller inte om bandbreddshastigheten spelar nÄgon roll, vi har iaf upp till 8Mbit/s eller kan det bero pÄ nĎn instÀllning av vÄran lcd tv rent av?

KÀnns iaf skönt och kunna fÄ tillgÄng till bredband samt digital tv via telejacket ute i vishan :)

#61

Postad 07 juli 2006 - 18:58

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlĂ€gg
  • 0

SÄ dÀr ja dÄ har vi flyttat samt kopplat in adsl modemet samt digitalboxen, har aldrig haft nÄgon digitalbox innan som nÀmnt sÄ vet inte om det Àr "normalt" med hack i bilden till och frÄn ibland ofta?

Oavsett om vi Àr pÄ nÀtet samtidigt som tv:n Àr pÄ eller ej, vet heller inte om bandbreddshastigheten spelar nÄgon roll, vi har iaf upp till 8Mbit/s eller kan det bero pÄ nĎn instÀllning av vÄran lcd tv rent av?

KÀnns iaf skönt och kunna fÄ tillgÄng till bredband samt digital tv via telejacket ute i vishan :angry:

<{POST_SNAPBACK}>


Om du har mer Àn nÄt enstaka hack i timmen skulle jag ha felanmÀlt till Telia.

#62

Postad 12 juli 2006 - 08:07

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Ring och felanmÀl.
Jag hade hack i ljudet ibland upp till 5ggr i minuten, det blev liksom svÄrt att fÄ en uppfattning av vad som sades i filmerna/programmen, bilden har alltid varit bra men ljudet kasst.
Det tog vÀl dom ca 30-60 min att fixa det efter att jag hade felanmÀlt det. Tog lite tid att gÄ igenom allt som dom vill att man skall göra. >SÄ ha gott om tid pÄ dig. Framför allt, överdriv problemet.

Ha gÀrna MAC-numret tillhands, finns pÄ undersidan av digital boxen och kortnummret, dom kommer att frÄga efter dessa.
Sedan e det omstarter av modem,box.
Kontroll sÄ att om du har annan utrustning i 'första' jacket som kan störa.

#63

Postad 15 juli 2006 - 10:52

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • LĂ€rjunge

  • 456 inlĂ€gg
  • 0
Tackar för rÄden, har precis gjort en felanmÀlan sÄ nu Àr det bara Ä avvakta nÄgra dagar för att se om det blev nÄn bÀttring, frÀmst ljudmÀssigt.

Har Àven bytt fjÀrrkontroll eftersom den jag fick först drog batterier som tusan, kan inte klaga pÄ servicen ifrÄn telia dÄ jag fick den nya fjÀrren dagen efter jag ringt Ä felanmÀlt vilket Àr dunder.

Den nya fjÀrren verkar vara snÄlare iaf :) böt 3par batterier pÄ 6 dagar pÄ den gamla nÀmnligen.

#64

Postad 11 augusti 2006 - 12:18

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon annan som har problem med att SVT2 inte kopplar om till rÀtt aspect ratio utan visar allt i 4:3?

#65

Postad 25 augusti 2006 - 20:20

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Jag kopplade in Telias bredbands-TV förra helgen och har ocksÄ samma problem som dig HkanW. Bilden Àndrar inte till 16:9. Dessutom tycker jag att ljudet Àr lite skumt eftersom det Àr DolbyDigital pÄ SVT1 men inte pÄ SVT2, men det kanske ska vara sÄ?

Sedan kan jag inte fĂ„ boxens s-videoutgĂ„ng att fungera. Det blir bara en svart/vit rullande bild. Jag har anvĂ€nt samma s-videokabel och samma ingĂ„ng pĂ„ TV:n med bĂ„de DVD och videokamera sĂ„ det kan knappast vara nĂ„got annat Ă€n boxen det Ă€r fel pĂ„. Är det nĂ„gon annan som har provat teliaboxen med s-video?

NÀsta problem Àr att fjÀrrkontrollens knappar inte stÀmmer överens med deras funktion. För att komma till menyn fÄr jag trycka pÄ TEXT, för att fÄ fram programinfo fÄr jag trycka pÄ MENU, text-TV finns pÄ knappen INFO o.s.v. Jag tror inte att det Àr fel pÄ fjÀrren utan bara att knapparna Àr felmÀrkta, förmodligen för nÄgon annan box Àn Telias. Jag bifogar ett foto pÄ de aktuella knapparna sÄ kan vÀl nÄgon vara snÀll och tala om ifall era Àr likadana eller om jag fÄtt fel version av fjÀrren.

Bifogad fil(er)



#66

Postad 25 augusti 2006 - 20:56

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Din fjÀrrkontroll har fel text pÄ knapparna.
byt ut den.
Det gÄr inte att skicka bÄde S-VIDEO och RGB samtidigt.
Boxen Àr instÀlld pÄ RGB ifrÄn början.
Vill du anvÀnda S-VIDEO fÄr du Àndra i service menyn.
Vissa sÀger att det inte gÄr att anvÀnda S-VIDEO kontakten alls.

Om du vill komma in i boxens service meny (inte mycket dÀr i) sÄ: starta om boxen genom att ta bort elsladden. Tryck och hÄll in INFO knappen nÀr boxen startar upp.

EDIT: NÀr du ÀndÄ klagar pÄ fjÀrrkontrollen sÄ sÀg till om SVT 2.

EDIT2: det verkar som om det bara Àr sjÀlva programen som har fel aspect ratio och inte det som sÀnds emellan program pÄ SVT2. Ljudet Àr ocksÄ 'bara' i PCM.

Bifogad fil(er)


Redigerat av HkanW, 25 augusti 2006 - 21:32.


#67

Postad 25 augusti 2006 - 21:38

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Tack! Nu har jag mailat Telia bÄde angÄende fjÀrren och SVT2-problemet. Jag meddelar naturligtvis hÀr sÄ fort jag fÄtt svar frÄn dem.

Det dÀr med s-videon var egentligen inte sÀrskilt viktigt. Jag hade bara tÀnkt anvÀnda den tills jag skaffat en ny TV eftersom jag vill ha min RGB-SCART till DVD-spelaren. En ny TV Àr dock bestÀlld sÄ jag kör DVD:n via s-video tills jag fÄr den. Sedan blir det komponent istÀllet och SCARTen blir ledig för Teliaboxen. :huh:

#68

Postad 26 augusti 2006 - 13:10

grand_master
  • grand_master
  • AnvĂ€ndare

  • 160 inlĂ€gg
  • 0
Hmm... jag har mÀrkt att min fjÀrr har börjat krÄngla. Trots att jag bytt batterier "hÀnger" den sig lite dÄ och dÄ. Mycket irriterande fenomen. Ska nog kontakta Telia.

#69

Postad 03 september 2006 - 17:53

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag fÄtt svar frÄn Telia. De skriver sÄ hÀr:

"Jag sÀnder ut en ny kontroll till er, kostnadsfritt. Kommer med posten inom en vecka.
AngÄende SVT2 sÄ Àr det ett kÀnt fel, de Àr en encoder som har gÄtt sönder. Denna Àr pÄ reparetion, ÄtgÀrdas inom kort."


Det lÄter hoppfullt. :rolleyes:

#70

Postad 03 september 2006 - 17:57

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Det tog sin lilla tid :P .

Jag pratade med telia i förra veckan dÄ visste inte den teknikern nÄgot om en trasig encoder iallafall :rolleyes:

#71

Postad 03 september 2006 - 18:04

grand_master
  • grand_master
  • AnvĂ€ndare

  • 160 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag fÄtt svar frÄn Telia. De skriver sÄ hÀr:

"Jag sÀnder ut en ny kontroll till er, kostnadsfritt. Kommer med posten inom en vecka.
AngÄende SVT2 sÄ Àr det ett kÀnt fel, de Àr en encoder som har gÄtt sönder. Denna Àr pÄ reparetion, ÄtgÀrdas inom kort."


Det lÄter hoppfullt. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fick en ny kontroll i brevlÄdan, tvÄ dagar efter jag pÄtalat att den jag hade inte mÄdde helt bra. Snabba puckar gillar jag.

#72

Postad 03 september 2006 - 21:01

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0

Det tog sin lilla tid  ;) .

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, svaret kom faktiskt i torsdags, men jag har varit i Tjeckien sedan i onsdags sÄ jag har inte kunnat lÀsa det förrÀn nu. Det tog dock sex dagar att fÄ svar, sÄ det var ju inte direkt snabbt ÀndÄ.

#73

Postad 02 oktober 2006 - 07:03

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om dom kommer att lÀgga till TV3 i utbudet?
Det Àr vÀl det enda man saknar, förutom en riktigt bra nyhetskanal, för Àrligt talat sÄ suger SVT24.
Fram för BBC World eller nÄt.

Redigerat av HkanW, 08 november 2006 - 11:33.


#74

Postad 09 november 2006 - 10:35

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Tydligen sÄ Àr Telia pÄ gÄng att ge ut en ny digital box, vad det blir och nÀr bytet kommer att ske vet jag inte Ànnu!
Man kan ju hoppas pÄ en box med HDMI utgÄng! med mera!

#75

Postad 09 november 2006 - 12:29

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
...och hÄrddisk sÄ att man kan markera i EPG:n vad man vill ha inspelat.

Edit: Sedan kan de ju ge oss lite HDTV ocksÄ.

Redigerat av zvedberg, 09 november 2006 - 12:33.


#76

Postad 13 november 2006 - 13:47

Sir Wolsey
  • Sir Wolsey
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Ringde telia digital teve förra veckan för att jag tÀnkte utöka med digitalpaketet nr 2 (det me filmkanalerna). samt undrade lite om HD o om tv3 o teve fyra fakta skulle in...

NÀr jag kom fram till operatören sÄ frÄgade jag "Vad har ni för erbjudande nu? var pÄ denne sÀger vad Àr det du nu har hört? o jag nÀstan kÀnner hur han ryggar tillbaka...

Han gick dÄ o frÄgade en kollega o som nog inte visste mera för det hela slutade med att operatörens privata Äsikt var att hade han sjÀlv privat velat bestÀlla paket nr 2 sÄ skulle man vÀnta tills efter jul o nyÄr....

För enligt honom sÄ kommer saker o ting hÀnda efter nyÄr.... sÄ denne han ville inte sÀlja in film paketet till mig.. SNyft.. snyft...

Verkade enligt honom att de lÄg i förhandlingar med tv3.... bla.... men de har ju legat ganska lÀnge....

SÄ dÄ vill jag ju sprida detta...

Mvh

Sir Wolsey

PS... operatörspersonalen ska vÀl sÀlja sÄ det bara ryker sÄ att de hÄller sina aktieÀgare pÄ gött humör, dÀr bland jag....DS.

#77

Postad 13 november 2006 - 15:28

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
LÄter intressant, detta fÄr vi forska i.
TV3 och en 'riktig' nyhetskanal vore ju bra. Sedan TV4 komedi ocksÄ.

Sedan ett 'reducerat' pris om man vÀljer programpaket 1 och 2 vore pÄ sin plats,
inte som nu programpaket 1+2= alldeles för mycket pengar, dom lÀgger ju bara ihop summorna, nÄgon rabatt skall man vÀl fÄ nÀr man tar bÀgge.
Vet inte vad ett rimligt pris vore men inte över 300:- i allfall, kanske 250:- sÄ hade man tagit bÀgge.


Edit:stavfel (kan fortfarande förekomma!)

Redigerat av HkanW, 13 november 2006 - 15:34.


#78

Postad 13 november 2006 - 21:56

Tobbeswim
  • Tobbeswim
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Ska flytta in i en bostad med telia fiber lina (100mbit) och IPTV. Jag Ă€r livrĂ€dd! Vad innebĂ€r detta? Kan jag titta pĂ„ tvĂ„ olika program pĂ„ mina TV apparater? Jag tittar ju gĂ€rna pĂ„ sport medan min fru vill kika pĂ„ nĂ„gon serie och det hĂ€r verkar ju krocka, eller? Kan jag spela in ett program nĂ€r jag tittar pĂ„ ett annat. Viktigt för mej med HDTV som kommer snart. Kommer Telia med sin HDTV box eller kanaler snart? HJÄLLLLLLLLP!! JAG VILL INTE! :D

#79

Postad 04 december 2006 - 11:20

mrjaydee
  • mrjaydee
  • AnvĂ€ndare

  • 118 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Ska flytta in i en bostad med telia fiber lina (100mbit) och IPTV. Jag Ă€r livrĂ€dd! Vad innebĂ€r detta? Kan jag titta pĂ„ tvĂ„ olika program pĂ„ mina TV apparater? Jag tittar ju gĂ€rna pĂ„ sport medan min fru vill kika pĂ„ nĂ„gon serie och det hĂ€r verkar ju krocka, eller? Kan jag spela in ett program nĂ€r jag tittar pĂ„ ett annat. Viktigt för mej med HDTV som kommer snart. Kommer Telia med sin HDTV box eller kanaler snart? HJÄLLLLLLLLP!! JAG VILL INTE! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ska ocksÄ flytta in i en bostad med fiber frÄn Telia, fast med Mbit :-P

Detta var svaret jag fick frÄn Telia nÀr jag frÄgade dem om HDTV:

Telia Digital-tv erbjuder idag inte möjligheten till HD-tv, Den frÀmsta anledningen Àr att det skulle krÀva mer bandbredd Àn vi har möjlighet att leverera pÄ de flesta adsl-anslutningar, Diskussioner förs kring möjligheten att erbjuda HD-tv via vÄra stadsnÀtsanlutningar, men inget beslut Àr Ànnu taget om detta.


:huh:

#80

Postad 17 december 2006 - 01:08

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Sedan nÄgon vecka tillbaka har jag haft ett otroligt irriterrande problem. Ljudvolymen pÄ boxen gÄr ner till ca 30% varje gÄng jag slÄr igÄng den. Jag förmodar att det Àr nÄgot som hÀnger ihop med en mjukvaruuppdatering av boxen. Har ni andra samma problem eller Àr det en "uppdatering" jag Àr ensam om? :wub:

#81

Postad 17 december 2006 - 08:32

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Ah det Àr det som Àr felet, trodde det var dottern som sÀnkte ljudet pÄ boxen.
Nu Àr ju min box nÀstan alltid pÄ sÄ jag har bara stött pÄ 'problemet' nÄgon enstaka gÄng.
SĂ„ nej du e inte ensam!

#82

Postad 17 december 2006 - 19:00

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlĂ€gg
  • 0

Sedan nĂ„gon vecka tillbaka har jag haft ett otroligt irriterrande problem. Ljudvolymen pĂ„ boxen gĂ„r ner till ca 30% varje gĂ„ng jag slĂ„r igĂ„ng den. Jag förmodar att det Ă€r nĂ„got som hĂ€nger ihop med en mjukvaruuppdatering av boxen. Har ni andra samma problem eller Ă€r det en "uppdatering" jag Ă€r ensam om?  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag har uppmÀrksammat exakt detta problem ocksÄ. Men jag har hÄllit pÄ och pillrat med en hel del annat kring ljudet, bl a kopplat in SP/DIF utgÄngen, sÄ jag trodde inte att detta var ett "nytt" problem. Jag tÀnkte att sÄ har det kanske alltid varit, Àven fast jag inte uppmÀrksammat det tidigare.

Men du sÀger att detta Àr nÄnting nytt? IsÄfall skall jag omgÄende ta kontakt med supporten och pÄpeka detta korkade beteende, vilket jag rekommenderar alla andra att göra ocksÄ. Det Àr speciellt korkat dÄ man anvÀnder sig av digitalt ljud ut eftersom ljudnivÄn pÄ Dolby Digital ljudet inte pÄverkas av den inbyggda volymkontrollen. SÄ dÄ fÄr man helt plötsligt vÀldigt högt ljud pÄ alla Dolby Digital kanaler (lÀs SVT1 och SVT2), men lÄg nivÄ pÄ alla andra kanaler.

/Peter Cigéhn

PS. Jag var precis och kollade in boxen och mycket riktigt sÄ gjordes en uppdatering av boxen med programvara daterad 20061204 130033. SÄ det verkar som om den Àr denna nya uppdatering som stÀller ned volymen varje gÄng man slÄr av boxen. Ring gÀrna supporten och "gnÀll" pÄ detta beteende som jag sjÀlv tycker Àr helt korkat. DS.

Redigerat av Unregistered2c1997ae, 17 december 2006 - 19:08.


#83

Postad 17 december 2006 - 19:20

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Ahh.... Skönt att man inte Àr ensam om elÀndet i alla fall. Jag har ocksÄ sett att boxen uppdaterades den 4:e och det var nog dÄ problemet började. Skickar ett mail till teliasupporten pÄ momangen.

#84

Postad 19 december 2006 - 16:46

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Jahapp, dÄ har man fÄtt ett fantastiskt svar frÄn feliasupporten.

Hej!
Tack för din förfrÄgan.
PÄ grund av kundklagomÄl sÄ har vi sÀnkt volymen vid uppstart till 25%. Andledningen till detta Àr för att det blev för högt nÀr man hade haft boxen avstÀngt och det Àr dÄ lÀttare att volymen lÄg frÄn start och sedan höja volymen via fjÀrrkontrollen.

Med vÀnlig hÀlsning

Per Hast
Telia Kundservice


Skojar killen eller? Har inte folk nÄgon volymkontroll pÄ TV:n? Om boxen kommer ihÄg den volym den hade nÀr man stÀngde av den fÄr vÀl var och en som man vill ha. Jag blir sÄ arg sÄ att jag kokar! :blink:

SnÀlla, skicka in klagomÄl alla ni andra ocksÄ sÄ kanske knÀppskallarna pÄ felia tÀnker om!

#85

Postad 19 december 2006 - 17:03

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Gjort!

Redigerat av HkanW, 19 december 2006 - 17:07.


#86

Postad 19 december 2006 - 17:12

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Bra! Hoppas att vi snart Àr fler Àn de som klagade pÄ att volymen var för hög, för det kan vÀl inte ha varit sÀrskilt mÄnga?

#87

Postad 19 december 2006 - 18:21

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Enklast Ă€r vĂ€l att skriva ett epost brev till: [email protected] med Digital-TV i Ă€renderaden!

#88

Postad 20 december 2006 - 14:03

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlĂ€gg
  • 0
Jag har varit i kontakt med Motorola (fd Kreatel) supporten och frÄgat hur boxen kan konfigureras. Och enligt han jag pratade med sÄ kan 1510 boxen antingen konfigureras sÄ att den vid omstart kommer ihÄg den tidigare instÀllda ljudvolumen, eller att den tvingar volymen till en konfigurerbar standardnivÄ.

Enligt han pÄ supporten sÄ Àr 80% den standard-standardnivÄ som dom konfigurerar med, men han visste mÄnga operatörer som istÀllet stÀller den pÄ 100%. Nu verkar det alltsÄ som om Telia har stÀllt in detta standardvÀrde pÄ 25% istÀllet.

Personligen sÄ verkar ju instÀllningen att boxen kommer ihÄg ljudvolymen vara det enda rimliga. Vilka andra "ljudproducerande" apparater dÀr hemma "glömmer bort" sin ljudvolym dÄ man stÀnger av och slÄr pÄ dom?

NÄja, jag har ocksÄ varit i kontakt med Telia supporten (bÄde telefonledes och fÄtt en felrapport skriven samt Àven webbformulÀrvÀgen) och pÄpekat dumheten i detta nya beteende. Jag bad faktiskt ocksÄ han jag pratade med pÄ Motorola supporten att ta kontakt med Telia "bakvÀgen" och pÄpeka att dom gjort en dum instÀllninga av boxen (vilket han pÄ supporten höll med mig om). Vi fÄr vÀl se om det hÀnder nÄt... :rolleyes:

/Peter Cigéhn

#89

Postad 20 december 2006 - 14:58

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag ocksÄ fÄtt svar!

Detta med att vi reducerat ljudnivÄn till cirka 25%, det beror helt enkelt pÄ att vi fÄtt in klagomÄl frÄn kunder som tyckte volymen var för stark. SÄ det Àr tyvÀrr inget vi kan Àndra för dig som enskild kund, men vi tar ditt önskemÄl i beaktning sÄ om vi fÄr in fler kunder som inte Àr nöjda med ljudet finns det sjÀlvfallet en chans att vi höjer volymen igen.

Med vÀnlig hÀlsning

X X
Telia Kundservice



#90

Postad 20 december 2006 - 16:21

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlĂ€gg
  • 0
Bra jobbat cigehn, hoppas att det ger resultat. Jag tÀnker fortsÀtta att stÀlla följdfrÄgor pÄ min mailkonversation med telia tills de kan sÀga nÄgot vettigt. Detta svar fick jag idag nÀr jag föreslog just det att boxen skulle komma ihÄg den tidigare volymen.

Hej!
Svt och Canal + stöder dolbydigital, men har man det instÀllt pÄ analogt ljud pÄ boxen dÄ blir det likadant pÄ alla kanaler. Boxen Àr numera förinstÀlld pÄ att alltid ligga pÄ 25% ljudnivÄ vid uppstart. Men det ÄtgÀrdas snabbt av att bara höja volymen pÄ boxen via fjÀrrkontrollen till Digital tv boxen.

Med vÀnlig hÀlsning

Micael Karam
Telia Kundservice


Tack för att ni talade om för mig att jag kan höja tillbaka volymen till 100%. Det hade jag aldrig kommit pÄ annars! :rolleyes:

Ett vettigt alternativ hade ju annars varit att den digitala utgÄngen inte pÄverkas av volymkontrollen. Jag menar hur mÄnga av dem som anvÀnder digitalutgÄngen justerar volymen med boxen?

Redigerat av zvedberg, 20 december 2006 - 16:22.


#91

Postad 27 december 2006 - 00:50

Cambo
  • Cambo
  • AnvĂ€ndare

  • 159 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Ringde telia digital teve förra veckan för att jag tĂ€nkte utöka med digitalpaketet nr 2 (det me filmkanalerna).  samt undrade lite om HD o om tv3 o teve fyra fakta skulle in...

NĂ€r jag kom fram till operatören sĂ„ frĂ„gade jag "Vad har ni för erbjudande nu?  var pĂ„ denne sĂ€ger vad Ă€r det du nu har hört? o jag nĂ€stan kĂ€nner hur han ryggar tillbaka...

Han gick dĂ„ o frĂ„gade en kollega o som nog inte visste mera för det hela slutade med att operatörens privata Ă„sikt var att hade han sjĂ€lv privat velat bestĂ€lla paket nr  2 sĂ„ skulle man vĂ€nta tills efter jul o nyĂ„r....

För enligt honom sÄ kommer saker o ting hÀnda efter nyÄr.... sÄ denne han ville inte sÀlja in film paketet till mig.. SNyft.. snyft...

Verkade enligt honom att de lĂ„g i förhandlingar med  tv3....  bla.... men de har ju legat ganska lĂ€nge....

SÄ dÄ vill jag ju sprida detta...

Mvh

Sir Wolsey

PS...  operatörspersonalen ska vĂ€l sĂ€lja sĂ„ det bara ryker sĂ„ att de hĂ„ller sina aktieĂ€gare pĂ„ gött humör, dĂ€r bland jag....DS.

<{POST_SNAPBACK}>


Har hört ungefÀr samma snack frÄn lite olika folk pÄ telia, sÀkerligen Àr TV3/TV6 mfl pÄ vÀg in i tablÄn inom en kort framtid.
Som ni pÄpekar saknar jag ocksÄ en RIKGTIG nyhetskanal, tycker de Àr en liten skandal att vi som köpt hela paketet inte har det redan nu.

TyvÀrr verkar ju HD-sÀndingarna inte vara pÄ gÄng och det kÀnns ju jÀvligt trist nÀr man sitter pÄ en riktig tv och ser konkurenterna erbjuda detta. NÀr nu nÄgon har sagt att de ligger tekniska begrÀnsingar med i spelet ocksÄ sÄ börjar man redan kika pÄ nÀr bindningstiden gÄr ut :D

Redigerat av Cambo, 27 december 2006 - 00:51.


#92

Postad 28 december 2006 - 13:00

princip
  • princip
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ocksÄ mailat Telia angÄende volymen nu. DessvÀrre gissar jag att majoriteten av anvÀndarna bara funderar över problemet men inte tar sig tid att kontakta Telia...

KÀnner nÄgon förresten till om det finns nÄgot alternativ till digitalboxen som Telia levererar?

#93

Postad 28 december 2006 - 14:22

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ocksÄ mailat Telia angÄende volymen nu. DessvÀrre gissar jag att majoriteten av anvÀndarna bara funderar över problemet men inte tar sig tid att kontakta Telia...

KÀnner nÄgon förresten till om det finns nÄgot alternativ till digitalboxen som Telia levererar?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, vad jag förstÄtt sÄ finns inga alternativ vad gÀller andra boxar. Jag har tidigare varit i kontakt med Telia och efterfrÄgat box med inbyggd hÄrddisk (PVR), men fick svaret att det för nÀrvarande inte finns nÄgra planer pÄ andra boxar.

Vad gÀller instÀllningen pÄ volymen sÄ har jag fÄtt följande svar i mitt konverserande med Telia:

Hej!
Tack för din förfrÄgan.
Vi har sÀnkt volymen pÄ Telia Digital-Tv pÄ grund av att en stor andel av vÄra kunder ville det. TyvÀrr kan vi inte manuellt vÀlja sÄ att din box fÄr ett högre standardvÀrde men vi fÄr hoppas att nÀsta version av boxens mjukvara kommer ihÄg ljudnivÄn precis som du sÀger. Tack för att du uppmÀrksammar detta.

Med vÀnlig hÀlsning

XXX YYY
Telia Kundservice


samt detta uppföljningsvar dÄ jag fortsatte att förklara hur det nuvarande beteendet kan fÄ motsatt effekt, dvs att man knÀcker högtalarna av för hög volym pÄ SVT1 som sÀnder i Dolby Digital, dÄ man anvÀnder den digitala utgÄngen:

Hej!
Jag förstÄr ditt problem. Jag tar upp detta till ledningen för digitala tjÀnster sÄ fÄr de se över problemet och avgöra vilket ÄtgÀrd som ska utföras för att fÄ bukt pÄ problemet. NÀr, och hur de kommer lösas, kan jag tyvÀrr inte ge nÄgot svar pÄ. Tack för informationen.

Med vÀnlig hÀlsning

XXX YYY
Telia Kundservice


SÄ vi fÄr vÀl se vad som hÀnder och sker.

/Peter Cigéhn

#94

Postad 29 december 2006 - 14:23

Unregistered22809244
  • Unregistered22809244
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Svar till Didrik IT-konult
Hej!
Jag kan tyvÀrr inte hÄlla med dej ang Telia digital TV. Jag fick min anl i mars 2006 och har haft problem Ànda sedan början. Först sÄ tycker jag inte att det Àr ok att det tar mer Àn 30sek att starta varje gÄng man vill se pÄ TV.
Dessutom har jag stÀndiga avbrott och mÄste starta om frÄn början vilket brukar ta ca 3 min.
Störningar i bilden, typiska digitala störningar förekommer varje dag.
Jag har varit i kontakt med Telia kundstöd ett tiotal ggr, utan att lösa mina problem.
Nu har jag skickat in en begÀran om att fÄ avbryta mitt abonnemang pÄ 2 Àr.

#95

Postad 29 december 2006 - 21:52

Cambo
  • Cambo
  • AnvĂ€ndare

  • 159 inlĂ€gg
  • 0
Har en liten fundering, fick för en tid sedan in en kanal som heter LokalTV, Ă€r det nĂ„gon som har haft sĂ€ndingar pĂ„ denna kanal Ă€n? Är det TV4-s lokala stationer eller vad?

#96

Postad 30 december 2006 - 13:32

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlĂ€gg
  • 0
Finns det ingen logga pÄ Info baren?

#97

Postad 30 december 2006 - 18:01

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlĂ€gg
  • 0

Finns det ingen logga pÄ Info baren?

<{POST_SNAPBACK}>


PÄ kanalplats 900 finns numera en kanal som heter LokalTV. I logotypen pÄ infobaren sÄ stÄr det "24 nt television". Jag har sjÀlv har aldrig sett nÄgon sÀndning pÄ denna kanalplats.

Kollar man runt pÄ Google sÄ hittar jag följande hemsida:

http://www.24nt.se/

Uppenbarligen Àr detta lokal-TV producerad av Norrköpings Tidningar. Det kanske Àr dÀrför som jag aldrig sett nÄgon sÀndning pÄ kanalen eftersom jag bor i UmeÄ. Kanalen kanske Àr riktad till de som bor i och omkring Norrköping.

/Peter Cigéhn

#98

Postad 30 december 2006 - 18:09

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlĂ€gg
  • 0

Svar till Didrik IT-konult
Hej!
Jag kan tyvĂ€rr inte hĂ„lla med dej ang Telia digital TV. Jag fick min anl i mars 2006 och har haft problem Ă€nda sedan början. Först sĂ„ tycker jag inte att det Ă€r ok att det tar mer Ă€n 30sek att starta  varje gĂ„ng man vill se pĂ„ TV.
Dessutom har jag stÀndiga avbrott och mÄste starta om frÄn början vilket brukar ta ca 3 min.
Störningar i bilden, typiska digitala störningar förekommer varje dag.
Jag har varit i kontakt med Telia kundstöd ett tiotal ggr, utan att lösa mina problem.
Nu har jag skickat in en begÀran om att fÄ avbryta mitt abonnemang pÄ 2 Àr.

<{POST_SNAPBACK}>


Du verkar uppenbarligen ha haft otur. SjÀlv skaffade jag ocksÄ Telia digital-TV i mars 2006 och har inte haft nÄgra som helst problem sedan dess (förutom nÄgra fÄtal tillfÀllen). Vad gÀller dina avbrott och störningar sÄ undrar jag om du har ADSL anslutning? SjÀlv har fiberanslutning (100 MBit/s) och har aldrig nÄgra störningar. Under tiden som jag haft Telia digital-TV sÄ har jag nog bara haft ett större avbrott (men dÄ funkade verkligen ingenting av mitt triple-play, dvs varken IP-telefon, bredband eller TV) dÄ en switch pÄ vÄrt bostadsomrÄde hade gÄtt sönder. Men det fixade Telia pÄ nÄgra timmar. SÄ sjÀlv Àr jag överlag vÀldigt nöjd (förutom dÄ lite mindre allvarliga saker som den senaste uppdateringen och dess nya hantering av volymen :D ).

/Peter Cigéhn

#99

Postad 30 december 2006 - 19:09

Cambo
  • Cambo
  • AnvĂ€ndare

  • 159 inlĂ€gg
  • 0

Finns det ingen logga pÄ Info baren?

<{POST_SNAPBACK}>


PÄ kanalplats 900 finns numera en kanal som heter LokalTV. I logotypen pÄ infobaren sÄ stÄr det "24 nt television". Jag har sjÀlv har aldrig sett nÄgon sÀndning pÄ denna kanalplats.

Kollar man runt pÄ Google sÄ hittar jag följande hemsida:

http://www.24nt.se/

Uppenbarligen Àr detta lokal-TV producerad av Norrköpings Tidningar. Det kanske Àr dÀrför som jag aldrig sett nÄgon sÀndning pÄ kanalen eftersom jag bor i UmeÄ. Kanalen kanske Àr riktad till de som bor i och omkring Norrköping.

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>


StÀmmer, 24-nt logon Àr det jag har ocksÄ, lÄter mÀrkligt att de endast ger en lokal kanal som tillval. LÀste lite pÄ 24-nt:s hemsida:

IP-tv
För att kunna se 24nt via IP-tv mÄste du ha en anslutning frÄn Telia. Genom att gÄ in pÄ www.telia.se/tv kan du kontrollera om du kan fÄ en anslutning till ditt telefonabonnemang. Du fÄr Àven information om produkten samt hur du bestÀller Telias IP-tv. Inom nÄgra veckor gÄr det att bestÀlla produkten via Telia

Verkar som att det inte Àr igÄng Àn, och kanske Àr det fler kanaler pÄ ingÄng nÀr 07 drar igÄng

#100

Postad 01 januari 2007 - 18:26

princip
  • princip
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
För Boxer finns vÀl TV-kort till datorn med kortplats för att fÄ in bÄde gratis- och betalkanaler i t.ex HTPC? Borde inte nÄgot liknande vara möjligt med Telia?

Ännu inget svar frĂ„n kundtjĂ€nst...



2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.